abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 maart 2007 @ 07:59:10 #1
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_47537052
quote:
NS overweegt een spitsheffing

Utrecht, 21 maart. - NS overweegt een spitsheffing in te voeren als automobilisten straks wegens de kilometerheffing op de wegen (voorzien voor 2011) massaal op de trein overstappen. NS wil voorkomen dat reizigers elkaar op de perrons tijdens de spits „staan te verdringen”, zegt directeur Meerstadt. „Dus als mensen om acht uur ’s ochtends op een perron willen staan, zullen ze daar meer voor moeten betalen.” Omvangrijke investeringen in het spoor, bijvoorbeeld in een viersporig netwerk in de hele Randstad, zouden de heffing kunnen voorkomen. Dat kost 50 miljard euro. Meerstadt betwijfelt of de samenleving bereid is daarvoor zoveel geld uit te geven.
Geweldig, de Staat voert een km heffing in om de mensen uit de auto te jagen, en de NS voer tegelijk een spitsheffing om de mensen uit de trein te houden.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  donderdag 22 maart 2007 @ 08:00:37 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_47537066
ook zo leuk, dat er over wordt nagedacht, ja. Alsof mensen uit vrije wil in de file staan / om 8 uur met de trein willen. Dat heet 'naar je werk moeten'.

Het geeft maar weer aan, dat er in dit land helemaal niet gewerkt wordt aan het oplossen van dit soort problemen, maar dat iedereen gewoon zoveel mogelijk geld uit de bevolking wil persen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  donderdag 22 maart 2007 @ 08:04:51 #3
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_47537096
Alleen in Nederland In plaats van het openbaar vervoer te stimuleren, gooien ze nog een schepje bovenop de al uitzonderlijk hoge prijzen..
Bah
  donderdag 22 maart 2007 @ 08:05:27 #4
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_47537102
Owjah, hier nog de bron. (NS bericht staat onderaan)
http://www.nrc.nl/binnenl(...)ige_auto_gaat_omlaag
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  donderdag 22 maart 2007 @ 08:12:06 #5
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_47537158
Dit soort stupiditeit verzin je toch niet. Wie regelt de staatsgreep om die belachelijke privatisering terug te draaien?
Ik ga naar huis.
pi_47537195
Ik ga mijn baas maar eens vragen of ik niet een kamertje in dit kantoorgebouw kan huren.... kan ik zo vanuit m'n bed naar m'n werkplek rollen. Scheelt tijd, ergernis door files en vertragingen en geld aan nutteloze heffingen als kilometer- of spitsheffing.

Aan de andere kant, dan ben je wel continu 'aan het werk' en nog even en we hebben japanse toestanden waarbij we 24/7 gaan werken en waarbij 3 mensen om de 8 uur recht hebben op hetzelfde bed.

Doe toch maar een file... of ik wacht wel op een trein die nooit komt... Alles is beter dan met 2 collega's hetzelfde bed te moeten delen.
Don't hurry, be crappy!
  donderdag 22 maart 2007 @ 08:22:05 #7
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_47537268
De overheid wil dat het ov meer gebruikt wordt en het ov wil dat meer mensen de auto gebruikt . Lekker logisch weer .

Nederland .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_47537287
Allemaal een complot om ons hard werkende burgers van welvaart te ontnemen.
pi_47537440
wie verzint zoiets. Een kmheffing invoeren zodat je niet met de auto gaat maar met een "alternatief"
en tegelijkertijd doen ze bij de NS ook een spitsheffing het is zó achterlijk en zó dom dat ik werkelijk 3 kleuren schijt van het lachen momenteel
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_47537459
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 08:38 schreef Metro2005 het volgende:
wie verzint zoiets. Een kmheffing invoeren zodat je niet met de auto gaat maar met een "alternatief"
en tegelijkertijd doen ze bij de NS ook een spitsheffing het is zó achterlijk en zó dom dat ik werkelijk 3 kleuren schijt van het lachen momenteel
Idd. Wat een ontzettende debielen, welke rasmongool verzint zoiets?
  donderdag 22 maart 2007 @ 08:41:12 #11
66444 Lord_Vetinari
pi_47537481
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 08:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Idd. Wat een ontzettende debielen, welke rasmongool verzint zoiets?
Deze meneer, denk ik: directeur Meerstadt.
  donderdag 22 maart 2007 @ 08:45:13 #12
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_47537544
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 07:59 schreef Kadesh het volgende:

"Dus als mensen om acht uur ’s ochtends op een perron willen staan, zullen ze daar meer voor moeten betalen."
Hoezo wereldvreemd?

Hij zou die mensen die zo graag om 8 uur op dat perron staan het eens persoonlijk moeten vragen....
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  donderdag 22 maart 2007 @ 08:46:29 #13
24652 tisauch
Don't mention the war
pi_47537561
Het lef om zo'n plan in overweging te nemen
Ben al niet te spreken over de NS maar dit is helemaal te zot voor woorden.
Qui habet aures audiendi audiat
  donderdag 22 maart 2007 @ 08:48:56 #14
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_47537593
Jullie snappen er ook niks van. Meerstadt komt met een belachelijk plan, maar noemt ook een alternatief. De enige manier om mensen lekker te maken voor het alternatief (50 miljard euro!!!!!!!!) is door het andere scenario zo onaantrekkelijk mogelijk te maken.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  donderdag 22 maart 2007 @ 08:53:26 #15
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_47537669
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 08:48 schreef I.R.Baboon het volgende:
Jullie snappen er ook niks van. Meerstadt komt met een belachelijk plan, maar noemt ook een alternatief. De enige manier om mensen lekker te maken voor het alternatief (50 miljard euro!!!!!!!!) is door het andere scenario zo onaantrekkelijk mogelijk te maken.
ze gaan ervan uit dat 'de samenleving' dat bedrag betaald.
Volgens mij was de NS een prive onderneming tegenwoordig en moeten ze dus investeringen ook zelf dokken en doorverwerken in de prijs. Hierdoor wordt reizen met de trein nóg duurder en gaan mensen alsnog weer met de auto.

Heej, circeltje is weer rond misschien is het OV dan toch niet zo'n goed alternatief ?
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  donderdag 22 maart 2007 @ 08:56:21 #16
66444 Lord_Vetinari
pi_47537717
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 08:53 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

ze gaan ervan uit dat 'de samenleving' dat bedrag betaald.
Volgens mij was de NS een prive onderneming tegenwoordig en moeten ze dus investeringen ook zelf dokken en doorverwerken in de prijs. Hierdoor wordt reizen met de trein nóg duurder en gaan mensen alsnog weer met de auto.
En aangezien de auto na 2011 ook niet meer te betalen is (de meeste forensen rijden diesel, tenslotte en onze geliefde CDA staatssecretaris wil dat ongeveer 28x zo duur maken al;s het nu is) met dank aan het Rekeningrijden, ben ik benieuwd hoe mensen dan op hun werk gaan komen.
pi_47537787
Goed idee, de spitstreinen zijn nu al net veevervoer.
  donderdag 22 maart 2007 @ 09:05:54 #18
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_47537897
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 08:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En aangezien de auto na 2011 ook niet meer te betalen is (de meeste forensen rijden diesel, tenslotte en onze geliefde CDA staatssecretaris wil dat ongeveer 28x zo duur maken al;s het nu is) met dank aan het Rekeningrijden, ben ik benieuwd hoe mensen dan op hun werk gaan komen.
waar haal je die 28x vandaan en ik denk dat de meeste bedrijven dat doorberekenen in hun goederen.
Als ik hier op de zaak kijk heeft bijna iedereen een leaseauto vd zaak omdat wij door het hele land opereren. Dus als dat duurder wordt zullen de prijzen van ons producten ook flink gaan stijgen. En dat zal voor veel meer bedrijven gelden.
  donderdag 22 maart 2007 @ 09:08:33 #19
66444 Lord_Vetinari
pi_47537960
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 09:05 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

waar haal je die 28x vandaan
Bij wijze van spreken, hoewel het me niet zou verbazen:
quote:
De Jager liet weten dat bij aanschaf van auto's het verschil tussen de zuinigste en de minst zuinige auto's 1500 euro is. "Ik zet erop in om dit verschil tenminste te verdubbelen. De consument zal daardoor eerder voor de meest zuinige auto kiezen."
quote:
Hij wil ook na 2008 "verder gaan met de vergroening van het fiscale stelsel"
quote:
en ik denk dat de meeste bedrijven dat doorberekenen in hun goederen.
Als ik hier op de zaak kijk heeft bijna iedereen een leaseauto vd zaak omdat wij door het hele land opereren. Dus als dat duurder wordt zullen de prijzen van ons producten ook flink gaan stijgen. En dat zal voor veel meer bedrijven gelden.
Dus het hele verhaal is alleen maar goed voor bedrijven. Niet voor consumenten. Die gaan veel meer betalen voor hun goederen.
  donderdag 22 maart 2007 @ 09:21:10 #20
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_47538281
Mooi, laat spitsen al Kuijt en van Nistelrooij maar extra belasting betalen over hun superhoge salarissen.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_47538338
Leuk he marktwerking ? Hoe meer vraag, hoe duurder het wordt. Hadden we de NS maar niet moeten privatiseren.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_47538389
Net alsof iemande auto voor de trein wilt verruilen
Nad Tatrou sa blýska hromy divo bijú.
Zastavme ich bratia, ved' sa ony stratia, Slováci o¸ijú.
  donderdag 22 maart 2007 @ 09:28:12 #23
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_47538459
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 08:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
ook zo leuk, dat er over wordt nagedacht, ja. Alsof mensen uit vrije wil in de file staan / om 8 uur met de trein willen. Dat heet 'naar je werk moeten'.

Het geeft maar weer aan, dat er in dit land helemaal niet gewerkt wordt aan het oplossen van dit soort problemen, maar dat iedereen gewoon zoveel mogelijk geld uit de bevolking wil persen.
De grap is natuurlijk ook dat het geen enkel effect zal hebben op de groei van het aantal reizigers. De treinen blijven even druk en de ns krijgt gewoon een extra geld om te verkwisten. (Als nu iemand gaat roepen dat ze efficient werken zou ik toch nog een kop koffie nemen )
pi_47538545
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 08:12 schreef nietzman het volgende:
Dit soort stupiditeit verzin je toch niet. Wie regelt de staatsgreep om die belachelijke privatisering terug te draaien?
Uhm, de overheid is de enige aandeelhouder van het bedrijf.
pi_47538553
zal wel te maken hebben met al die trein bostingen.... gaan ze nieuwe machinist opleidingen voor opstarten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')