quote:Op donderdag 22 maart 2007 23:18 schreef koningdavid het volgende:
Hypocriete anti-Oranje gedrag.
Sorry moest er even uit.![]()
quote:Bank dreigt voor Kuyt en Seedorf
Arjen Robben lijkt klaar voor de tweestrijd met Roemenië, zaterdagavond in de Kuip.
De aanvaller van Chelsea trainde de afgelopen dagen apart met een lichte knieblessure, maar sloot gisteren aan bij de rest van de Oranje-selectie.
Een goede Robben kan tegen de Roemenen van cruciaal belang zijn. Nu Robin van Persie geblesseerd is, zullen de geniale invallen in de voorste linie voor een groot deel van de gedrongen Groninger moeten komen. Bovendien is er in het Oost-Europese kamp veel respect voor Robben, die twee jaar geleden tegen Roemenië (2-0 winst) tot de uitblinkers behoorde.
Het lijkt erop dat Robben morgen als rechtsbuiten zal beginnen, geflankeerd door Klaas Jan Huntelaar (spits) en Ryan Babel (linksbuiten). Daardoor wordt Rafael van der Vaart, die de laatste interlands rechts voorin speelde, weer ‘gewoon’ middenvelder. Omdat op het middenrif Demy de Zeeuw zeker lijkt van zijn debuut, moet Van Basten van het trio Seedorf, Sneijder en Van der Vaart één man op de bank zetten. ,,Met zijn drieën op het middenveld, dat lijkt me iets te veel van het goede,’’ zei de bondscoach.
Van Basten maakt zijn definitieve opstelling pas morgen bekend, maar het heeft er veel van weg dat Clarence Seedorf tegen Roemenië genoegen zal moeten nemen met een plekje in de dug-out.
Daarmee zou de bondscoach in elk geval vasthouden aan de wetten der logica. De middenvelder van AC Milan werd tweeënhalf jaar genegeerd en keerde pas in november tegen Engeland terug in Oranje. Nu Seedorf direct moet concurreren met Sneijder en Van der Vaart, is het logisch dat hij in de hiërarchie achteraan sluit.
Tijdens de eerste trainingspartij (woensdag) begon Seedorf bovendien als rechtsbuiten, terwijl Van der Vaart en Sneijder toen samen met De Zeeuw de middenlinie vormden. ,,Het ligt niet voor de hand dat Clarence hangend op rechts speelt. Het kwam woensdag eigenlijk zo uit door de afwezigheid van Robben,’’ verried Van Basten zijn intenties.
Eerder deze week werd al duidelijk dat de bondscoach tegen Roemenië speculeert op techniek en creativiteit. Met goed en snel voetbal moet Oranje morgen proberen zoveel mogelijk kansen te creëren. Ajax-spits Huntelaar, op papier de beste doelpuntenmaker in de selectie, wordt ingehuurd om de bal tegen het net te schieten en te koppen.
Zo duurt het stuivertje wisselen in de punt van de aanval voort. In de laatste vijf interlands droegen achtereenvolgens Huntelaar, Kuyt, Van Persie, weer Kuyt en Vennegoor of Hesselink het shirt met nummer 9. Nu is het dus weer de beurt aan Huntelaar, die Kuyt daarmee tot de bank veroordeelt.
,,Kuyt doet niet zo gek veel verkeerd,’’ zei Van Basten. ,,Hij heeft bij ons aan beide zijkanten goed gefunctioneerd en ook in het centrum. Maar wij moeten toch een keuze maken. We hebben in de punt van de aanval niet de volle zekerheid wie de juiste man is. Dat zal zo blijven tot iemand zich dusdanig manifesteert dat er geen discussie meer is. En dat is nog niet gebeurd.’’ Ajax-doelman Maarten Stekelenburg staat morgen in de Kuip onder de lat en geldt daarmee achter de geblesseerde Edwin van der Sar definitief als tweede doelman van Nederland. Tot het WK was Henk Timmer de vaste reserve, na dat toernooi koos Van Basten dan weer voor de keeper van Feyenoord dan weer voor die van Ajax.
Aan die onzekerheid maakte de bondscoach gisteren een eind. ,,Tegen Engeland hebben ze allebei een helft gekeept, tegen Rusland stond Maarten Stekelenburg de hele wedstrijd in het doel. Hij heeft het goed gedaan, wat dat betreft heeft hij momenteel een voorsprong op Henk Timmer.’’ Demy de Zeeuw is morgen de 28ste voetballer die onder Van Basten zijn debuut in Oranje maakt.
,,Als het zo zou zijn, zou dat geweldig zijn,’’ maakte de AZ-middenvelder zelf een voorbehoud.
,,Twee jaar geleden speelde ik nog in de eerste divisie, net als Danny Koevermans. Daar hadden we het pas nog over. Toen speelden we, met alle respect, tegen Veendam. Moet je kijken waar we nu staan.’’
quote:Selectie Oranje voor Roemenië en Slovenië
Doel: Edwin van der Sar (Manchester United), Maarten Stekelenburg (Ajax) en Henk Timmer (Feyenoord)
Verdediging: Khalid Boulahrouz (Chelsea), Wilfred Bouma (Aston Villa), Giovanni van Bronckhorst (Barcelona), Tim de Cler (AZ), Urby Emanuelson (Ajax), John Heitinga (Ajax), Kew Jaliens (AZ) en Joris Mathijsen (HSV)
Middenveld: Ibrahim Afellay (PSV), Nigel de Jong (HSV), Denny Landzaat (Wigan), Clarence Seedorf (Milan), Wesley Sneijder (Ajax), Rafael van der Vaart (HSV) en Demy de Zeeuw (AZ)
Aanval: Ryan Babel (Ajax), Klaas-Jan Huntelaar (Ajax), Danny Koevermans (AZ), Dirk Kuyt (Liverpool) en Arjen Robben (Chelsea)
Ooijer is geblesseerd, Landzaat is staatsmongool, Maduro nog niet in vorm, Hooijdonk presteert al jaren niks meer en Makaay past niet in een 433.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 16:26 schreef Waris3 het volgende:
[..]
![]()
Bassie maakt er weer een potje van!
Betere selectie:
Doel: Maarten Stekelenburg (Ajax), Henk Timmer (Feyenoord)
Verdediging: Khalid Boulahrouz (Chelsea), Wilfred Bouma (Aston Villa), André Ooijer (Blackburn), Gio (Barcelona), Johnny Heitinga (Ajax), Jan Kromkamp (PSV)
Middenveld: Denny Landzaat (Wigan), Clarence Seedorf (Milan), Wesley Sneijder (Ajax), Edgar Davids (Ajax), Hedwiges Maduro (Ajax), Rafael van der Vaart (HSV), Mark van Bommel (Bayern)
Aanval: Dirk Kuyt (Liverpool), Arjen Robben (Chelsea), Ruud van Nistelrooy (Real Madrid), Ryan Babel (Ajax), Klaas-Jan Huntelaar (Ajax), Pierre van Hooijdonk (Feyenoord), Roy Makaay (Bayern)
Waar gaat het heen als je Affelay gaat oproepen en de Zeeuw in de basis verkiest boven Seedorf? Waar sláát dat nou op?!?
Volgens VI.nl staat Landzaat nu weer in de basisquote:Op vrijdag 23 maart 2007 16:29 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Van Hooijdonk
Verder speelt de Zeeuw de laatste tijd fantastisch bij az. Wees maar blij dat hij waarschijnlijk in de basis staat en niet Landzaat.
Nee he.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 17:40 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Volgens VI.nl staat Landzaat nu weer in de basis
quote:Op vrijdag 23 maart 2007 16:26 schreef Waris3 het volgende:
Bassie maakt er weer een potje van!
Dit komt neer op de volgende basisopstelling:quote:Verdeling hesjes: Babel en Landzaat in basis
23/3/2007 12:25
Demy de Zeeuw en Clarence Seedorf beginnen zaterdag tegen Roemenië op de bank. Althans, als Marco van Basten vasthoudt aan de basis die de bondscoach vrijdag een oranje hesje toebedeelde.
Met de verdeling van de hesjes op de training van vrijdagochtend liet Van Basten doorschemeren hoe zijn basiselftal eruit gaat zien tegen Roemenië. De beoogde debutant Demy de Zeeuw moet plaatsmaken voor Denny Landzaat, die de controlerende rol op het middenveld voor zijn rekening moet nemen.
De middenlinie wordt verder gevormd door Wesley Sneijder en Rafael van der Vaart, zodat Clarence Seedorf genoegen zal moeten nemen met een plaats op de bank. Omdat Van der Vaart een linie zakt, is er in de voorhoede plaats voor Ryan Babel. De Ajacied begint aan de linkerkant. Arjen Robben, die de knieproblemen achter zich heeft gelaten, moet vanaf de rechtervleugel voor gevaar zorgen.
De achterhoede van het Nederlands elftal bestaat uit Kew Jaliens, Joris Mathijsen, Wilfred Bouma en Giovanni van Bronckhorst. Maarten Stekelenburg verdedigt in het EK-kwalificatieduel het Oranje-doel.
| 1 2 3 4 5 6 | Jaliens Mathijsen Bouma vBronckhorst Landzaat Sneijder Van der Vaart Robben Babel Huntelaar |
Bankverwarming helaas. Boumaquote:
Wie wil jij er voor Seedorf uit? Sneijder of Van der Vaart? Of wil je met 4 middenvelders spelen?quote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:00 schreef koningdavid het volgende:
Misschien probeert Van Basten het alleen uit vandaag!![]()
En spelen De Zeeuw en Seedorf morgen gewoon.![]()
Hoop ik.![]()
Die heeft sinds z'n blessures 1 hele wedstrijd gespeeld, geloof ik.quote:
Ik vond die opstelling die Van Basten eerst wilde uitproberen wel aardig.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:01 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Wie wil jij er voor Seedorf uit? Sneijder of Van der Vaart? Of wil je met 4 middenvelders spelen?
Kan ik me ook wel in vinden. Of Babel en Huntelaar in de spits en vd Vaart op 10. En dan Sneijder en Seedorf op het middenveld met daar achter De Zeeuw.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:04 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ik vond die opstelling die Van Basten eerst wilde uitproberen wel aardig.
Met Seedorf - De Zeeuw - Sneijder op het middenveld.
En Robben - Huntelaar met Van der Vaart als een valse rechterspits.
In de tweede helft Babel laten invallen, dat doet hij altijd goed.
Het is allemaal erg gewaagd en aanvallend, maar ik had het wel graag willen zien.
Ja van Persiequote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:10 schreef hello_moto1992 het volgende:
Jalien - Boulah - Bouma - Gio
------------De Zeeuw----------
Sneijder---------Van der Vaart
------------Kuyt----------------
Robben----------Van Persie
En Sneijder in deze vorm op de bank?quote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:12 schreef AminBen het volgende:
Seedorf lijkt me wel aardig met de punt naar voren, dan van achteruit. Zijn echte kwaliteit is ook niet echt de man achter de spits.
De Zeeuw - Seedorf
Van der Vaart
Ik wil niet te veel aan fysieke kracht inboeten jaquote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:19 schreef Panick het volgende:
[..]
En Sneijder in deze vorm op de bank?,
,
!
Zit die goal je nog steeds zo dwars?.
Daarbij spelen Robben, Van Persie, Seedorf, Boulahrouz, Bouma, Mathijsen, Van der Vaart, Seedorf, Landzaat, Ooijer, Vennegoor en eventueel nog Van Bommel, Makaay en Van Nistelrooy allemaal 4-4-2 bij hun clubs.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:23 schreef EnGCatjuh het volgende:
Ik blijf het absurd vinden om met 1 vleugelspeler in de gehele selectie, vast te houden aan een 433 terwijl AZ en soms ook Ajax de sterren van de hemel spelen in een 442, waar we wel de mensen voor hebben.
Die ziet ook meer de tribune dan dat ie grassprietjes mag tellen.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:29 schreef AminBen het volgende:
[..]
Daarbij spelen Robben, Van Persie, Seedorf, Boulahrouz, Bouma, Mathijsen, Van der Vaart, Seedorf, Landzaat, Ooijer, Vennegoor en eventueel nog Van Bommel, Makaay en Van Nistelrooy allemaal 4-4-2 bij hun clubs.
We doen het voor Gio![]()
Valt weer geen touw aan vast te knopen.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 23:26 schreef assie het volgende:
Ben benieuwd hoeveel zekerheid er te halen is uit het verdelen van de hesjes.... De ervaring leert dat Van Basten vaak verrast met de uiteindelijke opstelling...
Als half Roemeense juich ik meequote:Op donderdag 22 maart 2007 17:31 schreef AminBen het volgende:
Onder het dekmantel van een ex-roemeense vriendin zeg ik:
Romania![]()
Oeps vergetenquote:
quote:The Dutch Football Association has reminded its match officials not to show public shows of emotion or jubiliation in the wake of referee Eric Braamhaar's apparent delight at an Ajax goal against PSV last week. (The Times)
VdV zou misschien aanvoerder zijn...quote:Op vrijdag 23 maart 2007 20:33 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Je moet je aanvoerder natuurlijk wel het vertrouwen geven
19:30 uur Op SMS 6quote:Op zaterdag 24 maart 2007 16:46 schreef WooZ het volgende:
waar en hoelaat wordt het ergens uitgezonden?
Ik dacht 20:00 wedstrijd?quote:Op zaterdag 24 maart 2007 16:48 schreef EnGCatjuh het volgende:
19:30 voorbeschouwing
20:30 wedstrijd
toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |