abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 maart 2006 @ 22:36:32 #1
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_36131047
Afgelopen week had Freek zijn laatste CB afspraak, en het was mij bekend dat je dan moet tekenen voor de overdracht van het dossier naar de schoolarts.
Aangezien Freek toch altijd een wat "apart" mannetje is geweest, en wij echt IEDER bezoek een andere arts/vpk gezien hebben, wilde ik het dossier eerst doorlezen voordat ik tekende. Affijn, dat leverde een hoop onrust op bij de betreffende weeg/meet mevrouw, wat dat was toch in het geheel niet gebruikelijk. Op mijn antwoord dat het toevallig wel over mijn kind ging, en ik gewoon wilde weten waar ik voor tekende, mocht ik dan het dossier inzien, echter wel onder toezicht van de arts (overigens weer 1 die ik nog nooit gezien had ).

Goed, ik dat op mijn gemakje doorgelezen, getekend, en toen vertelde die arts dat hij, omdat het het laatste bezoek was, nog een verslag zou maken van zijn indruk van Freek, en dat dat nog bij het dossier gevoegd zou worden. Waar ik dus al voor getekend had .

Wat vinden jullie? Je hebt toch gewoon recht om te weten wat er over jou/ je kind gedocumenteerd wordt, of maak ik het nou allemaal veel te moeilijk?
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_36131289
Nee je hebt helemaal gelijk!!!
Ik kan me helemaal niet herinneren dat ik wat getekend heb voor Bo!!!!
Bij de volgende afspraak voor Jans ga ik dat gelijk eens navragen.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_36131338
Ik zou ook graag willen weten wat zo'n arts over mijn kind te vertellen heeft. Helemaal als die arts zijn verslag maakt op basis van een keer zien en het verslag van andere artsen en vpk-en.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_36131347
O wacht de laatste keer (die 4 jaar inenting) is Geer meegegaan. Eens even aan hem vragen straks. Ik kan me het bijna niet voorstellen dat hij iets getekend heeft.
Het voelt heerlijk!!!!
pi_36131382
Ja maar ook als je wel telkens dezelfde arts heb. Met die van ons klikt het niet zo. Maar het kan ook zijn dat het prima klikt maar dat je toch allebei een hele andere kijk op bepaalde dingen hebt.
Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 17 maart 2006 @ 22:50:10 #6
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_36131464
Ik had het er laatst met een vriendin over (ze heeft 3 kinderen) maar die kon het zich ook niet herinneren, dus misschien is het iets van de laatste tijd? Zou kunnen natuurlijk.
pi_36131511
Maar het inzien moet volgens mij altijd mogen. In het ziekenhuis mag dat toch ook. Volgens mij mag je zelfs een kopietje van het verslag wat naar school gaat vragen.
Het voelt heerlijk!!!!
pi_36131541
Ik heb dacht ik bij het bezoek van de wijkvpk voor de hielprik en intake ook iets getekend. Dat ging ook over de overdracht dacht ik. Stom eigenlijk dat ik niet eens meer weet wat ik heb getekend. Nouja eigenlijk ook niet zo heel verwonderlijk, het was in mijn kraamweek.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_36131566
die lui zijn weirdddddd
niet normaal gewoon!
ulk heb schoon genoeg van al die papers en die mensen die oordelen
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_36131623
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 22:51 schreef jessie het volgende:
Volgens mij mag je zelfs een kopietje van het verslag wat naar school gaat vragen.
Er gaat niets naar school, de schoolarts is van de GGD.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 23:01:02 #11
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_36131773
Dat schreef ik ook , maar als het nu echt niet goed zou gaan met je kind op school, wordt de schoolarts toch ook betrokken in het overleg daarover?

En ik heb er op zich niets op tegen hoor, maar ik wil gewoon graag weten wat erin staat (aan de reacties te zien was ik de eerste die erom vroeg ), zèker als ik ervoor moet tekenen. Overigens heb ik ook in het ziekenhuis met de geboorte van mijn kinderen, gewoon mijn en hun dossier ingezien. Lag op de kamer zelfs.
pi_36131795
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 22:55 schreef r_one het volgende:

[..]

Er gaat niets naar school, de schoolarts is van de GGD.
Ik bedoelde inderdaad de schoolarts!
Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 17 maart 2006 @ 23:04:34 #13
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_36131878
Ik begreep dat wel hoor Jessie . Maar heb je het nou al aan Geer gevraagd? Je ziet, ik ben een vrouw met een missie
pi_36132040
quote:
Op vrijdag 17 maart 2006 23:01 schreef Leah het volgende:
Dat schreef ik ook , maar als het nu echt niet goed zou gaan met je kind op school, wordt de schoolarts toch ook betrokken in het overleg daarover?
Niet zonder toestemming van de ouders. Mocht je kind iets onder de leden hebben, daardoor minder presteren of zo en school signaleert dat, dan worden jullie als ouders eerst uitgenodigd door de leerkracht en/of IB-er.

Samen kun je dan bekijken of het handig is de schoolarts in te schakelen.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 23:15:58 #15
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_36132177
Ah, duidelijk . Maar goed, daar gaat het eigenlijk niet over, waar het mij om gaat is dat het eigenlijk vreemd is dat je geacht wordt te tekenen voor iets wat je in principe niet ingezien hebt.
Ik bedoel, ik zie mijn dossier bij de huisarts ook niet, maar ik hoef daar ook niet voor te tekenen.
pi_36132328
Aan de ene kant vreemd inderdaad, aan de andere kant vertelde die arts wel open en eerlijk dat hij nog een verslag over Freek gaat toevoegen. Nou kom ik niet veel in OUD en weet niet hoe "apart" jullie mannetje is/was, maar kan dat een reden zijn voor een apart verslag?
.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 23:27:12 #17
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_36132460
Inmiddels niet meer, denk ik. Het ging (zoals ik het begrepen heb) om het verslag wat hij zou maken van zijn indruk van Freek.
pi_36132585
Hmm, is voor hem niet meer dan een momentopname, je zei dat hij de zoveelste arts was en je hem niet eerder hebt gehad. En dan al een indruk hebben ...
Ik denk dat het niet meer dan een formaliteit is, net zoals jullie ondertekening (toestemming tot overdracht van het dossier).
Maar blijf je twijfels houden, zou ik t.z.t. de schoolarts hier eens naar vragen.
.
  vrijdag 17 maart 2006 @ 23:39:34 #19
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_36132708
Ik heb geen twijfels, want hij zei dat hij "tevreden" was, wat dat dan ook moge zijn . Maar ik vind de gang van zaken gewoon vreemd.
pi_36133003
Ik bedoel ook niet twijfels over Freek, maar twijfels over deze gang van zaken. Niks mis met positief-kritische ouders hoor.
.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 00:00:47 #21
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_36133183
Lijkt me ook niet
  zaterdag 18 maart 2006 @ 01:30:57 #22
46794 Berkery
Fat bastard
pi_36134713
Het dossier is vrij om in te kijken is ons verteld na de geboorte van Zoë.
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_36135990
Leah Geer heeft niks getekend. Volgens mij is ons in het begin net als bij Jelief verteld dat het naar de schoolarts overgedragen zou worden en of we dat goed vonden. Het verloop werd toen zeg maar verteld. Maar ik heb nooit wat hoeven tekenen.
Het voelt heerlijk!!!!
  zaterdag 18 maart 2006 @ 11:02:27 #24
24188 Belana
kloon van belana
pi_36137618
mmmm... leah, ik zou het ook willen inzien denk ik. Idd zeker als je ervoor moet tekenen. Daar is niks mis mee lijkt me, aangezien het over jouw kind gaat. Voor zover ik weet is het dossier ook vrij om in te kijken (althans hier wel). Ze doen hier ook altijd heel open erover, het dossier ligt op tafel bij de arts en ze laat vaak dingen zien eruit. Maar wij hebben ook maar 2 artsen geloof ik, iig niet zoveel verloop als bij jou. Maar goed, ik zou het gewoon vragen of je dat rapport dan mag lezen als je dat wilt, lijkt me een hele normale vraag
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 18 maart 2006 @ 11:10:45 #25
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_36137756
Ik heb niks getekend qua overdracht. Volgens mij werd er gewoon gezegd dat het dossier naar de GGD ging.
Heb ik niks achter gezocht, ben er verder niet op gaan doorvragen.
Ik ben soms misschien wat naief en (te) goed van vertrouwen, denk ik.
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')