abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 april 2007 @ 17:06:29 #151
16082 Wytze
...Confidential
pi_48638499
Heb het al opgeslost met meerdere substitute kolommen. Is er geen manier om met 1 substitute functie meerdere dingen te replacen ? Dus en dit en dat en
"Trust me; when I make things disappear, they stay buried."
pi_48645204
quote:
Op maandag 23 april 2007 17:06 schreef Wytze het volgende:
Heb het al opgeslost met meerdere substitute kolommen. Is er geen manier om met 1 substitute functie meerdere dingen te replacen ? Dus en dit en dat en
Zet in cel A1 banaan en in cel B1 de volgende code:
1=SUBSTITUEREN(SUBSTITUEREN(SUBSTITUEREN(A1;"b";"d");"a";"e");"d";"q")

en voila, je krijgt qeneen

in stapjes:
banaan wordt danaan
danaan wordt deneen
deneen wordt qeneen
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_48731599
Wie kan mij helpen?

Ik heb een rij met 100 getallen en wil deze cumulatief optellen, dus A ; A+B ; A+B+C ; A+B+C+D etc. etc.

Excel kan dit volgens mij, maar hoe???
Nad Tatrou sa blýska hromy divo bijú.
Zastavme ich bratia, ved' sa ony stratia, Slováci o¸ijú.
pi_48731795
quote:
Op donderdag 26 april 2007 11:01 schreef zure_apple het volgende:
Wie kan mij helpen?

Ik heb een rij met 100 getallen en wil deze cumulatief optellen, dus A ; A+B ; A+B+C ; A+B+C+D etc. etc.

Excel kan dit volgens mij, maar hoe???
Neem aan dat je deze in de rij eronder/ernaast zet? En in A1 staat het eerste getal.
Er van uitgegaan dat in A2 de eerste 'som' komt en in B2 dan de tweede (de getallen staan in A:CV)

Deze gaat in A2:
1=SUM($A1:A1)


Deze doortrekken. De eerste ($A1) verandert niet, dus blijf je optellen vanaf A1. Daar gebruik je het Dollarteken voor :)
pi_48732271
of in b2 de formule =A2+B1 en die dan doortrekken naar rechts.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_48732791
Het kan aan mij liggen, maar excel zegt:
#naam?

Met de formule:
=sum($A2:A3)

De cijfers staan btw in A1 t/m A101 (kolom dus, sorry )
Nad Tatrou sa blýska hromy divo bijú.
Zastavme ich bratia, ved' sa ony stratia, Slováci o¸ijú.
pi_48732978
Je hebt Nederlandse versie, dan wordt t SOM ipv SUM

1=SOM($A1:A1)

of in B2 (Deetch oplossing)
1=A2+B1

En dan beide naar beneden slepen
pi_48734296
Het werkt nog niet...

Ik heb nu: =SOM($A2:A2)

Cijfers beginnen nl. bij A2.

Maar als ik het doortrek veranderd-ie het in $A3:A3, $A4:A4 etc. etc.
Nad Tatrou sa blýska hromy divo bijú.
Zastavme ich bratia, ved' sa ony stratia, Slováci o¸ijú.
pi_48734546
quote:
Op donderdag 26 april 2007 12:13 schreef zure_apple het volgende:
Het werkt nog niet...

Ik heb nu: =SOM($A2:A2)

Cijfers beginnen nl. bij A2.

Maar als ik het doortrek veranderd-ie het in $A3:A3, $A4:A4 etc. etc.
Dollarteken komt voor het cijfer ipv de letter omdat die nu verandert ipv de letter...sorry
A$2
pi_48736104
Mooi, nu werkt het! Dank u vriendelijk
Nad Tatrou sa blýska hromy divo bijú.
Zastavme ich bratia, ved' sa ony stratia, Slováci o¸ijú.
pi_48743824
ik heb een userform gemaakt om procesdata in te voeren in een tabel.

ik heb 3 velden: Naam, datum en waarde. Met naam en waarde krijg ik in de excelsheet geen problemen maar de datum wordt niet als datum in excel ingevoerd, hoe krijg ik dat wel goed?

Ik voer de datum in als dd-mm-yyyy
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_48743984
Ik neem aan dat je Datum in een bepaalde cel invoert, en dat die dus geselecteerd is. Voer dit in de Visual Basic Editor erbij:
1Selection.NumberFormat = "mm/dd/yyyy"
pi_48747855
Nog ff toevoeging, moest snel weg van stage om mn trein niet te missen:
Zou / vervangen door -
pi_48754822
Ok... ik ben bezig met een programmaatje te ontwikkelen met excel... maar nu is de vraag hoe doe ik het simpelst...

Even voor de goede orde, kan altijd wat leren, maar ben geen excel en helemaal gen vb-pro.


=============================


Er is sprake van 2 spreadsheets... voor afdeling A en B.
Afdeling A en B hebben per afdeling uniek toegang tot deze spreadsheets, ikzelf heb ook toegang.

In deze spreadsheets worden gegevens ingevuld...

bijvoorbeeld : datum - gebeurtenis - bedrag


===============================

daarnaast is er een database, niet toegankelijk voor afdelingen A en B en alleen voor mijzelf in een andere map.

Deze database moet dmv van linken of updaten de data binnenhalen zoals op moment x in de afdelinsgsbestanden staat. en gaat hiermee rekenen. er staan ook andere gegevens in deze database die in combi met de gegevens uit bestanden A en B uitkomsten geven.
Deze database bevat statische gegevens, die niet vaak veranderen.


==================================

het voorspellingsprogramma is voor mijzelf ook aleen toegankelijk, en leest data in van de database... en rekent er mee verder, deze database is dynamischer, en dus gescheiden van de database. ook hier worden dagelijks enekele gegevens toegevoegd, die in combinatie met data uit de database weer uitkomsten geven.


gevisualiseerd:



OK, even een vraagje uit de aan de professionals... kan dit?... is dit een normale manier van aanpak?... of moet je hier anders mee omgaan?...
Ik dacht eerst access te kunnen gebruiken voor de database... maar dan kan ik nix met excelformules die ik nodig heb...
pi_48755037
Je kan prima andere Workbooks benaderen vanuit een standaard workbook, dus gegevens uit Inputsheet A en Inputsheet B trekken vanuit de Database en andersom.

Workbooks("<NAAM>").<OBJECT>
Het kan dus wel maar ik ga niet helemaal toelichten waar dat OBJECT op slaat (een cel, een knop, een combobox, kan vanalles zijn als je maar goed aangeeft uit welk bestand ie m moet halen

Ook moet je zorgen dat de namen van de bestanden niet wisselen, maar dat lijkt me geen probleem als ik je verhaal zo lees.
pi_48755102
quote:
Op donderdag 26 april 2007 16:52 schreef DaFan het volgende:
Ik neem aan dat je Datum in een bepaalde cel invoert, en dat die dus geselecteerd is. Voer dit in de Visual Basic Editor erbij:
[ code verwijderd ]
Ik werk met een userform (formulier) waarin je de datum in moet kloppen. Door middel van een knop op het forumulier worden de ingevoerde waarden in een excelbald geplaatst.

De getallen worden idd gezien als getallen maar de datum ziet ie als tekst. Ik had gehoopt dat er een elegantere optie was om in de betreffende cel een datum te krijgen maar ik zal morgen eens kijken of dit zo ook wil. Wat trouwens niet wil is de tekst in een datum veranderen door via het menu het format te veranderen.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_48755541
Je moet ook nog rekenen met die datum en wil m dus niet als tekst behandelen?
pi_48756086
quote:
Op donderdag 26 april 2007 22:22 schreef DaFan het volgende:
Je moet ook nog rekenen met die datum en wil m dus niet als tekst behandelen?
hij moet inderdaad als datum bruikbaar zijn. Ik moet nl de meest recente datum uit de file halen.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_48756283
OK ander vraagje...

Stel ik heb een invulspreadsheet:


Dit spreadsheet moet makkelijk door derden worden ingevuld:

hiervoor heb ik wel eens (op macrobasis denk ik) gezien dat je een invulschermpje kan maken.
Het doel is dat een persoon heel simpel kan invullen op een regel:

* de datum
* gebeurtenisomschrijving
* bedrijfscode
* currency
* bedrag
en telkens wordt de regel onderaan toegevoegd.


1) Hierbij moet het mogelijk zijn ombij bedrijfscode en currency te kiezen uit een vaste lijst (op ander sheet of zo).
2) Hierbij moet de currency afhankelijk zijn van de bedrijfscode... dus aan een bedrijfscode zit een currency vast (in ander lijstje op ander sheet)...
3) Ik moet de lijst of handmatig, of simpel kunnen opschonen, door alles dat dat ouder is dan 30 dagen gerekend vanaf vandaag te wissen (automatisch of handmatig)
4) deze lijst wordt in een ander spreadsheet binnengeladen...(in een sheet totaal overgenomen, door linken), dus als ik regel 12 verwijder (en regel 13 wordt regel 12) moet dat niet van invloed zijn op het spreadsheet deze info binnenhaalt.

Hoe zet ik dit simpel op... en heb ik zo'n macro-omgeving nodig of kan dat anders.
pi_48757151
Je hebt idd de macro omgeving nodig en dit kan je doen door een Userform toe te voegen aan je Project.

1) Je hebt Currency (dus) niet nodig in de Userform omdat ie toch afhankelijk is van de bedrijfscode en dus niet door de user gekozen wordt. Je kan hem er wel uit halen en dan in een Label (tekstvlak die niet veranderbaar is door) te laten veranderen als de user de bedrijfscode wijzigt. Dit kan door een _Click() actie:
1
2
3
4
5
Private Sub NaamCombobox_Click()

    If NaamCombobox.Value = "A234" Then Labelnaam.Text = "EUR"

End Sub

Waar nu "EUR" staat kan je ook verwijzen naar een bepaalde Range en dus flexibeler werken omdat je ze kan aanpassen.

2) De bedrijfscode kan je in een Combobox laten zien aan de user. De Userform laat je door middel van een knop aan de user zien. De knop klikken gebeurt met een Click() event.
1
2
3
4
5
6
7
Private Sub Knopnaam_Click()

   For i = 1 to AANTAL CODES
       Comboboxnaam.Additem(Sheets("Sheetnaam").Range("A" & i).Value)
   Next

   Userformnaam.Show

Ik kan dit niet simpel uitleggen. Wat er gebeurt: Hij gaat een i aantal keren kijken in de sheet waar je lijstje in staat, naar A1, A2...etc en haalt daar de bedrijfscode uit.
Je kan ook in de Properties van de Combobox onder de eigenschap List een lijst invoeren, maar dit is minder flexibel als er bijvoorbeeld codes worden toegevoegd!

3) Je moet dan in ieder geval nog een kolom toevoegen waar een datum in staat anders kan je hem niet vergelijken met vandaag (Excel houdt niet bij op welk tijdstip een waarde is ingevoerd). Dit zou niet al te moeilijk moeten zijn, maar ik heb zoiets nog nooit gemaakt dus kan je er nu niet mee helpen.

Sorry als het niet allemaal duidelijk is maar VB is vrij straightforward, dus als je je erin verdiept kan je door Trial & Error een eind komen (is mij ook gelukt).

Hou goed in de gaten dat je een bepaalde cel aangeeft bij jou op deze manier (omdat jij met meerdere Workbooks werkt):
1Bestemming = Workbooks("[i]Naam[/i]").Sheets("[i]Naam[/i]").Range("Celnaam").Value

Value trekt dan die waarde op dat moment uit de cel en zet hem in de bestemming (een Label, een Combobox, een andere cel, etc.

@Deetch: Ik zal er morgen eens naar kijken weet het zo nu niet.
pi_48757651
Geweldig Dafan... thanks...
pi_48766302
quote:
Op donderdag 26 april 2007 23:10 schreef LennyKravitz het volgende:
Geweldig Dafan... thanks...
Succes ermee, op internet zijn heel veel tutorials te vinden voor het gebruik van UserForms in excel. Daarmee heb ik ook het meeste geleerd.

http://www.exceltip.com/s(...)osoft_Excel/629.html
http://theopensourcery.com/ostutor.htm#vba
http://www.educationonlin(...)-Excel-VBA-Tutorials
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_48766338
Ik heb ook nog een vraag. Ik wil de COUNTIF functie gebruiken voor het volgende:

Je hebt een kolom C met verschillende 'woorden', zoiets als AAA, BBB, AAA, CCC, AAA, BBB (alles onder elkaar).

Nu wil ik die COUNTIF functie het aantal AAA's tellen. Maar zodra ik aangeef dat de COUNTIF functie, die 'range' van Kolom C moet pakken, lijkt hij de karakters niet herkennen ofzo. De celeigenschappen zijn gewoon op general, dat lijkt me dus niet het probleem. Als ik de range aangeef en de criteria, dan pakt hij em niet. Kan de COUNTIF functie geen karakters herkennen?
  vrijdag 27 april 2007 @ 09:30:45 #174
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_48767069
(Ik gebruik OpenOffice, maar als het kan is de functie vast soortgelijk):

Ik wil graag meerdere scrollbars naast/onder elkaar, zodat ik een totaaloverzicht van meerdere lange lijsten getallen op m'n monitor kan zien (en dan van elk de onderste paar regels dus o.i.d.) zonder te scrollen.
Kan dit? Met "split window" kan ik dit maar 1 keer doen...
censuur :O
pi_48767121
Ze lijken mij allemaal evenlang te zijn...kan je niet het volgende doen:
1=3*COUNTIF(C:C;"A*")

Waar de "3" dus de lengte is van de strings. De wildcard "*" ziet alleen of het met een A begint, of met een A eindigt (*A) of er een A middenin zit (*A*). Als de lengte varieert wordt het lastiger, dan stel ik eht volgende voor:
1=LEN(C2) * COUNTIF(C:C;"A*")

En dat dan voor elke rij in de kolom, en dat dan uiteindelijk bij elkaar optellen. Waar C2 dus in mijn voorbeeld je eerste 'woord' is.
pi_48768344
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 09:32 schreef DaFan het volgende:
Ze lijken mij allemaal evenlang te zijn...kan je niet het volgende doen:
[ code verwijderd ]

Waar de "3" dus de lengte is van de strings. De wildcard "*" ziet alleen of het met een A begint, of met een A eindigt (*A) of er een A middenin zit (*A*). Als de lengte varieert wordt het lastiger, dan stel ik eht volgende voor:
[ code verwijderd ]

En dat dan voor elke rij in de kolom, en dat dan uiteindelijk bij elkaar optellen. Waar C2 dus in mijn voorbeeld je eerste 'woord' is.
Het lukt niet.

Ik moet er nog aan toevoegen dat ik die gegevens vanuit een andere Excel file haal, maar dat lijkt me geen probleem omdat ik eerder een IF functie wel werkend heb gekregen met gegevens uit een andere file. Of moeten die gegevens vanuit die andere file eerst in dezelfde file als de COUNTIF funtie geplaatst worden?

Reseumerend:

Vanuit file C:XXXXX.xls kolom C wil ik de gegevens halen.

In mijn actuele file heb ik dus de functie =COUNTIF(C:XXXXX.xls!'$C$2:$C$16,"AAA")

Je ziet dus dat ik de cellen C2 t/m C16 pak, eigenlijk wil ik de hele Kolom C selecteren, maar dan geeft mijn COUNTIF funtctie de fout #NUM. Als ik de cellen C2 t/m C16 pak, krijg ik geen fout maar ook geen goed resultaat. De functie geeft 0.
pi_48768912
Vervang de code eens door
1=15*COUNTIF(C:XXXXX.xls!'$C$2:$C$16,"A*")


Let er wel op dat dit een work-around is door die 15 ! Omdat er 15 rijen zijn en je dus eigenlijk telt hoeveel er met "A" beginnen! Ik weet niet of je dat AAA en BBB faked of dat het normale namen zijn, anders werkt dit wel.

Je kan verschillen in de hoeveelheid rijen opvangen door een COUNTA functie, waarbij je niet-lege cellen telt in het bereik C:C.
pi_48769219
Ik denk dat ik het probleem heb: De celeigenschappen moet TEXT worden. Helaas wordt de file C:XXXXX.xls automatisch gegenereerd met celeigenschappen General. Het is niet de moeite om telkens die celeigenschappen te gaan veranderen, want dan schiet ik mijn doel voorbij.
pi_48769282
Jammer maar helaas. Maar mn oplossing werkt wel!
  vrijdag 4 mei 2007 @ 11:48:30 #180
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_48998008
Ik heb een lijst van filmtitels, die verspreid zijn over 2 mappen (cd-mappen dus, geen computermappen). Nu wil ik het zo hebben dat ik ze kan sorteren op map (dus #1 of #2), maar ook op alfabetische titelvolgorde.

Het probleem is alleen dat ik het niet voor elkaar krijg om het gelijk met elkaar te houden.

Dus titel X hoort in map 2 en titel Y hoort in map 1, maar als ik dan sorteer op mapnummer, dan staat titel X ineens in map 1, en Y in 2. Hoe kan ik dit makkelijk oplossen?
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_48998328
Beide kolommen selecteren en dan pas gaan sorteren.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 11:59:24 #182
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_48998453
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 11:56 schreef DaFan het volgende:
Beide kolommen selecteren en dan pas gaan sorteren.
Mja, dat kan inderdaad. Ik zag ook "Create List" staan, wat doet dat en is dat bruikbaar voor mij?
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_48998570
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 11:59 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Mja, dat kan inderdaad. Ik zag ook "Create List" staan, wat doet dat en is dat bruikbaar voor mij?
Maakt Dropdown menu's volgens mij. Is bijna hetzelfde als Autofilter maar dan voor maar 1 range.
Je kan ook eventueel een Autofilter maken. Moet je in de cel gaan staan van de plek waar je het wil hebben, dan Data -> Filter -> Autofilter.
pi_49000571
Weet iemand trouwens hoe je comments automatisch leeg kan laten beginnen, of met een standaardopmaak?
Normaal staat er USERNAME: maar das irritant om elke keer weg te halen
  vrijdag 4 mei 2007 @ 14:07:02 #185
25974 Wendigo
Je moet geen tijd morsen.
pi_49003629
Hij vult de gebruikersnaam in die staat bij extra > opties > algemeen .
Dus daar moet je ff puzzelen.
The universal brotherhood of man is our most precious possession, what there is of it.
Mark Twain (1835 - 1910), Following the Equator
pi_49003792
Correct maar als je die leeghaalt komt ie weer terug (dus niks kan niet). Een leeg-teken of een punt hou je die dubbele punt
pi_49104236
tvp, heb sinds kort office 2007 ofzo en dus met een andere layout dus als ik eens wat niet kan vinden.
  maandag 7 mei 2007 @ 19:16:48 #188
136870 tomatoman
red is the colour!
pi_49112031
Hey, Hallo, ik heb ook een excel vraag

Ik ben bezig met een grote tijdsplanning in Excel

Nu wil ik de planning uitbreiden maar dit wil niet lukken omdat ik niet meer kolommen kan toevoegen.
Het blad loop nu van A tot IV.

Hoe krijg ik mijn blad groter cq. breder??
Drink ik, dan bederf ik.
Drink ik niet, dan sterf ik.
Beter gedronken en bedorven
Dan niet gedronken en toch gestorven...
pi_49113321
niet

excel 2003 kan maar maximaal tot IV & 65536 rijen.
pi_49113329
Excel kan maar 256 kolommen aan. Ik geloof dat de Vista editie (of XP?) van excel wel meer kolommen aan kan.
Aldus.
  maandag 7 mei 2007 @ 20:03:58 #191
136870 tomatoman
red is the colour!
pi_49114233


Ik heb de XP versie

Dat is dus mooi klote, een aantal uur werk in de prullenbak.

Eens kijken of MS Project een beetje geschikt is hiervoor.

iig bedankt voor jullie antwoorden!
Drink ik, dan bederf ik.
Drink ik niet, dan sterf ik.
Beter gedronken en bedorven
Dan niet gedronken en toch gestorven...
  maandag 7 mei 2007 @ 21:02:04 #192
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_49117008
Voor tijdsplanning is Project uitermate geschikt! Snap niet dat mensen dat nog in Excel doen...

Excel 2007 kan trouwens ook maar gewoon tot IV hoor.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_49118637
Hmmm, ik dacht gelezen te hebben dat ze dat zouden uitbreiden. Het is één van de grootste beperkingen van Excel.
Aldus.
  maandag 7 mei 2007 @ 22:44:34 #194
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_49122340
quote:
Op maandag 7 mei 2007 21:33 schreef Z het volgende:
Hmmm, ik dacht gelezen te hebben dat ze dat zouden uitbreiden. Het is één van de grootste beperkingen van Excel.
Sorry, je hebt helemaal gelijk, terwijl ik het controleerde had ik een oud excel bestand geopend. Excel 2007 loopt van 1 tot 1048576 en van A tot XFD Maar dan moet je dus wel een Excel 2007 file hebben (extensie: .docx)
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_49138166
Weet iemand hoe ik in Excel een 'importance-performance analysis' in grafiekvorm kan maken? Tussen de grafiekvormen zie ik niets staan, maar het lijkt me dat het mogelijk moet zijn.

Ik heb een aantal attributen die gewaardeerd zijn met 'OORDEEL' en 'RELEVANTIE' en die wil ik dus in een grafiek hebben.

Zo moet het er ongeveer uit komen te zien.

Xbox live: Nathan Six
Hattrick: The Yanks
pi_49138436
Gewone XY-scatter grafiek maken, en dan op de achtergrond een plaatje invoegen van de grafiek misschien?

Plaatje -> Format Chart Area -> Patterns -> Fill Effects -> Picture.
pi_49144699
Heeft iemand met een hoop EXCEL kennis eens tijd om samen met mij op MSN wat dingen te realiseren... mag ook hier

Wat heb ik?!
Ik heb een boekhoud excel bestand met meerdere sheets, echter wil ik de opzet verbeteren zodat ik meer met EXCEL kan realiseren m.b.t. factureren, orderen, etc.

Wat wil ik?
Ik zou graag het volgende willen.

1. BTW tarief kiezen ipv beide mogelijkheden.
2. Klanten automatisch overnemen bij bv een factuur etc.
3. Facturen maken ipv nu handmatig maken met Word

En nog veel meer.

Voorbeeld van mijn template: http://www.bruggema.nl/fok/boekhouden%20template.xls



Het resultaat wil ik gratis voor iedereen houden zodat het werk en de ideeen die er in verwerkt worden nuttig zijn voor alle mensen die een eenmanszaak/klein bedrijf hebben.

Indien iemand een suggestie heeft voor deze sheet hoor ik deze graag! Alle verbeteringen zijn welkom!
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_49145054
Kan je m niet een klein stukje invullen (voorbeeld) dan heb je er een beter idee van denk ik. Voor dat BTW tarief zou ik een kleine list maken in 1 veld, en dan de getallen vermenigvuldigen met dat (vaste, dus gebruik makend van $-tekens) veld. Scheelt je al een rij.

Autofilter boven Opdrachtgever is héél onhandig, je kan nu namelijk ook Opdrachtgever kiezen en de koppen (Nr, Datum etc) verdwijnen als je een opdrachtgever zou kiezen. Zou de filter eronder zetten (in rij 3 bijvoorbeeld)
pi_49154281
Factuur:
Nieuwe sheet met standaard lay out. In een cel van de factuur vul je een uniek nummer in of een naam en alle variabele zaken op de factuur haal je op door gebruik te maken van de functies indirect en vert.zoeken met gebruikmaking van die unieke naam/nummer.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_49172141
@DaFan; het is ook maar mijn oude opzet hé. Er moet nog aardig aan gesleuteld worden voordat je iets zeer goed bruikbaars hebt. Ik ga eens een opzetje maken dit weekend.. Heb zo verdomde weinig tijd!
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')