Niet slim he?quote:Op woensdag 21 maart 2007 19:21 schreef Et-Cetera het volgende:
Dus je gaat de boel verbouwen, maar je begint met schilderen en sauzen?
Niet echt slim
Lijkt me ook inderdaad! Sauzen moet je doen als de kamer helemaal leeg is!quote:Op woensdag 21 maart 2007 19:53 schreef sunshine het volgende:
Oke
En wat is dan wel de juiste volgorde als ik niet eerst moet sauzen en schilderen?
Dat leek mij juist handig omdat als die ombouw er staat ik echt niet meer bij het raampje kan en die muren boven de ombouw ook niet handig meer kan sauzen...
Ik ben dus een echte klusn00b...
Als ik die balken op de grond laat steunen, kan ik ze dan niet gewoon klemmen tussen de muren?quote:Op woensdag 21 maart 2007 20:15 schreef densmee het volgende:
meet even de afstanden tussen de muren
maak een plan hoe het matras moet komen liggen
vul overige ruimte op
BV
kamer is 3x2.2m
bed is 2x2m
vul de rand van 20cm op met een plank die je zo maakt dat hij even hoog is als het matras
zet balken met een kopmaat van 7x5cm op de muur vast met keilbouten
maak een frame waar je latten bodem inpast en je 'wekkerplank'
Oke, maar dus eerst verder met het kamertje leeghalen en dan behang scheuren!quote:Op woensdag 21 maart 2007 20:20 schreef densmee het volgende:
kan ook dat je een framepje maakt wat op de grond stunt zorg wel dat het stabiel is
quote:Op woensdag 21 maart 2007 21:57 schreef sunshine het volgende:
Ja geweldig!
Alleen is het lastig om het raampje te schilderen en de muren boven de bedombouw te sauzen als die ombouw er al is. Of nee, ik hoef natuurlijk de lattenbodem er nog niet in te laten. Als ie past kan ie er ook weer uit natuurlijk!
Of ik handig ben met klussen weet ik eigenlijk niet. Geef me een lap stof en ik maak een broek/jurk/jas noem maar op. Geef me wol en ik brei/haak een trui of wat dan ook. Schilderen op een doek lukt me ook vrij aardig en ik heb een tijd tiffanylampen ed gemaakt. Maar ik heb nog nooit een goed gat in een muur kunnen boren. Dus het wordt nog wat.quote:Op woensdag 21 maart 2007 22:20 schreef Marsepein het volgende:
[..]
![]()
Tuurlijk, en als je echt je handigheid op de proef wilt stellen, dan maak je de ombouw demontabel. Dan kun je hem tijdens het schilderen weghalen
Ja! Die zocht ik! Tnxquote:Op woensdag 21 maart 2007 22:39 schreef Marsepein het volgende:
Je kunt trouwens met floorplanner een leuke plattegrond van de kamer maken. Zie Floorplanner, maak zelf een plattegrond
Ja ja ja ja jaquote:
Yep, morgen ga ik beginnen aan het behang eraf te halen. Ik heb alleen niet zoveel tijd, dus schiet het niet zo hard op als ik zou willen.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 23:12 schreef HarryP het volgende:
Eerst het plafond en muren schilderen en behangen en dan pas het hout erin.
Ik wilde proberen of ik die balkenniet gewoon tussen de muren kon klemmen, gewoon op de grond. Dan hoef ik niet moeilijk te doen met slagpluggenquote:Je kan een paar balken horizontaal tegen de muur maken met slagpluggen. Maar ik zou ook die balken ook met een verticale balk op de grond laten steunen. En daar tussen een frame maken dat in het midden ook nog op de grond steunt
Het frame is van metaal en ik zie mezelf niet lassen eerlijk gezegdquote:Ik weet overigens niet of je huidige bed in die kamer pas en of je bed doorzagen en een stukje smaller maken en weer tegen elkaar vast maken een optie is.
Kom je helpen dan?quote:Op woensdag 28 maart 2007 09:25 schreef whizzie het volgende:
Goh....Actief, sis?
Ik weet zeker dat ie komt helpen als ik het hem vraag. Misschien dat ik zijn hulp wel nodig heb bij het maken van het bed, maar ik wil het eerst zelf doenquote:Op woensdag 28 maart 2007 09:27 schreef whizzie het volgende:
haha, die is gek!! misschien krijg je mn kerel zo ver?
Dan maakt ie maar tijdquote:Op woensdag 28 maart 2007 09:29 schreef whizzie het volgende:
hahaha...ja....als ie tijd heeft.......
Ah, we gaan kleuren kiezen!quote:Op woensdag 28 maart 2007 09:32 schreef whizzie het volgende:
toch blijf ik bij LILA
En je denkt dat dat stevig is?quote:Op dinsdag 27 maart 2007 23:21 schreef sunshine het volgende:
Ik wilde proberen of ik die balkenniet gewoon tussen de muren kon klemmen, gewoon op de grond. Dan hoef ik niet moeilijk te doen met slagpluggen
Ben jij weleens door een balk heen gezakt die op de grond lag?quote:
Daarom leek het mij ook makkelijker als met slagpluggen aan de gang te moeten. Als ik ga boren in een muur met boortje 4 ofzo kom ik uiteindelijk met een gat van 12 te zitten!quote:Op woensdag 28 maart 2007 09:38 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Ben jij weleens door een balk heen gezakt die op de grond lag?
Een bed staat toch per definitie niet vast aan de muur?
Nee maar het kan wel schuivenquote:Op woensdag 28 maart 2007 09:38 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Ben jij weleens door een balk heen gezakt die op de grond lag?
Een bed staat toch per definitie niet vast aan de muur?
Je kunt ook gewoon wat timmerlatten omder de balken schroeven, dan ligt het 2 cm van de vloer af, dat is voldoende.quote:Op woensdag 28 maart 2007 09:51 schreef sunshine het volgende:
Pootjes eronder maakt het weer een stuk ingewikkelder...
Misschien kan ik creatief stukjes uit de voorste balk zagen? Ik heb een decoupeerzaag ergens
Die snap ik niet helemaal.quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:05 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon wat timmerlatten omder de balken schroeven, dan ligt het 2 cm van de vloer af, dat is voldoende.
Maar die latjes hoeven niet helemaal door te lopenquote:Op woensdag 28 maart 2007 10:11 schreef sunshine het volgende:
[..]
Die snap ik niet helemaal.
Dan liggen toch die latten op de vloer en sluit het toch alsnog af?
Owww...! Ja nee, dan snap ik het welquote:Op woensdag 28 maart 2007 10:21 schreef sanger het volgende:
[..]
Maar die latjes hoeven niet helemaal door te lopen
Tekening:quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:11 schreef sunshine het volgende:
[..]
Die snap ik niet helemaal.
Dan liggen toch die latten op de vloer en sluit het toch alsnog af?
Dat is de ideale oplossing!quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:23 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Tekening:
[afbeelding]
Op de rand die je dan in de bak ziet leg je je lattenbodem.
lijkt me een stuk praktischer, anders moet je om dat bed heen gaan sauzen/behangen!quote:Op woensdag 21 maart 2007 21:54 schreef Marsepein het volgende:
- Leeghalen
- Behang verwijderen en eventueel tapijt/laminaat verwijderen
- Schoonmaken
- Gaten vullen
- Houtwerk schuren, plamuren en eventueel gronden
- Schoonmaken
- Plafond sausen
-Muren sausen of behangen
- Bedombouw maken
- Bedombouw schuren, gronden, plamuren en schuren
- Schoonmaken
- Houtwerk aflakken
- Muren sausen of behangen
- Vloerbedekking (laten) leggen
Zoiets?
Dan doe je voor je weg gaat ook nog een keer en 's avonds ook weer. enz enzquote:Op woensdag 28 maart 2007 20:01 schreef sunshine het volgende:
maar dan droogt het toch weer op? Ik kan op zijn vroegst er zaterdag pas weer mee verder...
Klopt. alleen moet je het niet laten opdrogen.quote:Op woensdag 28 maart 2007 22:48 schreef Marsepein het volgende:
Behang verwijderen wat erg vast zit schijnt ook goed en makkelijker te gaan als je het insmeert met ..... behangerslijm.
En dat is geen gein, maar een tip die ik al eens gelezen heb hier.
En....... Hoe is het behang of is het belos?quote:Op vrijdag 30 maart 2007 20:43 schreef sunshine het volgende:
Mijn werkdagen deze week zitten er weer op (ben net thuis uit mijn werk). Het is heel hard nodig dat ik morgen ga huishouderen, maar ik hoef pas woensdag weer te werken. Dus... moi gaat weer verder met alle goede tips in mijn achterhoofd! Dat moet goed komen. Ooit...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |