abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48768344
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 09:32 schreef DaFan het volgende:
Ze lijken mij allemaal evenlang te zijn...kan je niet het volgende doen:
[ code verwijderd ]

Waar de "3" dus de lengte is van de strings. De wildcard "*" ziet alleen of het met een A begint, of met een A eindigt (*A) of er een A middenin zit (*A*). Als de lengte varieert wordt het lastiger, dan stel ik eht volgende voor:
[ code verwijderd ]

En dat dan voor elke rij in de kolom, en dat dan uiteindelijk bij elkaar optellen. Waar C2 dus in mijn voorbeeld je eerste 'woord' is.
Het lukt niet.

Ik moet er nog aan toevoegen dat ik die gegevens vanuit een andere Excel file haal, maar dat lijkt me geen probleem omdat ik eerder een IF functie wel werkend heb gekregen met gegevens uit een andere file. Of moeten die gegevens vanuit die andere file eerst in dezelfde file als de COUNTIF funtie geplaatst worden?

Reseumerend:

Vanuit file C:XXXXX.xls kolom C wil ik de gegevens halen.

In mijn actuele file heb ik dus de functie =COUNTIF(C:XXXXX.xls!'$C$2:$C$16,"AAA")

Je ziet dus dat ik de cellen C2 t/m C16 pak, eigenlijk wil ik de hele Kolom C selecteren, maar dan geeft mijn COUNTIF funtctie de fout #NUM. Als ik de cellen C2 t/m C16 pak, krijg ik geen fout maar ook geen goed resultaat. De functie geeft 0.
pi_48768912
Vervang de code eens door
1=15*COUNTIF(C:XXXXX.xls!'$C$2:$C$16,"A*")

Let er wel op dat dit een work-around is door die 15 ! Omdat er 15 rijen zijn en je dus eigenlijk telt hoeveel er met "A" beginnen! Ik weet niet of je dat AAA en BBB faked of dat het normale namen zijn, anders werkt dit wel.

Je kan verschillen in de hoeveelheid rijen opvangen door een COUNTA functie, waarbij je niet-lege cellen telt in het bereik C:C.
pi_48769219
Ik denk dat ik het probleem heb: De celeigenschappen moet TEXT worden. Helaas wordt de file C:XXXXX.xls automatisch gegenereerd met celeigenschappen General. Het is niet de moeite om telkens die celeigenschappen te gaan veranderen, want dan schiet ik mijn doel voorbij.
pi_48769282
Jammer maar helaas. Maar mn oplossing werkt wel!
  vrijdag 4 mei 2007 @ 11:48:30 #180
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_48998008
Ik heb een lijst van filmtitels, die verspreid zijn over 2 mappen (cd-mappen dus, geen computermappen). Nu wil ik het zo hebben dat ik ze kan sorteren op map (dus #1 of #2), maar ook op alfabetische titelvolgorde.

Het probleem is alleen dat ik het niet voor elkaar krijg om het gelijk met elkaar te houden.

Dus titel X hoort in map 2 en titel Y hoort in map 1, maar als ik dan sorteer op mapnummer, dan staat titel X ineens in map 1, en Y in 2. Hoe kan ik dit makkelijk oplossen?
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_48998328
Beide kolommen selecteren en dan pas gaan sorteren.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 11:59:24 #182
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_48998453
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 11:56 schreef DaFan het volgende:
Beide kolommen selecteren en dan pas gaan sorteren.
Mja, dat kan inderdaad. Ik zag ook "Create List" staan, wat doet dat en is dat bruikbaar voor mij?
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_48998570
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 11:59 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Mja, dat kan inderdaad. Ik zag ook "Create List" staan, wat doet dat en is dat bruikbaar voor mij?
Maakt Dropdown menu's volgens mij. Is bijna hetzelfde als Autofilter maar dan voor maar 1 range.
Je kan ook eventueel een Autofilter maken. Moet je in de cel gaan staan van de plek waar je het wil hebben, dan Data -> Filter -> Autofilter.
pi_49000571
Weet iemand trouwens hoe je comments automatisch leeg kan laten beginnen, of met een standaardopmaak?
Normaal staat er USERNAME: maar das irritant om elke keer weg te halen
  vrijdag 4 mei 2007 @ 14:07:02 #185
25974 Wendigo
Je moet geen tijd morsen.
pi_49003629
Hij vult de gebruikersnaam in die staat bij extra > opties > algemeen .
Dus daar moet je ff puzzelen.
The universal brotherhood of man is our most precious possession, what there is of it.
Mark Twain (1835 - 1910), Following the Equator
pi_49003792
Correct maar als je die leeghaalt komt ie weer terug (dus niks kan niet). Een leeg-teken of een punt hou je die dubbele punt
pi_49104236
tvp, heb sinds kort office 2007 ofzo en dus met een andere layout dus als ik eens wat niet kan vinden.
  maandag 7 mei 2007 @ 19:16:48 #188
136870 tomatoman
red is the colour!
pi_49112031
Hey, Hallo, ik heb ook een excel vraag

Ik ben bezig met een grote tijdsplanning in Excel

Nu wil ik de planning uitbreiden maar dit wil niet lukken omdat ik niet meer kolommen kan toevoegen.
Het blad loop nu van A tot IV.

Hoe krijg ik mijn blad groter cq. breder??
Drink ik, dan bederf ik.
Drink ik niet, dan sterf ik.
Beter gedronken en bedorven
Dan niet gedronken en toch gestorven...
pi_49113321
niet

excel 2003 kan maar maximaal tot IV & 65536 rijen.
pi_49113329
Excel kan maar 256 kolommen aan. Ik geloof dat de Vista editie (of XP?) van excel wel meer kolommen aan kan.
Aldus.
  maandag 7 mei 2007 @ 20:03:58 #191
136870 tomatoman
red is the colour!
pi_49114233

Ik heb de XP versie

Dat is dus mooi klote, een aantal uur werk in de prullenbak.

Eens kijken of MS Project een beetje geschikt is hiervoor.

iig bedankt voor jullie antwoorden!
Drink ik, dan bederf ik.
Drink ik niet, dan sterf ik.
Beter gedronken en bedorven
Dan niet gedronken en toch gestorven...
  maandag 7 mei 2007 @ 21:02:04 #192
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_49117008
Voor tijdsplanning is Project uitermate geschikt! Snap niet dat mensen dat nog in Excel doen...

Excel 2007 kan trouwens ook maar gewoon tot IV hoor.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_49118637
Hmmm, ik dacht gelezen te hebben dat ze dat zouden uitbreiden. Het is één van de grootste beperkingen van Excel.
Aldus.
  maandag 7 mei 2007 @ 22:44:34 #194
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_49122340
quote:
Op maandag 7 mei 2007 21:33 schreef Z het volgende:
Hmmm, ik dacht gelezen te hebben dat ze dat zouden uitbreiden. Het is één van de grootste beperkingen van Excel.
Sorry, je hebt helemaal gelijk, terwijl ik het controleerde had ik een oud excel bestand geopend. Excel 2007 loopt van 1 tot 1048576 en van A tot XFD Maar dan moet je dus wel een Excel 2007 file hebben (extensie: .docx)
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_49138166
Weet iemand hoe ik in Excel een 'importance-performance analysis' in grafiekvorm kan maken? Tussen de grafiekvormen zie ik niets staan, maar het lijkt me dat het mogelijk moet zijn.

Ik heb een aantal attributen die gewaardeerd zijn met 'OORDEEL' en 'RELEVANTIE' en die wil ik dus in een grafiek hebben.

Zo moet het er ongeveer uit komen te zien.

Xbox live: Nathan Six
Hattrick: The Yanks
pi_49138436
Gewone XY-scatter grafiek maken, en dan op de achtergrond een plaatje invoegen van de grafiek misschien?

Plaatje -> Format Chart Area -> Patterns -> Fill Effects -> Picture.
pi_49144699
Heeft iemand met een hoop EXCEL kennis eens tijd om samen met mij op MSN wat dingen te realiseren... mag ook hier

Wat heb ik?!
Ik heb een boekhoud excel bestand met meerdere sheets, echter wil ik de opzet verbeteren zodat ik meer met EXCEL kan realiseren m.b.t. factureren, orderen, etc.

Wat wil ik?
Ik zou graag het volgende willen.

1. BTW tarief kiezen ipv beide mogelijkheden.
2. Klanten automatisch overnemen bij bv een factuur etc.
3. Facturen maken ipv nu handmatig maken met Word

En nog veel meer.

Voorbeeld van mijn template: http://www.bruggema.nl/fok/boekhouden%20template.xls

Het resultaat wil ik gratis voor iedereen houden zodat het werk en de ideeen die er in verwerkt worden nuttig zijn voor alle mensen die een eenmanszaak/klein bedrijf hebben.

Indien iemand een suggestie heeft voor deze sheet hoor ik deze graag! Alle verbeteringen zijn welkom!
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_49145054
Kan je m niet een klein stukje invullen (voorbeeld) dan heb je er een beter idee van denk ik. Voor dat BTW tarief zou ik een kleine list maken in 1 veld, en dan de getallen vermenigvuldigen met dat (vaste, dus gebruik makend van $-tekens) veld. Scheelt je al een rij.

Autofilter boven Opdrachtgever is héél onhandig, je kan nu namelijk ook Opdrachtgever kiezen en de koppen (Nr, Datum etc) verdwijnen als je een opdrachtgever zou kiezen. Zou de filter eronder zetten (in rij 3 bijvoorbeeld)
pi_49154281
Factuur:
Nieuwe sheet met standaard lay out. In een cel van de factuur vul je een uniek nummer in of een naam en alle variabele zaken op de factuur haal je op door gebruik te maken van de functies indirect en vert.zoeken met gebruikmaking van die unieke naam/nummer.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_49172141
@DaFan; het is ook maar mijn oude opzet hé. Er moet nog aardig aan gesleuteld worden voordat je iets zeer goed bruikbaars hebt. Ik ga eens een opzetje maken dit weekend.. Heb zo verdomde weinig tijd!
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')