abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5933889
Naar aanleiding van dit topic: Met succes gewicht verliezen leek het me leuk een soort verzameltopic te maken om elkaar te steunen en tips te geven. Er zijn er in het verleden al een boel geweest, en daar kan je natuurlijk geweldige tips en adviezen bij elkaar zoeken.

Overzichtje:
Mijn hongerdieet dagboek
TE DIK! Lijnen, maar hoe?
Bloedgroepen en verwante karaktertrekken/ dieten?
Afvallen
(On)gezonde levensstijl (qua eten), vņel jij dat?
Hoe de laatste kilotjes snel kwijt raken?
Hoe raak ik zo snel mogelijk mijn buikje kwijt!
Superhongerdieet! :)
Herbalife
Het grote dieet-topic!
Hoe lang ben je en hoeveel weeg je?

Nou, als daar niet voldoende tips bij staan om af te vallen dan weet ik het niet meer

quote:
Het Fok! Dieetclubje (de naam niet al te serieus nemen ) bestaat uit:

Brad (1m78) was 92 kg, is nu 82 kg en wil graag 75 kg wegen.
Brighteyes (1m72), was 82 kg, is nu 78 kg en wil graag 72 kg wegen.
Gia (1m72), was 91 kg, wil graag 68 kg wegen, maar is tevreden bij 74 kg.
Glossy (1m68), was 115 kg, is nu 101,2 kg en wil graag 65 kg wegen.
Isabeau (1m67), was 93,6 kg, is nu 89,8 kg en wil graag 'onder de 70' kg wegen.
Jessie, was 111 kg, is nu 96,7 en wil graag eerst 80 kg wegen en uiteindelijk 72.
Jojogirl (1m72), was 92 kg, is nu 88 kg en wil graag 80 kg wegen.
Lilithu (1m68), is nu 110 kg en wil graag minder dan 80 kg wegen.
TMoose (1m76), was 110 kg, is nu 104 kg en wil graag onder de 90 kg wegen.
Kleintje (1m63) was 71 kg, is nu 68,4 kg en wil graag 60 kg wegen (of iets minder).
Vork (1m82) was 92 kg, is nu 84 kg en wil graag minder.
Esk (1m72), is nu 90 kg en wil graag 80 kg en uiteindelijk 65kg.
Danny (1m77), is nu 92,5 kg en wil graag 75 kg wegen.
Knorretje (1m74), is nu 67,5 kg en wil graag 62,5 kg wegen.

Om op dit lijstje te komen moet je dat in je post expliciet aangeven! Als je het dus niet wilt, kom je ook niet in deze eerste post te staan. Deze post wordt zoveel mogelijk bijgehouden.

Links:

www.overgewicht.nl - bereken of je te zwaar bent en je kan er je voeding online voor elke dag invoeren!
www.jojoclub-afslanken.com - erg leuke en volledige site!
www.opdieet.nl - zeer nuttige link over alles wat maar met lijnen te maken heeft
www.opdieet.nl/beweging.htm - alles over beweging/sport en lijnen
www.opdieet.nl/erfelijkheid.htm - gewicht en erfelijkheid
www.opdieet.nl/obesitas.htm - bereken hier of je te zwaar bent
www.sportjefit.nl/ - prima sporttips/sportplan voor wie wil afvallen en sporten
Site van het voedingscentrum - niet zo'n uitgebreide site over afvallen
Libelle Dieet ABC - Libelle Dieet ABC, best nuttig en uitgebreid
Diėtistensite - medisch advies van/over diėtisten
Download een dieetprog. hier - downloadbaar software programma om lijnen bij te houden
www.digitale-dietist.nl/ - met online caloriėntabel, hoeveel verbruik je met sporten knop en voedingswijzer!
www.gezondgewicht.be/nl/index.asp - redelijk informatieve site
www.smulweb.nl/afslanken.html - leuke site met veel recepten en dagmenu's voor 10 weken
Nederlandse Obesitas Vereniging - site van de Nederlandse Obesitas Vereniging
http://onlijnclub.com/ - online dieetclub, lijkt me gratis, maar zie het zo snel niet
Yahoo group over lijnen/ - uitwisselingsmogelijkheid voor info en recepten (net als dit, maar dan anders)
Recepten!! - heel veel slanke recepten! (kijk bij de subgroep slank)
Dieten informatie - uitstekende printbare uitleg (en hoe je het moet volgen) over de volgende diėten:

• Nononsensedieet
  • Inf.Nononsensedieet
  • Sacred Hart Dieet
  • uitleg Precon-methode
  • Ziekenhuisdieet
  • 40 punten dieet
  • Montignac
  • Uitleg Atkinsdieet
  • Scarsdale dieet
  • Dieettips
  • Mayo-dieet
  • Kwarksnelkuur
  • Malsovit brooddieet

• Engelse sites:
    www.fitday.com - houd hier je eigen dieetdagboek bij (gratis)
    www.weight-loss-diet-i.com/ - heeeel erg veel dieet advies!
    http://how-can-i-lose-weight.com/ - ook veel info en met allemaal online calorie rekenapparaatjes e.d.
    www.realage.com - test hier hoe gezond je eigenlijk bezig bent en hoe je dat kan verbeteren!

Commercieel:
    www.thermocare.nl/ - over Herbalife
    www.slank-klup.nl/index.html - de site van Slankklub Nederland
    www.weightwatchers.com/international/netherlands/ - weight watchers
    www.afslanken.com/afslankenonline/index - afslankclub online (duur!) en ik zag niets wat wij je ook niet kunnen bieden (gratis!)
    www.weightcare.nl/index.htm - site van weightcare, met wat tips om af te vallen
    www.eganederland.nl/- site van E.G.A (afslankclubs die een stuk goedkoper zijn dan bijv. weight watchers)

Heb je ook nog een link die je regelmatig gebruikt? Laat het even weten!

[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 25-09-2002 19:55]

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_5933977
    Mijn verhaal dan maar.

Vorige week dinsdag verscheen er op de display van mijn weegschaal 93,6 kg. Dat moest ik toch even tot me door laten dringen...ik weet al jaren dat ik te zwaar ben, maar bijna 94 kg? Bijna 100! Dus ik besloot de knoop door te hakken en eindelijk serieus te gaan lijnen. Niet een weekje wat aanrommelen en dan weer in het oude eetpatroon terugvallen, nee: serieus dus. Snel wat plannen gemaakt en ik kwam tot de conclusie dat ik kon kiezen tussen een zeer dure dieetclub, of hier op Fok! steun vinden bij andere jongeren die worstelen met hun gewicht.

Nu een week later weeg ik 89,8 kg, ongelofelijk. Ik neem aan dat ik gewoon veel vocht ben kwijt geraakt, anders kan ik het niet goed verklaren. Heb me keurig aan mijn zelfopgelegde dieet gehouden, maar bijna 4 kg in een week? Is toch heel erg veel, maar het motiveert ook heel erg goed om nu door te zetten en eindelijk dat gewicht te verliezen wat ik al jaren kwijt wil.

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_5933990
    Ja, de vreetbuien zijn idd erg vervelend, het is maar effe, maar daar moet je dan wel weer overheen.
    Ik probeer altijd te zorgen dat ik dan bezig ben, dus afleiding. Of ik ga een glas water drinken of ik eet dan een droog koekje (ja zielig he).
    Maar als je ergens op een openbare plek bent wordt dat al moeilijker zoals op het station.

Wij zijn net verhuisd en de frietkraam is bij ons om de hoek en elke dag zo tegen 17.00 uur dan ruik je die lekker frieten...

pi_5934026
    quote:
    Op maandag 23 september 2002 15:27 schreef Koningin het volgende:
    Wij zijn net verhuisd en de frietkraam is bij ons om de hoek en elke dag zo tegen 17.00 uur dan ruik je die lekker frieten...
    Gelukkig woon ik vrij ver van alle supermarkten en frietkramen af, dus wat dat betreft zit ik thuis (zonder zoete en vette dingen in huis) heel erg veilig Voor ik in een door mij gewenste chocoladereep kan happen moet ik eerst een stuk fietsen, scheelt een boel! Ben ik blij dat er geen frituur naast mijn huis staat. Sterkte hoor
    pi_5934031
    quote:
    Op maandag 23 september 2002 15:26 schreef Isabeau het volgende:
    Mijn verhaal dan maar.

Vorige week dinsdag verscheen er op de display van mijn weegschaal 93,6 kg. Dat moest ik toch even tot me door laten dringen...ik weet al jaren dat ik te zwaar ben, maar bijna 94 kg? Bijna 100! Dus ik besloot de knoop door te hakken en eindelijk serieus te gaan lijnen. Niet een weekje wat aanrommelen en dan weer in het oude eetpatroon terugvallen, nee: serieus dus. Snel wat plannen gemaakt en ik kwam tot de conclusie dat ik kon kiezen tussen een zeer dure dieetclub, of hier op Fok! steun vinden bij andere jongeren die worstelen met hun gewicht.

Nu een week later weeg ik 89,8 kg, ongelofelijk. Ik neem aan dat ik gewoon veel vocht ben kwijt geraakt, anders kan ik het niet goed verklaren. Heb me keurig aan mijn zelfopgelegde dieet gehouden, maar bijna 4 kg in een week? Is toch heel erg veel, maar het motiveert ook heel erg goed om nu door te zetten en eindelijk dat gewicht te verliezen wat ik al jaren kwijt wil.

Zo heb ik dat dus ook eens ervaren. Mijn moeder maar zeggen dat ik te dik was enzo, maar zelf het natuurlijk niet geloven. Totdat ik mezelf op een zelfgemaakte video terug zag.....toen schrok ik!!
    Gelukkig is mijn tante dietiste, daar dus heen. Maar de tweede schok kwam toen ook: het resultaat op de weegschaal.
    Je hebt het gewoon zelf niet in de gaten, maar als je eenmaal de wil hebt om er wat aan te gaan doen, dan lukt het ook.'
    Ik ben toen 18 kg afgevallen!!

Wat betreft jouw 4 kg. De eerste weken val je snel af, de laatste weken gaat het met 1 of 2 ons.........

pi_5934038
    ik meldt "superjoden" aan voor dit topic.....

in the left corner weighting 210 pounds......

- 010 -
    pi_5934106
    Ik las regelmatig het andere topic door en heb besloten nu ook maar eens hier te posten.
    Ik heb geen idee hoeveel ik weeg,aangezien ik door een eetstoornis geen weegschaal in huis mag hebben. ( dan ga ik daar te veel op staan etc. etc... jullie snappen wel wat ik bedoel )
    Die eetstoornis is nu redelijk onder controle.

Enniewee,ik wil de kilo's,die ik de afgelopen jaren heb verzameld,er weer af hebben.
    Dat meet ik dus niet door naar kilo's te kijken,maar door 'gewoon' naar mezelf te kijken en naar de kledingmaten.

Door hier te posten,heb ik een beetje het idee,dat ik in de gaten gehouden word en dus moet volhouden
    Voornamelijk de steun zou ik wel kunnen gebruiken.

Ik ga vooral eten zoeken als ik alleen ben en me rot voel.
    Dit werd eerst redelijk onderdrukt door medicijnen die er o.a. daarvoor kreeg,maar die slik ik niet meer en dat gedrag begint er weer in te kruipen..

Jullie kennen het wel : eten omdat je je rot voelt,en je daarna nog rotter voelen,OMDAT je hebt gegeten.

*zucht* Weet even niet meer wat ik verder moet vertellen,ik ben eerlijk gezegd even verbaast van mezelf,dat ik dit werkelijk ga posten..

Oi!
    Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
    Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
      Admin maandag 23 september 2002 @ 15:38:21 #8
    2589 crew  yvonne
    On(t)deugend
    pi_5934130
    quote:
    Op maandag 23 september 2002 15:36 schreef MUUS het volgende:
    Ik las regelmatig het andere topic door en heb besloten nu ook maar eens hier te posten.
    Ik heb geen idee hoeveel ik weeg,aangezien ik door een eetstoornis geen weegschaal in huis mag hebben. ( dan ga ik daar te veel op staan etc. etc... jullie snappen wel wat ik bedoel )
    Die eetstoornis is nu redelijk onder controle.

Enniewee,ik wil de kilo's,die ik de afgelopen jaren heb verzameld,er weer af hebben.
    Dat meet ik dus niet door naar kilo's te kijken,maar door 'gewoon' naar mezelf te kijken en naar de kledingmaten.

Door hier te posten,heb ik een beetje het idee,dat ik in de gaten gehouden word en dus moet volhouden
    Voornamelijk de steun zou ik wel kunnen gebruiken.

Ik ga vooral eten zoeken als ik alleen ben en me rot voel.
    Dit werd eerst redelijk onderdrukt door medicijnen die er o.a. daarvoor kreeg,maar die slik ik niet meer en dat gedrag begint er weer in te kruipen..

Jullie kennen het wel : eten omdat je je rot voelt,en je daarna nog rotter voelen,OMDAT je hebt gegeten.

*zucht* Weet even niet meer wat ik verder moet vertellen,ik ben eerlijk gezegd even verbaast van mezelf,dat ik dit werkelijk ga posten..

Hulde , mijn verhaal komt in grote lijnen met het jouwe overeen
    Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
    Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
    Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
    pi_5934134
    Bedankt voor het topic, Isabeau.

Ik vind het een hele geruststelling dat ik op mijn eerste dieetdag al meteen weet waar ik mede-diėters kan vinden om ervaringen mee uit te wisselen en dingen van me af te schrijven, al vind ik het ook confronterend dat ik (little miss say-no-to-diets!) plots in een dieetclubje zit

Het hoort allemaal in bij het grote plan, I guess

Wat die vreetbuien betreft, ook ik heb het daar knap lastig mee. Vooral om na zo'n zwak moment de draad weer op te nemen. Als ik zo'n zwak moment voel opkomen dwing ik mezelf er altijd toe om te overwegen of dat ijsje of dat stuk chocolade echt zo lekker is dat het mijn slecht gevoel achteraf waard is. En dat is meestal niet zo.

Ook al wil ik nu zo graag afvallen en kan ik niet wachten om een slankere lilithu in de spiegel te zien, toch vind ik het een eerder trieste gedachte dat dit voor de rest van mijn leven is, die schuldgevoelens over lekker eten...

Ik wil dit zelf, ik doe dit voor niemand anders, en ik hoop dat ik erin slaag om mijn manier van leven te veranderen, zodat ik gezond eten de normaalste zaak van de wereld ga vinden. Ik ben 21, ik heb nog een heel leven te gaan, en ik hoop dat het een slanker leven word.

Kennen jullie die vrees ook? De vrees om eens je op je ideaal gewicht zit weer te hervallen?

Moderator / Miss SHO maandag 23 september 2002 @ 15:42:07 #10
    22592 crew  Ole
    pi_5934173
    Ik ben vorige week, na jaaaren te weinig beweging en teveel eten/ drinken, gestart met een sportprogramma speciaal voor dikkertjes..

Degenen die de trainingen geven, dit hebben opgericht, zijn zelf ooit meer dan 30 kg kwijtgeraakt. Ze weten waar ze het over hebben.

De reden dat ze het doen is vooral uit hobby, en niet om er schatrijk mee te worden. Ik vind de prijs dan ook erg meevallen. Je betaalt dat bij een 'gewone' sportschool ook ongeveer. (5 euro.. gemiddeld per keer, en dan krijg je wel extra begeleiding nog..)

Het is heel erg leuk. Er wordt ook goed opgelet of je alle bewegingen goed uitvoert, en ook of je hartslag niet te hoog wordt.

Verder probeer ik goed te eten: veel groente en fruit, niet teveel koolhydraten, en als ik alcohol drink, dan ook liters water erbij. als ik echt honger heb eet ik een knackebrod of zo.

Ik hoop dat het gaat lukken.. Er moet echt veel af bij mij. Helaas werkt mijn schildklier wat traag, en heb ik medicijnen die het tegen kunnen werken. Eerst maar weer lekker conditie krijgen!!!

Ik ben wel deze week 2 kg afgevallen trouwens!

Wordt vervolgd...

en iedereen: succes!

Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
    dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
    pi_5934213
    Ik dan ook maar:

Ik ben nu 17 en al zeker 7 jaren te dik. Ik woog voor het weekend 90,5 (ook al zou je me zoveel niet geven, aldus 'andere mensen' ) Ik ben 3 maandjes terug eens begonnen met lijnen. Twee weken heb ik het volgehouden. Ik was toen 4,5 kilo kwijt en ik was redelijk blij , maar had totaal geen motivatie meer . Nu ben ik twee weken geleden opnieuw begonnen en at 's morgens een pakje combicrackers (Aldi), 's middags een appel en eventueel een kopje cup-a-soup. 's Avonds eet ik gewoon matig met de pot mee. In anderhalve week was ik weer 3 kilo kwijt. Toen stopte het zonder enige reden . Ik viel niet meer af. Ik heb afgelopen donderdag t/m zondag express eet-dagen ingevoerd om mijn spijsvertering op gang te brengen (die deed namelijk helemaal niets meer) Nu ben ik vandaag weer begonnen met hetzelfde als voor de eetdagen. Ik ben in totaal (inc. het dieet van 3 maanden terug) nu van 97,5 naar 89,9 gezakt. Mijn moeder vindt dat het goed te zien is "vooral als ik in mijn onderbroek uit de douche kom". Ikzelf zie nog steeds die plompe buik en ga nu maar weer verder.

Ik loop iedere dag een half uur in totaal van en naar school, dus die beweging heb ik al. In het weekend loop ik ook veel voor mijn werk.

Nu heb ik nog een vraagje: Als ik weinig eet zoals nu, dan stopt mijn stoelgang helemaal (soms ga ik 6-7 dagen niet meer naar het toilet), is daar misschien een trucje voor om het weer op gang te helpen?

Zo gaan wij nķet met elkaar om in Nederland
      Moderator / Miss SHO maandag 23 september 2002 @ 15:48:31 #12
    22592 crew  Ole
    pi_5934297
    quote:
    Op maandag 23 september 2002 15:43 schreef Infinity123 het volgende:
    Ik dan ook maar:
    -knip-

Nu heb ik nog een vraagje: Als ik weinig eet zoals nu, dan stopt mijn stoelgang helemaal (soms ga ik 6-7 dagen niet meer naar het toilet), is daar misschien een trucje voor om het weer op gang te helpen?

Ik vind wel dat je erg weinig eet hoor!!!
    wat goed is voor je stoelgang: veel groenten eten, en er MOET zelfs een beetje olie of dressing met olie doorheen.. dat zorgt er nl voor dat je darmen blijven werken!

Ik heb ook wel eens iets gehoord over lijnzaad. Dat kun je door de Yoghurt heendoen. Schijnt goed te helpen..

Of bijvoorbeeld muesli. Veel vezels iig!

succes!

pi_5934442
    - edit: geen serieuze en leuke topics verknallen aub -

[Dit bericht is gewijzigd door Ripley op 23-09-2002 16:03]

Omelette du fromage
      maandag 23 september 2002 @ 16:06:55 #14
    33376 TMoose
    waiting for concert...
    pi_5934646
    Ik ben ongeveer driekwart jaar geleden weer gaan sporten. Toen woog ik 120 kilo (Ben ongeveer 176 lang). Zonder mijn eet en drinkgewoontes te veranderen ben ik 10 kilo afgevallen, en ben ik van broekmaat 52 naar 48 gegaan. Dit gebeurde in de eerste 3 maanden. Vervolgens bleef alles stabiel.

Zo'n anderhalve week geleden toch maar eens de knoop doorgehakt, en begonnen alles aan te pakken . Streefgewicht is <90kg, en door fitness een groot gedeelte daarvan spieren .

Ik ben nu begonnen met iedere dag iets aan sport te doen. In de praktijk beteket dat 2 a 3 dagen in de week ongeveer een uur zwemmen (baantjes trekken) en 4 a 5 keer in de week een 2 uur durend cardio-fitnessprogramma afwerken (500kcal cardio + 15.000 kg fitness volgens het technogym systeem op de sportschool)

Ook heb ik een aantal veranderingen in m'n eetpatroon aangebracht:
    ontbijt: 1 bak magere kwark, meestal met wat vruchten ofzo..

lunch: 2-3 bruine boterhammen gezond / zalm / etc..( Geen kaas/vlees of jam/pasta..)

Avondeten: Groente, (ruime hoeveelheid.) geen aardappelen of pasta, wel vlees, maar alleen kip of vis.
    en dan 'savonds na het sporten meestal nog een bak magere kwark.

Tussendoor eet ik vrijwel niets, af en toe een stuk fruit. En ik drink op m'n werk alleen zwarte koffie.

Verder koop ik alleen nog maar light fris, en magere melk, en drink ik bijna geen bier meer. Wel probeer ik veel water te drinken.

En nu de (voorlopige) resultaten:
    In anderhalve week van 110 naar 104 kg gegaan En ik heb geen hongergevoel, en voel me meestal redelijk fit . Ik heb niet de illusie dat het in dit tempo door zal gaan, maar het geeft wel een lekker gevoel als er ook echt wat vanaf gaat

Iederen hiero natuurlijk veel succes !!

There are 24 hours in a day, and 24 beers in a case. Coincidence?
    pi_5934673
    Ik dan ook maar.

Ben in de latste twee jaar nogal wat aangekomen en ben sinds anderhalve maand ongeveer erg fanatiek aan het sporten op de hometrainer (2 uur per dag) om weer in vorm te komen. Daarbij let ik ook een beetje op mijn eten: niet te vet en niet te veel. Tot nu toe lukt vooral het sporten erg goed en het resultaat is volgens mijn omgeving ook al goed te zien. Pas ook weer in kleding die ik eerst niet meer paste.

Maar ik ben er nog lang niet! Ik wil graag nog 1 maatje kleiner aan kunnen passen, dan ben ik weer terug bij mijn oude figuur. Dus alle hulp is welkom en ik hoop dat het bij jullie ook allemaal lekker lukt. Wat betreft gewicht: ik heb geen weegschaal in huis ivm het feit dat mijn zusje anorexia heeft (gehad). Ik meet het eventuele afvallen dus vooral af aan de hand van de kledingmaat. Ik had ooit 36, en toen ik begon zat ik op 42. Nu ben ik terug op 38/40 en ik wil graag terechtkomen op een ronde 38.

Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
    pi_5934903
    quote:
    Op maandag 23 september 2002 15:31 schreef Qlimax het volgende:
    ik meldt "superjoden" aan voor dit topic.....

in the left corner weighting 210 pounds......

ik MELD... met een enkele D

ontopic:

lijnen?! ja moet ook maar eens meer gaan sporten, denk dat lijnen alleen niet helpt, goed op je dieet letten en daarbij sporten is denk ik de goede combinatie

pi_5934917
    Allemaal gefeliciteerd , Maar Ik heb alleen de vraag , afvallen oke , maar aankomen ???????

Doe mij er 5 kilo bij .. Ik kan eten wat ik wil , vet, gezond maakt niet uit . maar aankomen .. geen grammetje ..

Dieet is er namelijk niet om af te vallen maar ook om op een streefgewicht te komen

It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
    Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
    pi_5935042
    Het is tijdens het lijnen heel belangrijk dat je blijft eten. Het is niet de bedoeling dat je bijna niet of niet gaat eten (vandaar dat je geen stoelgang meer hebt, Infinity123) en dat is slecht!!!
    Gewoon proberen 3 keer per (gezond) dag te eten (sla geen maaltijden over), tussendoor fruit, veel groente, iets minder aardappelen en heeeeeeel veeeeeel water drinken.

Ik weet dat het moeilijk is (eigen ervaring), maar het is effe doorzetten.
    Het is vooral moeilijk als je andere mensen wel allemaal vette hap ziet eten en die zijn harstikke dun

Maar goed: kom op!!!

pi_5935162
    Ik heb gehoord dat als je een glas water mengt met flink wat citroensap (ong 1.5 a 2 cm) in een glas, en dat dan smorgens drinkt, ervoor zorgt dat je veel minder honger hebt overdags...

Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, maar ik denk wel dat ik ermee ga beginnen, want na schooltijd heb ik altijd honger, en daar wil ik wel eens vanaf

Vroegah was alles beter, zelfs fok O-)
      maandag 23 september 2002 @ 16:32:03 #20
    33294 Qlimax
    - original -
    pi_5935191
    quote:
    Op maandag 23 september 2002 16:18 schreef IJskast het volgende:

[..]

ik MELD... met een enkele D

ontopic:

lijnen?! ja moet ook maar eens meer gaan sporten, denk dat lijnen alleen niet helpt, goed op je dieet letten en daarbij sporten is denk ik de goede combinatie

jij werd toch darter....????
    - 010 -
    pi_5935462
    quote:
    Op maandag 23 september 2002 16:24 schreef Koningin het volgende:
    Het is tijdens het lijnen heel belangrijk dat je blijft eten. Het is niet de bedoeling dat je bijna niet of niet gaat eten (vandaar dat je geen stoelgang meer hebt, Infinity123) en dat is slecht!!!
    Gewoon proberen 3 keer per (gezond) dag te eten (sla geen maaltijden over), tussendoor fruit, veel groente, iets minder aardappelen en heeeeeeel veeeeeel water drinken.

Ik weet dat het moeilijk is (eigen ervaring), maar het is effe doorzetten.
    Het is vooral moeilijk als je andere mensen wel allemaal vette hap ziet eten en die zijn harstikke dun

Maar goed: kom op!!!

Ja, ik snap wat je bedoelt. Ik heb zoiets van: overdag weinig, 's avonds normaal, maar dat is dus verkeerd. Veel groente, dat is een moie tip. In groente zit weinig vet, maar geeft genoeg voedingsstoffen. Ok, dank je ik ga het maar eens proberen met 's morgens een stukje fruit en de crackertjes, 's middags tweede stukje fruit en een slaatje met dressing van olijfolie (goede vetten) en 's avonds meer groente minder zetmeel.
      maandag 23 september 2002 @ 16:53:55 #22
    2742 Bolletje...
    Dare to be different
    pi_5935603
    ik wil ook heel graag de overtollige kilo's kwijt, ik zit weer es op mijn zwaarste punt, en er moet echt 10 kilo af wil ik redelijk op mijn strefgewicht zitten.
    Maar hoe vind ik nou het juiste dieet?
    Ik wil niet naar een dietiste, ik wil het zelf doen, met behulp van die topic en van mijn vriendinnetjes..
    ik voel me op dit moment moddervet, anderen zijn het daar niet mee eens maar ik weeg toch zo'n 85 kilo bij een lengte van 1 m 80..ik voel me er gewoon niet meer lekker bij..

nou ja..sterkte allemaal

doei
    pi_5935683
    quote:
    Op maandag 23 september 2002 16:06 schreef TMoose het volgende:
    -knip-

In anderhalve week van 110 naar 104 kg gegaan En ik heb geen hongergevoel, en voel me meestal redelijk fit . Ik heb niet de illusie dat het in dit tempo door zal gaan, maar het geeft wel een lekker gevoel als er ook echt wat vanaf gaat

Dat is lekker. Dat heb je knap gedaan. Ik denk dat als je zo doorgaat langzaam maar zeker onder die 90 komt voor je het in de gaten hebt. Keep up the good work
      maandag 23 september 2002 @ 17:00:11 #24
    33376 TMoose
    waiting for concert...
    pi_5935707
    quote:
    Op maandag 23 september 2002 16:53 schreef Bolletje... het volgende:
    ...
    Met een lengte van 1.80, vindt ik een streefgewicht van 75kg erg laag ! Ik heb zelf een fittest laten doen, waarbij ze onder andere vetpercentage enzow bepalen, en met 1.76 zou mijn streefgewicht (Lees ideale vetpercentage) meer dan 90 kilo zijn. Nu weet ik dat onder mijn vet een mooie hoeveelheid spieren zit, maar toch..

Maar goed.. Je kunt dus 2 dingen doen.. Lijnen om gewicht te verliezen, of sporten om spiermassa te vormen. Hierdoor gaat je streefgewicht omhoog omdat spieren zwaarder zijn als vet..

iig success..

maandag 23 september 2002 @ 17:01:16 #25
    34313 glossy
    trotse mama van esmee
    pi_5935721
    quote:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

ik zou eerst zeggen ga anders eten want wat je nu doet is ook niet erg gezond.

en om weer goede stoel gang te krijgen probeer is met pruimen ,van pruimen eten kan je goed naar de wc

zelf ben ik zo een 4 maanden aan het lijnen (13.9 kg kwijt)
    en ik eet smorgens een blikje slimfast
    tussen de middag 2 broodjes 30 + kaas en savonds gewoon warm soms met vis of met mager vlees.
    en tussen door eet ik fruit of een musli sultana.

en verders doe ik 3x pw aan fitniss en 2x pw aan bodysolution

pi_5935786
    quote:
    Op maandag 23 september 2002 17:01 schreef glossy het volgende:

[..]

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

ik zou eerst zeggen ga anders eten want wat je nu doet is ook niet erg gezond.

en om weer goede stoel gang te krijgen probeer is met pruimen ,van pruimen eten kan je goed naar de wc

zelf ben ik zo een 4 maanden aan het lijnen (13.9 kg kwijt)
    en ik eet smorgens een blikje slimfast
    tussen de middag 2 broodjes 30 + kaas en savonds gewoon warm soms met vis of met mager vlees.
    en tussen door eet ik fruit of een musli sultana.

en verders doe ik 3x pw aan fitniss en 2x pw aan bodysolution

thx

Hoe lang fitness je al? en hoe lang per dag? Is dat voor jou zwaar, of valt het wel mee? Dat schijnt namelijk toch een gulden regel te zijn bij het krijgen van een mooi lichaam .

maandag 23 september 2002 @ 17:08:36 #27
    33376 TMoose
    waiting for concert...
    pi_5935829
    quote:
    Op maandag 23 september 2002 16:58 schreef Infinity123 het volgende:

[..]

Dat is lekker. Dat heb je knap gedaan. Ik denk dat als je zo doorgaat langzaam maar zeker onder die 90 komt voor je het in de gaten hebt. Keep up the good work

TnX

Ik hoop het wel ja,

Wat voor mij goed werkt is de magere kwark. Misschien ook wat voor jou?? Er zit 0.0 gram vet in, en maar een paar gram koolhydraten, waarvan bijna alles melksuiker. Wel veel eiwit, en dat is erg goed als je actief sport (Vooral bij fitness moet je voldoende eiwit eten om je spieren op te kunnen bouwen..)

Wat het belangrijkste is is dat je magere etenswaren/maaltijden in elkaar zet die je ook echt lekker vindt. Niets lijkt me zo erg als je lekkere dingen moet laten staan, en daarvoor in de plaats minder lekkere dingen moet eten... Als het vervangen wordt door andere erg lekkere dingen gaat het lijnen een stuk gemakkelijker

Success !

maandag 23 september 2002 @ 17:24:21 #28
    34313 glossy
    trotse mama van esmee
    pi_5936100
    quote:
    Op maandag 23 september 2002 17:06 schreef Infinity123 het volgende:

[..]

thx

Hoe lang fitness je al? en hoe lang per dag? Is dat voor jou zwaar, of valt het wel mee? Dat schijnt namelijk toch een gulden regel te zijn bij het krijgen van een mooi lichaam .

ik fitniss nu bijna 3 maanden en doe het zo een 1 1/2 per dag (3x pw)

en dan doe ik 2xpw bodysolution bij dat doe je ongeveer tussen de 20 a 45 min over.

en ik ben nu (sinds ik fitniss en bs doe) 3% vet kwijt en 29 cm in totaal dunner geworden.

pi_5936192
    quote:
    Op maandag 23 september 2002 17:24 schreef glossy het volgende:

[..]

ik fitniss nu bijna 3 maanden en doe het zo een 1 1/2 per dag (3x pw)

en dan doe ik 2xpw bodysolution bij dat doe je ongeveer tussen de 20 a 45 min over.

en ik ben nu (sinds ik fitniss en bs doe) 3% vet kwijt en 29 cm in totaal dunner geworden.

das wel de moeite waard dan. Petje af hoor.

[Dit bericht is gewijzigd door Infinity123 op 23-09-2002 17:42]

pi_5936321
    Mijn vreetbuien hebben meestal niet eens te maken met honger, eerder met zin, en dan helpt het niet als je honger afneemt

Bij mij zit er veel tussen de oren..

pi_5936599
    Ik meld me ook aan... En ga actief meedoen als ik voldoende moed heb verzameld (ben nog bezig moed te verzamelen dus).

In elk geval, wat ik mij afvroeg, zou het "leuk" (in de zin van motiverend) zijn om een soort Weight Watchers lijstje bij te houden? Zo aan het begin van het topic, waarin de "lijners" hun beginstand aangeven, hun streefgewicht, en eventueel hoeveel er al vanaf is?

Mij zou het wel motiveren hoor, zo'n zwart op wit lijstje, dat je er niet meer om heen kunt draaien. En dat je een motivatie hebt om af en toe eens op die vreselijke weegschaal te gaan staan (want daar zie ik nu de noodzaak niet echt van in ).
    En natuurlijk krijg je af en toe een gemeend applaus als je een tussendoel hebt bereikt.

Nou ja, ik hoor het wel. En wie weet ga ik de confrontatie binnenkort maar weer eens aan met de weegschaal!

pi_5936703
    quote:
    Op maandag 23 september 2002 15:36 schreef MUUS het volgende:
    (...)
    (...)
    Ja, dit herken ik absoluut. Ik (vr)eet ook voornamelijk als ik alleen ben en me eenzaam voel. Heb me de afgelopen drie jaar klaarblijkelijk heel erg eenzaam gevoeld. Is op zich ook een beetje een vreemde gewaarwording als dat tot je doordringt. Ik was toch die happy happy joy joy vrijgezelle meid? Maar goed...inmiddels zit ik supergoed in m'n vel en daar gaat het om
    Heel erg veel sterkte MUUS!
    quote:
    Op maandag 23 september 2002 15:38 schreef lilithu het volgende:
    (...)
    Ik wil dit zelf, ik doe dit voor niemand anders, en ik hoop dat ik erin slaag om mijn manier van leven te veranderen, zodat ik gezond eten de normaalste zaak van de wereld ga vinden. Ik ben 21, ik heb nog een heel leven te gaan, en ik hoop dat het een slanker leven word.

Kennen jullie die vrees ook? De vrees om eens je op je ideaal gewicht zit weer te hervallen?

Met zo'n enthousiaste instelling zou het je toch moeten lukken En ja, ik heb ook een aantal van die "vreesdingen". Eén is dat ik toch weer verval op mijn oude gewicht (of erger zwaarder word) en het tweede is dat alles gaat lubberen (borsten, buik etc). Ook ben ik bang dat ik op de verkeerde plekken afval; dat je borsten klein worden en je gezicht invalt terwijl je nog een enorm achterwerk hebt.
    quote:
    Op maandag 23 september 2002 15:42 schreef Ole het volgende:
    (...)
    Ik hoop dat het gaat lukken.. Er moet echt veel af bij mij. Helaas werkt mijn schildklier wat traag, en heb ik medicijnen die het tegen kunnen werken. Eerst maar weer lekker conditie krijgen!!!

en iedereen: succes!

Hoeveel moet er bij jou af dan? Lijkt me wel een stuk moeilijker met een traag werkende schildklier...jij dus ook veel succes
    quote:
    Ik dan ook maar:

Ik ben nu 17 en al zeker 7 jaren te dik. Ik woog voor het weekend 90,5 (ook al zou je me zoveel niet geven, aldus 'andere mensen' ) Ik ben 3 maandjes terug eens begonnen met lijnen. Twee weken heb ik het volgehouden. Ik was toen 4,5 kilo kwijt en ik was redelijk blij , maar had totaal geen motivatie meer . Nu ben ik twee weken geleden opnieuw begonnen en at 's morgens een pakje combicrackers (Aldi), 's middags een appel en eventueel een kopje cup-a-soup. 's Avonds eet ik gewoon matig met de pot mee. In anderhalve week was ik weer 3 kilo kwijt. Toen stopte het zonder enige reden . Ik viel niet meer af. Ik heb afgelopen donderdag t/m zondag express eet-dagen ingevoerd om mijn spijsvertering op gang te brengen (die deed namelijk helemaal niets meer) Nu ben ik vandaag weer begonnen met hetzelfde als voor de eetdagen. Ik ben in totaal (inc. het dieet van 3 maanden terug) nu van 97,5 naar 89,9 gezakt. Mijn moeder vindt dat het goed te zien is "vooral als ik in mijn onderbroek uit de douche kom". Ikzelf zie nog steeds die plompe buik en ga nu maar weer verder.

Ik loop iedere dag een half uur in totaal van en naar school, dus die beweging heb ik al. In het weekend loop ik ook veel voor mijn werk.

Ik denk dat jij sowieso meer moet gaan eten hoor! Vooral een goed ontbijt niet overslaan, die crackertjes zijn domweg niet genoeg. Juist als je op dieet bent moet je voldoende vezels (boterhammen 's morgens!) en water (veel) binnen krijgen om je darm haar werk goed tu kunnen laten uitvoeren. Verder klink je niet echt gemotiveerd Zie eens wat een resultaat je al hebt bereikt! Probeer je niet blind te staren op het vet wat er nog zit, maar kijk optimistisch naar het deel wat al weg is (ga maar eens pondspakjes boter stapelen of zo ) Het lukt je echt wel
    quote:
    Op maandag 23 september 2002 16:06 schreef TMoose het volgende:
    -beschrijving van prima dieetplan-

Klinkt heel erg veelbelovend zeg! Vooral dat je geen hongergevoel hebt, dat wil ik ook (mijn maag knort steeds, terwijl ik veel water drink) En jij ook succes gewenst
    quote:
    Op maandag 23 september 2002 16:07 schreef Ripley het volgende:
    Ik dan ook maar.
    (...)
    Ik zal niet flauw doen door te roepen dat ik je een prachtig figuur vind hebben, want dat roept ook iedereen steeds naar mij Ik vind jou juist het perfecte voorbeeld dat heel erg mager onaantrekkelijk is en een beetje meer heel erg aantrekkelijk Maar ik snap ook de frustraties over kleding niet meer passen en merken dat je nu wel heel veel bent aangekomen. Dusse fiets nog maar een stuk door tijdens het kijken van (vul in naar keuze)! * Isabeau visualiseert mooie blonde non op hometrainer en grijnst
    quote:
    Op maandag 23 september 2002 16:19 schreef Lord Dreamer het volgende:
    Allemaal gefeliciteerd , Maar Ik heb alleen de vraag , afvallen oke , maar aankomen ???????
    Wij hebben het dus over afvallen Maar aankomen lijkt me eigenlijk een stuk moeilijker als ik eerlijk ben.

Probeer deze topics eens:
    ik wil aankomen help me!
    Hoe snel aankomen?
    Niet afvallen, maar aankomen
    Ik ben te licht....
    Welke guys wegen te weinig?
    Ik ben te licht....
    Snel dikker worden?
    Tips om aan te komen
    Ik wil gewicht winnen!

quote:
    Op maandag 23 september 2002 16:53 schreef Bolletje... het volgende:
    ik wil ook heel graag de overtollige kilo's kwijt, ik zit weer es op mijn zwaarste punt, en er moet echt 10 kilo af wil ik redelijk op mijn strefgewicht zitten.
    Maar hoe vind ik nou het juiste dieet?
    Ik wil niet naar een dietiste, ik wil het zelf doen, met behulp van die topic en van mijn vriendinnetjes..
    ik voel me op dit moment moddervet, anderen zijn het daar niet mee eens maar ik weeg toch zo'n 85 kilo bij een lengte van 1 m 80..ik voel me er gewoon niet meer lekker bij..

nou ja..sterkte allemaal

Je kan ook met mij mee naar de saunameet om je ietsje lichter te voelen Meis, ook jij bent heel erg mooi, dus voel je nou niet moddervet Het gaat niet alleen om de buitenkant blah blah blah Maar okay, als je je er rot bij voelt (ik herken het), gewoon schouders eronder en met ons moet het lukken (ehm, ik bedoel hier: het moet mij lukken met jouw hulp ) Ik sta wel een beetje verbaasd dat jij zo zwaar bent, maar mensen stonden ook gek te kijken als ik zei bijna 94 kg te wegen...dus er is nog hoop voor ons Jij oook heeeeeeeel veel sterkte
      maandag 23 september 2002 @ 18:11:11 #33
    34313 glossy
    trotse mama van esmee
    pi_5936714
    [quote]Op maandag 23 september 2002 18:00 schreef Nausicaa het volgende:
    In elk geval, wat ik mij afvroeg, zou het "leuk" (in de zin van motiverend) zijn om een soort Weight Watchers lijstje bij te houden? Zo aan het begin van het topic, waarin de "lijners" hun beginstand aangeven, hun streefgewicht, en eventueel hoeveel er al vanaf is?

ja leuk idee

ik zal gelijk maar ff beginnen

toen ik 4 manden geleden begon woog ik 115 kg
    ik weeg nu (eigenlijk sinds vorige week ,moet morgen ochtend weer ff wegen) 101.2 kg
    en mijn streef gewicht is 65 kg
    (ik ben namelijk nog al klein 1.68)

pi_5936733
    Op maandag 23 september 2002 18:00 schreef Nausicaa het volgende:
    [/quote]

Oh, heel erg leuk idee

Als je geen bezwaar hebt kan ik dat in het eerste topic bij blijven houden

Dus geef even aan of je op 'het lijstje' wilt, k?

Glossy, zet ik jou er boven even bij. Even roepen als het niet de bedoeling was dat het helemaal bovenaan kwam te staan

maandag 23 september 2002 @ 18:15:24 #35
    34313 glossy
    trotse mama van esmee
    pi_5936746
    is goed hoor isabeau
    pi_5936770
    quote:
    Op maandag 23 september 2002 18:15 schreef glossy het volgende:
    is goed hoor isabeau
    Okay, staat er bij (nu nog meer die dat wel willen )
    pi_5936775
    quote:
    Op maandag 23 september 2002 18:10 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik denk dat jij sowieso meer moet gaan eten hoor! Vooral een goed ontbijt niet overslaan, die crackertjes zijn domweg niet genoeg. Juist als je op dieet bent moet je voldoende vezels (boterhammen 's morgens!) en water (veel) binnen krijgen om je darm haar werk goed tu kunnen laten uitvoeren. Verder klink je niet echt gemotiveerd Zie eens wat een resultaat je al hebt bereikt! Probeer je niet blind te staren op het vet wat er nog zit, maar kijk optimistisch naar het deel wat al weg is (ga maar eens pondspakjes boter stapelen of zo ) Het lukt je echt wel

thx voor de tip: ik wil het sowieso anders gaan aanpakken nu,m eer groente en fruit en meer vezels. Ik zie in dat dit juist averechts werkt, dat wat ik nu doe. Gemotiveerd ben ik wel, alleen lijkt het nog zo veel dat eraf moet.
    En jij bent zoals ik zie erg goed bezig, ik denk ook dat motivatie erg belangrijk is. We slaan ons er allemaal doorheen. Stuk voor stuk
    pi_5936878
    quote:
    Op maandag 23 september 2002 18:18 schreef Infinity123 het volgende:

thx voor de tip: ik wil het sowieso anders gaan aanpakken nu, meer groente en fruit en meer vezels. Ik zie in dat dit juist averechts werkt, dat wat ik nu doe. Gemotiveerd ben ik wel, alleen lijkt het nog zo veel dat eraf moet.
    En jij bent zoals ik zie erg goed bezig, ik denk ook dat motivatie erg belangrijk is. We slaan ons er allemaal doorheen. Stuk voor stuk

Ik heb het al veel te vaak alleen geprobeerd zoveel zelfdiscipline heb ik helemaal niet, maar ik wil me nu niet om m'n kop laten zitten en met de hulp van mensen hier moet het mij (en jullie) toch motiveren. Dat was tenminste de opzet. Bolletje had ook al haar eigen topic (Mijn hongerdieet dagboek, link bovenaan) wat heel erg goed liep. Er is dus volgens mij best behoefte aan wat steun en dit is een ideaal medium daarvoor.

Ik vind het überhaupt knap dat ik het afgelopen weekend levend ben doorgekomen Ik zal nog een fotootje plaatsen als iemand de foto's online zet van de enorme berg voedsel waar ik het hele weekend tegenaan heb liggen kijken tijdens het AD&D'en. Ik heb het niet over een schaaltje chips of zo..neuh...zakken vol chips (zakje of 8 verschillende), snoepgoed (cola flesjes etc), negerzoenen, pinda's, drie zakken M&M's, worsten, toastjes met diverse soorten zeer vette kazen, kipnuggets, loempia's, gebakken bananen etc etc Maar ik heb er niets van gegeten (nou okay dan: 1 negerzoen op zondag en 1 after eight op zaterdag). Gelukkig was er ook rekening gehouden met mij en was er voldoende groenvoer in huis in de vorm van komkommer, wortels, tomaatjes, paprika. Enne...de eerstvolgende die mij bij wijze van grapje een hand M&M's onder de neus houdt krijgt een dreun. Zo. U is gewaarschuwd.

pi_5937151
    Net een verschrikkelijk gezond, maar wonder bij wonder ook lekker avondmaal naar binnen gewerkt, en dan de nieuwe posts in dit topic even doorgelezen. En really, ik weet zeker dat het op moeilijke momenten waarop het lijkt dat heel de wereld zich volpropt met alleen maar lekkere dingen, behalve jij, een hele steun zal zijn om te zien dat ik niet alleen ben. Dat is het nu eigenlijk al

Staan jullie eigenlijk elke dag op de weegschaal? Dat schijnt niet zo oke te zijn, maar sinds ik er een paar dagen geleden voor het eerst opstond lijkt het wel of ik mijn schade moet inhalen Ik ben toch van plan om me elke morgen te wegen, ik denk dat ik mijn motivatie verlies als ik er maar eens per week op ga staan

Oe, en ik wil ook wel in het lijstje, dan zie ik zwart op wit staan dat ik 1m68 ben en op dit moment echt wel 110 kg weeg Maar dat wordt zoveel minder En ook al lijkt het verrrrrschrikkelijk ver weg, ooit wil ik weer minder dan 80 kg wegen. En dat zal me nog gaan lukken ook.

pi_5937365
    Leuk dat iedereen zo lekker reageert! Speciaal voor Isa

Ik wilde nog even een paar lekkere en gezonde eettips doorgeven.
    -Ik maak vaak vlees, vis en kip onder de grill klaar. Net zo lekker als bakken en veel lichter. Speciale favorieten: gegrilde tonijn in citroenmarinade, Gamba's met scheutje olijfolie, knoflook en chilipeper en kip piri piri.
    -Zelfgemaakte yoghurtdips zijn licht en erg lekker als je er de juiste smaakmakers (zoals knoflook) in gebruikt. Lekker om crudite's van komkommer, bleekselderij en wortel wat smeuiger te maken.
    -Magere yoghurt met verse aardbeien er door heengeprakt is lekker als tussendoortje, lunch of toetje. Zoeten met Natrena dan wel natuurlijk. Stilt ook gelijk je zoete trek.

Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
    pi_5937416
    quote:
    Op maandag 23 september 2002 18:57 schreef Ripley het volgende:
    -Ik maak vaak vlees, vis en kip onder de grill klaar. Net zo lekker als bakken en veel lichter. Speciale favorieten: gegrilde tonijn in citroenmarinade, Gamba's met scheutje olijfolie, knoflook en chilipeper en kip piri piri.
    Ik moet toch een keer een grill kopen zeg. Vlees en vis van de grill vind ik altijd wel heel erg lekker in is natuurlijk ook heel gezond qua bereidingswijze. Misschien hebben ze nog van die dingen staan bij de kringloopwinkel. Enne, jij ook terug (het wordt zo wel een beetje een kleffe dieetclub )
    pi_5937571
    hoi hoi,

ik was en ben nog steeds niet super dik, maar ik was altijd wel ietsje lichter dan dat ik nu ben (nu word ik ook ouder) maar ik zelf zou graag toch net even die 2/3 kilo weer eraf willen.. nu ben ik (vanwege gezondheid) al op een behoorlijk zwaar dieet, dus minderen met snoepen/etc dat gaat bij mij zowiezow niet op.. nu doet mijn mama (ook vanwege haar gezondheid) een dieet dat ook erg streng is, het is normaal de bedoeling dat je dat dieet een jaarlang volgt en dan is je lichaam weer genezen (dat is dan in geval van ziekten). maar van dat dieet ga je ook weer afvallen tot een gezond gewicht, dat bij je past.. het is namelijk zo dat ze helemaal geen meel-producten meer mag eten.. dus ook geen aardappelen/rijst/pasta's/brood/etc.. alleen amandelmeel (najah ze heeft een lijst met producten die ze wel en niet mag).. ik moet dat dieet ws ook gaan doen voor mn lichaam.. en ik hoop dat ik dan ook weer ietsje lichter word..
    zowiezow bij het dieet mag je ook geen suiker enzo.. najah als iemand er misschien meer over weten wil, dan is het ook vrij om te emailen ( bl0emetjE@zoq.nl ).. misschien dat iemand er iets aan heeft

pi_5938064
    kheb et hierboven niet allemaal gelezen moet ik eerlijk toegeven. Ben zelf van +100 naar 73 kg (zonder sporten) gegaan, in een jaar. Dit was van jan 2000 tot dec 2000. Achteraf heb ik heb niet gedaan zoals ik het nu zou doen. Ik ben toen van een enorm slecht eetpatroon(1x per dag heel veel eten) naar 3x per dag eten gegaan. Na die tijd ben ik nog veel gezonder gaan eten. Ik ben in januari dit jaar begonnen met heel intensief fitness en daardoor heb ik erg veel geleert over voeding. Weeg inmiddels 82 kg en ben nog steeds heel langzaam aan vet aan et verliezen.

- Weet wat je eet! Hou een maand of 3 je bij wat je elke dag eet, in een boekje of op bijv. www.overgewicht.nl of www.fitday.com. Het zal je verbazen hoe makkelijk je iets laat staan als je weet dat je er bijvoorbeeld een half uur voor zou moeten rennen om het te verbranden.
    - Eet vaker maar met mindere mate. 6 kleinere maaltijden op een dag is veel beter dan 3 grote, je spijsvertering blijft bezig. Ik eet tegewoordig 8 keer op een dag.
    - Wees niet bang voor alle vetten. Er is niets ongezond aan het eten van goede vetten dus wees er niet bang voor. Een goede regel is: Het vet dat hard word als et koud is, is ongezond. Te weinig vet binnenkrijgen is slecht voor je en bevordert het jojo effect gigantisch. Neem sochtends bijv 2 eetlepels lijnzaadolie in. Heel gezond en je word er echt niet dik van, heeft wel een erg ranzige smaak:)
    - Eet geen snelle koolydraten(suikers) en vet tegelijk of zo min mogelijk. Hier wor je dus wel snel dik van. De combi patat en cola is hier een goed voorbeeld van.
    - Sport!!! heel belangrijk. Cardioen op een nuchtere maag met een hs van 120/130 is heel erg goed voor vetverbranding. Je verbrand iets van 2/3 keer effectiever vet dan op gewoon. Train ook met gewichten, een uur trainen met gewichten staat gelijk aan +- 600 kcal, plus het feit dat je in tegenstelling tot cardio na het trainen ook nog kcal verbruikt(genezing). En elk pond gewonnen spiermassa gebruikt nog eens 50 kcal extra op een dag. Voor elk pond spier dat je wint kan je dus een broodje extra op een dag eten.

Vergeet niet! Dieeten werkt niet, je eet/leefgewoontes aanpassen wel.

als me nog iets te binnen schiet dat zet ik et er wel bij.

pi_5939178
    quote:
    Op maandag 23 september 2002 18:11 schreef glossy het volgende:
    [quote]Op maandag 23 september 2002 18:00 schreef Nausicaa het volgende:

ja leuk idee

ik zal gelijk maar ff beginnen

toen ik 4 manden geleden begon woog ik 115 kg
    ik weeg nu (eigenlijk sinds vorige week ,moet morgen ochtend weer ff wegen) 101.2 kg
    en mijn streef gewicht is 65 kg
    (ik ben namelijk nog al klein 1.68)

Dat is bijna de helft minder Glossy... Kijk uit straks word je dof!

Het kan zijn dat ik de term streefgewicht verkeerd opvat, ik heb erg weinig verstand van lijnen, maar is één van de belangrijkste dingen niet het stellen van haalbare doelen? Nou zeg ik hiermee niet dat je dit niet kan halen, maar het is niet weinig waarnaar je streeft... Verdeel het in delen, eerst naar 100 (pluim), dan naar 80 (nog een pluim), dan naar 65 (enorme grote grijns). Als je het eerste doel hebt bereikt motiveer je jezelf voor het volgende doel. Is je eerste doel ook het eindpunt lijkt het mij dat jezelf veel kansen gunt om te gaan twijfelen. Heb je tussenstops gehaald zijn dit meteen stokken achter de deur, zonde om voor niets te zijn geweest...

Some people say that you have to forgive and forget. I dunno; I say forget about forgiving and just accept.
    pi_5939280
    Owkee, hier kom ik bijna uit de kast (ik durf nog steeds niet echt, maar het is een educated guess zeg maar):
    1m75, 80 kilo (*piept: maar dat zijn zwangerschapskilo's*, bulderende lach volgt *hahaha!!! Zoon is nu precies 15 maanden, dus dat geldt niet meer, en bovendien, die Marsen *jaah, dat geldt ook voor minimarsjes* heb je niet meer nodig!).
    Eerste streven: terug naar het prezwangerschapsgewicht (72 kilo), eigenlijke streven: 62,5 kilo? Nah, onmogelijk. Oké, 67 kilo zou ook fijn zijn.
    En nee, er is nog niks af! Morgen begin ik!
    *excuustruus* maar dan moet er geen stress zijn op mijn werk. *streng* onzin, ook dan heb je geen chocola nodig.

Plan van aanpak (dat heeft 5 jaar geleden ook geholpen): drie keer per dag eten, natuurlijk een beetje verstandig, dus bij voorkeur geen gebonden soepen bij de lunch enzo, geen idiote porties, gewoon netjes 2 boterhammen ontbijt, 2 boterhammen met soep voor de lunch, tussendoor een appeltje of twee, 's avonds normaal warm eten. En géén chocoladerepen, koekjes, snoepjes, maar wél: DISCIPLINE! Je kan het Nausicaa!! *moedigt zichzelf even heel erg aan, want wil nog niet echt, maar het moet*

O ja, als ik een paar dagen aan de gang ben durf ik misschien weer eens op de weegschaal te gaan.

erger dan 80 kilo zal het toch niet zijn, toch

-edit- rekenen kan ik niet, want mijn zoontje is vandaag precies 16 maanden. Dat wordt nog wat met die kilo's berekenen (of onsjes, om te beginnen...)

[Dit bericht is gewijzigd door Nausicaa op 23-09-2002 21:28]

maandag 23 september 2002 @ 21:59:26 #46
    3011 E.T.
    hormonaal stuiterballetje
    pi_5940396
    Ik ga niet meedoen
    Maar als ervaringsdeskundige wil ik nog wel even wat tips geven die bij mij erg goed werkten (30 kilo in iets meer dan een jaar)

's morgens beginnen met een stuk fruit (liefst met veel vezels, sinasappen bijv.) om de spijsvertering op gang te brengen. Dan een half uur niets en dan een boterham met lightsmeerkaas oid.

Onder de middag 2 boterhammen en als beleg vanalles wat je kunt stapelen!
    Pindakaas (niet elke dag!) met wortelrasp en komkommer is errug jammie!
    Of huttenkase ('t ziet er niet uit, maar goed te eten) met komkommer, tomaat, radijs, wortelspul, blaadje sla..
    Mijn collega's vonden 't wel eens jammer dat ze niet op dieet waren.. Ik zat echt gewoon heerlijk en veel te smullen!!
    Als je met die groenzooi aan de gang gaat, probeer ook eens Alfalfa (van die dunne tauge).. werkt vetafbrekend schijnt het..
    Tonijn (op waterbasis) aanlengen met een klein beetje light-mayonaise, gerookte zalm.. (vis is zowieso erg goed, en ook vette vis is niet echt een probleem. Zolang je 't niet elke dag eet natuurlijk)

Drink halfvolle melk ipv magere melk! Je lichaam heeft vetten nodig om calcium op te nemen. In magere melk zit zo vreselijk weinig dat je net zo goed water kunt drinken ipv melk (oftewel, je neemt geen kalk op en 't verschil in calorieen is verwaarloosbaar)

Drink minimaal 1,5 liter water per dag! Als je 't laffe water een beetje zat bent, scheutje citroensap erdoor. (werkt nog vochtafdrijvend ook)

's Avonds, gewoon voldoende groente, 1 a 2 aardappelen en een stukje vlees.

Voor de lekkere trek 'savonds (in een smokkelbui.. toastjes met tonijn op water.. Je hebt toch wat, en niet van die droge zooi)

Ga niet elke dag op de weegschaal staan! Een keer per week is genoeg (op een vast tijdstip). Je gewicht wil nog wel eens schommelen, je wordt alleen maar depri als je de ene keer 2 ons meer weegt en de volgende dag is er maar een ons af.

En dan nog waar ik het meeste baat bij had: Ik zat bij een WeightWatchersWannabee clubje. Ik moest elke maandagavond op een vast tijdstip op de weegschaal. Er werd niet omgeroepen hoeveel iemand woog oid, maar toch.. voor het oog van iemand anders op dat ding moeten.. 't was een hele goede stok achter de deur voor mij. (vandaar dat ik het lijstje in het topic ook een goed idee vind)

Nadat ik die 30 kilo ben kwijtgeraakt (dat was een beetje teveel, maar de laatste kilo's verdwenen voornamelijk door spanningen) ben ik een kilo of vijf/zes aangekomen. Ik zit nu (denk ik) een kilo of twee boven mijn ideaalgewicht. Ik probeer er nog wel een beetje op te letten, maar fanatiek ben ik niet meer. Maar nu dus wel al twee jaar stabiel op gewicht

ik heb nog een heleboel recepten uit die tijd liggen (al moet ik ff zoeken). Mocht er behoefte zijn aan lekkere, gezonde, slanke recepten (die ook nog normaal uit te voeren zijn) wil ik ze natuurlijk wel posten

Succes allemaal!
    (en ik zal af en toe wel ff komen kijken hier om jullie aan te moedigen. Ik weet hoe moeilijk het is)

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
    pi_5940580
    Wat knap ET! Je bent een voorbeeld voor mij!
    Bedankt voor de tips!
      maandag 23 september 2002 @ 22:12:47 #48
    3011 E.T.
    pi_5940672
    Voor de matenvergelijkers onder ons..

Broeken: ik ging van maat 44 naar 36 (nu al 1,5 jaar 38)
    bloesjes e.d.: van maat 44 naar 40/42 (ik ben en blijf dus gewoon vrij breed.. niets aan te doen *schoudersophaalt* )

O ja, streefgewichten.. Zet een REEEL doel voor jezelf!!!!!!! Niet als je 28 bent het gewicht nastreven dat je had toen je 16 was. Dat werkt echt niet!
    Je kunt beter wat hoger gaan zitten in eerste instantie en later nog naar beneden bijstellen, dan meteen een onmogelijke opgave neerleggen (waar je alleen maar depri van wordt (met alle vreetbuien van dien) omdat je die laatste 5 of 10 kilo niet haalt)

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
      maandag 23 september 2002 @ 22:16:17 #49
    3011 E.T.
    pi_5940738
    Nog een tip:
    Heb je nog een broek liggen die al een tijdje te klein is maar waarvan je stiekem nog hoop hebt dat je 'm ooit weer gaat passen?
    Leg 'm goed in 't zicht! Hang 'm aan de buitenkant van de kast! Probeer af en toe hoe ie zit, gaat de rits al wat verder dicht?

Elke keer als die rits een stukje hoger kan (of de broek een stukje hoger naar de heupen, of een extra knoop dicht) is een kleine overwinning op jezelf!
    De dag dat je de broek weer aankunt en dichtkrijgt voel je jezelf echt onwijs goed! (en profiteer daarvan, ga wat leuks doen, neem een koekje bij de koffie om 't vieren (eentje!) koop iets leuks voor jezelf etc)

pfff, ik ben wel op dreef he?

pi_5940765
    quote:
    Op maandag 23 september 2002 22:16 schreef E.T. het volgende:

pfff, ik ben wel op dreef he?

Ik vind het juist erg fijn,dat je zo fanatiek meedenkt
    Oi!
      FOK!-Schrikkelbaas maandag 23 september 2002 @ 22:20:30 #51
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_5940814
    's morgens fruitontbijt
    's middags 3 boterhammen met normaal beleg
    's avonds groente en stukkie vlees en vertloze kwark of yoghurt (optimel) toe.

minimaal 2 liter water per dag of cola light ofzo.

Niet snoepen, als je echt honger hebt stuk komkommer of een stuk fruit (let op, fruit bevat ook suikers, dus geen kilo's per dag want dan val je geen flikker af)

40 kilo in 3 maanden.

FOK!-Schrikkelbaas maandag 23 september 2002 @ 22:21:20 #52
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_5940836
    O ja, een keer per week chips of liever noten...

om jezelf een lol te doen

maandag 23 september 2002 @ 22:21:58 #53
    3011 E.T.
    pi_5940850
    Misschien een ideetje..

hier samen afspreken om op dezelfde dag (ongeveer zelfde tijd) op de weegschaal te staan en te posten. En degenen die niet gepost hebben aanspreken (desnoods via mail/icq)
    Zo hou je hier ook een beetje sociale controle en een behoorlijke stok achter de deur.

Je voelt je toch wel kut als je niet gepost hebt of als je vreselijk gezondigd hebt en je vreselijk bent aangekomen.

(dames, houdt er wel rekening mee dat als je ongesteld moet worden dit wel 1,5 kilo kan schelen ivm het vasthouden van vocht! Je bent dan zomaar aangekomen terwijl je heel erg je best hebt gedaan.. De volgende week is dit er gewoon dubbel en dwars af!)

maandag 23 september 2002 @ 22:22:56 #54
    3011 E.T.
    pi_5940877
    quote:
    Op maandag 23 september 2002 22:21 schreef Swetsenegger het volgende:
    O ja, een keer per week chips of liever noten...

om jezelf een lol te doen

Liever japanse zoutjes of van die zoute stokkies.. (zit minder vet in )
    pi_5940893
    quote:
    Op maandag 23 september 2002 22:20 schreef Swetsenegger het volgende:

40 kilo in 3 maanden.

*bek open valt*
    Oi!
      maandag 23 september 2002 @ 22:24:23 #56
    3011 E.T.
    pi_5940910
    quote:
    Op maandag 23 september 2002 20:53 schreef Nausicaa het volgende:

O ja, als ik een paar dagen aan de gang ben durf ik misschien weer eens op de weegschaal te gaan.

Je bent je ervan bewust dat dit een heel erg fout uitgangspunt is?
    Zo begin je nooit.
      FOK!-Schrikkelbaas maandag 23 september 2002 @ 22:24:44 #57
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_5940917
    quote:
    Op maandag 23 september 2002 22:23 schreef MUUS het volgende:

[..]

*bek open valt*

och, afvallen is niet moeilijk...
    op gewicht blijven is moeilijk

in 1989 ben ik ook al eens 37,5 kilo afgevallen

pi_5940956
    quote:
    Op maandag 23 september 2002 22:21 schreef E.T. het volgende:
    Misschien een ideetje..

hier samen afspreken om op dezelfde dag (ongeveer zelfde tijd) op de weegschaal te staan en te posten. En degenen die niet gepost hebben aanspreken (desnoods via mail/icq)
    Zo hou je hier ook een beetje sociale controle en een behoorlijke stok achter de deur.

Mijn verstand zegt: jaaah! Goed idee! Goed voor mij, want anders wordt het nooit wat!
    mijn gevoel wil nou al niet mee, ik heb nu al trek

Maar ik ga het doen! Ik wil weer in mijn oude kleren!

(kan Catootje hier komen aanmoedigen trouwens?)

pi_5941009
    quote:
    Op maandag 23 september 2002 22:24 schreef E.T. het volgende:

[..]

Je bent je ervan bewust dat dit een heel erg fout uitgangspunt is?
    Zo begin je nooit.

Nouw zeg *beteuterd*, ik ben me er juist op aan het voorbereiden! En als het over een paar dagen nou heel erg erg blijkt te zijn, dan kan ik me tenminste troosten met de gedachte dat het een paar dagen ervoor nóg erger was!
      maandag 23 september 2002 @ 22:28:48 #60
    3011 E.T.
    pi_5941024
    quote:
    Op maandag 23 september 2002 22:26 schreef Nausicaa het volgende:

[..]

Mijn verstand zegt: jaaah! Goed idee! Goed voor mij, want anders wordt het nooit wat!
    mijn gevoel wil nou al niet mee, ik heb nu al trek

Maar ik ga het doen! Ik wil weer in mijn oude kleren!

(kan Catootje hier komen aanmoedigen trouwens?)

Ik zal in elk geval ook aan komen moedigen
    En uit mijn ervaring putten voor tips, recepten, aanmoedigingen en weet ik veel wat meer

[c'tootmode]
    *GO DAMES GO!!!!!!*
    [/c'tootmode]

maandag 23 september 2002 @ 22:32:06 #61
    3011 E.T.
    pi_5941102
    quote:
    Op maandag 23 september 2002 22:28 schreef Nausicaa het volgende:

[..]

Nouw zeg *beteuterd*, ik ben me er juist op aan het voorbereiden! En als het over een paar dagen nou heel erg erg blijkt te zijn, dan kan ik me tenminste troosten met de gedachte dat het een paar dagen ervoor nóg erger was!

Je blijft uitstellen op deze manier. Over een paar dagen denk je.. Doe ik morgen wel, scheelt weer een ons.

Je moet ff streng zijn voor jezelf.. Face reality
    Struisvogelpolitiek werkt niet m.i.
    sowwy

Gewoon, laten we zeggen.. elke maandagavond hier melden met gewicht! (heb ik je nog een week uitstel gegeven )

pi_5941119
    quote:
    Op maandag 23 september 2002 22:28 schreef E.T. het volgende:

[c'tootmode]
    *GO DAMES GO!!!!!!*
    [/c'tootmode]

JAAH! Dat had ik ff nodig! Thanx ET!

misschien ga ik morgenochtend wel op de weegschaal staan!

FOK!-Schrikkelbaas maandag 23 september 2002 @ 22:33:24 #63
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_5941140
    quote:
    Op maandag 23 september 2002 22:32 schreef E.T. het volgende:

[..]

Je blijft uitstellen op deze manier. Over een paar dagen denk je.. Doe ik morgen wel, scheelt weer een ons.

Je moet ff streng zijn voor jezelf.. Face reality
    Struisvogelpolitiek werkt niet m.i.
    sowwy

Gewoon, laten we zeggen.. elke maandagavond hier melden met gewicht! (heb ik je nog een week uitstel gegeven )

begin jij maar
    pi_5941176
    quote:
    Op maandag 23 september 2002 22:24 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

och, afvallen is niet moeilijk...
    op gewicht blijven is moeilijk

in 1989 ben ik ook al eens 37,5 kilo afgevallen

En niet doorslaan,in mijn geval.

Maar heel knap Swets en E.T.,petje af!

Oi!
      maandag 23 september 2002 @ 22:36:13 #65
    3011 E.T.
    pi_5941216
    quote:
    Op maandag 23 september 2002 22:34 schreef MUUS het volgende:

[..]

En niet doorslaan,in mijn geval.

Maar heel knap Swets en E.T.,petje af!

Tja, samen zijn we een heel mens afgevallen
    (voordat we elkaar leerden kennen trouwens )
    pi_5941269
    Ahum, ik wil me dan ook maar even melden. Ahhh zo moeilijk omdat ik al zveel meer weeg als jullie bij elkaar bij wijze van spreken dan
    Ik woog in maart 111 kilo (jaja na zwangerschap ,stoppen met roken,hormoontabletten enz, hoofdzaak teveel vreten natuurlijk) Nu weeg ik 98.5 tada is al 12.5 kilo minder, maar nog lang niet genoeg.
    Streefgewicht is nu 80 en uiteindelijk 72. Lager past niet bij me en gaat me niet lukken, ben nu eenmaal in bezit van een paar sierlijke heupjes enzo
    Mijn motivatie is dat het nu best makkelijk gaat (ok uitzonderingen zijn er ook hoor wel eens weekies dat het niet zo lekker gaat) En ik heb inmiddels een verwijskaart voor een borstverkleining. Moet nog bellen voor een eerste consult, maar voor de operatie moeten er ook eerst nog 20 kilo af. (voor me zwangerschap had ik al een E cup, maar nu dus een G/H, en dat heeft dus wel vooral met de hormonen te maken, want ben al best veel afgevallen, maar daar dus niks, die gaan alleen maar verder hangen
    Ik lijn dus met de ww cdrom (gekopieerd van iemand, anders niet te betalen) en dat gaat best.
    Ik weeg 1 keer in de week soms in de 2 weken samen met een vriendin en haar moeder, dat is best een stimulans. En heel kinderachtig we doen als iemand in 2 weken geen kilo is afgevallen dan moet diegene een kadootje geven. (heb er pas 1 hoeven geven en er al vele gehad ) Daar gaat het natuurlijk niet om, maar maakt het wel gezellig. We spreken dan om de beurten bij iemand thuis af en maken het dan gezellig met stukkies komommer japanse mix en light drankjes jaja wat een lol he
    Maar ik wel wel bij jullie op je lijsie en wil hier wel 1 keer per week me gewicht doorgeven (kan alleen als ik bij vriendin gewogen heeft want die heeft de weegschaal, die van ons ben ik 3 kilo lichter en die heeft geen ons enzo)
    Nu vakantie gehad en veel gensnoept, pepernoten ijsies patat enz. Maar vanaf nu de regelmaat er weer in.
    Ik ga er weer voor!!
    De jan lul van het geheel.
    Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
    Kutsch; tussen kut en kitsch
    Het voelt heerlijk!!!!
    pi_5941353
    Welkom Jessie! Jij bent al goed op weg zeg!
    Met z'n allen komen we er wel!
    met wat hulp van experts ET en Swetsenegger natuurlijk
      maandag 23 september 2002 @ 22:51:23 #68
    3011 E.T.
    pi_5941545
    Ok (ik word hartstikke enthousiast van dit topic!)
    Lijstje:

Isabeau, 89,8 (ma.23 sept)
    Muus, geen weegschaal (wel maten melden!)
    Lilithu, geen gewicht
    Ole, -2 kg
    Infinity123, 89,9 (ma.23 sept)
    TMoose, 104
    Ripley, maat 38/40
    Bolletje, 85
    glossy, 101,2; -13,9 kg
    nausicaa, 80 (?)
    jessie, 98,5; -12,5

Volgens mij ben ik er nu zo'n beetje
    Volgende week, de juiste cijfers! (en dan zien we ook misschien wel de eerste resultaten )

FOK!-Schrikkelbaas maandag 23 september 2002 @ 22:53:39 #69
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_5941586
    Kzal zometeen wegen... ik denk op gewicht, maar mijn 2 kilo buffer is weg

(das dus 80, maar wil er nog 2 kilo af voor de 'die kan ik niet afslaan' extraatjes)

pi_5941686
    Ik zit nu denk ik op maat 40,sommige dingen 42.
    Ik ga me ook niet inbeelden dat ik maat 36 terug krijg,ik heb nou eenmaal grote borsten en mijn heupen hebben een kind doorgelaten
    Maat 38 en een fijn gevoel over mijn lijf zijn voor mij voldoende.

-edit-ik zal af en toe eens bij mijn moeder thuis op de weegschaal gaan staan stiekem en dat dan hier melden -edit-

Oi!
      maandag 23 september 2002 @ 23:13:29 #71
    4177 Jojogirl
    Curves in all the right places
    pi_5941935
    * Jojogirl doet mee!!!

Ik ben 1.72 en weeg nu dus een kilo of 88 (heb geen digitale weegschaal thuis en die in de sportschool was de laatste keer dat ik er was kapot).

Eind juni was dat nog 92 kilo. Sindsdien ben ik meer gaan sporten. Ik probeer ook minder te eten (vooral snacken), maar dat lukt nog niet echt.
    Ik zit nu nl. de hele dag in m'n uppie thuis te niksen (net afgestudeerd en nog geen baan, op af en toe wat uitzendwerk na) en ik ga dus uit verveling eten. Dat probeer ik niet meer te doen, maar dat is erg moeilijk.
    Aangezien ik geen zin heb om mezelf gek te maken, richt ik me dus voorlopig maar op het strakker worden en niet op de kilo's (die komen wel zodra ik een baan heb en de hele dag weer door een lab hobbel ipv op m'n kont te zitten).

Op de snacks na is m'n eetpatroon al vrij gezond, dus daar wil ik eik weinig aan veranderen. Ik ben ook vooral aangekomen na het beginnen met de pil (toen ik 18 was, 6 jaar geleden, woog ik 70 kilo) en nog meer toen ik aan het schrijven van m'n scriptie begon (de hele dag alleen achter de PC zitten en weinig bewegen).

Mijn streefgewicht wordt 80 kilo.

Edit: M'n weegschaal vindt nu dat ik 90 kilo weeg Gisterenochtend was het nog 88. maargoed, zoiets dus.

pi_5943541
    Ik wil er zelf ook nog tussen de 7 en 9 kg af hebben. Ben 1.78m en kom dan op 75kg wat denk ik netjes is.

Op dit moment weeg ik dus iets van 82 a 84 (laatste officiele meting was 82) en ben al zonder dat ik het wist van 92 naar 82 gegaan. Hoe dit kwam? Meer door weinig en onregelmatig eten en totaal niet door bewegen zelfs.

Wat nu voor mij meer mijn grootste punt is, is dat zelfs als ik op streef gewicht zit (ben al eens 14kg afgevallen en woog toen 73) was dat mijn gezicht behoorlijk ingevallen is, terwijl ik niet tevreden ben over mijn lichaam. Grootste punt voor mij zal dus zijn om met fitness die gebieden zodanig te trainen dat ik er meer tevreden over ben. Lastig is alleen dat voor zover ik weet je niet plaatselijk het vet kan doen slinken

Maargoed... ik ga morgen een fitnesskaart en squashkaart halen en ga frequenter sporten en weer op de lijn te letten (screw mijn verjaardsfeestjes maar )

Moderator / Miss SHO dinsdag 24 september 2002 @ 01:31:47 #73
    22592 crew  Ole
    pi_5943689
    Is wel druk hier zeg..
    Mijn verhaal staat aan het begin van dit topic.Ik heb een hele lange weg te gaan iig. En ik wil het dan ook rustig en verantwoord doen.
    Met andere woorden: mij zie je nog wel het komende jaar hier posten!

Gelukkig ben ik (ondanks) mijn gewicht vol zelfvertrouwen, heb een toppertje van een vriend, en ook hele goede vrienden, die mij letterlijk door dik en dun steunen!

pi_5944226
    Hmmm

Mijn eerste dieetdag is haast in het water gevallen, eigenlijk Rond half tien belde mijn beste vriend/object of my affection me op om naar de film te gaan. Alles goed en wel, ik was zo trots op mezelf dat ik heel de dag gezond was doorgekomen, en ik had er wel zin in

Hij nam een grote cola en een ijsje, ik gewoon een kleine cola light. Leuke film gezien, achteraf gingen we nog even iets drinken.. Ik had nog vier points over van dat weight watchers-programma= 2 biertjes (hoewel ik eigenlijk van plan was om points op te sparen voor het huwelijk van een vriend deze vrijdag)..

Het werden vier biertjes (=8 points= te veel). Ik heb de helft van die points al bij mijn punten van vandaag (dinsdag) geschreven, vandaag moet ik er dus een beetje voor boeten. Dit is een voorbeeld van hoe ik vroeger een dieet beėindigde: 1 mindere dag en dan denken dat het allemaal toch niet meer zou lukken.

But not this time. Ik heb een hele leuke avond gehad, ik ben ook maar een mens, en morgen ga ik er weer helemaal tegenaan.

Jullie horen me dan wel weer. Iedereen succes met de nieuwe dag

pi_5944352
    Je had ook nog een topic: strandklaar.
    daar staan ook veel dingen in!!
      dinsdag 24 september 2002 @ 08:35:44 #76
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_5944516
    Nou dan ook maar mijn bijdrage.

Ben een tijdje geleden (Eind Mei of zo) bij de EGA binnen gestapt.
    Was 2 jaar terug op eigen kracht 8 kilo afgevallen (van 84 naar 76, bij een lengte van 1,72) en dat lang vast kunnen houden, maar nadat mijn vriendje afgelopen December bij me is komen wonen ging het bergafwaarts, terug naar de 72 kilo. Dus naar de EGA gestapt.
    De eerste week me er goed aangehouden, en 2,2 kilo kwijt! Joepie.
    Daarna de ene week 8 ons eraf, de volgende 4 ons erbij. Ik dacht wel te kunnen smokkelen.
    Nu net een drukke periode op mijn werk achter de rug plus een verhuizing en me dus totaal niet aan het dieet gehouden, maar meer aan
    het standaard klus- en verhuisdieet : patat, pizza's, chinees e.d.
    Goddank niet aangekomen, maar blijven hangen op de 78 kilo.
    Vanavond ga ik voor het eerst weer naar de EGA en ga dus vanaf vandaag ook maar weer volledig voor dat dieet. Mijn eerste streefgewicht is 72 kilo. Het liefst zou ik terug willen naar 65 kilo, maar als ik de 67/68 zou kunnen halen zou ik al heel blij zijn.

Nu dus maar op naar mijn bakje magere yoghurt met muesli!
    (1/4 liter yoghurt met 25 gr. Muesli)

dinsdag 24 september 2002 @ 08:39:16 #77
    34313 glossy
    trotse mama van esmee
    pi_5944539
    [quote]Op maandag 23 september 2002 20:47 schreef qube808 het volgende:

[..]

Dat is bijna de helft minder Glossy... Kijk uit straks word je dof!

Het kan zijn dat ik de term streefgewicht verkeerd opvat, ik heb erg weinig verstand van lijnen, maar is één van de belangrijkste dingen niet het stellen van haalbare doelen?
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------

ik heb het laten uit rekenen op de sportschool en ik mag 65 wegen en niet minder dan 62, ik hoop over 1 jaar of 1 1/2 jaar toch wel rond die 65 a 70 te zitten ,maar mij gaat het nu om dat ik eerst de 90 kg haal dan ben ik al heel blij.

dinsdag 24 september 2002 @ 08:42:11 #78
    34313 glossy
    trotse mama van esmee
    pi_5944556
    nou ik heb me vanmorgen gewogen ( ik weeg altijd op dinsdag morgen)
    en niks er af en niks er bij ben nog steeds 101.2 kg
      dinsdag 24 september 2002 @ 08:54:28 #79
    4177 Jojogirl
    pi_5944630
    * Jojogirl is net begonnen met het invullen van de eetwijzer van overgewicht.nl en moet daar dus braaf alles in noteren wat ze eet

Misschien dat dat dingetje in combinatie met alle steun hier er wel voor kan zorgen dat ik minder snack.

dinsdag 24 september 2002 @ 09:51:16 #80
    33376 TMoose
    waiting for concert...
    pi_5945131
    Wat ik me eigenlijk afvraag.. Hoe bepalen mensen hun ideaalgewicht? Puur op basis van lengte, of op basis van vetpercentage?

Ik heb zelf een ouden meting van m'n ideaalgewicht op basis van vetpercentage, en die heb ik wat bijgesteld omdat ik actief sport.

dinsdag 24 september 2002 @ 09:55:10 #81
    4177 Jojogirl
    pi_5945184
    * Jojogirl heeft zich voorlopig als doel 80 kilo gesteld, dat is 10 eraf en dat lijkt me vrij haalbaar binnen een tijdsperiode die te overzien is.

Eigenlijk wil ik daarna door naar de 75, als ik dat bereik heb ik een BMI dat niet meer onder overgewicht valt. (BMI= body mass index = gewicht gedeeld door kwadraat van je lengte, tussen de 20 en 25 is goed daarboven is overgewicht)

Ik heb trouwens wel toen ik begon met sporten m'n vetpercentage laten meten en wil dat binnenkort weer eens laten doen om het verschil te kunnen zien (hopelijk )

pi_5947153
    Even voor iedereen: je moet even duidelijk aangeven of je in de openingspost in het lijstje wilt staan!! Ik ga er geen mensen in zetten die dat niet willen. Ik kan dat makkelijk bijhouden en een andere mod (Swetsenegger, Ripley, Karin, Lois (uiteraard) etc.) mag/kan dat ook gerust doen!
      dinsdag 24 september 2002 @ 12:33:17 #83
    3011 E.T.
    pi_5947186
    quote:
    Op dinsdag 24 september 2002 12:30 schreef Isabeau het volgende:
    Even voor iedereen: je moet even duidelijk aangeven of je in de openingspost in het lijstje wilt staan!! Ik ga er geen mensen in zetten die dat niet willen. Ik kan dat makkelijk bijhouden en een andere mod (Swetsenegger, Ripley, Karin, Lois (uiteraard) etc.) mag/kan dat ook gerust doen!
    En dan ook meteen of ze herrinnerd willen worden als ze niet elke week hun 'resultaat' posten

* E.T. wil best een excelsheetje in elkaar zetten met de resultaten per persoon (en per week enzo) en dat met enige regelmaat mailen..

dinsdag 24 september 2002 @ 12:36:03 #84
    3011 E.T.
    pi_5947226
    quote:
    Op dinsdag 24 september 2002 04:43 schreef lilithu het volgende:
    But not this time. Ik heb een hele leuke avond gehad, ik ben ook maar een mens, en morgen ga ik er weer helemaal tegenaan.
    En dit is de juiste instelling!!!!!
    Niet meteen alles laten verzieken door een misstap.
    Als je gezondigd hebt.. zorg er dan voor dat je ervan genoten hebt! Wees je wel zeer bewust van het 'zondigen', zet je eroverheen en ga gewoon door met waar je gebleven was
    pi_5947293
    quote:
    Op dinsdag 24 september 2002 12:33 schreef E.T. het volgende:

En dan ook meteen of ze herrinnerd willen worden als ze niet elke week hun 'resultaat' posten

* E.T. wil best een excelsheetje in elkaar zetten met de resultaten per persoon (en per week enzo) en dat met enige regelmaat mailen..

Klinkt prima! Ik ben heel erg voor een trap onder m'n kont wat lijnen betreft. Iedereen die hier post wil het (neem ik aan) zelf heel graag, dus als mensen je achter je broek aan zitten is dat alleen maar in je voordeel.

Enne, heel erg bedankt voor je nuttige bijdrage en tips Dat van die broek doe ik eigenlijk al een beetje. Ik had een knalgele broek, prachtig model, die ik absoluut niet meer pas, maar twee jaar geleden nog wel. Die wil ik in ieder geval weer aankunnen! Ik ga 'm maar eens in het zicht hangen

Ironie: vandaag werden mijn maten opgenomen voor de nieuwe confectie werkkleding. Dus alles wordt keurig op maat gemaakt (broek, rok en heel mooi getailleerd jasje) en we krijgen het tegen de kerst. Waarschijnlijk moet ik dan al klagen dat het toch niet goed op maat is gemaakt: het is dan hopenlijk al te groot

pi_5947310
    quote:
    Op dinsdag 24 september 2002 12:39 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Klinkt prima! Ik ben heel erg voor een trap onder m'n kont wat lijnen betreft. Iedereen die hier post wil het (neem ik aan) zelf heel graag, dus als mensen je achter je broek aan zitten is dat alleen maar in je voordeel.

Enne, heel erg bedankt voor je nuttige bijdrage en tips Dat van die broek doe ik eigenlijk al een beetje. Ik had een knalgele broek, prachtig model, die ik absoluut niet meer pas, maar twee jaar geleden nog wel. Die wil ik in ieder geval weer aankunnen! Ik ga 'm maar eens in het zicht hangen

Ironie: vandaag werden mijn maten opgenomen voor de nieuwe confectie werkkleding. Dus alles wordt keurig op maat gemaakt (broek, rok en heel mooi getailleerd jasje) en we krijgen het tegen de kerst. Waarschijnlijk moet ik dan al klagen dat het toch niet goed op maat is gemaakt: het is dan hopenlijk al te groot

Als je nog een hulpje wil hebben lieverd ... denk Isla margarita
    Als het je zoveel moeite kost om jezelf te worden, kun je net zo goed iemand anders blijven.
    If you shake my hand better count your fingers ...
      dinsdag 24 september 2002 @ 12:46:12 #87
    3542 Gia
    User under construction
    pi_5947390
    Ik wil wel in je lijstje Isa en ik zal ook elke week het resultaat melden. (Elke stok achter een deur is er weer één, toch)

Op het ogenblik weeg ik 91 kg, mijn doel is 68 en ik ben tevreden bij 74.

Vanavond hebben we de eerste BigDiet bijeenkomst/infoavond. Vrijdag begint het voor de menens. 's Avonds voor het aquajoggen eerst allemaal op de weegschaal. (zouden ze ook een before-picture maken?)

Ik wil minstens 3 x in de week gaan fitnessen en daarbij deelnemen aan de groepsactiviteiten als aquajoggen en aerobics.

Hopelijk lukt het me deze keer om mijn overgewicht kwijt te raken. Aangezien het voor mij extra belastend is, vanwege mijn hartkwaal.
    3,5 jaar geleden werd dit ontdekt en toen moest ik accuut stoppen met roken. Gevolg: binnen het half jaar van 74 naar 94.

Ik wens iedereen verder ook heel veel succes.

Trouwens: faaldagen melden zijn inderdaad ook goed voor je motivatie en die van anderen. Lijkt me dus goed om het ook te melden als je een keer echt goed de fout bent in gegaan.

dinsdag 24 september 2002 @ 12:49:20 #88
    4177 Jojogirl
    pi_5947421
    * Jojogirl wil ook graag in het lijstje en wil ook de herinnering als ik vergeet te melden enzo

En ik zal het ook wel braaf melden als ik de fout ben ingegaan. En er komen weer aardig wat verjaardagen aan, een weekendkamp en meer van dat soort gelegenheden die tot zondigen uitnodigen.

* Jojogirl was trouwens verbaasd toen bij het invoeren van haar lunch in de eetwijzer bleek dat er minder vet zit in een portie filet americain dan in een plakje gebraden gehakt. (alleen is een portie filet americain wel iets kleiner dan wat ik meestal op 1 broodje gooide )

[Dit bericht is gewijzigd door Jojogirl op 24-09-2002 12:52]

dinsdag 24 september 2002 @ 12:51:01 #89
    3878 Vork
    Manisch creatief
    pi_5947442
    Vork (ben zeker weer de enige vent die van z'n bierpens afwil ) zit nu op 84.. dat is dus toch weer wat aangekomen, maar nogsteeds 7 kilo minder dan wat het was.
    pi_5947466
    quote:
    Op dinsdag 24 september 2002 12:51 schreef Vork het volgende:
    Vork (ben zeker weer de enige vent die van z'n bierpens afwil ) zit nu op 84.. dat is dus toch weer wat aangekomen, maar nogsteeds 7 kilo minder dan wat het was.
    Ik hou mezelf nog steeds voor dat het nog niet hoeft eerlijk gezegd. Ben (nog) geen 90 kilo, daarna zal ik Isabeau niet alleen in woorden, maar ook in daden bij moeten staan ben ik bang
    Als het je zoveel moeite kost om jezelf te worden, kun je net zo goed iemand anders blijven.
    If you shake my hand better count your fingers ...
      dinsdag 24 september 2002 @ 12:56:18 #91
    3878 Vork
    Manisch creatief
    pi_5947500
    quote:
    Op dinsdag 24 september 2002 12:52 schreef Atrimar het volgende:
    Ik hou mezelf nog steeds voor dat het nog niet hoeft eerlijk gezegd. Ben (nog) geen 90 kilo, daarna zal ik Isabeau niet alleen in woorden, maar ook in daden bij moeten staan ben ik bang
    Je bent verdoemd tot de hel van minimaal 2 ons groente per dag
    pi_5947501
    79 kilo.
    Nil down and 12 to go!

Ontbijt en lunch gingen goed.
    Voor vanmiddag Cola Light en appeltje.

IK BEN BEGONNEN!

[Dit bericht is gewijzigd door Nausicaa op 24-09-2002 20:55]

dinsdag 24 september 2002 @ 13:13:17 #93
    12903 Pagan
    Volenti non fit iniuria.
    pi_5947702
    quote:
    Op maandag 23 september 2002 19:00 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik moet toch een keer een grill kopen zeg. Vlees en vis van de grill vind ik altijd wel heel erg lekker in is natuurlijk ook heel gezond qua bereidingswijze.

Koop bij de Blokker een grillpan, die dingen kosten een Euro of 6 en zijn van gietijzer. Zonder olie of vet goed doorwarmen op het vuur, vlees of vis kruiden en inkwasten met olijfolie en dan in de pan. Zout pas na het grillen naar wens toevoegen.
    Gezond en lekker.

P.

Old moderators never die, they just smell that way!
    Op dinsdag 5 januari 2010 20:40 schreef nokwanda het volgende:
    En natuuuuuurlijk was jij dat weer. Smeerpijp dat je der bent :P _O-
    Bullie is thuis X-Rated Epic fail
    pi_5947703
    Vanmorgen op de weegschaal al twee kilo lichter dan mijn begingewicht, dat zal wel vocht zijn, maar het deed deugd om te zien dat die wijzer echt naar beneden kan

And how I love het Weight Watchers Points plan. Doordat je punten kunt opsparen voor andere dagen heb ik mijn teveel aan points van gisteren nu al weer goedgemaakt met een heel licht ontbijt. En vanmiddag genoten van scampi met aardappeltjes in magere room en groenten. Volgens mij is the key tot succes variatie in je eten, en nieuwe magere recepten proberen, zodat je niet het gevoel hebt dat je voor de rest van je leven op rauwe worteltjes alleen moet leven.

* lilithu heeft er nog steeds veel zin in

pi_5947765
    quote:
    Op dinsdag 24 september 2002 12:40 schreef Atrimar het volgende:

Als je nog een hulpje wil hebben lieverd ... denk Isla margarita

* Isabeau denkt bikini

Enne, ik heb hierboven een heel stel links geplaatst, als iemand er nog meer weet die nuttig zijn, laat het even weten.

dinsdag 24 september 2002 @ 13:23:42 #96
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_5947871
    Isabeau, ik wil ook wel in het lijstje.

[edit: Lengte 1,72]

Was: 82
    Nu: 78
    Wil: 72 (laten we daar maar eens mee beginnen)

Ik hoef niet echt een reminder om me eens in de week te melden.
    Ik 'moet' toch al standaard elke dinsdag avond op de weegschaal bij de EGA.

(Vandaag tot zover: Ontbijt volgens de regels, tussendoor helaas 4 kanelli's ik kan er niet vanaf blijven , lunch: 2 boterhammen met kipfilet en 1/4 litertje halfvolle melk. Vocht: 1 1/2 liter water + nog de nodige koppen thee)

pi_5947911
    quote:
    Op dinsdag 24 september 2002 13:13 schreef Pagan het volgende:

Koop bij de Blokker een grillpan, die dingen kosten een Euro of 6 en zijn van gietijzer. Zonder olie of vet goed doorwarmen op het vuur, vlees of vis kruiden en inkwasten met olijfolie en dan in de pan. Zout pas na het grillen naar wens toevoegen.
    Gezond en lekker.

P.

Op naar de Blokker dus! Bedankt voor de zeeeeer nuttige tip (die griloventjes zijn namelijk best prijzig).
      dinsdag 24 september 2002 @ 13:27:23 #98
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_5947921
    Nog een link van een commerciele club: http://www.eganederland.nl/
      Jubileum moderator dinsdag 24 september 2002 @ 13:49:54 #99
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_5948264
    Ik vind dit een leuk topic !!

Ook bij mij mogen er nog een paar kilo af maar aangezien ik al een behoorlijk dieet volg (vanwege slechte darmen) zal ik niet actief meelijnen. Ik ben al weer bijna op mijn prezwangerschapsgewicht, alleen die slappe buikspieren zitten me nog in de weg.
    Ik ga actief meelurken.

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
    Eva ♥ en Iris ♥
      dinsdag 24 september 2002 @ 13:57:57 #100
    33376 TMoose
    waiting for concert...
    pi_5948392
    quote:
    Op dinsdag 24 september 2002 12:51 schreef Vork het volgende:
    Dacht het toch niet

P.S. Ik vindt het prima om i n de lijst te staan.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')