abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5350386
In overleg met Lois omdat deze er nog niet is.

Dus........

Mijn cyclus is momenteel helemaal in de hobbel.
Alles is onderzocht en gelukkig niks aan de hand.
Maar erg frustrerend als je niet effe lekker een bloedingkje krijgt van een dag of 5.
Nee bij mij is het een paar druppen en thats it.
Heel vervelende pms verschijnselen...

Word er lichtelijk wanhopig van ondertussen.

maandag 12 augustus 2002 @ 14:05:28 #2
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_5350397
vervelend

Gek mens!

Ik ben juist BLIJ als dat gebeurt...

maandag 12 augustus 2002 @ 14:05:47 #3
17519 Parel
van de funky narcoticabrigade
pi_5350404
Lijkt me erg vervelend voor je meid, sterkte ermee!
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan!
pi_5350413

Hebie luie eitjes Berney? IK WIL EEN CENTRAAL LUIE EITJES TOPIC!!!

DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_5350459
quote:
Op maandag 12 augustus 2002 14:04 schreef berney het volgende:
In overleg met Lois omdat deze er nog niet is.

Dus........

Mijn cyclus is momenteel helemaal in de hobbel.
Alles is onderzocht en gelukkig niks aan de hand.
Maar erg frustrerend als je niet effe lekker een bloedingkje krijgt van een dag of 5.
Nee bij mij is het een paar druppen en thats it.
Heel vervelende pms verschijnselen...

Word er lichtelijk wanhopig van ondertussen.

(serieus nu) ik ken het en het is heeeeeeel irritant! OF niks aub OF lekker doorbloeden en dan klaar!
DANYEL EN THIJS
  Jubileum moderator maandag 12 augustus 2002 @ 14:11:41 #6
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_5350476
quote:
Op maandag 12 augustus 2002 14:06 schreef Catootje het volgende:

Die krijg je niet

Ontopic:
Dat lijkt me heel vervelend Berney en dat zou toch een oorzaak moeten hebben.
Heb je er al aan gedacht om er mee langs de huisarts te gaan?

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_5350492
Geen last van niet ongesteld worden.
Wel van het feit dat ik het deze week moet worden, ik ontzettend emotioneel ben, chagarijnig en verschrikkelijke trek in chocola!

Soms zou ik willen dat ik niet ongesteld werd maar ja... dat is gewoon omdat je het zat ben.
Ben eens een jaar niet ongesteld geweest, was niet aan de pil niets. Dat voelt ook ellendig. Je weet gewoon niet wat er aan de hand is en je lichaam werkt niet mee. Gelukkig is dat nu door de pil wel regelmatig maar ik wil er niet aan denken wat er gebeurt als ik met de pil stop!

pi_5350500
Mijn opoe komt ook deze week op bezoek
  maandag 12 augustus 2002 @ 14:17:27 #9
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_5350544
Ik slik de pil en daardoor is mn cyclus heel precies geimed en net zoals ik wil. Ik ben alleen niet meer blij met m'n huidige pil en heb eigenlijk flink de balen ervan. Ik heb echt last van extreme gewichtsschommelingen rond m'n stopweken en ik ben dat gewoon beu. Ga ms om 'n andere pil vragen...
Voor de rest ben ik altijd precies op tijd, bijna nooit gezeik.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_5350556
Ben al een half jaar niet meer ongsteld, tja je kan zeggen fijn, niet meer elke maand dat gezeik, maar daar tegenover staat wel dat je onvruchtbaar bent, niet verwach dat ik dit ooit zeggen: Ik wil weer ongesteld worden!!!
sorry ik koos deze nick toen ik 16 was.
pi_5350593
Ik ben er al tig keren mee naar de huisarts geweest.
Maar die doet er verder niks aan omdat onderzoeken goed zijn verder.

En ter info zwanger zijn kan niet want mijn man is "geholpen".
Daarom krijg ik geen pil van de huisarts omdat ie dat dubbelop vindt.

*moppert nu verder op dokter,zal effe afspraakje maken voor v/d week*

pi_5350703
Sinds ik het Mirenaspiraaltje heb ben ik bijna niet meer ongesteld. Het klinkt gek, maar dat vind ik helemaal niet prettig. Buikpijn heb ik overigens wel vaak en ook hevig

Voor de Mirena slikte ik de pil (al 12 jaar ofzo). Omdat ik al een jaar of 8 (!!!) doorbraakbloedingen had vond ik het tijd voor iets anders - de Mirena dus.

Wel erg handig dat ik de pil niet meer hoeft te slikken - al 'grijp' ik wel nog iedere avond naar de pil

#geen
  Jubileum moderator maandag 12 augustus 2002 @ 14:36:19 #13
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_5350722
Mijn menstruatie is zich eindelijk weer aan het "normaliseren". Na de geboorte van mijn dochter bleef het een paar maanden weg om vervolgens in een geheel nieuwe vorm terug te komen.
Het duurde maar 3 dagen maar het was 3 dagen zondvloed. Ik kon er bijna niet tegenop verschonen, het leek wel of ik leeg liep.
Inmiddels wordt dat gelukkig minder en duurt het gewoon weer een dag of 5.

Groot voordeel is wel dat ik eindelijk van die enorme buik- en rugpijn af ben. Mijn huisarts zei vroeger al: "die buikpijnen gaan pas over als je een kind hebt gekregen" , en hij heeft gelijk gekregen.

Ik vind het nog steeds niet geweldig maar het is een stuk dragelijker dan vroeger, geen pijn meer alleen ik ben wat chagrijniger stiller.

Eva ♥ en Iris ♥
pi_5350905
Ik ben nu een jaar aan de prikpil. Dit betekent dus dat ik helemaal niet meer ongesteld word.

Een hoop mensen reageren heel negatief. "Dat kan nooit goed zijn" en "'Het' moet daar van binnen gewoon regelmatig schoon spoelen"....

Ik vind het heerlijk niet meer ongesteld te zijn, wel geloof ik dat ik sinds ik deze prikpil krijg meer last heb van puistjes... maar goed, daar kom ik ook wel weer overheen.

Nu vraag ik me toch af hoe het komt dat er bijna geen vrouwen zijn die de prikpil hebben.

XB

En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
pi_5351672
quote:
Op maandag 12 augustus 2002 14:19 schreef EvilFaith het volgende:
Ben al een half jaar niet meer ongsteld, tja je kan zeggen fijn, niet meer elke maand dat gezeik, maar daar tegenover staat wel dat je onvruchtbaar bent, niet verwach dat ik dit ooit zeggen: Ik wil weer ongesteld worden!!!
Is dat zo? Ben je dan gelijk onvruchtbaar???
Ben je er al mee naar de huisarts geweest???

Toen ik dat jaar niet ongesteld was heeft mijn huisarts me duidelijk gezegd het wel veilig te doen. Of weer aan de pil, een condoom of iets anders. Want volgens hem kon ik wel degelijk zwanger worden.

pi_5351718
quote:
Op maandag 12 augustus 2002 15:46 schreef Kleintje het volgende:

[..]

Toen ik dat jaar niet ongesteld was heeft mijn huisarts me duidelijk gezegd het wel veilig te doen. Of weer aan de pil, een condoom of iets anders. Want volgens hem kon ik wel degelijk zwanger worden.

hehe ja maar tkomt door chemokuren dusss hoef niet meer naar de huisarts er voor
En onvruchtbaar, ik moet het inderdad veilig doen maar de kans datk toch zwanger raak zou een wondertje zijn. Ik heb trouwens nog wel 30% kans dat de mnestruatie nog terug komt..
pi_5351795
Ik hoop dat het niet erg is dat ik als man zijnde hier even stoor.

Als Buurvrouwtje haar periode moet krijgen gaat ze vaak drie of vier dagen vantevoren van alles en nog wat snoepen.
Normaal is het iemand die eik nooit snoept, maar vóór haar periode gaat alles in huis op.

Klinkt dit iemand bekend in de oren

B Red Ten
  maandag 12 augustus 2002 @ 16:03:18 #18
1275 sataN
Phenomenally & properly ki
pi_5351928
Ik heb idd ook de prikpil en wordt dus ook niet meer ongesteld: uitkomst!
Onzin dat het "schoon moet spoelen".
Je hebt gewoon een laatste menstuatie en dan stopt je cyclus. Die kunstmatige menstruatie die je hebt als je de pil slikt is echt nergens goed voor. De pil is alleen zo bedacht omdat vrouwen het zelf zo willen. Velen denken namelijk zo te controleren of ze niet zwanger zijn.
Echter, als je door de pil heen zwanger wordt kan het best zijn dat die kunstmatige menstruatie gewoon door blijft gaan...
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_5351955
Buurmannetje ik vreet me ook ongans daarvoor. Ook kom ik twee tot drie kilo aan vlak van tevoren. En pies dat dus weer uit tijdens mijn menstruatie.

Maar voruwen hebben sowieso wat meer met eten: gebruiken denk ik vaker eten als troost. (oww, ik heb menstruatieklachten, hou dan mag ik best een extra snicker arme ik)

DANYEL EN THIJS
pi_5351985
quote:
Op maandag 12 augustus 2002 14:50 schreef bianca en michael het volgende:
Ik ben nu een jaar aan de prikpil. Dit betekent dus dat ik helemaal niet meer ongesteld word.

Een hoop mensen reageren heel negatief. "Dat kan nooit goed zijn" en "'Het' moet daar van binnen gewoon regelmatig schoon spoelen"....

Ik vind het heerlijk niet meer ongesteld te zijn, wel geloof ik dat ik sinds ik deze prikpil krijg meer last heb van puistjes... maar goed, daar kom ik ook wel weer overheen.

Nu vraag ik me toch af hoe het komt dat er bijna geen vrouwen zijn die de prikpil hebben.

XB

Dat schoonspoelen is heel ouderwets en niet waar (volgens mijn huisarts)..Sinds ik gestopt ben met de pil zit ik onder de puisten Maar idd vreemd waarom niet meer vrouwen aan de prikpil zijn. Misschien dat dat voor mij nog wel en interessante oplossing word.
DANYEL EN THIJS
  maandag 12 augustus 2002 @ 16:08:06 #21
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_5352010
.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_5352104
quote:
Op maandag 12 augustus 2002 16:05 schreef Catootje het volgende:
Buurmannetje ik vreet me ook ongans daarvoor. Ook kom ik twee tot drie kilo aan vlak van tevoren. En pies dat dus weer uit tijdens mijn menstruatie.

Maar voruwen hebben sowieso wat meer met eten: gebruiken denk ik vaker eten als troost. (oww, ik heb menstruatieklachten, hou dan mag ik best een extra snicker arme ik)

Dus Buurvrouwtje is niet de enige.
Als ik boodschappen haal, haal ik altijd samen met het maandverband ook wat favoriet snoep voor haar, kan ze lekker genieten...
B Red Ten
  maandag 12 augustus 2002 @ 16:16:16 #23
1275 sataN
pi_5352153
quote:
Op maandag 12 augustus 2002 16:06 schreef Catootje het volgende:

[..]

Maar idd vreemd waarom niet meer vrouwen aan de prikpil zijn. Misschien dat dat voor mij nog wel en interessante oplossing word.

Volgens mijn huisarts om de volgende vreemde reden:
Pil en prikpil zijn ongeveer gelijk "uitgevonden" en ook even veilig. Maar de vrouwenbladen (Libelle, margriet enz) hebben eigenlijk alleen maar de pil gepromoot en dus is die het meeste ingeburgerd.
(en die hebben ze dus gepromoot omdat men het een eng idee vond/vindt dat je niet meer menstueert)
pi_5352162
[even compleet off-topic]

Berney, in je Sig staat Blow, volgens mij moet dit bliuw zijn, Blow is toch iets anders.

Of je moet het met opzet hebben gedaan...

[/even compleet off-topic]

B Red Ten
pi_5352205
Hoe vaak moet je de prikpil eigenlijk halen, lijkt me toch wel makkelijker dan de pil eigenlijk..
pi_5352265
quote:
Op maandag 12 augustus 2002 16:05 schreef Catootje het volgende:
Buurmannetje ik vreet me ook ongans daarvoor. Ook kom ik twee tot drie kilo aan vlak van tevoren.
Heb net een kilozak drop gekocht en wat chocolade.

Elke maand dat ik niet ongesteld ben of maar een beetje vreet ik me ongans voel me intussen een opblaaspop(lichtelijk overdreven).
Heb periodes geprobeerd met heel veel water te drinken mocht ook niet baten.
Volgens mij houd ik water vast ofzo.

*noteerd voor dokters bezoek*

pi_5352484
Toen ik twee maanden niet gemenstrueerd had was ik vier (!!!!) kilo aangekomen. We hadden in die periode bezoek en op het moment dat ik ga zitten springt de knoop los van mijn broek ....echt wel dat ze dachten dat ik zwanger was
DANYEL EN THIJS
pi_5353100
quote:
Op maandag 12 augustus 2002 15:55 schreef Buurmannetje het volgende:
Ik hoop dat het niet erg is dat ik als man zijnde hier even stoor.

Als Buurvrouwtje haar periode moet krijgen gaat ze vaak drie of vier dagen vantevoren van alles en nog wat snoepen.
Normaal is het iemand die eik nooit snoept, maar vóór haar periode gaat alles in huis op.

Klinkt dit iemand bekend in de oren

Nee hoor
#geen
pi_5353124
quote:
Op maandag 12 augustus 2002 16:06 schreef Catootje het volgende:

[..]

Sinds ik gestopt ben met de pil zit ik onder de puisten

* DuchessX heeft daar ook veel meer last van sinds de Mirena
#geen
pi_5354520
En ik heb nu al een paar dagen last van pms verschijnselen (kan niet zo veel hebben enzow . Maar ik hoef pas over anderhalve week ongesteld te worden! Bah, was dit nou weer?
pi_5355081
quote:
Op maandag 12 augustus 2002 18:46 schreef Nausicaa het volgende:
En ik heb nu al een paar dagen last van pms verschijnselen (kan niet zo veel hebben enzow . Maar ik hoef pas over anderhalve week ongesteld te worden! Bah, was dit nou weer?
Waarschijnlijk je eisprong.
Daar kan je ook goed beroerd van zijn.
  maandag 12 augustus 2002 @ 20:11:09 #32
17956 Saskiaa
Wingardium Leviosa
pi_5355587
Ik heb endometriose (check:http://go.to/endometriose )en ben daarom in tijdelijk (een half jaar) in de overgang. Heerlijk om niet ongesteld te zijn, maar die opvliegers.....|
"Wie heeft gezegd dat de liefde blind is? Zij is de enige die scherp ziet: zij ontdekt schoonheden waar anderen niets merken."
pi_5355623
quote:
Op maandag 12 augustus 2002 19:25 schreef berney het volgende:

[..]

Waarschijnlijk je eisprong.
Daar kan je ook goed beroerd van zijn.

Potjandorie, ik dacht toch dat ik zeker wist dat die van mij eerder en niet later dan de 14 viel....
pi_5355756
quote:

XB

Omdat het onnatuurlijk is?
Omdat het vroeger alleen gebruikt werd voor mensen die niet voor zichzelf kunnen zorgen in gestichten zodat men zo weinig mogelijk werk aan ze heeft?
If you reincarnate, I will have to shoot you again
pi_5355848
Ik heb sinds april een gewoon spiraaltje ipv de pil, gewoon omdat me dat gemakkelijker leek en omdat ik al zolang de pil heb geslikt dat ik daar vanaf wilde. Na 5 weken kwam de eerste menstruatie, die duurde 2 weken en hield toen op. Zowel de huisarts als ik dachten dat het zo lang duurde omdat het de eerste was. Na een stoptijd van ongeveer 2 weken begon ik weer te vloeien en dat is niet meer opgehouden
In de tussentijd ben ik verhuisd enzo, en er dus niet zo mee bezig geweest, maar nu begint het wel heel lastig te worden! Net toen ik besloot om toch maar naar mijn nieuwe huisarts te gaan (leuke binnenkomer) bleek dat hij 3 weken op vakantie ging! Vandaag is hij weer terug, dus ik zal toch maar eens een afspraak maken....
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_5355908
quote:
Op maandag 12 augustus 2002 15:46 schreef Kleintje het volgende:

[..]

Het nadeel van niet (regelmatig) ongesteld worden, is dat je niet weet wanneer je je zorgen zou kunnen maken over een zwangerschap. Als je niet telkens ongesteld wordt, weet je ook neit of je een eisprong hebt gehad, want dat kan natuurlijk ook een keer WEL gebeuren, en dus kun je dan net zwanger worden...dus maar beter veilig

Bij mij was het omgekeerd: ik wilde gaag zwanger worden en werd ook maar niet ongesteld...en dan kun je vaak hopen dat je zwanger bent! heeel frustrerend!

maandag 12 augustus 2002 @ 20:32:01 #37
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_5355916
quote:

Nou ja, ik kan niet voor alle vrouwen spreken, maar de reden dat ik er niet aan begin is dat ik al niet tegen de hormonen in de gewone pil kan. Ik ben geen deskundige, maar het lijkt me dat bij de prikpil die negatieve bijwerkingen echt niet minder zullen zijn.

En het klinkt raar, maar ik zou het toch ook vervelend vinden om niet meer ongesteld te worden... En nee, dat is niet omdat ik er geen last van heb! Het verschilt wel enigzins van maand tot maand, maar ik heb regelmatig verschrikkelijke buikpijnen meegemaakt. Inderdaad zo erg dat je eigenlijk niet meer in staat bent om goed te functioneren.

Gelukkig valt het ook wel eens mee, maar het is voor mij dus steeds kiezen tussen 2 kwaden. De buikpijnen óf de negatieve bijwerkingen van de pil. En het laatste jaar of zo heb ik toch maar voor het risico op buikpijnen gekozen, want daar heb ik maar (hoogstens) een paar dagen last van en van de pil de hele maand.
Maar ja, nu heb ik eind september 2 weken waarin ik die buikpijnen absoluut niet kan hebben (en dus niet ongesteld 'mag' worden!) dus ben ik deze maand toch maar weer even aan de pil gegaan. Maar daarna stop ik gelijk weer, dan maar pijn... Verder gelukkig wel regelmatig en nooit problemen.

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_5356172
quote:
Op maandag 12 augustus 2002 20:11 schreef Saskiaa het volgende:
Ik heb endometriose (check:http://go.to/endometriose )en ben daarom in tijdelijk (een half jaar) in de overgang. Heerlijk om niet ongesteld te zijn, maar die opvliegers.....|
Ik ga gelijk even op je site kijken.
Ik heb het namelijk ook. Heb ook aan de medicijnen gezeten (***opvliegers he ) en ook geopereerd. En inderdaad het enige voordeel van medicatie was het niet ongesteld worden.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_5356987
ik ben gisteravond ook weer ongesteld geworden.

Ik heb de migridon 30 is wel fijne pil ik heb wel altijd erge last van buikpijn en hoofdpijn rugpijn etc. al die menstuatie klachten. Ik ben er mee naar de gynecoloog gegaan. Niks aan de hand die zei dat ik maar de pil 2 keer moest door slikken of zo. En dat doe ik nu is een stuk fijner.

pi_5357068
quote:
Op maandag 12 augustus 2002 18:46 schreef Nausicaa het volgende:
Jij hebt geklutste eitjes! Maar het valt me wel op (en daar praat ik eik nooit over met anderen irl) dat een menstruatie feitelijk behoorlijk divers, veranderlijk, en onbetrouwbaar is: de 1 krijgt hoofdpijn, de ander kwalen halverwege, bij weer een ander komt het dan weer niet dan weer wel enzovoorts!
DANYEL EN THIJS
  maandag 12 augustus 2002 @ 21:56:46 #41
4613 Roache_
Troika hier, Troika daar
pi_5357225
Ik had nooit gedacht dat ik ooit nog expert zou worden in menstruatie (-cycli), maar vanwege m'n werk ben ik dat nu (niet geheel vrijwillig) toch geworden.
Vrouwen bellen mij op om te vertellen dat ze ongesteld zijn geworden en ik bekijk dan met m'n schema wanneer ze mee kunnen doen met een onderzoek. Da's pas bizar wanneer je in de AH loopt en je mobiel gaat af om vervolgens een gesprek te voeren wat voornamelijk gaat over de vraag of "het goed is doorgebroken" en dan met m'n schema'tje te kijken wanneer ik ze verwacht.

Klinkt ook best louche eigenlijk als ik het zo beschrijf.

(en waarom betrek ik m'n hobby -Fok!- nu weer op m'n werk...)

Ben te zaai voor een signature
pi_5357421
quote:
Op maandag 12 augustus 2002 21:56 schreef Roache_ het volgende:
Ik had nooit gedacht dat ik ooit nog expert zou worden in menstruatie (-cycli), maar vanwege m'n werk ben ik dat nu (niet geheel vrijwillig) toch geworden.
Vrouwen bellen mij op om te vertellen dat ze ongesteld zijn geworden en ik bekijk dan met m'n schema wanneer ze mee kunnen doen met een onderzoek. Da's pas bizar wanneer je in de AH loopt en je mobiel gaat af om vervolgens een gesprek te voeren wat voornamelijk gaat over de vraag of "het goed is doorgebroken" en dan met m'n schema'tje te kijken wanneer ik ze verwacht.

Klinkt ook best louche eigenlijk als ik het zo beschrijf.

(en waarom betrek ik m'n hobby -Fok!- nu weer op m'n werk...)

Wat voor werk doe je precies?
En wat voor onderzoek is dat?
(laborante lijk me o.i.d)

O ja als je nog een proefkonijn nodig heb.....

pi_5361511
quote:
Op maandag 12 augustus 2002 21:47 schreef Catootje het volgende:

[..]

Jij hebt geklutste eitjes! Maar het valt me wel op (en daar praat ik eik nooit over met anderen irl) dat een menstruatie feitelijk behoorlijk divers, veranderlijk, en onbetrouwbaar is: de 1 krijgt hoofdpijn, de ander kwalen halverwege, bij weer een ander komt het dan weer niet dan weer wel enzovoorts!

Ik heb dus nog nooit van dat soort klachten gehad, ik heb eigenlijk uberhaupt nog nooit menstruatie klachten gehad qua pijn ofzo, had er gelukkig nooit zoveel last van
  dinsdag 13 augustus 2002 @ 08:29:09 #44
1275 sataN
pi_5361534
Prikpil haal je eens in de drie maanden.
En het is helemaal niet voor mensen in gestichten die niet voor zichzelf kunnen zorgen.
  dinsdag 13 augustus 2002 @ 09:36:14 #45
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_5361924
Van die ongesteldheid van mij word ik al járen gek! Het begon allemaal erg onregelmatig. En sinds mn 17de gaat het eindelijk een beetje op 'schema' (lees: om de 31 a 35 dagen) en sinds die tijd voel ik me zowat altijd beroerd. Aan de pil ga ik niet. Want ik hou niet van pillen slikken. Dus misschien is die prikpil inderdaad een idee.
Ik ga er maar eens naar informeren.
(Un)masking for the greater good.
  † In Memoriam † dinsdag 13 augustus 2002 @ 09:40:57 #46
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_5361953
quote:
Op maandag 12 augustus 2002 20:49 schreef jessie het volgende:

[..]

Ik ga gelijk even op je site kijken.
Ik heb het namelijk ook. Heb ook aan de medicijnen gezeten (***opvliegers he ) en ook geopereerd. En inderdaad het enige voordeel van medicatie was het niet ongesteld worden.

Pfff endometriose hormoonmedicijnen.. ruzie maken en het nog leuk vinden ook. Ben blij dat ik geen last meer van endometriose heb maar ik kan de pijn en de onmacht nog goed voor de geest halen! Ik heb in de gang met mijn kop op de vloer liggen beuken om ergens anders pijn te hebben dan in mijn buik.
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_5362261
wat heerlijk, eindelijk een centraal topic! ik vind de pil zo'n uitvinding! ik heb echt jaren ontzettend last van pms en menstruatiepijn gehad. ik had last van stemmingswisselingen, ene moment had ik een lol, 1 tel later zat ik huilend op de bank, vloekend en tierend. daarnaast kwam ik kilo's aan door mijn vreetbuien. 2 dagen vantevoren had ik al ontzettende druk op mijn onderbuik.
de ochtend dat ik ongesteld moest worden viel ik bijna altijd flauw van de pijn. en de hoofdpijn was ook niet te harden.

ik had overal altijd last van, was 1 week pijnvrij van de 4 weken. nu met de pil heb ik nergens last van, af en toe nog een kleine vreetbui en op het moment dat ik ongesteld word kramp in mijn buik, maar verder niets! ben nog nooit zo blij geweest met een 'medicijn'

pi_5362593
Weet iemand eik hoe dat zit met menstruatie en vruchtbaarheid? ik begrijp van recente onderzoeken dat je geboren wordt met een aantal eitjes en die verlies je (ongeacht menstruatie of niet) binnen ene bepaalde tijd. Op oudere leeftijd zwanger willen worden kan dus risico's met zich meedragen. een indicatie kan zijn hoe oud je moeder was toen ze in de overgang kwam (einde van het eitjestijdperk).

Dat is wat ik weet. Kan iemand mij uitleggen wanneer een onrgelmatige/wegblijvende/korte/hevige/lange/enzovoorts.. menstruatie een indicatie is voor verminderde vruchtbaarheid? Of kan ik die twee , menstruatie/verminderde vruchtbaarheid, niet ens aan elkaar koppelen?

DANYEL EN THIJS
  dinsdag 13 augustus 2002 @ 11:16:00 #49
30805 SoM
What's the matter man?
pi_5362725
quote:

XB

Omdat ik er eigk nog nooit van gehoord had
Ik kwam bij de dokter, deed mn verhaal en kreeg Diane35. Nooit wat over die prikpil gehoord...wat is het dan precies?
pi_5363231
Zo vrijdag naar de dokter toe.
En dan ga ik zo'n grote muil opzetten dat ie me helpen moet dat ik anders opstap.
ARghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.

Menstruatie is nu alweer over.
Alles bij elkaar een maandverbandje vol (bloed) (ja ik bedoel om aan te geven hoeveel ik gevloeid heb).
Op deze manier doe ik een 1 jaar over een pak maandverband.
Nee tampons gebruik ik niet omdat elke moment een grote hoeveelheid kan komen.
Maar dat komt steeds niet.

dinsdag 13 augustus 2002 @ 20:08:31 #51
29353 elmootje
elmo wil vliegen!!!
pi_5369776
heel erg irritant....
vooral op vakanties
pi_5370041
tis bij mij inmiddels feest
buikpijn, hoofdpijn, spierpijn
gaat echt heel lekker

misschien toch maar eens overstappen op de prikpil

pi_5371476
Denken jullie dat ik in aanmerking kom voor provisie als ik zoveel dames aan de prikpil krijg? *

(*Dit is een grapje en er dient derhalve niet serieus op gereageerd te worden)

Aanvullende info:

Mijn moeder is nu twee keer mee geweest naar mijn huisarts, waar trouwens niet de huisarts maar de assistente de prik zet; hoef niet eens een afspraak te maken, en de volgende keer gaat mijn moeder de prik in bijzijn van de assistente zetten, en als dat goed gaat mag mijn moeder het gewoon zelf doen. Makkelijk toch!!!!!
(Michael durft niet, wat een watje he)

Voor de prik hoef je trouwens ook niet bang te zijn, hij gaat om de drie maanden of in de rechterbovenhoek van je rechterbil of in de linkerbovenhoek van je linkerbil. De prik is natuurlijk even een paar seconden niet fijn, maar dat is natuurlijk met alle prikken.

pi_5371556
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 09:40 schreef just me het volgende:

[..]

Pfff endometriose hormoonmedicijnen.. ruzie maken en het nog leuk vinden ook. Ben blij dat ik geen last meer van endometriose heb maar ik kan de pijn en de onmacht nog goed voor de geest halen! Ik heb in de gang met mijn kop op de vloer liggen beuken om ergens anders pijn te hebben dan in mijn buik.

Hoe ben jij van de endometriose afgekomen? Nu na mijn zwangerschap (even afkloppen) gaat het goed. Ze zeiden ook dat zwanger worden het beste medicijn was. Aleen het lullige is , is dat zwanger worden met endometriose nou juist zo moeilijk is.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_5379472
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 11:02 schreef Catootje het volgende:
Weet iemand eik hoe dat zit met menstruatie en vruchtbaarheid? ik begrijp van recente onderzoeken dat je geboren wordt met een aantal eitjes en die verlies je (ongeacht menstruatie of niet) binnen ene bepaalde tijd. Op oudere leeftijd zwanger willen worden kan dus risico's met zich meedragen. een indicatie kan zijn hoe oud je moeder was toen ze in de overgang kwam (einde van het eitjestijdperk).

Dat is wat ik weet. Kan iemand mij uitleggen wanneer een onrgelmatige/wegblijvende/korte/hevige/lange/enzovoorts.. menstruatie een indicatie is voor verminderde vruchtbaarheid? Of kan ik die twee , menstruatie/verminderde vruchtbaarheid, niet ens aan elkaar koppelen?

Catoot, ga hier eens lezen. Klikken op 'informatie'.
  woensdag 14 augustus 2002 @ 23:44:01 #56
1275 sataN
pi_5385421
(ga ik weer met mijn prikpil-promotie-verhaal)

Prikpil is dus ook met hormonen, net als de gewone pil. Een is de drie maanden haal je hem, ik haal hem altijd bij de doktersassistente. (zelf zetten heeft mijn huisarts het nog nooit over gehad)

Voordelen:
-Anticonceptie
-Na een tijdje gebruiken blijft de menstruatie uit
-Moeilijker te vergeten (hoeft niet na exact drie maanden, periodes mogen iets overlappen)

Nadelen:
-Als je slecht op die prikpil reageert duurt het drie maanden voor het allemaal weer je lijf uit is
-Als je zwanger wil worden kan het tot een jaar duren voor je cyclus weer op gang komt
-Dagje een stijf been na de prik

Maar de voordelen wegen voor mij echt superzwaar! Nooit meer ongesteldheid-gedoe, het is walhalla (en aan kindjes in mijn buik denk ik toch nog lang niet)

pi_5389265
quote:
-Dagje een stijf been na de prik
Joh?! Hier heb ik werkelijk nog nooit last van gehad. Alleen een dag een beetje blauwe plek gevoel op mijn bil waar geprikt is.
pi_5389407
ik heb *nu* buikpijn...
vanacht onrustiggeslapen
en gisteravond onredelijk kutgevoel....

(... en ik wil graag chocolaatjes eten.... maar daar heb ik vaker last van... )

M.a.w. ik word zo weer ongesteld...

Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
pi_5389570

Ik heb feest en niet zo'n beetje ook!
Buikpijn, ik voel me zielig (heb geen reden maar voel me wel zo), superemotioneel, wil mijn bed in, heb het koud, warm, koud.... hoofdpijn en ontzettend moe!

BLER!

donderdag 15 augustus 2002 @ 12:25:49 #60
1275 sataN
pi_5389627
quote:
Op donderdag 15 augustus 2002 11:53 schreef bianca en michael het volgende:

[..]

Joh?! Hier heb ik werkelijk nog nooit last van gehad. Alleen een dag een beetje blauwe plek gevoel op mijn bil waar geprikt is.

[geheimpje]
Volgens mij kan de assistente van mijn dokter gewoon niet goed prikken! Ze duwt die prik ook altijd zo hard in mijn been dat ik denk dat zij denkt dat de hele naald erin moet. [/geheimpje]

Correctie:
Nadelen
-stijf been (indien de assistente niet kan prikken)

donderdag 15 augustus 2002 @ 12:31:44 #61
1986 Jane
pi_5389674
Laat ik dan eens een positief geluid laten horen!

Ik kan niet wachten tot het over een paar dagen weer zo is. Zoals ik al eerder schreef, ben ik deze maand wegens omstandigheden weer aan de pil gegaan en ik ben er wederom achter gekomen dat ik er echt niet tegen kan. Voel me niet lekker, ben down...

Maar ja, verder is de buikpijn e.d. natuurlijk wel vervelend.

pi_5423919
Is het mogelijk dat je menstrueert zonder bloed? (linkjes eerder genoemd waren trouwens erg handig)
DANYEL EN THIJS
  Moderator zondag 18 augustus 2002 @ 11:13:16 #63
5428 crew  miss_sly
pi_5424078
quote:
Op zondag 18 augustus 2002 10:51 schreef Catootje het volgende:
Is het mogelijk dat je menstrueert zonder bloed? (linkjes eerder genoemd waren trouwens erg handig)
Ik denk van niet.
Menstruatie is de afbraak van de 'bekleding' van de baarmoeder die zich klaargemaakt heeft om een bevrucht eicelletje in te laten nestelen. Volgens mij gaat de afvoer hiervan eigenlijk altijd gepaard met bloedverlies; het is immers een soort weefsel dat loslaat van de baarmoederwand.
  zondag 18 augustus 2002 @ 11:54:49 #64
30488 coolbabe
My little pwny
pi_5424312
Ik hoop al vier maanden weer ongesteld te worden maar voorlopig zal het nog wel even duren.
Na een curettage is mn cyclus niet meer op gang gekomen. Ik moet nu aan de primolut en clomid om een menstruatie en eisprong op te wekken.
Ik wil gewoon weer eens ouderwets lekker ongesteld worden (dat ik dat ooit nog eens zou zeggen)
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_5424462
Ha! Heerlijk, ik kan mijn klaagzang hier ook kwijt w.b. de menstruatie.

Ben nu al ruim 15 jaar gesteriliseerd. Kinderwens is dus uitgesloten.

Menstruatie is sindsdien stevig maar regelmatig, en met alles wat erbij hoort

Tot ruim 2 maanden geleden.
Tussentijds bloedverlies en na een week gewoon alleen nog maar vloeien. Op de dag dat ik het eigenlijk moest worden kreeg ik een soort weeën en bloedverlies compleet met (willen jullie details? )enorme stolsels. Ik zag krampend op de wc. Na ruim 2 maanden hiermee getobt te hebben en op één van de 2 vloei-vrije dagen ben ik meteen naar de huisarts gegaan.
Inwendig onderzoek (auw!) en een echo onderbuik, ja hoor, een kleine vertakking van een myoom.
(vleesboom in de volksmond)
Nu heb ik microgynon 30 gekregen en mag 2 maandjes doorslikken, dan stopweek en nog een maand.
En dan evaluatie.
Ik hoop echt dat het goedgaat.

zondag 18 augustus 2002 @ 16:10:24 #66
7740 Kore
Mijn Tattoo :)
pi_5426664
Gelukkig heb ik nog nooit last gehad van luie eitjes... Zonder of met de pil is het altijd bij mij prima op tijd..(28 dagen cyclus ook nog) Het kan eens een dag eerder of later zijn, maar daar houd het ook wel mee op. Van te voren lekkere (vr)eetbuien, mens.pijnen, pukkeltjes, sjago, zin in sex, ook met en zonder pil. MAAR NU WIL IK HET NIET MEER!! (ja, ik wil graag zwanger worden)

Grtz,
Korine

Do not blame others for making you mad. Anger is a choice. Choose wisely.
pi_5428104
quote:
Op zondag 18 augustus 2002 10:51 schreef Catootje het volgende:
Yeps dat is mogelijk Catoot.
Sterker nog dat doe ik.

Ben effe bij huisarts geweest v/d week en nu blijkt dus dat ik te weinig progestoron aanmaak.....
Dus wel de menstruatie verschijnselen heb en amper vloeien.
Nu krijg ik hormonen en moet ik die slikken 19 dagen ná de eerste dag van de menstruatie tot de 26e dag.
Dan na 2 maand weer terug komen om te kijken hoe en wat.

Waarom kan sulks niet eerder he i.p.v mij aan laten moddderen steeds.
maar ja dokters he.

pi_5435856
Vriendin is al 3 weken ongesteld

Lees dat even om de situatie beter te begrijpen..graag reacties hierop en advies..desperate!!:'(

pi_5437505
quote:
Door Morgil - maandag 19 augustus 2002 09:07

Ik ben dus de vriendin van RdP ( Heb vannacht even een xs4all acount aangemaakt). Ik ben daarnet naar de dokter geweest en hij zei dat hij HOOPTE dat het na de volgende menstruatie weer over is. Nou..dit HOOP ik ook want ik word er gek van! Hij heeft me erg sterke pijnstillers (OvErDoSe) gegeven tegen de buikpijn. Ik vroeg of ik misschien de prikpil mocht maar dat mocht niet kijkend naar mijn leeftijd en dat ik misschien nog wel kinderen wil. Nou dat wil ik dus NIET! zo raak je het vertrouwen in de gezondheidszorg wel kwijt zeg!

Voor mensen die niet weten waar het over gaat zouden hier een kijkje kunnen nemen: Vriendin is al 3 weken ongesteld
We moesten namelijk verhuizen hier na toe!!

Ik hoop ook voor jou dat het snel over is!! Alleen ik snap niet waarom je niet aan de prikpil mag!! Een klasgenoot van mij die is ook aan de prikpil en die wil misschien ooit ook nog kinderen dus...ikke niet snap!!

In iedergeval succes ermee!!

In love with RoBBeR_W_M
pi_5437651
quote:
Op maandag 19 augustus 2002 10:19 schreef Morgil het volgende:
Vriendin is al 3 weken ongesteld

Lees dat even om de situatie beter te begrijpen..graag reacties hierop en advies..desperate!!:'(

Ik was dus iedere keer 3 maanden bijna constant ongesteld, bij iedere pilsoort die ik geprobeerd heb. En ook na die 3 maanden bleef ik minstens 2 keer in de maand ongesteld. Er werd toen een pilsoort, ik meen Celesta, op een bepaald moment voorgeschreven, bij deze soort zouden dergelijke problemen zich zelden voordoen. Maar ik blijk weer bij die zeldzame gevallen te horen. Als laatste heb ik Microgynon50 geslikt, van die had ik het minste last van doorbraakbloedingen, al bleef ik ook bij deze 2 keer in de maand ongesteld, maar bij deze vloeide ik het minst. Een lullige bijwerking van deze pil was weer dat ik totaal geen libido meer had op een gegeven moment.

Mijn lijf is niet geschikt voor de pil of voor andersoortige hormoontoestanden. Het blijft dus bij condooms, helaas.

pi_5437709
quote:
Op maandag 19 augustus 2002 12:33 schreef fokje het volgende:

Ik was dus iedere keer 3 maanden bijna constant ongesteld, bij iedere pilsoort die ik geprobeerd heb. En ook na die 3 maanden bleef ik minstens 2 keer in de maand ongesteld. Er werd toen een pilsoort, ik meen Celesta, op een bepaald moment voorgeschreven, bij deze soort zouden dergelijke problemen zich zelden voordoen. Maar ik blijk weer bij die zeldzame gevallen te horen. Als laatste heb ik Microgynon50 geslikt, van die had ik het minste last van doorbraakbloedingen, al bleef ik ook bij deze 2 keer in de maand ongesteld, maar bij deze vloeide ik het minst. Een lullige bijwerking van deze pil was weer dat ik totaal geen libido meer had op een gegeven moment.

Mijn lijf is niet geschikt voor de pil of voor andersoortige hormoontoestanden. Het blijft dus bij condooms, helaas.

Ik wist niet dat er ook mensen zijn die niet tegen de pil kunnen!! Echt shit is dat!! Moet ik toch maar blij zijn met mijn 1 keer in de maand normaal ongesteld zijn!!
Succes
In love with RoBBeR_W_M
pi_5441919
quote:
Op zondag 18 augustus 2002 18:37 schreef berney het volgende:

[..]

Yeps dat is mogelijk Catoot.
Sterker nog dat doe ik.

Ben effe bij huisarts geweest v/d week en nu blijkt dus dat ik te weinig progestoron aanmaak.....
Dus wel de menstruatie verschijnselen heb en amper vloeien.
Nu krijg ik hormonen en moet ik die slikken 19 dagen ná de eerste dag van de menstruatie tot de 26e dag.
Dan na 2 maand weer terug komen om te kijken hoe en wat.

Waarom kan sulks niet eerder he i.p.v mij aan laten moddderen steeds.
maar ja dokters he.

Jaaaaaaaaaaaaaaaa...ik kom net van de dokter, en DIE zei dat het niet kon (ikke verteleln dat ik het gevoel had dat de menstruatie weer aan het voorbijgaan was zonder bloedverlies en zo) ...maar dat kon niet en ik moest nog maar even wachten en bla bla...nou, zoals het er nu naar uitziet kan ik dus volgende week weer naar de arts
DANYEL EN THIJS
pi_5443292
Hmm ben ik dan een van de weinigen die bijna nergens last van heeft?!

Ik slik nu al een paar jaar Cilest. Heb geen last van pukkeltjes, stemmingswisselingen, chagarijnigheid, niets!

Heb een hele stabiele cyclus. Neem op vrijdag de laatste pil, wordt altijd op maandagavond ongesteld en de zaterdag daarop ben ik weer van het euvel verlost. Ik heb ongeveer een uurtje voordat ik ongesteld moet worden, en een uurtje daarna een klein beetje buikpijn..

♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 19 augustus 2002 @ 20:08:17 #74
1275 sataN
pi_5444527
Ik snap even niet waarom je geen prikpil mag vanwege je leeftijd...? Ben je er dan te jong of te oud voor? Ik ben 20 en heb denk ik al minstens anderhalf jaar de prikpil.
En je wordt er niet voorgoed onvruchtbaar van! Het kan alleen even duren (volgens mijn dokter maximaal een jaar) voor je cyclus weer op gang komt als je met de prikpil stopt. Dus mocht je dit jaar nog een kind willen, dan lijkt het me idd geen slim idee. Maar zo klinkt het niet helemaal?
Volgens mij weet jouw dokter er zelf niet veel van?
  Jubileum moderator woensdag 25 september 2002 @ 21:17:59 #75
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_5972499
*subtiel schopje*

Vlak voor ik ongesteld moet worden, zeg maar 1 week van tevoren lijkt het wel of mijn weerstand een enorme duik neemt.
Nu mijn dochter elke week met een andere verkoudheid thuiskomt van het kinderdagverblijf ben ik dus ook al maanden lang het bokje.
Elke maand heb ik wel iets nieuws.
Hebben jullie daar ook zo'n last van? Heeft het uberhaupt wel met mijn hormoonspiegel te maken of is het gewoon toeval?

*ervan baalt*

Eva ♥ en Iris ♥
pi_5975629
Het valt me op dat jullie het wel over de en prikpil hebben maar een tijd terug heb ik wel eens wat gelezen over Implanon een klein buisje dat in je bovenarm gelaatst wordt en dan gedurende 3 maanden hormonen door je lichaam stuurt....

Zelf ben ik aan de pil en op zich bevalt het me wel al vergeet ik m heel vaak of ik slik er teveel (dat ik verkeerd om heb geslikt en dan denk dat ik m vergeten ben), ik kom deze week ook weer een pil te kort....

;)
pi_5979096
Ik heb vaak last van buikpijn en rugpijn als ik ongesteld ben. Maar dat is al veel minder sinds ik aan de pil ben. Het bloed verlies is daardoor ook stukken minder. Maar ik eigenlijk bijna altijd buikpijn, of ik nou ongesteld ben of niet, heel irritant en pijnlijk...
pi_8451659
Ik heb nou al een aantal keer een discussie gehad over het gebruik van tampons 'snachts, dus tijdens je slaap.
Zelf doe ik het altijd, maar vriendinnen van mij zeggen dat het heel slecht is en dat je een grotere kans op baarmoeder(hals)kanker hebt of er onvruchtbaar van wordt.
Volgens mij valt dat best mee want in de bijsluiter staat er helemaal niks over, behalve dat ze 'snachts ook geschikt zijn. Toch blijf ik twijfelen want wat nou als ze gelijk hebben en ik op mn 40ste met kanker zit, of dat ik nooit geen kinderen zal krijgen omdat ik tampons gebruikte 'snachts.

Beetje aanvullende info die misschien van toepassing kan zijn; ik ben meestal doordeweeks ongesteld en dan slaap ik een uurtje of 6-7 per nacht

;)
  donderdag 13 februari 2003 @ 10:34:43 #79
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_8451836
Voor zover ik altijd begrepen is het enige 'risico' dat enge syndroom dat je kan krijgen als je hem niet vaak genoeg verwisseld, maar dat gebeurt
niet van 1 nachtje slapen.

Kanker of onvruchtbaarheid is bij mijn weten echt een l*l-verhaal.
Beetje zoals dat je van masturberen doof kan worden, zeg maar.

pi_8452070
quote:
Op donderdag 13 februari 2003 10:25 schreef Ms_Furious het volgende:
Ik heb nou al een aantal keer een discussie gehad over het gebruik van tampons 'snachts, dus tijdens je slaap.
Zelf doe ik het altijd, maar vriendinnen van mij zeggen dat het heel slecht is en dat je een grotere kans op baarmoeder(hals)kanker hebt of er onvruchtbaar van wordt.
Ik heb even gezocht op de website van OB en daar wordt ook verteld dat tampons 's nachts gerust gedragen kunnen worden. En ja, ik geloof de fabrikant want 1) zij hebben ongetwijfeld al veel onderzoek gedaan op dit gebied en 2) hebben er geen enkel belang bij om verkeerde informatie te verstrekken (zie je de schadeclaims al voor je?)

Volgens mij is deze fabel in het verleden ooit waar geweest, toen tampons nieuw waren en misschien inderdaad problemen opleverden (analoog aan "lenzen zijn slecht voor je ogen") maar dat het inmiddels achterhaald is.

Heads I win, tails you lose
Out of my way, I'm coming through
pi_8454766
Pfiew gelukkig, ik heb een paar jaar geleden wel altijd met maandverband geslapen zegmaar, maar dan kwam het toch wel is voor dat heel de boel verschoven was waardoor er meer over mn benen en matras heen lag als dat er in het maandverband zat..... Was altijd weer een feest op die manier wakker worden...... (Al denk ik wel dat dat inmiddels verbeterd is met dat speciale nachtmaandverband)
;)
pi_8570357
Even een niet fris riekend vraagje.

Doordat ik heel veel klachten had ben ik vorig jaar,op mijn 43e (en gesteriliseerd en al)weer aan de pil gegaan.
Had ik jaren eerder moeten doen, alle klachten en stemmingwisselingen behoren tot het verleden.
Maar, wat mij zo opvalt (ook omdat ik geen tampons gebruik natuurlijk)is dat het bloed veel meer stinkt, al na een paar minuten dat ik een schoon alwaysje heb ingedaan.
Komt dat door die stoffen die in de pil zitten of zo?
Vóór mijn pilgebruik heb ik daar eerlijk gezegd nooit zo'n last van gehad.
Gedverdemme, vies he

pi_8570518
Ook een vraagje over de pil en ongesteld zijn:

Ik slik zo'n twee jaar de pil (Mycrogynon), gelukkig nooit dikker van geworden ofzoiets, ik was daar altijd zo bang voor. Maar als ik 's avonds mijn pil vergeet en die dan nog 's ochtends op tijd (binnen die marge van 12 uur) snel inneem heb ik altijd bloedverlies, gewoon de hele strip lang. Totdat ie op is en dan wordt ik zeg maar "echt ongesteld". Als ik niks vergeet dan heb ik dat ook niet. Heel irritant ivm sex enzo, weet iemand hier iets over. Een zwaardere pil durf ik niet te nemen omdat ik bang ben daarvan aan te komen.

pi_8570795
Ik heb dezelfde pil als jij (30) en ook eens vergeten.
Meteen een dag erna wat doorbraakbloeding en die maand is het ook niet meer goed gekomen, tot de volgende pilstrip begon.
pi_8570947
Al een oplossing gevonden?
pi_8571191
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 22:22 schreef Girly-Suus het volgende:
Al een oplossing gevonden?
Nee, had mijn allereerste strip ook alleen maar doorbraakbloedingen.
Zal het eens aan huisarts of gyn. op mijn werk vragen wat daar de oorzaak van is.
pi_8571401
Dat zou heel fijn zijn
pi_8572099
Toen ik vaker last kreeg van doorbraakbloedingen moest ik van m'n huisarts een zwaardere pil gaan gebruiken omdat de pil die ik had niet betrouwbaar meer zou zijn. Ik had Marvelon en heb nu ModiCon (en geen doorbraakbloedingen meer).
pi_8572139
Mijn eitjes doen het uitstekend Ik ben vanaf het allereerste begin ook lekker regelmatig en nog nooit vreemde dingen gemerkt

Ik voorspel ook een voorspoedige zwangerschap in de toekomst!

dinsdag 18 februari 2003 @ 22:58:39 #90
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_8572183
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 22:57 schreef heaven7 het volgende:
Mijn eitjes doen het uitstekend Ik ben vanaf het allereerste begin ook lekker regelmatig en nog nooit vreemde dingen gemerkt

Dat zegt helemaal niks
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_8572261
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 22:58 schreef E.T. het volgende:

[..]

Dat zegt helemaal niks

Het was ook maar een grapje hoor
pi_8572290
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 22:57 schreef heaven7 het volgende:

Voorspellen lijkt mij erg voorbarig.
Het blijft toch vooralsnog iets waar je maar van mag hopen dat het allemaal voorspoedig zal verlopen

Een voorspoedige zwangerschap en bevalling is en blijft allemaal een klein wondertje der natuur, waar je erg blij mee mag zijn dat het goed (is) verlopen.

Jubileum moderator dinsdag 18 februari 2003 @ 23:02:41 #93
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_8572340
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 23:00 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Het was ook maar een grapje hoor

Dit zijn voor sommige mensen ongelooflijk tactloze en vreselijke grapjes. Dat is moeilijk voor te stellen op jouw leeftijd maar het is wel zo.
Laten we die discussie maar niet aangaan, en het topic niet vervuilen ermee, en de zaak als afgedaan beschouwen. Bedenk echter wel dat je, onbedoeld daar ben ik van overtuigd, iemand enorm pijn kan doen met dit soort "grapjes".
Eva ♥ en Iris ♥
pi_8572550
Shit zeg, wat is dit nu voor onzin

Op de eerste pagina werd een grapje gemaakt over Berney's zogenaamde "luie eitjes" ik zeg alleen maar dat de mijne het goeddoen en daar maak ik dus ook een grapje over.

Het gaat toch over mij, IK en niet over andere mensen dus alsjeblieft zeg, zie het niet als een aanval of als iets kwetsend, dat vind ik wel heel ver gezocht

pi_8572563
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 23:01 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Voorspellen lijkt mij erg voorbarig.
Het blijft toch vooralsnog iets waar je maar van mag hopen dat het allemaal voorspoedig zal verlopen

Een voorspoedige zwangerschap en bevalling is en blijft allemaal een klein wondertje der natuur, waar je erg blij mee mag zijn dat het goed (is) verlopen.

HET WAS MAAR EEN GRAPJE!
pi_8572597
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 23:02 schreef Lois het volgende:

[..]

Dit zijn voor sommige mensen ongelooflijk tactloze en vreselijke grapjes. Dat is moeilijk voor te stellen op jouw leeftijd maar het is wel zo.

En je moet niet denken dat ik een of ander domme kleuter ben die niet weet waar ze over praat ofzo

Toevallig lees ik altijd mee in het zwangerschap en kindertjes topic

pi_8572913
De rest in FB van lifestyle graag heaven7, het is een menstruatietopic, en dat is al erg genoeg
pi_8574485
hmzz k slik trygynon al meer dan een jaar.. en in begin als ik hem wou doorlsikken spuugde ik alles uit tot 4 x toe ja ja eigewijs elke mnd weer proberen.. dat goed nu goed maar nu slik ik hem door en ben gewoon zowat ongsteled verlied niet eg bloed.. maar oud bloed enz blegh maar weer aan nieuwe pil? en welke?
I'm just a dreamer, I dream my life away ,I'm just a dreamer, who dreams of better days
pi_8577331
Al 4 maanden is mijn menstruatiepijn heviger dan de jaren ervoor.
menstruatie is ongeveer 6 dagen. Niet hevig qua bloeding.. maar wel extreem pijnlijk.
Heb al een echo onderbuik gehad.. die niets uitwees.

Sinds 2 maanden begint de menstruatiepijn steeds een dag
eerder.Vorige maand een dag voor de menstruatie.. afgelopen maand 2 dagen voor de menstruatie.
De pijn is heel hevig en start boven in mijn maag,uitstralend naar mijn buik.( zeurderige krampen).Neem ik geen naproxen ( wat zwaardere pijnstilling).. dan kan ik niet functioneren en ga ik tegen de vlakte.
De volgende dag blijft de pijn alleen in mijn baarmoeder en is het niet meer aanwezig in mijn maag/buik.
Over het algemeen is de buikpijn 6 dagen aanwezig,waarvan de eerste paar dagen extreem.
Heeft iemand dit ook.. weet iemand wat de oorzaak kan zijn?
Ik zelf zou niet weten.. waarom de pijn zo verschrikkelijk is M.N in mijn maag.. voor de menstruatie.
Ben al een paar keer naar de huisarts geweest ervoor.

Ohja.. ik slik al jaren de pil.( diane)
Ik neem hem altijd correct in.
Menstruatie met de pil is wel regelmatig.
Alvast bedankt.

[Dit bericht is gewijzigd door Brennie op 19-02-2003 10:38]

“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_8579203
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 23:08 schreef heaven7 het volgende:
Shit zeg, wat is dit nu voor onzin

Op de eerste pagina werd een grapje gemaakt over Berney's zogenaamde "luie eitjes" ik zeg alleen maar dat de mijne het goeddoen en daar maak ik dus ook een grapje over.

Even ter correctie ik heb géén luie eitjes. . .
Mijn lichaam maakt geen progesteron aan waardoor ik niet menstrueer.

Ik heb nu overigens homeopatische korreltjes en ben benieuwd of dat helpt.

pi_8580120
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 12:01 schreef berney het volgende:

[..]

Even ter correctie ik heb géén luie eitjes. . .
Mijn lichaam maakt geen progesteron aan waardoor ik niet menstrueer.

Ik heb nu overigens homeopatische korreltjes en ben benieuwd of dat helpt.

Zeg ik verdorie dat je luie eitjes hebt dan?????? ER WERD EEN GRAP OVER GEMAAKT OP DE EERSTE PAGINA! En niet eens door mij dus waarom begin je nu tegen mij te zeuren? Had dat eerder gedaan, toen die grap werd gemaakt! Maar nee, nu moet het weer op mij afgekuurd worden terwijl ik daar niks mee te maken heb!

[Dit bericht is gewijzigd door heaven7 op 19-02-2003 12:43]

pi_8580145
quote:
Op maandag 12 augustus 2002 14:06 schreef Catootje het volgende:

En dit wordt natuurlijk niet als kwetsend gezien he? Omdat user geen heaven7 heet
  woensdag 19 februari 2003 @ 12:43:20 #103
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_8580209
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 12:40 schreef heaven7 het volgende:

[..]

En dit wordt natuurlijk niet als kwetsend gezien he? Omdat user geen heaven7 heet

Nee, omdat Catootje in hetzelfde schuitje zit en dus WEL dondersgoed weet hoe zoiets gevoelsmatig overkomt. En zij weet hoe de wisselwerking Catootje - Berney is omdat ze zeer regelmatig op elkaar reageren.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_8580235
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 12:43 schreef E.T. het volgende:

[..]

Nee, omdat Catootje in hetzelfde schuitje zit en dus WEL dondersgoed weet hoe zoiets gevoelsmatig overkomt. En zij weet hoe de wisselwerking Catootje - Berney is omdat ze zeer regelmatig op elkaar reageren.

Dat is nog geen reden om mij uit te gaan leggen dat ze geen luie eitjes heeft, ik beweerde dat namelijk niet, OOK niet als grap, ik haalde het alleen even aan.
pi_9130192
* Meldt
pi_12158436
okee ik heb een vraag, toen ik voor de eerste keer bij een homeopate kwam kreeg ik een hele vragenlijst voor mijn kiezen....
ook de vraag of ik veel last had van stolsels bij het menstrueren, ik ben er verder niet op ingegaan, maar nu ben ik toch wel nieuwsgierig eigenlijk.
Waar heeft dit mee te maken, en wat is de oorzaak ervan als je het juist wel of niet hebt??
  vrijdag 1 augustus 2003 @ 12:41:06 #107
1986 Jane
pi_12160711
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 11:04 schreef Nadientje het volgende:
ook de vraag of ik veel last had van stolsels bij het menstrueren, ik ben er verder niet op ingegaan, maar nu ben ik toch wel nieuwsgierig eigenlijk.
Waar heeft dit mee te maken, en wat is de oorzaak ervan als je het juist wel of niet hebt??
Volgens mij zijn die 'stolsels' best normaal en komt dat omdat het niet alleen bloed is dat bij de menstruatie naar buiten komt. Het is het bloederige laagje weefsel dat zich in de baarmoeder heeft gevormd om het bevruchte eitje zich in te laten nestelen.
  dinsdag 30 december 2003 @ 19:23:05 #108
44521 strawberry
strawberry surprise
pi_15834313
Hoe lang duurt jullie menstruatie periode nu eigenlijk? Gemiddeld zeg maar, want mijn vriendinnetje is nu al 5 dagen ongesteld, is dat niet lang?
  dinsdag 30 december 2003 @ 20:02:02 #109
3542 Gia
User under construction
pi_15835503
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 19:23 schreef strawberry het volgende:
Hoe lang duurt jullie menstruatie periode nu eigenlijk? Gemiddeld zeg maar, want mijn vriendinnetje is nu al 5 dagen ongesteld, is dat niet lang?
Hoge nood?

Kan wel een week duren. 5 dagen is zeker niet te lang of zo! Dus nog even geduld.

zondag 29 januari 2006 @ 16:44:32 #110
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_34584685
Sorry voor het opkicken van een heel oud topic, maar ik kon even niets nieuwers vinden.

Beetje rare vraag misschien. Maar, ik heb eigenlijk nooit echt heel extreem veel last gehad van m'n menstruatie. Ja, natuurlijk wel de standaard dingen, maar er was redelijk mee te leven.
Ik deed eigenlijk gewoon alles, sporten, feestjes, uitgaan, zelfs op de eerste dag en dat jarenlang.

Totdat ik gister op een feestje was, en eigenlijk amper normaal kon zitten van die kramp. Ben dan ook niet zo'n miep die dan gaat piepen van ooeh, aah, ik ben ongesteld, met overal mannen erbij , maar ben maar gewoon ietsjes eerder naar huis gegaan.

Vervolgens eigenlijk de hele nacht niet geslapen. Alleen maar liggen woelen, echt ontzettende krampen, beetje liggen smsen en bellen om de tijd te doden.. Sochtens een uurtje of 2 geslapen, en eigenlijk nu nog steeds hetzelfde. Zelfs de meest losse joggingbroek lijkt superstrak te zitten Lopen gaat eigenlijk ook niet echt, want mn onderrug werkt niet echt mee

Ik heb al neurofen ingenomen, voor het eerst in al die jaren dat ik iets gebruik tijdens menstruratie..voor de rest maar een beetje nutteloos dvd's kijken, thee drinken, kruik, en fokken in mn meest losse joggingoutfit.
Ik weet dat ik mij aan de ene kant gelukkig mag prijzen, want als ik dit elke maand moest meemaken...
Ik voel me echt meer dan belabberd (zegmaar gewoon ziek) en gelukkig is het zondag, want ik ben volgens mij niet echt in staat om iets te doen.. Als het nu maar niet de volgende keer weer zo is??

Maar aan de andere kant, als het jarenlang gewoon stabiel is geweest, en eigenlijk elke maand hetzelfde, waardoor zou het dan opeens zo heel hevig kunnen zijn?
Ik ben gewoon erg benieuwd of iemand weet waar dit aan zou kunnen liggen, of waar het vandaan komt?
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
  zondag 29 januari 2006 @ 18:43:59 #111
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_34588678
*kick* beetje ongeduldig ja.

Weet niemand dit? Of was ik echt bevoorrecht al die jaren en is constante hevige kramp en rugpijn die beiden maar niet willen afnemen normaal??

Ik ga zo maar eens proberen te slapen dan maar...anders morgen toch echt naar de dokter.
Is dit nou de rebound van al die jaren voorspoedige menstruatie..

*steekt middelvinger op naar moeder natuur en gaat slapen*
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
pi_34593978
het komt me bekend voor cute, dat heb ik ook gehad. jaren geen bijsymptomen, en uit het niks was ik er ziek van net als jij. daarna nog een paar keer nogal hevig gehad maar het werd na een tijdje minder tot ik weer terug was op hoe het ervoor was.
ik was ook geschrokken net als jij omdat ik dit niet gewend was maar het zal wel zo nu en dan voor komen. ik denk niet dat er wat aan de hand is, gewoon aspirine nemen, het hoort bij vrouw zijn denk ik dan maar! (ik neem altijd advil)
Pittige tijden!
pi_35143332
ik hoorde laatst van iemand over een product wat je heel goed zou kunnen helpen bij dit soort klachten;
Menstruatiepleister.

Het is geen medicijn ofzo, maar werkt op je zenuwbanen. Het proberen een keer waard lijkt me zo!

www.menstruatiepleister.nl is de site
pi_35143725
Heel stom, maar bij mij werkt het goed als ik een tampon gebruik. Dat lijkt de boel wel omhoog te houden oid en dan heb ik niet zo'n buikpijn/rugpijn en bijn in mijn bovenbenen meer. Misschien een ideetje voor anderen met ernstige pijnklachten tijdens de menstuatie?
  donderdag 16 februari 2006 @ 09:50:47 #115
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_35143869
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 09:25 schreef nikao het volgende:
ik hoorde laatst van iemand over een product wat je heel goed zou kunnen helpen bij dit soort klachten;
Menstruatiepleister.

Het is geen medicijn ofzo, maar werkt op je zenuwbanen. Het proberen een keer waard lijkt me zo!

www.menstruatiepleister.nl is de site
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat het werkt.

Daarbij is het ook nog eens razend duur! Kun je beter met een ibuprofennetje en/of een warme kruik je bed in duiken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_35144147
Ik gebruik dan altijd een warme kruik en eventueel slik ik daarbij ook nog een ibuprofen.

Ook helemaal zielig in bed enzo .
pi_35156232
Als je aan één ibuprofen genoeg hebt, zal het wel meevallen met de pijn, denk ik zo..
In die menstruatiepleister heb ik weinig vertrouwen.
  donderdag 2 maart 2006 @ 00:12:33 #118
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_35629187
Hmm... moeder natuur heeft wel streken de laatste tijd..
Zoals ik ergens in dit topic heb getypt heb ik eigenlijk nooit problemen gehad met mijn menstruatie..
Niet dat ik me geweldig voelde dan, maar ook weer niet dramatisch slecht. Afgelopen keer was het daarentegen nogal zwaar, en dit keer blijft het helemaal uit???

Ik ben normaal eigenlijk erg regelmatig ongesteld geweest. Hoogstens 1 of op zn langst 2 dagen naast de verwachte dag, zegmaar.
Maar nu inmiddels al een week te laat.. Voor mijn doen is dat lang, zoals ik al zei, heb eigenlijk nooit meer dan 2 dagen ernaast gezeten..
Ben verder niet aan de pil nu, dus daar kan het niet aan liggen, en zwanger kan ik gelukkig ook al niet zijn. Maar wat dan wel??
Maar omdat mijn lichaam normaal gezien altijd zo braaf was vind ik het nu toch wel "eng" worden..zit elke keer maar weer te hopen maar nee..

Ben idd wel een beetje gestresst de laatste tijd, veel gedoe aan mn hoofd, maar of dat het nou is? Heb ik ook weleens vaker gehad en dat heeft nooit invloed op mijn menstruatie gehad.

Waar zou dit aan kunnen liggen? Ik was vandaag nog bij de huisarts vanwege iets met mn voet (och ik ben zon krakkemikkig vrouwtje de laatste tijd, dat lichaam laat me helemaal in de steek Nouja, eigenlijk was het vooral de bagagedrager van een vriend, maargoed ), en toen heb k hem casual gevraagd wat dat zou kunnen zijn, maar hij zei dat een week helemaal niet zo vreemd was, en wuivde het weg met "stress".

En ja dat heb ik wel vrees ik, maar dat heb ik nu niet voor het eerst, en die week te laat toch echt wel.

Waar is het voor nodig dat menstruatie jaren goedgaat, en opeens 2x achter elkaar kuren vertoont?? Moet ik anders gaan eten, meer yoga'en etc. etc.??

Vrouw zijn! BLEH
  donderdag 2 maart 2006 @ 00:21:47 #119
16715 Mylene
*schatje*
pi_35629438
Ja, vrouw zijn is een heel gedonder .
  donderdag 2 maart 2006 @ 00:24:13 #120
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_35629501
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 00:21 schreef schatje het volgende:
Ja, vrouw zijn is een heel gedonder .
Wat heb ik daar nu aan Ik wil verdomme ongesteld worden!!!!
pi_35633452
Het is wel zo dat stress menstruatie kan 'tegenhouden'. Ik heb het ooit gemerkt bij mijn vriendin. Overtijd, dacht dat ze zwanger was, na een week doet ze een test. Test was negatief en hop.. 2 uur later begon haar menstruatie.

Nu is het natuurlijk wel vreemd dat je de vorige keer zo'n hevige menstruatie en pijn had en nu opeens niets.
Ik weet eigenlijk niet wie er een antwoord zou kunnen op geven.

Er proberen niet aan te denken? (ja is gemakkelijk gezegd dan gedaan maar misschien helpt het wel)

En als pijnstiller gebruik ik trouwens altijd Apranax. Neurofen, aspirine halen niets uit... Apranax is helemaal mijn ding (misschien kan je het ooit nog gebruiken)
  donderdag 16 maart 2006 @ 20:57:43 #122
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_36097361
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 08:58 schreef leonieke het volgende:
Het is wel zo dat stress menstruatie kan 'tegenhouden'. Ik heb het ooit gemerkt bij mijn vriendin. Overtijd, dacht dat ze zwanger was, na een week doet ze een test. Test was negatief en hop.. 2 uur later begon haar menstruatie.

Nu is het natuurlijk wel vreemd dat je de vorige keer zo'n hevige menstruatie en pijn had en nu opeens niets.
Ik weet eigenlijk niet wie er een antwoord zou kunnen op geven.

Er proberen niet aan te denken? (ja is gemakkelijk gezegd dan gedaan maar misschien helpt het wel)

En als pijnstiller gebruik ik trouwens altijd Apranax. Neurofen, aspirine halen niets uit... Apranax is helemaal mijn ding (misschien kan je het ooit nog gebruiken)
Hmm, ik was uiteindelijk 3 weken te laat Maar toen gelukkig niet zoveel last van gehad... iig niet zo als daarvoor. Nouja 't zal wel.. Moet zeggen dat het wel onmogelijk was om er niet aan te denken, waardoor je misschien gestressed raakt en het nog langer duurt?

Maargoed, alles weer op orde nu geloof ik, haha.
Al is mn mooie schedule nu wel helemaal om na al die jaren.
  zondag 19 maart 2006 @ 22:07:50 #123
122567 Cheesecake
Is het Sjors?
pi_36182989
Ben ik de enige die al een week tot twee weken voor ze ongesteld wordt pijn krijgt aan 1 kant van haar buik? Het voelt gekneusd aan, en daar bovenop houd ik altijd veel vocht vast. Mijn onderbuik zet iets op en tijdens de ongesteldheid krijg ik amper mijn broek meer dicht.
  zondag 19 maart 2006 @ 22:09:41 #124
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_36183074
Die pijn die je van tevoren krijgt, zou de eisprong kunnen zijn. Die is bij sommige vrouwen duidelijk voelbaar.

En vocht vasthouden is inderdaad een menstruatie'kwaal'.
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 19 maart 2006 @ 22:12:35 #125
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_36183204
Ik voel ook altijd mijn eisprong..doet meer zeer dan de menstruatie zelf. De tyfus

Mijn menstruatie is een eitje...2 dagen wat bloedje, 3 e dag druppeltje her en der. Zelden buikpijn of andere ongemakjes. PMS heb ik altiijd, dus echt een verschil merk ik daar ook niet.
Maar die eisprong he...jesus, dan heb ik soms steken in mijn eierstokken waar ik echt van kan dubbelklappen.

Ik heb duidelijk hele drukke eitjes
pi_36265276
Hmm, de rode klats stelt wel erg weinig voor deze maand. Ik zou me bijna zorgen gaan maken ondanks de pil.
pi_36265524
Hoe minder hoe beter toch? Heb je er minder last van.
Het is ook geen pretje om (ondanks de pil) gemiddeld 7 dagen te menstrueren
pi_48804226
Beste mensen, ik ben nu al twee weken ongesteld !!!!! En normaal duurt het bij mij max 4 dagen. Ik heb 3 maanden geen pil geslikt, en nu weer wel. Dus weet iemand of dat er mee te maken kan hebben????

Ik stop wel vaker met de pil, maar hier heb ik nog nooit eerder last van gehad??? Ik ben met de eerste pil op de eerste dag van m'n menstruatie begonnen, weet iemand of dat ermee te maken kan hebben (hiervoor begon ik gewoon altijd ergens als ik er zin in had, ook als ik niet ongesetld was, en nooit last gehad van zo'n lange menstruatie). Nou ik hoop dat het over gaat. Anders stop ik meteen weer met de pil, en begin ik over een maand ofzo als ik NIET ongesteld ben wel weer met slikken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')