abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 mei 2002 @ 11:03:19 #1
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_4036407
Zoals ieder wel zal weten leven we in nederland in een democratie. Het belangrijkste aspect van een democratie is dat het volk regeert (demos=volk) en derhalve beslissingen over zichzelf mag nemen. ITT tot andere staatvormen de aristocratie (aristo=beste) of een autocratie (dictatuur).
Het lijkt me voor de hand liggen dat er in Nederland een meerderheid van de bevolking tegen belastingen in het algemeen zijn. Maar specifieker kan je ook stellen dat een meerderheid tegen belastingen op tabak, alcohol, benzine en andere 'genotsmiddelen' is.
Waarom mag het volk, in deze democratie, dan niet over zichzelf beslissen, maar moet het op politieke partijen stemmen die allemaal voor deze belastingen zijn? Het is logisch dat ze hiervoor zijn, aan belastingen ontlenen politiek partijen hun bestaansrecht. Zonder deze belastingen hebben zij geen geld om uit te geven en dus geen macht. Een politieke partij die tegen belastingen is, is dus eigenlijk een contradicto in terminis...

-Waarom mogen we zelf niet beslissen of we (specifieke) belastingen betalen ?
-Het woord democratie past dus eigenlijk bij nederland ?

Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  donderdag 2 mei 2002 @ 11:05:39 #2
25060 hounddog
Don't worry be happy
pi_4036431
Wat moet ik op zo'n statement nu zeggen.Belasting betalen is niet leuk en geloof me ik betaal heel veel belasting.Maar belasting is nodig om de maatschappij draaiende te houden.
sing a song and dance along the boulevard of broken dreams
  donderdag 2 mei 2002 @ 11:06:55 #3
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_4036444
bel-sting-en?
Bels-tingen?

oh, belastingen. Beetje lullige typo in de topic

Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
pi_4036448
En hoe wil jij dan de politie, zorg, leraren, brandweer, wegen e.d. betalen?
pi_4036455
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 11:05 schreef hounddog het volgende:
Wat moet ik op zo'n statement nu zeggen.Belasting betalen is niet leuk en geloof me ik betaal heel veel belasting.Maar belasting is nodig om de maatschappij draaiende te houden.
als hier in nederland eens verscherpte maatregels komen waaronder ook een betere wao controle dan zullen onze belastingen enigzins kunnen zakken aangezien we dan niet meer voor die mensen hoeven te betalen die op hun luie gat zitten terwijl zij niets hebben.
[url=http://members.home.nl/luijtelaar/cinema.htm]cinema[/url] mijn homecinema | ik ben liever dood dan links | bush, de nieuwe messias
pi_4036456
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 11:07 schreef calvobbes het volgende:
En hoe wil jij dan de politie, zorg, leraren, brandweer, wegen e.d. betalen?
Bijzaak.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_4036475
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 11:07 schreef Jarno het volgende:

[..]

Bijzaak.

inderdaad, die hebben we niet nodig. we blussen het huis zelf wel.
[url=http://members.home.nl/luijtelaar/cinema.htm]cinema[/url] mijn homecinema | ik ben liever dood dan links | bush, de nieuwe messias
pi_4036492
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 11:03 schreef Kaalhei het volgende:
Zoals ieder wel zal weten leven we in nederland in een democratie. Het belangrijkste aspect van een democratie is dat het volk regeert (demos=volk) en derhalve beslissingen over zichzelf mag nemen. ITT tot andere staatvormen de aristocratie (aristo=beste) of een autocratie (dictatuur).
Het lijkt me voor de hand liggen dat er in Nederland een meerderheid van de bevolking tegen belastingen in het algemeen zijn. Maar specifieker kan je ook stellen dat een meerderheid tegen belastingen op tabak, alcohol, benzine en andere 'genotsmiddelen' is.
Waarom mag het volk, in deze democratie, dan niet over zichzelf beslissen, maar moet het op politieke partijen stemmen die allemaal voor deze belastingen zijn? Het is logisch dat ze hiervoor zijn, aan belastingen ontlenen politiek partijen hun bestaansrecht. Zonder deze belastingen hebben zij geen geld om uit te geven en dus geen macht. Een politieke partij die tegen belastingen is, is dus eigenlijk een contradicto in terminis...

-Waarom mogen we zelf niet beslissen of we (specifieke) belastingen betalen ?
-Het woord democratie past dus eigenlijk bij nederland ?

In het vervolg eventjes de topictitel nakijken voordat je op submit drukt

Ik denk dat belastingen gewoonweg nodig zijn, anders is het snel gedaan met een land.
Waar moet het geld voor de zorg, onderwijs, wetenschap, veiligheid, ouderhoud van de infrastructuur, etc etc dan vandaan komen?

pi_4036497
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 11:07 schreef Jarno het volgende:

[..]

Bijzaak.

Bijzaak?
Kun je je een beetje duidelijker uitdrukken?
Want ik vind die dingen echt geen bijzaak hoor.
  donderdag 2 mei 2002 @ 11:11:42 #10
5097 Mass
Back in town
pi_4036501
we hebben in dit land de zogenaamde "parlementaire democratie" en dus gaat alles niet direct door met z'n allen op een marktplein te gaan schreeuwen zoals in de enige echte democratie Athene, maar door je invloed te geven aan volksvertegenwoordigers, democratisch gekozen, die dan in principe gaan doen wat zijn aanhangers hem zeggen...

dat is de theorie in ieder geval

Tomorrow will come,
to cancel the future,
Tomorrow's a gun,
loaded confusion.
  donderdag 2 mei 2002 @ 11:11:51 #11
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_4036502
Iets doen waar het volk voor is hoeft nog niet goed te zijn voor het volk. En volgens mij hoort het zorgen voor de burgers ook tot de taken van de staat, of niet?
  donderdag 2 mei 2002 @ 11:12:01 #12
15405 stigchel
Dit is waar!
pi_4036506
Nederland is wel een democratie. Jij(als je hebt gestemd) hebt ervoor gezorgt dat de mensen die over die belastingen en accijnzen gaan in de kamer zijn gekomen. Jouw stem heeft bepaald dat we zoveel voor benzine betalen.
Wat jij bedoeld is een referendum. Dat is ook een gereedschap van een democratie, alleen niet van de onze. In zwitserland hebben ze dat bijvoorbeeld wel. Maar zwitserland heeft dan ook een gekozen staatshoofd, dat hebben wij ook niet. Ten eerste hebben wij een constitutionele monarchie. De koning is het staatshoofd bij machte gods en de grondwet. Daarnaast hebben we een premier en die kiezen we ook niet zelf.

Daarbij, zeurt de nederlander wel over belastingingen, maar als je direct zou vragen wie er voor het afschaffen van alle belastingen in het algemeen is, zegt niemand IKKE.
Ik moet er niet aan denken. Waar moeten we dan die gezondheidszorg van betalen? Hoe kan een gemiddelde nederlander ooit nog studeren. Waar blijft onze internationale positie? Nou?

donderdag 2 mei 2002 @ 11:12:07 #13
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_4036507
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 11:10 schreef Refragmental het volgende:

[..]

In het vervolg eventjes de topictitel nakijken voordat je op submit drukt

Ik denk dat belastingen gewoonweg nodig zijn, anders is het snel gedaan met een land.
Waar moet het geld voor de zorg, onderwijs, wetenschap, veiligheid, ouderhoud van de infrastructuur, etc etc dan vandaan komen?

Van diegene die er gebruik van maken?
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_4036511
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 11:11 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Bijzaak?
Kun je je een beetje duidelijker uitdrukken?
Want ik vind die dingen echt geen bijzaak hoor.

Sorry, was een knipoog naar dit topic: Meerderheid Nederlanders tegen Flitspaal. Waar deze discussie uit voorkwam, zeg maar.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  donderdag 2 mei 2002 @ 11:13:27 #15
5097 Mass
Back in town
pi_4036513
en waarom we zelf niet over belastingen beslissen?

als je mijn ongenuanceerde mening wilt weten: de meerderheid van de nederlanders is zo dom, egoistisch en kortzichtig dat we het land binnen een paar jaar volledig naar de klote geholpen zouden hebben door onze door egoisme en onwetendheid ingegeven beslissingen...

Tomorrow will come,
to cancel the future,
Tomorrow's a gun,
loaded confusion.
pi_4036530
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 11:12 schreef Kaalhei het volgende:

quote:
Op donderdag 02 mei 2002 11:03 schreef Kaalhei o.a. het volgende:

Maar specifieker kan je ook stellen dat een meerderheid tegen belastingen op tabak, alcohol, benzine en andere 'genotsmiddelen' is.

Je spreekt jezelf nu al tegen....

Meen je dit echt of zit je gewoon te stangen?

donderdag 2 mei 2002 @ 11:16:03 #17
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_4036540
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 11:12 schreef stigchel het volgende:
Daarbij, zeurt de nederlander wel over belastingingen, maar als je direct zou vragen wie er voor het afschaffen van alle belastingen in het algemeen is, zegt niemand IKKE.
* Kaalhei zegt IKKE
quote:
Waar moeten we dan die gezondheidszorg van betalen?
Diegene die er gebruik van maken
quote:
Hoe kan een gemiddelde nederlander ooit nog studeren.
Het zal je verbazen hoeveel geld je overhoudt als je niet voor allemaal onzin (Staatsballet bv) hoeft te dokken
quote:
Waar blijft onze internationale positie? Nou?
Die zal er zeer sterk onder verbeteren. Hoeveel bedrijven zullen zich vestigen in een land waar ze bijna geen belastingen hoeven te betalen?
pi_4036542
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 11:13 schreef Mass het volgende:

als je mijn ongenuanceerde mening wilt weten: de meerderheid van de nederlanders is zo dom, egoistisch en kortzichtig dat we het land binnen een paar jaar volledig naar de klote geholpen zouden hebben door onze door egoisme en onwetendheid ingegeven beslissingen...

Als ik even heel ongenuanceerd mee mag doen dan ben ik geneigd het met je eens te zijn.
  donderdag 2 mei 2002 @ 11:17:18 #19
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_4036550
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 11:14 schreef calvobbes het volgende:
Je spreekt jezelf nu al tegen....
Leg uit..ben een beetje dom
quote:
Meen je dit echt of zit je gewoon te stangen?
Meen
pi_4036552
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 11:12 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Dus ik zou de politie moeten betalen wanneer zij mij helpen.
En de brandweer ook wanneer zij mijn huis komen blussen bij een brand.
Nah, dat zie ik niet zo zitten.
pi_4036568
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 11:17 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Kun je dan ook pinnen? .
pi_4036576
quote:

Dit is niet ongenuanceerd, dit is gewoon de waarheid.
  donderdag 2 mei 2002 @ 11:19:35 #23
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_4036582
quote:

Je hebt wel een heel negatief (dom) beeld van je medemens,of een heel positief (slim) beeld van jezelf.
Mag ik je stelling samenvatten met:"Het volk is te dom om voor zichzelf te zorgen,
Dus hebben we eigenlijk een kruising tussen een aristo- en een democratie, en dat is maar goed ook?
pi_4036590
Ik ben van mening dat je moet betalen voor hetgeen je krijgt.... maak je er geen gebruik van hoef je er ook niet voor te betalen (Amerikaans systeem)
Free people own guns! Slaves do not!
  donderdag 2 mei 2002 @ 11:21:47 #25
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_4036603
quote:
Op donderdag 02 mei 2002 11:17 schreef Refragmental het volgende:
Of je sluit een verzekering af die dat voor je betaald ,zoals je verzekering nu ook voor de Ambulance/Brandweer betaald.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')