Vandaag m'n laatste trainingsrit gedaan voor PBP. Een nachtelijk rondje van 200km. 3 weken geleden reed ik ook al zo'n nachtrit, toen met iets meer mensen, 7. Ook voor 200km is nachtrijden iets aparts. Zeker bij de route die ik 3 weken geleden reed. De regio rondom Düren is bij daglicht niet echt interesant, grote bruinkoolgroeves afgeschermd met hoge aarden wallen. Maar 's nachts heb je een fantastisch gevoel bij alle lampjes van de graafmachines en bovenop de windmolens die daar overdag staan. Combineer dat met het rijden met een leuke groep en je komt uit op een fantastische nacht. Een van m'n vaste controlekroegen in België heeft op zondagochtend vanaf 5 uur open vanwege markt. Altijd leuk om daar met een groepje fietsers om 5u30 binnen te vallen
![]()
.
![]()
Pauze in de Burger King van Jülich
![]()
Ook bij trainingsritten is een reflectiejack handig
![]()
Een groot voordeel van nachtritten, de bakkers hebben heel vers brood aan het eind van de rit
![]()
M'n fiets heb ik de laatste week fors onder handen genomen. Nieuwe lampen gemonteerd, originele SON lampen. M'n Bisy lampen waren toch al wat bedaagd aan het worden en hielden er vorige week plotseling mee op. Een storing ergens in het systeem. Omdat ik het geheel toch wilde vervangen heb ik maar niet gezocht waar de storing zat. Na vannacht nog een noodzakelijke vervanging. De remveer is me vannacht gebroken. Vindt ik wat vroeg, van Dura Ace verwacht je dat zoiets eeuwig mee gaat en niet na een jaar of 15 de geest geeft. Gelukkig heb ik nog een setje Suntour Superbe remmen liggen, die gaan er nu op.
Over een week ga ik al naar Frankrijk. Met een deel van de fietsclub gaan we de Franse Pijl Straatsburg-Parijs rijden. Voor de training, voor de lol en om een van onze Russische leden een spoedcursus fietsen in Frankrijk te geven. Hij gaat ook PBP rijden.
Ik ben gelukkig niet nerveus maar wel enorm geconcentreerd en gemotiveerd. M'n gebrekkige training probeer ik te compenseren door een betere technische en organisatorische voorbereiding. Twee clubmaten, Cyrille en Zef, gaan met een busje op 450km staan, bij de controle van Loudeac. Zo zien we ze 2 keer. Zeker voor Loudeac is dat handig, die controle is altijd overvol. Daar maakt het hebben van je eigen voorzieningen heel wat uit.
[ Bericht 12% gewijzigd door ultra_ivo op 05-08-2007 15:58:41 ]