abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47608662
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 12:09 schreef miss_sly het volgende:
Zelden zoveel generalisaties in 1 post gezien.
Ik begrijp hieruit dat je nieuw bent op dit forum? Welkom
pi_47608715
Succes is een relatief begrip. Jij verbindt succes aan geld en macht. Ik verbind succes aan kennis, wijsheid, superieure normen en waarden.
pi_47608723
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 13:03 schreef Mwanatabu het volgende:
En die beschrijf jij mooi alsof het de standaard is...
Nee, ik beschrijf waarom het bij veel moslims misgaat en er zoveel problemen zijn met moslims over de hele wereld, en waarom ik tegen dit geloof ben.

Als ik hoor dat in indonesie anno 2006 een wet aan het invoeren zijn dat als een meisje in het openbaar heeft lopen zoenen 10 jaar celstraf krijgt.
Of als je in een spijkerbroek loopt je stokslagen krijgt, of in canada ze de sharia wilden invoeren, dat mensen in burka mochten stemmen, of in frankrijk hele wijken hebben omgetoverd tot islamstaatjes en ander soort ongein dan wil denk ik: hou dat soort praktijken buiten nederland.
Overal in europa moslims willen dit en dat en moet dan kan je wel zeggen dat het hier nooit zover zal komen. Maar hoe verklaar je het voorbeeld van Frankrijk dan?

[ Bericht 6% gewijzigd door XTHinkz op 24-03-2007 13:29:55 ]
pi_47608950
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 13:12 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Succes is een relatief begrip. Jij verbindt succes aan geld en macht. Ik verbind succes aan kennis, wijsheid, superieure normen en waarden.
Ik ga er nu even vanuit dat je een moslim bent. En nee ik verbind succes niet aan geld en macht.

Ik verbind succes aan geaccepteerd worden en kansen creeren en ontplooien om een goed bestaan op te bouwen in de nederlandse maatschappij. Ik wil een bijdrage leveren aan het land die mij deze kansen biedt.
Kennis en normen en waarden zie ik als zelfontwikkeling intern.

Maar als je geen rekening houdt met de nederlandse culltuur, moeten mensen je niet.
Je kan jezelf zo wijs vinden, maar als je niet aan de bak komt. Dan is dat je eigen fout.

Ik zou ook graag willen horen uit een boek dat ik superieur ben. Meer heb ik dan namelijk niet nodig.

Je bevestigd dus zelf al waarom er zoveel extremisme is binnen dit geloof. Armoede.
Denken dat je superieur bent, wijzer, meer kennis hebt en betere normen en waarden. Wie wil dat nou niet? Wedden dat mijn geloof beter is dan die van jou? (Ik wed dat jij denkt van niet).

[ Bericht 4% gewijzigd door XTHinkz op 24-03-2007 14:18:53 ]
  zaterdag 24 maart 2007 @ 13:25:51 #30
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_47608993
De moslims hangen een dwaas verouderd idee aan, maar het staat hun vrij om dat te doen. Ik begrijp hoe aanlokkelijk en doeltreffend het religiesysteem is.

Moslims mogen zich trouwens ook als heiden/christen voordoen als dat een nuttige zaak dient.
Zyggie.
pi_47609085
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 12:20 schreef zquing het volgende:
Maar ik erger me evenveel aan de mensen die alle allochtonen over 1 kam scheren
lang leve de kortzichtigheid van de mens
pi_47609192
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 13:23 schreef XTHinkz het volgende:

[..]

Maar als je geen rekening houdt met de nederlandse culltuur, moeten mensen je niet.
eigenzinnigheid doet mogen
pi_47609215
Aan ergeren alleen kom je er niet. Er moet gediscussieerd worden over de problemen, beestjes moeten bij hun naam genoemd kunnen worden, en er moeten constructieve oplossingen komen.

Doe je dat niet maar ga je steeds zeggen dat mensen die klagen niet zo moeten generaliseren.
Dan krijg je vanzelf dat mensen zoals wilders heel veel aanhang krijgen. Dit had allang voorkomen kunnen worden als er echt wat aan de problematiek wordt gedaan in plaats van bang te zijn allochtonen voor hun hoofd stoten. Het wordt namelijk alleen maar erger.
pi_47609235
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 13:34 schreef celi het volgende:
eigenzinnigheid doet mogen
Ah vandaar dat de moslim cultuur zo geliefd is he?
pi_47609490
nee dat bedoel ik niet. ik wijs je op jouw gedachten dat je mensen niet mag als ze zich niet aanpassen. met andere woorden in nederland moet geleefd worden volgens de nederlandse culturele waarden en normen of anders ben je een persoon die maar gehaat moet worden??
waar gaat het heen met de wereld.
pi_47609925
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 13:46 schreef celi het volgende:
nee dat bedoel ik niet. ik wijs je op jouw gedachten dat je mensen niet mag als ze zich niet aanpassen. met andere woorden in nederland moet geleefd worden volgens de nederlandse culturele waarden en normen of anders ben je een persoon die maar gehaat moet worden??
waar gaat het heen met de wereld.
Ik ben zoals ieder mens. Je moet een ander niet de schuld geven van je eigen onkunde.
Als ik naar het midden oosten ga en met een groot kruis om me nek ga lopen omdat ik dat van mijn geloof moet dan moet ik niet klagen als mensen me niet mogen. Omgekeerd geldt dat dus ook.

Als ik weet dat het normaal is om je schoenen uit te doen in de moskee in Nederland, maar bij mij is het gebruikelijk om mijn schoenen aan te houden wat zeg je dan als ik met schoenen de moskee binnenloop?
Moet ik volgens jou mijn eigen normen en waarden aanhouden of die van de moskee?

Dat is wat ik bedoel met: mensen moeten zich aanpassen naar JOUW geloof. Omgekeerd zie ik dat niet gebeuren in landen met dit geloof. Uitzonderingen daargelaten.

Altijd wijzen op dat de ander zo intolerant is en vol haat zit als ze niet alles accepteren, terwijl de Islam zelf ontzettend discriminerend en intolerant is, en over de hele wereld laat zien hoe vredelievend dit geloof wel niet is.

[ Bericht 3% gewijzigd door XTHinkz op 24-03-2007 14:57:22 ]
pi_47609982
Je moet ook geen sigaretten weigeren. Daardoor wil ik ook wel eens in elkaar meppen.
  zaterdag 24 maart 2007 @ 15:00:57 #38
167723 sanni
Acima de seu
pi_47611146
Hmm.. begrijp de TS zijn redenering wel,maar ik vind het iets te makkelijk allemaal I.m.o. kun je
van alle religies iets leren en je voordeel ermee doen. Vergeet niet dat de Islam in zijn pure vorm
vroeger heel hoog in aanzien stond en eigenlijk nog is, alleen het probleem is dat sommigen
binnen de Islam-cultuur te pas en te onpas de Islam misbruiken om hun extreme denkwijzen
anderen op te dringen. Iets wat daar veel strenger en veelvuldiger voorkomt dan bijvoorbeeld
in het Cristendom. Waar het uiteindelijk allemaal op neerkomt is dat wij allemaal in een God
geloven en dat op elk zijn eigen wijze doen.
pi_47611412
Moslims
pi_47611681
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 15:00 schreef sanni het volgende:
Hmm.. begrijp de TS zijn redenering wel,maar ik vind het iets te makkelijk allemaal I.m.o. kun je
van alle religies iets leren en je voordeel ermee doen. Vergeet niet dat de Islam in zijn pure vorm
vroeger heel hoog in aanzien stond en eigenlijk nog is, alleen het probleem is dat sommigen
binnen de Islam-cultuur te pas en te onpas de Islam misbruiken om hun extreme denkwijzen
anderen op te dringen. Iets wat daar veel strenger en veelvuldiger voorkomt dan bijvoorbeeld
in het Cristendom. Waar het uiteindelijk allemaal op neerkomt is dat wij allemaal in een God
geloven en dat op elk zijn eigen wijze doen. [afbeelding]
Christenen deden niet anders tijdens de kruistochten. Echter is deze manier van werken al lang niet meer gebruikelijk in het christendom. Binnen de Islam is dit i.m.o eerder regel dan uitzondering. Voor mij het bewijs dat we hier met een geloof te maken hebben dat nog niet genoeg geëvolueerd is om zich te kunnen meten met de hedendaagse westerse culturen.
pi_47611760
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 15:26 schreef rece het volgende:

[..]

Christenen deden niet anders tijdens de kruistochten. Echter is deze manier van werken al lang niet meer gebruikelijk in het christendom. Binnen de Islam is dit i.m.o eerder regel dan uitzondering. Voor mij het bewijs dat we hier met een geloof te maken hebben dat nog niet genoeg geëvolueerd is om zich te kunnen meten met de hedendaagse westerse culturen.
Precies en het ergste aan die gasten is dat ze zeiken over alles, maar totaal en dan ook absoluut geen enkel besef aan zelfkritiek hebben!
  zaterdag 24 maart 2007 @ 15:40:12 #42
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_47612003
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 15:30 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Precies en het ergste aan die gasten is dat ze zeiken over alles, maar totaal en dan ook absoluut geen enkel besef aan zelfkritiek hebben!
Heb je het wel goed gelezen?
Zyggie.
pi_47612076
quote:

[..]

Heb je je eigen reactie gelezen?
pi_47612382
quote:
Ik begrijp wat je bedoelt, maar je moet het iets subtieler brengen met wat meer bewoordingen, anders wordt het onder generalisatie weggemoffelt en zal je geen zinnige discussie kunnen voeren.

Dus bij deze: wat bedoel je precies?
  Donald Duck held zaterdag 24 maart 2007 @ 15:57:03 #45
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_47612404
goed topic
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_47612484
WFL
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_47612688
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 12:17 schreef XTHinkz het volgende:

[..]

Ik ben een allochtoon die dus beseft dat als je succesvol wilt zijn je je aanpast aan de gebruiken van dit land. Ik heb dan ook totaal geen problemen zoals discriminatie hier.
Thuis heb ik misschien mijn eigen cultuur, maar op straat en werk ben ik zoveel mogelijk Nederlander waarom? Omdat ik hier mijn toekomst heb.
Kijk, zo hoort het.
pi_47612951
Het gros van de islamieten bestaat uit wolven in schaapskleren.
Een kennis van me had zo'n Marokkaans kreng in zijn bedrijf. In het begin kwam ze keurig in vlotte spijkerbroek en nette kleren achter die balie zitten. Totdat, totdat ze een vast contract kreeg. Meteen de dag daarop begon dat loeder een hoofddoek en traditionele kleding te dragen waardoor ze totaal niet meer representatief was voor het bedrijf . Ook haar arbeids-ethos veranderde vanaf die dag. Gevolg: dat loeder zit nu thuis met een riante afvloeiingsregeling. Op naar het volgende slachtoffer.
pi_47613581
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 16:21 schreef Dhr het volgende:
Het gros van de islamieten bestaat uit wolven in schaapskleren.
Een kennis van me had zo'n Marokkaans kreng in zijn bedrijf. In het begin kwam ze keurig in vlotte spijkerbroek en nette kleren achter die balie zitten. Totdat, totdat ze een vast contract kreeg. Meteen de dag daarop begon dat loeder een hoofddoek en traditionele kleding te dragen waardoor ze totaal niet meer representatief was voor het bedrijf . Ook haar arbeids-ethos veranderde vanaf die dag. Gevolg: dat loeder zit nu thuis met een riante afvloeiingsregeling. Op naar het volgende slachtoffer.
hard genaaid. maar het is dus wel een praktijkvoorbeeld hoe een Moslim het voor elkaar krijgt dat een bedrijf wel 2x nadenkt voordat ze een moslim in dienst willen nemen.
Is het dan rascisme of zelf gecreerde rascisme?

[ Bericht 2% gewijzigd door XTHinkz op 24-03-2007 16:51:37 ]
pi_47615051
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 15:40 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Heb je het wel goed gelezen?
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 15:43 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:

[..]

Heb je je eigen reactie gelezen?
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 15:56 schreef XTHinkz het volgende:

[..]

Ik begrijp wat je bedoelt, maar je moet het iets subtieler brengen met wat meer bewoordingen, anders wordt het onder generalisatie weggemoffelt en zal je geen zinnige discussie kunnen voeren.

Dus bij deze: wat bedoel je precies?
Ja, dus moet ik mijn bewoordingen ook nog eens aanpassen voor zulk lui, nou ja goed dan hé.
Moslims, dat ze gebrek hebben aan zelfkritiek, constant maar zeiken en bemoeien over alles wat ze niet aangaat en als we dan een vinger richting ze wijzen buiten ze onze hand er vanaf, heeft niets met generalisatie te maken, ik zie het dagelijks om me heen, hebben we straks ook weer moslims die dan doen alsof het niet zo is?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')