Allah is geen maangod, maar een voortborduren op en de maangod en de joods/christelijke god en allerlei andere regionale gebruiken. een samenraapsel dus zoals vele andere geloven.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 23:23 schreef Triggershot het volgende:
Shokking als het voortzetting van Abrahams geloof isquote:Op dinsdag 27 maart 2007 23:40 schreef osho het volgende:
[..]
Allah is geen maangod, maar een voortborduren op en de maangod en de joods/christelijke god en allerlei andere regionale gebruiken. een samenraapsel dus zoals vele andere geloven.
o.a.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 23:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Shokking als het voortzetting van Abrahams geloof is
dat kan kloppenquote:Op dinsdag 27 maart 2007 23:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
je manier van reageren doet me overigens erg aan fokschaap denken?
Marktwerking??quote:Op zaterdag 24 maart 2007 16:42 schreef XTHinkz het volgende:
[..]hard genaaid. maar het is dus wel een praktijkvoorbeeld hoe een Moslim het voor elkaar krijgt dat een bedrijf wel 2x nadenkt voordat ze een moslim in dienst willen nemen.
Is het dan rascisme of zelf gecreerde rascisme?
Ja, viel me zo op vandaagquote:Op woensdag 28 maart 2007 00:01 schreef osho het volgende:
[..]
het is offtopic, maar ja...miste je schaapje nog niet dan ?
lol..... Het is jammer dat je alleen maar je gelijk wil halen ipv echt te discusseren. Het is allemaal erg selectief hoe je reageert. Ik heb sterk het idee dat je een of andere frustratie hebt tov bepaalde mensen die kritisch naar de Islam kijken.quote:Op zondag 25 maart 2007 17:43 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Het is jammer dat je jalleen maar je gelijk wilt halen ipv echt te discusseren. Het is allemaal erg selectief hoe je reageert. Ik heb sterk het idee dat je een of andere frustratie hebt to bepaalde mensen.
Erg tolerant/ geintegreerd komt het allemaal niet over.
Anyway hasta la pasta!![]()
Volgens het artikel dus niet.quote:
Mijns inziens is "zuivere islam" wel degelijk een Arabische religie.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 21:16 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Arabische Religie?Ooit van Indonesiė gehoord? Of Marokko? Het Arabische schiereiland is zo spannend niet. Voorbeeld van met de natte vinger gokken waar de klepel hangt?
Het 'echte' christendom komt ook van de Arabische markt; toch lijkt me de term Arabische religie vergezocht.quote:Op donderdag 29 maart 2007 15:11 schreef Masterix het volgende:
[..]
Mijns inziens is "zuivere islam" wel degelijk een Arabische religie.
Turken zijn geen Arabieren, Alavieten, ook moslims, vind ik geen Arabische religie hebben. Iraniėrs, ook zeker geen Arabieren, zijn shii, alweer: geen "zuivere islam" en ook geen "Arabische religie".
De Marokkaanse bevolking bestaat gedeeltelijk uit Arabieren, en er is nogal wat gedoe geweest van de oorspronkelijke bevolking, de Amazigh, over al dan niet onderdrukt worden door de Arabische minderheid.
En in Indonesiė/Maleisiė is geen lokale variant van de islam ontstaan, maar men gelooft daar niet in de Arabische djinns en zo, maar in hun eigen goden en geesten.
Niks mis mee de islam een Semitische of Arabische religie te noemen dunkt mij.
Er zijn bij mijn weten wel een paar Arabische of Oosters-orthodoxe kerken of christendommen: de Koptische en de Assyrische bijvoorbeeld, de Armeense kerk lijkt (voor zover ik nu door heb, ben halverwege een boek erover) ook in de Arabische cultuur ontstaan te zijn, maar het Rooms-katholicisme en daaruit voortgekomen protestantisme is een joods-grieks product, onder de Romijnen Rooms geworden: niets Arabisch aan volgens mij.quote:Op donderdag 29 maart 2007 17:02 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Het 'echte' christendom komt ook van de Arabische markt; toch lijkt me de term Arabische religie vergezocht.
Dude, De Islam zal in het einde der tijden de staatsgodsdienst zijn van de hele wereld, of je het nou wilt of niet, Islam zal alles overnemen.quote:Op woensdag 4 april 2007 15:19 schreef XTHinkz het volgende:
Ik zal binnenkort een beknopt overzicht maken van mijn argumenten die ik in dit topic genoemd heb, en proberen deze weer iets beter te verwoorden.
Ik wil namelijk van anderen weten wat betreft mijn argumenten het terecht is waarom ik niks van dit geloof moet hebben.
Heb ik een verdraait beeld over dit geloof en de mensen die het aanhangen? Of is het niks meer dan begrijpelijk dat mensen zoals mij gaan denken en de aanhang voor verdonk en wilders alleen maar groter en groter zal worden.
De invloeden vanuit dit geloof groeit keihard over de hele wereld.
Alhoewel cijfers over de groei van het aantal moslims erg overdreven lijkt.
Ontkom je niet aan het feit dat hoe groot of klein de groei ook is, er niks positief is aan de zogenaamde bijdrage die dit geloof in het westen of elk ander niet moslimland brengt.
Zoals ik al heb gezegd: hoe meer gematigde moslims in een land des te meer macht extremisten zullen krijgen.
Zolang het vanuit het geloof bepaald wordt hoe moslims moeten leven en het nooit kan veranderen omdat er geen kritiek op dit geloof mag worden geuit. Zullen extremisten hun geloof proberen op te dringen aan de niet-gelovigen/gematigden zodra ze de kans krijgen. De gematigden moslims kunnen hier niets tegen doen aangezien hun geloof dat tegenwerkt.
Als dit geloof ervoor zorgt dat moslims buiten de boot vallen in een maatschappij creert het zelf zijn eigen extremisten. En het zal in de ogen van deze moslims altijd aan de ander liggen...
Mja, maar snap je ook niet dat het nu het gene is waar hij tegen is, vreest en zich tegen verzet?quote:Op woensdag 4 april 2007 16:01 schreef Roku het volgende:
[..]
Dude, De Islam zal in het einde der tijden de staatsgodsdienst zijn van de hele wereld, of je het nou wilt of niet, Islam zal alles overnemen.
'Jullie'?quote:Op woensdag 4 april 2007 16:06 schreef Zyggie het volgende:
Wat een lamballen zijn jullie toch ook.Over een paar jaar gaan we een andere dimensie in, hebben jullie dat nog niet gehoord?
![]()
![]()
![]()
Dan heb je nog een aantal te gaan.quote:Op woensdag 4 april 2007 16:08 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Betrapt. Ik wilde eigenlijk de laatste post.![]()
Hij is tenminste eerlijk over wat de islam beoogt.quote:Op woensdag 4 april 2007 16:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mja, maar snap je ook niet dat het nu het gene is waar hij tegen is, vreest en zich tegen verzet?
surequote:Op woensdag 4 april 2007 16:12 schreef Masterix het volgende:
[..]
Hij is tenminste eerlijk over wat de islam beoogt.
![]()
Ik zie het ja. Je hebt een belachelijk lange post gedaan. Maar zie je (en zou jij willen dat) een liberalisatie van de Islam inde toekomst nog gebeuren? Of ben je van mening dat de Islam zoals die in Nederland en andere vergelijkbare landen zich gemanifesteerd heeft al een geliberaliseerde vorm is?quote:Op woensdag 4 april 2007 16:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dan heb je nog een aantal te gaan.
Ik ben heel erg te spreken over de Fethullah Gulen movement. En hij heeft een constante groeiende aanhang in de wereld en vooral in het Westen, zou fijn zijn als veel moslims er zich bij aansloten.quote:Op woensdag 4 april 2007 16:13 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Ik zie het ja. Je hebt een belachelijk lange post gedaan. Maar zie je (en zou jij willen dat) een liberalisatie van de Islam inde toekomst nog gebeuren? Of ben je van mening dat de Islam zoals die in Nederland en andere vergelijkbare landen zich gemanifesteerd heeft al een geliberaliseerde vorm is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |