abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 november 2002 @ 13:55:43 #1
38991 Marshall_2002
Eyes upon you, till time comes
pi_6923154
een discussiepuntje wat vindt men van de afschaffing van de kinderbijslag of een gedeeltelijke opheffing als bijvoorbeeld:
Kinderbijslag afschaffen voor meer dan 2 kinderen (dus heb je 3 kinderen, krijg je maar voor 2 kinderen kinderbijslag).

Dit is trouwens geen geboortebeperking, dit is zorgen dat het geld juist besteed wordt. 2 kinderen, prima, alle hulp die ze kunnen krijgen (dat betekent dat bijstandsmoeders met 1 of 2 kinderen dus MEER geld te besteden hebben). Mensen die ervoor kiezen meer kinderen te nemen/krijgen, die kiezen daar ZELF voor. Moeten ze zelf weten, mag van mij, MAAR niet ten koste van dat geld.

Dus: (gedeeltelijke) afschaffing kinderbijslag?

Zodra wij menen dat de aarde plat is, staan we zelf op het randje
pi_6923203
Wat een onzin... je zegt wel dat het geen geboortebeperking is, maar de Nederlander is zo zuinig dat hij/zij maar 2 kinderen neemt op dat moment...
pi_6923221
is misschien wel een oplossing. Maar Dit moet niet gelden voor meerlingen, daar kunnen die ouders niets aan doen en kiezen ook niet daarvoor
"Suicide is self expression"
  donderdag 21 november 2002 @ 13:59:24 #4
3878 Vork
Manisch creatief
pi_6923229
Ligt die grens niet al op 3 kinderen op t moment?
pi_6923252
Je doet alsof het nemen van 2 kinderen niet je eigen verantwoordelijkheid is??

Ik ben voor gehele afschaffing overigens.

"Kut-Marokkanen", zei deze geintegreerde VVD-er.
  donderdag 21 november 2002 @ 14:01:23 #6
22700 F1908
MASTERDETECTIVE
pi_6923273
heb je straks al een kind en je wilt er maar twee (iid je krijgt geboortebeperking) krijg je ineens een tweeling
852002IWASTHERE
pi_6923278
quote:
Op donderdag 21 november 2002 13:59 schreef Vork het volgende:
Ligt die grens niet al op 3 kinderen op t moment?
Nee:

http://www.svb.org/index_small.html?page=94&envelope=8&folder=m5

donderdag 21 november 2002 @ 14:04:38 #8
38991 Marshall_2002
Eyes upon you, till time comes
pi_6923361
meerlingen zou als punt meegenomen kunnen worden.... wel goed punt eigenlijk... Is ook geen geboortebeperking in de vlakste zin van het woord, meer zorgen dat het geld goed terecht komt...
Zodra wij menen dat de aarde plat is, staan we zelf op het randje
  donderdag 21 november 2002 @ 14:06:25 #9
3878 Vork
Manisch creatief
pi_6923395
quote:
Op donderdag 21 november 2002 14:01 schreef DJKoster het volgende:
Nee:

http://www.svb.org/index_small.html?page=94&envelope=8&folder=m5

Ah ik zie het.. al wordt het wel steeds minder voordelig met meer kinderen wat betreft de kinderbijslag.
  donderdag 21 november 2002 @ 14:06:54 #10
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_6923407
Geboortebeperking door dit soort trucjes en de vergrijzing samen zorgen in de toekomst voor een hele vreemde situatie waarin we weer gastarbeiders binnen zullen moeten laten....
Ik ga naar huis.
pi_6923501
En de mensen die niet trouwen en geen kinderen, of maar één kind hebben, kunnen die niet betalen voor degenen die drie kinderen hebben?

Want drie en meer leidt tot bevolkinsgroei, maar minder dan twee tot bevolkingsafname. Moeten we dat ook niet tegengaan dan?

Of zou 't mekaar gemiddeld wel zo'n beetje opheffen? Dat de mensen die de moeite nemen om kinderen op te voeden daar wellicht ook wel een beetje beloond voor kunnen worden door anderen? Opdat er later ook nog een werkende leeftijdsgroep is die niet steeds kleiner wordt.

pi_6923583
Waarom moeten wij kinderen opvoeden van een ander? Met welk recht nemen wij geld af van de een om het te geven aan de ander om zijn kinderen op te voeden? Het moet toch ieder zijn eigen verantwoordelijkheid zijn?

Een beetje bevolkingsafname is alleen maar prima, er zijn toch al teveel mensen op deze aarde.

pi_6923625
Inkomenstoets aan de bijslag plakken en alle ruwe kantjes zijn er van af.
pi_6923690
Wat mij betreft afschaffen die fokpremie die door de toenmalige KVP is verzonnen.
Als je kinderen wilt nemen, zal je zelf ook vooraf de verantwoordelijkheden en de financiële consequenties dienen te overzien.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 21 november 2002 @ 14:19:57 #15
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_6923729
quote:
Op donderdag 21 november 2002 14:00 schreef Kennyman het volgende:
Je doet alsof het nemen van 2 kinderen niet je eigen verantwoordelijkheid is??

Ik ben voor gehele afschaffing overigens.

exact...waarom moet ik gedwongen worden te betalen voor de kinderen van de buren?
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_6924102
of de kinderbijslag zo houden of helemaal afschaffen..
Want beperkte kinderbijslag lijkt me geen goed idee..

[sub]-edit door moderator- reactie op verwijderde offtopic post weggehaald[/sub]

[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 21-11-2002 20:25]

donderdag 21 november 2002 @ 14:39:49 #17
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_6924234
Waarom moet ik gedwongen worden te betalen voor de kinderen van de buren?
Als ze zelf kinderen willen nemen, dan moeten ze zelf ook de verantwoordelijkheid ervoor nemen en deze niet op mij afwentelen.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_6924393
Helemaal afschaffen in een keer zou een te grote klap zijn voor het merendeel van alleenstaande ouders denk ik.. Als er echt een meerderheid tegen is zou het langzaam afgebouwd moeten worden en de ergst getroffen groep eigenlijk op een andere manier gecompenseerd moeten worden. Hoe weet ik niet, hehe. Maar er zijn genoeg opties denk ik.

edit:typos

[sub]-edit door moderator- reactie op verwijderde post weggehaald[/sub]

[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 21-11-2002 20:28]

W e're ii's here !. All the rest is bullshit.
  donderdag 21 november 2002 @ 14:46:09 #19
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_6924428
quote:
Op donderdag 21 november 2002 14:39 schreef Kaalhei het volgende:
Als ze zelf kinderen willen nemen, dan moeten ze zelf ook de verantwoordelijkheid ervoor nemen en deze niet op mij afwentelen.
Da's lekker kort door de bocht.

Waarom moet ik voor de aanleg van riolering in Limburg betalen?

Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_6924472
quote:
Op donderdag 21 november 2002 14:39 schreef Kaalhei het volgende:
Goh, waarom moeten de kinderen van je buren later voor je betalen?
pi_6924720
Jullie gaan me toch niet vertellen dat de kinderbijslag reden is om kinderen te krijgen
  donderdag 21 november 2002 @ 15:00:00 #22
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_6924781
quote:
Op donderdag 21 november 2002 14:57 schreef Bluezz het volgende:
Jullie gaan me toch niet vertellen dat de kinderbijslag reden is om kinderen te krijgen
Volgens sommigen wel, en dat zijn vast mensen die niet weten wat je voor een kind krijgt.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_6924826
quote:
Op donderdag 21 november 2002 15:00 schreef robh het volgende:

Volgens sommigen wel, en dat zijn vast mensen die niet weten wat je voor een kind krijgt.

Hoe bedoel je dat?
pi_6924987
quote:
Op donderdag 21 november 2002 14:46 schreef robh het volgende:

[..]

Da's lekker kort door de bocht.

Waarom moet ik voor de aanleg van riolering in Limburg betalen?

Dat doe je toch niet? Je betaald rioolbelasting en dus betaal je voor je eigen rioolgebruik.
quote:
Op donderdag 21 november 2002 14:47 schreef Youssef het volgende:

[..]

Goh, waarom moeten de kinderen van je buren later voor je betalen?

Ik denk dat privatisering van de AOW best kan, behalve voor de excessen, wanneer iemand de kans dus niet heeft gehad AOW op te bouwen. Maar dat is gedeeltelijk eigen verantwoordelijkheid maar soms ook niet (handicap). Kinderen krijgen is praktisch altijd af te schuiven op eigen verantwoordelijkheid. Behalve bij verkrachting maar dat vind ik een uitzonderingsgeval.
pi_6925143
Kinderbijslag moet net omhoog.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')