Echt niet, lang leve laat beginnen en laat naar huis.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 20:46 schreef charmed_angel het volgende:
Je wilt natuurlijk om 8;00 uur blijven beginnen
Je zegt dat je dat wel fijn vind (want je kan immers om 17:15 uur al naar huis)
dan heb je toch geen leven? Ik doe 's avonds echt veel dingen, sporten.... en de huishoudelijke klusjes... gamen, bioscoop... films kijken gezellig uiteten...quote:Op dinsdag 20 maart 2007 20:54 schreef Arcee het volgende:
[..]
Echt niet, lang leve laat beginnen en laat naar huis.
Ik werk 4x9 uur. Dus mijn werkelijk werktijd is 8:00 - 17:30 uur Met een half uurtje pauze.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 21:05 schreef Karina het volgende:
Hoeveel lunchpauze heb je eigenlijk? Als je 8 uur werkt met een half uur lunchpauze, totaal dus 8,5 uur, zou je, als je om kwart voor 8 begint om kwart over 4 al wegmogen. Of als je om 8 uur begint dus om half 5.
09:30 beginnenquote:Op dinsdag 20 maart 2007 20:54 schreef Arcee het volgende:
[..]
Echt niet, lang leve laat beginnen en laat naar huis.
ben jij ambtenaar ? ik ben altijd 10 minuten te vroeg op me werk en ga normaal tijd wegquote:Op dinsdag 20 maart 2007 20:46 schreef charmed_angel het volgende:
Je kent het wel, je begint al 9 jaar om 8:00 uur. Dan hebben we zo leuke fusie, waardoor je naar een andere standplaats verhuisd. Kantoor open om 8:30 uur.
Je wilt natuurlijk om 8;00 uur blijven beginnen (met nog veel andere collega's), dus ze komen met een voorstel. Jij mag de openingsronde doen (met nog 3 medewerkers), maar daarom moet je wel 7:45 uur beginnen omdat de rest dan gewoon om 8:00 uur kan beginnen.
Je zegt dat je dat wel fijn vind (want je kan immers om 17:15 uur al naar huis)
Vandaag de eerste dag dat je moet openen, meld je naaste collega's netjes dat je vanaf vandaag tot 17;15 uur werkt ipv 17:30 uur.
En WTF krijg je om 15:00 uur? Een mailtje van de manager van de afdeling, dat het kwartiertje dat je eerder begint met openen (van het kantoor), eigen tijd is. Dit is de eerste keer dat je dit hoort, maar leidinggevende zegt, dit is gecommuniceerd. (wat dus niet het geval is, ja/nee spelletje)
Dat is toch belachelijk??? Mag dit zomaar? Ik vind dta mijn werktijd van 7:45 - 17:15 iuur is... en nu verplichten ze me om tot 17:30 uur te blijven! Heb ik gelijk???
Ik heb nu gezegd dat ik hier vanaf zie nu... dat ze mij kunnen schrappen van de openingsprocedure... want ik voel me lichtelijk genaaid!
maar dan kunnen mijn collega's niet om 8:00 uur beginnen... maar om 8:15 uur pas... en daargaat het allemaal om...quote:Op dinsdag 20 maart 2007 21:09 schreef Light het volgende:
Overigens, als je voor openen om 7:45 aanwezig moet zijn dan is het vanaf dan werktijd. Zo niet, dan kan de deur ook best om 8:00 opengemaakt worden.
nee geen ambtenaar... en ik blijf regelmatig langer. Maar het gaat bij mij om het principe ook....quote:Op dinsdag 20 maart 2007 21:10 schreef Norro-tje het volgende:
[..]
ben jij ambtenaar ? ik ben altijd 10 minuten te vroeg op me werk en ga normaal tijd weg
Precies, dat kan allemaal makkelijk als je niet al om 22:30 uur naar bed moet.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 21:01 schreef charmed_angel het volgende:
dan heb je toch geen leven? Ik doe 's avonds echt veel dingen, sporten.... en de huishoudelijke klusjes... gamen, bioscoop... films kijken gezellig uiteten...
Lijkt me vreselijk, een baas die wil dat je gratis werkt.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 21:13 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Lijkt me vreselijk, zo'n baan waar iedereen geen minuut langer wil blijven dan noodzakelijk.
Zal wel druk zijn, 's middags bij het uitklokapparaat...
jij snapt me.... en zo bedoel ik het helemaal!quote:Op dinsdag 20 maart 2007 21:15 schreef soylent het volgende:
[..]
Lijkt me vreselijk, een baas die wil dat je gratis werkt.
We hebben 't niet over even wat langer blijven als dat nodig is, er is helemaal niet gezegd dat ze dat niet zal doen. Het gaat hier om structureel een kwartier per dag langer werken dan de rest voor geen compensatie. Slechte deal dus.
Uitklokapparaat? Nog nooit gezien! Serieus, hoe moet me zoiets voorstellen?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 21:13 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Lijkt me vreselijk, zo'n baan waar iedereen geen minuut langer wil blijven dan noodzakelijk.
Zal wel druk zijn, 's middags bij het uitklokapparaat...
Dat bedrijf stemt in met eerder opengaan. Hieraan zijn echter consequenties verbonden, namelijk dat er mensen moeten zijn om het bedrijf te openen. Het bedrijf wijst de drie mensen aan die per sé eerder willen beginnen omdat ze 's avonds zonodig eerder wegwillen. Tja, voor wat hoort wat...quote:Op dinsdag 20 maart 2007 21:15 schreef soylent het volgende:
Lijkt me vreselijk, een baas die wil dat je gratis werkt.
We hebben 't niet over even wat langer blijven als dat nodig is, er is helemaal niet gezegd dat ze dat niet zal doen. Het gaat hier om structureel een kwartier per dag langer werken dan de rest voor geen compensatie. Slechte deal dus.
het zijn niet 3 mensen die eerder wegwillen... (het gaat om zeker 20-25 medewerkers) die dus gewoon de normale werktijden willen handhaven van VOOR de fusiequote:Op dinsdag 20 maart 2007 21:19 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Dat bedrijf stemt in met eerder opengaan. Hieraan zijn echter consequenties verbonden, namelijk dat er mensen moeten zijn om het bedrijf te openen. Het bedrijf wijst de drie mensen aan die per sé eerder willen beginnen omdat ze 's avonds zonodig eerder wegwillen. Tja, voor wat hoort wat...
Op veel werkplekken (met name in magazijns e.d.) hangt zo'n apparaat dat de uren van de werknemers registreert. 'S ochtends klok je in, 's avonds klok je uit.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 21:18 schreef Tja... het volgende:
Uitklokapparaat? Nog nooit gezien! Serieus, hoe moet me zoiets voorstellen?
Ben blij met mijn werktijden... beginnen, onderbreken, hervatten en eindigen wanneer ik wil, zolang mijn werk maar afkomt. En daar heb ik meestal ca. 50 uur per week voor nodig. Verdeeld over 4 dagen thuiswerken en 1 dag op kantoor.
Dan moeten die 20-25 mensen zich maar neerleggen bij de nieuwe werktijden. Of een andere baan zoeken, ook nog een optie...quote:Op dinsdag 20 maart 2007 21:21 schreef charmed_angel het volgende:
het zijn niet 3 mensen die eerder wegwillen... (het gaat om zeker 20-25 medewerkers) die dus gewoon de normale werktijden willen handhaven van VOOR de fusie
dat slaat toch nergens op? Waarom kan het niet normaal opgelost worden? 7;45 uur openen... dan begint je werktijd... en dan 17:15 uur naar huis.. Ben ik nou de enige die het gewoon aso vind?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 21:22 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Dan moeten die 20-25 mensen zich maar neerleggen bij de nieuwe werktijden. Of een andere baan zoeken, ook nog een optie...
dat is zeker een optie... (alleen weer probleem, mijn teamleider zit dus in de ORquote:Op dinsdag 20 maart 2007 21:22 schreef Overlast het volgende:
Eigen tijd :/ Wat een onzin. Ondernemingsraad?
Wie bepaalt de werktijd, de werkgever of de werknemer?!quote:Op dinsdag 20 maart 2007 21:24 schreef charmed_angel het volgende:
dat slaat toch nergens op? Waarom kan het niet normaal opgelost worden? 7;45 uur openen... dan begint je werktijd... en dan 17:15 uur naar huis.. Ben ik nou de enige die het gewoon aso vind?
Ik bedoel jij werkt toch ook niet gratis voor je baas?? Of wel?
de werkgever bepaalt i.o.m. de werknemer de werktijden....quote:Op dinsdag 20 maart 2007 21:29 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Wie bepaalt de werktijd, de werkgever of de werknemer?!
Bij heel veel bedrijven is het niet meer dan normaal dat je 15-30 minuten voor aanvang van je werktijd geacht wordt aanwezig te zijn.
Mijn werkdag begint doorgaans om 8 uur, maar ik ben altijd uiterlijk 7.30 aanwezig. Vrijwillig, in mijn eigen tijd.
Tja, als hij niet de voordelen van eerder opengaan inziet dan moet hij gewoon nee zeggen, of duidelijk aangeven dat het in eigen tijd is. Dat is blijkbaar niet gebeurd. Zoals het nu gaat zou ik dan maar gewoon op de normale tijden gaan werken. Openingstijden afdwingen gaat vast niet lukken, maar gratis werken lijkt me ook geen optie.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 21:19 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Dat bedrijf stemt in met eerder opengaan. Hieraan zijn echter consequenties verbonden, namelijk dat er mensen moeten zijn om het bedrijf te openen. Het bedrijf wijst de drie mensen aan die per sé eerder willen beginnen omdat ze 's avonds zonodig eerder wegwillen. Tja, voor wat hoort wat...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |