abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47984844
Onzin. Welke malloot gaat er anno 2007 nog een spel in volledige DX8 render spelen?
Die performance is best te tweaken tot een acceptable nivo door grassshadow uit te zetten, viewing distance iets omlaag te schroeven en ipv DX8 render te kiezen voor Object Lightning

DAT is een speltip. Iemand met een 6800 een DX9 spel in volledig DX8 laten spelen noem ik nou niet echt een speltip hoor, maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_47986206
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 22:45 schreef vosss het volgende:
Onzin. Welke malloot gaat er anno 2007 nog een spel in volledige DX8 render spelen?
Iemand met een Ti4600.
pi_47986260
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 22:45 schreef vosss het volgende:
Onzin. Welke malloot gaat er anno 2007 nog een spel in volledige DX8 render spelen?
Die performance is best te tweaken tot een acceptable nivo door grassshadow uit te zetten, viewing distance iets omlaag te schroeven en ipv DX8 render te kiezen voor Object Lightning

DAT is een speltip. Iemand met een 6800 een DX9 spel in volledig DX8 laten spelen noem ik nou niet echt een speltip hoor, maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen
tis een algemeen bekend probleem anders, ik zie veel klachten over die dynamic lightning, ongeacht de andere instellingen of systeem
pi_47990808
Hier draait ie prima met full dynamic lightning op 1280x1024.

Om iemand op DX8 te laten spelen is belachelijk en zelfs met een niet zo heel snelle DX9 kaart kan je hem ook in DX9 spelen. Welliswaar een resolutie lager misschien, en wat minder detail settings etc, maar persoonlijk zou ik daar dan genoegen mee nemen. DX9 ziet er gewoon een stuk mooier uit qua special effects dan DX8
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_47991091
quote:
Op woensdag 4 april 2007 00:57 schreef vosss het volgende:
Hier draait ie prima met full dynamic lightning op 1280x1024.

Om iemand op DX8 te laten spelen is belachelijk en zelfs met een niet zo heel snelle DX9 kaart kan je hem ook in DX9 spelen. Welliswaar een resolutie lager misschien, en wat minder detail settings etc, maar persoonlijk zou ik daar dan genoegen mee nemen. DX9 ziet er gewoon een stuk mooier uit qua special effects dan DX8
Het is wel een mooi voorbeeld van populair spel wat met een wat oudere PC nog prima te spelen is.
pi_47991500
quote:
Op woensdag 4 april 2007 00:57 schreef vosss het volgende:
Hier draait ie prima met full dynamic lightning op 1280x1024.

Om iemand op DX8 te laten spelen is belachelijk en zelfs met een niet zo heel snelle DX9 kaart kan je hem ook in DX9 spelen. Welliswaar een resolutie lager misschien, en wat minder detail settings etc, maar persoonlijk zou ik daar dan genoegen mee nemen. DX9 ziet er gewoon een stuk mooier uit qua special effects dan DX8
Bedankt. Ik heb m nu op 1024x768 staan en de viewing distance wat teruggeschroefd en dan loopt ie prima met dynamic lightning. Het spel is best gevoelig kwa instellingen (in de zin van een kleine verandering in de settings kan een hoop uitmaken in performance). Niet verkeerd gemaakt, voor ieder wat wils.
"Did I ever tell you my father's famous last words?"
"'Careful son, the safety's off'"
"I mean, before that!!!"
pi_48001548
quote:
Op woensdag 4 april 2007 00:57 schreef vosss het volgende:
Hier draait ie prima met full dynamic lightning op 1280x1024.

Om iemand op DX8 te laten spelen is belachelijk en zelfs met een niet zo heel snelle DX9 kaart kan je hem ook in DX9 spelen. Welliswaar een resolutie lager misschien, en wat minder detail settings etc, maar persoonlijk zou ik daar dan genoegen mee nemen. DX9 ziet er gewoon een stuk mooier uit qua special effects dan DX8
ik heb hier een geforce 6800 met een athlon 2600+ en 1,25GB ram en met alles wat ik hoger zet als minimaal is het spel niet meer vooruit te branden. en c&c3 werkt als een trein op 1280x1024 + settings op medium, leg dat dan eens uit....
met mijn specs moet hij em behoorlijk kunnen draaien op 1024x768 met medium en object of full lightning
maar no way dat ik dat moet proberen, dan heb ik namelijk wel geteld 10fps (zo niet lager)
pi_48001635
Ook niet als je hem op Object Lightning zet en wat viewing distance en detail iets minder?

imo ziet het er met wat minder detail in DX9 een stuk beter uit dan met wat meer detail op DX8
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_48001682
quote:
Op woensdag 4 april 2007 13:17 schreef vosss het volgende:
Ook niet als je hem op Object Lightning zet en wat viewing distance en detail iets minder?

imo ziet het er met wat minder detail in DX9 een stuk beter uit dan met wat meer detail op DX8
als alles laag staat: 800x600 , static detail, low detail werkt hij oke
zodra ook maar iets omhoog gaat gaat hij bagger lopen..
als ik bijvoorbeeld em op dynamic object lightnig zet loopt hij al niet soepel meer...
pi_48001763
En ik zit gvd te wachten tot ik mn nieuwe shit binnenkrijg!!!
JOHNNY HEITINGA
  Moderator woensdag 4 april 2007 @ 13:39:25 #211
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_48002437
Pentium 4 - 1800
512 mb ram
Ati Radeon 9800 pro
Windows Xp

En het spel loopt op medium best goed ( tussen de 50 en 60 fps
pi_48002768
quote:
Op woensdag 4 april 2007 13:20 schreef Camplo het volgende:
En ik zit gvd te wachten tot ik mn nieuwe shit binnenkrijg!!!
Ik moet toevallig NU poepen.......interesse?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_48004236
quote:
Op woensdag 4 april 2007 13:15 schreef mschol het volgende:

[..]

ik heb hier een geforce 6800 met een athlon 2600+ en 1,25GB ram en met alles wat ik hoger zet als minimaal is het spel niet meer vooruit te branden. en c&c3 werkt als een trein op 1280x1024 + settings op medium, leg dat dan eens uit....
met mijn specs moet hij em behoorlijk kunnen draaien op 1024x768 met medium en object of full lightning
maar no way dat ik dat moet proberen, dan heb ik namelijk wel geteld 10fps (zo niet lager)
Heb je al een beetje proberen te tweaken in de advanced settings? Ik heb daar een beetje zitten spelen met viewing distance en object detail, en dan kom je volgens mij een heel eind. Ook de grass density kan erin hakken. Ik ben er ook achter gekomen dat texture detail bij mij eigelijk niet uitmaakt in termen van performance, blijkbaar is mn video geheugen niet de bottleneck (kwa grootte en kwa snelheid).
"Did I ever tell you my father's famous last words?"
"'Careful son, the safety's off'"
"I mean, before that!!!"
  woensdag 4 april 2007 @ 14:38:06 #214
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_48004537
Kan het zijn dat je soms je been kneust ofzo? Ik heb weleens dat ik "schokkerig" loop en ren. Je zou denken dat het een performanceprobleem is, maar als ik ren gaan de schokjes in het ritme van het rennen. Ik snap het niet zo goed eigenlijk.

Kan iemand mij trouwens helpen met de "lair of the bloodsucker" quest? Ik zie echt niets op die plek van het kaartje..
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_48006724
quote:
Op woensdag 4 april 2007 14:29 schreef McDBigMac het volgende:

[..]

Heb je al een beetje proberen te tweaken in de advanced settings? Ik heb daar een beetje zitten spelen met viewing distance en object detail, en dan kom je volgens mij een heel eind. Ook de grass density kan erin hakken. Ik ben er ook achter gekomen dat texture detail bij mij eigelijk niet uitmaakt in termen van performance, blijkbaar is mn video geheugen niet de bottleneck (kwa grootte en kwa snelheid).
daar heb ik dus alles op low en/of uit gezet...
heb o.a. voor 1024x768, low bij advanced vervolgens ook alles op low of uit gezet en alleen object lightning aangezet..
resultaat: een klote framerate van 10fps..
pi_48007395
quote:
Op woensdag 4 april 2007 15:37 schreef mschol het volgende:

[..]

daar heb ik dus alles op low en/of uit gezet...
heb o.a. voor 1024x768, low bij advanced vervolgens ook alles op low of uit gezet en alleen object lightning aangezet..
resultaat: een klote framerate van 10fps..
Als ik je systeem specs bekijk dan zie ik twee mogelijke bottlenecks, je cpu of je (systeem)geheugen. Gezien je opmerking over C&C3 ligt het iets meer voor de hand dat het een mogelijk geheugen probleem is. Wat voor moederbord en geheugen heb je?
"Did I ever tell you my father's famous last words?"
"'Careful son, the safety's off'"
"I mean, before that!!!"
pi_48007414
quote:
Op woensdag 4 april 2007 15:56 schreef McDBigMac het volgende:

[..]

Als ik je systeem specs bekijk dan zie ik twee mogelijke bottlenecks, je cpu of je (systeem)geheugen. Gezien je opmerking over C&C3 ligt het iets meer voor de hand dat het een mogelijk geheugen probleem is. Wat voor moederbord en geheugen heb je?
asus a7v600SE met memory op 333mhz. (merk: kingston)
pi_48010482
quote:
Op woensdag 4 april 2007 15:57 schreef mschol het volgende:

[..]

asus a7v600SE met memory op 333mhz. (merk: kingston)
Je mobo kan DDR400 aan, dus wat dat betreft zit je een beetje suboptimaal, en als je dan wat krap in je systeem geheugen zit, en dat zit je voor een game als STALKER, dan is dat iets wat je kan gaan merken. Wat ook nog kan, is dat je grafische kaart maar 128Mb heeft (en ook hierbij heb je nog verschillende smaken geheugen snelheden), en dat zou je ook kunnen merken, in combinatie met je AGP mobo, al is AGP8x op zich nog best ok (dat zal de bottleneck niet zijn).

Tel daarbij op je 2600+ socketA AMD processor en je zit gewoon op zn geheel in een low end config voor dit spel. Volgens de minimum required specs moet het spel wel draaien, maar je hebt gewoon niet genoeg over voor echte goodies. Er valt aan je setup ook niet veel meer te upgraden, tenzij je bereid bent om er een nieuw mobo in te stoppen met nieuwe processor (en sneller en meer geheugen) maar volgens mij kun je dan net zo goed s een nieuw doosje kopen, dat is meestal goedkoper.
"Did I ever tell you my father's famous last words?"
"'Careful son, the safety's off'"
"I mean, before that!!!"
pi_48011972
quote:
Op woensdag 4 april 2007 17:10 schreef McDBigMac het volgende:

[..]

Je mobo kan DDR400 aan, dus wat dat betreft zit je een beetje suboptimaal, en als je dan wat krap in je systeem geheugen zit, en dat zit je voor een game als STALKER, dan is dat iets wat je kan gaan merken. Wat ook nog kan, is dat je grafische kaart maar 128Mb heeft (en ook hierbij heb je nog verschillende smaken geheugen snelheden), en dat zou je ook kunnen merken, in combinatie met je AGP mobo, al is AGP8x op zich nog best ok (dat zal de bottleneck niet zijn).

Tel daarbij op je 2600+ socketA AMD processor en je zit gewoon op zn geheel in een low end config voor dit spel. Volgens de minimum required specs moet het spel wel draaien, maar je hebt gewoon niet genoeg over voor echte goodies. Er valt aan je setup ook niet veel meer te upgraden, tenzij je bereid bent om er een nieuw mobo in te stoppen met nieuwe processor (en sneller en meer geheugen) maar volgens mij kun je dan net zo goed s een nieuw doosje kopen, dat is meestal goedkoper.
hmm ieder ander redelijk recent spel speelt anders als een trein, stalker is gewoon een wazig spel qua benodigde specs imho..

en als ik upgrade ben ik gedwongen alles nieuw te kopen (moederbord, pci-e videokaart, memory, gelijk ook een extra HD etc) en dat geld heb ik simpel weg niet..)
pi_48015327
Toen ik 1 gieg geheugen had draaide het maar la la hier, sinds ik er 1 gieg bijgeprikt heb draait het vlekkeloos

Dit spel lust graag geheugen
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_48022445
Deze avond ben ik weer minder gelukkig met mn performance, en het lijkt ermee te maken te hebben hoeveel levende wezens er in mijn omgeving zijn, en daar kan ik me ook wel iets bij voorstellen.

Nu begin ik ook te begrijpen waarom ze dit spel niet eerder uitgegeven hebben. Ze hebben het gewoon niet goed performend gekregen op single core machines, en dat verklaart ook dat de cpu waarschijnlijk de bottleneck is. Als ik hier al behoorlijk last van heb met een A64 3800+, kun je je voorstellen wat dat betekent als je een 2600+ hebt.

Helaas kun je nergens iets kiezen om NPC's en enemies wat minder cpu intensief (dommer of zo) te laten zijn.
"Did I ever tell you my father's famous last words?"
"'Careful son, the safety's off'"
"I mean, before that!!!"
pi_48055954
alles op high, enkel static lighting met een P4 3.2, 1GB ram, geforce 6800 256mb en dit loopt prima, enkel daar waar je die 4 generatoren moet afzetten schokt het een beetje.

unpatched

Verder: als je een trap opklimt is je wapen wel degelijk weg. Verder is dit een standaard first person shooter, tactiek helpt hier wel degelijk.
Pain is weakness leaving the brain !
  donderdag 5 april 2007 @ 23:20:10 #223
140245 base3ball
State Of Mind
pi_48062656
Ik heb (had) zelf een pc met:
Pentium 4 2.93 GHz
Nvidia Geforce 6200 SE
1 Gig RAM geheugen

Had eerst steeds dat op welke instellingen ik het spel ook zette, dat er problemen met de skybox waren. Van de week heb ik er even 2 Gig aan geheugen bijgestoken (nu dus 3 gig) en nog steeds hetzelfde probleem. Bomen die door elkaar lopen, strepen die in de lucht door het beeld lopen, het leek wel alsof het personage aan de paddo's had gezeten. Toen heb ik het spel eens niet op fullscreen gezet en toen werkte het wel allemaal normaal. De lucht was gewoon helder enz. Ik kan het spel nu zowat op de hoogste settings spelen, zolang ik m maar niet op fullscreen speel.

Was iig nog nooit zo blij om een halfbewolkte lucht te zien
Everybody has a talent, most people just don't know what it is.
www.xi-online.nl
pi_48068320
Joehoeee.
Vandaag krijg ik nieuwe mobo binnen, 4 gig corsair en een 8800 GTS (640mb)
tututututu.

Kan ik weer verder spelen (na een crash weigerde ik het op deze PC opnieuw te gaan installen vandaar )
JOHNNY HEITINGA
pi_48085634
Hoe zit het eigenlijk met die nvidia kaarten.
Is daar al een of ander patch voor gekomen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')