niet alleen salaris: ook nog openstaande schulden zoals eigen hypotheek, leningen, etc.quote:Op woensdag 21 maart 2007 16:20 schreef cynthiar het volgende:
en met draagkracht bedoel je salaris?
een ouder verdient sowieso al ruim meer dan dat wij samen verdienen....
Met een dergelijke hypotheek zijn je vaste lasten zo hoog dat je die nu waarschijnlijk nauwelijks kan betalen. In het onderwijs stijgen de lonen niet bijzonder hard verder. En wat als jij of je partner arbeidsongeschikt raakt? Of als jullie over een paar jaar aan kinderen beginnen en minder willen werken?quote:Op woensdag 21 maart 2007 16:24 schreef cynthiar het volgende:
dan kun je hier bijna niks kopen.
plus zit in het onderwijs en ik weet voor de komende jaren al wat ik ga verdienen!
wat we nu aan huur betalen wordt sparen en wat we sparen wordt hypotheek, dus dat valt wel mee.
quote:Op woensdag 21 maart 2007 16:22 schreef American_Nightmare het volgende:
Een inkomen van 41.000 en dan een hypotheek van 282.500 (bijna 7 x jaarinkomen)? Hoezo boven je stand levener hoeft maar IETS te gebeuren in een van jullie levens of je kan je hypotheek niet meer betalen.
Ik denk dat je beter kunt gaan denken aan een hypotheek van 160.000 max.
Als de rente op 8% stond misschien wel, ja.quote:Op woensdag 21 maart 2007 16:22 schreef American_Nightmare het volgende:
Een inkomen van 41.000 en dan een hypotheek van 282.500 (bijna 7 x jaarinkomen)? Hoezo boven je stand levener hoeft maar IETS te gebeuren in een van jullie levens of je kan je hypotheek niet meer betalen.
Ik denk dat je beter kunt gaan denken aan een hypotheek van 160.000 max.
4x je jaarinkomen lenen is heel normaal hoor. Banken zullen sowieso max 4,5 a 5 keer verstrekken.quote:
Ik schat dat zij rond de 1100,- netto per maand kunnen gaan dokken met zo'n hypotheek. Toch wel veel als je samen 2500,- netto verdient, nietwaar?quote:Op woensdag 21 maart 2007 16:31 schreef Arcee het volgende:
[..]
Als de rente op 8% stond misschien wel, ja.
Zeker, maar die 160.000 is wel een stuk lager. Met een rente van zo'n 4.5% is dat goed te doen. 282.500 lijkt mij ook te veel, maar 160.000 weer wat te weinig, als het om max. gaat. Ik denk dan eerder aan 200 a 225.quote:Op woensdag 21 maart 2007 16:34 schreef American_Nightmare het volgende:
Ik schat dat zij rond de 1100,- netto per maand kunnen gaan dokken met zo'n hypotheek. Toch wel veel als je samen 2500,- netto verdient, nietwaar?
Uiteraard is het mogelijk, maar je houdt weinig over om van te leven, moet een korte rentevast periode nemen (risico wat ik niet zou nemen nu de rente relatief laag staat en met verhogingen in het vooruitzicht), en je loopt risico's in geval van arbeidsongeschikheid, werkloosheid etc. Ik zou er dus persoonlijk niet voor kiezen.quote:Op woensdag 21 maart 2007 16:47 schreef Arcee het volgende:
[..]
Zeker, maar die 160.000 is wel een stuk lager. Met een rente van zo'n 4.5% is dat goed te doen. 282.500 lijkt mij ook te veel, maar 160.000 weer wat te weinig, als het om max. gaat. Ik denk dan eerder aan 200 a 225.
Oh ja, en het hangt ook nog van je hypotheekvorm af, natuurlijk.
Da's dan een aardig dure hypotheek, moet ik zeggen.....quote:Op woensdag 21 maart 2007 16:34 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ik schat dat zij rond de 1100,- netto per maand kunnen gaan dokken met zo'n hypotheek. Toch wel veel als je samen 2500,- netto verdient, nietwaar?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |