Het is zomaar een greep uit een reeks opmerkelijke programmapunten van de lijst PI. De Lijst PI? De letters van deze nieuweling in verkiezingsland staan voor Partij voor Immigranten. Mr. drs. Ranesh Dhalganjansing, de Haagse advocaat van onder anderen het ex-Tweede-Kamerlid Tara Singh Varma, is de drijvende kracht achter de kersverse, door allochtone ondernemers opgerichte partij. Dhalganjansing is bereid voor de Lijst PI in de Tweede Kamer te gaan zitten, maar alleen als hij daarnaast zijn advocatenpraktijk kan voortzetten.
Van de kiesraad mag de Hagenaar wel meedoen aan de verkiezingen, maar niet onder de naam VIP (Vooruitstrevende Integratie Partij) zoals aanvankelijk de bedoeling was. Die naam was namelijk al bezet. Dhalganjansing mag naamloos meedoen met een lijstnummer. Daarna wil hij verder onder de naam Partij voor Immigranten.
Nederland is halfvol, meent Dhalganjansing. Wat hem betreft zouden de grenzen voor migranten opengezet mogen worden. Prinses Máxima zou beschermvrouwe van de migranten moeten worden. De partij staat een keiharde aanpak voor van de criminaliteit en drugsproblematiek en wenst geen pardon voor hooligans. Verder wil de IP de doodstraf voor recidiverende moordenaars en castratie van kinderverkrachters. Marokkaanse en Turkse probleemjongeren zouden zich nuttig kunnen maken voor de samenleving door zich te laten omvormen tot gedisciplineerde commando's.
Op dinsdag 12 november 2002 09:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:Marokkaanse en Turkse probleemjongeren zouden zich nuttig kunnen maken voor de samenleving door zich te laten omvormen tot gedisciplineerde commando's.
quote:Nee, alleen Vlieland of Ameland of zo
Op dinsdag 12 november 2002 09:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Gedoogzone voor drugsliefhebbers? Soepeler vreemdelingenbeleid? Wat wil deze partij, Nederland transformeren tot een ghetto?
quote:Waar ken ik dat van? boeie, doe dat maar in je eigen buurt, en niet in de mijne...
Marokkaanse en Turkse probleemjongeren zouden zich nuttig kunnen maken voor de samenleving door zich te laten omvormen tot gedisciplineerde commando's.
quote:Dat betwijfel ik. Ik denk dat elke 'wijk' nu een eigen commandoclubje krijgt dat de wijk 'verdedigt'.
Op dinsdag 12 november 2002 09:50 schreef robh het volgende:[..]
Krijgen we misschien toch nog een echt leger
quote:Het kan er niet slechter op worden zullen we maar zeggen.
Op dinsdag 12 november 2002 09:55 schreef CherrymoonTraxx het volgende:Dat betwijfel ik. Ik denk dat elke 'wijk' nu een eigen commandoclubje krijgt dat de wijk 'verdedigt'.
quote:Nee, laten we de grenzen opengooien en nog meer goudzoekers binnenhalen... dat lost het probleem op...
Het kan er niet slechter op worden zullen we maar zeggen.
quote:echte gang-wars, gaaf
Op dinsdag 12 november 2002 09:55 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Dat betwijfel ik. Ik denk dat elke 'wijk' nu een eigen commandoclubje krijgt dat de wijk 'verdedigt'.
quote:Ja. Lekker probleemjongeren die de islam een warm hart toedragen opleiden tot moordmachines. Heel slim
Op dinsdag 12 november 2002 09:50 schreef robh het volgende:[..]
Krijgen we misschien toch nog een echt leger
quote:Ik ben het iig niet hoor jongens
Hagenaar op de bres voor migranten
quote:
Daarna wil hij verder onder de naam Partij voor Immigranten.
Nederland is halfvol, meent Dhalganjansing. Wat hem betreft zouden de grenzen voor migranten opengezet mogen worden.
Maar goed, die krijgt twee stemmen.
quote:Wel een goed punt, indien betaalbaar.
voor kinderen die de middelbare school verlaten een verplichte stage in een derdewereldland.
Maar dat is dan zowat het enige.
quote:Ach er zijn meer van dit soort rare fratsen geweest.
Gedoogzone voor drugsliefhebbers? Soepeler vreemdelingenbeleid? Wat wil deze partij, Nederland transformeren tot een ghetto?
Ik kan me een partij herinneren ter liquidatie van Nederland. Die wilde heel Nederland verkopen aan het buitenland. Dan zou iedere Nederlander miljonair zijn en dan Nederland opheffen.
Maar goed, verder geen kostbare discussie tijd aan besteden lijkt mij
quote:zelfmoord commando's ja!
Op dinsdag 12 november 2002 09:50 schreef robh het volgende:
Marokkaanse en Turkse probleemjongeren zouden zich nuttig kunnen maken voor de samenleving door zich te laten omvormen tot gedisciplineerde commando's
quote:lol
Op dinsdag 12 november 2002 12:32 schreef R@b het volgende:
Ik kan me een partij herinneren ter liquidatie van Nederland. Die wilde heel Nederland verkopen aan het buitenland. Dan zou iedere Nederlander miljonair zijn en dan Nederland opheffen.
quote:Das nog niet eens zo'n gek idee zeg
Op dinsdag 12 november 2002 12:32 schreef R@b het volgende:
ik begrijp dat het woordje "immigranten" in de naam van de partij hier op sommige personen als een rode lap op een stier werkt, maar zoveel ophef over zo weinig inhoud lijkt me nogal overdreven
quote:Waarom maakte iedereen zich dan zo druk toen de CP'86 en de CD in opkomst waren? Hele demonstraties georganiseerd en dergelijke, en dat terwijl die partijen eigenlijk nooit enige invloed hebben gehad.
Op dinsdag 12 november 2002 16:42 schreef Mass het volgende:
t is maar waar je je druk om wil maken zeg...alsof we de lijst Utregs Glorie (van FC Utrecht supporters) bijvoorbeeld wel serieus moeten nemen...ik begrijp dat het woordje "immigranten" in de naam van de partij hier op sommige personen als een rode lap op een stier werkt, maar zoveel ophef over zo weinig inhoud lijkt me nogal overdreven
quote:Is dit niet een pleonasme ?
Marokkaanse en Turkse probleemjongeren zouden zich ....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |