abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47733497
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 23:23 schreef Triggershot het volgende:
Allah is geen maangod, maar een voortborduren op en de maangod en de joods/christelijke god en allerlei andere regionale gebruiken. een samenraapsel dus zoals vele andere geloven.
pi_47734130
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 23:40 schreef osho het volgende:

[..]

Allah is geen maangod, maar een voortborduren op en de maangod en de joods/christelijke god en allerlei andere regionale gebruiken. een samenraapsel dus zoals vele andere geloven.
Shokking als het voortzetting van Abrahams geloof is
En nee tradities gaan terug naar Abraham naar niets anders.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 27-03-2007 23:57:17 ]
pi_47734161
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 23:56 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Shokking als het voortzetting van Abrahams geloof is
o.a.
pi_47734186
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 23:57 schreef osho het volgende:

[..]

o.a.
enkel.
pi_47734203
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 23:57 schreef Triggershot het volgende:

[..]

enkel.
nietus
pi_47734207
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 23:57 schreef osho het volgende:

[..]

o.a.
je manier van reageren doet me overigens erg aan fokschaap denken?
pi_47734225
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 23:58 schreef osho het volgende:

[..]

nietus
wellus
pi_47734257
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 23:58 schreef Triggershot het volgende:

[..]

je manier van reageren doet me overigens erg aan fokschaap denken?
dat kan kloppen
pi_47734282
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 23:59 schreef osho het volgende:

[..]

dat kan kloppen
ben je het ook?
pi_47734330
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 00:00 schreef Triggershot het volgende:

[..]

ben je het ook?
het is offtopic, maar ja...miste je schaapje nog niet dan ?
pi_47734386
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 16:42 schreef XTHinkz het volgende:

[..]

hard genaaid. maar het is dus wel een praktijkvoorbeeld hoe een Moslim het voor elkaar krijgt dat een bedrijf wel 2x nadenkt voordat ze een moslim in dienst willen nemen.
Is het dan rascisme of zelf gecreerde rascisme?
Marktwerking??
pi_47734595
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 00:01 schreef osho het volgende:

[..]

het is offtopic, maar ja...miste je schaapje nog niet dan ?
Ja, viel me zo op vandaag

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2007 00:09:40 ]
pi_47735671
quote:
Op zondag 25 maart 2007 17:43 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Het is jammer dat je jalleen maar je gelijk wilt halen ipv echt te discusseren. Het is allemaal erg selectief hoe je reageert. Ik heb sterk het idee dat je een of andere frustratie hebt to bepaalde mensen.
Erg tolerant/ geintegreerd komt het allemaal niet over.
Anyway hasta la pasta!
lol..... Het is jammer dat je alleen maar je gelijk wil halen ipv echt te discusseren. Het is allemaal erg selectief hoe je reageert. Ik heb sterk het idee dat je een of andere frustratie hebt tov bepaalde mensen die kritisch naar de Islam kijken.
Erg tolerant/ geintegreerd komt het allemaal niet over.
pi_47736168
het blijft FOK forum immers, lang niet allemaal welgediscussieerde personen, filosofen al dan niet intellecten, daarbij sommige hier meer voor de fun factor komen.

Meer ontopic post: Ik blijf erbij (waarsch. vanwege mijn 'vrije' 'losse' 'uitgebreide culturen' opvoeding) dat godsdiensten er meer zijn om steun in te vinden, groepjesvorming. Het blijft gewoon uit den boze om iemand een geloof op te dringen en al helemaal vanuit daar te handelen tot racisme, haat en geweld.
pi_47763101
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 23:23 schreef Triggershot het volgende:

Is Allah een maangod ?
Volgens het artikel dus niet.
Helaas komt de schrijver met alleen islamitische argumenten aan die voor een niet-moslim geen werkelijke argumenten, maar geloofsstatements zijn.

Zelf geloof ik dat het religieuze deel van de "zuivere islam" een mengseltje is van polytheļsme, animisme en een beetje monotheļsme, en wat dat betreft net als het christendom, mijn geloof.

Het is voor mij duidelijk, vanuit mijn kennis van het christendom en de bijbel, dat de islam voornamelijk een aftakking is van het christendom, en daarmee dus veel elementen uit zon-aanbiddingscultussen heeft overgenomen. Daarnaast zie ik er allerlei maan-aanbiddings elementen in.
Maar het meest opvallend vind ik de vele overblijfselen van animisme (Ka'aba) en polytheļsme die ik in de "zuivere islam" aantref: de hele bovennatuurlijke wereld met engelen en djinns wordt voorgesteld als onderdeel van het dagelijks leven.
Daarnaast is het belang dat gehecht wordt aan rituelen en spreuken in mijn ogen het bewijs van de vele animistische elementen die de islamisering overleefd hebben: de koran staat bol van de magie.

Het idee van "zuiver geloof" heeft een rechtsstreekse verbinding met geloof in een schepping: beide bestrijden het idee van geleidelijke ontwikkeling, evolutie.
In die zin lijken Morey en de schrijver van het artikel het volkomen eens te zijn: er moet, denken beide, één punt aan te wijzen zijn waar de "zuivere islam" ontstaan is. De ene heeft de theorie dat zij gecreeėerd is door Mohammed aan de hand van de maan-cultus, de andere ziet het geschapen door Allah.

Kortom: de hele of-of discussie in het artikel komt mij over als gekissebis tussen twee ouwe wijven.
Beide snappen ze er niks van. Iedere religie is een product vaqn evolutie: een voorzetting van vroegere ideeėn.
Zowel christendom als islam bevatten heden ten dage verschillende elementen uit oudere religies, zoals jij en ik dingen als een blinde darm en lichaamsbeharing hebben: duidelijke overblijfselen van onze niet-menselijke voorvaderen.

N.b.: ik ben zelf christen. Niet van dat ID dus.
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
pi_47793257
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 21:16 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Arabische Religie? Ooit van Indonesiė gehoord? Of Marokko? Het Arabische schiereiland is zo spannend niet. Voorbeeld van met de natte vinger gokken waar de klepel hangt?
Mijns inziens is "zuivere islam" wel degelijk een Arabische religie.
Turken zijn geen Arabieren, Alavieten, ook moslims, vind ik geen Arabische religie hebben. Iraniėrs, ook zeker geen Arabieren, zijn shii, alweer: geen "zuivere islam" en ook geen "Arabische religie".
De Marokkaanse bevolking bestaat gedeeltelijk uit Arabieren, en er is nogal wat gedoe geweest van de oorspronkelijke bevolking, de Amazigh, over al dan niet onderdrukt worden door de Arabische minderheid.
En in Indonesiė/Maleisiė is geen lokale variant van de islam ontstaan, maar men gelooft daar niet in de Arabische djinns en zo, maar in hun eigen goden en geesten.

Niks mis mee de islam een Semitische of Arabische religie te noemen dunkt mij.
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
  donderdag 29 maart 2007 @ 17:02:13 #287
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_47797863
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 15:11 schreef Masterix het volgende:

[..]

Mijns inziens is "zuivere islam" wel degelijk een Arabische religie.
Turken zijn geen Arabieren, Alavieten, ook moslims, vind ik geen Arabische religie hebben. Iraniėrs, ook zeker geen Arabieren, zijn shii, alweer: geen "zuivere islam" en ook geen "Arabische religie".
De Marokkaanse bevolking bestaat gedeeltelijk uit Arabieren, en er is nogal wat gedoe geweest van de oorspronkelijke bevolking, de Amazigh, over al dan niet onderdrukt worden door de Arabische minderheid.
En in Indonesiė/Maleisiė is geen lokale variant van de islam ontstaan, maar men gelooft daar niet in de Arabische djinns en zo, maar in hun eigen goden en geesten.

Niks mis mee de islam een Semitische of Arabische religie te noemen dunkt mij.
Het 'echte' christendom komt ook van de Arabische markt; toch lijkt me de term Arabische religie vergezocht.
Now I'm walking on the sunnyside of the street
pi_47799438
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 17:02 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Het 'echte' christendom komt ook van de Arabische markt; toch lijkt me de term Arabische religie vergezocht.
Er zijn bij mijn weten wel een paar Arabische of Oosters-orthodoxe kerken of christendommen: de Koptische en de Assyrische bijvoorbeeld, de Armeense kerk lijkt (voor zover ik nu door heb, ben halverwege een boek erover) ook in de Arabische cultuur ontstaan te zijn, maar het Rooms-katholicisme en daaruit voortgekomen protestantisme is een joods-grieks product, onder de Romijnen Rooms geworden: niets Arabisch aan volgens mij.

Als je niet uitgaat van de gedachte dat de koran "geopenbaard" is en de islam dus ontstaan zoals alle religies, dan hebben Arabische christendommen wel aan de wieg gestaan van de islam: over de drie-Eenheid en de Goddelijkheid van Jezus zijn in Arabiė -lang voor de islam- felle polemieken gevoerd met vele kerkscheuringen tot gevolg.
Persoonlijk zie ik een sterke verwantschap tussen de Oosters-orthodoxe kerken en de islam, maar amper verwantschap tussen de RK en de islam.

Het ligt er dus aan wat jij onder het "echte" christendom verstaat.
Als je denkt dat de Oosters-orthodoxe kerken de "echte" zijn, tja, dan heb je binnen die aanname volkomen gelijk.
pi_47824488
Maangoden. .
pi_48006078
Ik zal binnenkort een beknopt overzicht maken van mijn argumenten die ik in dit topic genoemd heb, en proberen deze weer iets beter te verwoorden.

Ik wil namelijk van anderen weten wat betreft mijn argumenten het terecht is waarom ik niks van dit geloof moet hebben.
Heb ik een verdraait beeld over dit geloof en de mensen die het aanhangen? Of is het niks meer dan begrijpelijk dat mensen zoals mij gaan denken en de aanhang voor verdonk en wilders alleen maar groter en groter zal worden.

De invloeden vanuit dit geloof groeit keihard over de hele wereld.
Alhoewel cijfers over de groei van het aantal moslims erg overdreven lijkt.
Ontkom je niet aan het feit dat hoe groot of klein de groei ook is, er niks positief is aan de zogenaamde bijdrage die dit geloof in het westen of elk ander niet moslimland brengt.

Zoals ik al heb gezegd: hoe meer gematigde moslims in een land des te meer macht extremisten zullen krijgen.
Zolang het vanuit het geloof bepaald wordt hoe moslims moeten leven en het nooit kan veranderen omdat er geen kritiek op dit geloof mag worden geuit. Zullen extremisten hun geloof proberen op te dringen aan de niet-gelovigen/gematigden zodra ze de kans krijgen. De gematigden moslims kunnen hier niets tegen doen aangezien hun geloof dat tegenwerkt.

Als dit geloof ervoor zorgt dat moslims buiten de boot vallen in een maatschappij creert het zelf zijn eigen extremisten. En het zal in de ogen van deze moslims altijd aan de ander liggen...
pi_48007583
quote:
Op woensdag 4 april 2007 15:19 schreef XTHinkz het volgende:
Ik zal binnenkort een beknopt overzicht maken van mijn argumenten die ik in dit topic genoemd heb, en proberen deze weer iets beter te verwoorden.

Ik wil namelijk van anderen weten wat betreft mijn argumenten het terecht is waarom ik niks van dit geloof moet hebben.
Heb ik een verdraait beeld over dit geloof en de mensen die het aanhangen? Of is het niks meer dan begrijpelijk dat mensen zoals mij gaan denken en de aanhang voor verdonk en wilders alleen maar groter en groter zal worden.

De invloeden vanuit dit geloof groeit keihard over de hele wereld.
Alhoewel cijfers over de groei van het aantal moslims erg overdreven lijkt.
Ontkom je niet aan het feit dat hoe groot of klein de groei ook is, er niks positief is aan de zogenaamde bijdrage die dit geloof in het westen of elk ander niet moslimland brengt.

Zoals ik al heb gezegd: hoe meer gematigde moslims in een land des te meer macht extremisten zullen krijgen.
Zolang het vanuit het geloof bepaald wordt hoe moslims moeten leven en het nooit kan veranderen omdat er geen kritiek op dit geloof mag worden geuit. Zullen extremisten hun geloof proberen op te dringen aan de niet-gelovigen/gematigden zodra ze de kans krijgen. De gematigden moslims kunnen hier niets tegen doen aangezien hun geloof dat tegenwerkt.

Als dit geloof ervoor zorgt dat moslims buiten de boot vallen in een maatschappij creert het zelf zijn eigen extremisten. En het zal in de ogen van deze moslims altijd aan de ander liggen...
Dude, De Islam zal in het einde der tijden de staatsgodsdienst zijn van de hele wereld, of je het nou wilt of niet, Islam zal alles overnemen.
pi_48007709
quote:
Op woensdag 4 april 2007 16:01 schreef Roku het volgende:

[..]

Dude, De Islam zal in het einde der tijden de staatsgodsdienst zijn van de hele wereld, of je het nou wilt of niet, Islam zal alles overnemen.
Mja, maar snap je ook niet dat het nu het gene is waar hij tegen is, vreest en zich tegen verzet?
  woensdag 4 april 2007 @ 16:06:23 #293
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_48007773
Wat een lamballen zijn jullie toch ook. Over een paar jaar gaan we een andere dimensie in, hebben jullie dat nog niet gehoord?
Zyggie.
pi_48007806
quote:
Op woensdag 4 april 2007 16:06 schreef Zyggie het volgende:
Wat een lamballen zijn jullie toch ook. Over een paar jaar gaan we een andere dimensie in, hebben jullie dat nog niet gehoord?
'Jullie'?
  woensdag 4 april 2007 @ 16:08:23 #295
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_48007862
quote:
Op woensdag 4 april 2007 16:07 schreef Triggershot het volgende:

[..]

'Jullie'?
Betrapt. Ik wilde eigenlijk de laatste post.
Zyggie.
pi_48007939
quote:
Op woensdag 4 april 2007 16:08 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Betrapt. Ik wilde eigenlijk de laatste post.
Dan heb je nog een aantal te gaan.
pi_48008010
quote:
Op woensdag 4 april 2007 16:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mja, maar snap je ook niet dat het nu het gene is waar hij tegen is, vreest en zich tegen verzet?
Hij is tenminste eerlijk over wat de islam beoogt.

pi_48008078
quote:
Op woensdag 4 april 2007 16:12 schreef Masterix het volgende:

[..]

Hij is tenminste eerlijk over wat de islam beoogt.

sure
  woensdag 4 april 2007 @ 16:13:30 #299
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_48008082
quote:
Op woensdag 4 april 2007 16:10 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dan heb je nog een aantal te gaan.
Ik zie het ja. Je hebt een belachelijk lange post gedaan. Maar zie je (en zou jij willen dat) een liberalisatie van de Islam inde toekomst nog gebeuren? Of ben je van mening dat de Islam zoals die in Nederland en andere vergelijkbare landen zich gemanifesteerd heeft al een geliberaliseerde vorm is?
Zyggie.
pi_48008140
quote:
Op woensdag 4 april 2007 16:13 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Ik zie het ja. Je hebt een belachelijk lange post gedaan. Maar zie je (en zou jij willen dat) een liberalisatie van de Islam inde toekomst nog gebeuren? Of ben je van mening dat de Islam zoals die in Nederland en andere vergelijkbare landen zich gemanifesteerd heeft al een geliberaliseerde vorm is?
Ik ben heel erg te spreken over de Fethullah Gulen movement. En hij heeft een constante groeiende aanhang in de wereld en vooral in het Westen, zou fijn zijn als veel moslims er zich bij aansloten.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Fethullah_G%C3%BClen
http://www.kms.be/docs/moslimschristenen/FethullahGulen.htm

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2007 16:16:10 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')