I knew I could count on youquote:Op donderdag 22 maart 2007 15:02 schreef PhysicsRules het volgende:
superkoeling
Het filmpje was laatst ook al in AKQSC voorbij gekomen.quote:Op donderdag 22 maart 2007 15:03 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
I knew I could count on you
"Supercooling is the process of chilling a liquid below its freezing point, without it becoming solid."
PhysicsRules +1
Punten topic 674:
Barney 1
Berkery 1
Nembrionic
PhysicsRules 1
Vandaarquote:Op donderdag 22 maart 2007 15:05 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Het filmpje was laatst ook al in AKQSC voorbij gekomen.![]()
quote:Op donderdag 22 maart 2007 15:10 schreef Nembrionic het volgende:
IJs vormt zich rond een zogenaamde "nucleus". Dat kan een stofje zijn of wat dan ook. Een onzuiverheid in de vloeistof.
Je kunt een zuivere stof dus kouder maken dan zijn bevriezingstemperatuur. Als er dan een stofje in komt, of je geeft de vloeistof een schok zodat er een onzuiverheid o.i.d. ontstaan..dan zal het spontaan bevriezen.
Daarom vermoedt men eigenlijk ook dat die geen echte Corona is
Maar ikke welquote:Op donderdag 22 maart 2007 15:11 schreef PhysicsRules het volgende:
Was even op zoek naar mijn uitleg in de AKQSC maar kan die niet meer terugvinden.
quote:Op zondag 18 maart 2007 19:57 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Het idee achter superkoeling is dat als water bevriest dit gebeurt vanuit kleine kristallen die groeien. Met zuiver water kun je ervoor zorgen dat het water zo schoon en stabiel is dat er geen kristallen onstaan: het water koelt wel af maar er wordt geen ijs gevormd. Door het flesje te schudden (of in dit geval hard neer te zetten) onstaan er instabiliteiten in het water, waardoor er heel snel kristallen gaan groeien.
Maar hoe je ervoor zorgt dat dat ook in een onzuiver mengsel als bier, met allerlei vetten en eiwitten werkt is mij een raadsel. het is logischer om aan te nemen dat het water met een kleurstofje is.
Dat wilde ik horenquote:Op donderdag 22 maart 2007 15:16 schreef SaskiaR het volgende:
argonauten dan dus
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |