abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6389960
Hier verder
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 12:02 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Waarom hebben mensen angst van buitenlanders? Probeer daar eens de oorzaak van te vinden. Die oorzaak is in mijn ogen het feit dat een minderheid van de allochtonen het voor de rest verziekt. Die minderheid die zie je voortdurend in de stad hangen, bij het station kloten, etc....
Als je die minderheid nou eens heel hard aanpakt, dan zal die angst vanzelf verdwijnen bij de mensen denk ik.

Ik heb geen angst voor buitenlanders hoor
Maar goed, ik vind ook dat het woord buitenlander hier helemaal niet genoemd hoeft te worden.
Het gaat hier om mensen die de veiligheid op stations verzieken, of die nou allochtoon of autochtoon zijn, daar gaat het helemaal niet om...
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 12:03 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Zo kan ik het ook wel. Dingen roepen als strenger controleren is niet zo moeilijk.

Dan is het toch simpel, dan hoeven ze alleen nog te zorgen dat het uitgevoerd kan worden
Are you pondering what I'm pondering?
pi_6389995
Kee, hier dus verder
  Moderator maandag 21 oktober 2002 @ 12:10:39 #3
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_6389996
Dus...
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_6390003
Goed, ik zal mijn post even knippen-en-pasten:

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op maandag 21 oktober 2002 12:02 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]

En dit heet overdrijven. Nawijn heeft wel degelijk een punt, en het zegt genoeg dat een hoop mensen zich meteen aangesproken voelen.

--------------------------------------------------------------------------------

Overdrijven doet de LPF ook: alle allochtonen over één kam scheren. Je lost fundamentele problemen niet op door te straffen, maar door de oorzaken weg te nemen (discriminatie, slechte sociaal-economische positie, gebrek aan sociale controle / ouderlijk gezag).

pi_6390022
Reactie staat al in het andere topic.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_6390060
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 12:11 schreef elTigro het volgende:

Overdrijven doet de LPF ook: alle allochtonen over één kam scheren. Je lost fundamentele problemen niet op door te straffen, maar door de oorzaken weg te nemen (discriminatie, slechte sociaal-economische positie, gebrek aan sociale controle / ouderlijk gezag).

Nou, over sociale controle en ouderlijk gezag gesproken, ik denk dat dat wel een fundamenteel probleem is voor moslimjongeren in Nederland.
In de westerse maatschappij is alles heel erg vrij, overal worden ze daarmee geconfronteerd zo gauw ze buiten komen, en als ze erbij willen horen moeten ze zich daar aan aanpassen, en misschien willen ze dat zelf ook wel liever dan die 'ouderwetse' regels van de Islam.
Maar thuis zit hun familie, mensen die van een generatie zijn, die misschien veel strenger Islamitisch zijn dan die jongeren. Daar willen ze toch ook niet uitgestoten worden, dus daar moeten ze zich toch weer min of meer aanpassen aan hun familie.
Maar wat moeten ze dan? Zich buitenshuis heel anders voordoen dan thuis? Of bij een van de 2 een totale outcast worden? Dat gun je toch ook niemand...

[Dit bericht is gewijzigd door Mini_rulez op 21-10-2002 12:16]

maandag 21 oktober 2002 @ 12:15:55 #7
33993 Macro-sof
...Carpe diem...
pi_6390068
Omdat dat de enige integere partij is op dit moment..

Mensen die niet gedreven worden door winstbejag en macht..Ik wil ook flink tegengewicht bieden aan alle onroerendgoed magnaten en advocaten die opeens macht gaan krijgen in NL..
Ik weet zeker dat de SP het gewicht aan de andere kant is in deze...

pi_6390069
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 12:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Reactie staat al in het andere topic.
Eh, kun je hem even hierheen kopiëren? Dat andere topic is gesloten
pi_6390100
Ik zou niet weten waarom je op de SP zou stemmen omdat ze NEVER NOOIT NIET van plan zijn om deel te nemen aan welke regering dan ook.
En verloren stem dus.
En daarnaast is de SP als partij ook niet democratisch. Vraag dat maar aan Kozmic.
pi_6390114
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 12:17 schreef Frenkie het volgende:
Ik zou niet weten waarom je op de SP zou stemmen omdat ze NEVER NOOIT NIET van plan zijn om deel te nemen aan welke regering dan ook.
En verloren stem dus.
En daarnaast is de SP als partij ook niet democratisch. Vraag dat maar aan Kozmic.
als ze een meederheid halen moeten ze wel
pi_6390119
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 12:15 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Nou, over sociale controle en ouderlijk gezag gesproken, ik denk dat dat wel een fundamenteel probleem is voor moslimjongeren in Nederland.
In de westerse maatschappij is alles heel erg vrij, overal worden ze daarmee geconfronteerd zo gauw ze buiten komen, en als ze erbij willen horen moeten ze zich daar aan aanpassen, en misschien willen ze dat zelf ook wel liever dan die 'ouderwetse' regels van de Islam.
Maar thuis zit hun familie, mensen die van een generatie zijn, die misschien veel strenger Islamitisch zijn dan die jongeren. Daar willen ze toch ook niet uitgestoten worden, dus daar moeten ze zich toch weer min of meer aanpassen aan hun familie.
Maar wat moeten ze dan? Zich buitenshuis heel anders voordoen dan thuis? Of bij een van de 2 een totale outcast worden? Dat gun je toch ook niemand...

Hier nog ff over verder, de SP zegt ook (tenminste dat las ik deze maand in de Tribune) dat integratie van 2 kanten moet komen, en ik denk dat dat inderdaad zou helpen.
Als wij die mensen respecteren in hun eigen cultuur, en ze wat meer het gevoel geven dat ze er toch bij kunnen horen, ondanks het feit dat ze misschien andere opvattingen dan wij hebben en dat ze uit een andere cultuur komen, voelen zij zich minder outcast... En misschien dat ze, als ze zich ook meer Nederlander voelen, ook minder gauw de criminaliteit ingaan. Want wat van jezelf of je eigen mensen is, verniel je minder snel dan iets van een groep mensen die je toch al niet accepteert
pi_6390132
quote:
En verloren stem dus.
Volgens mij is dat alweer achterhaald, maar al was het zo, dan nog kunnen we tenminste zorgen dat ze wat meer overmacht krijgen in de oppositie
pi_6390141
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 12:19 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

als ze een meederheid halen moeten ze wel

als ze meer als 75 zetels halen ja.. maar dat zie ik (gelukkig) niet gebeuren. Bij geen enkele partij.
pi_6390150
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 12:20 schreef Mini_rulez het volgende:
Volgens mij is dat alweer achterhaald, maar al was het zo, dan nog kunnen we tenminste zorgen dat ze wat meer overmacht krijgen in de oppositie
wat meer overmacht..??
pi_6390160
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 12:21 schreef Frenkie het volgende:

[..]

wat meer overmacht..??

Nou, een oppositiepartij met bijv. 15 zetels wordt toch wat meer serieus genomen dan een oppositiepartij met 1 zeteltje...
pi_6390167
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 12:20 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Volgens mij is dat alweer achterhaald, maar al was het zo...

..wie wil er dan met de SP regeren?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_6390174
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 12:23 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

de linkse hoek vermoed ik... als ze een linkse coalitie willen vormen kunnen ze niet anders..
pi_6390180
quote:

[..]

Dat is van later zorg... Of ze in de coalitie kunnen komen vind ik eigenlijk niet belangrijk bij het wel of niet op ze stemmen. Ik geef liever een stem aan een partij waar ik helemaal achter sta, dan met een andere partij mee te gaan, alleen omdat die het zo goed doen in de peilingen...
  maandag 21 oktober 2002 @ 12:25:01 #19
12129 Bluppy2
...:::BLUP:::...
pi_6390188
quote:

[..]

zo ongeveer alles tussen SP en CDA in
Het leven is als een krentebol
pi_6390195
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 12:22 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Nou, een oppositiepartij met bijv. 15 zetels wordt toch wat meer serieus genomen dan een oppositiepartij met 1 zeteltje...

Maar de SP is overal tegen, dat heeft toch geen enkele zin. Het kost hooguit veel tijd om al die vragen te beantwoorden.
  Moderator maandag 21 oktober 2002 @ 12:25:48 #21
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_6390201
quote:
En verloren stem dus.
Punt een: de SP heeft al toegezegd klaar te zijn voor een regeerperiode

Punt twee: je kunt ook op de oppositie stemmen

Wat is het voor onzin om persee op een regeringspartij te moeten stemmen, de macht ligt bij de kamer. Zij bepalen het beleid, niet het kabinet.
Dat het kabinet de lijnen uitstippeld en meestal altijd kan rekenen op de steun van hun eigen fracties is een tweede, maar dat staat los van de macht van de kamer.
Als kamerlid heb je tevens het recht om wetsvoorstellen in te dienen, wat je Groen Links, D66 en SP ook regelmatig ziet doen.
Dus wat lul je man.
Mijn moeder zei altijd al: heb je er geen verstand van, bemoei je er dan ook niet mee!

pi_6390204
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 12:25 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Maar de SP is overal tegen, dat heeft toch geen enkele zin. Het kost hooguit veel tijd om al die vragen te beantwoorden.

'Stem tegen, Stem SP' is allang vervangen
pi_6390239
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 12:25 schreef belsen het volgende:

[..]

Punt een: de SP heeft al toegezegd klaar te zijn voor een regeerperiode

Punt twee: je kunt ook op de oppositie stemmen

Wat is het voor onzin om persee op een regeringspartij te moeten stemmen, de macht ligt bij de kamer. Zij bepalen het beleid, niet het kabinet.
Dat het kabinet de lijnen uitstippeld en meestal altijd kan rekenen op de steun van hun eigen fracties is een tweede, maar dat staat los van de macht van de kamer.
Als kamerlid heb je tevens het recht om wetsvoorstellen in te dienen, wat je Groen Links, D66 en SP ook regelmatig ziet doen.
Dus wat lul je man.
Mijn moeder zei altijd al: heb je er geen verstand van, bemoei je er dan ook niet mee!

ow en wat is dan het laatste voorstel van een oppositie dat is aangenomen..??
En het beleid wordt zeer zeker wel bepaald door het kabinet. Een meerderheidskabinet krijgt zonder problemen al zijn voorstellen door de kamer.
pi_6390247
quote:
Het is natuurlijk wel mijn beleving, en ik ben al weer een jaar of 5 weg uit die partij. Maar ik heb er weinig geloof in dat die partij wat dat betreft is veranderd.

Overigens waren de interne zaken waarvan ik een deel beschreef in mijn post in deel 1 de reden waarom ik er op een bepaald moment de brui aan heb gegeven. En ik niet alleen, we hebben destijds met vrijwel het hele bestuur van de afdeling het lidmaatschap opgezegd. En er zijn meerdere personen/afdelingen die vanwege problemen met het landelijk bestuur zijn opgestapt in de afgelopen 10 jaar, bijvoorbeeld in Vlaardingen, Leiden, Amsterdam en Rotterdam. Maar meestal speelden de problemen lokaal.

Qua opvattingen ben ik eigenlijk pas nadat ik uit de SP ben gestapt opgeschoven naar 'links van het midden'.

Moderator maandag 21 oktober 2002 @ 12:30:06 #25
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_6390248
quote:
Ja, groot gelijk, opdonderen met alle oppositie. Stellen we een sterke man aan, die bepaald wel alles. Mag je op hem stemmen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')