abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49226170
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 14:26 schreef BeejEm het volgende:
Inmiddels is het speklapje weer thuis en is nu als je-weet-wel-kaaf z'n eerste struikje lof naar binnen aan het werken.
Er is al volop gepoept en ook al geplast, dus zowel boven als onder werkt alles nog naar behoren

Dan ga ik binnenkort de harem buiten inrichten en als we dan een paar blommige dames hebben gevonden, kan het hele spul over een week of 4 - 6 lekker buiten genieten

Volgende week alleen nog terug voor controle naar de DA.
Kijk aan, dat klinkt al helemaal positief! Heb je de dierenarts die hem geopereerd heeft nog gesproken? Was het nelleke (kort blond haar) of Marianne (lange blonde krullen)?

Hou er rekening mee dat het spijverteringsstelsel van een cavia bijna 72 uur werkt. Je moet dus niet heel gek kijken als hij morgenavond of overmorgen wat minder keutelt; dat is heel normaal.

Geef Asterix maar een dikke knuffel van mijn 8 dames (ik denk dat hij die van de 3 heren niet zo zal waarderen), hopelijk geneest de wond heel snel en krijgt hij dadelijk een mooi paradijsje met nog mooiere zeugen!
I had a signature once. It was awful.
  donderdag 10 mei 2007 @ 19:05:39 #252
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_49236715
Agos het arme ding Wat een mooie DA=praktijk zeg Zoeper ! Vriendelijke mensen ook !
Wie hem geholpen heeft weet ik niet, maar hij mag volgende week nog een keer op controle, dus ik neem aan dat hij dan gecontroleerd wordt door degene die de operatie heeft uitgevoerd. Anders moet je volgende keer als jij er bent met een van je kinders maar vragen wie Asterix geholpen heeft.
Hij is wel een beetje zielig hoor En op mn werk gingen ze me allemaal uitlachen toen ik zei dat ik mn cavia vanmorgen naar de DA had gebracht om te laten castreren
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_49237208
knuffel hem maar ff goed.
tis ook wel wat op zo n kleine pluizige vriend te laten opereren
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
  donderdag 10 mei 2007 @ 19:25:43 #254
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_49237377
Ja ik vond het erg eng Maar heb um gewaarschuwd voor we weggingen bij de DA en hem daar achterlieten "Niet stiekem dood gaan he ! " en hij heeft braaf geluisterd
Ik was ook erg blij toen BeejEm smste dat alles goed was gegaan en ze hem kon gaan ophalen, kon ik ook weer rustig ademen
Zal morgen ofzo wel even een fototje van hem maken, laat hem vandaag maar zoveel mogelijk met rust qua klooien aan zn hok en met die flits. Hij eet lekker van zn lof, BM neemt zo nog wat peterselie voor hem mee.
Zo kan ik tenminste vol goede moed op dames-jacht
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_49237633
ja was ook wel bang:x
ik deed wel positief maar dacht van: als ie er maar niet tussenuit piept.
maargoed hij is er nog,dus nu de damens nog.

zo nu ga ik lekker eten kijken of onze kruidenboter lekkerder is dan die van BM
  donderdag 10 mei 2007 @ 19:56:11 #256
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_49238482
"Opvang Angerlo neemt voorlopig geen afstandscavia`s meer op ivm. gezondheidsproblemen!"

;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_49238762
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 19:56 schreef Nonneke het volgende:
"Opvang Angerlo neemt voorlopig geen afstandscavia`s meer op ivm. gezondheidsproblemen!"

Gezondheidsproblemen van mens of dier? Van Desiree heb ik nog niets gehoord dus ik gok niet zo snel dat zij al iets herplaatsbaars heeft.... Maargoed, het is nog geen 9 juni
pi_49238936
Je kunt trouwens ook eens hier kijken:

http://www.caviaopvangwestland.nl/
  donderdag 10 mei 2007 @ 20:08:19 #259
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_49238940
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 20:03 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Gezondheidsproblemen van mens of dier? Van Desiree heb ik nog niets gehoord dus ik gok niet zo snel dat zij al iets herplaatsbaars heeft.... Maargoed, het is nog geen 9 juni
dat staat er niet bij, durf haar niet zo goed te mailen daarover Dat is waar het is nog geen 9 juni
ik had vandaag een mailtje dat zn koekjesmix en de bordjes onderweg zijn
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  donderdag 10 mei 2007 @ 20:58:26 #260
150847 RiesAmaris
'Dracarys.'
pi_49241386
hij is anders toch de nodige grammen afgevallen, in Zeewolde
  donderdag 10 mei 2007 @ 21:04:34 #261
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_49241692
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 20:58 schreef RiesAmaris het volgende:
hij is anders toch de nodige grammen afgevallen, in Zeewolde

Sjieke buurt trouwens daar bij de DA
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_49242169
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 21:04 schreef Nonneke het volgende:

[..]

Sjieke buurt trouwens daar bij de DA
Valt wel mee hoor. Ik woon er twee straten vandaan. Naast de praktijk zit een fietspad (tussen het gras en de praktijk in zeg maar)... als je daar overheen gaat, op de straat waar je dan komt links en bij de punaise rechts sta je voor mn deur Een sjieke buurt is dit niet, in de wijk Horsterveld staan mooiere huizen. Op het terrein van de dierenarts staan wel enkele kantooraanhuis-huizen, die zijn dan ook loeiduur, maar dat is maar een heel klein stukje. Erachter ligt eigenlijk een heel doorsnee buurt
  donderdag 10 mei 2007 @ 21:17:14 #263
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_49242492
Ja zo sjiek is een industrieterrein natuurlijk ook niet, maar er stonden leuke optrekjes !
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_49249977
Ik heb dus een langharige cavia, en zijn haar begint nu best wel lang te worden.... allemaal leuk enzo, maar nu valt me op dat z'n kont af en toe helemaal nat is (van de pis dus), en dat vind ik dus minder leuk...

Tips, trucs? Of moet het beestje (6 maanden oud ongeveer) zelf ook nog aan z'n steeds langer wordende haar wennen?
pi_49250448
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 23:20 schreef Xcalibur het volgende:
Ik heb dus een langharige cavia, en zijn haar begint nu best wel lang te worden.... allemaal leuk enzo, maar nu valt me op dat z'n kont af en toe helemaal nat is (van de pis dus), en dat vind ik dus minder leuk...

Tips, trucs? Of moet het beestje (6 maanden oud ongeveer) zelf ook nog aan z'n steeds langer wordende haar wennen?
Knippen....
pi_49257378
ok..... dat zal nog wel een rel worden dan
  vrijdag 11 mei 2007 @ 10:32:41 #267
103707 Euforie
Come lie next to me
pi_49259570
Bij Moniekje heb ik het ook geknipt, alleen ben ik daar geen ster in.. dus mijn huisgenote vindt haar achterkant nu op een eend lijken
And nothing can stop me now
pi_49277894
hoe is het eigenlijk met astrix?
loopt ie alweer normaal?
of vreet ie nog steeds in een hoekje en draait ie zich af en toe een kwartslag?
  vrijdag 11 mei 2007 @ 19:58:58 #269
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_49279767
Asterix gaat goed
Nouja hij liep altijd al een beetje apart natuurlijk Maar met zo'n dikke achterkant gaat het natuurlijk niet helemaal lekker Maar verder doet hij het goed hoor. Hij eet goed, poept en plast veel etc. Ook zn wond ziet er netjes schoon uit, geen korstjes het bloed niet. Hij heeft nog niet gefloten, maargoed ook jij zou niet fluiten als je ballen net zijn verwijderd

De patient in de ziekenboeg

De patient zn oorlogswond

én zn koekjesmix (en de bordjes) zijn vandaag gearriveerd
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_49282033
hij kijkt zielig.
maarja hopelijk is de pijn snel weg en over een paar weken komt ie er achter waarom zn ballen der zo nodig af moesten.

bah ziet er wel eng uit die foto van zn piemol enzo.
maarja zal wel mooi genezen hopen we maar
pi_49283297

zondag 13 mei 2007 @ 15:47:44 #272
157960 Okeuj
Ich habe es nicht gewusst
pi_49333171
Sinds vannacht twee nieuwe aanwinsten! (klik op de foto voor grote versie)

Dit is trouwens samen met de peettante, moeders had nog ff geen zin in foto's

Betere foto's komen nog wel, dadelijk eerst maar es uitvogelen van welk gelacht ze zijn Nu wel balen dat ik vanavond weekje naar Frankrijk moet, moet ik toch weer wat leuke momenten missen
Nee echt niet.
pi_49333785
quote:
Op zondag 13 mei 2007 15:47 schreef Okeuj het volgende:
Sinds vannacht twee nieuwe aanwinsten! (
Awww
  zondag 13 mei 2007 @ 16:26:31 #274
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_49334705
Me cavia spoort niet. Zit hij bij me vriendin opschoot gaat hij met ze kop onder de laptop liggen dit ze op schoot had !

phluphy for president!
  zondag 13 mei 2007 @ 16:57:22 #275
103707 Euforie
Come lie next to me
pi_49335658
Lekker warm ?
And nothing can stop me now
pi_49336130
quote:
Op zondag 13 mei 2007 16:26 schreef WyriHaximus het volgende:

zondag 13 mei 2007 @ 18:18:17 #277
84926 WyriHaximus
pi_49338195
quote:
Op zondag 13 mei 2007 16:57 schreef Euforie het volgende:
Lekker warm ?
Ja onder de laptop he . Vind hij leuk, onder me laptop gaan zitten, hij is ook een keer tussen me beeldschermen (2xCRT 17inch dus die worden wel warm plus met switch die er staat), en een keer achter me computers .
phluphy for president!
  zondag 13 mei 2007 @ 18:28:19 #278
150847 RiesAmaris
'Dracarys.'
pi_49338516
pffft de spanning stijgt hier, ik verwacht aanstaande zaterdag toch wel het eerste nestje babycaafjes van dit jaar....oef, spannend allemaal!
  zondag 13 mei 2007 @ 20:39:14 #279
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_49342359
spannend !
Heb je al enig idee hoeveel het er gaan worden ? En een foto van de aanstaande mama natuurlijk
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_49343793
quote:
Op zondag 13 mei 2007 20:39 schreef Nonneke het volgende:
spannend !
Heb je al enig idee hoeveel het er gaan worden ? En een foto van de aanstaande mama natuurlijk
mama? mama?? Het zijn 6 aanstaande mama's foto's van de koppeltjes zijn te vinden op www.riesamaris.nl en www.peruufjes.nl
  zondag 13 mei 2007 @ 22:39:43 #281
62419 CherryLips
chocoholic
pi_49346707
ik moet toch echt een keer het huis uit, dan richt ik echt een caviakamer in .
Tap tap tap
pi_49352819
quote:
Op zondag 13 mei 2007 22:39 schreef CherryLips het volgende:
ik moet toch echt een keer het huis uit, dan richt ik echt een caviakamer in .
Hahahahahaha! Leuk he Voor mij is dat ook een eis als mn vriend en ik ooit over een jaar of 5 a 10 een huis gaan kopen, dat er een ruimte naast het huis moet zitten (goed geïsoleerde garage of schuur) om de caviastal weg te zetten
  maandag 14 mei 2007 @ 08:26:59 #283
84926 WyriHaximus
pi_49352828
quote:
Op maandag 14 mei 2007 08:25 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Hahahahahaha! Leuk he Voor mij is dat ook een eis als mn vriend en ik ooit over een jaar of 5 a 10 een huis gaan kopen, dat er een ruimte naast het huis moet zitten (goed geïsoleerde garage of schuur) om de caviastal weg te zetten
Volgens mij wil me vriendin ze straks gewoon in ons huiskamertje hebben
phluphy for president!
pi_49352874
quote:
Op maandag 14 mei 2007 08:26 schreef WyriHaximus het volgende:

[..]

Volgens mij wil me vriendin ze straks gewoon in ons huiskamertje hebben
Dat lijkt me persoonlijk niks, want ik wil als ik groter ga wonen ongeveer 20/25 caafs als maximale aantal hebben en dat is echt teveel voor in de woonkamer. Ik heb er nu 12 zitten en het is zeker gezellig (knuffelcaafs verdwijnen echt nooit in de schuur hoor, er zal altijd wel iets in de woonkamer blijven), maar het geeft nu al veel rotzooi tijdens het verschonen en uitpakken etc, de vloer is altijd vies, je stofzuigt je suf, alles is stoffiger.... En met het dubbele aantal werkt dat helemaal niet meer. Dus dan komt er gewoon een luxe schuur/garage voor de beestjes waar ze alle ruimte hebben en waar ik lekker lui kan zijn met schoonmaken (niet van de hokken, maar van de ruimte zelf) en stofzuigen
pi_49352922
ik heb al een caviakamer.
maar dat is puur omdat ik de ruimte heb en nu nog alleen met mn caafjes woon.
maar heb wel speciaal voor hun tapijt en in de rest van het huis laminaat,maarja daar lopen ze toch niet los
  maandag 14 mei 2007 @ 08:55:36 #286
84926 WyriHaximus
pi_49353194
quote:
Op maandag 14 mei 2007 08:31 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Dat lijkt me persoonlijk niks, want ik wil als ik groter ga wonen ongeveer 20/25 caafs als maximale aantal hebben en dat is echt teveel voor in de woonkamer. Ik heb er nu 12 zitten en het is zeker gezellig (knuffelcaafs verdwijnen echt nooit in de schuur hoor, er zal altijd wel iets in de woonkamer blijven), maar het geeft nu al veel rotzooi tijdens het verschonen en uitpakken etc, de vloer is altijd vies, je stofzuigt je suf, alles is stoffiger.... En met het dubbele aantal werkt dat helemaal niet meer. Dus dan komt er gewoon een luxe schuur/garage voor de beestjes waar ze alle ruimte hebben en waar ik lekker lui kan zijn met schoonmaken (niet van de hokken, maar van de ruimte zelf) en stofzuigen
Hehe nee zo veel hebben we er dan iet, we hebben er nu 4 lijkt mij wel max in een huiskamer .
phluphy for president!
pi_49353652
Zo, de cavia's op wat beukentakken getrakteerd.
Ze knagen er lekker aan
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_49353830
quote:
Op maandag 14 mei 2007 09:21 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Zo, de cavia's op wat beukentakken getrakteerd.
Ze knagen er lekker aan
Ik betwijfel alleen of ze wel beuken mogen... Er staat mij bij dat ze enkel takken van fruitbomen of wilgen (geen treurwilg) mogen....
  maandag 14 mei 2007 @ 22:32:23 #289
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_49382993

Wat vinden jullie van dit gladharige trio ?

En weet iemand waar Rossum (gelderland) in de buurt ligt ?
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_49383265
quote:
Op maandag 14 mei 2007 09:29 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Ik betwijfel alleen of ze wel beuken mogen... Er staat mij bij dat ze enkel takken van fruitbomen of wilgen (geen treurwilg) mogen....
Ja, ik zat het me ook af te vragen.

Op internet staat dat ze het wel mogen hebben (niet dat het DE waarheid is)

Maar, ik geloof dat het niet giftig is.

Heb het ze vanmiddag gegeven en ze hebben geen afwijkende keutels of gedrag.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_49384659
gladharige heb ik zelf weinig mee.
saai enzo
maar ze passen wel mooi bij elkaar.
ik ben helemaal gek op borsteltjes
  dinsdag 15 mei 2007 @ 07:49:13 #292
150847 RiesAmaris
'Dracarys.'
pi_49390395
nou heb ik me gister toch een aanbieding gevonden: andijvie, 49 cent per kilo! Normaal gesproken ongeveer 1.50 per 500 gram, bij de supermarkt. Ik ben dus als een razende gek gaan hamsteren, kwam met 13 kroppen andijvie thuis, voor maar 4,- Oh wat waren mijn schatjes happy zeg, haha!

Vanaf nu gaat het heel spannend worden: Morgannah en Morgane zijn tussen nu en 7 dagen uitgerekend, dus ik ben benieuwd of ik het goed had of niet....Dat gaan spannende dagen worden..!
pi_49399123
Yanou is altijd extra lief als ze weet dat ik andijvie heb.

Zucht... zeugjes..
  dinsdag 15 mei 2007 @ 16:13:36 #294
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_49405730
Nou leuk Ella, reageer je, is het weer negatief ! Ik zou ook liever wat verschillende haartjes door elkaar hebben, en het liefst al een bestaand groepje, anders wordt het een groot koppel-feest en daar voel ik vrij weinig voor eerlijk gezegt
Dus mocht ik verder niet vinden en 'Reggie, Stacey & Pucca' ( ) hebben nog geen huis, zijn ze geweldig, want ze zijn buiten gewent

Er zijn 3 leuke bonte gladharige Cavia's in de opvang,
het zijn zusjes van ongeveer 4 jaar
en deze actieve en vrolijke dames
zijn het buitenleven gewend.

En iets ouder dan Asterix dus kan hij ook nog wat van ze leren
Het gaat trouwens hardstikke goed met hem, sinds zondagavond zit hij op zaagsel, hij begon zn kleedjes op te vreten, en omdat wij overdag natuurlijk weg zijn, kunnen we daar niet op letten, beetje link. Zn 'wond' ziet er netjes uit, heeft helemaal niet nagebloed of iets dergelijks, en hij blijft er zelf ook vanaf (of hij kan er niet bij komen ). Dus we vonden dat het wel kon, morgen krijgt hij weer gewoon Hemparade. Dat vind mijn neus ook fijner
Vrijdag gaatie weer met BeejEm naar de DA in Zeewolde voor de na-controle, en als het goed is hoeft hij dan niet meer terug te komen.

Is het trouwens normaal dat ze zoveel plassen ? (gewoon helder) Op Hemparade of zaagsel valt dat helemaal niet zo op, maar op zo'n wit kleedje wel
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_49406303
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 16:13 schreef Nonneke het volgende:
Is het trouwens normaal dat ze zoveel plassen ? (gewoon helder) Op Hemparade of zaagsel valt dat helemaal niet zo op, maar op zo'n wit kleedje wel
ja
  dinsdag 15 mei 2007 @ 16:27:33 #296
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_49406371
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  dinsdag 15 mei 2007 @ 17:41:28 #297
150847 RiesAmaris
'Dracarys.'
pi_49409153
plassen, dat is levensbezigheid nummer 3 naast eten en luieren
pi_49409811
sorry hoor Non
komt omdat ik helemaal verliefd ben op mn borsteltje want ze heeft zo n gaaf karakter.
stront eigenwijs en denk dat als ze een mens was dat ze iemand is met een enorme grote bek die doet wat ze wilt.
jointje der bij, niks uitvreten en leker wijntje.

maar waar we het gister ook al ff over hadden,het scheelt wel als het zusjes zijn.
dus dan maar 3 gladharige zussen
  woensdag 16 mei 2007 @ 18:56:15 #299
150847 RiesAmaris
'Dracarys.'
pi_49452773
Morgannah is te lui om te bevallen
  woensdag 16 mei 2007 @ 19:20:53 #300
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_49453653
Hou een struikje lof bij dr achterkant, misschien kruipen ze er zelf uit