Alleen als je er zelf niet op vooruit gaat.quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:50 schreef Cheiron het volgende:
Moreel bezwaarlijk. Maar dat betekent blijkbaar niets meer in deze maatschappij...
*zucht*quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:49 schreef _Flash_ het volgende:
Dat hoef ik als klant helemaal niet te controleren. Wat heeft de klant met de interne processen van Wehkamp te maken? Het is toch voor het risico van Wehkamp als ze op geautomatiseerde wijze rechtsgeldige overeenkomsten aangaan?
De rechter zal niet toetsen aan redelijkheid en billikheid in dit geval. De toegang tot 6:248 BW is hoog en moet worden beschouwd als een vangnet. De normale koopregels zijn van toepassing evenals het leerstuk van wil en verklaring.quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:43 schreef FJD het volgende:
[..]
en een gratis printer bij een paar sokken doorstaat volgens jou de test van redelijkheid en billijkheid?
Waarom niet?quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:53 schreef dagizmo het volgende:
De rechter zal niet toetsen aan redelijkheid en billikheid in dit geval.
Nee, dat zijn oerslechte mensen die daarvan proviteren. Maar goed dat gebeurd nu eenmaal.quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:53 schreef calvobbes het volgende:
[..]
*zucht*
Als jij een fout maakt, vind je het dan ook normaal als iemand daar ten koste van jou misbruik van gaat maken?
Waarom doe je het zelf dan wel in dit geval?quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:56 schreef dagizmo het volgende:
Nee,
Alleen wanneer de rechter gerede twijfel heeft aan mijn handelingen. Bijv. wanneer ik fraude zou hebben gepleegd, dan kan de rechter de koop terugdraaien wegens de normen van redelijkheid en billikheid. Die gerede twijfel vindt niet plaats op basis van een goedkope verkoopprijs.quote:
En dat lijkt me wel het geval. Het product is niet via de officiële manieren verkocht.quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:02 schreef dagizmo het volgende:
Alleen wanneer de rechter gerede twijfel heeft aan mijn handelingen.
Dus als iemand jou een poot uitdraait omdat jij een fout maakt, vind je dat ook geen probleem en ga je geen moeite doen om de gevolgen terug te draaien?quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:05 schreef _Flash_ het volgende:
calvobbes,
Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten.
Ik maak je dan ook duidelijk dat het NIET netjes is, maar dat er juridisch gezien weinig tot GEEN kans van slagen is voor de Wehkamp om de producten terug te vorderen.quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:57 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Waarom doe je het zelf dan wel in dit geval?
Of waarom vind je dat het moet kunnen?
Dat trek ik in twijfel. Het product is volgens de normale wijze via de site verkocht, aan de wettelijke normen is voldaan en Wehkamp heeft de kans gehad zich te beroepen op druk en zetfouten maar dit niet gedaan.quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:03 schreef calvobbes het volgende:
[..]
En dat lijkt me wel het geval. Het product is niet via de officiële manieren verkocht.
Nee.quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:06 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Dus als iemand jou een poot uitdraait omdat jij een fout maakt, vind je dat ook geen probleem en ga je geen moeite doen om de gevolgen terug te draaien?
Jezus kerel ben je blind. Quote dan mijn hele verhaal!! Ik nuanceer dat dus toch. Dat er geen GROND is om aan mijn handelen te twijfelen. Ik kan zelfs bewijzen dat ik legaal heb gehandeld!!quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:03 schreef calvobbes het volgende:
[..]
En dat lijkt me wel het geval. Het product is niet via de officiële manieren verkocht.
Dat heb ik pas 23974982377 keer uitgelegd. Lees even terug zou ik zeggen...quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:07 schreef _Flash_ het volgende:
Dat trek ik in twijfel. Het product is volgens de normale wijze via de site verkocht, aan de wettelijke normen is voldaan en Wehkamp heeft de kans gehad zich te beroepen op druk en zetfouten maar dit niet gedaan.
Op welke "officiele manier" doel jij dan?
Lees jij mijn stukken dan nog even terug pop?quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:09 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Dat heb ik pas 23974982377 keer uitgelegd. Lees even terug zou ik zeggen...
Jij zegt dat het verwijderen van producten uit je virtuele mandje een onrechtmatige daad is. Ik (en met mij ongetwijfeld vele anderen) ben het daar niet mee eens.quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:09 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Tot danquote:Maar, even helemaal los van deze discussie: kunnen we niet beter wachten tot iemand een brief thuis krijgt?
Ik kan van jou precies hetzelfde zeggen....quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:10 schreef dagizmo het volgende:
Calvobbes, je bent echt hopeloos! Ik leg uit zodat een kind het nog begrijpt, maar jij ziet alleen wat je wilt zien.
ik vind wel dat je open moet staan voor verklaringen van anderen. jou verklaring heeft kans van slagen bij de rechter, maar ook omgekeerd. en daar heb jij enorme oogkleppen op, bekijk het eens van die andere kant.quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:09 schreef calvobbes het volgende:
[..]
En zou dat veranderen als ik het nog 9871309878 keer aan je uitleg?quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:11 schreef _Flash_ het volgende:
Jij zegt dat het verwijderen van producten uit je virtuele mandje een onrechtmatige daad is. Ik (en met mij ongetwijfeld vele anderen) ben het daar niet mee eens.
Wat is dat nou weer voor een kulargument?quote:Als ik alles zou moeten afrekenen dat ik ooit in mijn mandje heb gestopt en weer verwijderd dan zou ik geen cent meer te makken hebben.
Zoals altijd sta ik zeker open voor verklaringen, maar daar ben ik het niet altijd mee eens. Kan gebeuren he.quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:12 schreef Apekoek het volgende:
ik vind wel dat je open moet staan voor verklaringen van anderen.
Met als klein detail dat jij akkoord ging met die prijs en de Wehkamp niet.quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:08 schreef _Flash_ het volgende:
Nee.
Als ik mijn auto verkoop voor 5000 en het blijkt dat iemand anders 7500 over had voor het barrel dan ga ik de eerste koop niet terug proberen te draaien.
Ik heb al tig keer erkend dat jij goed zit dat iemand die opzettelijke fraudeerd niet legaal de printer heeft bemachtigd!! Zie je Calvobbes....ik lees en ik erken!!quote:Op woensdag 21 maart 2007 13:12 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ik kan van jou precies hetzelfde zeggen....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |