Dit is trouwens geen geboortebeperking, dit is zorgen dat het geld juist besteed wordt. 2 kinderen, prima, alle hulp die ze kunnen krijgen (dat betekent dat bijstandsmoeders met 1 of 2 kinderen dus MEER geld te besteden hebben). Mensen die ervoor kiezen meer kinderen te nemen/krijgen, die kiezen daar ZELF voor. Moeten ze zelf weten, mag van mij, MAAR niet ten koste van dat geld.
Dus: (gedeeltelijke) afschaffing kinderbijslag?
Ik ben voor gehele afschaffing overigens.
quote:Nee:
Op donderdag 21 november 2002 13:59 schreef Vork het volgende:
Ligt die grens niet al op 3 kinderen op t moment?
http://www.svb.org/index_small.html?page=94&envelope=8&folder=m5
quote:Ah ik zie het.. al wordt het wel steeds minder voordelig met meer kinderen wat betreft de kinderbijslag.
Op donderdag 21 november 2002 14:01 schreef DJKoster het volgende:
Nee:http://www.svb.org/index_small.html?page=94&envelope=8&folder=m5
Want drie en meer leidt tot bevolkinsgroei, maar minder dan twee tot bevolkingsafname. Moeten we dat ook niet tegengaan dan?
Of zou 't mekaar gemiddeld wel zo'n beetje opheffen? Dat de mensen die de moeite nemen om kinderen op te voeden daar wellicht ook wel een beetje beloond voor kunnen worden door anderen? Opdat er later ook nog een werkende leeftijdsgroep is die niet steeds kleiner wordt.
Een beetje bevolkingsafname is alleen maar prima, er zijn toch al teveel mensen op deze aarde.
quote:exact...waarom moet ik gedwongen worden te betalen voor de kinderen van de buren?
Op donderdag 21 november 2002 14:00 schreef Kennyman het volgende:
Je doet alsof het nemen van 2 kinderen niet je eigen verantwoordelijkheid is??Ik ben voor gehele afschaffing overigens.
[sub]-edit door moderator- reactie op verwijderde offtopic post weggehaald[/sub]
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 21-11-2002 20:25]
edit:typos
[sub]-edit door moderator- reactie op verwijderde post weggehaald[/sub]
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 21-11-2002 20:28]
quote:Da's lekker kort door de bocht.
Op donderdag 21 november 2002 14:39 schreef Kaalhei het volgende:
Waarom moet ik gedwongen worden te betalen voor de kinderen van de buren?
Als ze zelf kinderen willen nemen, dan moeten ze zelf ook de verantwoordelijkheid ervoor nemen en deze niet op mij afwentelen.
Waarom moet ik voor de aanleg van riolering in Limburg betalen?
quote:Goh, waarom moeten de kinderen van je buren later voor je betalen?
Op donderdag 21 november 2002 14:39 schreef Kaalhei het volgende:
Waarom moet ik gedwongen worden te betalen voor de kinderen van de buren?
Als ze zelf kinderen willen nemen, dan moeten ze zelf ook de verantwoordelijkheid ervoor nemen en deze niet op mij afwentelen.
quote:Volgens sommigen wel, en dat zijn vast mensen die niet weten wat je voor een kind krijgt.
Op donderdag 21 november 2002 14:57 schreef Bluezz het volgende:
Jullie gaan me toch niet vertellen dat de kinderbijslag reden is om kinderen te krijgen
quote:Hoe bedoel je dat?
Op donderdag 21 november 2002 15:00 schreef robh het volgende:Volgens sommigen wel, en dat zijn vast mensen die niet weten wat je voor een kind krijgt.
quote:Dat doe je toch niet? Je betaald rioolbelasting en dus betaal je voor je eigen rioolgebruik.
Op donderdag 21 november 2002 14:46 schreef robh het volgende:[..]
Da's lekker kort door de bocht.
Waarom moet ik voor de aanleg van riolering in Limburg betalen?
quote:Ik denk dat privatisering van de AOW best kan, behalve voor de excessen, wanneer iemand de kans dus niet heeft gehad AOW op te bouwen. Maar dat is gedeeltelijk eigen verantwoordelijkheid maar soms ook niet (handicap). Kinderen krijgen is praktisch altijd af te schuiven op eigen verantwoordelijkheid. Behalve bij verkrachting maar dat vind ik een uitzonderingsgeval.
Op donderdag 21 november 2002 14:47 schreef Youssef het volgende:[..]
Goh, waarom moeten de kinderen van je buren later voor je betalen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |