Geweldig, de Staat voert een km heffing in om de mensen uit de auto te jagen, en de NS voer tegelijk een spitsheffing om de mensen uit de trein te houden.quote:NS overweegt een spitsheffing
Utrecht, 21 maart. - NS overweegt een spitsheffing in te voeren als automobilisten straks wegens de kilometerheffing op de wegen (voorzien voor 2011) massaal op de trein overstappen. NS wil voorkomen dat reizigers elkaar op de perrons tijdens de spits „staan te verdringen”, zegt directeur Meerstadt. „Dus als mensen om acht uur ’s ochtends op een perron willen staan, zullen ze daar meer voor moeten betalen.” Omvangrijke investeringen in het spoor, bijvoorbeeld in een viersporig netwerk in de hele Randstad, zouden de heffing kunnen voorkomen. Dat kost 50 miljard euro. Meerstadt betwijfelt of de samenleving bereid is daarvoor zoveel geld uit te geven.
Idd. Wat een ontzettende debielen, welke rasmongool verzint zoiets?quote:Op donderdag 22 maart 2007 08:38 schreef Metro2005 het volgende:wie verzint zoiets. Een kmheffing invoeren zodat je niet met de auto gaat maar met een "alternatief"
en tegelijkertijd doen ze bij de NS ook een spitsheffinghet is zó achterlijk en zó dom dat ik werkelijk 3 kleuren schijt van het lachen momenteel
Deze meneer, denk ik: directeur Meerstadt.quote:Op donderdag 22 maart 2007 08:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Idd. Wat een ontzettende debielen, welke rasmongool verzint zoiets?
Hoezo wereldvreemd?quote:Op donderdag 22 maart 2007 07:59 schreef Kadesh het volgende:
"Dus als mensen om acht uur ’s ochtends op een perron willen staan, zullen ze daar meer voor moeten betalen."
ze gaan ervan uit dat 'de samenleving' dat bedrag betaald.quote:Op donderdag 22 maart 2007 08:48 schreef I.R.Baboon het volgende:
Jullie snappen er ook niks van. Meerstadt komt met een belachelijk plan, maar noemt ook een alternatief. De enige manier om mensen lekker te maken voor het alternatief (50 miljard euro!!!!!!!!) is door het andere scenario zo onaantrekkelijk mogelijk te maken.
En aangezien de auto na 2011 ook niet meer te betalen is (de meeste forensen rijden diesel, tenslotte en onze geliefde CDA staatssecretaris wil dat ongeveer 28x zo duur maken al;s het nu is) met dank aan het Rekeningrijden, ben ik benieuwd hoe mensen dan op hun werk gaan komen.quote:Op donderdag 22 maart 2007 08:53 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
ze gaan ervan uit dat 'de samenleving' dat bedrag betaald.
Volgens mij was de NS een prive onderneming tegenwoordig en moeten ze dus investeringen ook zelf dokken en doorverwerken in de prijs. Hierdoor wordt reizen met de trein nóg duurder en gaan mensen alsnog weer met de auto.
waar haal je die 28x vandaanquote:Op donderdag 22 maart 2007 08:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En aangezien de auto na 2011 ook niet meer te betalen is (de meeste forensen rijden diesel, tenslotte en onze geliefde CDA staatssecretaris wil dat ongeveer 28x zo duur maken al;s het nu is) met dank aan het Rekeningrijden, ben ik benieuwd hoe mensen dan op hun werk gaan komen.
Bij wijze van spreken, hoewel het me niet zou verbazen:quote:
quote:De Jager liet weten dat bij aanschaf van auto's het verschil tussen de zuinigste en de minst zuinige auto's 1500 euro is. "Ik zet erop in om dit verschil tenminste te verdubbelen. De consument zal daardoor eerder voor de meest zuinige auto kiezen."
quote:Hij wil ook na 2008 "verder gaan met de vergroening van het fiscale stelsel"
Dus het hele verhaal is alleen maar goed voor bedrijven. Niet voor consumenten. Die gaan veel meer betalen voor hun goederen.quote:en ik denk dat de meeste bedrijven dat doorberekenen in hun goederen.
Als ik hier op de zaak kijk heeft bijna iedereen een leaseauto vd zaak omdat wij door het hele land opereren. Dus als dat duurder wordt zullen de prijzen van ons producten ook flink gaan stijgen. En dat zal voor veel meer bedrijven gelden.
De grap is natuurlijk ook dat het geen enkel effect zal hebben op de groei van het aantal reizigers. De treinen blijven even druk en de ns krijgt gewoon een extra geld om te verkwisten. (Als nu iemand gaat roepen dat ze efficient werken zou ik toch nog een kop koffie nemenquote:Op donderdag 22 maart 2007 08:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
ook zo leuk, dat er over wordt nagedacht, ja. Alsof mensen uit vrije wil in de file staan / om 8 uur met de trein willen. Dat heet 'naar je werk moeten'.
Het geeft maar weer aan, dat er in dit land helemaal niet gewerkt wordt aan het oplossen van dit soort problemen, maar dat iedereen gewoon zoveel mogelijk geld uit de bevolking wil persen.
Uhm, de overheid is de enige aandeelhouder van het bedrijf.quote:Op donderdag 22 maart 2007 08:12 schreef nietzman het volgende:
Dit soort stupiditeit verzin je toch niet. Wie regelt de staatsgreep om die belachelijke privatisering terug te draaien?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |