Bronquote:Wilders: critici creëren klimaat voor moord
(Novum) - van PVV-leider Geert Wilders creëren volgens hem het klimaat voor een politieke moord. De politicus is woedend over het beeld dat zijn criticasters van hem neerzetten. Zij zouden hem massaal in de 'fascistische hoek' drukken. De leider van de Partij voor de Vrijheid (PVV) voelt zich opgejaagd, zegt hij vrijdag in een interview met de GPD dagbladen. Wilders wordt sinds tweeënhalf jaar beveiligd na aanhoudende bedreigingen aan zijn adres.
"Als nu een gek een steen tegenkomt, denkt hij: het mag toch?", stelt de PVV-leider in de krant. "Er is een sfeer ontstaan van haat en agressie. In dit klimaat kan iemand denken dat buitenwettelijke middelen geoorloofd zijn om mij en mijn mensen af te stoppen. Ik zeg het hard: mijn critici zijn er medeverantwoordelijk voor als er iets verschrikkelijks gebeurt."
Woensdag werd bekend dat Amsterdamse PvdA-leden een website opzetten om tegenspraak te bieden aan Wilders. De initiatiefnemers stellen dat Wilders niet moet worden doodgezwegen. Zijn gedachtegoed moet volgens hen 'glashelder' worden tegengesproken. Wilders komt vooral in het nieuws vanwege zijn ongezouten kritiek op de islam.
De PVV-leider denkt dat een complot tegen hem wordt gesmeed. "Columnisten als Paul Scheffer, Marcel van Dam en Bart Tromp, allemaal afkomstig uit hetzelfde linkse nest, zetten mij neer als een racist, als iemand die buiten de wet staat, als de aanvoerder van een fascistische partij, die a-democratisch zou zijn en overeenkomsten vertoont met de nazi's. Ze hebben domweg geen argumenten meer."
Links ligt volgens Wilders met zichzelf overhoop. "Ze zijn bang en in paniek. Ze zien dat ook hun achterban naar ons overloopt." De 'politiek-correcte intellectuelen' van links zouden bewust hebben besloten om Wilders te 'demoniseren'. "Maar wij worden er alleen maar populairder door."
Dan moet je de OP eens goed lezenquote:Op vrijdag 23 maart 2007 19:42 schreef Yildiz het volgende:
Hij is er zo te lezen aan de OP van de TS al behoorlijk in het slagen om zijn achterban te laten geloven dat hij Pim v2.0 is. Ik noem dat over lijken gaan. Walgelijk.
Wilders gaat *zo* teleurgesteld zijn als-ie niet wordt vermoord...quote:Op vrijdag 23 maart 2007 19:40 schreef Martijn_77 het volgende:
Wilders : critici_creeren_klimaat_voor_moord]Bron[/url]
Nou, de OPquote:Op vrijdag 23 maart 2007 19:49 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dan moet je de OP eens goed lezen![]()
Ik heb het er over dat het demoniseren dezelfde vormen aanbegint te nemen als bij Pim ik leg nergens het verband dat Wilders Pim V2.0 is.
Want dat is ie namelijk totaal niet daarvoor verschillen ze veel te veel van elkaar.
Nee, totaal niet vergelijkbaar. Fortuyn dacht nog na. Wilders kiest zijn woorden absoluut niet.quote:demoniseren van hem begint nu vormen aan te nemen die je met Fortuijn ook zag
Hoe vaak heeft Wilders al geen kamervragen gesteld over een nog-lang-niet-bevestigd en achteraf verzonnen krantenartikel? Vrouwtje met rolstoel, en deze week met die vlindergasten bijvoorbeeld?quote:Op vrijdag 23 maart 2007 19:53 schreef gronk het volgende:
[..]
Wilders gaat *zo* teleurgesteld zijn als-ie niet wordt vermoord...
Onzin,quote:Op vrijdag 23 maart 2007 19:40 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Bron
Ik denk dat Wilders hiermee wel een punt heeft. Want het demoniseren van hem begint nu vormen aan te nemen die je met Fortuijn ook zag en we weten allemaal hoe het daarmee is afgelopen.![]()
Dat met die vlindergasten is volgens mij gewoon waar...quote:Op vrijdag 23 maart 2007 19:57 schreef Yildiz het volgende:
Hoe vaak heeft Wilders al geen kamervragen gesteld over een nog-lang-niet-bevestigd en achteraf verzonnen krantenartikel? Vrouwtje met rolstoel, en deze week met die vlindergasten bijvoorbeeld?
Geen idee. Het probleem is dat als je 't bij gaat houden je aan het demonizeren bent.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 19:57 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Hoe vaak heeft Wilders al geen kamervragen gesteld over een nog-lang-niet-bevestigd en achteraf verzonnen krantenartikel? Vrouwtje met rolstoel, en deze week met die vlindergasten bijvoorbeeld?
Ohja, de Illuminatie zitten erachter: Telegraaf berichtte verkeerd over reis hangjongerenquote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:03 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat met die vlindergasten is volgens mij gewoon waar...
Wie weet is dat z'n alias wel.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:06 schreef retteketet het volgende:
Goh, Wilders lijkt John Dope wel.
Nah, JohnDope is een veels te serieuze user om ook maar iets op Wilders te lijken.quote:
Hij heeft zeker een punt, de man moet al 2 jaar beveiligd worden.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 19:40 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Bron
Ik denk dat Wilders hiermee wel een punt heeft. Want het demoniseren van hem begint nu vormen aan te nemen die je met Fortuijn ook zag en we weten allemaal hoe het daarmee is afgelopen.![]()
Hoe kijken jullie hier tegen aan? Graag jullie mening over dit punt (voor inhoudelijke discussies over het beleid van Wilders verwijs ik jullie naar ander topics)
En jij gelooft dat soort praatjes van de welzijnsmaffia?quote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:07 schreef Yildiz het volgende:
Ohja, de Illuminatie zitten erachter: Telegraaf berichtte verkeerd over reis hangjongeren
complot!
Nee, ik ontken het bestaan van wat dan ook. Een iets-o-cide.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:14 schreef PJORourke het volgende:
[..]
En jij gelooft dat soort praatjes van de welzijnsmaffia?
Als het maar geen armenocide is.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:16 schreef Yildiz het volgende:
Nee, ik ontken het bestaan van wat dan ook. Een iets-o-cide.
quote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:14 schreef PJORourke het volgende:
[..]
En jij gelooft dat soort praatjes van de welzijnsmaffia?
quote:Het zou gaan om jongeren zonder strafblad die zich inspannen voor het welzijn in hun wijk, en niet om hangjongeren. In een reportage in Nova werd dit woensdag door gemeentemedewerkers verteld.
quote:Leefbaar Rotterdam en de Tweede Kamerfractie van de PVV spreken van ‘misbruik van gemeenschapsgeld’. PVV-voorman Geert Wilders vindt de reizen, waaraan de jongeren zelf 100 euro bijdragen, bovendien te duur.
Xplore, organisator van de reis, hekelt de felle kritiek. ,,Deze jongeren zetten zich keihard in. Dat moet juist aangemoedigd worden. Ze bereiken na afloop honderden anderen door presentaties over de reizen. Dat weegt op tegen de kosten. En dat zij allen in aanraking zijn geweest met justitie is gewoon niet waar. Eén van hen is in afwachting van zijn straf voor een bedrijfsinbraak en hij zat vóór de reis niet vast,’’ luidt de boodschap bitter.
Ik ontken het bestaan van Armenen, of Turkije, geloof jij die linkse atlasmakers?quote:
Gelukkig zijn satellieten rechts.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:18 schreef Yildiz het volgende:
Ik ontken het bestaan van Armenen, of Turkije, geloof jij die linkse atlasmakers?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |