Afgelopen week had Freek zijn laatste CB afspraak, en het was mij bekend dat je dan moet tekenen voor de overdracht van het dossier naar de schoolarts.
Aangezien Freek toch altijd een wat "apart" mannetje is geweest, en wij echt IEDER bezoek een andere arts/vpk gezien hebben, wilde ik het dossier eerst doorlezen voordat ik tekende. Affijn, dat leverde een hoop onrust op bij de betreffende weeg/meet mevrouw, wat dat was toch in het geheel niet gebruikelijk. Op mijn antwoord dat het toevallig wel over mijn kind ging, en ik gewoon wilde weten waar ik voor tekende, mocht ik dan het dossier inzien, echter wel onder toezicht van de arts (overigens weer 1 die ik nog nooit gezien had
![]()
).
Goed, ik dat op mijn gemakje doorgelezen, getekend, en toen vertelde die arts dat hij, omdat het het laatste bezoek was, nog een verslag zou maken van zijn indruk van Freek, en dat dat nog bij het dossier gevoegd zou worden. Waar ik dus al voor getekend had
![]()
.
Wat vinden jullie? Je hebt toch gewoon recht om te weten wat er over jou/ je kind gedocumenteerd wordt, of maak ik het nou allemaal veel te moeilijk?