Toppers voor mij o.a. :
- U2 in de Goffert
- Primus en Korn in Nighttown
- dEUS in Paradiso
- Neil Young in Ahoy
- Motorpsycho in Tivoli
- Chick Corea & Gary Burton op het NSJ-festival
en nog meer....
1998 - Deftones - Nighttown
1998 - Senser - LVC ( echt geweldig )
1998 - System of a down ( jaja goed jaar toen
1998 - Osdorp Posse - LVC
1999 - Atari Teenage Riot op Dynamo
[Dit bericht is gewijzigd door woudy op 03-08-2000 17:08]
Mijn mooiste concert was THe Levellers in de Oosterpoort in Groningen, 19 December 1995, samen met m'n Broertje en mijn toenmalige vriendin (Laatste hield niet zo van hun muziek vanaf CD maar ging helemaal uit haar dak ook). Ik had voor hun beiden kaartjes gekocht daar de 1 de 14e en de ander de 23e jarig was. In het voorprogramma stond toen Compulsion, lekekre Engelse punk, was ook geweldig.
ennog wel een aantal andere. Doc help me ff
slechte concert is sebadoh in doornroosje. neem er een dag vrij voor, overnachting, en wat krijg ik? 40 minuten bagger, en de zanger die het publiek verrot scheld en weg loopt, de andere bandleden verbijsterd achter latend
Verder vond ik het clubconcert van Krezip in Fenix Sittard ook heel goed
quote:
Op 03 augustus 2000 17:45 schreef bazelaar het volgende:
Mooiste concert was het concert van the Smashing Pumpkins in april 1995 in aHOY Rotterdam. 2,5uur lang genieten
was inderdaad een goed concert, in 1996 dus.
Was die MM die je (Ulx) noemde van de SpineOfGod tour of van de SuperJudge tour?
1. Thelonious Monster - melkweg (1993?)
Grandioos; enige concert waarbij ik ooit heb moeten huilen omdat het zo mooi (en maf) was (een concert als een DavidLynch film: vervreemdend & ontroerend). Ze speelden trouwens de drie mooiste nummers over eenzaamheid ooit (Body&Soul van TM zelf; Here comes a regular (Replacements), en YerBlues (Beatles). Heb de setlist nog van het concert.
2. MonsterMagnet - melkweg (Superjudge tour)
Met 5 vrienden volledig uit ons dak. Ook van dit concert heb ik de setlist.
3. Black Crowes - paradiso (dinsdag 3 september 1991)
Weet ik exact aangezien de poster van dat concert in de huiskamer hangt. Met twee (andere) goede vrienden heen geweest.
Van deze drie band heb ik ook vele andere concerten gezien, die overigens allen erg goed waren.
Ook leuk:
Clash of the Titans (mn SLAYER)
Anthrax & Public Enemy in Zwolle (1992)
Nirvana - Paradiso (1991): heb hier mijn eerste stage dive gedaan.
Suicidals in paradiso (zie Ulx' lijst; concert waar ik meer dan 20 van de bezoekers kende): en hier de laatste stagedive (ik heb nog nooit zoveel krankzinnige dives (EN gewonden) gezien bij een concert; en inderdaad wel een aardig voorprogramma)
NIN - Paradiso
Trockener Kecks - band heb ik vanaf 1987 regelmatig live gezien; de laatste twee keer (1999 en 2000). Nooit slecht.
IronMaiden - groenoordhal (1985 of 86?) (mijn eerste grote concert).
[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 04-10-2003 09:05]
Tokus
en uiteraard bedoel ik het concert op de Spine of God tour. Maar die op de Superjudge tournee was ook wel heel erg sterk
Waarom? Omdat het kneiterhard en supergoed was en omdat ik 3 uur lang niet wist waar ik was...
2nd best: Therapy? in Utrecht, toen ze nog vrij onbekend waren en Skunk Anansie, waar toen echt nog niemand van gehoord had, in het voorprogramma.
Lowlands dit jaar: K's Choice, en natuurlijk Underworld...
1 november 1990 INXS- Ahoy' Rotterdam. Meest onderschatte band ooit, Hutchence moest blijven bewijzen dat hij meer was dan een mooi mannetje. Beste live band ooit gezien.
15 juni 1992 U2-Ahoy' Rotterdam.
Zoo TV tour, maar dan niet in een enorm stadion. Ik ben in 9 mei 1993 ook nog naar de Kuip geweest, maar ik vond Ahoy' vele malen beter.
[Dit bericht is gewijzigd door Elegantly Wasted op 03-08-2000 23:06]
quote:
Op 03 augustus 2000 21:30 schreef Mark het volgende:
Ik kon wel janken van geluk
je lijkt dan wel zo'n stoere hardrocker, maar eigenlijk ben jij heel gevoelig, toch?
Lenny Kravitz' eerste concert in Nederland in Paradiso ('88? '89?).
Zijn plaat was net een paar maanden uit (Let Love Rule), en die wist niet wat hem overkwam. Alle nummers werden uit volle borst meegezongen, en de toegift van Let Love Rule duurde volgens mij wel 20 minuten (heeft hij later in al zijn concerten hier een beetje plichtmatig gerekt, maar deze was spontaan en ZO GAAF!!!). Heb ik ook nog een 'officiele bootleg' van op LP, waarvan er nog geen 500 van zijn
Crowded House akoustisch afscheidsconcert in De Kroon op het Rembrandtplein. Informeel sfeertje, tweehonderd man, gratis drank en FANTASTISCHE muziek!!!!. Als God op het Rembrandtplein, zeg maar...
Prince, Sign o' the Times-Tour in Galgenwaard 1987.
In een woord geweldig
Melissa Etheridge Promotional Gig in De Melkweg in 1996.
Een van mijn favorieten (tot haar laatste cd dan) op nog geen twee meter afstand. En maar meebrullen en als een puber effetjes aanraken KICKEN!!!
V
quote:
Op 03 augustus 2000 23:23 schreef Ulx het volgende:
je lijkt dan wel zo'n stoere hardrocker, maar eigenlijk ben jij heel gevoelig, toch?
It takes one to know one
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |