Systeem voorkeuren -> Delen -> Computernaam?quote:Op donderdag 22 maart 2007 16:24 schreef Remzz het volgende:
Hoe verander ik de naam van mijn werkgroep?
Op een Mac...nietquote:Op donderdag 22 maart 2007 16:24 schreef Remzz het volgende:
Als je je Mac wil benaderen via SMB, moet je eerste Windows File Sharing op de Mac aanzetten.quote:Op donderdag 22 maart 2007 16:30 schreef Remzz het volgende:
Klopt dat is de computernaam, maar ik bedoel de naam die ik zie(op een andere windows computer in het netwerk) als ik verbinding maak met de mac. In de meeste gevallen: "Werkgroup" "Werkgroep" of "Mshome"
Dit is Stevie W zijn telefoon-dingetje, dat een speciaal signaal gaf, waardoor hij gratis kon bellen.quote:Op donderdag 22 maart 2007 16:20 schreef TwyLight het volgende:
[afbeelding]
kudo's voor de gene die weet wat het bovenstaande apparaatje doet.en door wie die gemaakt is
Hier is je antwoord...quote:Op donderdag 22 maart 2007 16:35 schreef Remzz het volgende:
Ik kan hem ook wel benaderen, kan vanaf het begin al mijn bestanden op zowel de mac als op de windows computer zien geen probleem.
Alleen wil het printen nog steeds niet lukken en nu las ik ergens dat dat opgelost zou kunnen worden als je alle computers in dezelfde werkgroep hebt staan.
Jaquote:Op donderdag 22 maart 2007 16:42 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Dit is Stevie W zijn telefoon-dingetje, dat een speciaal signaal gaf, waardoor hij gratis kon bellen.
Tenminste, volgens de films "Pirates of Silicon Valley" dan
Applicaties > Utilities > Directory Access > SMB/CIFS > Workgroupquote:Op donderdag 22 maart 2007 16:24 schreef Remzz het volgende:
Utilities zijn toch hulpprogramma's in het engels? Ik kan daar Directory Access(o.i.d. in het Nederlands) niet vinden...quote:Op donderdag 22 maart 2007 16:44 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Applicaties > Utilities > Directory Access > SMB/CIFS > Workgroup
Adreslijsttoegangquote:Op donderdag 22 maart 2007 16:52 schreef Remzz het volgende:
[..]
Utilities zijn toch hulpprogramma's in het engels? Ik kan daar Directory Access(o.i.d. in het Nederlands) niet vinden...
Click&Buy is vet irritant, dan koop je iets en dan gaan ze dat pas 2 weken later van je rekening afschrijven ofzoquote:Op donderdag 22 maart 2007 17:15 schreef Tomasso het volgende:
Gvd, het is zo irritant he, dat niet elk bedrijf werkt met Click&Buy.
Ik snap Pay-Pal niet![]()
Nee je kan ook geld overmaken naar je paypal rekeningquote:Op donderdag 22 maart 2007 17:19 schreef super-muffin het volgende:
Voor Pay-Pal moet je toch een creditcard hebben?
Mja, dat moet je dan ook niet vergetenquote:Op donderdag 22 maart 2007 17:18 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Click&Buy is vet irritant, dan koop je iets en dan gaan ze dat pas 2 weken later van je rekening afschrijven ofzo.
Dan ben je het al lang weer vergeten en gaat er ineens weer geld van je rekening af
Dan kan je gewoon op Cancel klikken en dan gaat ie door naar de volgende stap.quote:Op donderdag 22 maart 2007 17:33 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Mja, dat moet je dan ook niet vergeten
Maar laatst toen ik een Paypal account aan wilde maken, werd er opeens om m'n CC nummer etc gevraagd... Nee, ik wil niet via CCHad ik bij de stap ervoor geloof ik al aangegeven
Oké ga ik maar eens doen dan.quote:Op donderdag 22 maart 2007 17:20 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Nee je kan ook geld overmaken naar je paypal rekening. duurt wel meestal 2 tot 3 dagen tot het er op staat, maar het kan wel.
Time Machinequote:Op donderdag 22 maart 2007 19:36 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Oké ga ik maar eens doen dan.
Trouwens, ik heb net een 250 gb LaCie Porsche besteld
Is die bijgeleverde backup app wat of kan ik daar voor beter wat anders gebruiken?
Zegt meneer die het dom vond dat wij betalen voor software en muziekquote:Op donderdag 22 maart 2007 20:31 schreef Geqxon het volgende:
Elke keer als je Leopard illegaal download sterft er een katje
Ja maar Apple is heilig.quote:Op donderdag 22 maart 2007 22:00 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Zegt meneer die het dom vond dat wij betalen voor software en muziek
Wat vind je van de snelheid van het scherm?quote:Op donderdag 22 maart 2007 19:40 schreef Geqxon het volgende:
Toffe GSM! Extreem hufterproof, en zelfs mijn oma kan er mee bellen. Lekker dun, past goed in de zak. En de speakerfunctie is enorm zuiver. Very nice
De uiteindelijke versie koop ik wel.quote:Op donderdag 22 maart 2007 20:31 schreef Geqxon het volgende:
Elke keer als je Leopard illegaal download sterft er een katje
Alleen bij het switchen van compleet zwart naar compleet wit (zwart = inactief + klok / wit = actief menu) duurt het even. De backlight is zwak, maar goed genoeg. Je ziet wel duidelijk waar de LEDjes zitten die het scherm beschijnen.quote:Op donderdag 22 maart 2007 22:44 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Wat vind je van de snelheid van het scherm?
En de kwaliteit van de frontlight?
quote:Op donderdag 22 maart 2007 22:56 schreef Geqxon het volgende:
Trouwens, linksboven en rechtsboven bij het Macbook scherm zitten twee magneetjes. En omdat de motofone zo licht is kan ik hem daar aan laten kleven.
Ik heb gezegd dat ik hem niet hoef, maar liever een flatfee UMTS kaart krijgquote:Op donderdag 22 maart 2007 18:33 schreef XL het volgende:
Ik krijg een splinternieuwe laptop voor mijn nieuwe baan.![]()
Ik kan ze alvast beloven dat ik hem alleen zakelijk zal gebruiken![]()
Ik geloof dat ik mag kiezen tussen Dell of HP![]()
Ik raad je aan de map-manier te vergeten, en iTunes het te laten doen. Werkt veel beter. Je kunt ook instellen dat je handmatig zelf de map-structuur regelt, maar als je dan iets aanpast mag je het ook gelijk in iTunes aan gaan zitten passen.quote:Op donderdag 22 maart 2007 23:25 schreef Sjoewe het volgende:
Hoi lieve Appelaartjes,
ik heb een vraag. Het is me vanmiddag gelukt om mijn windows schijf te mounten op de MBP en ik wilde de zut eens in iTunes gaan laden.
Echter hoe doe je dat goed. Als ik een map kopieer naar de mp3 map van iTunes en hem in iTunes toevoeg, maak iTunes nieuwe mappen aan op basis van de ID3-tag. Dat wil ik helemaal niet, want ik heb mijn muziek met bloed,zweet en tranen juist op mapbasis geordend.
Zijn er manieren om het wel goed te laden, of heb ik daarvoor een ander programma nodig?
Ja, maar dat wil ik niet. iTunes flikkert alles door elkaar. Ik wil niet dertig mappen met onbekende artiest of de ene helft van een album in de ene map en de rest in het andere.quote:Op donderdag 22 maart 2007 23:49 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik raad je aan de map-manier te vergeten, en iTunes het te laten doen. Werkt veel beter. Je kunt ook instellen dat je handmatig zelf de map-structuur regelt, maar als je dan iets aanpast mag je het ook gelijk in iTunes aan gaan zitten passen.
Ach, ik ben zelf ook ooit eens zo naief geweest. Tot ik erachter kwam hoe lekker iTunes werkt.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 00:01 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Ja, maar dat wil ik niet. iTunes flikkert alles door elkaar. Ik wil niet dertig mappen met onbekende artiest of de ene helft van een album in de ene map en de rest in het andere.
Ik heb best vaak een los nummertje nodig en dan wil ik gewoon gelijk de map kunnen pakken.
Je shit goed taggen en compilaties maken waar mogelijk. Filemanagement heb je een computer voor, dat doe je toch niet met de hand.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 00:01 schreef Sjoewe het volgende:
Ja, maar dat wil ik niet. iTunes flikkert alles door elkaar. Ik wil niet dertig mappen met onbekende artiest of de ene helft van een album in de ene map en de rest in het andere.
Je kunt ook gewoon sleur&pleuren vanuit iTunes. 8).quote:Ik heb best vaak een los nummertje nodig en dan wil ik gewoon gelijk de map kunnen pakken.
Ik raad je aan onder je Windows machine met het heersende "Tag & Rename" programm even alles door te lopenquote:Op vrijdag 23 maart 2007 00:10 schreef Sjoewe het volgende:
Mja ik dacht dat ik alles goed getagged had, maar iTunes is het e rniet mee eens.
Maar het is duidelijk, ik ben zeker koppig
Gewoon in iTunes pleuren dus en nooit meer naar de mapstructuur omkijken dus?
Mja dat wordt een vakantie klusje...quote:Op vrijdag 23 maart 2007 00:12 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik raad je aan onder je Windows machine met het heersende "Tag & Rename" programm even alles door te lopen
Weet niemand. Maar ik zou igg tot 15 april wachten. Want dan is er een special event van Apple. Ik denk niet dat er een nieuwe ipod aangekondigd zal worden (want het is een video & audio event voor pro's), maar je weet het nooit zeker.quote:Op donderdag 22 maart 2007 22:51 schreef Rock-shocker het volgende:
Hoe groot is de kans dat Apple binnen afzienbare tijd met een geheel nieuwe iPod op de proppen komt? Anders is de kans groot dat mijn vijf jaar oude tweede generatie binnen afzienbare tijd met pensioen gaat.
Ah okay zoiets vermoedde ik al. Ik wist dat er een event was, maar wist niet meer precies wanneer. Thanksquote:Op vrijdag 23 maart 2007 01:36 schreef magnifor het volgende:
[..]
Weet niemand. Maar ik zou igg tot 15 april wachten. Want dan is er een special event van Apple. Ik denk niet dat er een nieuwe ipod aangekondigd zal worden (want het is een video & audio event voor pro's), maar je weet het nooit zeker.
Systeemvoorkeuren (oid) > Keyboard & Muis (oid) > Toetsenbord snellkoppelingen (oid) > Toetsenbordtoegang (oid): Alleen tekstvelden en lijsten (oid).quote:Op vrijdag 23 maart 2007 09:00 schreef warrel het volgende:
Ohjee, ik heb ooit een toetsencombinatie gedaan, die op MacFreak stond. Zoals jullie waarschijnlijk ook weten, is MF er mee gestopt en weet ik niet meer hoe ik het ongedaan kan maken.
Ik heb iets met appeltje en een getal gedaan, waardoor elke keer als ik op 'tab' druk, deze elk mogelijk te selecteren dingetje blauw maakt waardoor ik deze met 'return' of de spatiebalk kan besturen. Maar dit is gewoon niet leuk, én niet mooi voor de interface.
Wie weet de combinatie?!
Bij iLap dacht ik dat je ironisch refereerde aan het schoonmaak doekje bij iCleanquote:Op vrijdag 23 maart 2007 11:12 schreef Jarno het volgende:
Gisteren m'n iLap en iClean (kap nah met die i's) spul binnen gehad. Beide tof spul. Die iLap maakt het liggen op de bank (! ) met je MB een stuk prettiger, ook als je even aan tafel zit is het wel erg prettig 'm er even onder te zetten. Of het echt goed koelt weet ik niet, maar qua werkhouding is het wel een stuk prettiger. En met iClean (van Monster) wordt je scherm écht goed schoon, goed spul!
En dan ben ik nu wel ff klaar met de toebehoren en accesoires geloof ik..
De tering, je hebt wel een enorme moneystream richting Apple gegenereerdquote:Op vrijdag 23 maart 2007 11:12 schreef Jarno het volgende:
Gisteren m'n iLap en iClean (kap nah met die i's) spul binnen gehad. Beide tof spul. Die iLap maakt het liggen op de bank (! ) met je MB een stuk prettiger, ook als je even aan tafel zit is het wel erg prettig 'm er even onder te zetten. Of het echt goed koelt weet ik niet, maar qua werkhouding is het wel een stuk prettiger. En met iClean (van Monster) wordt je scherm écht goed schoon, goed spul!
En dan ben ik nu wel ff klaar met de toebehoren en accesoires geloof ik..
Moeten ze dan niet royalties aan Apple betalen vanwege hun iNaam en omdat er op staat dat het voor Macbooks is?quote:
Geen idee. Hij zit wel in een bijna net zo mooie doos al die van de MB zelf.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 11:18 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Moeten ze dan niet royalties aan Apple betalen vanwege hun iNaam en omdat er op staat dat het voor Macbooks is?
Zou het niet vreemd vinden
http://www.raindesigninc.com/ilap.htmlquote:
Hmz, beetje duur en zoveel last heb ik niet van warmte ontwikkeling. Waar ik wel last van heb zijn die vertragingen/hivkups die ik aan geheugen wijt (weit? weid? wijd?). Dus eerst die 2 maal 512 maar eens vervangen door 2 maal 1GBquote:Op vrijdag 23 maart 2007 11:21 schreef Jarno het volgende:
[..]
http://www.raindesigninc.com/ilap.html
Mooi? Mwah. Dit soort dingen doe je niet omdat het zo enorm mooi is, maar omdat het gewoon een stuk prettiger werkt in onhandige situaties.
Als ik 2Gig heb, ga ik ook spannender dingen doen dan surfen Jarno!quote:Op vrijdag 23 maart 2007 11:34 schreef Jarno het volgende:
Ik zat gisteren Lost te kijken en m'n fan bleef uit. Dus kennelijk doet het wel íets, die plaat alu onder je MB. Maar goed, zoals ik al zei, het ging mij vooral om het prettiger werken op de bank of in bed.
Om half 1 's middags?quote:Op vrijdag 23 maart 2007 12:29 schreef super-muffin het volgende:
Nasi met kip en ei eten achter je PowerBook eten met de Beatles op!
Oppakken in Finder. Naar "Bibliotheek" slepen. En droppen.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 14:14 schreef Sjoewe het volgende:
Ik snap echt niks van iTunes. Dan voeg ik een aantal mappen toe. Dan gaat er zo'n metertje lopen maar dat betekend helegaar niet dat ze vervolgens ook in iTunes verschijnen.
Hoe moet je eigenlijk goed importen? Via voeg toe aan bibliotheek of via importeer
Moet hij buiten roken? Jij hebt duidelijk de broek aanquote:Op vrijdag 23 maart 2007 14:36 schreef AudreyHepburn het volgende:
Oh en het feit dat ik uberhaupt op de MBP mocht, was omdat Sjoewe woest door de kamer aan het rennen was omdat ie zijn Frontrow afstandsbediening kwijt was. Die ik net gevonden heb binnen 30 seconden toen meneer na een kwartier zoeken woest buiten een sigaretje ging roken..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |