Meer op: Cyberjoquote:oor de wedstrijd maakten we er nog grappen over. Over wat je als cameraman zoal naar je hoofd gegooid krijgt. Zo gaat 't verhaal dat er ooit eentje een vol stoma (!) naar zich toegeworpen kreeg omdat 'ie met z'n reet voor de invaliden stond... Lachûûûûû. De wedstrijd ansich verliep verder prima. Althans, voor Ajax want PSV verloor in eigen huis met 1-5. Blijkbaar was die teleurstelling voor een PSV "fan" voldoende om een van onze cameramannen zo hard van achteren tegen z'n hoofd te trappen dat voornoemde collega nu met een zware hersenschudding thuis zit. De cameraman zat achter de "hoog achter" camera, d.w.z; hoog in het publiek, recht achter een doel. Na afloop heeft iemand hem een karatetrap tegen z'n achterhoofd gegeven, een keiharde trap die hij niet heeft zien aankomen, zoals we nooit iets zien aankomen omdat het altijd "van achteren" komt. Zo'n trap is in potentie dodelijk, en dat overdrijf ik echt niet, je kan namelijk iemands nekwervels aan splinters trappen met alle gevolgen van dien! Om kort te gaan, het publiek wat er getuige van was heeft de seizoenkaart van de dader afhandig gemaakt en daarmee is zijn identiteit bekend. De beveiliging van PSV gaat de beelden van de beveiligingscamera's bestuderen en er zal aangifte gedaan worden. Dat ze die vogel in z'n kraag vatten, dat betwijfel ik niet. Maar dat 'ie een douw krijgt...ik weet 't niet... Dit is namelijk Nederland! Slechte jeugd gehad, meneer de rechter. Tijdelijk ontoerekeningsvatbaar want met 1-5 verloren, dat snapt U toch wel. Tien uur werkstraf. Papiertjes prikken in het park! Als er überhaupt al iets van komt...
Meer op: z'n weblogquote:Allen,
Een snelle evaluatie uit een dramatisch weekend. Na alle eerdere pogingen tot, is het dan zondag bij een club waar je het niet verwacht uiteindelijk gebeurt. Voor het eerst is er een cameraman in een wedstrijd van mij door publiekelijk geweld met de brancard afgevoerd. Na de wedstrijd PSV-Ajax is M., zonder dat hij dit zag aankomen, in zijn rug-nek getrapt. Hoelang hij niet kan werken en wat dit geestelijk met hem doet is nog onduidelijk. Ik ben gisteren, vanaf het moment dat de adrenaline van de wedstrijd uit mijn lijf was, van de kaart geweest en ben nog steeds in alle staten.
Welke held gaat dit oplossen of verdwijnt dit weer in de doofpot die bij dit soort zaken in de Eredivisie hoort?
Fijne dag.
Andre
Lees de reacties hier.quote:Inmiddels heb ik vernomen dat een cameraman tegen z'n hoofd aan is getrapt door een PSV-supporter. De cameraman moet onder een scan.
Ik schaam me echt diep voor dergelijke ongevallen. Kijk dat je een met vechterbaasjes van Ajax gaat knokken vind ik allemaal prima, maar toch niet met mensen die gewoon hun werk doen.
En dit dan ook nog eens bovenop de dikke schaamte over de nederlaag. Uitgerekend Kluivert moest een goal maken tegen z'n oude club om de eer nog een beetje te redden.
Zo waarquote:Slechte jeugd gehad, meneer de rechter. Tijdelijk ontoerekeningsvatbaar want met 1-5 verloren, dat snapt U toch wel. Tien uur werkstraf. Papiertjes prikken in het park! Als er überhaupt al iets van komt...
Geen woorden maar daden!quote:Op woensdag 21 maart 2007 17:18 schreef metallicelmo het volgende:
Ik zou daar graag aanwezig willen zijn met een shotgun ! Dan kappen ze wel met dat achtelijke gedrag
Waarom geloof je de regisseur van de wedstrijd niet?quote:Op woensdag 21 maart 2007 17:18 schreef TerroRobbie het volgende:
Ik geloof het nog steeds niet.
Ja zo is dat, alles klakkeloos gelovenquote:Op woensdag 21 maart 2007 17:18 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Zo waar.
Ik ga er een FP-artikel van brouwen.
Wat is er in de UK ingevoerd?quote:Op woensdag 21 maart 2007 17:20 schreef TrenTs het volgende:
Het wordt hier tijd dat ze iets invoeren net als in de UK. Maar die gore schijtjoekels hier durven dat weer niet aan.![]()
![]()
![]()
Inderdaad. En de dader zal waarschijnlijk ook wel 2 jaar cel krijgen, waarvan 1 voorwaardelijk.quote:Op woensdag 21 maart 2007 17:20 schreef TrenTs het volgende:
Het wordt hier tijd dat ze iets invoeren net als in de UK. Maar die gore schijtjoekels hier durven dat weer niet aan.![]()
![]()
![]()
Hier is duidelijk sprake van de spijker die op de welbekende kop word geslagen.quote:Op woensdag 21 maart 2007 17:20 schreef sjimz het volgende:
Het kan zijn dat het in de doofpot word gestopt maar tot nu toe vind ik het nog niet overtuigend zonder een goede bron.![]()
Het gedrag is echter niet goed te praten, maar scheer niet iedereen over een kam.
quote:Op woensdag 21 maart 2007 17:15 schreef Dagonet het volgende:
In het topic in VBL wordt er vergoeilijkend over gesproken. Het is natuurlijk niet meer dan normaal dat je iemand die z'n werk doet gaat lopen rammen omdat jij een beetje minder kan zien. Dan ga je niet klagen bij de club die de wedstrijd op TV wil hebben.
Daar gebeurt niks neequote:Op woensdag 21 maart 2007 17:20 schreef TrenTs het volgende:
![]()
![]()
De collega die eigenlijk die camera had moeten bedienen en de regisseur van de wedstrijd. Waarom vind jij dat geen goede bronnen?quote:Op woensdag 21 maart 2007 17:20 schreef sjimz het volgende:
Het kan zijn dat het in de doofpot word gestopt maar tot nu toe vind ik het nog niet overtuigend zonder een goede bron.![]()
quote:Op woensdag 21 maart 2007 17:18 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Zo waar.
Ik ga er een FP-artikel van brouwen.
Exact!quote:Op woensdag 21 maart 2007 17:22 schreef VoreG het volgende:
[..]
Je hebt het niet echt door of wel?
Het ging erom dat Calvobbes zonder ook maar enige bron beweringen ging maken. Iedereen keurde die trap af.
Waarom zijn die dan niet naar de media gestapt?quote:Op woensdag 21 maart 2007 17:22 schreef Dagonet het volgende:
[..]
De collega die eigenlijk die camera had moeten bedienen en de regisseur van de wedstrijd. Waarom vind jij dat geen goede bronnen?
Iedereen zit daar een meter of zo van het veld af. Kom je er op?quote:
Vertel eens, wat is er dan aan gelogen?quote:Op woensdag 21 maart 2007 17:23 schreef Nashje het volgende:Het is nog niet eens allemaal 100% waar pannekoek
Yeah right. Geloof je het zelf?quote:Op woensdag 21 maart 2007 17:22 schreef VoreG het volgende:
Het ging erom dat Calvobbes zonder ook maar enige bron beweringen ging maken. Iedereen keurde die trap af.
>20 voor poging tot moord? Dat lijkt me een begin. Lekker extreem, maar het is wel meteen duidelijk.quote:Op woensdag 21 maart 2007 17:21 schreef SoupNazi het volgende:
[..]
Inderdaad. En de dader zal waarschijnlijk ook wel 2 jaar cel krijgen, waarvan 1 voorwaardelijk.![]()
Ik zou pas blij zijn als hij >10 krijgt.
ME zorgt voor de openbare orde. Voetbalstadion is geen openbare ruimte.quote:Op woensdag 21 maart 2007 17:26 schreef TrenTs het volgende:
Trouwens, waar is de ME in dit soort gevallen? Als ze ergens een straat moeten schoonvegen slaan ze ook moeders met kinderwagens de tering in, maar wanneer het echt nodig is staan ze elkaar te pijpen op de hoek van de straat tot de problemen over zijn.
Je hebt het ze horen zeggen?quote:Op woensdag 21 maart 2007 17:26 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Yeah right. Geloof je het zelf?
Uiteindelijk zeiden mensen zelfs dat ze die cameraman hadden moeten doodtrapppen....
Hi-la-risch....
Waar zei ik dat ook al weer? Oh wacht, nergens.quote:
De stadion hebben afgesproken dat werk te doen. De ME komt pas als het de eigen stewards het niet aankunnen. Oftewel, als het al telaat is....quote:Op woensdag 21 maart 2007 17:26 schreef TrenTs het volgende:
Trouwens, waar is de ME in dit soort gevallen? Als ze ergens een straat moeten schoonvegen slaan ze ook moeders met kinderwagens de tering in, maar wanneer het echt nodig is staan ze elkaar te pijpen op de hoek van de straat tot de problemen over zijn.
Een kleine greep:quote:Op woensdag 21 maart 2007 17:22 schreef VoreG het volgende:
[..]
Je hebt het niet echt door of wel?
quote:Dat gooien gebeurd (bij ons) echt niet als er even een fotograaf of cameraman langs loopt. Maar als je hardnekkig 10 minuten lang in de weg blijft staan, terwijl er meerdere keren vriendelijk en normaal gevraagd is of je een andere plek op kan zoeken en je daar niet op reageerd, tsja........
quote:Aaaaah hijs zelf cameradrool.
Enig idee hoe grote hekel voetbalsupps aan camera's hebben?
quote:Dan betaal je 100 euro (legaal) voor zo'n kaart en dan krijg je zo'n zicht. Met dan nog een boom van een vent ervoor. Dat is toen opgelost omdat er wat lege stoelen over waren waar ik kon gaan zitten, maar snap je dat dit enige irritatie kan opwekken?
quote:Maar voetbalwedstrijden worden al decennia lang op TV uitgezonden en nog steeds staan die dingen sommigen in de weg. En dus is er "vanuit jouw sector" blijkbaar weinig interesse om het te verbeteren voor supporters en gaan ze zelf naar methoden grijpen om hun zin te krijgen............door aanstekers te gooien.
En het geinige is: een beker bier gooien en hij is weg......................en klagen bij een steward / de dag erna een nette brief schrijven naar de club heeft GEEN effect. Dus tel uit je winst.
Allemaal behoorlijk goedpraat reacties.quote:En het feit dat beelden die zij maken, bewust of onbewust, uiteindelijk gebruikt kunnen worden waardoor mensen een stadionverbod van maanden / jaren + hoge boetes krijgen. Ook voor kleine dingen als vuurwerk. En daar zit niemand op te wachten.
Lees even dat topic door zou ik zeggen....quote:Op woensdag 21 maart 2007 17:27 schreef sjimz het volgende:
Je hebt het ze horen zeggen?
JIJ WEL????quote:Op woensdag 21 maart 2007 17:25 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Vertel eens, wat is er dan aan gelogen?
Stond jij erbij?
Nee die 4 "stewards" houden daar de boel in de gaten.quote:Op woensdag 21 maart 2007 17:27 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
ME zorgt voor de openbare orde. Voetbalstadion is geen openbare ruimte.
Maar dat is dus ook niet de oplossing als je Spurs-Chelsea zagquote:Op woensdag 21 maart 2007 17:24 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Iedereen zit daar een meter of zo van het veld af. Kom je er op?Je komt geen stadions meer in plus een boete van een paar duizend pond. Afknijpen die hap.
Ben toch bang dat die gast voorlopig op wedstrijddagen zich op het dichtstbijzijnde bureau moet melden, die zie je voorlopig niet meer in een stadion.quote:Op woensdag 21 maart 2007 17:25 schreef TerroRobbie het volgende:
Afgelopen maandag nog bij de wedstrijd Spurs-Chelsea.
Gozer uit publiek komt veld op en wil speler slaan:
[afbeelding]
Maar verder gebeurt er daar nooit wat hoo![]()
![]()
r. Leve de voetbalwet!
![]()
Precies. En daarom moet er een groep M.E. staan van het type: 'Nee? Wat nee?'quote:Op woensdag 21 maart 2007 17:27 schreef calvobbes het volgende:
[..]
De stadion hebben afgesproken dat werk te doen. De ME komt pas als het de eigen stewards het niet aankunnen. Oftewel, als het al telaat is....
Andre Meerkerk wel, en die collega cyberjo ook.quote:
Riooljournalistquote:Op woensdag 21 maart 2007 17:30 schreef --Christiaan-- het volgende:
Cameraman ernstig mishandeld tijdens PSV-Ajax
Niks is hufterproof, nog steeds geen reden om dat niet hier in te voeren en een boel van die hersenloze proleten te weren.quote:Op woensdag 21 maart 2007 17:29 schreef sjimz het volgende:
[..]
Maar dat is dus ook niet de oplossing als je Spurs-Chelsea zag
Hij krijgt dan wel een stadion verbod, maar hij heeft wel kans gehad om Lampard dood te slaan![]()
betrouwbare bron een weblogquote:Op woensdag 21 maart 2007 17:30 schreef --Christiaan-- het volgende:
Cameraman ernstig mishandeld tijdens PSV-Ajax
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |