quote:Ik heb geen angst voor buitenlanders hoor
Op maandag 21 oktober 2002 12:02 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Waarom hebben mensen angst van buitenlanders? Probeer daar eens de oorzaak van te vinden. Die oorzaak is in mijn ogen het feit dat een minderheid van de allochtonen het voor de rest verziekt. Die minderheid die zie je voortdurend in de stad hangen, bij het station kloten, etc....
Als je die minderheid nou eens heel hard aanpakt, dan zal die angst vanzelf verdwijnen bij de mensen denk ik.
quote:Dan is het toch simpel, dan hoeven ze alleen nog te zorgen dat het uitgevoerd kan worden
Op maandag 21 oktober 2002 12:03 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Zo kan ik het ook wel. Dingen roepen als strenger controleren is niet zo moeilijk.
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op maandag 21 oktober 2002 12:02 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
En dit heet overdrijven. Nawijn heeft wel degelijk een punt, en het zegt genoeg dat een hoop mensen zich meteen aangesproken voelen.
--------------------------------------------------------------------------------
Overdrijven doet de LPF ook: alle allochtonen over één kam scheren. Je lost fundamentele problemen niet op door te straffen, maar door de oorzaken weg te nemen (discriminatie, slechte sociaal-economische positie, gebrek aan sociale controle / ouderlijk gezag).
quote:Nou, over sociale controle en ouderlijk gezag gesproken, ik denk dat dat wel een fundamenteel probleem is voor moslimjongeren in Nederland.
Op maandag 21 oktober 2002 12:11 schreef elTigro het volgende:Overdrijven doet de LPF ook: alle allochtonen over één kam scheren. Je lost fundamentele problemen niet op door te straffen, maar door de oorzaken weg te nemen (discriminatie, slechte sociaal-economische positie, gebrek aan sociale controle / ouderlijk gezag).
[Dit bericht is gewijzigd door Mini_rulez op 21-10-2002 12:16]
Mensen die niet gedreven worden door winstbejag en macht..Ik wil ook flink tegengewicht bieden aan alle onroerendgoed magnaten en advocaten die opeens macht gaan krijgen in NL..
Ik weet zeker dat de SP het gewicht aan de andere kant is in deze...
quote:Eh, kun je hem even hierheen kopiëren? Dat andere topic is gesloten
Op maandag 21 oktober 2002 12:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Reactie staat al in het andere topic.
quote:als ze een meederheid halen moeten ze wel
Op maandag 21 oktober 2002 12:17 schreef Frenkie het volgende:
Ik zou niet weten waarom je op de SP zou stemmen omdat ze NEVER NOOIT NIET van plan zijn om deel te nemen aan welke regering dan ook.
En verloren stem dus.
En daarnaast is de SP als partij ook niet democratisch. Vraag dat maar aan Kozmic.
quote:Hier nog ff over verder, de SP zegt ook (tenminste dat las ik deze maand in de Tribune) dat integratie van 2 kanten moet komen, en ik denk dat dat inderdaad zou helpen.
Op maandag 21 oktober 2002 12:15 schreef Mini_rulez het volgende:[..]
Nou, over sociale controle en ouderlijk gezag gesproken, ik denk dat dat wel een fundamenteel probleem is voor moslimjongeren in Nederland.
In de westerse maatschappij is alles heel erg vrij, overal worden ze daarmee geconfronteerd zo gauw ze buiten komen, en als ze erbij willen horen moeten ze zich daar aan aanpassen, en misschien willen ze dat zelf ook wel liever dan die 'ouderwetse' regels van de Islam.
Maar thuis zit hun familie, mensen die van een generatie zijn, die misschien veel strenger Islamitisch zijn dan die jongeren. Daar willen ze toch ook niet uitgestoten worden, dus daar moeten ze zich toch weer min of meer aanpassen aan hun familie.
Maar wat moeten ze dan? Zich buitenshuis heel anders voordoen dan thuis? Of bij een van de 2 een totale outcast worden? Dat gun je toch ook niemand...
quote:Volgens mij is dat alweer achterhaald, maar al was het zo, dan nog kunnen we tenminste zorgen dat ze wat meer overmacht krijgen in de oppositie
Ik zou niet weten waarom je op de SP zou stemmen omdat ze NEVER NOOIT NIET van plan zijn om deel te nemen aan welke regering dan ook.
En verloren stem dus.
En daarnaast is de SP als partij ook niet democratisch. Vraag dat maar aan Kozmic.
quote:als ze meer als 75 zetels halen ja.. maar dat zie ik (gelukkig) niet gebeuren. Bij geen enkele partij.
Op maandag 21 oktober 2002 12:19 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
als ze een meederheid halen moeten ze wel
quote:wat meer overmacht..??
Op maandag 21 oktober 2002 12:20 schreef Mini_rulez het volgende:
Volgens mij is dat alweer achterhaald, maar al was het zo, dan nog kunnen we tenminste zorgen dat ze wat meer overmacht krijgen in de oppositie
quote:Nou, een oppositiepartij met bijv. 15 zetels wordt toch wat meer serieus genomen dan een oppositiepartij met 1 zeteltje...
Op maandag 21 oktober 2002 12:21 schreef Frenkie het volgende:[..]
wat meer overmacht..??
quote:..wie wil er dan met de SP regeren?
Op maandag 21 oktober 2002 12:20 schreef Mini_rulez het volgende:[..]
Volgens mij is dat alweer achterhaald, maar al was het zo...
quote:de linkse hoek vermoed ik... als ze een linkse coalitie willen vormen kunnen ze niet anders..
Op maandag 21 oktober 2002 12:23 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
..wie wil er dan met de SP regeren?
quote:Dat is van later zorg... Of ze in de coalitie kunnen komen vind ik eigenlijk niet belangrijk bij het wel of niet op ze stemmen. Ik geef liever een stem aan een partij waar ik helemaal achter sta, dan met een andere partij mee te gaan, alleen omdat die het zo goed doen in de peilingen...
quote:zo ongeveer alles tussen SP en CDA in
quote:Maar de SP is overal tegen, dat heeft toch geen enkele zin. Het kost hooguit veel tijd om al die vragen te beantwoorden.
Op maandag 21 oktober 2002 12:22 schreef Mini_rulez het volgende:[..]
Nou, een oppositiepartij met bijv. 15 zetels wordt toch wat meer serieus genomen dan een oppositiepartij met 1 zeteltje...
quote:Punt een: de SP heeft al toegezegd klaar te zijn voor een regeerperiode
En verloren stem dus.
Punt twee: je kunt ook op de oppositie stemmen
Wat is het voor onzin om persee op een regeringspartij te moeten stemmen, de macht ligt bij de kamer. Zij bepalen het beleid, niet het kabinet.
Dat het kabinet de lijnen uitstippeld en meestal altijd kan rekenen op de steun van hun eigen fracties is een tweede, maar dat staat los van de macht van de kamer.
Als kamerlid heb je tevens het recht om wetsvoorstellen in te dienen, wat je Groen Links, D66 en SP ook regelmatig ziet doen.
Dus wat lul je man.
Mijn moeder zei altijd al: heb je er geen verstand van, bemoei je er dan ook niet mee!
quote:'Stem tegen, Stem SP' is allang vervangen
Op maandag 21 oktober 2002 12:25 schreef Frenkie het volgende:[..]
Maar de SP is overal tegen, dat heeft toch geen enkele zin. Het kost hooguit veel tijd om al die vragen te beantwoorden.
quote:ow en wat is dan het laatste voorstel van een oppositie dat is aangenomen..??
Op maandag 21 oktober 2002 12:25 schreef belsen het volgende:[..]
Punt een: de SP heeft al toegezegd klaar te zijn voor een regeerperiode
Punt twee: je kunt ook op de oppositie stemmen
Wat is het voor onzin om persee op een regeringspartij te moeten stemmen, de macht ligt bij de kamer. Zij bepalen het beleid, niet het kabinet.
Dat het kabinet de lijnen uitstippeld en meestal altijd kan rekenen op de steun van hun eigen fracties is een tweede, maar dat staat los van de macht van de kamer.
Als kamerlid heb je tevens het recht om wetsvoorstellen in te dienen, wat je Groen Links, D66 en SP ook regelmatig ziet doen.
Dus wat lul je man.
Mijn moeder zei altijd al: heb je er geen verstand van, bemoei je er dan ook niet mee!
quote:Het is natuurlijk wel mijn beleving, en ik ben al weer een jaar of 5 weg uit die partij. Maar ik heb er weinig geloof in dat die partij wat dat betreft is veranderd.
Overigens waren de interne zaken waarvan ik een deel beschreef in mijn post in deel 1 de reden waarom ik er op een bepaald moment de brui aan heb gegeven. En ik niet alleen, we hebben destijds met vrijwel het hele bestuur van de afdeling het lidmaatschap opgezegd. En er zijn meerdere personen/afdelingen die vanwege problemen met het landelijk bestuur zijn opgestapt in de afgelopen 10 jaar, bijvoorbeeld in Vlaardingen, Leiden, Amsterdam en Rotterdam. Maar meestal speelden de problemen lokaal.
Qua opvattingen ben ik eigenlijk pas nadat ik uit de SP ben gestapt opgeschoven naar 'links van het midden'.
quote:Ja, groot gelijk, opdonderen met alle oppositie. Stellen we een sterke man aan, die bepaald wel alles. Mag je op hem stemmen...
Maar de SP is overal tegen, dat heeft toch geen enkele zin. Het kost hooguit veel tijd om al die vragen te beantwoorden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |