abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 maart 2007 @ 19:40:19 #1
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_47592337
quote:
Wilders: critici creëren klimaat voor moord

(Novum) - van PVV-leider Geert Wilders creëren volgens hem het klimaat voor een politieke moord. De politicus is woedend over het beeld dat zijn criticasters van hem neerzetten. Zij zouden hem massaal in de 'fascistische hoek' drukken. De leider van de Partij voor de Vrijheid (PVV) voelt zich opgejaagd, zegt hij vrijdag in een interview met de GPD dagbladen. Wilders wordt sinds tweeënhalf jaar beveiligd na aanhoudende bedreigingen aan zijn adres.

"Als nu een gek een steen tegenkomt, denkt hij: het mag toch?", stelt de PVV-leider in de krant. "Er is een sfeer ontstaan van haat en agressie. In dit klimaat kan iemand denken dat buitenwettelijke middelen geoorloofd zijn om mij en mijn mensen af te stoppen. Ik zeg het hard: mijn critici zijn er medeverantwoordelijk voor als er iets verschrikkelijks gebeurt."

Woensdag werd bekend dat Amsterdamse PvdA-leden een website opzetten om tegenspraak te bieden aan Wilders. De initiatiefnemers stellen dat Wilders niet moet worden doodgezwegen. Zijn gedachtegoed moet volgens hen 'glashelder' worden tegengesproken. Wilders komt vooral in het nieuws vanwege zijn ongezouten kritiek op de islam.

De PVV-leider denkt dat een complot tegen hem wordt gesmeed. "Columnisten als Paul Scheffer, Marcel van Dam en Bart Tromp, allemaal afkomstig uit hetzelfde linkse nest, zetten mij neer als een racist, als iemand die buiten de wet staat, als de aanvoerder van een fascistische partij, die a-democratisch zou zijn en overeenkomsten vertoont met de nazi's. Ze hebben domweg geen argumenten meer."

Links ligt volgens Wilders met zichzelf overhoop. "Ze zijn bang en in paniek. Ze zien dat ook hun achterban naar ons overloopt." De 'politiek-correcte intellectuelen' van links zouden bewust hebben besloten om Wilders te 'demoniseren'. "Maar wij worden er alleen maar populairder door."
Bron

Ik denk dat Wilders hiermee wel een punt heeft. Want het demoniseren van hem begint nu vormen aan te nemen die je met Fortuijn ook zag en we weten allemaal hoe het daarmee is afgelopen.

Hoe kijken jullie hier tegen aan? Graag jullie mening over dit punt (voor inhoudelijke discussies over het beleid van Wilders verwijs ik jullie naar ander topics)
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  vrijdag 23 maart 2007 @ 19:42:29 #2
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_47592431
Ja, dat is ondertussen al 300x gepost, maar anyway.

Het gaat nergens over, Wilders vraagt 3x per week een kamervraag aan over de loyaliteit van een aankomend politicus en dat moet kunnen want dat is een mening...
Máár, als de UvA dan een debat organiseert, heb je de PVV briesen dat belastinggeld verspild wordt.

Continu pist ie over moslims heen met een vlaggetje van vrijheid van meningsuiting in zijn hand, maar als een Paul Scheffer zegt dat hij een giftig mengsel brouwt, ziet ie dat ineens als verkapte doodsbedreiging.

Mr Hypocrasy himself. Zielige calimero. Hij denkt dat ie Pim v2.0 is ofzo. Bij lange na niet.
Pim was tenminste nog een goede politicus, Wilders, ja, het zal wel.
Hij is er zo te lezen aan de OP van de TS al behoorlijk in het slagen om zijn achterban te laten geloven dat hij Pim v2.0 is. Ik noem dat over lijken gaan. Walgelijk.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_47592665
ik vind de sprongen die WIlders de laatste tijd heeft gemaakt hilarisch... ik kan sta niet alleen niet achter de zaken die hij aankaart... hij maakt mij ook erg aan het lachen (daarvoor had hij op enkele of wat meer punten gewoon een ander emenign dan dat ik heb, en dat mag).

Ondanks bovenstaande mening ben ik het eens met dat de manier waarop op hem gereageerd wordt ook vage vormen aan begint te nemen. De beste (in mijn ogen niet zo beste ;') ) man krijgt veeeeel te veel aandacht.

Toch denk ik dat degene die uiteindelijk (want ja ook ik denk dat het daarop uitdraait) Wilders om zeep helpt zelf verantwoordelijk is en blijft. Latgen we dat voroal zo houden en niet de schuld afschuiven op de critici.
Dat zou de uiteindelijke moordenaar er te makkelijk vanaf maken.
"druk van buitenaf, er was ruimte voro deze daad gecreeerd, opgehitst".. nee laten we de persoon lekker zelf verantwoordelijk houden zodat we hem hopenlijk lang op kunnen bergen.

Iemand die Wilders om zeep denkt te mogen helpen om zijn ideeen vind ik eng.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  vrijdag 23 maart 2007 @ 19:49:32 #4
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_47592729
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 19:42 schreef Yildiz het volgende:
Hij is er zo te lezen aan de OP van de TS al behoorlijk in het slagen om zijn achterban te laten geloven dat hij Pim v2.0 is. Ik noem dat over lijken gaan. Walgelijk.
Dan moet je de OP eens goed lezen

Ik heb het er over dat het demoniseren dezelfde vormen aanbegint te nemen als bij Pim ik leg nergens het verband dat Wilders Pim V2.0 is.

Want dat is ie namelijk totaal niet daarvoor verschillen ze veel te veel van elkaar.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  vrijdag 23 maart 2007 @ 19:53:05 #5
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_47592900
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 19:40 schreef Martijn_77 het volgende:

Wilders : critici_creeren_klimaat_voor_moord]Bron[/url]
Wilders gaat *zo* teleurgesteld zijn als-ie niet wordt vermoord...
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  vrijdag 23 maart 2007 @ 19:54:50 #6
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_47592971
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 19:49 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Dan moet je de OP eens goed lezen

Ik heb het er over dat het demoniseren dezelfde vormen aanbegint te nemen als bij Pim ik leg nergens het verband dat Wilders Pim V2.0 is.

Want dat is ie namelijk totaal niet daarvoor verschillen ze veel te veel van elkaar.
Nou, de OP
quote:
demoniseren van hem begint nu vormen aan te nemen die je met Fortuijn ook zag
Nee, totaal niet vergelijkbaar. Fortuyn dacht nog na. Wilders kiest zijn woorden absoluut niet.
Daarbij is de kritiek ook héél anders. Meer op de inhoud, en amper op de persoon. Dat wil WIlders via dit soort wegen naar zich toe trekken. De zielige stumper met nog niet de helft van de stemmen van Fortuyn.
  vrijdag 23 maart 2007 @ 19:57:40 #7
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_47593093
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 19:53 schreef gronk het volgende:

[..]

Wilders gaat *zo* teleurgesteld zijn als-ie niet wordt vermoord...
Hoe vaak heeft Wilders al geen kamervragen gesteld over een nog-lang-niet-bevestigd en achteraf verzonnen krantenartikel? Vrouwtje met rolstoel, en deze week met die vlindergasten bijvoorbeeld?
pi_47593297
quote:

[..]

Bron

Ik denk dat Wilders hiermee wel een punt heeft. Want het demoniseren van hem begint nu vormen aan te nemen die je met Fortuijn ook zag en we weten allemaal hoe het daarmee is afgelopen.
Onzin,
Kritiek op Wilders is demoniseren..
Kritiek op Molims/links/homo's/pannekoekebakkers is vrijheid van meningsuiting..

Wat een onzin.

Wilders moet niet zo de Calimero uithangen!
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  vrijdag 23 maart 2007 @ 20:03:36 #9
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47593300
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 19:57 schreef Yildiz het volgende:
Hoe vaak heeft Wilders al geen kamervragen gesteld over een nog-lang-niet-bevestigd en achteraf verzonnen krantenartikel? Vrouwtje met rolstoel, en deze week met die vlindergasten bijvoorbeeld?
Dat met die vlindergasten is volgens mij gewoon waar...
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  vrijdag 23 maart 2007 @ 20:03:58 #10
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_47593314
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 19:57 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Geen idee. Het probleem is dat als je 't bij gaat houden je aan het demonizeren bent.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_47593411
Goh, Wilders lijkt John Dope wel.
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
pi_47593421
Hij is zelf 'het levende bewijs'' dat ie uit zijn nek lult
  vrijdag 23 maart 2007 @ 20:07:14 #13
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_47593425
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 20:03 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dat met die vlindergasten is volgens mij gewoon waar...
Ohja, de Illuminatie zitten erachter: Telegraaf berichtte verkeerd over reis hangjongeren
complot!
  vrijdag 23 maart 2007 @ 20:09:56 #14
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_47593515
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 20:06 schreef retteketet het volgende:
Goh, Wilders lijkt John Dope wel.
Wie weet is dat z'n alias wel.
  vrijdag 23 maart 2007 @ 20:13:09 #15
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_47593637
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 20:09 schreef gronk het volgende:

[..]

Wie weet is dat z'n alias wel.
Nah, JohnDope is een veels te serieuze user om ook maar iets op Wilders te lijken.
pi_47593654
Ik denk dat mensen het nooit leren. Wilders niet, Critici niet, Voorstanders en Tegenstanders niet.
Altijd weer hetzelfde verhaaltje van voor af aan. Mensen zijn per slot ook gewoonte dieren he.
Als ik brak als een stuk metaal was het gelijk over. Nu lijd ik al 20 jaar.
  † In Memoriam † vrijdag 23 maart 2007 @ 20:14:09 #17
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47593667
quote:

[..]

Bron

Hoe kijken jullie hier tegen aan? Graag jullie mening over dit punt (voor inhoudelijke discussies over het beleid van Wilders verwijs ik jullie naar ander topics)
Hij heeft zeker een punt, de man moet al 2 jaar beveiligd worden.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  vrijdag 23 maart 2007 @ 20:14:11 #18
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47593669
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 20:07 schreef Yildiz het volgende:
Ohja, de Illuminatie zitten erachter: Telegraaf berichtte verkeerd over reis hangjongeren
complot!
En jij gelooft dat soort praatjes van de welzijnsmaffia?
  vrijdag 23 maart 2007 @ 20:16:19 #19
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_47593740
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 20:14 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nee, ik ontken het bestaan van wat dan ook. Een iets-o-cide.
  vrijdag 23 maart 2007 @ 20:17:09 #20
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47593770
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 20:16 schreef Yildiz het volgende:
Nee, ik ontken het bestaan van wat dan ook. Een iets-o-cide.
Als het maar geen armenocide is.
  † In Memoriam † vrijdag 23 maart 2007 @ 20:17:33 #21
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47593792
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 20:14 schreef PJORourke het volgende:

[..]

quote:
Het zou gaan om jongeren zonder strafblad die zich inspannen voor het welzijn in hun wijk, en niet om hangjongeren. In een reportage in Nova werd dit woensdag door gemeentemedewerkers verteld.

Als het nu vertegnwoordigers van justitie waren, ja dan, maar nu....
Zo proberen ze de subsidie binnen te houden. Hoe dan ook, crimineel of niet, het blijft gemeenschapsgeld en dus schandelijk. Een non-argument dus van Nova.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  vrijdag 23 maart 2007 @ 20:18:18 #22
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47593819
quote:
Leefbaar Rotterdam en de Tweede Kamerfractie van de PVV spreken van ‘misbruik van gemeenschapsgeld’. PVV-voorman Geert Wilders vindt de reizen, waaraan de jongeren zelf 100 euro bijdragen, bovendien te duur.

Xplore, organisator van de reis, hekelt de felle kritiek. ,,Deze jongeren zetten zich keihard in. Dat moet juist aangemoedigd worden. Ze bereiken na afloop honderden anderen door presentaties over de reizen. Dat weegt op tegen de kosten. En dat zij allen in aanraking zijn geweest met justitie is gewoon niet waar. Eén van hen is in afwachting van zijn straf voor een bedrijfsinbraak en hij zat vóór de reis niet vast,’’ luidt de boodschap bitter.
  vrijdag 23 maart 2007 @ 20:18:35 #23
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_47593834
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 20:17 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Als het maar geen armenocide is.
Ik ontken het bestaan van Armenen, of Turkije, geloof jij die linkse atlasmakers?
pi_47593866
De man is al tig keer bedreigd voor hij die PVV begon toch?
Het klimaat voor moord is er dus al lang. Niet door de kritiek OP hem, maar door de kritiek VAN hem op moslims.
Maar goed, hij heeft weer aandacht en krijgt dus weer meer aanhang.
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
  vrijdag 23 maart 2007 @ 20:21:14 #25
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47593929
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 20:18 schreef Yildiz het volgende:
Ik ontken het bestaan van Armenen, of Turkije, geloof jij die linkse atlasmakers?
Gelukkig zijn satellieten rechts.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')