abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47591685
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 10:30 schreef SCH het volgende:
Van de advertenties in De Telegraaf word ik niet vrolijk. Veel teksten in de sfeer van "nooit vergeven" waar toch een wat wraakzuchtige gedachte achter zit.
Tuurlijk vergeef je zoiets niet als je maat de dood in wordt geholpen...

Verder teveel gelul, hij bleef staan en had dit ook niet verdiend.

R.I.P
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
pi_47604455
Ik vind het wel een mooi gebaar van zijn vrienden om zijn dood te herdenken. Het doet mij altijd wel iets als voetbalsupporters hun vrienden herdenken op hun speciale manier.

Het is zijn keuze geweest om de confrontatie te zoeken, maar daarom hoef je niet iemand te vermoorden. Je kan uren discussiëren over het nut van een herdenking.

De advertentie die ik op het internet gezien heb was respectvol, zonder haat. Ik vind het bizar dat er zoveel om te doen is. Als de fanatieke Ajax jongens zo hun vriend willen herdenken is dat toch hun zaak. De familie van Carlo zal het ook wel een enorme steun vinden.

Ik ben vlaming en ken de feiten wel een beetje, maar is er eigenlijk ooit een dader opgepakt?

Niemand verdient het om zo jong te sterven!
pi_47605908
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 05:03 schreef Sandstorm_81 het volgende:
Ik ben vlaming en ken de feiten wel een beetje, maar is er eigenlijk ooit een dader opgepakt?
Er zijn mensen veroordeeld maar nooit voor de moord, omdat ze nooit hebben kunnen achterhalen wie de 'genade slag' gaf via de videobeelden.
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
pi_47606370
Ze hebben toch ook nooit kunnen vaststellen wat de uiteindelijk genade klap was?

Verder was Beverwijk een onverkombare gebeurtenis, als het toen niet tot een confro was gekomen was het later wel gebeurd. Beverwijk is ook meteen het punt waarop politie, justitie en de voetbalclubs heel anders naar voetbalgeweld zijn gaan kijken.
"..and in my brain it's going wrong.."
pi_47606494
Heel artikel vandaag in de GPD bladen.
pi_47608867
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 11:22 schreef TerroRobbie het volgende:
Heel artikel vandaag in de GPD bladen.
Kan jij of iemand dat inscannen?
Secrets never die. Only people.
  zaterdag 24 maart 2007 @ 13:43:16 #107
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_47609400
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 11:11 schreef Staanplaats het volgende:
Beverwijk is ook meteen het punt waarop politie, justitie en de voetbalclubs heel anders naar voetbalgeweld zijn gaan kijken.
Is dat de reden dat het daarna nooit meer zo grootschalig op een afgesproken plek ver van een stadion heeft plaatsgevonden (zover ik weet dan)?
Beverwijk was toch de climax van een geweldsspiraal tussen Ajax en Feyenoordfans? Wat was de aanleiding dat het juist toen zo oplaaide?
Verder vraag ik me af waarom die is blijven staan. Eer en roem enzo zeker, maar omdat de Ajacieden in de minderheid waren, was het toch geen schande geweest om ook even een sprintje te trekken? Had hij niet kunnen weten wat er met hem zou gaan gebeuren toen die besloot te blijven staan?
pi_47610045
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 13:43 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

1. Verder vraag ik me af waarom die is blijven staan. Eer en roem enzo zeker, maar omdat de Ajacieden in de minderheid waren, was het toch geen schande geweest om ook even een sprintje te trekken? Had hij niet kunnen weten wat er met hem zou gaan gebeuren toen die besloot te blijven staan?

2. Had hij niet kunnen weten wat er met hem zou gaan gebeuren toen die besloot te blijven staan?
1 Een aantal weken daarvoor was het beruchte A10 incident, waarbij de ajacieden werden uitgemaakt voor mietjes op tv. Dat wilden ze nu rechtzetten....

2 Hoevaak lopen dit soort dingen wel niet "goed" af (zoals het hoort) met een paar klappen en verder niks. Zoiets verwacht je niet lijkt me.
pi_47610172
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 13:19 schreef PizzaSalami het volgende:

[..]

Weinig boeiends, alleen wat passages uit jullie boek en dat jullie na 10 jaar nog niet wilden praten met de pers.
pi_47613400
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 13:19 schreef PizzaSalami het volgende:

[..]

[23/03-1997 - 23/03-2007] Beverwijk, alweer 10 jaar geleden.

Deze stond er ook in. En nog 1 groot artikel.
pi_47614043
http://www.youtube.com/watch?v=8yZcn6NKmmk

Op 0.45 zie je de reactie van de Rellenneger die indirecte de aanleiding tot deze 'afspraak' was.

Op 1.30 zie je achter de omgekiepte auto iemand een keer of 3 slaan/steken naar de plaats waar Picornie lag. Zou best kunnen dat dat de genadeklappen/steken zijn geweest...
pi_47614120
Die rellenneger heeft toch anderen verraden en kan zich niet meer in Rdam vertonen.
pi_47614175
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 17:04 schreef TerroRobbie het volgende:
Die rellenneger heeft toch anderen verraden en kan zich niet meer in Rdam vertonen.
Jep en nee hoor, liep een maand of 3 geleden op zaterdag gewoon door het centrum.

Maar geloof dat ie wel een aantal x is gepakt.
pi_47614201
Bij wijze van spreken.
pi_47614247
Ik hoorde van iemand uit de harde kern van f'noord dat het een junk was die met die hamer op hem insloeg en hem wilde beroven.. Maar hij verder weinig met de echt harde kern te maken had?
Wat is hier van waar? . Of zei hij dat om z'n vriendjes in te dekken gezien hoe laf die daad eigenlijk was.
Happel? Jij weet dat vast wel toch?
"I believe it is essential for our planetary future to develop tools that can change the consciousness which has created the crisis that we are in." - Stanislav Grof
pi_47614497
RIP aan de nabestaanden.
  zaterdag 24 maart 2007 @ 17:22:59 #117
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_47614605
Bizarre gebeurtenis, en er is m.i. niets vreemds aan dat ze hem op deze manier herdenken.
Geef mij maar Amsterdam
pi_47614848
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 17:08 schreef Panick het volgende:
Ik hoorde van iemand uit de harde kern van f'noord dat het een junk was die met die hamer op hem insloeg en hem wilde beroven.. Maar hij verder weinig met de echt harde kern te maken had?
Wat is hier van waar? . Of zei hij dat om z'n vriendjes in te dekken gezien hoe laf die daad eigenlijk was.
Happel? Jij weet dat vast wel toch?
Verhaal ging rond, bij de processen, denk dat op de persoon zelf en een aantal personen in de buurt na het niemand ooit zal weten.
pi_47615072
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 17:04 schreef TerroRobbie het volgende:
Niet meer bij de Kuip nee.
Feijenoord Rotterdam
  zaterdag 24 maart 2007 @ 17:43:37 #120
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_47615122
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 17:32 schreef Superheld het volgende:
Verhaal ging rond, bij de processen, denk dat op de persoon zelf en een aantal personen in de buurt na het niemand ooit zal weten.
Precies, er gingen zo veel verschillende verhalen de ronde toendertijd, en nog steeds. De enige die echt weten wat er gebeurd zijn diegene die erbij waren!
[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
  zondag 25 maart 2007 @ 04:25:06 #121
161559 PizzaSalami
Hey poeplap.
pi_47632515
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 14:17 schreef Superheld het volgende:

[..]

Weinig boeiends, alleen wat passages uit jullie boek en dat jullie na 10 jaar nog niet wilden praten met de pers.
Ok, duidelijk.
pi_47633346

[ Bericht 47% gewijzigd door plae op 25-03-2007 07:47:23 (niet nuchter genoeg voor dit soort speculatiegelul) ]
enge ziektes sucks :'(
pi_47633980
Ik las gisteren trouwens een engels boek waarin een gast van chelsea zei dat hij er ook bij was, maar niet mee deed.

Vraag me af of hij ooit is ondervraagd, of dat de politie er niet van wist c.q nooit heeft kunnen ondervragen omdat hij de grens al over was....
pi_47634428
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 14:17 schreef Superheld het volgende:

[..]

quote:
‘Wat hadden wij daar te zoeken?’

Zaterdag 24 maart 2007 - VOETBAL - Dat F-Siders hun betrokkenheid bij de rellen nu beschrijven als ‘een leeg kutleven’, dat het zoontje van de vermoorde Ajax-fan Carlo Picornie in de kleuterklas ging kleien op de krant waarop de foto van zijn overleden vader prijkte en dat de weduwe dacht dat Carlo tijdens de fatale clash stokbrood was halen op het Damrak, hebben zij nooit aan de pers verteld.

Tien jaar later mijden ze journalisten nog steeds. De wetenschap over deze zaken is te danken aan het boek ‘F-Side is niet makkelijk!’, dat in 2002 verscheen.

Het boek, dat inmiddels niet meer in de handel is, is door echte F-Siders gemaakt. Elke zelfkritiek op de rellen en het geweld ontbreekt. Zoals blijkt uit de citaten van supporter Fred, die er niet in slaagde om zijn vriend Carlo te ontzetten, die door vijftien Feyenoorders in Beverwijk werd vermoord. Dat kon hij niet, omdat hij zelf al was neergestoken.

Fred: “Zij kwamen met een man of tachtig aangelopen en twijfelden ook. We gingen er vol in en misschien schrokken ze, omdat onze bekende jongens erbij waren. Ze deinsden terug, maar de oudere groep van hun liep erachter en zag dat de rest van onze groep niet aansloot. Ze kwamen terug met wel tweehonderd man en sloten ons van beide kanten in. Het werd een korte clash. We moesten rennen voor ons leven en we liepen verspreid met nog maar twintig, dertig man tussen al die kakkerlakken in. Het leek een beetje op zo’n Asterix- en Obelixverhaal waarin die Romeinen wegrennen met een schild op hun hoofd. Ik kon met mijn knuppel nog iemand vol in zijn porem slaan en was samen met Carlo een van de laatsten die daar nog liep. Carlo probeerde een geultje over te springen, maar hij trok het niet. De weilanden waren net omgeploegd en de geulen waren fris. De hele groep die hem achternazat, begon met vijftien man op ‘m in te slaan. Langzaam, werd hij naar beneden gebeukt, langzaam… Ik hoorde de knuppels op zijn hoofd neerkomen en vanaf dat moment heb ik een black-out gekregen.”

“Eigenlijk voelde het vooraf al niet goed, want wat hadden wij nou in dat weiland te zoeken? Wij zijn toch citykids? We zijn goed in de straatguerrilla en weten precies welke tegel we eruit moeten trekken. We hebben het subtiele lichtvoetige van Ajax, een pasje naar links, een pasje naar rechts. Het moet nooit breder zijn dan een straat. Maar een weiland? Waar slaat dat nou op? De meesten van ons hadden nog nooit in een weiland gelopen, maar dat is gelul achteraf. Misschien is het ook wel een soort leegte in m’n leven dat ik zo fanatiek naar dat Ajax ging. Ik ben van de nix-generatie. We hadden geen krakersrellen en we konden ons nergens mee identificeren. Ik hield mij alleen bezig met mijn vriendenkring bij Ajax. In wezen was het een leeg kutleven.”

Carlo’s vriendin Petra weet niet beter dan dat hij, zoals gebruikelijk op de zondagochtend, stokbrood is gaan halen op het Damrak. Ze krijgt een alarmerend telefoontje van een vriend die haar vraagt met spoed het ziekenhuis te bellen. Petra: “Ik kreeg te horen dat ik geen directe familie was en dat ze geen informatie konden geven. Ik zeg: ‘Ik woon al vijftien jaar met hem samen en ik heb twee kinderen van hem. Ik wil graag weten wat er met mijn man is, ook al ben ik niet getrouwd.’ ‘Nou, dan moet u maar naar Beverwijk komen.’ Ik voelde meteen al dat er iets heel erg fout was. De hal van het ziekenhuis stond vol met politie en andere mensen. Ik liep naar een agent toe en vroeg: is het Carlo? Ja, het is Carlo die dood is. En toen ben ik flauwgevallen. Er was geen greintje medeleven, ze lieten mij gewoon liggen. Ik kwam in een kamertje en hij lag daar met zijn ogen open. Ik zei: zijn ogen moeten dicht, want hij heeft lenzen, en heb zijn ogen dichtgedaan. Mijn ergste ervaring is de manier waarop ik zijn kleding heb teruggekregen. De doos heeft een tijdje op de gang gestaan, want ik durfde hem niet te openen. Na een week heb ik hem opengemaakt. Zijn leren jas kwam eruit, een schoen en toen zijn T-shirt met al dat bloed. Daar heb ik drie kwartier met mijn gezicht in zitten huilen. Het stonk, het was vies, maar omdat het van Carlo was, vond ik dat niet erg. Ik pakte het volgende kledingstuk en het was weer een shirt. Toen herkende ik het pas, dát was het shirt van Carlo. Ik heb gewoon met mijn gezicht in een bebloed shirt van iemand anders zitten huilen. Er zat zelfs een onderbroek in die niet van hem was. Het is schandalig. Je vraagt je af of dat soort fouten gemaakt mogen worden.”

“Het was verschrikkelijk om het aan de kinderen te vertellen. Jeffrey was jong, die begreep het niet helemaal. Dat koppie van Wesley, die ogen. ‘Is er wat met papa?’ We hebben hem van het begin tot het eind, en nog steeds, overal bij betrokken. Hij is geen prater, maar dat is zijn manier om het te verwerken geweest. Na de paasvakantie gingen ze weer naar school en daar gingen ze kleien. De juf ging kranten uitdelen en welke krant krijgt hij voor zijn neus? De Telegraaf met die foto van Carlo, dat soort dingen. Toen zei Wesley tegen de juf: ‘Ik ga wel kleien op mijn vader.’

“Als de politie zo’n rel ziet en ze staan erbij met pistolen, schiet dan in de lucht of zo. Doe wat! Je laat toch niet zomaar iemand afslachten? Dat begrijp ik nog steeds niet. Ze hebben het expres gedaan, dat weet ik zeker. Ze dachten: gaan jullie maar even lekker je gang, misschien houdt het een keertje op als er een dode valt.”

De Slag bij Beverwijk

23 maart 1997. De 35-jarige Ajax-supporter Carlo Picornie overlijdt kort na de veldslag bij Beverwijk.

Picornie is het tweede dodelijk slachtoffer van hooligangeweld. Vijf jaar eerder is bij rellen tussen Twente- en Feyenoord-aanhang een Twentse supporter overleden.

In Beverwijk vallen tientallen gewonden. Twee geweldplegers worden voor bezit van traangas opgepakt bij de politiefuik bij Kooimeer. Na de wedstrijd AZ-Feyenoord worden nog eens 28 mensen aangehouden.

18 augustus 1997. In Haarlem beginnen de processen tegen veertien personen. Drie hoofdverdachten horen tot vijf jaar celstraf tegen zich eisen. De fatale klappen zouden zijn uitgedeeld met een klauwhamer met de naam van Frankie L. erop. Het bewijs is er echter niet onomstotelijk. De hamer heeft lang in een gereedschapkist van de ME gelegen.

1 september 1997. Feyenoord-supporters Leonardo P. en Marco P. worden tot vier jaar cel veroordeeld. De videobanden van Rijkswaterstaat, waarop de knokpartij vaag is te volgen, geven geen uitkomst.

Daniël de C. en Vincent M. worden medeschuldig verklaard. Justitie sluit overigens niet uit dat de ware moordenaars nog vrij rondlopen. Tientallen supporters worden veroordeeld tot een half jaar cel en dienstverlening. De rechtbank wil Supporters Club Feyenoord echter niet als criminele organisatie aanmerken.

10 november 1997. De nieuwe, gedigitaliseerde beelden van de Rijkswaterstaatcamera brengen opnieuw geen opheldering of Frankie L. met de hamer op Picornie heeft ingeslagen.

Maart 1998. Frankie L. wordt tot vier jaar cel veroordeeld. Hij tekent beroep aan, dat later dat jaar door het Hof wordt verworpen.
  zondag 25 maart 2007 @ 11:25:59 #125
50220 Jaggunsu
Zo blauw als een reiger
pi_47634614
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 13:13 schreef M0NTANA het volgende:

Zou ook zo moeten zijn, maar helaas. Ajax was zwaar in de minderheid, dan ook nog eens het gebruik van slag- en stootwapens, maar goed. Carlos is niet meer, al tien jaar. Daar mogen we best bij stilstaan!
Hoe jij zo erover praat, heb ik het idee dat jij Carlos persoonlijk kende, en wellicht ook wel daar in dat weiland gestaan hebt. Ik ben wel nieuwsgierig, zou je hier iets over Carlos als persoon of vriend kunnen vertellen, of is dat te persoonlijk? Zou opzich wel goed in dit 'in memoriam' topic passen
Beauty is in the eyes of the beer holder...
  zondag 25 maart 2007 @ 23:55:01 #126
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_47658663
quote:
Op zondag 25 maart 2007 11:25 schreef Jaggunsu het volgende:

[..]

Hoe jij zo erover praat, heb ik het idee dat jij Carlos persoonlijk kende, en wellicht ook wel daar in dat weiland gestaan hebt. Ik ben wel nieuwsgierig, zou je hier iets over Carlos als persoon of vriend kunnen vertellen, of is dat te persoonlijk? Zou opzich wel goed in dit 'in memoriam' topic passen
Ik was er niet bij, kende hem ook niet persoonlijk..
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_47671195
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 12:25 schreef Camplo het volgende:

[..]

Blij dat ik toen pas 12 was
Jaaa jij had wel ff mee gevochten of niet

[ Bericht 47% gewijzigd door Vakkie_W op 26-03-2007 14:11:03 ]
Maybe not the best, but always the BIGGEST.....
pi_47672287
quote:
Op maandag 26 maart 2007 14:01 schreef Vakkie_W het volgende:

[..]

He net stond er nog iets anders
  maandag 26 maart 2007 @ 15:42:09 #129
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_47674867
quote:
Op maandag 26 maart 2007 14:35 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

He net stond er nog iets anders
Dat was niet provocerend genoeg, maar na wat zoeken, heb ie dit gevonden
GREEN AND GOLD TILL THE CLUB IS SOLD
LUHG
pi_47674949
quote:
Op maandag 26 maart 2007 15:42 schreef Cantona_No.7 het volgende:

[..]

Dat was niet provocerend genoeg, maar na wat zoeken, heb ie dit gevonden
Ik quote een ander
  maandag 26 maart 2007 @ 16:34:21 #131
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_47677024
quote:
Op maandag 26 maart 2007 15:44 schreef Vakkie_W het volgende:

[..]

Ik quote een ander
quote:
Op maandag 26 maart 2007 14:01 schreef Vakkie_W het volgende:

[..]

Dit is toch van jou?
LUHG
pi_47677703
quote:
Op maandag 26 maart 2007 16:34 schreef Cantona_No.7 het volgende:

[..]

[..]

Dit is toch van jou?
Ja, maar ik quote de verkeerde.
pi_47677756
En je reactie veranderde ook
pi_47677811
quote:
Op maandag 26 maart 2007 16:55 schreef TerroRobbie het volgende:
En je reactie veranderde ook
  maandag 26 maart 2007 @ 16:58:21 #135
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_47677865
quote:
Op maandag 26 maart 2007 16:53 schreef Vakkie_W het volgende:

[..]

Ja, maar ik quote de verkeerde.
En dan nog een kinderachtige reactie geven
LUHG
  maandag 26 maart 2007 @ 19:48:55 #136
161559 PizzaSalami
Hey poeplap.
pi_47683933
Misschien kunnen jullie het met respect behandelen of kunnen we dit topic sluiten?l
pi_47683996
Topic sluiten lijkt mij het verstandigste.
pi_47701218
quote:
Op maandag 26 maart 2007 19:48 schreef PizzaSalami het volgende:
Misschien kunnen jullie het met respect behandelen of kunnen we dit topic sluiten?l
Picorni ging de wei in om te vechten terwijl hij kinderen thuis had zitten! Ja, die mensen moeten we zeker met respect behandelen!

Doe niet zo idioot man
pi_47704000
Risico van het vak hè, doodgemept worden, net zoveel medelijden mee als een willekeurige crimineel die is afgeknald.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 11:00:04 #140
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_47704333
Case Closed
  dinsdag 27 maart 2007 @ 12:08:18 #141
161559 PizzaSalami
Hey poeplap.
pi_47706785
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 10:49 schreef Fides het volgende:
Risico van het vak hè, doodgemept worden
Kan je ook zeggen van agenten.

Maar goed, mooi geweest zo .
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 27 maart 2007 @ 12:31:00 #142
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_47707627
Tijd om er een slot aan te hangen.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')