abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47609085
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 12:20 schreef zquing het volgende:
Maar ik erger me evenveel aan de mensen die alle allochtonen over 1 kam scheren
lang leve de kortzichtigheid van de mens
pi_47609192
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 13:23 schreef XTHinkz het volgende:

[..]

Maar als je geen rekening houdt met de nederlandse culltuur, moeten mensen je niet.
eigenzinnigheid doet mogen
pi_47609215
Aan ergeren alleen kom je er niet. Er moet gediscussieerd worden over de problemen, beestjes moeten bij hun naam genoemd kunnen worden, en er moeten constructieve oplossingen komen.

Doe je dat niet maar ga je steeds zeggen dat mensen die klagen niet zo moeten generaliseren.
Dan krijg je vanzelf dat mensen zoals wilders heel veel aanhang krijgen. Dit had allang voorkomen kunnen worden als er echt wat aan de problematiek wordt gedaan in plaats van bang te zijn allochtonen voor hun hoofd stoten. Het wordt namelijk alleen maar erger.
pi_47609235
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 13:34 schreef celi het volgende:
eigenzinnigheid doet mogen
Ah vandaar dat de moslim cultuur zo geliefd is he?
pi_47609490
nee dat bedoel ik niet. ik wijs je op jouw gedachten dat je mensen niet mag als ze zich niet aanpassen. met andere woorden in nederland moet geleefd worden volgens de nederlandse culturele waarden en normen of anders ben je een persoon die maar gehaat moet worden??
waar gaat het heen met de wereld.
pi_47609925
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 13:46 schreef celi het volgende:
nee dat bedoel ik niet. ik wijs je op jouw gedachten dat je mensen niet mag als ze zich niet aanpassen. met andere woorden in nederland moet geleefd worden volgens de nederlandse culturele waarden en normen of anders ben je een persoon die maar gehaat moet worden??
waar gaat het heen met de wereld.
Ik ben zoals ieder mens. Je moet een ander niet de schuld geven van je eigen onkunde.
Als ik naar het midden oosten ga en met een groot kruis om me nek ga lopen omdat ik dat van mijn geloof moet dan moet ik niet klagen als mensen me niet mogen. Omgekeerd geldt dat dus ook.

Als ik weet dat het normaal is om je schoenen uit te doen in de moskee in Nederland, maar bij mij is het gebruikelijk om mijn schoenen aan te houden wat zeg je dan als ik met schoenen de moskee binnenloop?
Moet ik volgens jou mijn eigen normen en waarden aanhouden of die van de moskee?

Dat is wat ik bedoel met: mensen moeten zich aanpassen naar JOUW geloof. Omgekeerd zie ik dat niet gebeuren in landen met dit geloof. Uitzonderingen daargelaten.

Altijd wijzen op dat de ander zo intolerant is en vol haat zit als ze niet alles accepteren, terwijl de Islam zelf ontzettend discriminerend en intolerant is, en over de hele wereld laat zien hoe vredelievend dit geloof wel niet is.

[ Bericht 3% gewijzigd door XTHinkz op 24-03-2007 14:57:22 ]
pi_47609982
Je moet ook geen sigaretten weigeren. Daardoor wil ik ook wel eens in elkaar meppen.
  zaterdag 24 maart 2007 @ 15:00:57 #38
167723 sanni
Acima de seu
pi_47611146
Hmm.. begrijp de TS zijn redenering wel,maar ik vind het iets te makkelijk allemaal I.m.o. kun je
van alle religies iets leren en je voordeel ermee doen. Vergeet niet dat de Islam in zijn pure vorm
vroeger heel hoog in aanzien stond en eigenlijk nog is, alleen het probleem is dat sommigen
binnen de Islam-cultuur te pas en te onpas de Islam misbruiken om hun extreme denkwijzen
anderen op te dringen. Iets wat daar veel strenger en veelvuldiger voorkomt dan bijvoorbeeld
in het Cristendom. Waar het uiteindelijk allemaal op neerkomt is dat wij allemaal in een God
geloven en dat op elk zijn eigen wijze doen.
pi_47611412
Moslims
pi_47611681
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 15:00 schreef sanni het volgende:
Hmm.. begrijp de TS zijn redenering wel,maar ik vind het iets te makkelijk allemaal I.m.o. kun je
van alle religies iets leren en je voordeel ermee doen. Vergeet niet dat de Islam in zijn pure vorm
vroeger heel hoog in aanzien stond en eigenlijk nog is, alleen het probleem is dat sommigen
binnen de Islam-cultuur te pas en te onpas de Islam misbruiken om hun extreme denkwijzen
anderen op te dringen. Iets wat daar veel strenger en veelvuldiger voorkomt dan bijvoorbeeld
in het Cristendom. Waar het uiteindelijk allemaal op neerkomt is dat wij allemaal in een God
geloven en dat op elk zijn eigen wijze doen. [afbeelding]
Christenen deden niet anders tijdens de kruistochten. Echter is deze manier van werken al lang niet meer gebruikelijk in het christendom. Binnen de Islam is dit i.m.o eerder regel dan uitzondering. Voor mij het bewijs dat we hier met een geloof te maken hebben dat nog niet genoeg geėvolueerd is om zich te kunnen meten met de hedendaagse westerse culturen.
pi_47611760
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 15:26 schreef rece het volgende:

[..]

Christenen deden niet anders tijdens de kruistochten. Echter is deze manier van werken al lang niet meer gebruikelijk in het christendom. Binnen de Islam is dit i.m.o eerder regel dan uitzondering. Voor mij het bewijs dat we hier met een geloof te maken hebben dat nog niet genoeg geėvolueerd is om zich te kunnen meten met de hedendaagse westerse culturen.
Precies en het ergste aan die gasten is dat ze zeiken over alles, maar totaal en dan ook absoluut geen enkel besef aan zelfkritiek hebben!
  zaterdag 24 maart 2007 @ 15:40:12 #42
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_47612003
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 15:30 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Precies en het ergste aan die gasten is dat ze zeiken over alles, maar totaal en dan ook absoluut geen enkel besef aan zelfkritiek hebben!
Heb je het wel goed gelezen?
Zyggie.
pi_47612076
quote:

[..]

Heb je je eigen reactie gelezen?
pi_47612382
quote:
Ik begrijp wat je bedoelt, maar je moet het iets subtieler brengen met wat meer bewoordingen, anders wordt het onder generalisatie weggemoffelt en zal je geen zinnige discussie kunnen voeren.

Dus bij deze: wat bedoel je precies?
  Donald Duck held zaterdag 24 maart 2007 @ 15:57:03 #45
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_47612404
goed topic
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_47612484
WFL
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_47612688
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 12:17 schreef XTHinkz het volgende:

[..]

Ik ben een allochtoon die dus beseft dat als je succesvol wilt zijn je je aanpast aan de gebruiken van dit land. Ik heb dan ook totaal geen problemen zoals discriminatie hier.
Thuis heb ik misschien mijn eigen cultuur, maar op straat en werk ben ik zoveel mogelijk Nederlander waarom? Omdat ik hier mijn toekomst heb.
Kijk, zo hoort het.
pi_47612951
Het gros van de islamieten bestaat uit wolven in schaapskleren.
Een kennis van me had zo'n Marokkaans kreng in zijn bedrijf. In het begin kwam ze keurig in vlotte spijkerbroek en nette kleren achter die balie zitten. Totdat, totdat ze een vast contract kreeg. Meteen de dag daarop begon dat loeder een hoofddoek en traditionele kleding te dragen waardoor ze totaal niet meer representatief was voor het bedrijf . Ook haar arbeids-ethos veranderde vanaf die dag. Gevolg: dat loeder zit nu thuis met een riante afvloeiingsregeling. Op naar het volgende slachtoffer.
pi_47613581
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 16:21 schreef Dhr het volgende:
Een kennis van me had zo'n Marokkaans kreng in zijn bedrijf. In het begin kwam ze keurig in vlotte spijkerbroek en nette kleren achter die balie zitten. Totdat, totdat ze een vast contract kreeg. Meteen de dag daarop begon dat loeder een hoofddoek en traditionele kleding te dragen waardoor ze totaal niet meer representatief was voor het bedrijf . Ook haar arbeids-ethos veranderde vanaf die dag. Gevolg: dat loeder zit nu thuis met een riante afvloeiingsregeling. Op naar het volgende slachtoffer.
hard genaaid. maar het is dus wel een praktijkvoorbeeld hoe een Moslim het voor elkaar krijgt dat een bedrijf wel 2x nadenkt voordat ze een moslim in dienst willen nemen.
Is het dan rascisme of zelf gecreerde rascisme?

[ Bericht 2% gewijzigd door XTHinkz op 24-03-2007 16:51:37 ]
pi_47615051
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 15:40 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Heb je het wel goed gelezen?
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 15:43 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:

[..]

Heb je je eigen reactie gelezen?
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 15:56 schreef XTHinkz het volgende:

[..]

Ik begrijp wat je bedoelt, maar je moet het iets subtieler brengen met wat meer bewoordingen, anders wordt het onder generalisatie weggemoffelt en zal je geen zinnige discussie kunnen voeren.

Dus bij deze: wat bedoel je precies?
Ja, dus moet ik mijn bewoordingen ook nog eens aanpassen voor zulk lui, nou ja goed dan hé.
Moslims, dat ze gebrek hebben aan zelfkritiek, constant maar zeiken en bemoeien over alles wat ze niet aangaat en als we dan een vinger richting ze wijzen buiten ze onze hand er vanaf, heeft niets met generalisatie te maken, ik zie het dagelijks om me heen, hebben we straks ook weer moslims die dan doen alsof het niet zo is?
  zaterdag 24 maart 2007 @ 17:42:43 #51
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_47615100
Trigger welke gasten bedoel je dan? De christenen? De seculiere dwazen?
Zyggie.
pi_47615188
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 17:42 schreef Zyggie het volgende:
Trigger welke gasten bedoel je dan? De christenen? De seculiere dwazen?
Moslims! je moet wel lezen hé.
pi_47616760
quote:
Lekker controleerbaar verhaal ook

Een kennis van me die had...
pi_47617457
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 18:44 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Lekker controleerbaar verhaal ook

Een kennis van me die had...
Heb je gelijk in. Wil je liever een link naar een nieuwsitem?
pi_47617623
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 12:00 schreef XTHinkz het volgende:
Opeens moet je een Burka dragen want...
Het is niet zo dat ik niks van de Islam moet hebben. Tawheed vind ik een mooi begrip bijvoorbeeld en wil ik graag beter leren kennen en Allah als een onbeschrijfbaar iets vind ik ook mooi.

Maar dan zijn er de vele gebruiken eromheen wat me belet een moskee binnen te stappen. Ik zou een vrouw niet willen verplichten een doekje te dragen zodat ik niet verleid wordt tot "onreine" gedachten. Ik geloof dat ik dat zelf in de hand heb. Het is voor mij trouwens toch de ogen die het hem doen. En anders haar ronde vormen die toch niet door kleding verhult kan worden, tenzij ze een soort Michelin mannetje achtig pak dragen. Misschien als ze zich kaal zou scheren ofzo (en dan bedoel ik haar hoofdharen).

Maar ik vind er wel iets in zitten, fantaseren over sex terwijl je het niet aan het doen bent leid je af en daardoor gebeuren ongelukken. Hoeveel ongelukken zijn er al gebeurt omdat 1 of andere lul aan sex zat te denken?

En als we het dan toch over kleding gaan hebben. Moslims zijn daar veel vrijer in dan "de maatschappij", stel je voor dat je als man een jurk zou dragen! Nee hoor, iedereen moet een spijkerbroek/3 delig pak en vrouwen Prada's. Niet dat ik er nu tegen ben, een pak in het bedrijfsleven maakt min of meer "gelijk". En het zou toch ongepast zijn om in je fluoriscerende joggingspak een miljoenen contract te tekenen?

Of wat te denken van "Nipplegate" in de VS? Het toonde maar weer hoe een land een ander land verafschuwt omdat ze vrouwen onderdrukken door kleding terwijl ze zelf flippen zodra ze een blote tiet op tv zien ..
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 12:56 schreef XTHinkz het volgende:
Ah, succes gaat voor het geloof. Slimme mensen die nederlanders .
In het Midden Oosten is dan ook veel wijsheid te vinden. Immers, daar zijn mensen die andere mensen hun leefwijze niet goedkeuren maar toch de middelen geven om dat te doen (olie). Helaas dat het verdiende geld niet altijd even eerlijk of efficient wordt verdeeld, aan de andere kant laat het land dat het geeft hen zelf ook de keuze ('pre-emptive strikes' niet meegerekend uiteraard).
pi_47618404
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 13:12 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Succes is een relatief begrip. Jij verbindt succes aan geld en macht. Ik verbind succes aan kennis, wijsheid, superieure normen en waarden.
iets wat jij niet altijd laat zien...
dat is mijn kennis die ik door mijn wijsheid door mijn eigen normen en waarden hanteer, precies de reden waarom dit ik nu typ.

Een verdediging voor de Islam:
- Niet allemaal zijn ze zo.
- Amerikanen zijn net zo meestal... fransen kunnen er ook wat van, taalpurisme en volhardend schreeuwe in hun eigen taal om iets duidelijk te maken.

Wat er op het huidige moment teweeg komt is dat het lijkt alsof de mensen uit het Midden Oosten ervoor willen zorgen dat wij veranderen voor hun zoals al eerder hier is geschreven de Portugezen en dergelijk ook deden. Helaas en hopelijk zal dit niet werken aangezien we nu in de 21e eeuw leven. Soms zou je haast verdrietig kunnen worden door de domme achterbakse manieren van doen uit zeer ouwe tijden die allang verouderd zijn nog steeds worden opgedrongen, mensen lijken wel compleet hun leven al vast in een hokje te leven...zeer triest, maar het jammere is als zulke mensen aan de macht komen. Stel je voor...we gaan terug naar de ouwe tijd...zeg dan maar dag naar betere nieuwe ontwikkelingen op alle gebieden, redden van de mensheid van de talloze rampen. Maarja ach.... als de mens zijn eigen pioneers afmaakt en tegenhoudt zal de mensheid uitsterven, geleidelijk al dan niet in een ogenblik.
pi_47631115
quote:
Vet van mij.
Het gros tegenover een kennis.
Wat een gelul!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_47631151
Nederlanders zijn een volk dat zich snel aanpast, dit wil niet zeggen dat andere volkeren dezelfde inslag hebben, helaas
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_47632026
Hier een aantal nieuws items waar moslims het voor zichzelf verpesten door zich vast te klampen aan hun geloof:

Geen stage voor handweigerende moslim
Klacht over hoofddoekverbod bij karate
Ontslag om een burqa
Rel om hoofddoek op school Amstelveen
MKB: moslims moeten handen schudden
Franse moslima scheert hoofd kaal
School weigert handweigerende docente terug te nemen
Rotterdam geeft handweigeraar geen baan

Pfff het is eigenlijk teveel om op te noemen.

En eentje die geweigerd is omdat ze GEEN hoofddoek droeg:
Vrouw zonder hoofddoek baan geweigerd

De Islam is een zo ontzettend eenzijdig geloof dat echt alleen maar aan zichzelf denkt in welk land dan ook. het steeds maar weer moeten opdringen van hun eigen geloof en eisen dat de ander daar maar rekening mee moeten houden.

Het is dan ook niet zo raar dat deze godsdienst grote mislukkelingen creert waar ook ter wereld omdat ze zich weigeren aan te passen. En dan hebben we het niet eens over de extremisten gehad...

Erg grappig is dat ik dit item over de tsunami van moslimjeugd tegenkwam:
Wilders is dus niet de eerste die het heeft gezegd.
Radicalisering moslimjeugd 'kleine tsunami'

Een marokkaan die eigenlijk bijna hetzelfde zegt als Wilders alleen dan over de jeugd.

[ Bericht 3% gewijzigd door XTHinkz op 25-03-2007 03:46:47 ]
  zondag 25 maart 2007 @ 04:02:42 #60
46960 StefanP
polemicist
pi_47632322
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 12:09 schreef miss_sly het volgende:
Zelden zoveel generalisaties in 1 post gezien.
Zelden zoveel waarheid in 1 post gezien.

Islam = achterlijkheid = haat = onderdrukking = weigeren te integreren = continu schreeuwen om respect, maar dat nooit zelf geven = criminaliteit = nul komma nul wetenschappelijke, economische of culturele prestaties.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')