quote:Op vrijdag 23 maart 2007 09:55 schreef Frollo het volgende:
Maar goed, we hadden het over het interview van DaMart.
Toevallig ben ik geen abonnee van VM. Iemand die dat wel is?
quote:Op vrijdag 23 maart 2007 10:04 schreef Gellius het volgende:
VM?
quote:Op vrijdag 23 maart 2007 09:31 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik kende het zelf nog niet. VM Magazine, een magazine voor Verenigingsmanagement. Daarin hebben ze een rubriek 'Jonge Professionals' en in het volgende nummer kom ik aan het woord.
Het was overigens best leuk om mijn eigen ideeën terug te lezen in het conceptartikel.
Minpuntje is dat ze een foto van me wilden hebben voor bij het artikel en ik vind mezelf eigenlijk helemaal niet fotogeniek.![]()
quote:Ja, stuur mij gratis ter kenninsmaking [sic] een editie van VM, vaktijdschrift voor professionals van verenigingen, branche- en beroepsorganisaties.
Ik heb ooit een interviewtje gegeven voor het Haarlems Dagblad en toen kwamen ze aan het eind nog met het idee op de proppen om een foto te maken. Dat heb ik geweigerd. Klaarblijkelijk waren ze zo verbolgen dat ze later bij het betreffende artikel een foto van een ander geplaatst hadden met mijn naam eronder.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 09:31 schreef DaMart het volgende:
Minpuntje is dat ze een foto van me wilden hebben voor bij het artikel en ik vind mezelf eigenlijk helemaal niet fotogeniek.![]()
Ze laten zich in ieder geval niet kisten, daar bij 't Haarlems Dagblad.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 10:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb ooit een interviewtje gegeven voor het Haarlems Dagblad en toen kwamen ze aan het eind nog met het idee op de proppen om een foto te maken. Dat heb ik geweigerd. Klaarblijkelijk waren ze zo verbolgen dat ze later bij het betreffende artikel een foto van een ander geplaatst hadden met mijn naam eronder.![]()
quote:Op vrijdag 23 maart 2007 10:36 schreef DaMart het volgende:
[..]
O god! Straks lig ik bij iedereen uit de LPT in de oud papier krantenkattenbak.![]()
![]()
quote:Op vrijdag 23 maart 2007 10:36 schreef DaMart het volgende:
[..]
O god! Straks lig ik bij iedereen uit de LPT in de oud papier krantenbak.![]()
![]()
Verdomme, Pope. Je moet toch echt vaker langskomen hier, hoor.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 14:36 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Hoi.
Ik heb een leven.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 14:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Verdomme, Pope. Je moet toch echt vaker langskomen hier, hoor.
Sjellieóes, hoe staat het met de tocht?quote:Op vrijdag 23 maart 2007 14:43 schreef Gellius het volgende:
Poop.
Waarom??quote:Op vrijdag 23 maart 2007 14:50 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik vind dat een hele vervelende PI.
De mensen die ik ken die knipogen maken gewoon een grapje... Als je echt goed sarcastisch wil zijn kan je beter niet knipogen...quote:Op vrijdag 23 maart 2007 14:54 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik weet niet, het maakt de hele post zo sarcastisch. Alsof er een spottende ondertoon in zit. Tenminste, datgevoel krijg ik altijd.
Dat bedoel ik nou!quote:Op vrijdag 23 maart 2007 14:57 schreef Gellius het volgende:
Nooit op je gevoel afgaan, Tha_Erik. Het gevoel is een slechte raadgever.
citaat van Claudia??quote:Op vrijdag 23 maart 2007 14:57 schreef Gellius het volgende:
Nooit op je gevoel afgaan, Tha_Erik. Het gevoel is een slechte raadgever.
En die PI neem ik altijd enorm serieus. Ik denk dan echt dat de persoon die 'm gebruikt denkt dat je iets heel erg doms of stoms gezegd hebt. Dat ie je aankijkt met een blik van "Wat ben jij een laag persoon".quote:Op vrijdag 23 maart 2007 14:58 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
De mensen die ik ken die knipogen maken gewoon een grapje... Als je echt goed sarcastisch wil zijn kan je beter niet knipogen...
Naaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. Ik kan wel degelijk op mijn gevoel in gaan, maar in jouw geval moet je dan misschien het advbies van Gellius maar aannemen.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 14:54 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik weet niet, het maakt de hele post zo sarcastisch. Alsof er een spottende ondertoon in zit. Tenminste, datgevoel krijg ik altijd.
Kijk, dat bedoel ik nou. Ben je nou wel of geen gevoelsmens. Ik word hier niks wijzer van.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 15:03 schreef Gellius het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ben gewoon zelf niet zo'n gevoelsmens.
Heb je zoveel moeite met begrijpend lezen???quote:Op vrijdag 23 maart 2007 15:04 schreef Lienekien het volgende:
Ik kan ook niet zo goed tegen het knipoogje. Het zegt 'neem mij niet serieus'. Maar dan weet ik niet waar ik dan op moet reageren. De ander zegt eigenlijk alleen 'dit meen ik dus niet', maar wat 'ie nou wel wil zeggen of meent, daar moet je dan maar naar raden.
Dat geeft mij het gevoel alsof er met me gespot wordt. Dat je de enige bent die blijkbaar niet de "inside joke" begrijpt. Verschrikkelijk.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 15:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Kijk, dat bedoel ik nou. Ben je nou wel of geen gevoelsmens. Ik word hier niks wijzer van.
Wat heeft dat nou met begrijpend lezen te maken???quote:Op vrijdag 23 maart 2007 15:05 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Heb je zoveel moeite met begrijpend lezen???
quote:Op vrijdag 23 maart 2007 15:07 schreef Gellius het volgende:
De vorige drie posts zijn dan ook de eerste keer in mijn gehele postgeschiedenis op fok dat ik dat knipoogje gebruikt heb, denk ik. Ik vind 'm ook verschrikkelijk, maar dan omdat het zo'n Seth Gaaikema PI is "Hier komt een grap mensen, hier komt een ironisch postje!"
Huuu.
Ja, die zeggen 'ben jij nou echt zo DOM als je lijkt?'quote:Op vrijdag 23 maart 2007 15:08 schreef Tha_Erik het volgende:
De vele vraagtekens roepen ook een negatief gevoel bij me op.
Het is natuurlijk wel geweldig om zo'n gevoel bij mensen op te wekken zonder het actief te bewerkstelligen. Daar doe je het toch een beetje voor, nietwaar?quote:Op vrijdag 23 maart 2007 15:05 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Dat geeft mij het gevoel alsof er met me gespot wordt. Dat je de enige bent die blijkbaar niet de "inside joke" begrijpt. Verschrikkelijk.
Ja! Dat ja!quote:Op vrijdag 23 maart 2007 15:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, die zeggen 'ben jij nou echt zo DOM als je lijkt?'![]()
Zie je wel. Zo 'gek' ben ik niet.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 15:13 schreef Z het volgende:
Ik ben vooral van de pijl. [afbeelding]
Het knipoogje gebruik ik vaak, uit zwakte, als ik iemand wil 'beledigen' maar dan net doe of het een grapje is. Omdat iemand beledigen zo makkelijk is.
Hè, jammer.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 15:12 schreef Lienekien het volgende:
Hè, jammer, ik moet weg.
quote:Op vrijdag 23 maart 2007 15:05 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Dat geeft mij het gevoel alsof er met me gespot wordt. Dat je de enige bent die blijkbaar niet de "inside joke" begrijpt. Verschrikkelijk.
Meestal doe ik dat iin MUZ overigens. Ik ben overigens wel een groot voorstander van de PI.quote:
Dat bedoel ik.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 15:16 schreef Gellius het volgende:
Ik heb geen enkel respect voor users die géén PI gebruiken. Er zou een optie moeten zijn waarbij je PI-loze posts op ignore kan zetten.
Ik bedoel natuurlijk: mensen die dequote:Op vrijdag 23 maart 2007 15:18 schreef Frollo het volgende:
Maar Gellius, het is niet mogelijk om géén PI te gebruiken.
quote:Op vrijdag 23 maart 2007 15:19 schreef Gellius het volgende:
[..]
Ik bedoel natuurlijk: mensen die dedefault PI
gebruiken. Mensen die niet kiezen.
En door mensen zoals jij wordt de knipoog bijna onbruikbaarquote:Op vrijdag 23 maart 2007 15:13 schreef Z het volgende:
Het knipoogje gebruik ik vaak, uit zwakte, als ik iemand wil 'beledigen' maar dan net doe of het een grapje is. Omdat iemand beledigen zo makkelijk is.
Maar zelfs daar kan nog een hele gedachtegang achter zitten, zoals ik om tien over drie duidelijk poogde te maken.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 15:19 schreef Gellius het volgende:
[..]
Ik bedoel natuurlijk: mensen die dedefault PI
gebruiken. Mensen die niet kiezen.
Dat is waar. Er zijn omstandigheden denkbaar waarinquote:Op vrijdag 23 maart 2007 15:20 schreef Frollo het volgende:
[..]
Maar zelfs daar kan nog een hele gedachtegang achter zitten, zoals ik om tien over drie duidelijk poogde te maken.
Valt wel mee toch? Ik gebruik het als ik iemand een tip geef in bijvoorbeeld een Excel-topic.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 15:22 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het lampje trouwens buitengewoon beledigend.
quote:Op vrijdag 23 maart 2007 15:22 schreef Claudia_x het volgende:
O ja, dat is wel een goed idee, maar dat moet dan niet default aan staan.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 15:23 schreef Gellius het volgende:
[..]
Dat is waar. Er zijn omstandigheden denkbaar waarin [afbeelding] gewoon de meest passende PI is. Maar dan nog. Misschien dat je die keuze dan even expliciet kunt toelichten in de post. Of dat er een separaat "bewust [afbeelding]"PI kan komen, naast de reeds bestaande
Nu ja, volgens mij is vaak uit de post wel af te leiden hoe hij bedoeld is...quote:Op vrijdag 23 maart 2007 15:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat heeft dat nou met begrijpend lezen te maken???
Dat kan ik me wel een beetje voorstellen. Maar ik ben het er niet mee eens.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 15:22 schreef Claudia_x het volgende:
Spuit elf geeft ook modder.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 15:22 schreef Claudia_x het volgende:
Dát had ik al ondervonden, en bij jou zoek ik er dan ook niks achterquote:Op vrijdag 23 maart 2007 15:24 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
En je zit je weer op te winden, maar dat is nergens voor nodig. Ik gebruik vrijwel altijd meerdere vraagtekens. Daar mag je m'n hele postgeschiedenis op nakijken als je tijd over hebt. Daar hoef je verder niks achter te zoeken
Het lampje is een fijn PI, Claudia.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 15:22 schreef Claudia_x het volgende:
Gelukkig hebben we jou nog Erikquote:Op vrijdag 23 maart 2007 15:24 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Dát had ik al ondervonden, en bij jou zoek ik er dan ook niks achter.
Volgens mij was dat spuit acht. Spuit elf is er als laatste, spuit acht heeft modderwater.quote:
Lastig is dat he, denk je gewoon een leuke PI te gebruiken, raakt de ander beledigd of in de war..quote:
Beetje dimmen met dat taalpuristje-PI he?quote:Op vrijdag 23 maart 2007 15:27 schreef sigme het volgende:
[..]
Volgens mij was dat spuit acht. Spuit elf is er als laatste, spuit acht heeft modderwater.
Nou moe.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 15:28 schreef Lyr het volgende:
[..]
Beetje dimmen met dat taalpuristje-PI he?
Van spuit acht heb ik nog nooit gehoord en Van Dale zegt ook slechts dit:quote:Op vrijdag 23 maart 2007 15:27 schreef sigme het volgende:
[..]
Volgens mij was dat spuit acht. Spuit elf is er als laatste, spuit acht heeft modderwater.
quote:2a spuit elf
(schertsend) aanduiding van iem. die achteraan komt, of die ook nog iets zeggen wil (waar hij geen recht van spreken heeft of geacht wordt te hebben)
spuit elf geeft ook nog modder
Zo zie je maar wat een verborgen leed en nijd er achter het PI-gebruik zit.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 15:26 schreef Gellius het volgende:
Je hebt wel een hele discussie losgemaakt, Erik!
Er is ergens een (brandweer?)museum, waarover iets staat over de oorspronkelijk spuitnummers, waar ook die spuit 11 van afgeleid is.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 15:29 schreef Frollo het volgende:
[..]
Van spuit acht heb ik nog nooit gehoord en Van Dale zegt ook slechts dit:
[..]
Dat heb ik dan weer niet. dequote:
Het is erg als het achterbaks gebeurt. Daarom prefereer ik een inhoudelijke belediging in combinatie met de duim-omlaag.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 15:30 schreef Gellius het volgende:
Het is toch helemaal niet erg als een ander beledigd of in de war raakt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |