Ook als het zo ver gaat van Als hij niet gelooft in wat ik geloof hoef ik hem niet ?quote:Op woensdag 21 maart 2007 22:26 schreef Nosh het volgende:
Tuurlijk niet.
Relaties gaan meestal samen met gedeelde interesses en visies. Muzikaal, politiek, zelfde hobby's of inderdaad een gedeelde religie.
Niks discriminatie, gewoon het zoeken van geluk met iemand die bij je past.
'Als hij / zij niet voor Ajax is dan hoef ik hem / haar niet'.quote:Op woensdag 21 maart 2007 22:27 schreef Canisfire het volgende:
[..]
Ook als het zo ver gaat van Als hij niet gelooft in wat ik geloof hoef ik hem niet ?
"Als hij/zij de godganse dag naar Jannes luistert en haar kamer er mee heeft behangen, hoef ik haar niet."quote:Op woensdag 21 maart 2007 22:27 schreef Canisfire het volgende:
[..]
Ook als het zo ver gaat van Als hij niet gelooft in wat ik geloof hoef ik hem niet ?
Ja. Wat is daar mis mee? Iedereen sellecteert op uiterlijk, voorkeuren, etc. Jij hebt toch ook je eisen?quote:Op woensdag 21 maart 2007 22:27 schreef Canisfire het volgende:
[..]
Aan de andere kant denk ik wel dat die meiden nog nooit echt verliefd zijn geweest...quote:Op woensdag 21 maart 2007 23:18 schreef Kloon het volgende:
[..]
Ja. Wat is daar mis mee? Iedereen sellecteert op uiterlijk, voorkeuren, etc. Jij hebt toch ook je eisen?
Je zegt niet toch niet automatisch dat de ander niet goed genoeg is? Of bedoel je met geloof dat je ook moet vinden dat elk ander geloof minder is? Dan is discriminatie al een feit voordat er sprake is van partnerkeuze.quote:Op woensdag 21 maart 2007 22:24 schreef Canisfire het volgende:
Want eigenlijk zeg je dan jij gelooft niet hetzelfde als wat ik geloof dus jij bent niet goed genoeg als mijn partner. Toch zielig dat vandaag de de dag mensen nog zo bekrompen kunnen zijn is het niet?
Wat een onzin.quote:Op woensdag 21 maart 2007 23:19 schreef descendent1 het volgende:
[..]
Aan de andere kant denk ik wel dat die meiden nog nooit echt verliefd zijn geweest...
Als ik een artiest leuk vind, dan vind ik automatisch alle andere artiesten minder leuk. Dat is logica.quote:Op donderdag 22 maart 2007 10:29 schreef Forkbender het volgende:
[..]
Je zegt niet toch niet automatisch dat de ander niet goed genoeg is? Of bedoel je met geloof dat je ook moet vinden dat elk ander geloof minder is? Dan is discriminatie al een feit voordat er sprake is van partnerkeuze.
Katholieken stellen niet ALLEMAAL de eis dat de partner dat ook is. Wat een onzin. Steeds meer katholieken dopen hun kinderen niet eens meer.quote:Op woensdag 21 maart 2007 22:24 schreef Canisfire het volgende:
Zo als de tt al zegt is dat discriminatie?
Zo zit ik op zwolle op school. En zat ik ooit in de klas bij een paar zwaar gelovige urkers.
En die dames hadden als eis dat het vriendje dat ze zouden krijgen gelovig is.
Was dat niet het geval en zouden ze verliefd worden op een jongen of man die dat niet was dan was er geen kans dat ze samen een relatie zouden kunnen vormen.
Nu is dit natuurlijk uit het oog punt van de christen gezien.
Maar we weten allemaal dat veel moslims ook liever een moslim hebben en Katolieken stellen ook allemaal wel de eis dat de partner ook Katoliek is.
Nu ben ik van menning dat dit gewoon keiharde discriminatie is.
Want eigenlijk zeg je dan jij gelooft niet hetzelfde als wat ik geloof dus jij bent niet goed genoeg als mijn partner. Toch zielig dat vandaag de de dag mensen nog zo bekrompen kunnen zijn is het niet?
Het is discriminatie, maar het is geoorloofde discriminatie. Discriminatie is verboden op de arbeidsmarkt, bij het verlenen van diensten en andere zaken in de openbare sfeer. Bij jouw privé-zoektocht naar een geschikte levenspartner gelden die gelijkebehandelingswetten niet.quote:Op woensdag 21 maart 2007 22:24 schreef Canisfire het volgende:
ja, dat is het ook, discriminatie in de zin van onderscheid maken ....quote:Op woensdag 21 maart 2007 22:24 schreef Canisfire het volgende:
Maar dat betekent absoluut niet dat je die andere artiesten niet goed genoeg vind als mens. Discriminatie zoals het in de wet geregeld wordt, heeft helemaal niets te maken met of je iemand leuk vindt of niet.quote:Op donderdag 22 maart 2007 10:35 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Als ik een artiest leuk vind, dan vind ik automatisch alle andere artiesten minder leuk. Dat is logica.
Het is wel waar maar als je in jouw tekst "relaties" vervangt door "samenleving" of "maatschappij" klagen ze je morgen nog aan.quote:Op woensdag 21 maart 2007 22:26 schreef Nosh het volgende:
Tuurlijk niet.
Relaties gaan meestal samen met gedeelde interesses en visies. Muzikaal, politiek, zelfde hobby's of inderdaad een gedeelde religie.
Niks discriminatie, gewoon het zoeken van geluk met iemand die bij je past.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |