quote:Weet het niet precies, maar zijn punten zijn op het eerste gezicht niet al te extreem-Islamitisch.
Op maandag 11 november 2002 15:27 schreef Kennyman het volgende:[..]
Was dat nou een conservatieve of progressieve imam, conservatief toch juist? (was hij degene van die uitspraak over homo's?)
quote:9.058...
Op dinsdag 12 november 2002 23:27 schreef Kennyman het volgende:[..]
Hoeveel stemmen hadden ze de vorige keer? Onder de 50 toch?
Dat is geloof ik minder dan 0,1%
quote:Uit wat ik op hun website lees c.q. begrijp doen ze niet mee.
Op vrijdag 18 oktober 2002 10:46 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Heb uit redelijk betrouwbare bron vernomen dat de NVU overweegt deel te nemen aan de verkiezingen.
In het kader van de democratie mogen ze van mij, maar er op stemmen zal ik zeker niet doen.
quote:Deze dus: 'Partij voor Immigranten' (PI) opgericht.
Op maandag 4 november 2002 01:26 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Nog een nieuwe partij: de VIP (voortuitstrevende integratie partij).Meer is er (mij) niet over bekend.
Ik vraag me af of er ex-LPF'ers van de party zijn.
Ze mogen alleen geen VIP heten, aangezien de Vrije Indische Partij al bestaat!
quote:Welke partij kreeg er dan echt BITTER weinig?
Op dinsdag 12 november 2002 23:40 schreef Kozzmic het volgende:[..]
9.058...
Dat is geloof ik minder dan 0,1%
Welke partijen doen bij de verkiezingen mee?
quote:De Republikeinse Volkspartij (63 stemmen).
Op woensdag 13 november 2002 00:37 schreef Kennyman het volgende:[..]
Welke partij kreeg er dan echt BITTER weinig?
quote:
Bestuurscrisis Leefbaar NederlandDEN HAAG Bij Leefbaar Nederland is een bestuurscrisis uitgebroken. Vier leden van het bestuur zijn afgetreden. Hun grootste grief is de bestuurlijke chaos die onder voorzitter Jetten zou zijn ontstaan.
De vier opgestapte bestuursleden vinden dat Leefbaar Nederland, bedoeld als een invloedrijke vernieuwingspartij, is afgezakt tot een splinterbeweging die in de marge opereert. Er zou onderling slecht gecommuniceerd worden en er zou geen goed campagneplan voorhanden zijn. Hylke ten Cate, een van de opgestapte bestuursleden, vreest dat de crisis de doodsteek voor LN kan betekenen.
bron: Teletekst
- Lijst Nieuwe Politiek
- Duurzaam Nederland
- De Groenen
- Nieuwe Midden Partij (NMP)
- Ouderenunie
- Partij van de Toekomst
- Republikeinse Volkspartij (RVP)
- Vrije Indische Partij (VIP)
- Verenigde Senioren Partij
- Nieuwe Communistische Partij (NCPN)
- Nederland United
- De Conservatieven.nl
- Links Alternatief
- Nieuwe Toekomst Partij (NTP)
- Nieuw Nederland
- Gemeenschaps Partij
- Nieuwe Nationale Partij (NNP)
- Vrouw-Man Interactie Partij (VMIP)
- Algemeen Ouderen Verbond (AOV)
- Directe Democraten
- Beweging Vooruit
- Nog Een Nieuwe Partij
- Lijst Jij
- De Andere Aanpak Partij (DAAP)
- Handhaving Rechtsstaat
- Hollands Model
- Utregs Glorie
- Alliantie Vernieuwing en Democratie
- Vrije Democraten
- Lijst Veldhoen
- Nieuw Elan
- Hedy Parcherie
- O O Den Haag
- Partij voor de Dieren
en uiteraard de partijen die reeds in het parlement vertegenwoordigd zijn.
http://www.parlement.com/9291000/modulesf/g87dyi2b
Ik mis hierbij overigens de NVU (nahja missen...) en de Partij voor Immigranten (PI).
-edit- aantal links toegevoegd naar homepages van de genoemde partijen
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 22-11-2002 19:39]
quote:Voor alle duidelijkheid, De Groenen dus.
www.degroenen.nlCongres verwerpt voorstel partijbestuur deelname Tweede Kamerverkiezingen
Het 29e partijcongres heeft zaterdag 16 november te Leiden met 8 stemmen voor 12 tegen en 3 onthoudingen het voorstel van het partijbestuur om deel te nemen aan de Tweede Kamerverkiezingen van 22 januari 2003 verworpen.
quote:
Nieuwe ouderenpartij ziet af van verkiezingen
BARENDRECHT - De Verenigde Senioren Partij (VSP) doet toch niet mee aan de komende Tweede-Kamerverkiezingen in januari. Door gebrek aan geld ziet het hoofdbestuur geen kans om op "een volwaardige wijze" mee te doen zo vlak na de vorige verkiezingen. Ook de infrastructuur is nog niet stevig genoeg. De leden hebben met het besluit ingestemd, zo laat de VSP donderdag weten.De partij is wel van plan de partijstructuur te verstevigen om bij de verkiezingen over vier jaar goed beslagen ten ijs te komen. Het bestuur ziet wel degelijk toekomst en wijst erop dat, ondanks allerlei hindernissen, bij de laatste parlementsverkiezingen in mei 40.000 stemmen werden binnengehaald.
http://www.telegraaf.nl/nieuwslink/teksten/nws.verkiezingen.vsp.partij.html
Utregs Glorie heeft laten weten deze verkiezingen aan haar voorbij te laten gaan, en zich te richten op de eerstvolgende gemeenteraadsverkiezingen (2006) en indien mogelijk de volgende landelijke verkiezingen.
bron: Spits
quote:
Jonge partijen haken massaal af voor race om KamerzetelsZeker twintig van de 28 politieke partijen die na de verkiezingen van 15 mei zijn opgericht zullen toch niet meedingen naar een Kamerzetel op 22 januari. Alle partijen hebben nog tot vanmiddag 15.00 uur de tijd om hun kandidatenlijsten in te leveren.
Het lukte Nederland United bijvoorbeeld niet de benodigde 11.250 euro borg bij elkaar te sprokkelen. De Nieuwe Nationale Partij durfde de betaling niet aan. "Als je die borgsom betaalt, moet je wel een reeële kans maken op een zetel", zegt voorman Hendrik Sybrandy.
André La Fontaine van de Vrouw-Man Interactie Partij had geen financiële problemen, maar kreeg te weinig steunbetuigingen binnen. Om mee te doen moeten partijen dertig handtekeningen in de negentien kiesdistricten verzamelen.Verschillende initiatiefnemers van nieuwe partijen klaagden over de door de Kiesraad opgeworpen hindernissen. "Deze zijn er juist om te voorkomen dat er te veel splinterpartijtjes meedoen", weet Marco Schikhof, politicoloog aan de Universiteit van Leiden. "De achterliggende gedachte is dat het voor een partij met aanhang niet moeilijk moet zijn om borg en steunbetuigingen te regelen. De voorwaarden zijn ingesteld om puur politieke redenen." Zo is de Kieswet in 1997 aangepast om extreem-rechtse partijen dwars te zitten.
"De CD stond zeven zetels in de peilingen, maar men wist dat de organisatie niet veel voorstelde", zegt Schikhof. Sindsdien moeten 30 (voorheen 25) aanhangers een handtekening zetten, en wel op het gemeentehuis waar ze geregistreerd staan. Tevens is de borgsom toen verhoogd van 8.630 naar 11.250 euro. Zoveel is dat trouwens niet. Schikhof: "In 1937 betaalde men al 113 euro per kiesdistrict."bron: Metro
- Nieuwe Communistische Partij Nederland (NCPN)
- deConservatieven.nl
- LijstRatelband.nl
- Duurzaam Nederland
- Partij voor Dieren
- Partij van de Toekomst
- Directe Democraten Zorgpartij
- Alliantie voor Vernieuwing en Democratie (AVD)
en de partijen die momenteel reeds in het parlement vertegenwoordigd zijn.
Iemand nog aanvullingen?
O o Den Haag en Partij voor Immigranten zullen er ook wel bijzitten, maar ik kan van deze partijen geen websites vinden.
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 10-12-2002 22:31]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |