abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18458086
Weet iemand tot hoeveel geld ouders garant kunnen staan voor een hypotheek? Ik ben net voor mezelf begonnen en ik krijg dus zelf zelfstandig nooit een hypotheek omdat je daarvoor minimaal 3 jaar actief moet zijn en allerlei goede vooruitzichten moet hebben e.d.

En als ik met mijn vriendin zou gaan samen wonen, is het dan mogelijk dat zowel haar ouders als mijn ouders garant staan en dat we zo samen meer kunnen lenen?

Ik heb al op internet gezocht maar zodra het wood "hypotheek" bij google ingetikt wordt word je dood gegooid met spam en ik heb alleen maar voorbeelden kunnen vinden over enkele duizende euro's...

Ik wil dus eigenlijk weten of het mogelijk is om bijv een hypotheek van een ton te nemen als je ouders daar garant voor staan (dus niet dat jou ouders die hypotheek nemen he, das wat anders)
  vrijdag 16 april 2004 @ 01:02:42 #2
43959 MetalMessiah
Messiahs die young
pi_18458415
Een goede bank vindt zo ongeveer alles goed zolang ze maar geen risico lopen...

Ga naar een bank waar ze lokaal mogen beslissen, dus niet de ABN AMRO Hypotheek lijn of een postkantoor/postbank.

Je ouder mogen garant staan voor het bedrag waarvan de bank weet dat je ouders het kunnen ophoesten. Dat is lastiger vast te stellen dan je denkt.

Het liefst hebben ze dat je ouder garant staan én je ouders ervoor tekenen dat bepaalde kapitale goederen (roerend/onroerend) niet vervreemd / aangesproken mogen worden zonder toestemming van de bank.
Je kunt niet alles hebben, maar wel niets...
pi_18458725
I'm learning to fly, but I ain't got wings, coming down is the hardest thing....
  vrijdag 16 april 2004 @ 11:03:08 #4
44195 Janne33
live and let live.
pi_18463619
De rabobank heeft de generatiehypotheek met ook een soort constructie waarbij je ouders garant staan. Misschien is dat wat?
Angels can fly because they take themselves lightly; devils fall because of their gravity
pi_18464552
Als net beginnende ondernemer kan het lastig zijn om een hypotheek te krijgen, ook als je ouders garant willen staan. De hypotheekverstrekker wil namelijk zeker weten dat jij binnen een jaar of 5 volledig op eigen benen kan staan. Kortom, ze willen informatie: Hoe heb je het in het korte verleden gedaan (laat je accountant een overzicht maken) en wat zijn de vooruitzichten.

Vervolgens kijken ze naar de financiele ruimte die je ouders hebben. Hebben ze voldoende inkomen of is de overwaarde op hun huidige woning voldoende om eventuele dubbele lasten op te pakken.

Ik heb het zelfde pad bewandeld. Ik was twee jaar als ondernemer bezig maar blijkbaar gaven mijn cijfers de bank zo veel vertrouwen dat ik zelfstandig een hypotheek heb kunnen afsluiten. Zorg er in ieder geval voor dat de hypotheekverstrekker kan beschikken over de vooruitzichten. Ik heb die in overleg met mijn accountant laten samenstellen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')