nee hoorquote:Op dinsdag 10 april 2007 23:39 schreef Mammietje het volgende:
Wel lekker dat je nu wat meer weet Suzanna... Nu nog uitvinden waar Noa allergisch voor is. Of dat echt chocola is. Meestal is het toch zo dat ze pas de 2e keer dat ze iets eten er een allergie voor kunnen krijgen toch? Maar ze doen alleen dus iets aan de jeuk? Of moet (ga) je morgen ook naar je eigen huisarts om het verder uit te laten zoeken waar het van komt?
Ik wens je veel succes vannacht, ook als ze zelf wel slaapt. Bah... lijkt me toch wel eng dat het van een allergie komt, zou toch nog even bij haar checken vannacht.
Hmm... ik dacht zoiets gelezen te hebben... Maar weet (gelukkig) ook weinig van allergiën af... Hoop dat dat zo blijft want ik vermoed bij mijn dochtertje iets... Die is al maanden non-stop verkouden en heeft (1 jaar oud) nog steeds om de haverklap darmkrampjes... Maar hoe vind je zoiets uit??quote:
quote:Bij kinderen tot ongeveer een jaar of 5 is het normaal dat de voorhuid nog niet (volledig) teruggetrokken kan worden. Ten onrechte krijgen ouders nog vaak het advies de voorhuid te "oefenen". Dit kan beter achterwege blijven aangezien door het geforceerd terugtrekken van de voorhuid phimosis (een nauwe voorhuid) juist kan ontstaan.
Bronquote:Tot aan de leeftijd van 4 of 5 jaar is de voorhuid soms vernauwd of kleeft hij aan de eikel waardoor het 'velletje' niet kan terug getrokken worden zodat de eikel geheel vrij komt. Dit is op zich nog niet afwijkend bij kleine jongetjes en behandeling is dan ook niet nodig. Op die jongere leeftijd heeft het geen zin stelselmatig te proberen de voorhuid terug te schuiven. Meestal wordt de voorhuid met de jaren vanzelf wijder en losser. Pas vanaf de leeftijd van 5 jaar mag een te nauwe voorhuid als een afwijking beschouwd worden. Dan spreken we van een echte 'fimosis'.
Eerste wat ik wil vragen is: Is dat oprekken in overleg met een uroloog?quote:Op donderdag 12 april 2007 22:03 schreef Mammietje het volgende:
Het oprekken van de voorhuid werd geadviseerd door de huisarts; bij voorkeur in bad en niet verder dan kon; dus niet forceren, gedurende 3 weken. Dit omdat hij maar liefst 4 keer in een half jaar een ontsteking had aan zijn eikeltje en dat kan ook ernstige gevolgen hebben. Als dat niet werkte moesten we terug komen voor een verwijzing, maar daar hikken we dus nogal tegen aan; ik had ook gelezen dat het op Randy's leeftijd nog normaal kan zijn dat zijn voorhuid vernauwd is en dat je daar niets aan moet doen. Maar het is echt een speldeprikje, zo'n klein gaatje. Eerlijk gezegd kijk ik het aan in de hoop dat het spontaan veranderd maar zodra hij opnieuw een ontsteking krijgt, of als hij weer aangeeft er pijn aan te hebben, ga ik er mee terug naar de dokter. Op het CB vertelden ze dat ze het tegenwoordig ook wel eens 'besnijden' door alleen maar een smal sneetje te maken, maar goed, dat hoor ik wel in het ziekenhuis als het zover komt. (Hoop toch zo dat het niet nodig is, hij heeft genoeg medisch meegemaakt; met 3 maanden geopereerd aan een liesbreuk, geboren met sleutelbeenbreuk, voorkeurshouding en overstrekking en daardoor maandenlang bij fysiotherapeut en chiropractor (nog steeds) gelopen, meneer heeft +7 aan beide oogjes, heeft een brilletje en loopt bij een orthoptiste, mag het eens klaar zijn?!)![]()
Dat vroeg ik me dus ook net af.quote:Op zondag 15 april 2007 09:58 schreef Luchtbel het volgende:
Suzanna gaat het goed met Noa?
Oh, dat lijkt me ook zo leukquote:Op zondag 15 april 2007 10:10 schreef m@x het volgende:
Kai wordt ook opeens zo groot. Gisterochtend stonden er hier twee buurjongetjes voor de deur "We komen Kai halen. Hij moet buitenspelen". Echt zo schattig![]()
Nooit alleen hoor. Ons huis staat aan een autovrij plantsoen met een kunstgrasveldje met speeltoestellen in het midden. Heel kindvriendelijk allemaal maar ik laat hem nog niet alleen buiten. Meestal zit ik voor de deur en laat ik hem gewoon zijn gang gaan en af en toe loop ik even naar binnen om koffie te halen/was te doen/etc, maar alleen als er nog een volwassene buiten is om even op te letten.quote:Op dinsdag 17 april 2007 07:47 schreef Belana het volgende:
Maar m@x, gewoon een vraagje van een angstige moeder hoor, laat jij Kai dan buiten spelen? Ik zou Liam echt nog niet alleen laten gaan, dat durf ik niet.
quote:Op dinsdag 17 april 2007 09:07 schreef texelonia het volgende:
Als ik alleen ben en ik zie een bus denk ik al "Oeh een bus!!!" om even later te denken, oh wacht, Noah is er niet![]()
best wel, maar we waren in zo'n roes dat we heel droog zeiden dat we nu iig wisten waar we wezen moeten de volgende keerquote:Op dinsdag 17 april 2007 19:56 schreef Belana het volgende:
das wel mooi balen ja anitra
beterschap voor Zoë
als je denkt dat het uiting van liefde is proberen duidelijk te maken dat ze dat beter kan doen door een aai te geven of zo, of een kroeltje.quote:Op woensdag 18 april 2007 10:22 schreef LadyS het volgende:
Ik zat idd ook al aan een liefdesbeet te denken. Moet ik dit gedrag nu anders "behandelen" als een "gemene beet"? Ik bedoel, het mag natuurlijk niet. Ze gaat meteen de hoek in als ik haar betrap. Maar als dit haar manier is om te uiten dat ze Iris lief vindt.... ik wil niet dat ze denkt dat ze dat niet mag uiten, alleen dan moet dat wel op een andere manier. Of zit ik nu te ver te denken enzo? Misschien is ze in haar belevingswereld nog niet zover dat ze denkt dat ik haar straf voor het uiten van de iefde voor IrisSnapt u het nog?
overgevoeligheid voor salmonella + buikgriep. En was net na de kerst. Dus via via vingers wat salmonalle binnengekregen + de buikgriep. Bijde los van elkaar was niet erg geweest. Bijde samen bijna fataalquote:Op zondag 22 april 2007 18:39 schreef livelink het volgende:
Ik vind het ook onzinnig om maar helemaal niet te luisteren naar huisartsen. In principe hebben zij er toch meer verstand van dan ik en een beetje vertrouwen moet je toch wel hebben.
Ik begrijp wel dat het moeilijk is om vertrouwen te hebben als er een keer iets helemaal mis is gegaan zoals hierboven of als ze zo lopen te aarzelen met een diagnose zoals bij Iris.
Wat was er dan aan de hand, dat je kind met 6 weken in shock was?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |