abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 maart 2007 @ 16:02:31 #1
173135 GTR34
just cruising
pi_47475332
Hallo alle

Dit is voor mij de eerste keer om me zelf bloot op tafel te gooien. Mijn vriendin en ik hebben afgelopen week gehoord dat we niet of moeilijk kinder kunnen krijgen. Nu hebben we er heel even over gesproken, maar ze deed heel nuchter er over.

Nu weet ik hoe graag zij kinderen wil en ik weet dat dit voor haar een hell moet zijn, maar als ik met haar wil praten of steunen. Doet ze of er niks aan de hand is en naar een kort gesprek zegt ze "we zien wel"

Nu wist ik zelf een tijdje niet of ik wel of geen kinderen wilde en ze heeft me duidelijk gemaakt dat als niet dat ik haar dit moest vertellen want zij wist niet of ze wel zonder kinderen kan leven. Nu ben ik er al een poos over uit dat ik wel kinderen wil. Heel graag zelfs en voor mij was dit nieuws ook zeer hard aangekomen.

Hoop dat jullie het een beetje duidelijk hebben ben niet z'n held in dit soort dingen, maar waar het op neerkomt is dat ik me zorgen maak om haar. Heb het gevoel dat ze het verdringt en dat ze opeens zal instorten. Wat zouden jullie doen?

Alvast bedankt voor jullie advies.
pi_47475849
Het is voor een vrouw zeer moeilijk te aanvaarden als je niet snel zwanger geraakt.
Dan gaat ze direct denken dat er iets mis is met haar, erover praten is dan nog moeilijker, want als man ga je zoiets minder goed begrijpen.
Als jullie samen zeker zijn dat jullie aan kinderen willen beginnen, reken dan uit aan de hand van de cyclus van je vriendin wanneer ze het meest vruchtbaar is. Zoek samen lekker rustig uit hoe je het beste zwanger kan geraken.
Je hoeft niet naar een dokter, je vind alles op internet.
http://babyplaza.be/worden/docs/index.php
Hier kan je bijvoorbeeld een kijken.
Het 'we zien wel' kan ook een vorm van ontkenning zijn. Dat ze zich echt spitst op zwanger worden en als het dan niet direct lukt dan is dat zeer frusterend. Best kan je niet aandringen, als ze er klaar voor is zal ze er zelf wel over beginnen.
Ik hoop dat je hiermee al een beetje uit de nood bent.
Never underestimate the predictability of stupidity
  dinsdag 20 maart 2007 @ 16:18:41 #3
103793 kozakken
Living the life
pi_47475973
Wat een heftig nieuws GTR34. Dat lijkt me heel ingrijpend voor jullie beiden.
In dit topic vind je zeer zeker geljkgestemden en ook behoorlijk wat ervaringsdeskundigen.

En mss kun je haar gewoon af en toe vertellen dat jij het ook naar vindt. sterkte!
  dinsdag 20 maart 2007 @ 16:25:39 #4
173135 GTR34
just cruising
pi_47476295
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 16:15 schreef MissMayhem het volgende:
Het is voor een vrouw zeer moeilijk te aanvaarden als je niet snel zwanger geraakt.
Dan gaat ze direct denken dat er iets mis is met haar, erover praten is dan nog moeilijker, want als man ga je zoiets minder goed begrijpen.
Als jullie samen zeker zijn dat jullie aan kinderen willen beginnen, reken dan uit aan de hand van de cyclus van je vriendin wanneer ze het meest vruchtbaar is. Zoek samen lekker rustig uit hoe je het beste zwanger kan geraken.
Het 'we zien wel' kan ook een vorm van ontkenning zijn. Dat ze zich echt spitst op zwanger worden en als het dan niet direct lukt dan is dat zeer frusterend. Best kan je niet aandringen, als ze er klaar voor is zal ze er zelf wel over beginnen.
Klopt denk dat ze het wil ontkennen. Het probleem is dat we dit nieuws van een doktor hebben het schijnt dat er iets mis is met haar eitjes en ovulatie en we dus eigenlijk gewoon geluk moeten hebben.
Maar bedankt voor je advies
  dinsdag 20 maart 2007 @ 16:27:57 #5
173135 GTR34
just cruising
pi_47476406
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 16:18 schreef kozakken het volgende:
Wat een heftig nieuws GTR34. Dat lijkt me heel ingrijpend voor jullie beiden.
In dit topic vind je zeer zeker geljkgestemden en ook behoorlijk wat ervaringsdeskundigen.

En mss kun je haar gewoon af en toe vertellen dat jij het ook naar vindt. sterkte!
Het is inderdaad heftig en ik vertel haar ook vak dat ik het zeer naar vindt, maar ik zal dat topic eens bekijken.
bedankt
pi_47479367
Dat is natuurlijk niet zon goed nieuws GTR34.
Ik kan wel zeggen, hoe het hoofd hoog en de moed erin, maar dat zal niet makkelijk zijn.
In ieder geval veel sterkte en enorm veel succes, ik hoop dat je vriendin snel zwanger zal zijn
Never underestimate the predictability of stupidity
  dinsdag 20 maart 2007 @ 20:08:34 #7
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_47484952
Das rotnieuws GTR34

Helaas lopen er hier in OUD (te) veel rond bij wie het zwanger worden niet zo maar gaat (waaronder ikzelf, al heb ik ondertussen twee kindjes met hulp van het ziekenhuis).
Is er ook gesproken over een eventuele behandeling met hormonen oid?

En wat jij kunt doen? Weinig concreets helaas. Er zijn voor je vriendin is het allerbelangrijkste. Iedereen gaat er anders mee om en waar de een in tranen uitbarst gaat de volgende er heel nuchter mee om.
Sterkte! (en als jullie wel concreet gaan proberen om kinderen te krijgen, kom je ons dan verder op de hoogte houden?)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_47503833
quote:
Je moet dus wel naar een dokter he als je te horen heb gekregen van de dokter dat ze moeilijk zwanger kan raken..
Dat kan je niet zo maar even via het internet uitdokteren.. Rekenen aan de hand van cyclussen heeft weinig tot geen nut..
Ik weet niet welke diagnose er is gesteld.. Maar ik heb PCO en in dat topic dat gegeven is zijn er meer die dat hebben..
Dat betekend dat ik geen eisprong heb maar zeker wel ongesteld word (soms dan)..
Dan kan ik dagen gaan tellen en weet ik veel wat maar dat heeft geen nut..

Als jullie echt kinderen willen dat word het ziekenhuis in ziekenhuis rennen maar het is het allemaal waard als het wel lukt..

En dat nuchter reageren.. Ja deed ik in het begin ook.. Drong niet tot me door.. Pas toen ik door verwezen werd naar het ziekenhuis en de beginnende onderzoeken heb gehad drong het tot me door..
IK kan NIET uit mezelf zwanger raken Ik heb er iemand bij nodig (iemand anders dan mijn man) en toen kwam het toch wel tot een uitbarsting..
Gevoel van iets wat je graag wil maar niet zo maar kan.. Een mislukt gevoel..
Praat er met haar over.. Veel praten helpt als ze een prater is..

Succes
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_47538714
quote:
Ik ben het grotendeels met je eens, maar het vetgedrukte dus helemaal niet!
Als je samen probeert kinderen te krijgen en het lukt niet, dan voel je samen hetzelfde verdriet, al is het maar omdat je als man evenzeer een kinderwens kunt hebben als een vrouw.

En aan TS: echt heel rot als je zoiets te horen krijgt. Maar... geluk is er om te krijgen! Ik ken een stel dat maar 1% kans had om zwanger te worden, Inmiddels is de tweede geboren. Daarom: blijf hoop houden en zoek elkaar op als je zulke moeilijke berichten krijgt!
Steun elkaar en geef aan dat jij er alles aan doet om haar (en dus jullie relatie) te steunen.

Heel veel succes!
  vrijdag 23 maart 2007 @ 01:18:26 #10
167723 sanni
Acima de seu
pi_47569187
Tja zoiets hakt er altijd in bij vrouwen en tast hun zelfverzekerheid aan.
Beste oplossing? Niet te lang bij stilstaan - hoe moeilijk ook - en adoptie
overwegen.
pi_47571020
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 01:18 schreef sanni het volgende:
overwegen.
pffff - da's wel heeeeeeel erg kort door de bocht. Ik vrees dat je zo op nogal wat teentjes gaat staan!
Bij sommigen gaat er werkelijk jaren overheen om echt te beseffen dat het allemaal anders is dan wat ze ooit gedroomd hebben.
En waarom gelijk adoptie? Er zijn ook andere mogelijkheden die je eerst kunt afgaan (maar niet direct; laat het probleem eerrst bezinken en praat erover; niet alleen met partners, maar ook met andere mensen, misschien gelijkgestelden)

[ Bericht 0% gewijzigd door Bright op 23-03-2007 08:34:19 (fieptouwtje) ]
pi_47571049
kortdoordebocht is sanni's middle name.
  Moderator vrijdag 23 maart 2007 @ 08:27:00 #13
5428 crew  miss_sly
pi_47571087
quote:
overwegen.
Er is geen beste oplossing. En al zeker niet zo kort nadat je zulk heftig nieuws hebt gekregen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_47571964
Zit in een vergelijkbaar schuitje, heb gister een fles champagne koud gezet met de boodschap dat we wat te vieren hebben (na het ziekenhuisbezoek & IVF boodschap). Na de verbaasde blik uitgelegd dat ik wilde vieren dat we tenminste elkaar nog hadden.

Daarna een bijzonder goed gesprek gehad over wat we wel & niet willen etc... Kortom we gaan er voor
  Moderator vrijdag 23 maart 2007 @ 09:34:23 #15
5428 crew  miss_sly
pi_47572121
Mooi idee, TazDevl
En een goed gesprek is in zo'n situatie heel belangrijk, telkens weer!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 23 maart 2007 @ 09:36:47 #16
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_47572169
quote:

Met afstand het meest stupide advies in jaren.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 23 maart 2007 @ 09:37:41 #17
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_47572185
quote:
overwegen.
Ik dacht niet dat de vorige overtroffen kon worden, maar verdorie 2 in 1 topic....
  Moderator vrijdag 23 maart 2007 @ 09:43:22 #18
5428 crew  miss_sly
pi_47572316
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 09:37 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik dacht niet dat de vorige overtroffen kon worden, maar verdorie 2 in 1 topic....
Het kan altijd erger
pi_47572482
We hebben nog niet gehad dat TS en vrouw er wat minder mee bezig moeten zijn, dan komt het vanzelf wel...

Sterkte GTR en ook TazDvl (wat een mooi gebaar van die champagne), vreselijk als opeens je toekomstverwachtingen en dromen zo onderuit worden geschoffeld.
mooi he, alles
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 23 maart 2007 @ 09:53:50 #20
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_47572546
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 09:51 schreef phileine het volgende:
We hebben nog niet gehad dat TS en vrouw er wat minder mee bezig moeten zijn, dan komt het vanzelf wel...
Ja, want degene die dit straks post heeft een collega wiens zus ook die problemen had, maar toen ze op Mallorca een keer ontspannen neukte was ze wel zwanger
pi_47573075
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 09:36 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Met afstand het meest stupide advies in jaren.
Ik werd zelfs een beetje boos

Pols tegen voorhoofd slaat (niet te hard) en dramatisch doet..
Maar ik ben er inmiddels overheen *snik*
  Moderator vrijdag 23 maart 2007 @ 10:17:17 #22
5428 crew  miss_sly
pi_47573251
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 10:11 schreef Tally het volgende:

[..]

Ik werd zelfs een beetje boos

Pols tegen voorhoofd slaat (niet te hard) en dramatisch doet..
Maar ik ben er inmiddels overheen *snik*
Ja, vooral het zinnetje "je hoeft niet naar de dolter, je vindt alles op internet"
Hoe dom kun je zijn
pi_47573694
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 10:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, vooral het zinnetje "je hoeft niet naar de dolter, je vindt alles op internet"
Hoe dom kun je zijn
De diagnose is voor niets geweest..
En waarom hebben wij al die onderzoeken gehad miss_sly we kunnen het via internet doen..
Via internet zwanger raken

Moderator vrijdag 23 maart 2007 @ 10:36:17 #24
5428 crew  miss_sly
pi_47573783
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 10:33 schreef Tally het volgende:

[..]

De diagnose is voor niets geweest..
En waarom hebben wij al die onderzoeken gehad miss_sly we kunnen het via internet doen..
Via internet zwanger raken

Doe mij die link ook even
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')