Iemand met een Ti4600.quote:Op dinsdag 3 april 2007 22:45 schreef vosss het volgende:
Onzin. Welke malloot gaat er anno 2007 nog een spel in volledige DX8 render spelen?
tis een algemeen bekend probleem anders, ik zie veel klachten over die dynamic lightning, ongeacht de andere instellingen of systeemquote:Op dinsdag 3 april 2007 22:45 schreef vosss het volgende:
Onzin. Welke malloot gaat er anno 2007 nog een spel in volledige DX8 render spelen?
Die performance is best te tweaken tot een acceptable nivo door grassshadow uit te zetten, viewing distance iets omlaag te schroeven en ipv DX8 render te kiezen voor Object Lightning
DAT is een speltip. Iemand met een 6800 een DX9 spel in volledig DX8 laten spelen noem ik nou niet echt een speltip hoor, maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen
Het is wel een mooi voorbeeld van populair spel wat met een wat oudere PC nog prima te spelen is.quote:Op woensdag 4 april 2007 00:57 schreef vosss het volgende:
Hier draait ie prima met full dynamic lightning op 1280x1024.
Om iemand op DX8 te laten spelen is belachelijk en zelfs met een niet zo heel snelle DX9 kaart kan je hem ook in DX9 spelen. Welliswaar een resolutie lager misschien, en wat minder detail settings etc, maar persoonlijk zou ik daar dan genoegen mee nemen. DX9 ziet er gewoon een stuk mooier uit qua special effects dan DX8
Bedankt. Ik heb m nu op 1024x768 staan en de viewing distance wat teruggeschroefd en dan loopt ie prima met dynamic lightning. Het spel is best gevoelig kwa instellingen (in de zin van een kleine verandering in de settings kan een hoop uitmaken in performance). Niet verkeerd gemaakt, voor ieder wat wils.quote:Op woensdag 4 april 2007 00:57 schreef vosss het volgende:
Hier draait ie prima met full dynamic lightning op 1280x1024.
Om iemand op DX8 te laten spelen is belachelijk en zelfs met een niet zo heel snelle DX9 kaart kan je hem ook in DX9 spelen. Welliswaar een resolutie lager misschien, en wat minder detail settings etc, maar persoonlijk zou ik daar dan genoegen mee nemen. DX9 ziet er gewoon een stuk mooier uit qua special effects dan DX8
ik heb hier een geforce 6800 met een athlon 2600+ en 1,25GB ram en met alles wat ik hoger zet als minimaal is het spel niet meer vooruit te branden. en c&c3 werkt als een trein op 1280x1024 + settings op medium, leg dat dan eens uit....quote:Op woensdag 4 april 2007 00:57 schreef vosss het volgende:
Hier draait ie prima met full dynamic lightning op 1280x1024.
Om iemand op DX8 te laten spelen is belachelijk en zelfs met een niet zo heel snelle DX9 kaart kan je hem ook in DX9 spelen. Welliswaar een resolutie lager misschien, en wat minder detail settings etc, maar persoonlijk zou ik daar dan genoegen mee nemen. DX9 ziet er gewoon een stuk mooier uit qua special effects dan DX8
als alles laag staat: 800x600 , static detail, low detail werkt hij okequote:Op woensdag 4 april 2007 13:17 schreef vosss het volgende:
Ook niet als je hem op Object Lightning zet en wat viewing distance en detail iets minder?
imo ziet het er met wat minder detail in DX9 een stuk beter uit dan met wat meer detail op DX8
Ik moet toevallig NU poepen.......interesse?quote:Op woensdag 4 april 2007 13:20 schreef Camplo het volgende:
En ik zit gvd te wachten tot ik mn nieuwe shit binnenkrijg!!!![]()
Heb je al een beetje proberen te tweaken in de advanced settings? Ik heb daar een beetje zitten spelen met viewing distance en object detail, en dan kom je volgens mij een heel eind. Ook de grass density kan erin hakken. Ik ben er ook achter gekomen dat texture detail bij mij eigelijk niet uitmaakt in termen van performance, blijkbaar is mn video geheugen niet de bottleneck (kwa grootte en kwa snelheid).quote:Op woensdag 4 april 2007 13:15 schreef mschol het volgende:
[..]
ik heb hier een geforce 6800 met een athlon 2600+ en 1,25GB ram en met alles wat ik hoger zet als minimaal is het spel niet meer vooruit te branden. en c&c3 werkt als een trein op 1280x1024 + settings op medium, leg dat dan eens uit....
met mijn specs moet hij em behoorlijk kunnen draaien op 1024x768 met medium en object of full lightning
maar no way dat ik dat moet proberen, dan heb ik namelijk wel geteld 10fps (zo niet lager)
daar heb ik dus alles op low en/of uit gezet...quote:Op woensdag 4 april 2007 14:29 schreef McDBigMac het volgende:
[..]
Heb je al een beetje proberen te tweaken in de advanced settings? Ik heb daar een beetje zitten spelen met viewing distance en object detail, en dan kom je volgens mij een heel eind. Ook de grass density kan erin hakken. Ik ben er ook achter gekomen dat texture detail bij mij eigelijk niet uitmaakt in termen van performance, blijkbaar is mn video geheugen niet de bottleneck (kwa grootte en kwa snelheid).
Als ik je systeem specs bekijk dan zie ik twee mogelijke bottlenecks, je cpu of je (systeem)geheugen. Gezien je opmerking over C&C3 ligt het iets meer voor de hand dat het een mogelijk geheugen probleem is. Wat voor moederbord en geheugen heb je?quote:Op woensdag 4 april 2007 15:37 schreef mschol het volgende:
[..]
daar heb ik dus alles op low en/of uit gezet...
heb o.a. voor 1024x768, low bij advanced vervolgens ook alles op low of uit gezet en alleen object lightning aangezet..
resultaat: een klote framerate van 10fps..
asus a7v600SE met memory op 333mhz. (merk: kingston)quote:Op woensdag 4 april 2007 15:56 schreef McDBigMac het volgende:
[..]
Als ik je systeem specs bekijk dan zie ik twee mogelijke bottlenecks, je cpu of je (systeem)geheugen. Gezien je opmerking over C&C3 ligt het iets meer voor de hand dat het een mogelijk geheugen probleem is. Wat voor moederbord en geheugen heb je?
Je mobo kan DDR400 aan, dus wat dat betreft zit je een beetje suboptimaal, en als je dan wat krap in je systeem geheugen zit, en dat zit je voor een game als STALKER, dan is dat iets wat je kan gaan merken. Wat ook nog kan, is dat je grafische kaart maar 128Mb heeft (en ook hierbij heb je nog verschillende smaken geheugen snelheden), en dat zou je ook kunnen merken, in combinatie met je AGP mobo, al is AGP8x op zich nog best ok (dat zal de bottleneck niet zijn).quote:Op woensdag 4 april 2007 15:57 schreef mschol het volgende:
[..]
asus a7v600SE met memory op 333mhz. (merk: kingston)
hmm ieder ander redelijk recent spel speelt anders als een trein, stalker is gewoon een wazig spel qua benodigde specs imho..quote:Op woensdag 4 april 2007 17:10 schreef McDBigMac het volgende:
[..]
Je mobo kan DDR400 aan, dus wat dat betreft zit je een beetje suboptimaal, en als je dan wat krap in je systeem geheugen zit, en dat zit je voor een game als STALKER, dan is dat iets wat je kan gaan merken. Wat ook nog kan, is dat je grafische kaart maar 128Mb heeft (en ook hierbij heb je nog verschillende smaken geheugen snelheden), en dat zou je ook kunnen merken, in combinatie met je AGP mobo, al is AGP8x op zich nog best ok (dat zal de bottleneck niet zijn).
Tel daarbij op je 2600+ socketA AMD processor en je zit gewoon op zn geheel in een low end config voor dit spel. Volgens de minimum required specs moet het spel wel draaien, maar je hebt gewoon niet genoeg over voor echte goodies. Er valt aan je setup ook niet veel meer te upgraden, tenzij je bereid bent om er een nieuw mobo in te stoppen met nieuwe processor (en sneller en meer geheugen) maar volgens mij kun je dan net zo goed s een nieuw doosje kopen, dat is meestal goedkoper.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |