Dat heeft woordvoerder Philip Reeker van het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken woensdagavond gemeld. Reeker zei dat de besprekingen zich nog in een oriėnterende fase bevinden en dat er nog geen knopen zijn doorgehakt.
Een woordvoerder van het Iraaks Nationaal Congres (INC), de belangrijkste oppositiebeweging tegen Saddam Hussein, zei dat hij niet op de hoogte was van het verzoek van de VS aan Hongarije. INC-woordvoerder Intifad Qanfar zei wel dat een lijst met duizenden Iraakse kandidaten voor een militaire opleiding naar het Pentagon is gestuurd.
Reeker stelde dat ook aan andere landen een verzoek is gericht het grondgebied beschikbaar te stellen voor de militaire training van de Iraakse oppositie. Hij wilde niet zeggen om welke landen het gaat.
bron ANP
Deze fout heeft Amerika al gemaakt met Irak, de Taliban, bepaalde moslimgroeperingen in Beiroet.
Die eikels leren het ook nooit.
Net als wapens leveren aan een land, dat zich vervolgens tegen je keert en dan weer wapens gaan leveren aan een ander land om tegen het eerste land te gebruiken
quote:De taliban is ook een Amerikaans getrainde groepering.
Op donderdag 28 november 2002 10:02 schreef nikk het volgende:
De Romeinen gingen ook ten onder aan dit soort praktijken. De geschiedenis wijst uit dat het trainen van anderen om in verzet te komen uiteindelijk tegen je keert.
Nou, we hebben gezien waartoe dit kan leiden he... Stelletje sukkels
als de amerikanen het contact gewoon goed onderhouden is er geen probleem en genoeg aanwezig is tussen die eenheden die getraint worden (ook als ze worden ingezet) dan voorzie ik geen problemen.
quote:Daar heb je wel gelijk in. Alleen is het tot nu toe steeds misgegaan omdat de Amerikanen hun handjes er vanaf trokken.
Op donderdag 28 november 2002 12:18 schreef sp3c het volgende:als de amerikanen het contact gewoon goed onderhouden is er geen probleem en genoeg aanwezig is tussen die eenheden die getraint worden (ook als ze worden ingezet) dan voorzie ik geen problemen.
maja idd als ze hun handen dr weer vanaf trekken na een week schieten dan zitten we over 15 jaar weer met hetzelfde gefuck.
quote:Ik denk dat ze dat deze keer dus ook niet doen. Er moet na de val van Saddam Hoessein worden gezorgd voor een omzetting van de getrainde guerilla naar een beroepsleger. En ze vooral niet (weer) laten vallen.
Op donderdag 28 november 2002 12:27 schreef sp3c het volgende:
maja idd als ze hun handen dr weer vanaf trekken na een week schieten dan zitten we over 15 jaar weer met hetzelfde gefuck.
quote:Ik denk dat het wel gebeurt. Amerika heeft zich er nu zo naar toe gewerkt, dat het moeilijk is te stoppen. Ook zullen oppositie-groepen meer en beter ondersteund worden, of zijn dat al.
Op donderdag 28 november 2002 12:33 schreef sp3c het volgende:
mjah maar dan zal saddam wel moeten vallen en dat begint hoe langer hoe onwaarschijnlijker te worden.
quote:Dan zul je niet alleen het regime van Saddam moeten aanpakken maar ook diezelfde rebellen. Zolang die namelijk blijven vechten voor een onafhankelijke staat lijkt het mij vrij lastig om een normaal functionerende regering op te zetten. Verder beschikt Irak ook over loyalisten die er alles aan zullen doen om de huidige Ba'ath partij aan de macht te houden. Enige manier om daadwerkelijk een gezonde 'regime-change' te bewerkstelligen is wanneer dat op natuurlijke wijze gebeurt.
Op donderdag 28 november 2002 12:27 schreef sp3c het volgende:
als ze allemaal voor zich terug gaan naar Irak zou ik je gelijk geven maar ze zullen dr echt wel een degenlijke militaire structuur in aanbrengen en de psychisch onstabiele figuren dr uit werken (dr zijn kandidaten zat).maja idd als ze hun handen dr weer vanaf trekken na een week schieten dan zitten we over 15 jaar weer met hetzelfde gefuck.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |