-Waarom mogen we zelf niet beslissen of we (specifieke) belastingen betalen ?
-Het woord democratie past dus eigenlijk bij nederland ?
oh, belastingen. Beetje lullige typo in de topic
quote:als hier in nederland eens verscherpte maatregels komen waaronder ook een betere wao controle dan zullen onze belastingen enigzins kunnen zakken aangezien we dan niet meer voor die mensen hoeven te betalen die op hun luie gat zitten terwijl zij niets hebben.
Op donderdag 02 mei 2002 11:05 schreef hounddog het volgende:
Wat moet ik op zo'n statement nu zeggen.Belasting betalen is niet leuk en geloof me ik betaal heel veel belasting.Maar belasting is nodig om de maatschappij draaiende te houden.
quote:Bijzaak.
Op donderdag 02 mei 2002 11:07 schreef calvobbes het volgende:
En hoe wil jij dan de politie, zorg, leraren, brandweer, wegen e.d. betalen?
quote:inderdaad, die hebben we niet nodig. we blussen het huis zelf wel.
Op donderdag 02 mei 2002 11:07 schreef Jarno het volgende:[..]
Bijzaak.
quote:In het vervolg eventjes de topictitel nakijken voordat je op submit drukt
Op donderdag 02 mei 2002 11:03 schreef Kaalhei het volgende:
Zoals ieder wel zal weten leven we in nederland in een democratie. Het belangrijkste aspect van een democratie is dat het volk regeert (demos=volk) en derhalve beslissingen over zichzelf mag nemen. ITT tot andere staatvormen de aristocratie (aristo=beste) of een autocratie (dictatuur).
Het lijkt me voor de hand liggen dat er in Nederland een meerderheid van de bevolking tegen belastingen in het algemeen zijn. Maar specifieker kan je ook stellen dat een meerderheid tegen belastingen op tabak, alcohol, benzine en andere 'genotsmiddelen' is.
Waarom mag het volk, in deze democratie, dan niet over zichzelf beslissen, maar moet het op politieke partijen stemmen die allemaal voor deze belastingen zijn? Het is logisch dat ze hiervoor zijn, aan belastingen ontlenen politiek partijen hun bestaansrecht. Zonder deze belastingen hebben zij geen geld om uit te geven en dus geen macht. Een politieke partij die tegen belastingen is, is dus eigenlijk een contradicto in terminis...-Waarom mogen we zelf niet beslissen of we (specifieke) belastingen betalen ?
-Het woord democratie past dus eigenlijk bij nederland ?
Ik denk dat belastingen gewoonweg nodig zijn, anders is het snel gedaan met een land.
Waar moet het geld voor de zorg, onderwijs, wetenschap, veiligheid, ouderhoud van de infrastructuur, etc etc dan vandaan komen?
quote:Bijzaak?
Op donderdag 02 mei 2002 11:07 schreef Jarno het volgende:[..]
Bijzaak.
dat is de theorie in ieder geval
Daarbij, zeurt de nederlander wel over belastingingen, maar als je direct zou vragen wie er voor het afschaffen van alle belastingen in het algemeen is, zegt niemand IKKE.
Ik moet er niet aan denken. Waar moeten we dan die gezondheidszorg van betalen? Hoe kan een gemiddelde nederlander ooit nog studeren. Waar blijft onze internationale positie? Nou?
quote:Van diegene die er gebruik van maken?
Op donderdag 02 mei 2002 11:10 schreef Refragmental het volgende:[..]
In het vervolg eventjes de topictitel nakijken voordat je op submit drukt
Ik denk dat belastingen gewoonweg nodig zijn, anders is het snel gedaan met een land.
Waar moet het geld voor de zorg, onderwijs, wetenschap, veiligheid, ouderhoud van de infrastructuur, etc etc dan vandaan komen?
quote:Sorry, was een knipoog naar dit topic: Meerderheid Nederlanders tegen Flitspaal. Waar deze discussie uit voorkwam, zeg maar.
Op donderdag 02 mei 2002 11:11 schreef Refragmental het volgende:[..]
Bijzaak?
Kun je je een beetje duidelijker uitdrukken?
Want ik vind die dingen echt geen bijzaak hoor.
als je mijn ongenuanceerde mening wilt weten: de meerderheid van de nederlanders is zo dom, egoistisch en kortzichtig dat we het land binnen een paar jaar volledig naar de klote geholpen zouden hebben door onze door egoisme en onwetendheid ingegeven beslissingen...
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 11:12 schreef Kaalhei het volgende:Van diegene die er gebruik van maken?
quote:Je spreekt jezelf nu al tegen....
Op donderdag 02 mei 2002 11:03 schreef Kaalhei o.a. het volgende:Maar specifieker kan je ook stellen dat een meerderheid tegen belastingen op tabak, alcohol, benzine en andere 'genotsmiddelen' is.
Meen je dit echt of zit je gewoon te stangen?
quote:* Kaalhei zegt IKKE
Op donderdag 02 mei 2002 11:12 schreef stigchel het volgende:
Daarbij, zeurt de nederlander wel over belastingingen, maar als je direct zou vragen wie er voor het afschaffen van alle belastingen in het algemeen is, zegt niemand IKKE.
quote:Diegene die er gebruik van maken
Waar moeten we dan die gezondheidszorg van betalen?
quote:Het zal je verbazen hoeveel geld je overhoudt als je niet voor allemaal onzin (Staatsballet bv) hoeft te dokken
Hoe kan een gemiddelde nederlander ooit nog studeren.
quote:Die zal er zeer sterk onder verbeteren. Hoeveel bedrijven zullen zich vestigen in een land waar ze bijna geen belastingen hoeven te betalen?
Waar blijft onze internationale positie? Nou?
quote:Als ik even heel ongenuanceerd mee mag doen dan ben ik geneigd het met je eens te zijn.
Op donderdag 02 mei 2002 11:13 schreef Mass het volgende:als je mijn ongenuanceerde mening wilt weten: de meerderheid van de nederlanders is zo dom, egoistisch en kortzichtig dat we het land binnen een paar jaar volledig naar de klote geholpen zouden hebben door onze door egoisme en onwetendheid ingegeven beslissingen...
quote:Leg uit..ben een beetje dom
Op donderdag 02 mei 2002 11:14 schreef calvobbes het volgende:
Je spreekt jezelf nu al tegen....
quote:Meen
Meen je dit echt of zit je gewoon te stangen?
quote:Dus ik zou de politie moeten betalen wanneer zij mij helpen.
Op donderdag 02 mei 2002 11:12 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Van diegene die er gebruik van maken?
quote:Kun je dan ook pinnen?
Op donderdag 02 mei 2002 11:17 schreef Refragmental het volgende:[..]
Dus ik zou de politie moeten betalen wanneer zij mij helpen.
En de brandweer ook wanneer zij mijn huis komen blussen bij een brand.
Nah, dat zie ik niet zo zitten.
quote:Dit is niet ongenuanceerd, dit is gewoon de waarheid.
Op donderdag 02 mei 2002 11:13 schreef Mass het volgende:
en waarom we zelf niet over belastingen beslissen?als je mijn ongenuanceerde mening wilt weten: de meerderheid van de nederlanders is zo dom, egoistisch en kortzichtig dat we het land binnen een paar jaar volledig naar de klote geholpen zouden hebben door onze door egoisme en onwetendheid ingegeven beslissingen...
quote:Je hebt wel een heel negatief (dom) beeld van je medemens,of een heel positief (slim) beeld van jezelf.
Op donderdag 02 mei 2002 11:13 schreef Mass het volgende:
en waarom we zelf niet over belastingen beslissen?als je mijn ongenuanceerde mening wilt weten: de meerderheid van de nederlanders is zo dom, egoistisch en kortzichtig dat we het land binnen een paar jaar volledig naar de klote geholpen zouden hebben door onze door egoisme en onwetendheid ingegeven beslissingen...
quote:Of je sluit een verzekering af die dat voor je betaald ,zoals je verzekering nu ook voor de Ambulance/Brandweer betaald.
Op donderdag 02 mei 2002 11:17 schreef Refragmental het volgende:
Dus ik zou de politie moeten betalen wanneer zij mij helpen.
En de brandweer ook wanneer zij mijn huis komen blussen bij een brand.
Nah, dat zie ik niet zo zitten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |