abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 mei 2007 @ 16:23:23 #201
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_48969922
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 16:11 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik heb Desiree gemaild dat als ze ouderen zeugen had, zonder lang haar, die een lang en gelukkig leven in een ruime ren met een castraat tegemoet mogen gaan, én die ook nog eens meekunnen naar dordrecht 9 juni, ze een gil moet geven Ze heeft nu niks zitten maargoed, je weet neit hoe het volgende maand is. Als Dees wat heeft hoor je het van me, als jij in tussentijd wat anders leuks hebt gezien moet je het me maar laten weten
top, als ik eerder wat heb laatik het uiteraard weten
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_49009014
Stapel foto's:

Oger:

Héé, een vinger

Ruby, mooi meisje!

Best een kunstzinnige pose voor een cavia

Wat een lekker bekkie heeft Iwi toch he

En tot slot m'n mooie Layla!

I had a signature once. It was awful.
pi_49017455
doen of niet doen: cavia'tjes kopen van een wijkboederi (ze gaan weg wegens ruimte gebrek en grote verbouwingen waarbij ze de cavia's die ze nu hebben geen goede opvang kunnen bieden in de tijd dat alles wordt herbouwd. We hebben er een paar op het oog, maar daar verder nog geen directe info over (leeftijd, geslacht etc) Ze zijn zo op het oog niet schuw, laten zich aaien, niet schikkerig. vacht glanst, geen vuile oogjes of vieze anusjes etc. Lijken dus ook handtam te zijn. Zitten op dit moment wel heel erg sneu met veel te veel beestjes in 1 hokje.
pi_49017961
In principe: niet doen. Kinderboerderijen zijn vaak de bron van vele probleemgevallen. Beren en zeugen door elkaar, zeugen doorlopend zwanger, lage weerstand, veel kans op schurtf en andere infecties.... Hoeft niet altijd zichtbaar te zijn. Als je het doet zou ik ze eerst bij een góéde dierenarts de caafjes laten checken, zodat je zeker weet dat ze in goede conditie zijn en dat ze de juiste geslachten hebben (geen beren en zeugen bij elkaar). Als je zeugen koopt, hou er dan altijd rekening mee dat ze zwanger kunnen zijn en dat je dan met dat probleem zit.
Als je al andere cavia's hebt, hou deze caafjes dan tenminste 2 weken in quarantaine zodat ze geen infecties over kunnen brengen.
pi_49018359
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 20:35 schreef zoeperzazke het volgende:
Beren en zeugen door elkaar, zeugen doorlopend zwanger, lage weerstand, veel kans op schurtf en andere infecties....
Tot dik een half jaar geleden zaten ze inderdaad met zijn allen door elkaar heen in een grote schuur. dus denk ook dat dit inderdaad wat 'incest' gevalletjes zijn. De wijkboederij is overgenomen door een MBO en daarmee zijn dus ook de veranderingen gestart, en dus nu de verkoop. Er zijn er al flink veel weg (verkocht ? of ?? ) De verzorging van de beestjes ligt op dit moment in de handen van de studenten van deze school die een opleiding volgen die hierbij aansluit (denk aan dierverzorging/dierenartsass etc)

Een check bij een dierenarts is een goede tip die ik zeker hier ga overleggen mochten we toch tot koop overgaan.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 20:48:58 #206
150847 RiesAmaris
'Dracarys.'
pi_49018451
ik zou het zelf niet zo snel doen. Juist om bovengenoemde redenen dat ze vanalles bij zich kunnen hebben wat je niet meteen ziet. Ik weet niet of jouw kinderboerderij een goeie is maar veel kinderboerderijen zijn belachelijk slecht met dieren, en stoppen dus maar vanalles bij elkaar en kijken er nauwelijks meer naar om, niet erg fris en veel kans op parasieten en zwangere inteeltdieren...Ik zou er dus nog wel even goed over nadenken als ik jou was
pi_49019037
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 20:46 schreef knorretje het volgende:

[..]

Tot dik een half jaar geleden zaten ze inderdaad met zijn allen door elkaar heen in een grote schuur. dus denk ook dat dit inderdaad wat 'incest' gevalletjes zijn. De wijkboederij is overgenomen door een MBO en daarmee zijn dus ook de veranderingen gestart, en dus nu de verkoop. Er zijn er al flink veel weg (verkocht ? of ?? ) De verzorging van de beestjes ligt op dit moment in de handen van de studenten van deze school die een opleiding volgen die hierbij aansluit (denk aan dierverzorging/dierenartsass etc)

Een check bij een dierenarts is een goede tip die ik zeker hier ga overleggen mochten we toch tot koop overgaan.
Studenten van een MBO-opleiding zijn ook geen garantie (geen enkele verzorger is een garantie, in principe, maar een fokker die er lange tijd serieus mee bezig is en een goede reputatie heeft verdient meer vertrouwen en daardoor voorkeur dan een kinderboerderij). Cavia's worden door velen nog steeds gezien als 'ondergeschikt' aan grotere dieren (honden, katten, paarden, schapen) en daardoor ook minder goed verzorgd en er wordt minder alert op gereageerd dan op de dieren van een fokker die dagelijks met zijn dieren bezig is.

Zeker als je voor de eerste keer cavia's koopt raad ik je van harte aan om toch naar een fokker op zoek te gaan en vooraf rond te vragen naar ervaringen (een goed forum als je cavia's zoekt is het NCF, daar zitten veel goede fokkers), zodat de kans dat je zwakke dieren in huis neemt zo klein mogelijk is en je gewoon kunt genieten van gezonde caafjes.
pi_49019624
Ik vind het eerlijk gezegd voor mezelf niet zo erg om een zwak beestje te nemen met iets onder de leden wat behandelbaar is met flink veel aandacht en wat hulp van een dierenarts. (heb al eens eerder cavia's gehad, dus het is niet geheel nieuw meer). Groot ander punt huidig is wel, dat ik eigenlijk dus wel een beestje wil helpen, maar ook mijn eigen kids niet misschien te snel verdriet bezorg. Maw een beestje wat bij wijze van al ten dode opgeschreven is wil ik niet meer helpen, omdat ik gewoon zeker dochterlief daarmee verdriet bezorg (weet ze kunnen altijd gaan, maar om nu 'express' ergens aan te beginnen wat een aflopende zaak is....)

Dus een zwakker beestje is het probleem niet, tijd zat, aandacht genoeg om te geven, etc etc maar wel haalbaar zwak, waarbij voor iedereen het nog leuk kan zijn. (voordeel wat ik erg bemerkte bij de kinderboederij was dat de kids ze al konden aaien, vasthouden en ze wilden eten uit de hand, ze waren niet schuw etc etc (nu is een cavia elders vandaan ook wel handtam te maken, met een aantal weekjes als ze het al niet zijn)

Daarnaast (en ik weet dat moet nooit de reden voor aanschaf zijn en we denken er gelukkig al een klein jaartje over, dus het is geen opwellingsaankoop) ze zitten nu heel erg sneu opgesloten in het hokje...
pi_49020501
Zo te horen ben jij er zelf wel klaar voor dan. Ik denk nog wel dat als je het doet, het verstandig is om je aan te melden op een forum als het Knoevelforum. Hier zitten veel mensen met medische kennis, vooral Desiree van Knoevel zelf. Bijkomend voordeel is ook dat zij heel erg veel kruidenformules en andere handige hulpmiddeltjes verkoopt voor goede prijzen, die zieke cavia's goed kunnen ondersteunen en waar dierenartsen vaak geen weet van hebben.

Verder uiteraard goed informeren, goed hardvoer geven (hope farms, science selective of gerty bijvoorbeeld) en direct beginnen met vitamine C tabletjes erbij te geven (van Roter bijvoorbeeld) voor een goede weerstand. En lekker veel groenvoer natuurlijk, paprika en witlof zijn heel goed qua vitamine C.
pi_49042700
heb de shampoo voor mn caafje van knoevel.
vandaag voor het eerst gebruikt en ze ruikt weer lekker.
ook alle viezigheid is uit haar vacht.
altijd leuk bij die peruufjes, als je ze oppakt zit hun vacht vol zaagsel wat je der ook weer zo uit haalt.
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
  zondag 6 mei 2007 @ 13:38:21 #211
103707 Euforie
Come lie next to me
pi_49060131
Van die caviashampoo, waar koop je dat? Gewoon in de dierenwinkel?

Een van mijn cavia's heeft namelijk last van kleine korstjes op haar huid, hier ben ik al voor naar de DA geweest, maar ze kreeg toen steeds nare spuiten. Hier ben ik toen mee gestopt. Zou haar wassen misschien helpen? Haar vacht is ook vaag aan het worden. Mijn cavia's heb ik overigens nog nooit gewassen
And nothing can stop me now
  zondag 6 mei 2007 @ 13:56:28 #212
103707 Euforie
Come lie next to me
pi_49060747
quote:
(van knoevelshampoo)
Parasitaire infecties

Typische symptompen van een parasitaire infectie:

- Dunner wordend haar, met kale plekken op geïnfecteerde plaatsen
- Afgebroken haar rond de geïnfecteerde plaatsen
- Haren laten niet gemakkelijk los
- Kleine verdikkingen/korsten op de huid, hier zit de mijt net onder de huid
- Zeer heftige jeuk, krabben, bijten, irritatie. Als er luizen zijn zal de cavia zichzelf vaak bijten op het midden van de rug, and soms zie je een V-vormige kale plek.

Aanbevolen producten:

Luis-Weg shampoo
Manuka/Neem Shampoo
Microneem & 3 oliën
Neem/Lavendel gel
Cacaoboter & Lavendel
Zoeperzalf
CocosNeem
Hmm, dat klinkt als waar Moniekje last van heeft. Ik ga zometeen eerst ff naar de dierenwinkel, kijken wat ze daar hebben.. en anders bestel ik wel wat van knoevelshampoo. Is het proberen waard.
pi_49062051
mmmmmmmmmmm, peterrselie

pi_49062893
quote:
Op zondag 6 mei 2007 13:38 schreef Euforie het volgende:
Van die caviashampoo, waar koop je dat? Gewoon in de dierenwinkel?

Een van mijn cavia's heeft namelijk last van kleine korstjes op haar huid, hier ben ik al voor naar de DA geweest, maar ze kreeg toen steeds nare spuiten. Hier ben ik toen mee gestopt. Zou haar wassen misschien helpen? Haar vacht is ook vaag aan het worden. Mijn cavia's heb ik overigens nog nooit gewassen
ik heb het via de knoevelwebsite.(het is wel erg duur maarja je moet er iets voor over hebben)
ik was ook niet allebei mn caafjes,want die borstelcaaf is schoon genoeg.
alleen die langhaar is soms gewoon zo vies
pi_49062952
hahha leuke foto's
ook al zo n nieuwschierig borsteltje.
zie het mijn caafje ook zo doen,die is altijd op verkenning uit
  Moderator zondag 6 mei 2007 @ 16:03:42 #216
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_49064467
Ha ha, dat caafje met die peterselie, wat voor andere kruiden vinden ze lekker?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_49064653
quote:
Op zondag 6 mei 2007 15:14 schreef Ellatjuh het volgende:
hahha leuke foto's
ook al zo n nieuwschierig borsteltje.
zie het mijn caafje ook zo doen,die is altijd op verkenning uit
quote:
Op zondag 6 mei 2007 16:03 schreef senesta het volgende:
Ha ha, dat caafje met die peterselie, wat voor andere kruiden vinden ze lekker?
Mees is inderdaad typisch nieuwsgierig actief borsteltje. Hij is altijd wel bezig met rond rennen, ontdekken, helemaal geen knuffel/schootzit beestje. Knuffelen graag, maar alleen om een moment dat hém dat uitkomt!

Basilicum vindtie ook heerlijk trouwens
pi_49065032
zo is fresa ook.
terwijl Negra mn langharige caaf veel afwachtender is.

laats waren de damens bij mn ouders in de tuin,lekker in de ren enzo en toen kwamen de katten ook ff kijken.
nou Fresa gelijk naar de kat toe en kijken en toen stak die kat der pootje door het gaas en Fresa helemaal boos kijken en kop omhoog en toen rende de kat weg.
het is een eigenwijs en bijdehand beestje
  zondag 6 mei 2007 @ 17:46:10 #219
103707 Euforie
Come lie next to me
pi_49068183
quote:
Op zondag 6 mei 2007 15:12 schreef Ellatjuh het volgende:

[..]

ik heb het via de knoevelwebsite.(het is wel erg duur maarja je moet er iets voor over hebben)
Dat heb ik dus ook.. de borstecavia heeft een mooie vacht, erg schoon enzo, maar Moniekje dus ziet er vaak niet uit. Dat klinkt erg hè Maar voor haar wil ik dus wat extra's.
pi_49068521
ja ach ik wil ook graag dat mijn caafjes der mooi uitzien en niet smerig zijn.
en voor een langharige is het moeilijker dus help ik haar
pi_49073562
quote:
Op zondag 6 mei 2007 15:12 schreef Ellatjuh het volgende:

[..]

Vind je het echt duur? Ik vind het zelf wel meevallen, een flesje shampooo voor 5 euro waar je bijna 20 wasbeurten mee doet... en het is niet zo net als bij mensen dat je elke dag of om de dag je cavia's wast, dus ik vind het eigenlijk behoorlijk goedkoop als je weet hoe goed het voor de beestjes is!
pi_49074234
ja het is wel goed voor het beest,ze ruikt weer lekker.
ach tis niet goedkoop,maar ik heb gemerkt dat je der langer mee doet dan ik dacht.
en ik was haaer alleen als ze stinkt en echt vies is.
ze hoeft toch nooit naar een show dus dat scheelt
  zondag 6 mei 2007 @ 20:29:28 #223
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_49074863
quote:
Op zondag 6 mei 2007 20:00 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Vind je het echt duur? Ik vind het zelf wel meevallen, een flesje shampooo voor 5 euro waar je bijna 20 wasbeurten mee doet... en het is niet zo net als bij mensen dat je elke dag of om de dag je cavia's wast, dus ik vind het eigenlijk behoorlijk goedkoop als je weet hoe goed het voor de beestjes is!
Ik vind knoevel ook niet duur, goedkoop juist ! Ik was volgens mij nog geen 15 euro kwijt voor die 2 shampoo's en versturen, moet je bij een DA eens proberen
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_49075840
ok de DA is duurder.
maar zo n klien flesje en dan nog zo duur.
ik had 2 kleine flesjes en het was ergens 6 euro met verzendkosten.
maargoed doe der waarschijnlijk wel een tijd mee.
was meer dat ik toen ik de envelop zag dat ik dacht: ok dit is het dus, deze kleine flesjes.
maargoed tis wel goed voor de vacht van het beestje,ze is weer mooi
  maandag 7 mei 2007 @ 11:53:08 #225
150847 RiesAmaris
'Dracarys.'
pi_49094614
zelf vind ik de prijzen bij Knoevel wel meevallen. De spulletjes werken goed, zijn helemaal diervriendelijk en bevatten pure ingrediënten, dus niet van die neprommel. En je steunt er Knoevel natuurlijk mee, dus dat vind ik allemaal wel goed te doen dan
  dinsdag 8 mei 2007 @ 15:01:32 #226
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_49144775
Donderdag is het zover mandje staat al klaar (om Pim de hond voor te bereiden ) de lakentjes (van die babyluiers) liggen al schoon gewassen klaar, en er gaat een extra paar mee naar de DA
*trappelt*

@Zoeper Die koekjesmixen van Knoevel he zou ik die (de gemengde kruiden bv) ook aan de chinchilla's kunnen geven voor zomaar een keertje wat anders ?
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  dinsdag 8 mei 2007 @ 15:22:03 #227
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_49145582
Nou heb maar een combinatie pakketje besteld voor iig Asterix, zaterdag krijgen we een nieuwe oven, dus kan ik mooi volgende week ergens koekjes voor em bakken

En ook heb ik maar gelijk 4 van die bordjes besteld, waarom 4 ? Nou omdat Zoeper zei dat ze buiten best wel eens kapot zouden kunnen gaan na een tijdje, dus dan hebben we wat reserve
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_49146036
Ik heb geen idee of je ze ook aan chinchilla's kunt geven; ik heb geen enkel verstand van die dieren. Ik neem aan dat als de kruiden die erin zitten (die kun je teruglezen in de webshop) allemaal geschikt zijn voor chins, de koekjes ook mogen, want naast de kruiden zit er weinig schokkends bij.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 15:38:06 #229
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_49146233
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 15:33 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik heb geen idee of je ze ook aan chinchilla's kunt geven; ik heb geen enkel verstand van die dieren. Ik neem aan dat als de kruiden die erin zitten (die kun je teruglezen in de webshop) allemaal geschikt zijn voor chins, de koekjes ook mogen, want naast de kruiden zit er weinig schokkends bij.
ja ze spreken overal over 'kruiden' op de site's ja maar wat voor kruiden ! Ag ik zie wel, waarschijnlijk lusten ze het niet eens, het zijn zeikerds
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_49147537
Het staat gewoon bij de beschrijving hoor

Koekjesmix met Gemengde Kruiden

Dit is een uitgebalanceerde mix van Grasmeel en diverse gemengde kruiden: Muur, Klein Hoefblad, Kleefkruid, Kaasjeskruid, Citroengele Honingklaver, Citroenmelisse, Brandnetel, Peterselie, Weegbree, Herderstasje, Paardenbloem en Frambozenblad in volkoren meel. Ook deze mix bevat veel vezel en heeft een goede calcium/fosfor verhouding.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 16:10:31 #231
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_49147615
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 16:08 schreef zoeperzazke het volgende:
Het staat gewoon bij de beschrijving hoor

Koekjesmix met Gemengde Kruiden

Dit is een uitgebalanceerde mix van Grasmeel en diverse gemengde kruiden: Muur, Klein Hoefblad, Kleefkruid, Kaasjeskruid, Citroengele Honingklaver, Citroenmelisse, Brandnetel, Peterselie, Weegbree, Herderstasje, Paardenbloem en Frambozenblad in volkoren meel. Ook deze mix bevat veel vezel en heeft een goede calcium/fosfor verhouding.
ik bedoelde chinchilla site's op Knoevel had ik het idd gevonden
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  woensdag 9 mei 2007 @ 20:00:39 #232
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_49197290
We moesten hem natuurlijk wel voorbereiden, maar helaas ben ik niet in het bezit van "Nijntje naar het Ziekenhuis", maar gelukkig moet Freddy óók naar de dokter

Hij heeft het boekje goed doorgelezen, en snapt zo'n beetje wat de bedoeling is

Daaaahaaaag allemaal, op de foto's vanaf morgen ben ik een je-weet-wel cavia
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_49197902
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 20:00 schreef Nonneke het volgende:
We moesten hem natuurlijk wel voorbereiden, maar helaas ben ik niet in het bezit van "Nijntje naar het Ziekenhuis", maar gelukkig moet Freddy óók naar de dokter
[afbeelding]

Hij heeft het boekje goed doorgelezen, en snapt zo'n beetje wat de bedoeling is
[afbeelding]

Daaaahaaaag allemaal, op de foto's vanaf morgen ben ik een je-weet-wel cavia
[afbeelding]
pi_49197978
suc6 astrixje
en Non natuurlijk ook want het is best spannend.
wel goed dat je hem hebt ingelicht van wat er gaat gebeuren
pi_49198635
Heej, ik moest vandaga nog aan je denken... ben op de 'golfsresidentie' vlakbij Dronten/Swifterbant geweest en dacht spontaan aan Asterixje, haha! Ik zal duimen morgen dat alles goed verloopt en dat hij een heerlijk leventje als jeweetwelcaaf tegemoet gaat. Heb je al een kooitje voor hem klaarstaan? Ik raad je aan om hem op handdoeken met een fleecekleed eroverheen te houden. De fleece houdt de handdoeken droog en dat geeft minde rkans op infecties aan de wond.
Ohja, nog 1 ding; mijn dierenarts heeft enorm veel ervaring met cavia's maar ik ben het niet met hun 'wachttijd' eens. In de brief die je meekrijgt zal staan dat er 2 weken tussen de castratie en de zeugen moeten zitten maar 2 weken is echt te weinig. 4-6 weken is een betere termijn. Ik heb het al eens aangegeven en ze zou het na gaan zoeken, dus ik weet niet of het inmiddels is aangepast, maar ik heb het daar al eens over gehad met ze

Succes, ik ga duimen hoor!
  woensdag 9 mei 2007 @ 21:04:57 #236
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_49200287
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 20:32 schreef zoeperzazke het volgende:
Heej, ik moest vandaga nog aan je denken... ben op de 'golfsresidentie' vlakbij Dronten/Swifterbant geweest en dacht spontaan aan Asterixje, haha! Ik zal duimen morgen dat alles goed verloopt en dat hij een heerlijk leventje als jeweetwelcaaf tegemoet gaat. Heb je al een kooitje voor hem klaarstaan? Ik raad je aan om hem op handdoeken met een fleecekleed eroverheen te houden. De fleece houdt de handdoeken droog en dat geeft minde rkans op infecties aan de wond.
Ohja, nog 1 ding; mijn dierenarts heeft enorm veel ervaring met cavia's maar ik ben het niet met hun 'wachttijd' eens. In de brief die je meekrijgt zal staan dat er 2 weken tussen de castratie en de zeugen moeten zitten maar 2 weken is echt te weinig. 4-6 weken is een betere termijn. Ik heb het al eens aangegeven en ze zou het na gaan zoeken, dus ik weet niet of het inmiddels is aangepast, maar ik heb het daar al eens over gehad met ze

Succes, ik ga duimen hoor!
Wat grappig !
Ja het mandje staat al klaar met een handdoek en een babyluier. En een tasje met schone handdoek+luier als hij weer mee naar huis mag. (fleece kleed heb ik evt ook nog liggen mocht dat echt nodig zijn, die luiers zijn ideaal voor alles)
Ohw maar binnen 2 weken krijgt hij ook geen zeugen We willen geen enkel risico lopen en wachten sowieso 6 weken.
Want dan weet ik het wel weer, dan zijn alle dames zwanger en werpen ze er allemaal 4, ik kan er geen afstand van doen Dus we gaan het echt zeker weten uitsluiten
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_49201282
ja pas maar op, want beertjes zijn gewoon hitsig.
heb dat gezien toen Monster(de caaf van mn neefje) fresa ging bevruchten.
hij gaf niet op en bleef maar proberen en Fresa maar afwijzen.
op het laats zijn ze vriendjes geworden maar hebben niks meer gedaan.
Fresa was ook te groot voor Monster,want die viel er telkens vanaf.
achteraf denken we dat ie gewoon ziek was en fresa daarom niet wilde.
ze zal het wel gevoeld hebben,want ze was wel gemeen maar na 2 dagen had ze geen moeite meer met hem en gingen ze samen grazen
totdat ie het weer wiilde proberen dat keek ze ff dreigend
2 maanden later ofzow is ie ook overleden.

maar denk dat astrixje niet meer zo hitsig zal zijn als ie geholpen is.
en als ie wat niet te hopen is toch een zeugje zwanger maakt hou ik me aanbevolen en mag je zo vaak komen als je wilt.
maar ga der niet vanuit dat die gebeurt
pi_49202430
Maken jullie caafs ook een soort bunkertje in het hooi?

Ziet er zo lief uit

Oh en een van mijn kleintjes (want: van aug. 2005) heeft een witte afscheiding. Het stinkt niet en is helder wit.
Dit heb ik nog maar 1 keer gezien bij haar.

Heb ff research gedaan en daaruit bleek dat het redelijk normaal is, maar wanneer is het nu redelijk ernstig?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_49203380
ja de mijne duiken altijd helemaal in het hooi.
en na 2 dagen is het plat gestampt.

btw astrixje zn voorpoot nagels zijn wel lang:s
misschien kan je ze wel knippen als ie nog wat suf is.
en anders heeft ie pech en moet het een andere keer
pi_49214129
ff allemaal astrixje suc6 wensen.
hij weet wel wat er gebeurd maar tis toch wel spannend
  donderdag 10 mei 2007 @ 08:36:40 #241
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_49214147
Haha me cavia probeerde gister het doosje met ze snoepjes er in open te breken , was hem alleen te snal af .
phluphy for president!
pi_49214267
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 21:45 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Maken jullie caafs ook een soort bunkertje in het hooi?

Ziet er zo lief uit

Oh en een van mijn kleintjes (want: van aug. 2005) heeft een witte afscheiding. Het stinkt niet en is helder wit.
Dit heb ik nog maar 1 keer gezien bij haar.

Heb ff research gedaan en daaruit bleek dat het redelijk normaal is, maar wanneer is het nu redelijk ernstig?
Het is pas ernstig als het niet wit of helder is, maar bruinig en abnormaal stinkt (en dan niet de redelijk normale 'zurig/neutrale' lucht maar echt opvallend vies). Donkerbruine prut is nooit goed; dit duidt in de meeste gevallen op een baarmoederontsteking. Sowieso kun je onthouden in zo ongeveer elk geval, donkerbruin, pruttig bloed is zorgwekkender dan enkele druppels helderrood bloed. Heel soms hebben zeugjes wel eens een of enkele druppels bloed. Meestal is dat na de bevalling, maar Iwi heeft het na haar sterilisatie (ze heeft haar baarmoeder nog wel, alleen eierstokken zijn weg) ook na een paar weken ineens enkele druppels helder gebloed. Heb het aangekeken en het was na die ene keer weer weg.
Meestal is afscheiding van zeugjes vrij transparant, neigend naar wit of geel, maar een doodenkele keer lijkt het net typex.
pi_49215874
Asterixje, hoe gaat het?? Al nieuws, Non?
pi_49217077
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 10:04 schreef zoeperzazke het volgende:
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 10:04 schreef zoeperzazke het volgende:
We hebben Asterixje vanmorgen gebracht en ik mag hem vanmiddag na 2 uur weer op komen halen.
Wat een prachtige praktijk hebben ze daar in Zeewolde, zeg ! Grooooot .....

Ik koop vanmiddag een stapeltje van die "onderleg-luiers" als ik Asterix ga ophalen. Die hadden ze daar bij de DA ook in de hokken liggen. Lijken me handiger en ook beter absorberen, dan de combinatie krant/handdoek/luier die we eerst in gedachte hadden.

Als Asterix vanmiddag weer thuis is, laat ik weten, hoe het met hem is.

Nonneke is nu op haar werk. Ik ben de moeder van Nonneke.
pi_49217249
De DA belde net: alles is goed gegaan
Asterix is al een beetje wakker en kruipt zelfs alweer een klein beetje.
pi_49217516
Haaa wat fijn om te horen! Phew, ik ben toch stiekem een beetje zenuwachtig geweest! Mijn tip is nog steeds een laag fleece over de bodem heen omdat fleece zelf droog blijft Maargoed, handdoeken zijn gewoon onhandig en je moet zelf toch ondervinden wat je het beste bevalt.

Hopelijk is Asterixje als je hem ophaalt alweer helemaal de oude Verwen hem thuis maar lekker met wat andijvie en witlof om het leed te verzachten... Jeweetwelcavia's denken niet graag terug aan de operatie
pi_49218236
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 10:57 schreef zoeperzazke het volgende:
Haaa wat fijn om te horen! Phew, ik ben toch stiekem een beetje zenuwachtig geweest! Mijn tip is nog steeds een laag fleece over de bodem heen omdat fleece zelf droog blijft Maargoed, handdoeken zijn gewoon onhandig en je moet zelf toch ondervinden wat je het beste bevalt.

Hopelijk is Asterixje als je hem ophaalt alweer helemaal de oude Verwen hem thuis maar lekker met wat andijvie en witlof om het leed te verzachten... Jeweetwelcavia's denken niet graag terug aan de operatie
Dan leg ik een fleece-dekentje over de onderlegger

De handdoek zouden we omder een flanellen omslagluier doen (en op een krant), maar onderlegger + fleece wordt het dus
pi_49219959
ow die matjes hebben ze ook veel in de zorg en het zijn handige matjes, ze kunnen veel vocht hebben.

blij dat speklapje het heeft overleefd.
ging der wel vanuit dat het goed ging maarja je weet het nooit.
nou dan hoeft Non me niet meer te smsen,maar het mag wel
ja inderdaad ga speklapje maar goed verwennen.
pi_49225509
Inmiddels is het speklapje weer thuis en is nu als je-weet-wel-kaaf z'n eerste struikje lof naar binnen aan het werken.
Er is al volop gepoept en ook al geplast, dus zowel boven als onder werkt alles nog naar behoren

Dan ga ik binnenkort de harem buiten inrichten en als we dan een paar blommige dames hebben gevonden, kan het hele spul over een week of 4 - 6 lekker buiten genieten

Volgende week alleen nog terug voor controle naar de DA.
pi_49225684
hahaha hij zal ook eens niet eten:D
tja tis wat laat maar misschien konden we hem ook een buikcorrectie geven of hij moet gewoon lekker rennen als ie weer buiten is.
nouwja nu kan ie nog ff lekker bijkomen
wel erg fijn dat het goed gaat,was helemaal aan het meeleven vandaag en dacht maar aan speklap
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')