Ik heb nog niemand gezien die aan het huilen is, er zijn zelfs mensen die hebben hem al teruggestuurd.quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:51 schreef Jarno het volgende:
Waarom 'bestel' je eigenlijk een printer die je eigenlijk niet echt nodig hebt? Gewoon omdat het kan? Omdat het voor niks is?
En dan gaan zitten huilen als Wehkamp er achter aan gaat? Hoe hypocriet kun je zijn zeg...
Je had er één gratis kunnen krijgen bij een PC.quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:52 schreef Sebasser het volgende:
Ik had echt die printer nodig..
Dus tja.
Zoals al diverse malen gezegd, je had kunnen weten dat het wel raar is dat een printer voor 0 euro wordt aangeboden, terwijl dat nergens op de site terug te vinden is.quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:51 schreef dagizmo het volgende:
Wanneer zij dit niet kunnen aantonen kunnen zij hoogstens een civiele procedure starten en zich beroepen op een wilsgebrek, maar gezien het consumentenkoop betreft zal de wehkamp heel hard moeten kunnen maken dat de regels van wilsovereenstemming hier zijn geschonden. Ik ben koper ter goeder trouw, ik weet niks van een manipulatie methode om een bestelsysteem te frauderen.
Ik heb al een computer.quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:56 schreef Jarno het volgende:
[..]
Je had er één gratis kunnen krijgen bij een PC.
Of kunnen kopen.
Eén klein detail: de Otto heeft niet geleverd en kon zich heel eenvoudig beroepen op haar algemene voorwaarden mbt de druk-en zetfouten. Die drukfout was een kennelijke fout en alleen op die basis zijn de vorderingen van de klanten toen stuk gelopen. Wanneer de Otto geleverd had aan al die klanten dan had ook de Otto kunnen fluiten naar de tv's.quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:50 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Net zoals bij die Otto bestelling, je had kunnen weten dat er iets niet klopte.
Als het geen officiele mail is, niet de gangbare manier van bestellen wordt gevolgd én een printer gratis is, had je kunnen weten dat er iets mis is.
Zoals al gezegd, bij de bestelprocedures van de Wehkamp komt geen persoonlijke controle meer aan te pas. Het is niet zo dat je contact hebt gehad met een verkoper die jou willens en wetens dat ding heeft meegegeven.quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:52 schreef _Flash_ het volgende:
Ik lig 's nachts lekker te slapen tot er plots aangebeld wordt. Ik kijk op de wekker het is 3 uur in de ochtend. Niet echt normaal om dan aan te bellen, maar de bel wordt 's nachts niet uitgeschakeld ofzo dus ik ga toch even kijken. (Analoog aan het feit dat het invullen van het artikelnummer niet de gebruikelijke maar wel een acceptabele handeling is.) Aan de deur staat iemand die vraagt of hij mijn laptop mag hebben.
Vervolgens maak ik kennis, noteer zijn adres gegevens, geef hem de specificaties van mijn laptop, zeg hem dat hij er veel plezier mee mag hebben en geef hem een contractje mee waarin ik schrijf dat ik de laptop aan hem heb afgestaan.
quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:57 schreef dagizmo het volgende:
Calvobbes is jaloers of werk je voor de wehkamp?
Dat is de verantwoordelijkheid en voor het risico van de Wehkamp! Luister nou eens.quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:58 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Zoals al gezegd, bij de bestelprocedures van de Wehkamp komt geen persoonlijke controle meer aan te pas. Het is niet zo dat je contact hebt gehad met een verkoper die jou willens en wetens dat ding heeft meegegeven.
Dat is aan de rechter om te bepalen. En ik geef je verdomd weinig kansquote:Op woensdag 21 maart 2007 12:02 schreef _Flash_ het volgende:
Moreel gezien klopt het niet, maar wettelijk wel.
alles kan, thee kan, koffie kan.quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:04 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Dat is aan de rechter om te bepalen. En ik geef je verdomd weinig kan
Ach, ik heb tot nu toe geen enkel bruikbaar argument voor Wehkamp gezien behalve "Ja maar zo vinden we het niet eerlijk! Eigenlijk wilden we die printers niet kwijt voor 0 euro dus nou allemaal terugsturen. Maakt niet uit dat we vorige week een rechtgeldige overeenkomst aangingen en uitdrukkelijk onze wil te uiten door je die printer op te sturen en een factuur te leveren overeenkomstig met de deal."quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:04 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Dat is aan de rechter om te bepalen. En ik geef je verdomd weinig kans
En ik heb geen enkel argument gezien waaruit blijkt dat dit een normale koop wasquote:Op woensdag 21 maart 2007 12:09 schreef _Flash_ het volgende:
Ach, ik heb tot nu toe geen enkel bruikbaar argument voor Wehkamp gezien
Donequote:Op woensdag 21 maart 2007 12:00 schreef _Flash_ het volgende:
Goed verwoord dagizmo. Zou je dit misschien in dit topic kunnen herhalen? (Of mag ik het anders quoten daar?)
De 'Wehkamp printer' - wat denken we ervan?
- Er wordt een bestelling op normale wijze gedaan via het winkelmandje.quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:13 schreef calvobbes het volgende:
[..]
En ik heb geen enkel argument gezien waaruit blijkt dat dit een normale koop was
Vraag en aanbod art 6:217 BWquote:Op woensdag 21 maart 2007 12:13 schreef calvobbes het volgende:
[..]
En ik heb geen enkel argument gezien waaruit blijkt dat dit een normale koop was
nee het gaat al fout met het invoeren van een bestelcode die je van "iemand' hebt gehoord, het winkelwagentje manipuleren door een PC eruit te gooien of door te klikken op een link in een e-mail die niet van de Wehkamp komt.quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:16 schreef _Flash_ het volgende:
- Er wordt een bestelling op normale wijze gedaan via het winkelmandje.
Die mening deel ik dus niet zoals ik al zo vaak heb uitgelegd....quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:24 schreef dagizmo het volgende:
Calvobbes: ik snap je punt, het is niet netjes. Maar je moet ook als volwassen (?) persoon kunnen begrijpen dat ondanks je sterke rechtvaardigheidsgevoel, hier een volkomen legale koop is afgesloten.
Maakt niet uit lieverd! Ook al komt de email met de link van sinterklaas! Ik heb zaken gedaan met de Wehkamp, niet met de email of de code. Jij krijgt toch ook vast wel eens van een collega een mailtje met een tip: deze week bij de blokker 3 halen 2 betalen. DIe tip heb je ook niet van de blokker zelf.quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:21 schreef calvobbes het volgende:
[..]
nee het gaat al fout met het invoeren van een bestelcode die je van "iemand' hebt gehoord, het winkelwagentje manipuleren door een PC eruit te gooien of door te klikken op een link in een e-mail die niet van de Wehkamp komt.
Drie zaken waaruit blijkt dat het niet zoals normaal gaat.
En het is trouwens wel raar dat je iets wat gratis zou moeten zijn, niet zo kunt bestellen. Doordat je er iets bij moet bestellen had je al kunnen weten dat er iets niet klopt....
Maar goed, dat is nu al 981338091098 keer uitgelegd. Weinig zin om dat nog zo vaak uit te gaan leggen.
Het toevoegen en verwijderen van artikelen uit een virtueel winkelmandje is een normale handeling die onderdeel is van dit bestelproces en zeker geen manipulatie.quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:21 schreef calvobbes het volgende:
[..]
nee het gaat al fout met het invoeren van een bestelcode die je van "iemand' hebt gehoord, het winkelwagentje manipuleren door een PC eruit te gooien of door te klikken op een link in een e-mail die niet van de Wehkamp komt.
Drie zaken waaruit blijkt dat het niet zoals normaal gaat.
...
Maar goed, dat is nu al 981338091098 keer uitgelegd. Weinig zin om dat nog zo vaak uit te gaan leggen.
Hoe zou jij het vinden als Sinterklaas uitvind hoe die bij thuis ongemerkt binnen kan komen en die manier van handelen doorgeeft aan anderen zodat jouw huis geplunderd kan worden?quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:30 schreef dagizmo het volgende:
Maakt niet uit lieverd! Ook al komt de email met de link van sinterklaas! Ik heb zaken gedaan met de Wehkamp, niet met de email of de code. Jij krijgt toch ook vast wel eens van een collega een mailtje met een tip: deze week bij de blokker 3 halen 2 betalen. DIe tip heb je ook niet van de blokker zelf.
Vervolgens ga je naar de blokker en haal je 3 en betaal je 2. 1 gratis dus.
Als de blokker dat had geweigerd, dan heb je er geen recht op dus.
Moet je maar niet over wettelijke procedures gaan praten als je er geen verstand van hebt. Ik snap jouw gevoel, maar het blijft jouw mening,meer niet.quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:28 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Die mening deel ik dus niet zoals ik al zo vaak heb uitgelegd....
Wel apart om te zien dat je me als een klein kind gaat behandelen. Als je denkt zo een discussie te moeten winnen ben je imo een beetje wanhopig bezig.
Als je niet de tegenwoordigheid van geest hebt om te beredeneren dat "als er een gratis printer bij komt als ik een PC bestel dan hoort die er niet meer bij als ik de PC niet bestel" dan is een overeenkomst sowieso vernietigbaar/nietig.quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:32 schreef _Flash_ het volgende:
Het toevoegen en verwijderen van artikelen uit een virtueel winkelmandje is een normale handeling die onderdeel is van dit bestelproces en zeker geen manipulatie.
Dat is niet fijn van Sinterklaas want dan zet hij aan tot diefstal ( is strafbaar) en de anderen die binnenkomen plegen diefstal en insluiping( 2 delicten die strafbaar zijn).quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:33 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Hoe zou jij het vinden als Sinterklaas uitvind hoe die bij thuis ongemerkt binnen kan komen en die manier van handelen doorgeeft aan anderen zodat jouw huis geplunderd kan worden?
Jawel, want je weet dat die printer alleen maar gratis is bij die printer.quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:32 schreef _Flash_ het volgende:
Het toevoegen en verwijderen van artikelen uit een virtueel winkelmandje is een normale handeling die onderdeel is van dit bestelproces en zeker geen manipulatie.
Tenzij die mail niet van de Wehkamp afkomt.quote:Het klikken op links die naar websites leiden is tevens een normaal geaccepteerde handeling. Evenals reclame maken per mail.
Mag de wehkamp bewijzen dat ik van die bug afwist.quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:30 schreef Cheiron het volgende:
Hmm.. gaat het hele verhaal rondom een "normale" koop nog wel op voor de Fokkertjes die hier in 5 topics een "bug" in de website bespreken?
Dus je snapt principe dat het niet ineens legaal is als je van iemand een mailtje krijgt waarin die uitlegt wat je moet doen om iets op een onjuiste manier te krijgen.quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:35 schreef dagizmo het volgende:
Dat is niet fijn van Sinterklaas want dan zet hij aan tot diefstal ( is strafbaar) en de anderen die binnenkomen plegen diefstal en insluiping( 2 delicten die strafbaar zijn).
"Ongemerkt" is hier keyword.quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:33 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Hoe zou jij het vinden als Sinterklaas uitvind hoe die bij thuis ongemerkt binnen kan komen en die manier van handelen doorgeeft aan anderen zodat jouw huis geplunderd kan worden?
Waar staat dat naiviteit strafbaar is?quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:35 schreef FJD het volgende:
[..]
Als je niet de tegenwoordigheid van geest hebt om te beredeneren dat "als er een gratis printer bij komt als ik een PC bestel dan hoort die er niet meer bij als ik de PC niet bestel" dan is een overeenkomst sowieso vernietigbaar/nietig.
Ja en nee. Ik snap jouw gedachte dat dit niet legaal is. Maar nee; ik heb enkel de email ontvangen met de bestelcode (niet procedure om te frauderen!) van de goedkope printer.quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:37 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Dus je snapt principe dat het niet ineens legaal is als je van iemand een mailtje krijgt waarin die uitlegt wat je moet doen om iets op een onjuiste manier te krijgen.
En daar begin je met doelbewust liegen om een printer te krijgen. Moreel compleet verwerpelijk dus. En al dat je insteek is doe ik er niet moeilijk over om 5 linkjes door te sturen hoor.quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:36 schreef dagizmo het volgende:
[..]
Mag de wehkamp bewijzen dat ik van die bug afwist.
Ze kunnen op hun vingers natellen dat 99% er vanaf wist, maar dat is niet te bewijzen.
en een gratis printer bij een paar sokken doorstaat volgens jou de test van redelijkheid en billijkheid?quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:40 schreef dagizmo het volgende:
De manier waarop er gemanipuleerd is is strafbaar en illegaal. Maar mijn koop heb ik volgens de normale procedure gedaan en zonder fraude en is dus legaal.
Jawel. Tenzij jij kunt aantonen dat iemand persoonlijk die bestellingen gecontroleerd heeft.quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:37 schreef _Flash_ het volgende:
"Ongemerkt" is hier keyword.
De printers zijn niet ongemerkt besteld en uit het magazijn weggetoverd.
Zoals al gezegd, je zal geen straf krijgen, maar je hebt gewoon geen recht op die printer.quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:40 schreef dagizmo het volgende:
De manier waarop er gemanipuleerd is is strafbaar en illegaal. Maar mijn koop heb ik volgens de normale procedure gedaan en zonder fraude en is dus legaal.
Voorbeeld:quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:37 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Dus je snapt principe dat het niet ineens legaal is als je van iemand een mailtje krijgt waarin die uitlegt wat je moet doen om iets op een onjuiste manier te krijgen.
Ik hoef niet bezig te houden met de bedrijfsvoering van de Wehkamp. En ik hoef ook niets aan te tonen. Wie stelt die bewijst.quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:44 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Jawel. Tenzij jij kunt aantonen dat iemand persoonlijk die bestellingen gecontroleerd heeft.
Ik krijg geen straf én ik heb recht op de printer. De koop is legaal. De wijze waarop misschien andere personen hebben gefraudeerd zegt NIETS over de manier waarop ik de printer heb gekocht.quote:[..]
Zoals al gezegd, je zal geen straf krijgen, maar je hebt gewoon geen recht op die printer.
Dat hoef ik als klant helemaal niet te controleren. Wat heeft de klant met de interne processen van Wehkamp te maken? Het is toch voor het risico van Wehkamp als ze op geautomatiseerde wijze rechtsgeldige overeenkomsten aangaan?quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:44 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Jawel. Tenzij jij kunt aantonen dat iemand persoonlijk die bestellingen gecontroleerd heeft.
Zoals al 923749873493 keer gezegd, je had kunnen weten dat er iets niet klopte aan deze transactie.quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:45 schreef dagizmo het volgende:
Zie je de nuance? Beide keren heb ik een fiets voor 0 euro, maar op de eerste manier pleeg ik diefstal, op de 2e manier heb ik de fiets gekocht.
0 euro is namelijk een koopprijs.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |