No shit sherlockquote:Op woensdag 21 maart 2007 11:19 schreef Bob-B het volgende:
Ik denk dat het de Wehkamp zal zijn die mensen voor de rechter zal moeten dagen.
Het was een reactie op jou, krant.quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:26 schreef ursel het volgende:
[..]
No shit sherlock![]()
Wat moet ik bij de rechter eisen dan??
Ja rechter, ik ga ervanuit dat ik een brief GA krijgen van de wehkamp en dat beangstigd me enorm. Ik slaap nu al een week erg slecht en m'n werk lijd eronder. Kunt u de wehkamp verplichten mij een bevestiging te sturen dat we een geldige overeenkomst zijn aangegaan en dat ik mijn gratis printertje mag houden??
quote:Desalniettemin ben ik zeer benieuwd of iemand de ballen heeft om het aan te vechten en wat een rechter er over te zeggen heeft.
Hoeft ook helemaal niet, alsof wij van die fout afwisten...quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:30 schreef Five_Horizons het volgende:
ja, ik bekijk het puur praktisch en hou geen rekening met te kwader trouw zijn
Webshops of postorder bedrijven hebben wel vaker van die acties dat je een gratis artikel bij je bestelling krijgt, dat zie ik de mediamarkt niet snel doen.. (of een vergelijkbare winkelketen)quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:32 schreef _Flash_ het volgende:
Vergelijk het met het afrekenen van enkele producten bij de Mediamarkt:
De kassa geeft X euro aan
Jij betaalt X euro.
De cassiere stopt X euro in de kassa, stopt de producten in een tasje en geeft deze aan jou + de kassabon.
Jij wandelt richting auto en rijdt vervolgens naar huis.
Dan is het toch ook onacceptabel als de Mediamarkt jou een paar dagen later belt met de mededeling dat de producten toch foutief geprijsd zijn, en of je even bij wilt betalen?
lijkt me niet. Aangezien je die printer er gratis bij kreeg. Dus ik denk dat die regel niet opgaat in dit gevalquote:Op woensdag 21 maart 2007 11:37 schreef Sebasser het volgende:
[..]
Webshops of postorder bedrijven hebben wel vaker van die acties dat je een gratis artikel bij je bestelling krijgt, dat zie ik de mediamarkt niet snel doen.. (of een vergelijkbare winkelketen)
Zo zou ik niet snel verwachten bij een winkel dat ze een artikel van zoveel euro opeens voor zoveel euro weggeven bij dit en dat, maar bij een groot postorder bedrijf zie ik dat toch anders.
Lastig..
Gelul.. Hoe dan ook kon je alleen maar deze bestelling plaatsen door eerst de 'laptop + printer' te bestellen.quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:33 schreef Sebasser het volgende:
[..]
Hoeft ook helemaal niet, alsof wij van die fout afwisten...
Dat wisten we toch helemaal niet?
We hebben ook helemaal niet express een fout uitgebuit in hun systeem.
Wat een hypocriet gelul zeg.quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:33 schreef Sebasser het volgende:
[..]
Hoeft ook helemaal niet, alsof wij van die fout afwisten...
Dat wisten we toch helemaal niet?
We hebben ook helemaal niet express een fout uitgebuit in hun systeem.
Nog geen drie uur nadat het in een nieuwsbericht uitlekte was het niet meer mogelijk om de printer te bestellen en dat wil jij als "geen goed ondernemerschap" bestempelen?quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:32 schreef _Flash_ het volgende:
Het is geen goed ondernemersschap als er geen lichtje gaat branden als er tientallen printers met een onderbroek of paar sokken voor 5 euro worden besteld.
Nee je hebt de keuze: op laten halen of product betalen.quote:Dan is het toch ook onacceptabel als de Mediamarkt jou een paar dagen later belt met de mededeling dat de producten toch foutief geprijsd zijn, en of je even bij wilt betalen?
Niet als je dan de al bestelde printers alsnog uitlevert, soms wel twee dagen ná de bestelling.quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:16 schreef FJD het volgende:
[..]
Nog geen drie uur nadat het in een nieuwsbericht uitlekte was het niet meer mogelijk om de printer te bestellen en dat wil jij als "geen goed ondernemerschap" bestempelen?
Zelfs zonder die zin in de AV had Otto die TVs niet uit hoeven te leveren. Dergelijke zaken staan gewoon in het wetboek.quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:13 schreef dagizmo het volgende:
Eén klein detail: de Otto heeft niet geleverd en kon zich heel eenvoudig beroepen op haar algemene voorwaarden mbt de druk-en zetfouten. Die drukfout was een kennelijke fout en alleen op die basis zijn de vorderingen van de klanten toen stuk gelopen. Wanneer de Otto geleverd had aan al die klanten dan had ook de Otto kunnen fluiten naar de tv's.
Wehkamp wil de printer gratis aanbieden bij een PC, niet bij een paar sokken. Dat icoontje stond zelfs nog op de website. Wilsovereenstemming lijkt me dan ook niet heel makkelijk vast te houden.quote:Het vraag en aanbod leerstuk vindt plaats wanneer je iets in je winkelmandje plaats. De wilsovereenstemming vindt plaats bij levering en facturatie van de gekochte goederen.
Daar is geen sprake van geweest of is het tegenwoordig redelijk dat je gratis een printer krijgt bij een paar sokken?quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:19 schreef _Flash_ het volgende:
FJD: Als het kalf verdronken is demt men de put.
De vraag is, mag een verkoper zich beroepen op een technische fout zodra de koop gesloten is en er al sprake is geweest van redelijkheid, billijkheid en wederzijdse wilsuiting?
Aanvechten, als in, dat als wehkamp naar rechter gaat dat je daar je gelijk probeerd te halen..quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:31 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Het was een reactie op jou, krant.
[..]
Als je het tot aan het factureren volhoudt dat je geen geld voor die printer wil, dan welquote:Op woensdag 21 maart 2007 12:21 schreef FJD het volgende:
[..]
Wehkamp wil de printer gratis aanbieden bij een PC, niet bij een paar sokken. Dat icoontje stond zelfs nog op de website. Wilsovereenstemming lijkt me dan ook niet heel makkelijk vast te houden.
Dat is waar de jurisp. voorlopig uiteen loopt. De geschillencommissie thuiswinkel is het - tot op zeker hoogte - met jou eens, maar in de Otto-uitspraak is de rechter het *niet* met jou eens.quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:24 schreef Brupje het volgende:
[..]
Als je het tot aan het factureren volhoudt dat je geen geld voor die printer wil, dan welGeautomatiseerd of niet.
Succes bij de rechter. Als dit je belangrijkste punt is dan vrees ik voor je printer. Zeker gezien de kunstgrepen die je uit hebt moeten halen om t ding te kunnen bestellen.quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:24 schreef Brupje het volgende:
Als je het tot aan het factureren volhoudt dat je geen geld voor die printer wil, dan welGeautomatiseerd of niet.
Eens. Het was een ander verhaal geweest als standaard in elk mandje opeens een gratis printer verscheen.quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:28 schreef _-rally-_ het volgende:
Zelf ben ik - als jurist - van mening dat automatiseringsfouten voor rekening van de verkoper horen te komen, behalve wanneer, zoals in dit geval, de koper bewust iets moet doen (eerst laptop+printer kiezen, daarna laptop weghalen) waaruit blijkt dat er iets besteld wordt wat niet de bedoeling is.
Zou dat in de praktijk voor kunnen komen?quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat ook altijd leuk is, is een negatieve hoeveelheid bestellen, -1 LCD tv, en dan kijk of je een negatieve rekening krijgt (er wordt geld betaald op je Credit Card)
Dit is dus niet zo. De printer kon kennelijk ook besteld worden door het artikelnummer van de printer in te voeren, zonder dat hier een pc bij geselecteerd werd dus....quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:28 schreef _-rally-_ het volgende:
Zelf ben ik - als jurist - van mening dat automatiseringsfouten voor rekening van de verkoper horen te komen, behalve wanneer, zoals in dit geval, de koper bewust iets moet doen (eerst laptop+printer kiezen, daarna laptop weghalen) waaruit blijkt dat er iets besteld wordt wat niet de bedoeling is.
Ik denk niet dat we medelijden met Wehkamp hoeven te hebben hoorquote:Op woensdag 21 maart 2007 12:29 schreef wdn het volgende:
Volgens webwereld zijn er 60 printers verstuurd. 60*70 euro = 4200 euro.
Hoe dit ook uitpakt (printer terug of niet terug): dit gaat Wehkamp bakken met geld kosten.
Blijkbaar wel want ze willen geld of die printers terug.quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:36 schreef FJD het volgende:
[..]
Ik denk niet dat we medelijden met Wehkamp hoeven te hebben hoorDenk dat die niet wakker liggen van 4200,-
dat maakt het juist zo'n interessante zaak!quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:40 schreef wdn het volgende:
[..]
Blijkbaar wel want ze willen geld of die printers terug.
De waarde van die printers (4200 euro) en de kosten die Wehkamp maakt om achter die printers aan te gaan staan (volgens mij) niet meer in verhouding met elkaar. Al het overleg door de Wehkamp mensen, het inwinnen van legaal advies, het opzetten van die brief en dadelijk het erachteraan sturen van een incasso etc etc. Dat zal snel over die 4200 heen gaan![]()
Ik vind het wel lachen eigenlijk
Ze doen het ook niet voor die 4200,- maar om te voorkomen dat de gedachte gaat leven dat Wehkamp schulden van zeg onder de 100,- laat zitten. Dan gaan meer mensen daar misbruik van maken. Op de langere termijn heeft dat dus wel degelijk een doel.quote:Op woensdag 21 maart 2007 12:40 schreef wdn het volgende:
Blijkbaar wel want ze willen geld of die printers terug.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |