abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_4399835
Valt vandaag de nieuwe Panorama op de mat (met de leesmap= dus 2 weken uit ), ik begin met lezen, en toen kwam ik echt een artikel tegen waarvan ik schrok !

Het gaat over Marokkanen in Gouda, hoe erg ze Gouda terroriseren. (en ja, dat is het juiste woord als je het artikel leest)

Ik citeer enkele stukjes uit de tekst, en dan wil ik ieders mening wel eens horen:

-S'nachts om 4 uur is er nog steeds keiharde muziek op straat, een man durft het aan om er iets van te zeggen, en doet de kofferbak dicht waar de geluidinstallatie inzat. Daarop wordt de groep ontzettend aggressief, waarop de man besluit om te draaien en weg te lopen naar huis.
"Toen ik me omdraaide, werd mijn schedel ingeslagen met een stoeptegel. Ze hebben me nog helemaal in elkaar getrapt, en voor dood achtergelaten. Mijn hoofd werd de volgende dag in het ziekenhuis bij elkaar gehouden door 12 plaatjes en 24 schroeven, 2 dagen intensive care, en nog 5 weken in het ziekenhuis.
Na 7! maanden mog hij weer zachtjes aan gaan werken. De politie had 3 verdachten opgepakt, die nooit bekend hadden, en 2 daarvan zijn veroordeeld tot 12 en 14 maanden, maar intussen alweer vrij.

-De mis begint in de plaatselijke kerk. Marokkaanse jongeTJES beginnen te spugen, en te schelden op de kerkgangers. "Je zuster is een kankerhoer". Daarop onstond een grote rel tussen de jochies en enkele kerkgangers, waarbij rake klappen vallen. Uiteindelijk wordt 1 kerkganger vervolgd door justitie.

-Panorama komt op straat natuurlijk ook in aanraking met een groep jongeren. De reactie van de Marokkaanse jongeren:
"Wat doe je hier, de wijk is van ons en wij zijn hier de baas. Niemand anders! ".

-Een vrouw van 40 fietst terug na een gezellig avondje. Ze wil bij een ander cafe een afzakkertje nemen. Daar komt ze in aanraking met de Marokkaanse jongeren, die ruzie zoeken. Ze vluchtte, bij het politiebureau wordt ze klemgereden en helemaal afgetuigt. Gebroken kaak en haar mond werd vastgezet. Na 3 maanden kon ze weer normaal praten.

-"Kinderen worden van hun fiets getrokken en hun sportschoenen worden gestolen"

-Het kindercircus komt die jaar niet, want Marokkaanse jongeren hadden gedreigd de hele zaak in de fik te zetten

-En man wandelt met z'n hond door het park. Er komt een scooter langs met Marokkaanse jongeren erop. Ze remmen af, en de ene schopt kei hard tegen de hond. De hond heeft een heupfractuur, waarbij de groeischijf van het bovenbeen beschadigt is. De operatie kost 800 euro, die de werkloze man niet kan betalen.
"Als ik die gasten vind, steek ik ze harstikke dood"

-De meeste inwoners durven na 8 uur s'avonds de straat niet meer op, en als ze dan een groepje tegenkomen lopen ze het liefst een straat om.

-Het aantal Marokkaanse jongeren dat in de groepen rondhangt in Gouda, wordt geschat op twee a driehonderd.

Hoe erg is dit! Zoiets kan gewoon echt niet door de beugel vind ik. Terug naar Marokko met die gasten, samen met hun ouders !! (die blijkbaar ook niet weten wat opvoeding/controle is)

Je zal maar in Gouda wonen

Admin vrijdag 31 mei 2002 @ 18:33:11 #2
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_4399850
Of je zult de Panorama maar lezen
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_4399862
quote:
Op vrijdag 31 mei 2002 18:33 schreef yvonne het volgende:
Lekker vaag! De panorama is soms een onzin blad, dat geef ik toe.
Maar dit is gewoon een onderzoek wat net zo goed in de Nieuwe Revu had kunnen staan. Het zijn allemaal citaten van de inwoners daar, en geen zelf verzonnen verhalen.
pi_4399892
quote:
je zou Yvonne heten..
Spookie is an EVIL WITCH, maar toch ook wel mijn lieve vrouwtje
  Moderator vrijdag 31 mei 2002 @ 18:38:04 #5
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_4399907
quote:
Op vrijdag 31 mei 2002 18:34 schreef RaTz het volgende:

Maar dit is gewoon een onderzoek wat net zo goed in de Nieuwe Revu had kunnen staan.

Hmm...daar zou ik Elsevier van gemaakt hebben.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_4399909
Is dat nieuws dan? zie dat soort zaken vaak genoeg over de FP rollen
  Redactie Frontpage vrijdag 31 mei 2002 @ 18:38:25 #7
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_4399912
quote:
Op vrijdag 31 mei 2002 18:34 schreef RaTz het volgende:
Het zijn allemaal citaten van de inwoners daar, en geen zelf verzonnen verhalen.
Gouda, dan noem je ook een plaats. Ja, als je daar een onderzoek uitvoert is dat representatief voor de rest van Nederland.

En hoort dit niet thuis in Literatuur?

vrijdag 31 mei 2002 @ 18:40:09 #8
4396 TeasZ
Hide yourself, object!
pi_4399929
-onzin-

[Dit bericht is gewijzigd door TeasZ op 31-05-2002 18:53]

Coming soon to this location: charming ruins.
pi_4399936
Die moeten ze dus eens aanpakken... Misschien zelfs met uitlokking (moet wel niet te erg worden) wat nu overigens verboden is voor de politie....
Maar hier moet toch echt wat aan gebeuren.
Verhalen van films worden telkens oppervlakkiger, maar de uitwerking gedetailleerder. Mja, sorry, wist even niets beters neer te gooien in m'n signature :+
  vrijdag 31 mei 2002 @ 18:41:25 #10
3767 Herald
Come get some
pi_4399945
quote:
Op vrijdag 31 mei 2002 18:40 schreef Sorcerer8472 het volgende:
Die moeten ze dus eens aanpakken... Misschien zelfs met uitlokking (moet wel niet te erg worden) wat nu overigens verboden is voor de politie....
volgens mij is uitlokking niet eens nodig
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  Redactie Frontpage vrijdag 31 mei 2002 @ 18:41:31 #11
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_4399946
quote:
Op vrijdag 31 mei 2002 18:40 schreef Sorcerer8472 het volgende:

Inderdaad, de Panorama heeft een nieuwe hoofdredacteur nodig
  vrijdag 31 mei 2002 @ 18:42:45 #12
272 R@b
No-nonsens
pi_4399956
quote:
Op vrijdag 31 mei 2002 18:31 schreef RaTz het volgende:
Valt vandaag de nieuwe Panorama op de mat (met de leesmap= dus 2 weken uit ), ik begin met lezen, en toen kwam ik echt een artikel tegen waarvan ik schrok !
Had de Nieuwe Revu hier laatst ook geen artikel over
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_4399967
quote:
Op vrijdag 31 mei 2002 18:41 schreef SunChaser het volgende:

[..]

nee goochem, ze moeten er is een paar het land uit trappen..
  Redactie Frontpage vrijdag 31 mei 2002 @ 18:44:18 #14
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_4399969
Toch vreemd, De Revu had laatst een artikel over allochtonen die zich helemaal hier hebben geintegreerd, met topbaan, salaris, huis, leuke buren en kids. Heb daar geen topic over gezien hier.
  vrijdag 31 mei 2002 @ 18:44:35 #15
3767 Herald
Come get some
pi_4399972
quote:
Op vrijdag 31 mei 2002 18:42 schreef R@b het volgende:
dat merken we over twee weken
  Redactie Frontpage vrijdag 31 mei 2002 @ 18:45:09 #16
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_4399974
quote:
Op vrijdag 31 mei 2002 18:44 schreef Herald het volgende:

[..]

dat merken we over twee weken

Sja, die leesmap he.
pi_4399981
quote:
Op vrijdag 31 mei 2002 18:44 schreef SunChaser het volgende:
Toch vreemd, De Revu had laatst een artikel over allochtonen die zich helemaal hier hebben geintegreerd, met topbaan, salaris, huis, leuke buren en kids. Heb daar geen topic over gezien hier.
Heb je last van ze dan?
pi_4399986
quote:
Op vrijdag 31 mei 2002 18:38 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Gouda, dan noem je ook een plaats. Ja, als je daar een onderzoek uitvoert is dat representatief voor de rest van Nederland.

En hoort dit niet thuis in Literatuur?

Wat is er nou weer met Gouda? Sowieso zie ik alweer waar dit heengaat: politiek correct zijn. Zo werk het niet Sunchaser: wat Panorama hier opnoemt zijn werkelijk gebeurde verhalen, je hebt het toch zelf zeker ook wel op tv gezien? Dit zegt iets over de Marokkaanse jongeren in Gouda, niet meer, niet minder. Tuig is het, ook niet meer en niet minder.

Als dat geteisem niet heel snel eens flink aangepakt gaat worden, dan zien ze dat als een vrijkaart voor oerwoudgedrag: schijt aan de regels, ik leef voor mezelf en waag het niet om in mijn gebied te komen.

[Dit bericht is gewijzigd door TimMer1981 op 31-05-2002 18:48]

pi_4399992
Ik dacht dat er wel ontopic geageerd zou worden, ipv de late leveringstijd van onze leesmap
  vrijdag 31 mei 2002 @ 18:47:48 #20
2889 Zander
He's gone
pi_4400002
Er zijn een aantal wijken in Gouda met een slechte reputatie op dit vlak, het is zeker niet zo alsof de hele stad lijdt onder de terreur van deze Marokkanen. Evengoed is het een serieus probleem waar, ondanks allerlei mooie beloftes van de gemeente en burgemeesters de afgelopen jaren, toch veel te weinig aan gedaan wordt. Niet voor niets wilde men in de wijk Korte Akkeren twee jaar terug een avondklok instellen, maar helaas is de politie momenteel in die wijken 's avonds nergens te bekennen, want er is veel te weinig mankracht en niet eens een apart wijkbureau.

De zaken die in het artikel genoemd worden zijn lang niet allemaal even recent, maar even goed is het een serieuze kwestie die hard aangepakt moet worden naar mijn mening.

[Dit bericht is gewijzigd door Zander op 31-05-2002 18:48]

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  vrijdag 31 mei 2002 @ 18:48:22 #21
272 R@b
No-nonsens
pi_4400007
quote:
Op vrijdag 31 mei 2002 18:44 schreef SunChaser het volgende:
Zie hier ook geen topics over Nederlanders die zich goed gedragen.

Goed nieuws = geen nieuws meestal.

Maar Gouda is bekend als stad die grote problemen heeft met de Marokkaanse jeugd. De PvdA burgemeester moest zelfs laatst op zijn woorden terugkomen, toen hij bij zijn aanstelling had gezegd dat het wel meeviel. Na een rondgang door de stad vielen hem de schellen van de ogen.

Redactie Frontpage vrijdag 31 mei 2002 @ 18:48:23 #22
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_4400008
Ik ben helemaal niet politiek correct. Maar werkelijk elk onderzoek naar Marokkanen of allochtonen wordt aangegrepen om er een schop ze het land uit topic over te openen.
  vrijdag 31 mei 2002 @ 18:48:37 #23
6536 dwerg
chagrijn
pi_4400011
quote:
Op vrijdag 31 mei 2002 18:42 schreef R@b het volgende:
Ja. Een week of zeven geleden.
Ik zal eens zoeken.
I intend to live forever, or die trying.
pi_4400018
quote:
Op vrijdag 31 mei 2002 18:46 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Wat is er nou weer met Gouda? Sowieso zie ik alweer waar dit heengaat: politiek correct zijn. Zo werk het niet Sunchaser: wat Panorama hier opnoemt zijn werkelijk gebeurde verhalen, je hebt het toch zelf zeker ook wel op tv gezien? Dit zegt iets over de Marokkaanse jongeren in Gouda, niet meer, niet minder. Tuig is het, ook niet meer en niet minder.

Helemaal mee eens. Mij valt het ook gewoon op, dat dit steeds vaker gebeurt in de steden. En zoals in het artikel al staat, het zijn JONGEREN !
Moet je je voorstellen........
En het wordt alleen maar erger en erger en erger.

*Ik wil dit gewoon onder de aandacht brengen, want in nieuwsberichten op de FP is het maar oppervlakkig en Telegraaf stijl*

pi_4400027
quote:
Op vrijdag 31 mei 2002 18:48 schreef SunChaser het volgende:
Ik ben helemaal niet politiek correct. Maar werkelijk elk onderzoek naar Marokkanen of allochtonen wordt aangegrepen om er een schop ze het land uit topic over te openen.
Tuurlijk,
moet je is aan het gros van de Marokkanen vragen wat ze van de Nederlanders vinden
  vrijdag 31 mei 2002 @ 18:50:54 #26
3767 Herald
Come get some
pi_4400037
quote:
Op vrijdag 31 mei 2002 18:50 schreef Mr_Opel het volgende:
Tuurlijk,
moet je is aan het gros van de Marokkanen vragen wat ze van de Nederlanders vinden
zeggen ze het dan gewoon of laten ze je het voelen?
  vrijdag 31 mei 2002 @ 18:50:56 #27
272 R@b
No-nonsens
pi_4400039
quote:
Op vrijdag 31 mei 2002 18:49 schreef RaTz het volgende:
*Ik wil dit gewoon onder de aandacht brengen, want in nieuwsberichten op de FP is het maar oppervlakkig en Telegraaf stijl*
Dan moet je dit bericht eens lezen

http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=17960

Redactie Frontpage vrijdag 31 mei 2002 @ 18:51:09 #28
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_4400043
quote:
Op vrijdag 31 mei 2002 18:50 schreef Mr_Opel het volgende:

Dat is jouw vooroordeel.
pi_4400052
Nou ik heb in gouda op school gezeten en daar heb je er niet zo veel last van, maar als je gaat stappen en je loopt door een "marokkaanse" wijk moet je wel uitkijken.

Een kennis van mij is een half jaar geleden vermoord toen ze door die wijk liep.

Je kunt dus wel denken dat het allemaal wel meevalt en ik zeg ook niet dat het overal zo is, maar in gouda is het echt een probleem.

vrijdag 31 mei 2002 @ 18:51:49 #30
21862 Agony
Biertje?
pi_4400056
Heet slaat toch helemaal nergens op dat justitie hier niks aan doet! Geen samenscholings verbod oid. Ik vind dat er hier keihard gefaald word door de overheid.

En over die rel jeugd wil ik het niet eens hebben.

"Ich bin ein Berliner"
pi_4400057
quote:
Op vrijdag 31 mei 2002 18:50 schreef Herald het volgende:

[..]

zeggen ze het dan gewoon of laten ze je het voelen?

Ligt eraan hoeveel het er zijn..
pi_4400067
quote:
Op vrijdag 31 mei 2002 18:51 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Dat is jouw vooroordeel.

nee, das mijn-zonder-oogkleppen-en-oordoppen-wijsheid...
  Redactie Frontpage vrijdag 31 mei 2002 @ 18:53:34 #33
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_4400079
quote:
Dit zegt iets over de Marokkaanse jongeren in Gouda, niet meer, niet minder. Tuig is het, ook niet meer en niet minder.
Kijk, en dit is nu wat er mis is met dit soort topics. Dat generaliserende geblaat.
  vrijdag 31 mei 2002 @ 18:54:06 #34
272 R@b
No-nonsens
pi_4400087
quote:
Op vrijdag 31 mei 2002 18:51 schreef Agony het volgende:
Heet slaat toch helemaal nergens op dat justitie hier niks aan doet!
Ze doen er wel wat aan, maar of het helpt ?

Veiligheidsdienst tegen criminele Marokkanen

Gouda krijgt een eigen gemeentelijke veiligheidsdienst om meer grip te krijgen op vooral groepen criminele Marokkaanse jongeren die de stad teisteren. De veiligheidsdienst wordt gevormd door een dertigtal personen waaronder verkeerspolitieagenten, straathoekwerkers en stadswachten.

,,Deze worden ondergebracht in een speciale 'dienst voor openbare orde en veiligheid'. Door alles in een dienst onder te brengen hopen we op een betere samenwerking dan nu het geval is,'' aldus een gemeentewoordvoerster.

De gemeente gaat samen met politie en justitie op korte termijn beginnen met het in kaart brengen van ongeveer tien groepen jongeren. De groepen worden vervolgens stuk voor stuk 'afgepeld' en per individu onder handen genomen. Ter ondersteuning gaat Gouda 'een flinke zak geld' vragen aan het ministerie van Binnenlandse Zaken. ,,De aanvraag gaat een dezer dagen de deur uit,'' aldus de zegsvrouw. Het extra geld wordt onder meer ingezet voor de begeleiding van straathoekwerkers, buurtpreventie, sportactiviteiten en eigen plaatsen op speciale kostscholen waar de ontspoorde jongeren moeten worden ondergebracht.

Koeioneren

De Goudse burgemeester Wim Cornelis (PvdA) maakte het plan bekend tijdens een emotionele bewonersbijeenkomst over de onveilige binnenstad van Gouda, die ernstig geterroriseerd wordt door met name groepen Marokkaanse jongeren. Cornelis, die in december vorig jaar vanuit het Friese Opsterland aantrad als eerste burger van Gouda, deed de eerste maanden van zijn burgemeesterschap alle criminaliteit door Marokkanen nog af met 'incidenten'. Na een recente rondgang door de wijken kreeg hij echter een 'onthutsend beeld' van de veiligheidssituatie in 'zijn' stad. Cornelis: ,,Wij moeten ons niet laten koeioneren door die lui.''

Goudse burgers zijn het inmiddels goed zat. ,,Je ziet bijna geen agenten in de wijk, en als ze wel komen, dan kijken ze de andere kant op en weten ze niet hoe snel ze moeten weg komen

Archief Telegraaf

vrijdag 31 mei 2002 @ 18:54:11 #35
4396 TeasZ
Hide yourself, object!
pi_4400089
Ik heb 19 jaar in Gouda gewoond, waarvan de laatste 5 jaar in de wijk waar die man is verrot geslagen. Het is best erg in Gouda, maar het is een relatief kleine groep die dit veroorzaakt (max 5%).

Zelf heb ik weinig/geen slechte ervaringen gehad, had vroeger meer problemen met wannabe gabbers eigenlijk.

Het is meer de schuld van de overheid, aangezien de politie te weinig tijd, geld, en mogelijkheden heeft. Daarnaast zijn er dus wijken waar alleen maar allochtonen wonen, dit is gewoon te wijten aan een wanbeleid op het gebied van woonruimte van de gemeente. Veelte veel goedkope huizen op een kluitje, zo creëer je wel achterstandswijken.

Ik praat niks goed ofzo, het zijn klootzakken, maar nu het te laat is beginnen mensen opeens te schreeuwen, er had 10 jaar geleden wat aan gedaan moeten worden nu is het gewoon te laat.

Coming soon to this location: charming ruins.
  vrijdag 31 mei 2002 @ 18:59:09 #36
272 R@b
No-nonsens
pi_4400137
quote:
Op vrijdag 31 mei 2002 18:54 schreef TeasZ het volgende:

Ik praat niks goed ofzo, het zijn klootzakken, maar nu het te laat is beginnen mensen opeens te schreeuwen, er had 10 jaar geleden wat aan gedaan moeten worden nu is het gewoon te laat.

Je mocht er nooit wat over zeggen, en 10 jaar geleden al helemaal niet.

Jammer, de puinhopen van te lang politiek-correct blijven denken.

[Waarbij politiek-correct eigenlijk politiek-incorrect blijkt te zijn geweest.]

pi_4400176
quote:
Op vrijdag 31 mei 2002 18:59 schreef R@b het volgende:

[..]

Je mocht er nooit wat over zeggen, en 10 jaar geleden al helemaal niet.

Jammer, de puinhopen van te lang politiek-correct blijven denken.

[Waarbij politiek-correct eigenlijk politiek-incorrect blijkt te zijn geweest.]

Let op: Nu Wim Cock en de zijnen weg zijn, krijg je de Europese Stakkers over je heen..ik zie het nog wel gebeuren, een Europese wetgeving..
  vrijdag 31 mei 2002 @ 19:04:26 #38
7966 eRR_
Op vrijdag 31 mei 2002 18:53 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Kijk, en dit is nu wat er mis is met dit soort topics. Dat generaliserende geblaat.

zucht, zucht en nog eens zucht. In welk olijk limburgs pitoresk dorpje woon jij? Als een "goede" marokkaan over 1 kam wordt geschoren dankzij zijn criminele k*nk*r neefjes, heel jammer dan. De goeden hebben onder de kwaden te lijden, zo gaat dat. Het is een probleem waar de hele marokkaanse bevolking die het wel goed met NL voorhebben eens goed de schouders onder moeten zetten.
Nee, laten we vooral lekker dit soort verhalen buiten de media houden, terug naar het taboe-rijke nederland van de afgelopen jaren. Ge-wel-dig !

btw, het Nieuwe Revu artikel waarover wordt gesproken was een verhaal geschreven tussen de Marokkaanse jongeren, in de trend van gut-wat-ben-ik-zielig-ik-mag-nergens-naar-binnen-help-discriminatie-wat-moet-ik-nu-nog-verder-dan-de-boel-slopen-en-mensen-vervelen

[Dit bericht is gewijzigd door eRR_ op 31-05-2002 19:22]

the internet makes you stupid
  Redactie Frontpage vrijdag 31 mei 2002 @ 19:09:29 #39
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_4400245
quote:
Op vrijdag 31 mei 2002 19:04 schreef eRR_ het volgende:

Als een "goede" marokkaan over 1 kam wordt gescheerd dankzij zijn criminele kanker neefjes, heel jammer dan. De goeden hebben onder de kwaden te lijden, zo gaat dat.

Ben jij als blanke Nedelander soms aangesproken op de dood van Joes Kloppenburg?
  vrijdag 31 mei 2002 @ 19:09:32 #40
6536 dwerg
chagrijn
pi_4400247
quote:
btw, het Nieuwe Revu artikel waarover wordt gesproken was een verhaal geschreven tussen de Marokkaanse jongeren, in de trend van gut-wat-ben-ik-zielig-ik-mag-nergens-naar-binnen-help-discriminatie-wat-moet-ik-nu-nog-verder-dan-de-boel-slopen-en-mensen-vervelen
Ja, dat artikel.
Er stond ook in dat die Marokaanse jongeren 'gezellig' naar een tent in Nieuwkoop gingen, en daar aan de deur geweigerd werden. En Gouda zelf was ook niet leuk.
Ik wil wel nog even zeggen dat ik het niet bijster snugger vind van het gemeentebestuur om een skatebaan/jongerenhangplek aan te leggen voor de deur van een kerk.
I intend to live forever, or die trying.
  vrijdag 31 mei 2002 @ 19:10:53 #41
7966 eRR_
Op vrijdag 31 mei 2002 19:09 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Ben jij als blanke Nedelander soms aangesproken op de dood van Joes Kloppenburg?

Een opzich zelf staand incident. Ik zou er zeker op worden aangesproken als "mijn" volk zich in het land waar ze zichzelf hebben gevestigd als moordende en slopende beesten gedragen ja. En ik zou me er diep voor schamen.
pi_4400326
quote:

het is de waarheid. Dat sommige mensen dat afdoen als 'generaliserend geblaat' lost de problemen niet op.
Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
  vrijdag 31 mei 2002 @ 19:16:52 #43
7966 eRR_
Op vrijdag 31 mei 2002 19:16 schreef Vision het volgende:

[..]

het is de waarheid. Dat sommige mensen dat afdoen als 'generaliserend geblaat' lost de problemen niet op.

in tegendeel
  zaterdag 1 juni 2002 @ 00:04:34 #44
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_4403337
Keihard aanpakken dit soort geteisem. Het moet hier toch gvd niet gekker worden in dit land. Zelfs kerkgangers zijn de dupe en wie wordt er vervolgd??? Een kerkganger, nou vraag ik je..........En kom nou niet met die onzin aan van "mooi dom om daar een skateboard baan te bouwen"......Grotere onzin heb ik zelden gehoord, als er ergens iets bij een gebouw wordt neergezet geeft je dat dus een vrijbrief om de zooi te terroriseren. Ook dat bullshit verhaal "ze wonen allemaal bijelkaar" koop ik niet......Ik woon hier met een hele partij Nederlanders bijelkaar, dus ik mag de boel hier ook gaan verzieken omdat ik in een buurtje met Nederlanders woon......

Nee, straffen die handel en niet te zuinig ook. Een paar jaar water en brood, zonder recht op daglicht.

pi_4403374
Tijd voor 'Leefbaar Gouda'.

Keihard aanpakken, dit tuig.

pi_4403382
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 00:04 schreef AchJa het volgende:
Keihard aanpakken dit soort geteisem. Het moet hier toch gvd niet gekker worden in dit land. Zelfs kerkgangers zijn de dupe en wie wordt er vervolgd??? Een kerkganger, nou vraag ik je..........En kom nou niet met die onzin aan van "mooi dom om daar een skateboard baan te bouwen"......Grotere onzin heb ik zelden gehoord, als er ergens iets bij een gebouw wordt neergezet geeft je dat dus een vrijbrief om de zooi te terroriseren. Ook dat bullshit verhaal "ze wonen allemaal bijelkaar" koop ik niet......Ik woon hier met een hele partij Nederlanders bijelkaar, dus ik mag de boel hier ook gaan verzieken omdat ik in een buurtje met Nederlanders woon......

Nee, straffen die handel en niet te zuinig ook. Een paar jaar water en brood, zonder recht op daglicht.

Heb jij nog plaatjes van marokkanen ? Ik heb er nog maar 2 namelijk. Heb je ook plaatjes van autochtone hooligans die de boel slopen ? Die zoek ik ook nog.

Alvast bedankt !

Gek op plaatjes
  zaterdag 1 juni 2002 @ 00:13:04 #47
8369 speknek
Another day another slay
pi_4403400
quote:
Je zal maar in Gouda wonen
.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 1 juni 2002 @ 00:13:12 #48
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_4403401
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 00:11 schreef PlaatjesFreak het volgende:

[..]

Heb jij nog plaatjes van marokkanen ? Ik heb er nog maar 2 namelijk. Heb je ook plaatjes van autochtone hooligans die de boel slopen ? Die zoek ik ook nog.

Alvast bedankt !

33, 45 of 78 rpm platen????
Wat is je voorkeur.
pi_4404042
quote:
Op vrijdag 31 mei 2002 18:41 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Hoezo, omdat iemand feiten durft te publiceren?!
Zeker zelf Marokkaan?
pi_4404301
quote:
Op vrijdag 31 mei 2002 19:04 schreef eRR_ het volgende:[..]
zucht, zucht en nog eens zucht. In welk olijk limburgs pittoresk dorpje woon jij?
Voordeel is wel dat ze daar nog kunnen spellen

rev sub aqua;]

Redactie Frontpage zaterdag 1 juni 2002 @ 02:05:14 #51
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_4404304
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 01:23 schreef Sphere het volgende:
Zeker zelf Marokkaan?
Is het zo duidelijk?
  zaterdag 1 juni 2002 @ 03:28:18 #52
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_4404632
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 02:05 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Is het zo duidelijk?

Nee, dat niet.........Dat je een paar oogkleppen op je hoofd hebt waar een gemiddeld paard jaloers op is, DAT is wel duidelijk.
pi_4405842
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 02:05 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Is het zo duidelijk?

Je neemt het voor ze op terwijl ook jij de feiten kent.

Lijkt er dus op dat je je aangesproken voelt...

zaterdag 1 juni 2002 @ 12:51:05 #54
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_4405901
quote:
Je zal je ogen maar sluiten voor de realiteit.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  Redactie Frontpage zaterdag 1 juni 2002 @ 12:57:39 #55
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_4405950
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 12:42 schreef Sphere het volgende:
Je neemt het voor ze op terwijl ook jij de feiten kent.
Ik neem het op voor die 95% normaal functionerende Marokkaanse jongeren in Gouda die hier over 1 kam wordt geschoren.
pi_4405974
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 12:57 schreef SunChaser het volgende:

Ik neem het op voor die 95% normaal functionerende Marokkaanse jongeren in Gouda die hier over 1 kam wordt geschoren.

Heb je ze geteld?

En is het niet juist een grote verantwoordelijkheid van deze 'mede-marokkanen' om dit tuig aan te spreken op hun misselijke gedrag? Of zijn deze jongeren dusdanig losgeslagen dat niemand, zelfs pa&ma, geen vat meer op ze heeft?

M.i. is het gewoon een groep tuig, dat weet dat ze er tot nu toe altijd mee weggekomen zijn, omdat 'men' niet durfde optreden tegen deze 'arme groep jongens met aanpassingsproblemen'...

Redactie Frontpage zaterdag 1 juni 2002 @ 13:03:38 #57
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_4405984
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 13:02 schreef DennisMoore het volgende:
Heb je ze geteld?
Jij blijkbaar wel
pi_4406014
quote:

[..]

Het is maar wat je normaal noemt.
pi_4406027
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 13:03 schreef SunChaser het volgende:

Jij blijkbaar wel

Ik noem geen percentage. Ik zeg alleen dat dit tuig moet worden aangepakt.

Nogmaals, heb je ze geteld? Of zuig je die 95% uit je duim?

pi_4406035
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 13:03 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Jij blijkbaar wel

Dat slaat helemaal nergens op. Jij komt met zogenaamde "cijfers"!!
  zaterdag 1 juni 2002 @ 13:10:22 #61
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_4406040
over de objectieve houding van het panorama kun je ook een topic openen.

opgeblazen sensatieblad.

Ride for vengeance | Tons of Tattoos | Tattoopedia
pi_4406307
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 13:09 schreef Sphere het volgende:

[..]

Dat slaat helemaal nergens op. Jij komt met zogenaamde "cijfers"!!

Andersom zou het anders maar snel genoeg worden geaccepteerd.
quote:
S'nachts om 4 uur is er nog steeds keiharde muziek op straat, een man durft het aan om er iets van te zeggen, en doet de kofferbak dicht waar de geluidinstallatie inzat.
Dat is nou wat ie niet had moeten doen hè, dat doe je ook niet ongemoeid bij Nederlanders
  Redactie Frontpage zaterdag 1 juni 2002 @ 13:43:50 #63
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_4406338
quote:
Dit zegt iets over de Marokkaanse jongeren in Gouda, niet meer, niet minder.
Zeiken dat ik cijfers noem, terwijl hier alle Marokkanen op een hoop worden gegooid.
  zaterdag 1 juni 2002 @ 13:47:14 #64
8369 speknek
Another day another slay
pi_4406374
Nou ik kan je wel zeggen dat 95% een nogal ruime schatting is. Ik weet niet welk percentage van de Marokkaanse jongeren z'n huis niet uitkomt, maar al is dat 90%, dan nog is 95% kennelijk een ruime schatting.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_4406400
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 13:43 schreef SunChaser het volgende:

Zeiken dat ik cijfers noem, terwijl hier alle Marokkanen op een hoop worden gegooid.

Niet door mij anders. En je noemde geen cijfers, je verzon ze. En vervolgens durf je dat nog niet toe te geven ook.

Juist door vergoeilijkend te zeggen 'het merendeel van de marokkanen is wél lief', en de rest van de bijdragen af te doen als generaliserend, ben je zélf enorm generaliserend bezig. En probeer je dit topic een 'anti-marokkanen'-label op te plakken.

Redactie Frontpage zaterdag 1 juni 2002 @ 13:50:45 #66
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_4406407
Tuurlijk.
pi_4406428
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 13:50 schreef SunChaser het volgende:
Tuurlijk.
Mooi, dan zijn we het eens.
pi_4406559
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 13:39 schreef Youssef het volgende:

[..]

Andersom zou het anders maar snel genoeg worden geaccepteerd.

Niet door ondergetekende hoor...
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 13:43 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Users die zomaar cijfers uit de duim zuigen zuigen, als je begrijpt wat ik bedoel.
  zaterdag 1 juni 2002 @ 14:20:09 #69
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_4406599
quote:
Op vrijdag 31 mei 2002 18:48 schreef SunChaser het volgende:
en terecht...
een weekje utregs nieuwsblad met twee artikelen.

1. De zwembaden in Utrecht beginnen een pasjes systeem om vervelende marrokaanse jongeren buiten te houden.
2. Discotheek de Get Down sluit na de terreur van met name marrokaanse jongeren...

Dat doet ie normaal nooit mijnheer

pi_4406611
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 13:39 schreef Youssef het volgende:

[..]

Dat is nou wat ie niet had moeten doen hè, dat doe je ook niet ongemoeid bij Nederlanders

Pardon?!!

Kijk je ook even naar het vervog, Youssef?!!

Wacht, ik zal je even helpen:

quote:
-S'nachts om 4 uur is er nog steeds keiharde muziek op straat, een man durft het aan om er iets van te zeggen, en doet de kofferbak dicht waar de geluidinstallatie inzat. Daarop wordt de groep ontzettend aggressief, waarop de man besluit om te draaien en weg te lopen naar huis.
"Toen ik me omdraaide, werd mijn schedel ingeslagen met een stoeptegel. Ze hebben me nog helemaal in elkaar getrapt, en voor dood achtergelaten. Mijn hoofd werd de volgende dag in het ziekenhuis bij elkaar gehouden door 12 plaatjes en 24 schroeven, 2 dagen intensive care, en nog 5 weken in het ziekenhuis.
Na 7! maanden mog hij weer zachtjes aan gaan werken.

Dat heet nu "Selectief lezen"!!
  zaterdag 1 juni 2002 @ 14:22:03 #71
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_4406614
quote:

[..]

als 200-300 man 5% is, en dan nog alleen maar de jongeren, dat zou betekenen dat gouda best een grote groep marrokaanse inwoners heeft. Alleen al aan (mannelijke) jongeren is dat 4000-6000.. en dan komen er nog dames, kinderen, volwassenen en bejaarden bij! beetje veel nietwaar!
pi_4406623
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 14:22 schreef Frenkie het volgende:

[..]

als 200-300 man 5% is, en dan nog alleen maar de jongeren, dat zou betekenen dat gouda best een grote groep marrokaanse inwoners heeft. Alleen al aan (mannelijke) jongeren is dat 4000-6000.. en dan komen er nog dames, kinderen, volwassenen en bejaarden bij! beetje veel nietwaar!

Pcies
  zaterdag 1 juni 2002 @ 14:23:50 #73
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_4406627
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 13:10 schreef Arma_Angelus het volgende:

opgeblazen sensatieblad.

èr stonden afgelopen week ook twee artikelen over dit soort praktijken in het Utrechts Nieuwsblad etc...
Dus doe het jniet af als een sensatieverhaal! want dat is wel heel makkelijK!
  zaterdag 1 juni 2002 @ 14:29:23 #74
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_4406668
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 14:23 schreef Frenkie het volgende:

[..]

èr stonden afgelopen week ook twee artikelen over dit soort praktijken in het Utrechts Nieuwsblad etc...
Dus doe het jniet af als een sensatieverhaal! want dat is wel heel makkelijK!

makkelijk is het zeker, en laten we eerlijk zijn, de stemmingmakerij, en subjectieve verhalen, worden allang niet meer geschuwd. en de panorama is het 'nieuws in het land' onder de bladen.

desalnietemin vind ik dat iedereen die het rechtboek overtreedt gewoon gestraft moet worden.

* Arma_Angelus heeft trouwens net een bon van 86 euro gekregen: roodlicht.

-edit- spelfouten

[Dit bericht is gewijzigd door Arma_Angelus op 01-06-2002 14:38]

zaterdag 1 juni 2002 @ 14:31:06 #75
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_4406685
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 14:29 schreef Arma_Angelus het volgende:

[..]

makkelijk is het zeker, en laten wer eerlijk zijn, de stemmingmakerij, en objectieve verhalen, worden allang niet meer geschuwd. en de panorama is het 'nieuws in het land' onder de bladen.

jammer dat je dit soort feiten aan waarde vindt afnemen omdat het in de Panorama staat! Dan mis je toch een hoop!
  zaterdag 1 juni 2002 @ 14:35:08 #76
8369 speknek
Another day another slay
pi_4406727
Je hoeft inderdaad niet te twijfelen aan de objectiviteit van de Panorama omtrent dit artikel. De verhalen zijn al lang bekend, hebben eerder in de krant gestaan en Gouda is niet zo'n grote stad dus iedereen weet er vanaf. Ik ken zelfs wel meer verhalen van de laatste twee jaar die er niet instaan.
pi_4406784
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 14:31 schreef Frenkie het volgende:

[..]

jammer dat je dit soort feiten aan waarde vindt afnemen omdat het in de Panorama staat! Dan mis je toch een hoop!

/OT: Hetzelfde is aan de gang met de Telegraaf.
  zaterdag 1 juni 2002 @ 14:41:33 #78
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_4406788
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 14:31 schreef Frenkie het volgende:

[..]

ja, oa, de voetbaluitslagen, de meid van de week, de stompzinnige collums, en brieven van lezers...

het enige wat ik echt mis, zijn de collumns van dat RTLboulevard duo en de gumbah.

en zoals ik al zei, het zal ongetwijfeld waar zijn,
maar ik vind ook dat als er een nederlander zoiets doet, je het ook mag plaatsen, en waar ik woon zijn het vaker nederlanders die problemen hebben dan anderen.

zaterdag 1 juni 2002 @ 14:41:46 #79
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_4406790
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 14:40 schreef Sphere het volgende:

[..]

ot: hetzelfde is aan de gang met de Telegraaf.

niet helemaal waar, men ontkent de feiten door de bron in twijfel te trekken.. heeft op zich weinig met de bron te maken, maar meer met het graag willen ontkennen van de feiten!
  zaterdag 1 juni 2002 @ 14:45:32 #80
2889 Zander
He's gone
pi_4406815
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 14:35 schreef speknek het volgende:
De verhalen zijn al lang bekend, hebben eerder in de krant gestaan en Gouda is niet zo'n grote stad dus iedereen weet er vanaf.
Inderdaad. Ik kan de meeste verhalen in het artikel gewoon bevestigen, niets sensatie-verhalen maar allemaal trieste gebeurtenissen.
quote:
Ik ken zelfs wel meer verhalen van de laatste twee jaar die er niet instaan.
Tja, ik ook. Maar het zijn echt een paar wijken in de binnenstad waar de problemen zich afspelen, ik snap niet waarom de politie zich daar niet op concentreert. Een vriend van mij heeft jarenlang met z'n ouders in Korte Akkeren bij het Bolwerk gewoond maar na talloze confrontaties met Marokkaanse ettertjes zijn ze daar uiteindelijk maar weer vertrokken. Aangifte doen van treiterijen bij de politie had geen enkel resultaat, sterker nog: de politie moest toegeven dat "ze er toch niet veel aan konden doen".
  zaterdag 1 juni 2002 @ 14:45:56 #81
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_4406818
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 14:41 schreef Arma_Angelus het volgende:
en zoals ik al zei, het zal ongetwijfeld waar zijn,
maar ik vind ook dat als er een nederlander zoiets doet, je het ook mag plaatsen, en waar ik woon zijn het vaker nederlanders die problemen hebben dan anderen.
ik denkd dat als er in deze mate incidenten plaatsvinden, dat ze ongeacht de "kleur" van de daders wel aandacht krijgen. Kijk maar naar de familie krijnen uit Maastricht!
  zaterdag 1 juni 2002 @ 14:49:43 #82
8369 speknek
Another day another slay
pi_4406842
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 14:45 schreef Zander het volgende:
ik snap niet waarom de politie zich daar niet op concentreert. de politie moest toegeven dat "ze er toch niet veel aan konden doen".
Ik denk dat het vooral het laatste is, een kennis van me moest er wat loodgieter werk verrichten en werd na uitgedaagd te worden door een groepje marokkanen (maar hij zegt gewoon pleur lekker op, ze pesten mij daar niet weg) ineens aangevallen door één van hun met een meter lange sabel. Toen hij de politie belde stonden ze binnen twee minuten met vijf politiewagens en twintig man in kogelvrije vesten klaar. Het is alleen nog maar symptoonbestrijding wat ze er doen.
Maarja geef ze eens ongelijk, ik zou er ook niet rond willen lopen.
  zaterdag 1 juni 2002 @ 14:51:05 #83
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_4406856
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 14:45 schreef Frenkie het volgende:

[..]

ik denkd dat als er in deze mate incidenten plaatsvinden, dat ze ongeacht de "kleur" van de daders wel aandacht krijgen. Kijk maar naar de familie krijnen uit Maastricht!

mee eens, jammer dat elk dorp in ned. wel zo'n familie krijnen heeft.
  zaterdag 1 juni 2002 @ 14:51:48 #84
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_4406862
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 14:51 schreef Arma_Angelus het volgende:

[..]

ongetwijfeld.. bij mijn ouders in het pittoreske Vianen heten ze Nicolic..
  zaterdag 1 juni 2002 @ 14:52:03 #85
8369 speknek
Another day another slay
pi_4406865
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 14:51 schreef Arma_Angelus het volgende:
En Marokkaanse families gewoon wat groter zijn?
pi_4406869
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 14:49 schreef speknek het volgende:

Toen hij de politie belde stonden ze binnen twee minuten met vijf politiewagens en twintig man in kogelvrije vesten klaar. Het is alleen nog maar symptoonbestrijding wat ze er doen.

Maar werden er ook lui opgepakt, en voor 3 maanden in een donker hol gegooid? Zonder sancties heeft politieoptreden niet meer effect dan een 'foei'.
  zaterdag 1 juni 2002 @ 14:54:48 #87
8369 speknek
Another day another slay
pi_4406880
Ik geloof het wel ja, die ene dan. Maarja wat is drie maanden voor poging tot doodslag?
  zaterdag 1 juni 2002 @ 14:56:32 #88
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_4406891
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 14:53 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Maar werden er ook lui opgepakt, en voor 3 maanden in een donker hol gegooid? Zonder sancties heeft politieoptreden niet meer effect dan een 'foei'.

in Utreg gaan ze experimenteren met älternatieve straffen" de kosten van de politie inzet worden verhaald op de jonge daders. Ze moeten deze boetes voldoen door hun scooters, obiele telefoons en dure kleding in te leveren bij de politie...

een begin.. zo raken de daders hun statussymbolen kwijt en komen ze weer onderaan in de groep terecht!
tis een betere oplossing dan tuintjes hareken enzo!

zaterdag 1 juni 2002 @ 14:56:51 #89
2889 Zander
He's gone
pi_4406893
Gouda is ook bijna 40 jaar lang een Artikel 12-gemeente geweest vanwege de enorme kosten van het continue tegengaan van verzakkingen, volgens mij ook een van de redenen dat er veel te weinig geld is uitgegeven aan andere belangrijke zaken zoals stadsrenovatie en veiligheid. Gelukkig hebben we onlangs een grote zak geld van de Overheid gekregen, hopelijk dat het ook eens nuttig besteed wordt...
  zaterdag 1 juni 2002 @ 15:26:52 #90
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_4407099
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 13:10 schreef Arma_Angelus het volgende:

opgeblazen sensatieblad.

Panorama is toch een soort Privé/Story voor mannen?
pi_4407111
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 14:22 schreef Sphere het volgende:

Dat heet nu "Selectief lezen"!!

Selectief lezen? Ik weet heus wel dat ie extreem is in elkaar geslagen, maar als hij naar twee gabbers toe zou gaan en de kofferbak dichtgooien hoef je ook niet te verwachten dat ze het uitpraten. Zoiets is gewoon heel erg dom!
pi_4407158
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 15:29 schreef Youssef het volgende:

[..]

Selectief lezen? Ik weet heus wel dat ie extreem is in elkaar geslagen, maar als hij naar twee gabbers toe zou gaan en de kofferbak dichtgooien hoef je ook niet te verwachten dat ze het uitpraten. Zoiets is gewoon heel erg dom!

Dan nog ga je iemand niet zo beestachtig afslachten
  zaterdag 1 juni 2002 @ 15:40:21 #93
2889 Zander
He's gone
pi_4407173
Precies, wat een non-argument. Je moet dus kennelijk bij alles wat je niet zint maar stijf je mond houden, anders breng je het er misschien niet levend vanaf. En op de politie hoef je uiteraard om vier uur 's nachts ook niet te rekenen. Dat is toch gewoon terreur!?
pi_4407181
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 15:37 schreef Sphere het volgende:

[..]

Dan nog ga je iemand niet zo beestachtig afslachten

Hij had gewoon beter moeten weten
  zaterdag 1 juni 2002 @ 15:44:25 #95
2889 Zander
He's gone
pi_4407198
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 15:42 schreef Youssef het volgende:
Hij had gewoon beter moeten weten
Zout toch op, misselijk ventje. Die man had tenminste het lef om iets van de overlast te zeggen, en dat is hem helaas duur komen te staan. Nee, de overige buurtbewoners zullen zich nog wel 2x bedenken voordat ze voor hun belangen opkomen...

En ik ken ook genoeg Marokkaanse jongeren hier die zich zelf ook kapot schamen voor zulk gedrag, omdat daardoor de hele groep over dezelfde kam geschoren wordt.

[Dit bericht is gewijzigd door Zander op 01-06-2002 15:50]

pi_4407263
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 15:44 schreef Zander het volgende:

[..]

Zout toch op, misselijk ventje. Die man had tenminste het lef om iets van de overlast te zeggen, en dat is hem helaas duur komen te staan. Nee, de overige buurtbewoners zullen zich nog wel 2x bedenken voordat ze voor hun belangen opkomen...

Jaajaa, hoe erg die marokkanen ook zijn geweest. Wel heleder blijven denken hè? Een beetje aan de spullen van een ander zitten lijkt me niet slim.
pi_4407282
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 15:44 schreef Zander het volgende:

En ik ken ook genoeg Marokkaanse jongeren hier die zich zelf ook kapot schamen voor zulk gedrag, omdat daardoor de hele groep over dezelfde kam geschoren wordt.

Als jij liever beweert dat ik het goedpraat... dan zijn dat jouw vooroordelen.
  zaterdag 1 juni 2002 @ 15:52:30 #98
2889 Zander
He's gone
pi_4407284
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 15:50 schreef Youssef het volgende:
Een beetje aan de spullen van een ander zitten lijkt me niet slim.
Lul maar weer recht wat krom is, hoor...
pi_4407482
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 15:52 schreef Zander het volgende:

[..]

Lul maar weer recht wat krom is, hoor...

Wees maar weer hypocriet hoor
  zaterdag 1 juni 2002 @ 16:26:48 #100
2889 Zander
He's gone
pi_4407578
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 16:14 schreef Youssef het volgende:
Wees maar weer hypocriet hoor
Wie is er hier nou hypocriet!? JIJ bent degene die dit soort asociaal gedrag goed zit te praten met kromme vergelijkingen als "..maar als het gabbers waren geweest dan was het ook gebeurd" en "had hij die achterklep maar niet dicht moeten gooien". Iemand in puin slaan omdat hij om f'ing vier uur 's nachts vraagt of de muziek iets zachter mag gaat gewoon alle perken te buiten, en de afkomst van de daders vind ik dan niet eens zo relevant, ware het niet dat het steeds hetzelfde groepje van zo'n 200 man is dat voor het leeuwendeel van de zware geweldsdelicten hier zorgt.
pi_4407594
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 16:26 schreef Zander het volgende:

[..]

Wie is er hier nou hypocriet!? JIJ bent degene die dit soort asociaal gedrag goed zit te praten met kromme vergelijkingen als "..maar als het gabbers waren geweest dan was het ook gebeurd" en "had hij die achterklep maar niet dicht moeten gooien". Iemand in puin slaan omdat hij om f'ing vier uur 's nachts vraagt of de muziek iets zachter mag gaat gewoon alle perken te buiten, en de afkomst van de daders vind ik dan niet eens zo relevant, ware het niet dat het steeds hetzelfde groepje van zo'n 200 man is dat voor het leeuwendeel van de zware geweldsdelicten hier zorgt.

Ik praat het helemaal niet goed jij knurft, want dan zou ik wel op alle inidenten reageren. Het is gewoon een ongelovelijk domme actie.
  zaterdag 1 juni 2002 @ 16:33:56 #102
2889 Zander
He's gone
pi_4407663
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 16:28 schreef Youssef het volgende:
Ik praat het helemaal niet goed jij knurft, want dan zou ik wel op alle inidenten reageren.
Tja, die man met dat hondje hadden we al een keer gehad he? Toen werd je hier ook al door iedereen uitgeboerd vanwege je stupide opmerkingen...
quote:
Het is gewoon een ongelovelijk domme actie.
Daar zullen we het kennelijk nooit over eens worden, vette pech voor de kabouters.
pi_4407799
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 16:33 schreef Zander het volgende:

[..]

Tja, die man met dat hondje hadden we al een keer gehad he? Toen werd je hier ook al door iedereen uitgeboerd vanwege je stupide opmerkingen...

Nee sorry, ik zal mijn mening niet aanpassen aan de massa. In tegenstelling tot sommigen die maar al te graag bij iedereen in de smaak willen vallen.
pi_4407840
quote:

[..]

Ik praat het helemaal niet goed jij knurft, want dan zou ik wel op alle inidenten reageren. Het is gewoon een ongelovelijk domme actie.

Grappig hoe jij toch steeds weer het slachtoffer tot uitlokker weet te maken...

Dus het feit dat die man klaagde over de geluidsoverlast was een domme actie?

Zoals met dat hondje wat door die scootersukkels werd gelanceerd, dat was een domme actie van het baasje, want die liet het hondje los lopen...

Of zoals naar Kashmir vertrekken voor "een studiereis"..?
Want je moet dan die redenatielijn wel consequent doortrekken..

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  zaterdag 1 juni 2002 @ 16:56:46 #105
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_4407872
ben het wel beetje eens met youssef, hij had beter kunnen weten, de politie kunnen bellen, hij had eerst een kunnen vragen, want dat staat nl. niet in het verhaal.

ik kan je wel vertellen als iemand zo maar aan mijn auto zit krijgt hij wel een beuk voor zijn smoel werk.
moet ik daarbij zeggen dat als hij normaal vraagt of de muziek wat zachter kan dat dat ook geen probleem is.

pi_4407890
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 16:52 schreef milagro het volgende:

[..]

Grappig hoe jij toch steeds weer het slachtoffer tot uitlokker weet te maken...

Ach dooie hoofd, denk toch na.
pi_4407921
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 16:57 schreef Youssef het volgende:

[..]

Hahaha...ik zou je bijna grappig vinden als je niet zo'n treurig geval was..
  zaterdag 1 juni 2002 @ 17:03:50 #108
7966 eRR_
Op zaterdag 01 juni 2002 14:56 schreef Frenkie het volgende:

[..]

in Utreg gaan ze experimenteren met älternatieve straffen" de kosten van de politie inzet worden verhaald op de jonge daders. Ze moeten deze boetes voldoen door hun scooters, obiele telefoons en dure kleding in te leveren bij de politie...

een begin.. zo raken de daders hun statussymbolen kwijt en komen ze weer onderaan in de groep terecht!
tis een betere oplossing dan tuintjes hareken enzo!

en hoe gaan ze die statussymbolen vervolgens heroveren? Een junk z'n drugs afnemen heeft ook weinig effect..
  zaterdag 1 juni 2002 @ 17:07:59 #109
8369 speknek
Another day another slay
pi_4407980
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 16:56 schreef Arma_Angelus het volgende:
hij had eerst een kunnen vragen, want dat staat nl. niet in het verhaal.
Maar dat heeft ie wel gedaan, de reden dat hij de achterklep dicht deed was omdat het geluid z'n woorden overstemde en die groep geen aanstalte maakte het geluid even zachter te zetten.
  zaterdag 1 juni 2002 @ 17:10:21 #110
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_4408012
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 17:07 schreef speknek het volgende:

[..]

Maar dat heeft ie wel gedaan, de reden dat hij de achterklep dicht deed was omdat het geluid z'n woorden overstemde en die groep geen aanstalte maakte het geluid even zachter te zetten.

en toen liep hij weg?
klinkt niet aannemelijk wel?
  zaterdag 1 juni 2002 @ 17:12:34 #111
8369 speknek
Another day another slay
pi_4408037
Jij gaat een robbertje vechten met tien Marokkanen stijf van de alcohol en drugs?
pi_4408052
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 17:12 schreef speknek het volgende:
Jij gaat een robbertje vechten met tien Marokkanen stijf van de alcohol en drugs?
Hier, je zegt het zelf. Buiten het feit dat je maar wat zegt. Als het zo was: dan is het helemaal dom om zomaar die kofferbak dicht te doen.
  zaterdag 1 juni 2002 @ 17:14:51 #113
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_4408061
nee, maar ik zou dan ok mijn bek gehouden hebben,
of ja ik was ermee gaan vechten met alle consequenties van dien, dan had ik er zelf wel 1 een straattegel op zijn hoofd gegooid.

en er staat nergens dat ze stijf stonden van drugs en alcohol.

zaterdag 1 juni 2002 @ 17:15:03 #114
16704 Rechts
democratie
pi_4408065
http://www.democratischnederland.net/Moslims/gouda_gaat_jeugdbendes.htm

voor een krante stukje over de problemen in gouda.

Pim is vermoord omdat hij zei wat hij dacht.Om zijn mening. En, zoals hij dat zelf met een knipoog aanduidde::"Iemand moet toch zeggen wat U niet mag zeggen!"
  zaterdag 1 juni 2002 @ 17:17:01 #115
8369 speknek
Another day another slay
pi_4408086
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 17:14 schreef Youssef het volgende:
Hier, je zegt het zelf. Buiten het feit dat je maar wat zegt.
Oordeel niet zo makkelijk als je er vijftig kilometer verder vandaan woont, voor mij is het om de hoek.
quote:
Als het zo was: dan is het helemaal dom om zomaar die kofferbak dicht te doen.
Ik had het niet gedaan en de hele nacht wakker gebleven omdat ik een schijterig ventje ben, maar mensen aanspreken op asociaal gedrag hoort niet dom te zijn.
  zaterdag 1 juni 2002 @ 17:18:18 #116
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_4408103
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 16:56 schreef Arma_Angelus het volgende:
ben het wel beetje eens met youssef, hij had beter kunnen weten, de politie kunnen bellen, hij had eerst een kunnen vragen, want dat staat nl. niet in het verhaal.

ik kan je wel vertellen als iemand zo maar aan mijn auto zit krijgt hij wel een beuk voor zijn smoelwerk.
moet ik daarbij zeggen dat als hij normaal vraagt of de muziek wat zachter kan dat dat ook geen probleem is.

Heb jij Marokkaans bloed ergens?
  zaterdag 1 juni 2002 @ 17:19:44 #117
8369 speknek
Another day another slay
pi_4408115
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 17:14 schreef Arma_Angelus het volgende:
nee, maar ik zou dan ok mijn bek gehouden hebben,
waarom?
pi_4408123
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 17:14 schreef Youssef het volgende:

[..]

Hier, je zegt het zelf. Buiten het feit dat je maar wat zegt. Als het zo was: dan is het helemaal dom om zomaar die kofferbak dicht te doen.

Kun jij nou niet eens 1 keer gewoon het gedrag van je broeders veroordelen zonder eerst de reden van de foute actie bij de ander te leggen : "Hij had ook van die auto moeten afblijven" of zoals in een ander topic "die vent had zijn hondje ook niet los moeten laten lopen" etc.?

Of is dat een trick of the moroccan trade..ten alle tijden elkanders misstappen "goed" praten door de eeuwige "ja maar hij" reactie.

[Dit bericht is gewijzigd door milagro op 01-06-2002 17:21]

pi_4408126
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 17:18 schreef Quenda het volgende:

[..]

Nee, hij's ook gewoon een idioot.
  zaterdag 1 juni 2002 @ 17:21:29 #120
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_4408135
Overigens het probleem jeugdbendes is er ook al jaaaaren.

http://www.homepages.hetnet.nl/~rpn60/DeSpiegelnov.60.htm

Nu zijn het een handjevol Marokkanen en over een jaartje of 5 zijn het de kakkers van de plaatselijke tennisclub.

[Dit bericht is gewijzigd door Quenda op 01-06-2002 17:22]

zaterdag 1 juni 2002 @ 17:22:26 #121
8369 speknek
Another day another slay
pi_4408144
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 17:20 schreef milagro het volgende:
Of is dat een trick of the moroccan trade..ten alle tijden elkanders misstappen "goed" praten door de eeuwige "ja maar hij" reactie.
Dat is niet puur Marokkaans hoor.
  zaterdag 1 juni 2002 @ 17:24:33 #122
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_4408165
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 17:19 schreef speknek het volgende:

[..]

waarom?

omdat ik geen beuken zou willen.
  zaterdag 1 juni 2002 @ 17:24:50 #123
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_4408170
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 17:20 schreef Gio het volgende:

[..]

Nee, hij's ook gewoon een idioot.

pff cowboy.
pi_4408184
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 17:22 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat is niet puur Marokkaans hoor.

Moslim trekje dan... elkaar ten alle tijden de hand boven het hoofd houden.. vaak gepaard gaand met een zeker slachtofferisme.
  zaterdag 1 juni 2002 @ 17:26:13 #125
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_4408192
quote:

[..]

Kun jij nou niet eens 1 keer gewoon het gedrag van je broeders veroordelen zonder eerst de reden van de foute actie bij de ander te leggen : "Hij had ook van die auto moeten afblijven" of zoals in een ander topic "die vent had zijn hondje ook niet los moeten laten lopen" etc.?

en mischien zouden nederlanders ook eens wat meer voor elkaar opkomen. en intern de dingen bespreken.
  zaterdag 1 juni 2002 @ 17:27:20 #126
8369 speknek
Another day another slay
pi_4408208
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 17:24 schreef Arma_Angelus het volgende:
omdat ik geen beuken zou willen.
Dus als een groepje mensen je voortdurend wakker houdt met harde klote herrie is het doodnormaal dat je beuken krijgt als je er wat van zegt?
pi_4408219
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 17:24 schreef Arma_Angelus het volgende:

[..]

pff cowboy.

Vindt het gewoon erg idioot om iemand meteen te slaan als die aan je auto komt, wat is er mis met een conversatie?
  zaterdag 1 juni 2002 @ 17:28:49 #128
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_4408231
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 17:25 schreef milagro het volgende:

[..]

Moslim trekje dan... elkaar ten alle tijden de hand boven het hoofd houden.. vaak gepaard gaand met een zeker slachtofferisme.

quote:
Plan korpschef Utrecht van de tafel geveegd, Trouw 2001-07-13
De plaatselijke politiek reageert verdeeld, zijn Zuid-Hollandse collega steunt hem, maar deskundigen vegen het plan van de Utrechtse korpschef P. Vogelzang van de tafel. Die opperde gisteren het idee Marokkaanse criminele jongeren verplicht en zonder tussenkomst van de rechter op te laten nemen in psychiatrische klinieken. [...]
"Toch kan je niet zeggen dat criminele Marokkaanse jongeren psychisch gestoord zijn. Ik denk eerder dat het rationeel gedrag is voor een groep die vroeg van school af gaat, geen diploma heeft en niet aan de bak komt.'' [...]
Raadslid Y. Aydemir: ,,De politie bereikt hiermee hooguit het topje van de ijsberg. Een harde aanpak kan zelfs een averechts effect hebben. Structurele tekortkomingen in onderwijs en werk woekeren door en kunnen in de toekomst veel grotere problemen veroorzaken''
pi_4408239
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 17:27 schreef speknek het volgende:

[..]

Dus als een groepje mensen je voortdurend wakker houdt met harde klote herrie is het doodnormaal dat je beuken krijgt als je er wat van zegt?

Ja..na eerst intern het met elkaar besproken te hebben, komen ze tot het besluit dat jij dan klappen krijgt.
  zaterdag 1 juni 2002 @ 17:29:44 #130
3767 Herald
Come get some
pi_4408242
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 17:26 schreef Arma_Angelus het volgende:
en mischien zouden nederlanders ook eens wat meer voor elkaar opkomen. en intern de dingen bespreken.
intern? nee man met zijn allen met brandende fakkels en rieken de straten op!

zaterdag 1 juni 2002 @ 17:34:15 #131
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_4408301
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 17:29 schreef Herald het volgende:

[..]

intern? nee man met zijn allen met brandende fakkels en rieken de straten op!

[afbeelding]

Definitie van jeugdgroepen

Het opstellen van een (operationele) definitie van groepen of bendes is geen eenvoudige zaak gebleken. Bij het definiëren van bendes wordt gekeken naar het feit of:

***de jongeren zichzelf zien als een afzonderlijke groep
***of anderen (bijvoorbeeld buurtbewoners) hen als zodanig zien;
***alsmede of er sprake is van een door de groep geaccepteerde oriëntatie op antisociaal of crimineel gedrag.

Het hoeft overigens niet direct te gaan om een grote mate van geweldscriminaliteit, een gegeven dat in de beeldvorming over jeugdbendes vaak wel een belangrijke rol speelt.
De studies tot nu toe maken duidelijk dat het beter is om aandacht te besteden aan de (bredere) groepscriminaliteit dan uitsluitend aan bendecriminaliteit. Enerzijds is er namelijk weinig consensus over de definitie van een bende en anderzijds bestaat er wel overeenstemming over het feit dat bendes slechts een fractie vormen van delinquente groepen.

Momenteel wordt in de Verenigde Staten in toenemende mate gepoogd om bendes te onderscheiden van andere wetsovertredende groepen. In Nederland zien we een dergelijk onderscheid bij de politie Haaglanden. Deze deelt de jeugdgroepen in verschillende typen in: hinderlijke groepen, overlastgevende groepen, criminele groepen en jeugdbendes. Onder een groep wordt verstaan drie of meer jongeren die regelmatig met elkaar omgaan.

Het verschil naar type groep heeft te maken met het feit of de groepsleden hinder of overlast veroorzaken, of juist criminele activiteiten ontplooien. Toch is ook dit onderscheid niet zo eenduidig als het wel lijkt. Het rondhangen in groepen en lastigvallen van mensen op straat wordt vaak in verband gebracht met groepen jongeren die zich verder weinig met criminaliteit bezighouden, maar criminele groepen vertonen eveneens dit gedrag.

(

zaterdag 1 juni 2002 @ 17:36:30 #132
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_4408341
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 17:27 schreef speknek het volgende:

[..]

nee, dan bel je de politie.
  zaterdag 1 juni 2002 @ 17:37:36 #133
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_4408360
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 17:28 schreef Gio het volgende:

[..]

Vindt het gewoon erg idioot om iemand meteen te slaan als die aan je auto komt, wat is er mis met een conversatie?

als er snachts iemand aan mij auto komt, dan kan het best zijnd at hij een beuk op zijn smoel krijgt, en natuurlijk kan het ook genuanceerd verteld worden, dat hangt af van de situatie

PS. ik heb geen auto.

zaterdag 1 juni 2002 @ 17:39:03 #134
8369 speknek
Another day another slay
pi_4408378
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 17:36 schreef Arma_Angelus het volgende:
nee, dan bel je de politie.
En dan vraagt de politie of het zachter mag. Wat is het verschil?
  zaterdag 1 juni 2002 @ 17:46:13 #135
3038 Emel
realist
pi_4408440
hmm toch maar niet in Gouda stage lopen
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
  zaterdag 1 juni 2002 @ 17:48:10 #136
8369 speknek
Another day another slay
pi_4408458
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 17:46 schreef Emel het volgende:
hmm toch maar niet in Gouda stage lopen
Ik bescherm je wel . .
  zaterdag 1 juni 2002 @ 17:49:51 #137
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_4408476
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 17:39 schreef speknek het volgende:

[..]

En dan vraagt de politie of het zachter mag. Wat is het verschil?

dat jij niet in elkaar gebeukt hoeft te worden.
  zaterdag 1 juni 2002 @ 17:50:47 #138
8369 speknek
Another day another slay
pi_4408487
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 17:49 schreef Arma_Angelus het volgende:

[..]

dat jij niet in elkaar gebeukt hoeft te worden.

Maar de politie? Zullen ze blij mee zijn.
  zaterdag 1 juni 2002 @ 17:51:50 #139
3038 Emel
realist
pi_4408497
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 17:48 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik bescherm je wel . .

ben je zo sterk
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
pi_4408531
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 16:57 schreef Youssef het volgende:

[..]

Dat slaat alleen maar op jou, Youssef!!
  zaterdag 1 juni 2002 @ 17:58:07 #141
2889 Zander
He's gone
pi_4408542
Ik woon zelf ook tegenover een jongeren-hangplek, en ik ben ook weleens wezen vragen of de muziek wat zachter mocht omdat ik tentamens aan het leren was. Dat is toch een normaal verzoek, en die gasten maakten er toen ook helemaal geen probleem van. Beetje raar dat je voortaan kennelijk voor elk wissewasje gelijk de politie zou moeten bellen, maar goed..
  zaterdag 1 juni 2002 @ 17:59:30 #142
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_4408556
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 17:58 schreef Zander het volgende:
Ik woon zelf ook tegenover een jongeren-hangplek, en ik ben ook weleens wezen vragen of de muziek wat zachter mocht omdat ik tentamens aan het leren was. Dat is toch een normaal verzoek, en die gasten maakten er toen ook helemaal geen probleem van. Beetje raar dat je voortaan kennelijk voor elk wissewasje gelijk de politie zou moeten bellen, maar goed..
en meneer vroeg het niet, meneer deed direct de klep naar beneden en zelf de muziek uit...
als meneer het nu ff gevraagd had. was er geen probleem geweest mischien. dat is dus mijn hele idee.
pi_4408561
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 17:18 schreef Quenda het volgende:

[..]

Het lijkt er bijna wel op, Q!!
  zaterdag 1 juni 2002 @ 18:00:37 #144
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_4408566
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 17:50 schreef speknek het volgende:

[..]

Maar de politie? Zullen ze blij mee zijn.

ja maar dat is hun werk, daarvoor worden ze betaald, om orde te handhaven.
  zaterdag 1 juni 2002 @ 18:01:43 #145
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_4408572
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 18:00 schreef Sphere het volgende:

[..]

Het lijkt er bijna wel op, Q!!

je moest eens weten.
pi_4408589
quote:
Nu zijn het een handjevol Marokkanen en over een jaartje of 5 zijn het de kakkers van de plaatselijke tennisclub.
Die zie ik nog geen mensen de schedel inslaan met een stoeptegel.
  zaterdag 1 juni 2002 @ 18:06:59 #147
8369 speknek
Another day another slay
pi_4408614
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 17:59 schreef Arma_Angelus het volgende:
en meneer vroeg het niet, meneer deed direct de klep naar beneden en zelf de muziek uit...
Meneer vroeg het wel, deed niet direct de klep dicht en helemaal niet de muziek uit.
  zaterdag 1 juni 2002 @ 18:08:02 #148
2889 Zander
He's gone
pi_4408625
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 17:59 schreef Arma_Angelus het volgende:
Dan nog, om vier uur 's nachts kan ik daar eigenlijk ook wel goed inkomen en het rechtvaardigt nog steeds niet dat iemand's schedel zomaar ingeslagen wordt. Ik vind het sowieso al asociaal dat er bij die types zelf geen lichtje is gaan branden dat er om dat tijdstip weleens mensen last van je zouden kunnen hebben, maar goed... die "schijt aan alles mentaliteit" kom je de laatste tijd sowieso al veel te veel tegen in Nederland.
quote:
als meneer het nu ff gevraagd had. was er geen probleem geweest mischien.
Gezien de reactie van dat tuig geloof ik daar niet veel van...
  zaterdag 1 juni 2002 @ 18:09:09 #149
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_4408639
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 18:06 schreef speknek het volgende:

[..]

Meneer vroeg het wel, deed niet direct de klep dicht en helemaal niet de muziek uit.

en wat ik zei beruste niet op waarheid, maar een aanname mijn excuus daarvoor.

nee dat weet ik, maar dan hij verstandiger moeten zijn weglopen en gewoon de politie moeten bellen.

pi_4408651
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 18:08 schreef Zander het volgende:

Ik vind het sowieso al asociaal dat er bij die types zelf geen lichtje is gaan branden dat er om dat tijdstip weleens mensen last van je zouden kunnen hebben, maar goed...

Dat deden ze natuurlijk om te provoceren!!
  zaterdag 1 juni 2002 @ 18:13:43 #151
8369 speknek
Another day another slay
pi_4408687
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 18:09 schreef Arma_Angelus het volgende:
nee dat weet ik, maar dan hij verstandiger moeten zijn weglopen en gewoon de politie moeten bellen.
Dat klopt, maar ik vind het waanzin dat je de politie iets op moet laten lossen wat gewoon een simpele vraag is of de muziek wat zachter kan. Als het goed is horen we zelfs helemaal geen politie nodig te hebben.
  zaterdag 1 juni 2002 @ 18:17:03 #152
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_4408715
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 18:13 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat klopt, maar ik vind het waanzin dat je de politie iets op moet laten lossen wat gewoon een simpele vraag is of de muziek wat zachter kan. Als het goed is horen we zelfs helemaal geen politie nodig te hebben.

zoals ik IRC ook al aangaf vind ik het gedrag van beide personen fout en probeer ik dus niets goed te praten wat er gebeurd is.

en ja ik zou ook graag willen dat we zonder politie konden, helaas een utopie (had me deze maand ook 122 euro gescheeld aan verkeersboetes.)

pi_4408777
Gewoon allemaal terug naar de bavianenrots waar ze vandaan komen.
  zaterdag 1 juni 2002 @ 18:27:19 #154
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_4408790
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 18:25 schreef GEsTOoRD het volgende:
ik neem aan dat dit soort opmerkingen demoniserend werken en ook een ban opleveren.
  zaterdag 1 juni 2002 @ 18:32:50 #155
2889 Zander
He's gone
pi_4408830
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 18:25 schreef GEsTOoRD het volgende:
.. en zo subtiel ook. Die 'bavianenrots' is waarschijnlijk gewoon Nederland, maar goed.
pi_4409599
Wat is er nou zo demoniserend? Volgens mij ben jij demoniserender omdat jij suggereert dat een bavianenrots minderwaardig zou zijn.
oud
pi_4409863
quote:

[..]

Wat een onzin, ik heb nergens het gedrag vn deze jongens goedgepraat. Ik heb daar gewoon helemaal niets over gezegd. Dus ben ik maar gelijk blij met dit soort Marokkaanse jongeren?
pi_4410091
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 19:53 schreef Youssef het volgende:

[..]

Wat een onzin, ik heb nergens het gedrag vn deze jongens goedgepraat. Ik heb daar gewoon helemaal niets over gezegd. Dus ben ik maar gelijk blij met dit soort Marokkaanse jongeren?

Precies, je zegt er niets over.
Jouw eerste reactie met dit soort zaken is niet het afkeuren, maar het verklaren van het gedrag.

Ik zie dat dus als "goed" praten... let wel, ik zet het goed tussen aanhalingstekens..er niets van zeggen is wat mij dus stoort en dat is precies het probleem. De groep rotjongens krijgt zelden tot nooit kritiek van de eigen gemeenschap.

pi_4410624
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 20:12 schreef milagro het volgende:

[..]

Precies, je zegt er niets over.
Jouw eerste reactie met dit soort zaken is niet het afkeuren, maar het verklaren van het gedrag.

Ik zie dat dus als "goed" praten... let wel, ik zet het goed tussen aanhalingstekens..er niets van zeggen is wat mij dus stoort en dat is precies het probleem. De groep rotjongens krijgt zelden tot nooit kritiek van de eigen gemeenschap.

Ik geef inderdaad geen kritiek, dat vind ik niet nodig. Ik reageer meestal op de 'hypocriete' dingen. Het schijnt namelijk dat wanneer er een nieuwsbericht is dat erg ver over de schreef gaat maar weinig mensen nog normaal denkend reply'en.

Overigens wordt ik doorgaans in het echte leven gezien als een Hollandse jongen. Voor het geval je dat wilde weten...

zaterdag 1 juni 2002 @ 22:30:19 #160
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_4410988
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 14:29 schreef Arma_Angelus het volgende:
* Arma_Angelus heeft trouwens net een bon van 86 euro gekregen: roodlicht.
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 17:37 schreef Arma_Angelus het volgende:
PS. ik heb geen auto.
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 18:17 schreef Arma_Angelus het volgende:
en ja ik zou ook graag willen dat we zonder politie konden, helaas een utopie (had me deze maand ook 122 euro gescheeld aan verkeersboetes.)
jij lult maar wat, in de ene post beweer je geen auto te hebben en in twee andere posts beweer je flinke boetes te hebben gehad, onder meer voor het negeren van een rood licht...

beetje tegenstrijdig.
beetje jammer

Maakt de andere posts ook minder geloofwaardig!

zaterdag 1 juni 2002 @ 22:52:49 #161
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_4411157
quote:

[..]

zucht, zucht en nog eens zucht. In welk olijk limburgs pitoresk dorpje woon jij? Als een "goede" marokkaan over 1 kam wordt geschoren dankzij zijn criminele k*nk*r neefjes, heel jammer dan. De goeden hebben onder de kwaden te lijden, zo gaat dat. Het is een probleem waar de hele marokkaanse bevolking die het wel goed met NL voorhebben eens goed de schouders onder moeten zetten.

Ja want jij bent ook verantwoordeijk voor alle autochtonen, natuurlijk allemaal neefjes van je, toch?
Krekker is de bom!
  zaterdag 1 juni 2002 @ 23:12:39 #162
7966 eRR_
Op zaterdag 01 juni 2002 22:52 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ja want jij bent ook verantwoordeijk voor alle autochtonen, natuurlijk allemaal neefjes van je, toch?

Nee natuurlijk niet. Draai het eens om, Ik schreef het al eerder; als ik met "mijn volk" massaal emigreer naar een land waar we ons vervolgens als moordende, verkrachtende en slopende beesten gedragen, zal ik daar terecht op worden aangesproken en indirect medeverantwoordelijk voor worden gesteld, al zijn mijn bedoelingen nog zo goed.
Bovendien is de kans dat de bewuste groep marokkanen in dit topic minstens verre familie van elkaar is vrij groot, dus kun je het terecht hebben over neefjes of achterneefjes ja.
  zaterdag 1 juni 2002 @ 23:58:06 #163
262 Re
Kiss & Swallow
pi_4411966
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 23:12 schreef eRR_ het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet. Draai het eens om, Ik schreef het al eerder; als ik met "mijn volk" massaal emigreer naar een land waar we ons vervolgens als moordende, verkrachtende en slopende beesten gedragen, zal ik daar terecht op worden aangesproken en indirect medeverantwoordelijk voor worden gesteld, al zijn mijn bedoelingen nog zo goed.
Bovendien is de kans dat de bewuste groep marokkanen in dit topic minstens verre familie van elkaar is vrij groot, dus kun je het terecht hebben over neefjes of achterneefjes ja.

overdrijven is ook een vak apart
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_4412689
Als echte Goudse erger ik me rot aan dit soort berichtgevingen. Ik woon zelf in de wijk Oosterwei, de wijk met de grootste marokaanse bevolkingsgroep in Gouda. Ik zeg niet dat de berichtgeving niet klopt maar wel dat de mensen en daarmee bedoel ik ook de goudse pers graag van een mug een olifant maken.
Als ik van marokaanse afkomst was zou ik hier niet eens willen wonen,discriminatie viert hier hoogtij. Als er ook maar iets gebeurt wordt er altijd direct naar "de marokanen"
gewezen.
Voor de jeugd is in Gouda niets te beleven.Het weinige wat er is is practisch niet toegankelijk voor gekleurde jongeren. Het gevolg is dat er groepen hangjongeren ontstaan die zich stierlijk vervelen. Niemand doet is want de gemeente Gouda is meer dan platzak.
15 jaar geleden hadden we hier dezelfde problemen al met de opgroeiende goudse autochtonen,dus voor mij is het niets nieuws.
Ben zelf een vrouw van 38 en ga met een gerust hart s'avonds
op de fiets weg.
  zondag 2 juni 2002 @ 11:44:01 #165
7966 eRR_
Op zaterdag 01 juni 2002 23:58 schreef Re het volgende:

[..]

overdrijven is ook een vak apart

en wat is er hier precies overdreven?
Massaal emigreren? Moorden, verkrachten, slopen? Neefjes? Terecht? Het valt dus allemaal wel erg mee bergijp ik?
  zondag 2 juni 2002 @ 11:57:19 #166
3622 Quenda
*Poison for You.
pi_4414422
quote:
Op zondag 02 juni 2002 11:44 schreef eRR_ het volgende:

[..]

en wat is er hier precies overdreven?
Massaal emigreren? Moorden, verkrachten, slopen? Neefjes? Terecht? Het valt dus allemaal wel erg mee bergijp ik?

Dat je terecht medeverantwoordelijk zou zijn voor wandaden die een kleine groep mogelijke neefjes "massaal" pleegt.
  zondag 2 juni 2002 @ 12:01:18 #167
7966 eRR_
pi_4417076
Ik heb het ook gelezen.. treurig.

Criminaliteit onder allochtonen.

Daar staan wat feiten en meningen over de criminaliteit. van allochtonen..

zondag 2 juni 2002 @ 17:41:24 #169
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_4417141
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 22:30 schreef Frenkie het volgende:

[..]

[..]

[..]

jij lult maar wat, in de ene post beweer je geen auto te hebben en in twee andere posts beweer je flinke boetes te hebben gehad, onder meer voor het negeren van een rood licht...

beetje tegenstrijdig.
beetje jammer

Maakt de andere posts ook minder geloofwaardig!

jij bent echt een mongool
mijn ouders hebben wel een auto en af en toe gebruik ik die.

sorry voor de telfout, het wat 126 euro. 86 + 40

pi_4417844
quote:
Het is gewoon een ongelovelijk domme actie.
Ja van die daders ja!
Gelukkig neem ik tegenwoordig standaard een knuppel mee als ik dergelijke acties onderneem.

Maar ja, jij vindt het normaal dus....

Totdat een moslimmeisje in elkaar wordt getimmerd, dan is het geen domme actie natuurlijk.

pi_4417861
quote:
Op zondag 02 juni 2002 18:55 schreef Ron_Jeremy het volgende:

[..]

Ja van die daders ja!
Gelukkig neem ik tegenwoordig standaard een knuppel mee als ik dergelijke acties onderneem.

Maar ja, jij vindt het normaal dus....

Totdat een moslimmeisje in elkaar wordt getimmerd, dan is het geen domme actie natuurlijk.

Verder nog wat nuttigs te melden?
pi_4418013
quote:
Op zondag 02 juni 2002 18:57 schreef Youssef het volgende:

[..]

Verder nog wat nuttigs te melden?

Nee ik doe even jouw niveau na.
Is erg makkelijk. Gewoon wat doms blaten en op submit drukken.
Geen kunst aan.
  zondag 2 juni 2002 @ 20:20:54 #173
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_4418692
Gewoon wat politie uit Marokko halen en ze laten berechten volgens Marokkaans recht en de straf in Marokko uit laten zitten
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_4418837
quote:
Op zondag 02 juni 2002 20:20 schreef BAZZA het volgende:
Gewoon wat politie uit Marokko halen en ze laten berechten volgens Marokkaans recht en de straf in Marokko uit laten zitten
  zondag 2 juni 2002 @ 23:53:12 #175
7966 eRR_
ieg geen turks recht, dan loop je nl zo weer op straat, met dank aan hun amnestiewet
pi_4422052
quote:
Op zondag 02 juni 2002 23:53 schreef eRR_ het volgende:

[..]

ieg geen turks recht, dan loop je nl zo weer op straat, met dank aan hun amnestiewet

In Nederland hoeft er helemaal geen uitzondering aan te pas komen
pi_4422629
quote:
Kon dat maar!!

En dan mogen ze de Nederlandse/Antiliaanse/Turkse/
Surinaamse etc. criminelen ook gelijk oppakken en meenemen!!

Opgeruimd staat netjes!!

maandag 3 juni 2002 @ 02:15:55 #178
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_4423589
quote:
Op zondag 02 juni 2002 12:01 schreef eRR_ het volgende:
Nee, ik stel nogmaals dat ik het omgedraaid terecht zou vinden...dat IK erop aangesproken zou worden als MIJN landgenoten in HUN vestigingsland zich zo gedragen...
Kun je dat dan wel beoordelen vanuit jouw huidige situatie?

Je houdt sowieso geen rekening met de invloed van de sociale factoren op het gedrag van de mens. Momenteel zit je niet in zo'n situatie, dus hoe kun je momenteel inschatten wat je op dat moment WEL en NIET terecht zou vinden?

Met dat "IK, MIJN, HUN" gepraat suggereer je eigenlijk speculatief dat JIJ het in dezelfde situatie dus 'wel eventjes allemaal wat beter zou aanpakken' dan dat deel van de Marokkaanse gemeenschap dat zich momenteel goed gedraagt in de Nederlandse samenleving.

Wat heb jij tot nu toe in je leven meer 'goed' gedaan dan de hard werkende Marokkaan die zich niet met al die negatieve zooi bezig houdt?

Nu is het makkelijk praten, maar een vergelijkbare situatie is er niet. Enige vergelijkingsmateriaal dat we eigenlijk hebben over de autochtonen en hun gedrag in bepaalde situaties, is dat uit het verleden.
Maar daar is indertijd nooit wat over gezegd en als je het nu aanhaalt wordt erover gezegd dat je een zeikerd bent en je geen ouwe koeien uit de sloot moet halen.
(Terwijl de postieve dingen wel jaar na jaar worden herhaalt in o.a. de geschiedenisboekjes...)

Heel makkelijk, dat wel...

Die Marokkaanse probleemgroep is netzozeer een probleem van de autochtonen als van de Marokkanen. Aan beide kanten zijn er fracties op aan te spreken, aangezien aan beide kanten schuld ligt.
Een willekeurige hardwerkende Marokkaan kun je daarintegen netzomin aanspreken over het gedrag van de probleem Marokkanen als een willekeurige hardwerkende autochtone Nederlander.

Want nogmaals, wat heb jij tot nu toe in je leven meer 'goed' gedaan dan de hard werkende Marokkaan die zich niet met al die negatieve zooi bezig houdt?

Krekker is de bom!
  maandag 3 juni 2002 @ 02:21:37 #179
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_4423629
quote:
Op maandag 03 juni 2002 00:45 schreef Sphere het volgende:

[..]

Kon dat maar!!

En dan mogen ze de Nederlandse/Antiliaanse/Turkse/
Surinaamse etc. criminelen ook gelijk oppakken en meenemen!!

Opgeruimd staat netjes!!

Dat zou inderdaad wel handig zijn ja

Of gewoon werken met strafeilandjes. Je kan toch van die eilandjes ergens midden in de oceaan kopen. Zouden we die niet kunnen gebruiken?

Krekker is de bom!
pi_4424589
quote:
Op maandag 03 juni 2002 02:15 schreef KreKkeR het volgende:
Die Marokkaanse probleemgroep is netzozeer een probleem van de autochtonen als van de Marokkanen. Aan beide kanten zijn er fracties op aan te spreken, aangezien aan beide kanten schuld ligt.
Eigen verantwoordelijkheid is wat er ontbreekt aan die mensen. Het is NIET de schuld van de autochtonen, net zo min dat het de schuld van allochtonen is als een groep Nederlandse jongens ergens stampei maakt, maar gek genoeg is het altijd (mede) de schuld van de autochtonen als allochtonen over de scheef gaan. Complete nonsens, eigen verantwoordelijkheid. Punt.
  maandag 3 juni 2002 @ 10:00:35 #181
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_4424705
quote:
Op zondag 02 juni 2002 23:53 schreef eRR_ het volgende:

[..]

zet het maar eens naast de nederlandse wetgeving. dan had die man 12 jaar gekregen en was hij na 8 jaar wegens goed gedrag ook vrij geweest... dus niet zo overdrijven!
  maandag 3 juni 2002 @ 10:26:52 #182
7966 eRR_
Op maandag 03 juni 2002 02:15 schreef KreKkeR het volgende:
Kun je dat dan wel beoordelen vanuit jouw huidige situatie?
Ik heb toevallig dit weekend nog iets zeer ernstigs meegemaakt waar een marokkaan bij betrokken was dus wat dat betreft is mijn oordeel gebasseerd op ervaringen. Maar daar gaat het hier niet om.
quote:
Je houdt sowieso geen rekening met de invoed van de sociale factoren op het gedrag van de mens. Momenteel zit je niet in zo'n situatie, dus hoe kun je momenteel inschatten wat je op dat moment WEL en NIET terecht zou vinden?

Met dat "IK, MIJN, HUN" gepraat suggereer je eigenlijk speculatief dat JIJ het in dezelfde situatie dus 'wel eventjes allemaal wat beter zou aanpakken' dan dat deel van de Marokkaanse gemeenschap dat zich momenteel goed gedraagt in de Nederlandse samenleving. Die Marokkaanse probleemgroep is netzozeer een probleem van de autochtonen als van de Marokkanen. Aan beide kanten zijn er fracties op aan te spreken, aangezien aan beide kanten schuld ligt.
Een willekeurige hardwerkende Marokkaan kun je daarintegen netzomin aanspreken over het gedrag van de probleem Marokkanen als een willekeurige hardwerkende autochtone Nederlander.

Het probleem ligt bij de Marokkaanse samenleving en het is lastig vergelijken wat ik in zo'n situatie zou doen omdat onze cultuur nou eenmaal niet zo inelkaar zit blijkbaar, of het nou generaliserend klinkt of niet. Feit is gewoon dat Marokkaanse ouders geen grip hebben op hun kinderen, of dat het ze gewoon weg niet interesseert wat ze uitspoken. Geen besef van normen en waarden. Een totaal gebrek aan respect. Allemaal voortvloeiend uit een gebrekkige opvoeding. Dan kun je wel weer zeggen dat pa en ma zo hard werken en moeilijk de hele dag op hun kroost kunnen letten, maar waarom doet zich dit probleem zich bijna alleen maar voor in die bevolkingsgroep? Dan zit er toch echt iets fout bij de manier van doen in hun cultuur.
Uiteraard zijn de marokkanen ook ons probleem, maar Nederland draagt al meer dan zijn steentje bij vind ik, denk aan de vele begeleidingsprojecten die (veelal zonder resultaat) worden opgezet om nog maar niet te spreken over de kosten die voor de politie worden uitgetrokken. Het lijkt me dus meer dan logisch dat de Marokkaanse gemeenschap zelf aan zet is en de hand eens in eigen boezem steekt. En dat geldt dan met name voor die marokkanen die het wel goed voor met Nl. voor hebben, want dat de ouders van de betreffende groep weinig kunnen betekenen is inmiddels wel gebleken.
quote:
Nu is het makkelijk praten, maar een vergelijkbare situatie is er niet. Enige vergelijkingsmateriaal dat we eigenlijk hebben over de autochtonen en hun gedrag in bepaalde situaties, is dat uit het verleden.
Maar daar is indertijd nooit wat over gezegd en als je het nu aanhaalt wordt erover gezegd dat je een zeikerd bent en je geen ouwe koeien uit de sloot moet halen.
(Terwijl de postieve dingen wel jaar na jaar worden herhaalt in o.a. de geschiedenisboekjes...)

Heel makkelijk, dat wel...

Haal maar aan, ik wil wel weten waar je precies op doelt.
quote:
Want nogmaals, wat heb jij tot nu toe in je leven meer 'goed' gedaan dan de hard werkende Marokkaan die zich niet met al die negatieve zooi bezig houdt?
niets, ik zei ook alleen dat ik me voor kan stellen dat zij er op worden aangekeken. Krom voorbeeld misschien, maar als ik als vrolijke goedbedoelende supporter regelmatig naar Ado Den Haag ga kijken, wordt ik ook met scheve nek aangekeken omdat een klein groepje berucht tuig de boel steeds sloopt. Ik schaam me dan ook met recht voor die groep. Is toch in feite net zoiets?
  maandag 3 juni 2002 @ 10:28:32 #183
7966 eRR_
Op maandag 03 juni 2002 10:00 schreef Frenkie het volgende:

[..]

zet het maar eens naast de nederlandse wetgeving. dan had die man 12 jaar gekregen en was hij na 8 jaar wegens goed gedrag ook vrij geweest... dus niet zo overdrijven!

Da's nog altijd geen 5 jaar, want dat is hoe lang deze man heeft gezeten.
  maandag 3 juni 2002 @ 10:29:30 #184
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_4424978
quote:
Op maandag 03 juni 2002 10:28 schreef eRR_ het volgende:

[..]

Da's nog altijd geen 5 jaar, want dat is hoe lang deze man heeft gezeten.

ik dacht 7 jaar.. maar goed..
  maandag 3 juni 2002 @ 10:30:19 #185
7966 eRR_
Op maandag 03 juni 2002 10:29 schreef Frenkie het volgende:

[..]

ik dacht 7 jaar.. maar goed..

tijd voor een topic hierover...
pi_4427492
Jongens, ik woon al jaren in Gouda en de Panorama is niet de eerste die hierover bericht. Al eerder waren er documentaires op tv, stond er een pagia-groot artikel in de telegraaf en, inderdaad, in de nieuwe revu heeft het ook al gestaan.

Helaas zijn het de uitzonderingen die de regel bevestigen want ik heb twee goede Marokkaanse vrienden, maar die zeggen hetzelfde als een kennis bij de politie: 95% van de criminele activiteiten komt voor rekening van Marokkanen.

Ik zag laatst een Marokkaans gezin lopen en dacht: "De tros is helemaal niet de grootste familie van Nederland!"
  maandag 3 juni 2002 @ 13:57:22 #187
7858 Assimilator
6'4" 102 Kilo
pi_4427633
hmmz....het is jammer dat het zo ver heeft kunnen komen in een welvarend land als dit. ik hoor het zelf ook steeds vaker,...een tijdje geleden is een vriend van mij ook in elkaar geslagen door een groep van 7 van die bananenplukkers. ik hoop dat de overheid die oog- en oorkleppen binnenkort af gaat zetten......want dit kan zo niet langer

gewoon met zijn allen op een schip en dan.....
Money is better than poverty, if only for financial reasons
pi_4428847
Vind het vreemd dat in Nederland er een gezegde is :"de goeden moeten onder de slechten lijden" Dat word te pas en te onpas gebruikt, ik neem even als voorbeeld voetbalsupporters. Volgens de gemiddelde nederlander mogen alle voetbalsupporters aan de hoogste boom opgehangen worden. Omdat er een paar tussen zitten die het voor de rest verpesten. De meest vreselijke dingen zijn geoorloofd zolang het over voetbalsupporters gaat, zelfs zwaarder straffen als volgens de wet geld.

Maar......op het moment dat het over een klein groepje allochtonen gaat loopt iedereen te gillen dat we zo voorzichtig moeten zijn met stigmatiseren van een hele groep ook al zitten er wat rotte appels tussen. Nu moeten we zo vreselijk politiek correct zijn.....

En ik neem het voorbeeld voetbalsupporters omdat dit een hoop mensen bekend in de oren klinkt, ook een groep mensen waar iedereen een mening over heeft.

maandag 3 juni 2002 @ 15:33:45 #189
7966 eRR_
Op maandag 03 juni 2002 15:18 schreef skyhigh het volgende:
Vind het vreemd dat in Nederland er een gezegde is :"de goeden moeten onder de slechten lijden" Dat word te pas en te onpas gebruikt, ik neem even als voorbeeld voetbalsupporters. Volgens de gemiddelde nederlander mogen alle voetbalsupporters aan de hoogste boom opgehangen worden. Omdat er een paar tussen zitten die het voor de rest verpesten. De meest vreselijke dingen zijn geoorloofd zolang het over voetbalsupporters gaat, zelfs zwaarder straffen als volgens de wet geld.

Maar......op het moment dat het over een klein groepje allochtonen gaat loopt iedereen te gillen dat we zo voorzichtig moeten zijn met stigmatiseren van een hele groep ook al zitten er wat rotte appels tussen. Nu moeten we zo vreselijk politiek correct zijn.....

En ik neem het voorbeeld voetbalsupporters omdat dit een hoop mensen bekend in de oren klinkt, ook een groep mensen waar iedereen een mening over heeft.

hoe kom je aan die wijsheid?
quote:
Op maandag 03 juni 2002 schreef ik zelf het volgende:
Krom voorbeeld misschien, maar als ik als vrolijke goedbedoelende supporter regelmatig naar Ado Den Haag ga kijken, wordt ik ook met scheve nek aangekeken omdat een klein groepje berucht tuig de boel steeds sloopt. Ik schaam me dan ook met recht voor die groep. Is toch in feite net zoiets?
pi_4429329
quote:
Ja, maar bijna geen Marokkaanse allochtonen.
pi_4436280
quote:
Op maandag 03 juni 2002 13:57 schreef Assimilator het volgende:

bananenplukkers
In Marokko hebben ze erg weinig bananen. Wel cannabis plantjes.
Misschien kunnen we die vervelende Noord-Afrikanen daar te werk stellen, dan hebben we er zelf ook nog iets aan.
  maandag 3 juni 2002 @ 23:19:17 #192
12230 The_Beatles
I'll Follow The Sun
pi_4437098
Het is nu toch wel duidelijk dat de straffen in Nederland niet werken, wat mij betreft wordt het beleid in Nederland keihard. Ik doe toch niets crimineels, mij deert het niet. Zometeen heerst dat tuig echt over de straat, daar zitten we dan met onze welvaart... bang om over straat te gaan doordat die asociale rakkers niet kunnen omgaan met vrijheid. Stuur ze maar terug naar Marokko als ze één crimineel delict plegen, dat schrikt wel af! Daar zijn ze niet zo makkelijk als hier.

NB generaliseren is natuurlijk verkeerd, ik wil alleen het tuig eruit. Of het nou Marokkanen, Turken, Fransen, Polen, Russen, Yoego's, Luxemburgers zijn maakt me niet uit, tuig eruit.

[url=http://www.beatles.com]Beatles[/url] [url=http://www.rollingstones.com]Rolling Stones[/url] [url=http://www.queen-fip.com]Queen[/url] [url=http://www.georgeharrison.com]George Harrison[/url]
  dinsdag 4 juni 2002 @ 01:02:01 #193
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_4438456
quote:
Op maandag 03 juni 2002 10:26 schreef eRR_ het volgende:
Ik heb toevallig dit weekend nog iets zeer ernstigs meegemaakt waar een marokkaan bij betrokken was dus wat dat betreft is mijn oordeel gebasseerd op ervaringen. Maar daar gaat het hier niet om.
Ik doelde met het "Kun je dat dan wel beoordelen vanuit jouw huidige situatie?" op het kunnen beoordelen/inschatten hoe jij het zou vinden om continu te worden aangesproken op het gedrag van anderen omdat jij toevallig diezelfde afkomst zou hebben.
quote:
Het probleem ligt bij de Marokkaanse samenleving en het is lastig vergelijken wat ik in zo'n situatie zou doen omdat onze cultuur nou eenmaal niet zo inelkaar zit blijkbaar, of het nou generaliserend klinkt of niet. Feit is gewoon dat Marokkaanse ouders geen grip hebben op hun kinderen, of dat het ze gewoon weg niet interesseert wat ze uitspoken. Geen besef van normen en waarden. Een totaal gebrek aan respect. Allemaal voortvloeiend uit een gebrekkige opvoeding. Dan kun je wel weer zeggen dat pa en ma zo hard werken en moeilijk de hele dag op hun kroost kunnen letten, maar waarom doet zich dit probleem zich bijna alleen maar voor in die bevolkingsgroep? Dan zit er toch echt iets fout bij de manier van doen in hun cultuur.
Uiteraard zijn de marokkanen ook ons probleem, maar Nederland draagt al meer dan zijn steentje bij vind ik, denk aan de vele begeleidingsprojecten die (veelal zonder resultaat) worden opgezet om nog maar niet te spreken over de kosten die voor de politie worden uitgetrokken. Het lijkt me dus meer dan logisch dat de Marokkaanse gemeenschap zelf aan zet is en de hand eens in eigen boezem steekt.
Op wie doel je met 'de Marokkaanse gemeenschap'?
Elke willekeurige Marokkaan?
Elke willekeurige hardwerkende intellectuele Marokkaan?
De Imams?
Het tuig?
Hun ouders?
wie?
quote:
En dat geldt dan met name voor die marokkanen die het wel goed voor met Nl. voor hebben, want dat de ouders van de betreffende groep weinig kunnen betekenen is inmiddels wel gebleken.
Tuurlijk zou het mooi zijn als er waar dan ook vanuit de Marokkaanse gemeenschap meer werd gedaan aan de probleemjongeren. Zeker vanuit de kerkelijke organisaties die naar mijn weten redelijk wat invloed hebben op de gezinnen, zou enige positieve invloed gewenst zijn.

Maar, je kan niet zomaar elke willekeurige hardwerkende Marokkaan verantwoordelijk stellen voor, of aanspreken op het gedrag van die groep probleemjongeren. Een willekeurige Marokkaan is netzomin verantwoordelijk voor deze jongeren als een willekeurige autochtone Nederlander!
Netzoals een willekeurige autochtone Nederlander niet verantwoordelijk te stellen is voor, of aan te spreken is op de daad van Volkert G.

Het is krom om te denken dat een hardwerkende Marokkaan meer verantwoordelijk voor die probleemjongens is dan een hardwerkende Nederlander, alleen omdat dit tuig ook toevallig de naam "Marokkaan" draagt.

quote:
Haal maar aan, ik wil wel weten waar je precies op doelt.
Koloniale verleden. Dit omdat dat een deels vergelijkbare situatie was.
quote:
niets, ik zei ook alleen dat ik me voor kan stellen dat zij er op worden aangekeken. Krom voorbeeld misschien, maar als ik als vrolijke goedbedoelende supporter regelmatig naar Ado Den Haag ga kijken, wordt ik ook met scheve nek aangekeken omdat een klein groepje berucht tuig de boel steeds sloopt. Ik schaam me dan ook met recht voor die groep. Is toch in feite net zoiets?
Ten eerste is het ook harstikke krom dat jij daarop wordt aangekeken. Jij bent namelijk netzomin verantwoordelijk voor het gedrag van dat tuig als diegenen die jou erop aankijken.

Ten tweede, zeer belangrijk punt: jij zal niet elk moment van de dag herkend worden als Ado Den Haag supporter. Jij hebt ervoor gekozen om Ado Den Haag supporter te worden.
Een Marokkaan die net zo hard werkt als een hardwerkende autochtoon heeft deze keuze niet. Hij zal elk moment van de dag als Marokkaan worden gezien en dag in dag uit te maken krijgen met de vooroordelen veroorzaakt door dat tuig.

Hij zal zich dus regelmatig 2x zo hard moeten bewijzen als jij. Dat is wel een wezenlijk verschil met de supporter die de keuze heeft, om als hij na de wedstrijd thuis komt, z'n supporterskloffie uit te trekken waardoor hij weer een 'onherkenbare' 'eerlijke' autochtoon is.

[Dit bericht is gewijzigd door KreKkeR op 04-06-2002 01:16]

Krekker is de bom!
  dinsdag 4 juni 2002 @ 18:07:16 #194
7966 eRR_
Op dinsdag 04 juni 2002 01:02 schreef KreKkeR het volgende:
Ik doelde met het "Kun je dat dan wel beoordelen vanuit jouw huidige situatie?" op het kunnen beoordelen/inschatten hoe jij het zou vinden om continu te worden aangesproken op het gedrag van anderen omdat jij toevallig diezelfde afkomst zou hebben.
Ik zei ook dat dat voorval niet terzake deed. Maar nogmaals, ik kan me heel goed voorstellen dat ik erop aan zou worden gesproken in zo'n geval.
quote:
Op wie doel je met 'de Marokkaanse gemeenschap'?
Elke willekeurige Marokkaan?
Elke willekeurige hardwerkende intellectuele Marokkaan?
De Imams?
Het tuig?
Hun ouders?
wie?
kruis aan wat van toepassing is?

[X] Elke willekeurige Marokkaan.

quote:

Tuurlijk zou het mooi zijn als er waar dan ook vanuit de Marokkaanse gemeenschap meer werd gedaan aan de probleemjongeren. Zeker vanuit de kerkelijke organisaties die naar mijn weten redelijk wat invloed hebben op de gezinnen, zou enige positieve invloed gewenst zijn.

Inderdaad, nederland doet al genoeg, je geeft dus in feite ook zelf aan dat wel degelijk de gemeenscahp in het algemeen verantwoordelijk is. Want nu doe je dus een beroep op die eerlijke, goedbedoelende imam, net zogoed als ik me kan voorstellen dat een doodnormale student over 1 kam wordt geschoren dankzij zijn misdragende groep landgenoten.
quote:
Maar, je kan niet zomaar elke willekeurige hardwerkende Marokkaan verantwoordelijk stellen voor, of aanspreken op het gedrag van die groep probleemjongeren. Een willekeurige Marokkaan is netzomin verantwoordelijk voor deze jongeren als een willekeurige autochtone Nederlander!
Netzoals een willekeurige autochtone Nederlander niet verantwoordelijk te stellen is voor, of aan te spreken is op de daad van Volkert G.
Wel, de tendens is dat Links momenteel de Grote Boosdoener is, zoals er nu bijvoorbeeld zeer weining begrip wordt opgebracht voor de huidige schiphol actie van links radicalen, zie topic. Het is een logisch gevolg dat links nu in een kwaad daglicht komt, zoals rechts altijd al in een kwaad daglicht werd gesteld. Het is natuurlijk onzin om "de autochtoon" in verband te brengen met vd G. In dat geval zou je niet Marokkanen, maar "de mens" in het algemeen mede verantwoordelijk moeten achten.
quote:
Het is krom om te denken dat een hardwerkende Marokkaan meer verantwoordelijk voor die probleemjongens is dan een hardwerkende Nederlander, alleen omdat dit tuig ook toevallig de naam "Marokkaan" draagt.
precies wat er nu dus gebeurt met welke milieu activist dan ook, of enig linkse actievoerder. Een logische reactie. Dat is nu eenmaal hoe de mens in elkaar zit. Des te meer aan de goedbedoelende marokkaanse gemeenschap alles op alles te stellen om van hun slechte imago af te komen. Zoals links meer ludieke publieksvriendelijke acties voert na 6/5 om iets aan hun slechte imago te doen, terwijl zij natuurlijk ook in de meeste gevallen onterecht in verband met vd G worden gebracht. Jammer, maar zo is de publieke opinie nou eenmaal ! En ik ben deel van dat publiek.
  dinsdag 4 juni 2002 @ 18:19:08 #195
7966 eRR_

[Dit bericht is gewijzigd door eRR_ op 04-06-2002 18:25]

dinsdag 4 juni 2002 @ 18:47:25 #196
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_4447487
quote:
Op dinsdag 04 juni 2002 18:07 schreef eRR_ het volgende:
Wel, de tendens is dat Links momenteel de Grote Boosdoener is, zoals er nu bijvoorbeeld zeer weining begrip wordt opgebracht voor de huidige schiphol actie van links radicalen, zie topic. Het is een logisch gevolg dat links nu in een kwaad daglicht komt, zoals rechts altijd al in een kwaad daglicht werd gesteld. Het is natuurlijk onzin om "de autochtoon" in verband te brengen met vd G. In dat geval zou je niet Marokkanen, maar "de mens" in het algemeen mede verantwoordelijk moeten achten.
[..]

precies wat er nu dus gebeurt met welke milieu activist dan ook, of enig linkse actievoerder. Een logische reactie. Dat is nu eenmaal hoe de mens in elkaar zit. Des te meer aan de goedbedoelende marokkaanse gemeenschap alles op alles te stellen om van hun slechte imago af te komen. Zoals links meer ludieke publieksvriendelijke acties voert na 6/5 om iets aan hun slechte imago te doen, terwijl zij natuurlijk ook in de meeste gevallen onterecht in verband met vd G worden gebracht. Jammer, maar zo is de publieke opinie nou eenmaal ! En ik ben deel van dat publiek.

Dat de veel personen dit gedrag vertonen wil ik niet ontkennen. Maar sinds wanneer is dat een reden om het goed te keuren en/of eraan mee te doen? Je geeft in feite zelf toe hoe onterecht het is.
Sinds wanneer moet je een gevolg maar gaan gedogen of erger nog, eraan mee mee gaan doen, alleen omdat het gevolg logisch (lees: te begrijpen) is?

Deed jij in de periode dat de publieke opinie volgens jouw woorden rechts in het kwade daglicht stelde, ook hieraan mee? Ook toen was je immers deel van het publiek...

En als volgens de publieke opinie Joden slecht zijn, moet iedereen zich hier om die reden dan maar aan conformeren?

Ja, ik kan wel begrijpen dat er Moslims zijn die de VS tot in het bot haten, moet ik ze nou maar gelijk geven? Moet ik nou om die reden hun haat dragende ideeen ook maar gaan dragen?
Fanatieke Moslims in bepaalde landen hebben dus eigenlijk gelijk? Hun gedrag is dus ok? Ze volgens immers de publieke opinie die in hun land heerst. Allemaal harstikke logisch te verklaren hoor...

Dus als een groep Marokkanen komt met deze afbeelding: http://www.maghreb.nl/column/marocmijnl.jpg is dat eigenlijk ook prima? De publieke opinie in die groep wijst namelijk die richting op...

Is er ook niet nog zoiets als zelf denken, je eigen verstand gebruiken en aan de hand daarvan een mening vormen en je gedrag daarop baseren?

Krekker is de bom!
  dinsdag 4 juni 2002 @ 19:40:58 #197
7966 eRR_
Op dinsdag 04 juni 2002 18:47 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Dat de veel personen dit gedrag vertonen wil ik niet ontkennen. Maar sinds wanneer is dat een reden om het goed te keuren en/of eraan mee te doen? Je geeft in feite zelf toe hoe onterecht het is.
Sinds wanneer moet je een gevolg maar gaan gedogen of erger nog, eraan mee mee gaan doen, alleen omdat het gevolg logisch (lees: te begrijpen) is?

Deed jij in de periode dat de publieke opinie volgens jouw woorden rechts in het kwade daglicht stelde, ook hieraan mee? Ook toen was je immers deel van het publiek...

En als volgens de publieke opinie Joden slecht zijn, moet iedereen zich hier om die reden dan maar aan conformeren?

Ja, ik kan wel begrijpen dat er Moslims zijn die de VS tot in het bot haten, moet ik ze nou maar gelijk geven? Moet ik nou om die reden hun haat dragende ideeen ook maar gaan dragen?
Fanatieke Moslims in bepaalde landen hebben dus eigenlijk gelijk? Hun gedrag is dus ok? Ze volgens immers de publieke opinie die in hun land heerst. Allemaal harstikke logisch te verklaren hoor...

Dus als een groep Marokkanen komt met deze afbeelding: http://www.maghreb.nl/column/marocmijnl.jpg is dat eigenlijk ook prima? De publieke opinie in die groep wijst namelijk die richting op...

Is er ook niet nog zoiets als zelf denken, je eigen verstand gebruiken en aan de hand daarvan een mening vormen en je gedrag daarop baseren?

ok, ik zal mijn standpunt kort en bondig weergeven, anders gaat dit nog weken zo door:

- nee, je kunt 1 hele bevolkingsgroep niet verantwoordelijk achten voor de daden van enkelen, maar ik kan me dit wel heel goed voorstellen en diep in mijn hart kijk ik ze er eigenlijk ook op aan.
- ja, ik vind wel dat er een dringend beroep op deze personen mag worden gedaan om proberen dit gedrag terug te dringen, daar nederlands ingrijpen tot dusver geen enkel resultaat heef geboekt. Want dat het een zeer ernstig probleem is, zal je toch met me eens zijn?

dinsdag 4 juni 2002 @ 20:25:35 #198
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_4448787
quote:
Op dinsdag 04 juni 2002 19:40 schreef eRR_ het volgende:

[..]

ok, ik zal mijn standpunt kort en bondig weergeven, anders gaat dit nog weken zo door:

- nee, je kunt 1 hele bevolkingsgroep niet verantwoordelijk achten voor de daden van enkelen, maar ik kan me dit wel heel goed voorstellen en diep in mijn hart kijk ik ze er eigenlijk ook op aan.
- ja, ik vind wel dat er een dringend beroep op deze personen mag worden gedaan om proberen dit gedrag terug te dringen, daar nederlands ingrijpen tot dusver geen enkel resultaat heef geboekt. Want dat het een zeer ernstig probleem is, zal je toch met me eens zijn?

Omdat ze dezelfde etniciteit hebben?
Dus als ik b.v. iemand vermoord mag iedereen jou er op aankijken omdat je op hetzelfde forum zit?
Were making, were making!
Radio Soulwax!
  dinsdag 4 juni 2002 @ 21:09:57 #199
16856 PuNkOrAmA
professioneel begaaier
pi_4449396
Er zijn enorm veel coole Marokanen (meer als naaiers) maar de NAAIERS (en die zijn er ook verdomd veel) die mensen in elkaar slaan, uitschelden en dingen vernielen moeten LINEA-RECTA teruggestuurd worden of in de bak gegooit worden. Ik heb ABSOLUUT NIETS tegen buitenlanders, ik ben zelfs van mening dat er veel meer vluchtelingen moeten toegelaten worden, maar die mensen die hier de orde komen verstoren hebben geen recht op een verzorgende staat. De CRIMINELE allochtone jeugd moet opgeruimd worden!
pi_4450195
Ik wil zelf eens een aantal vragen stellen aan de mensen die op dit forum posten. Vraag het eens aan je vader over hoe het vroeger was in bepaalde stadswijken.

Toen mijn vader 30 jaar geleden voordat de eerste marrokaan hier naartoe werd gehaald waren deze problemen van hangjongeren, toendertijd nog gewoon kampers en nozems genoemd ook al aanwezig in de Nederlandse samenleving.

30 jaar geleden had je ook wijken waar bijna iedereen overdag op straat bier zat te drinken, een ww uitkering trok en groepen randgroepjongeren mensen van de fiets trokken en in elkaar sloegen. Dit gebeurde 30 jaar geleden al in het "fatsoenlijke" Den Bosch, Arnhem en ieder willekeurige achterstandsbuurt in een grote stad.

Ook 30 jaar geleden had je no go area's in de verschillende steden. Het enige verschil is nu dat de "nozems" van tegenwoordig "buitenlanders" zijn. Dit is makkelijk te verklaren, omdat heel veel marrokanen in de industrie werkten als laagbetaalde arbeider, en als zodanig in die arbeidersbuurten kwamen wonen. De ineenstorting van de industrie eind jaren 70 heeft veel van hun, en hun blanke mede arbeiders werkloos gemaakt.

Zij kwamen dus in een achterstandsbuurt terecht, waar dit gedrag al aanwezig was. Heel veel buitenlanders zitten nog steeds op de laagste stappen van de sociale ladder in de Nederlandse samenleving. Als ouders geen baan hebben of thuis problemen hebben dan worden kinderen niet goed opgegevoed, taalachterstand en cultuurverschillen gooien olie op het vuur.

In het begin van de jaren negentig is er veel bezuiningd op de zachte hulpverlening, vooral voor de jeugd. Het gevolg hiervan is een groot deel van die jongens ontspoord is geraakt in deze harde Nederlandse samenleving, die geld als voornaamste statussymbool heeft.

Een hoop van de posters op dit forum schreeuwt om een harde aanpak van deze jongeren. Ik ben het daar niet geheel mee eens. Opsluiten alleen helpt niet, de gevangenis is de hogeschool van de misdaad. Als die jongeren voor 2 of 3 jaar de gevangenis ingaan, dan komen ze er als gevaarlijkere criminelen uit. De rotjochies die nu zijn opgepakt zijn dan al vervangen door de volgende generatie probleemkinderen uit de achterstandswijken. Een hard Amerikaans beleid werkt niet, omdat daar eenderde van de minderheden in de gevangenis zit, en de criminaliteit nog steeds erg hoog is.

Een oplossing die ik mij kan bedenken is het volgende:
De harde kern in deze groepen aanpakken en verplicht tot hun 21 e Jeugd TBS opleggen, indien zij meerderjarig zijn TBS voor onbepaalde tijd.

Meelopers eens flink laten schrikken door ze eens een weekje te laten meelopen met iemand die in de bak zit, die ze verteld over leven zonder seks scooters en nikes.

De Jeugdhulpverlening moet probleemkinderen als deze marrokkaanse jochies al in de basischool detecteren en met volle kracht corrigeren voordat zij ontsporen. Ouders moeten met financiele prikkels duidelijk gemaakt worden dat meewerking aan de behandeling van hun kinderen verplicht is.

Vroeg corrigeren is de enige mogelijkheid om deze ellende te voorkomen.

Mijn toetsenbord is mijn wapen
  woensdag 5 juni 2002 @ 13:49:45 #201
14281 KomMaar
I've got the power
pi_4458784
Jongens jongens zo krijg k mn topbaantje nooit
  woensdag 5 juni 2002 @ 16:19:19 #202
26381 BucWild
Still smokin'
pi_4461693
D'r wonen zoveel marokkanen in Gouda, dat Gouda niet eens meedoet aan de Euro
Talk is cheap, so I bought every word you said......
  woensdag 5 juni 2002 @ 17:05:41 #203
7966 eRR_
Op dinsdag 04 juni 2002 21:54 schreef ir het volgende:
De harde kern in deze groepen aanpakken en verplicht tot hun 21 e Jeugd TBS opleggen, indien zij meerderjarig zijn TBS voor onbepaalde tijd.

Meelopers eens flink laten schrikken door ze eens een weekje te laten meelopen met iemand die in de bak zit, die ze verteld over leven zonder seks scooters en nikes.

De Jeugdhulpverlening moet probleemkinderen als deze marrokkaanse jochies al in de basischool detecteren en met volle kracht corrigeren voordat zij ontsporen. Ouders moeten met financiele prikkels duidelijk gemaakt worden dat meewerking aan de behandeling van hun kinderen verplicht is.

Vroeg corrigeren is de enige mogelijkheid om deze ellende te voorkomen.

stel je verkiesbaar, mijn stem heb je
pi_4519262
quote:
Een hoop van de posters op dit forum schreeuwt om een harde aanpak van deze jongeren. Ik ben het daar niet geheel mee eens. Opsluiten alleen helpt niet, de gevangenis is de hogeschool van de misdaad. Als die jongeren voor 2 of 3 jaar de gevangenis ingaan, dan komen ze er als gevaarlijkere criminelen uit. De rotjochies die nu zijn opgepakt zijn dan al vervangen door de volgende generatie probleemkinderen uit de achterstandswijken. Een hard Amerikaans beleid werkt niet, omdat daar eenderde van de minderheden in de gevangenis zit, en de criminaliteit nog steeds erg hoog is.

Daar ben ik het ook niet mee eens. Heel Nederland zal zeker via de belasting gaan betalen voor dat tuig wat allemaal een TBS behandeling moet hebben?? NOT !
Krijg je dalijk nog overvolle ziekenhuizen door agressieve tbs patienten die de verpleegster in mekaar meppen.

Een enkeltje naar Marokko, en daar in de gevangenis stoppen!

pi_4519792
quote:
Op zondag 09 juni 2002 22:06 schreef RaTz het volgende:
Een enkeltje naar Marokko, en daar in de gevangenis stoppen!
Ook de hiergeborenen?

Naar Duitsland zul je, zwoegen!

pi_4520386
quote:
Op zondag 09 juni 2002 22:32 schreef Youssef het volgende:

[..]

Ook de hiergeborenen?

Allemaal die een dubbele nationaliteit hebben ja.

En oeh lala, wat wil het toeval? De Marokkaanse regering heeft een achterlijk wetje ingesteld dat het ONMOGLELIJK is voor een Marokkaan (zelfs tweede en derde generatie) om afstand te doen van de Marokkaanse nationaliteit, ook al is dat een eis van het gastland.

Dus doei! .

Oh en Duitsland is best koel dus zo erg is dat niet.

zondag 9 juni 2002 @ 23:07:38 #207
20137 Volcanus
M.Kemal Atatürk
pi_4520479
De grappige van het verhaal is dat je het alleen maar op 1 perspectief hoort.

Als ze nou eens vragen aan de Marrokaantjes daar waarom ze het doen?
Als zij in hun tijd ook veel 'pijn' hebben geleden dan is het 'te begrijpen'( voorzichtig uitgedrukt)

Maar tja, Panorama is een zeer overdreven blad.

Als iemand 1 klap uitdeeld dan is het gelijk een halve oorlog. Zo erg kunnen ze het maken.

Je moet nooit naar dat soort onderzoeken kijken, laten we wat realistischer wezen.

Maar toch is het een bot verhaal natuurlijk.

Tha best place to be is Turkey!
pi_4520551
quote:
Op zondag 09 juni 2002 23:07 schreef Volcanus het volgende:

Als zij in hun tijd ook veel 'pijn' hebben geleden dan is het 'te begrijpen'( voorzichtig uitgedrukt)

Wat nou in hun tijd?
Wat een slap gelul.
NIKS te begrijpen. Gewoon eruit trappen, of de ME erop af. En maar rammen hoppa.
  zondag 9 juni 2002 @ 23:20:08 #209
20137 Volcanus
M.Kemal Atatürk
pi_4520700
Door Ron_Jeremy - zondag 09 juni 2002 23:11

--------------------------------------------------------------------------------

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op zondag 09 juni 2002 23:07 schreef Volcanus het volgende:

Wat nou in hun tijd?
Wat een slap gelul.
NIKS te begrijpen. Gewoon eruit trappen, of de ME erop af. En maar rammen hoppa

Criminaliteit oplossen met crimineel gedrag.
Dat is wat jij beweert dan.

Dit is natuurlijk nooit een oplossing. Meestal als men dit wilt doen volgt er iets waar meer mensen onder moeten leiden. Dus een relletje hier en een relletje daar. Dat lijkt me geen goed idee.

Ik weet het niet, maar ik geloof best nog dat er aardige Marokkanen zijn. We kunnen niet elke crimineel de land uit trappen natuurlijk.

Daar hebben ze al iets op gevonden trouwens! De gevangenis in of anders de dood straf!!!

Een Amnestie wet als in Turkije zal ook ervoor zorgen dat niet iedereen op een onterechte wijze wordt behandelt. Afgezien van onze Hakan K. dan die gelukkig weer in de bak zit.

zondag 9 juni 2002 @ 23:24:37 #210
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_4520774
quote:
Op zondag 09 juni 2002 23:20 schreef Volcanus het volgende:
-knip-
Maar wat bedoelde je nou met 'in hun tijd'?
  dinsdag 11 juni 2002 @ 00:17:21 #211
20137 Volcanus
M.Kemal Atatürk
pi_4536467
Als zij in hun jeugdtijden vele ernstige dingen meegemaakt hebben.

Als jij je hele leven lang bent gepest door een groepje Marokkanen dan zul je inderdaad ook hekel aan ze hebben. In dit geval dus andersom.

Maar het blijft toch onmenselijk wat daar gebeurt, maar de 'oprotten naar eigen land' zin vind ik vreemd. Je kan niet iedereen terug sturen die ernstig zijn. Daarvoor heb je tegenwoordig klinieken of gevangenissen voor.

dinsdag 11 juni 2002 @ 00:21:20 #212
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_4536511
quote:
Op dinsdag 11 juni 2002 00:17 schreef Volcanus het volgende:
Als zij in hun jeugdtijden vele ernstige dingen meegemaakt hebben.

Als jij je hele leven lang bent gepest door een groepje Marokkanen dan zul je inderdaad ook hekel aan ze hebben. In dit geval dus andersom.

Wat zouden zij dan meegemaakt moeten hebben?
  dinsdag 11 juni 2002 @ 13:18:23 #213
20137 Volcanus
M.Kemal Atatürk
pi_4541384
Aangezien je vrij nieuwsgierig bent naar mijn meningen zal ik ook nog vragen blijven stellen die jij waarschijnlijk later nog eens zal vragen.

Wat zouden zij dan meegemaakt kunnen hebben??

- Ze zijn waarschijnlijk gediscrimineerd?? Ik zeg maar wat hoor.

Waarom zijn ze gediscrimineerd??( ik weet dat dit een taboe woord is tegenwoordig, maar goed)

- Mensen hadden hekel aan hen

Waarom hadden mensen hekel aan hen??

- Ze waren buitenlands, ze werkten niet en leven allemaal van een uitkering. Dus moeten ze oprotten naar hun eigen land.

Waarom dan naar hun eigen land??

- Omdat wij hier niet door hun luie gedrag willen leiden

Waar leiden wij onder dan??

- Door hun luie gedrag schat.

Zijn ze echt lui dan??

- Jah, dat vraag ik me ook inderdaad af...

Zullen ze ooit eens geld opleveren??

- Jah, die Marokkanen beginnen steeds beter te zijn op school enzo.

Vind je het acceptabel wat ze doen??
- Nee, natuurlijk niet

Waarom steun je ze dan??

Ik steun ze niet, ik zeg alleen dat je dit soort mensen een lesje moet leren, de gevangenis in of naar een kliniek. Oprotten naar het buitenland roepen is te simpel en dat kan ook niet.

Waarom kan het niet??

- Omdat het tot chaos zal lijden voor Nederland. Nationaal en Internationaal gezien.

Wat voor chaos??

- Ik durf het niet te zeggen

Waarom niet??

- Misschien ben ik een mietje.

(ik:) Verder nog vragen??

(jij:) Nee.

pi_4566039
Die jongeren van onder de 18 jaar zijn waarschijnlijk echt niet veel gediscrimineerd, omdat ze waarschijnlijk ook in Nederland zijn geboren. Die ouders daarentegen misschien wel.

Waarom ze zich zo gedragen?
Omdat hier geen autoriteit/ een harde hand is, in Marokko daarentegen wel. Omdat ze asociaal zijn, en omdat hun ouders ze niet kunnen opvoeden blijkbaar.

Soms kun je ook discriminatie creeren tegen jezelf, als je je niet normaal gedraagt. Dan keert iedereen zich tegen de Marokkanen.

Als ik vroeger vanalles heb meegemaakt, en vroeger ben gepest, mishandeld en weet ik veel allemaal wel niet, dan is dat toch ook geen reden om me asociaal te gaan gedragen of wel dan??!!?

woensdag 12 juni 2002 @ 22:39:53 #215
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_4566947
quote:
Op dinsdag 11 juni 2002 13:18 schreef Volcanus het volgende:
-inhoudsloos gewauwel-
En nu serieus.
  woensdag 12 juni 2002 @ 22:47:20 #216
21400 kariem112
Nederlander
pi_4567161
ik ga in Gouda wonen... zou zou Pim het gewild hebben
......
pi_4571007
quote:
Op zaterdag 01 juni 2002 15:29 schreef Youssef het volgende:

[..]

Kishmet Youssef ?
Vind je dan dat geweld normaal is ?
Never advise anyone to go to war or to marry. -Spanish Proverb
pi_4571046
quote:
Op zondag 09 juni 2002 23:11 schreef Ron_Jeremy het volgende:

[..]

Wat nou in hun tijd?
Wat een slap gelul.
NIKS te begrijpen. Gewoon eruit trappen, of de ME erop af. En maar rammen hoppa.

Ontiegelijke simplist
Rij je door het rode licht gaat er een bazooka af in plaats van een flitskamera, er zijn nog muurmitrailleurs te krijgen in Duitsland
Never advise anyone to go to war or to marry. -Spanish Proverb
  donderdag 13 juni 2002 @ 10:01:20 #219
17075 extreme
-wannahave-
pi_4571058
quote:
-bla-
ga er eens gezellig een weekje tussen wonen, kan je ze tussen je beroving en je enkeltje ziekenhuis door uitleggen dat je ze zo goed begrijpt...
Too often, we lose sight of life's simple pleasures. Remember, when someone annoys you it takes 42 muscles in your face to frown, BUT, it only takes 4 muscles to extend your arm and bitch-slap that mother@#?!&! upside the head.
  donderdag 13 juni 2002 @ 10:40:15 #220
21066 Potter
At your service
pi_4571438
Maassluis is ook zo erg.
"Will the ones who speak their mind, be the first to hold their peace? "
  donderdag 13 juni 2002 @ 11:13:48 #221
24384 Tony_Montana
Say goodnight to the bad guy
pi_4571823
-dubbelpost-

[Dit bericht is gewijzigd door Tony_Montana op 13-06-2002 11:15]

Me, I always tell the truth--even when I lie.
  donderdag 13 juni 2002 @ 11:14:22 #222
24384 Tony_Montana
Say goodnight to the bad guy
pi_4571827
Ik realiseer mij dat er een hoop goede marokkaanse jongeren tussen zitten, en dat waarschijnlijk niet eens 5% de boel verkan#$ren voor de rest. Maar als er in Gouda een groep van 300 jongeren zo bezig zijn, dan is dat denk ik toch wel wat meer dan die 5%.
Ik ben er helemaal voor dat de autochtone jeugd van Gouda gruwelijke knokploegen opricht die bij elk ontoelaatbaar incident van die marokkaantjes, deze groep helemaal aan gort trapt! serieus zover mogen ze van mij gaan, ik word er zo moe van van die verhalen dat ze ook zoveel problemen hebben blabla. Waarom hebben de allochtonen chinezen, of alle aziaten, Turken en middenafrikaners dan niet zoveel problemen en veroorzaken ze niet die teringzooi!@ zoals de marokkaantjes dat doen?!
Onbegrijpelijk voor mij, enige manier is oog om oog tand om tand bij die lui, dan begrijpen ze het wellicht een keer. Ik zie werkelijk geen alternatief wat kan werken hiervoor
Me, I always tell the truth--even when I lie.
  donderdag 13 juni 2002 @ 11:27:19 #223
16204 Fer-D
save time, see it my way
pi_4571950
quote:
Op woensdag 12 juni 2002 22:47 schreef kariem112 het volgende:
ik ga in Gouda wonen... zou zou Pim het gewild hebben
je bent wel erg blij dat ie er niet meer is he ?

maar goed, in Gouda zul je je vast thuis voelen.

end of line
  donderdag 13 juni 2002 @ 13:09:51 #224
2889 Zander
He's gone
pi_4573591
Nee, zo'n knokploeg hoeft van mij ook weer niet, eigenlijk. Ik zit niet zo te wachten op iedere week een kloppartij op de Markt...
pi_4581113
Niet alleen marokanen maar iedere bevolkingsgroep in Gouda met een getinte huid wordt gediscrimineerd. Ik ken mensen die hier al 40 jaar wonen en nog voor achterlijk worden versleten. Laten we wel zijn de gemiddelde gouwenaar is ook geen prettig mens.
pi_4581218
quote:
Aangezien je vrij nieuwsgierig bent naar mijn meningen zal ik ook nog vragen blijven stellen die jij waarschijnlijk later nog eens zal vragen.

Wat zouden zij dan meegemaakt kunnen hebben??

- Ze zijn waarschijnlijk gediscrimineerd?? Ik zeg maar wat hoor.

Waarom zijn ze gediscrimineerd??( ik weet dat dit een taboe woord is tegenwoordig, maar goed)

- Mensen hadden hekel aan hen

Waarom hadden mensen hekel aan hen??

- Ze waren buitenlands, ze werkten niet en leven allemaal van een uitkering. Dus moeten ze oprotten naar hun eigen land.

Waarom dan naar hun eigen land??

- Omdat wij hier niet door hun luie gedrag willen leiden

Waar leiden wij onder dan??

- Door hun luie gedrag schat.

Zijn ze echt lui dan??

- Jah, dat vraag ik me ook inderdaad af...

Zullen ze ooit eens geld opleveren??

- Jah, die Marokkanen beginnen steeds beter te zijn op school enzo.

Vind je het acceptabel wat ze doen??
- Nee, natuurlijk niet

Waarom steun je ze dan??

Ik steun ze niet, ik zeg alleen dat je dit soort mensen een lesje moet leren, de gevangenis in of naar een kliniek. Oprotten naar het buitenland roepen is te simpel en dat kan ook niet.

Waarom kan het niet??

- Omdat het tot chaos zal lijden voor Nederland. Nationaal en Internationaal gezien.

Wat voor chaos??

- Ik durf het niet te zeggen

Waarom niet??

- Misschien ben ik een mietje.

(ik:) Verder nog vragen??

(jij:) Nee.

al zou dat al waar zijn, dan nog kan hun gedrag niet door de beugel, of wou je het onder het mom van ach gut die zielige marrokanen laat ze eens gewoon een relletje mogen trappen doen???
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_4605242
quote:
Of je wilt de feiten maar niet erkennen
  zondag 16 juni 2002 @ 15:16:57 #228
20137 Volcanus
M.Kemal Atatürk
pi_4607183
Door Ener-G - vrijdag 14 juni 2002 01:10

al zou dat al waar zijn, dan nog kan hun gedrag niet door de beugel, of wou je het onder het mom van ach gut die zielige marrokanen laat ze eens gewoon een relletje mogen trappen doen???

Nee dat zeker niet Ener-G. Ik denk dat je mij verkeert heb begrepen. Zoals ik al eerder zei is dit niet acceptabel. Natuurlijk moeten ze bestraft worden. Ik probeerde alleen maar een reden voor het gevolg te geven. Maar er kunnen inderdaad meerdere factoren een rol spelen, zoals opvoeding.

pi_4607507
quote:
Op donderdag 13 juni 2002 09:54 schreef jannemanxx het volgende:

[..]

Kishmet Youssef ?
Vind je dan dat geweld normaal is ?

Kishmet? Wattah?

En nee, ik vind het niet goed, begrijp nou maar gewoon met wat ik bedoel...

pi_4647328
quote:

[..]

Je snapt het werkelijk niet he? Ik heb het over de GOUDSE jeugdige Marokkanen, niet over alle jeugdige Marokkanen.
  dinsdag 18 juni 2002 @ 23:43:09 #231
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_4647528
quote:
Op dinsdag 18 juni 2002 23:29 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Je snapt het werkelijk niet he? Ik heb het over de GOUDSE jeugdige Marokkanen, niet over alle jeugdige Marokkanen.

Dit soort topics lopen over met de volgende termen:

- iedereen over 1 kam scheren
- generaliseren
- racisten
- populisten
- islam

In dit soort topics is het bijna altijd de schuld van de islam of van de marokkanen, ik hoop niet dat FOK nederland vertegenwoordigd, anders waren de buitenlanders niet meer welkom, en die er al zijn moesten dan terug ...

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  dinsdag 18 juni 2002 @ 23:50:34 #232
8369 speknek
Another day another slay
pi_4647641
quote:
Op zondag 16 juni 2002 11:58 schreef FouteMensenStaff het volgende:

Of je wilt de feiten maar niet erkennen

Inmiddels ook drie pagina's in de Elsevier van deze week.
Gouda is met stip op één binnen gekomen in de top 25 meeste vernielingen per 1000 inwoners van ALLE Nederlandse gemeentes (en nummer 15 van meeste diefstallen en geweldplegingen). De korpschef van politie heeft verklaard dat de Goudse criminaliteit een vrijwel volledig Marokkaans probleem is (en ja maar zeventien procent van Gouda is Marokkaans).
  dinsdag 18 juni 2002 @ 23:52:05 #233
8369 speknek
Another day another slay
pi_4647658
quote:
Op donderdag 13 juni 2002 13:09 schreef Zander het volgende:
Nee, zo'n knokploeg hoeft van mij ook weer niet, eigenlijk. Ik zit niet zo te wachten op iedere week een kloppartij op de Markt...
Gebeurd dat niet al dan?
  dinsdag 18 juni 2002 @ 23:52:07 #234
13462 BansheeBoy
pi_4647660
quote:
Op dinsdag 18 juni 2002 23:50 schreef speknek het volgende:

[..]

Gouda is met stip op één binnen gekomen in de top 25 meeste vernielingen per 1000 inwoners van ALLE Nederlandse gemeentes (en nummer 15 van meeste diefstallen en geweldplegingen). De korpschef van politie heeft verklaard dat de Goudse criminaliteit een vrijwel volledig Marokkaans probleem is (en ja maar zeventien procent van Gouda is Marokkaans).

...en daarmee dus ook 17% van de criminaliteit, dat vind ik best meevallen dan...
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  dinsdag 18 juni 2002 @ 23:54:50 #235
8369 speknek
Another day another slay
pi_4647689
Nee, 90% van de criminaliteit.
  dinsdag 18 juni 2002 @ 23:55:12 #236
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_4647700
quote:
Op dinsdag 18 juni 2002 23:52 schreef BansheeBoy het volgende:

...en daarmee dus ook 17% van de criminaliteit, dat vind ik best meevallen dan...

Begrijpend lezen blijft soms een probleem voor je?
quote:
De korpschef van politie heeft verklaard dat de Goudse criminaliteit een vrijwel volledig Marokkaans probleem is
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_4647706
quote:
Op dinsdag 18 juni 2002 23:52 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Nee...beter lezen: 17% van de inwoners van Gouda (de Marokkanen) veroorzaken bijna 100% vd criminaliteit:
quote:
De korpschef van politie heeft verklaard dat de Goudse criminaliteit een vrijwel volledig Marokkaans probleem is
  woensdag 19 juni 2002 @ 00:00:49 #238
13462 BansheeBoy
pi_4647781
quote:
Op dinsdag 18 juni 2002 23:55 schreef Ron_Jeremy het volgende:

[..]

Nee...beter lezen: 17% van de inwoners van Gouda (de Marokkanen) veroorzaken bijna 100% vd criminaliteit:
[..]

Dat is rekenkundig gezien toch helemaal niet mogelijk, 17 % is Marokkaan, die kunnen rekenkundig gezien nooit het hele probleem vertegenwoordigen lijkt me ...
pi_4648041
quote:
Op woensdag 19 juni 2002 00:00 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat is rekenkundig gezien toch helemaal niet mogelijk, 17 % is Marokkaan, die kunnen rekenkundig gezien nooit het hele probleem vertegenwoordigen lijkt me ...

Natuurlijk kan dat wel.

Blijkbaar heb je niet al te veel inzicht wat rekenen betreft...

1% kan al een geheel probleem veroorzaken. Als er op een gemeente van 100.000 mensen, 1000 mensen alle moorden veroorzaken, dan veroorzaakt 1% vd mensen 100% van de moorden.

Sim-pel.

Waarom leg ik zulke simpele zaken nog uit aan relkloons?

woensdag 19 juni 2002 @ 00:17:43 #240
13462 BansheeBoy
pi_4648086
quote:
Op woensdag 19 juni 2002 00:15 schreef Ron_Jeremy het volgende:

[..]

Natuurlijk kan dat wel.

Blijkbaar heb je niet al te veel inzicht wat rekenen betreft...

1% kan al een geheel probleem veroorzaken. Als er op een gemeente van 100.000 mensen, 1000 mensen alle moorden veroorzaken, dan veroorzaakt 1% vd mensen 100% van de moorden.

Sim-pel.

Waarom leg ik zulke simpele zaken nog uit aan relkloons?

Ja als je het zo ziet wel jah, ik begrijp het... Maar wat bedoel je met relkloons ??? ...
  vrijdag 21 juni 2002 @ 00:29:36 #241
8372 Bastard
Persona non grata
pi_4681957
quote:
Op dinsdag 18 juni 2002 23:50 schreef speknek het volgende:

[..]

Het is echt van de zotte dat het word getolereerd!

Sluit een moskee voor straf

The truth was in here.
  vrijdag 21 juni 2002 @ 01:24:09 #242
24778 Sokki
IK BEN NIET DRONKEN!!!!!!
pi_4682367
Waarom zetten ze hiervoor het leger niet gewoon in..

Speciale eenheden; ongewapend (of alleen met knuppels oid) en als enige taak daders van openbare geweldsdelicten op heterdaad betrappen en vasthouden tot de politie ter plaatse is.
Kernwoorden: Onzichtbaar, snel, grondig.
Buurtbewoners inschakelen als informatiesysteem.
(Dan heeft de autochtone jeugd ook wat te doen, nml. criminaliteit spotten).

Militairen zijn supergedisciplineerd en enorm geschikt zo effectief mogelijk zo'n operatie uit te voeren.
Het idee is gewoon heel Gouda vol te pompen met militairen zodat in principe ieder openbaar delict bestraft wordt. Als het probleem opgelost is het aantal militairen afbouwen.

Natuurlijk moet dit wel gebeuren in combinatie met strafrecht waar een preventieve werking vanuit gaat. Hier moet dus door justitie iets aan gedaan worden.

You can only scratch the surface..
pi_4682467
edit-offtopic reactie verwijderd-edit

[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 21-06-2002 08:47]

pi_4682620

[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 21-06-2002 08:46]

α & Ω
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
pi_4682689

[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 21-06-2002 08:46]

vrijdag 21 juni 2002 @ 09:19:36 #246
8369 speknek
Another day another slay
pi_4683280
quote:
Op vrijdag 21 juni 2002 01:24 schreef Sokki het volgende:
Militairen zijn supergedisciplineerd en enorm geschikt zo effectief mogelijk zo'n operatie uit te voeren.
Het idee is gewoon heel Gouda vol te pompen met militairen zodat in principe ieder openbaar delict bestraft wordt. Als het probleem opgelost is het aantal militairen afbouwen.

Natuurlijk moet dit wel gebeuren in combinatie met strafrecht waar een preventieve werking vanuit gaat. Hier moet dus door justitie iets aan gedaan worden.

Het hoeven niet per sé militairen te zijn, er is een experiment ergens geweest met een geweldige politiemacht die de een maand lang de hele wijk bezet en duidelijk laat zien dat ze de baas zijn. Je zou verwachten dat de jeugdbendes zich verplaatsen naar ergens anders, maar ze losten gewoon grotendeels op.
  vrijdag 21 juni 2002 @ 10:10:09 #247
13462 BansheeBoy
pi_4683820
Ik neem de Panorama al helemaal niet meer serieus sinds ik er ben achter gekomen dat NOVA veel connecties heeft met de schrijvers van deze rechts-getinte stukken...
  vrijdag 21 juni 2002 @ 12:43:25 #248
8369 speknek
Another day another slay
pi_4685802
Even opletten ik had het over een artikel uit de Elsevier. Daarbij kunnen verschillende mensen in dit topic de verhalen bevestigen.
pi_4685840
Panorama is dat blad met een lekker wijf op de voorkant toch
pi_4687388
Gewoon een politiemacht hier instellen die veel meer mag dan nu (niet dat 't direct een soort SS ofzo moet worden)
Als iemand geweldadig is, gewoon die knuppel gebruiken (daar heb je 'm per slot toch ook voor ), voor vuurwapens geldt 'tzelfde, schiet een schouder van een geweldpleger maar kapot. Jammer dan, leert 'ie 't misschien af.

*geldt overigens niet alleen voor Marokkanen, gewoon zo'n beleid voeren in Nederlands, voor iedereen.

pi_4689194
quote:
Op vrijdag 21 juni 2002 14:09 schreef mystical het volgende:
Gewoon een politiemacht hier instellen die veel meer mag dan nu (niet dat 't direct een soort SS ofzo moet worden)
Als iemand geweldadig is, gewoon die knuppel gebruiken (daar heb je 'm per slot toch ook voor ), voor vuurwapens geldt 'tzelfde, schiet een schouder van een geweldpleger maar kapot. Jammer dan, leert 'ie 't misschien af.

*geldt overigens niet alleen voor Marokkanen, gewoon zo'n beleid voeren in Nederlands, voor iedereen.

Ja, gewoon knokploegen de buurten in. Gezeik? Meteen bellen, en 10 grote mannen met wapenstokken erop.

Gebeurde in Noordwijk ook. Had je de Sus-ploeg. Grote uitsmijters, die alles in het gereel hielden. En ja, die mocht slaan.

Er is geen respect meer voor de politie, dat mag er wel weer ingeslagen worden.

vrijdag 21 juni 2002 @ 15:34:35 #252
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_4689278
quote:
Op vrijdag 21 juni 2002 15:31 schreef MoJo het volgende:
Er is geen respect meer voor de politie, dat mag er wel weer ingeslagen worden.
Door de politie ja, maar ZEKER niet door een knokploeg. Het laatste wat je nodig hebt is een groep mensen die zich macht gaan toe-eigenen omdat hun criminele gedrag gedoogd wordt.
In Arnhem liep er ook zo'n ploeg rond, was niet zo'n succes afaik.
pi_4689483
Gewoon met een knokploeg van een 10tal man iedere avond door Gouda trekken en de straten schoonvegen en het fatsoen er maar proberen in te slaan, luisteren kunnen ze namelijk niet.

Ik snap nederland soms echt niet... zelfs als je hier wat over zegt... terwijl het overduidelijk criminelen zijn, komen de moraalridders al uit hun hol kruipen om het op de nemen voor de oh zo zielige marokkaantjes.
Soms zou ik willen dat die moraalridders eens een aanvaring zouden hebben met een groepje (oh zo zielige) marokkanen.
En vervolgens dat je knieschijf enzo helemaal verbrijzelt wordt... eens kijken of je dan NOG steeds de moraalridder uithangt.
Zolang het maar ver van hun bed is roepen ze dat je er niets mag over zeggen.

Ik KOTS soms op nederland en schaam me soms dat ik een nederlander ben. We laten ons GODVERDOMME hier terroriseren in eigen land door een stel kutmongolen en er mag niets over gezegd worden. BAH. Krijg aub SOA's en ga dood.

vrijdag 21 juni 2002 @ 15:53:48 #254
13462 BansheeBoy
pi_4689662
quote:
Op vrijdag 21 juni 2002 15:43 schreef Refragmental het volgende:
Gewoon met een knokploeg van een 10tal man iedere avond door Gouda trekken en de straten schoonvegen en het fatsoen er maar proberen in te slaan, luisteren kunnen ze namelijk niet.

Ik snap nederland soms echt niet... zelfs als je hier wat over zegt... terwijl het overduidelijk criminelen zijn, komen de moraalridders al uit hun hol kruipen om het op de nemen voor de oh zo zielige marokkaantjes.
Soms zou ik willen dat die moraalridders eens een aanvaring zouden hebben met een groepje (oh zo zielige) marokkanen.
En vervolgens dat je knieschijf enzo helemaal verbrijzelt wordt... eens kijken of je dan NOG steeds de moraalridder uithangt.
Zolang het maar ver van hun bed is roepen ze dat je er niets mag over zeggen.

Ik KOTS soms op nederland en schaam me soms dat ik een nederlander ben. We laten ons GODVERDOMME hier terroriseren in eigen land door een stel kutmongolen en er mag niets over gezegd worden. BAH. Krijg aub SOA's en ga dood.

Als je het hier in Nederland niet naar je zin hebt, wie let je dan om te vertrekken naar een land waar je je fundamentalistische gedachtengoed tot uiting kan brengen, bv. in Engeland of "Israel"....

Het is de bedoeling om met zijn allen een goede betwiste samenleving tot stand te brengen waar iedereen de vruchten van plut, zwart of wit, moslim of islamiet, man of vrouw etc.

B@nsheeboy

pi_4689789
quote:
Op vrijdag 21 juni 2002 15:53 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Het is de bedoeling om met zijn allen een goede betwiste samenleving tot stand te brengen waar iedereen de vruchten van plut, zwart of wit, moslim of islamiet, man of vrouw etc.

B@nsheeboy

Maar de moslim mannen voorop natuurlijk?
Tot nu toe zie ik die moslims nou niet echt bepaald als een verijking van nederland... behalve de shoarma dan, maar daar heb ik geen islamietje voor nodig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')