Antwoord is hierin heel simpel.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 13:56 schreef Laura89 het volgende:
Ik zoek een camera, hieronder de lijst.
Budget:
Rond de 300/400 euro
Formaat:
Geen D-SRL maar wel het soort model, een hybride.
Doel:
Ik wil graag verder gaan in de fotografie, dus als hobby. Dan vooral foto's van dieren, natuur en paardrijden.
Ik wil een camera die veel zoombereik heeft.
Fotograaf:
Ik zal me zeker gaan verdiepen in de handleidingen.
Huidige camera:
Ik heb op dit moment een Canon Powershot a530. Ik vind dit te weinig mogelijkheden hebben. Ook te weinig zoom.
Ook is die traag en zou dus graag een snellere camera willen hebben.
Welke camera’s twijfel je over:
Ik twijfel tussen deze 4 camera's.
Panasonic DMC FZ7
Panasonic DMC FZ8
Sony DSC H2
Sony DSC H5
Canon Powershot A710 IS, Canon Powershot A570 IS, Olympus SP-550, Panasonic Lumix FZ 7, etc.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 14:44 schreef Laura89 het volgende:
Ik heb net naar foto's gezocht van de Sony's. Maar vond ze niet zo mooi.
Ik zit gewoon heel erg te twijfelen van wat nou een goede camera is.
Met welke camera kun je alles handmatig instellen en die ook goed is? Welke raden jullie aan?
Er wordt ook niet gezegd dat Sony slechte camera's maakt, alleen dat de kleuren nogal eens wat anders zijn dan bij andere camera's. De kleuren die ik van Sony ken maken mij niet wild, vind het vaak te gesatureerd.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:09 schreef NordicBlue het volgende:
Ik heb een DSC-H2 , vind het een mooi dingetje hoor..
Met 500 euro heb je lang niet genoeg voor een spiegelreflex, en ik zou je ook afraden er eentje te nemen als je nog echt bijna niets van fotografie weet. Leer het eerst op een high-end compactcamera, waar je ook alles op in kunt stellen wat je maar zou kunnen wensen. Dat is een HEEL stuk goedkoper, je bent met een relatief kleine camera klaar en je hebt alles in een camera (geen extra objectieven voor bijvoorbeeld tele of macrofotografie).quote:Op dinsdag 15 mei 2007 21:30 schreef KingKung het volgende:
Beste leden,
Ik denk dat ik hier in het goede onderwerp zit. Ook hoop ik dat jullie mij kunnen helpen met een keuze te maken.
Ik heb anderhalf jaar geleden een digitale camera gehad voor mijn verjaardag maar daar heb ik niet veel mee gedaan. Het is een Finepix A203.
Dus waar ben ik naar op zoek?
Ik ben aan het kijken voor een instapmodel digitale spiegelreflex camera. Mijn budget ligt rond de 500 euro. Het maakt mij niet uit of het een nieuwe of tweedehands camera is omdat ik wil gaan kijken of het echt wat is.
Wat wil ik fotograveren? Aangezien ik dicht bij het strand woon zou ik het als eerst leuk vinden om natuurfoto's te maken.
Ik weet in prencipe 0 over fotografie. Daarom ben ik ook op zoek naar een goed boek waarin alles een beetje in staat uitgelegd.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Alvast bedankt.
Mee eensquote:Op woensdag 16 mei 2007 05:48 schreef speknek het volgende:
De Nikon D40 en Canon 350D zijn allebei rond de 540 euro, en prima camera's (ik zou zelf dan voor de Nikon gaan). Maar de rest heeft wel gelijk dat je met een standaard lens zit die geen macro of teletoeters () heeft. Vraag is natuurlijk of je dat belangrijk vindt. Wel kun je je afvragen of, als je vrijwel niks met je vorige camera deed, je fotografie wel leuk genoeg vindt voor zo'n investering.
Spiegelreflexcamera's zijn zwaar. Het ligt echter vaak niet aan de body maar aan je objectieven, glas is zwaar. In jouw geval zou ik voor een goede lichtsterke 18-200 gaan, dan heb je één lens die voor veel doeleinden geschikt is. Ben niet echt into Olympus, maar met een budget van 1500 euro kom je bij Nikon en Canon ook een heel eind! Bijvoorbeeld een D40x + 18-200 VR, een geschikte lens die ook nog eens licht en compact is! Ook zou je voor een D80 (betere maar duurdere body) en een wat goedkopere lens kunnen gaan, bijvoorbeeld de 18-135 f/3.5-5.6.quote:Op woensdag 16 mei 2007 14:21 schreef r2d22 het volgende:
Hallo,
Ik wil een dig spiegelreflex aanschaffen. Moet niet te zwaar zijn.
Budget is ongeveer 1500 euro.
Liefst met een zoomlens voor binnen en buiten.
Moet snel genoeg zijn om ook sportfoto's van mijn kinderen te kunnen maken.
Zou de nieuwe Olympus iets zijn?
De e410 is inderdaad klein en erg licht, en de lenzen van Olympus zijn door het 4/3 systeem (cropfactor 2) compact vergeleken met die van andere producenten. Ikzelf zou echter eerder voor de e510 gaan, die iets groter is maar beeldstabilisatie in de body heeft, zodat je met langere sluitertijden uit de hand kunt schieten.quote:Op woensdag 16 mei 2007 14:21 schreef r2d22 het volgende:
Hallo,
Ik wil een dig spiegelreflex aanschaffen. Moet niet te zwaar zijn.
Budget is ongeveer 1500 euro.
Liefst met een zoomlens voor binnen en buiten.
Moet snel genoeg zijn om ook sportfoto's van mijn kinderen te kunnen maken.
Zou de nieuwe Olympus iets zijn?
Ja hoorquote:Op zondag 20 mei 2007 19:26 schreef Danielle__ het volgende:
Kickje, al iemand aanwezig die mij kan en wil helpen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |