abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47496469
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 00:48 schreef Nashje het volgende:
[afbeelding]

Zo blijft Wesley natuurlijk niet met z'n beentjes bij de grond...
pi_47496479
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 00:49 schreef Radegast het volgende:

[..]

pi_47496504
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 00:49 schreef Radegast het volgende:

[..]

en davids dan
  woensdag 21 maart 2007 @ 01:43:53 #279
131561 Nega
AFC AJAX
pi_47497261
Allebei met de beentjes in de lucht
All we know is rocks and presidents like Mount Rushmore
pi_47498617
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 00:45 schreef Mr.Mills het volgende:
Geinige foto's:

[afbeelding]
[afbeelding]

Ohja, foto's zijn trouwens van Pics United .
Goed dat je het even zegt, anders komen ze misscien klagen dat hun naam nergens zichtbaar is
Zeker mooie foto's!
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  woensdag 21 maart 2007 @ 09:16:39 #281
92733 SiemeN
De Postbode.
pi_47499882
Als Huntelaar én Sneijder verkocht zouden worden dan beginnen we weer van voren af aan ben ik bang..
Ik hoop dat onze afwezigheid op het grote toneel in Europa wat dit betreft in ons voordeel kan werken.
Op maandag 4 juni 2007 00:56 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Ik noemde mijn vriendin per ongeluk SiemeN tijdens de seks. Ze kon het begrijpen.
  woensdag 21 maart 2007 @ 09:20:00 #282
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_47499954
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 09:16 schreef SiemeN het volgende:
Als Huntelaar én Sneijder verkocht zouden worden dan beginnen we weer van voren af aan ben ik bang..
Ik hoop dat onze afwezigheid op het grote toneel in Europa wat dit betreft in ons voordeel kan werken.
Ajax moet zich aan de onderhandelingstafel eens wat harder opstellen (zoals PSV in het verleden), als men Wesley Sneijder en/of Klaas Jan Huntelaar zo graag willen hebben, dan maar voor de absolute hoofdprijs.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  woensdag 21 maart 2007 @ 09:22:03 #283
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_47499997
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 09:20 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Ajax moet zich aan de onderhandelingstafel eens wat harder opstellen (zoals PSV in het verleden), als men Wesley Sneijder en/of Klaas Jan Huntelaar zo graag willen hebben, dan maar voor de absolute hoofdprijs.
Lijkt me ook niet dat ajax de 2 belangrijkste spelers voor een fooi laat vertrekken toch?
For those involved, No explanation is necessary
For those who are not, No explanation is possible
  woensdag 21 maart 2007 @ 09:22:26 #284
92733 SiemeN
De Postbode.
pi_47500009
Precies. Een beetje Tony Montana attitude.
Op maandag 4 juni 2007 00:56 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Ik noemde mijn vriendin per ongeluk SiemeN tijdens de seks. Ze kon het begrijpen.
  woensdag 21 maart 2007 @ 09:23:03 #285
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_47500023
Ach, ondanks een vormcrises is Van der Vaart ook voor 5 miljoen vertrokken. Als je erover nadenkt wat 'ie in 't shirt van Ajax heeft laten zien is dat natuurlijk belachelijk.
pi_47500077
Ik ben van mening dat Ajax in deze situatie (weinig internationaal succes dus minder geld) wel verplicht is elk jaar 1 topper te verkopen om het financieele plaatje gezond te houden. Dat betekend natuurlijk niet dat beide dan meteen verkocht moeten worden. Als Sneijder als enige vertrekt deze zomer kan ik er mee leven, mits we de volle mik er voor vangen (~ 15mil.). Maduro mag opzich wel blijven zolang hij zich kan schikken in een reserverol zolang hij niet in vorm is.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  woensdag 21 maart 2007 @ 09:28:54 #287
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_47500153
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 09:23 schreef twi het volgende:
Ach, ondanks een vormcrises is Van der Vaart ook voor 5 miljoen vertrokken. Als je erover nadenkt wat 'ie in 't shirt van Ajax heeft laten zien is dat natuurlijk belachelijk.
Met nog 1 jaar contract kon je op dat moment (dus met vormcrisis en een reeks van blessures achter de rug) niet veel meer verwachten denk ik.
For those involved, No explanation is necessary
For those who are not, No explanation is possible
  woensdag 21 maart 2007 @ 09:36:22 #288
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_47500344
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 09:25 schreef Pritt het volgende:
Ik ben van mening dat Ajax in deze situatie (weinig internationaal succes dus minder geld) wel verplicht is elk jaar 1 topper te verkopen om het financieele plaatje gezond te houden. Dat betekend natuurlijk niet dat beide dan meteen verkocht moeten worden. Als Sneijder als enige vertrekt deze zomer kan ik er mee leven, mits we de volle mik er voor vangen (~ 15mil.). Maduro mag opzich wel blijven zolang hij zich kan schikken in een reserverol zolang hij niet in vorm is.
Je moet juist omgekeerd handelen. Ajax zit al jaren in een dip en kan het lijden om eens niet een speler te verkopen. Die 5,6 miljoen is natuurlijk gewoon peanuts als je Sneijder kwijt zou kunnen raken voor minstens het driedubbele.

Wil je Ajax de vernieling in helpen dan ga je nu verkopen vanwege het draaien van verlies.
  woensdag 21 maart 2007 @ 09:38:19 #289
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_47500404
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 09:22 schreef PyTh het volgende:

[..]

Lijkt me ook niet dat ajax de 2 belangrijkste spelers voor een fooi laat vertrekken toch?
Lijkt me ook niet, maar Ajax heeft mij in dat opzicht wel meer teleurgesteld. Kijk, Ajax hoeft beide helemaal niet kwijt, liever niet zelfs. Maar als een club ze héél graag wilt hebben, dan maar voor de hoofdprijs.
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_47500485
Nou ja, de enige die echt nooit verkocht had moeten worden is Zlatan toendertijd. En voor Chivu was wel een aardig bedrag, maar qua termijnen was het stom gedaan.

Huntelaar blijft sowieso nog wel een seizoen, worden we nog kampioen blijft Sneijder ook nog zeker een seizoen.
  woensdag 21 maart 2007 @ 09:42:29 #291
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_47500536
Worden we kampioen, dan vertrekt Sneijder. En worden we geen kampioen en missen we voorronde CL zie ik 'm ook wel vertrekken.
  woensdag 21 maart 2007 @ 09:45:13 #292
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_47500612
Wesley Sneijder riep drie seizoenen geleden al dat hij enkel afscheid zou nemen met een landstitel, maar op zich denk ik dat hij komende zomer ook al weg zou willen. Toch is het wel een type dat alleen naar een échte topclub wilt en in een HSV geen verbetering ziet, misschien dat dat onze redding is?
pi_47500615
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 09:36 schreef twi het volgende:

[..]

Je moet juist omgekeerd handelen. Ajax zit al jaren in een dip en kan het lijden om eens niet een speler te verkopen. Die 5,6 miljoen is natuurlijk gewoon peanuts als je Sneijder kwijt zou kunnen raken voor minstens het driedubbele.

Wil je Ajax de vernieling in helpen dan ga je nu verkopen vanwege het draaien van verlies.
Nee maar je moet realistisch blijven dat je niet boven je stand gaat leven door niks te verkopen. We hebben op dit moment wel een aantal spelers rondlopen voor een hoog salaris die nooit meer verkocht gaan worden of voor peanuts (Stam, Davids, Perez). Ik wil graag geen situatie creeren zoals Feyenoord op dit moment heeft omdat ze structureel teveel uitgaven. Tuurlijk zou het het beste zijn als Ajax financieel zo gezond zou zijn dat Sneijder uberhaupt niet verkocht hoeft te worden. Maar als we in een situatie komen waar Barca bijvoorbeeld wel geintreseerd is om 15 miljoen neer te leggen dan moeten we niet star aan zijn contract vast houden. Gun die jongen dan dat stapje omhoog en koop zelf 2 topverdedigers die ons dan ook weer beter maken.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_47500774
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 09:42 schreef twi het volgende:
Worden we kampioen, dan vertrekt Sneijder. En worden we geen kampioen en missen we voorronde CL zie ik 'm ook wel vertrekken.
Ik denk het juist niet.

Dan ga je de CL in met een team met Stam, Gabri, Davids, Huntelaar, Babel, Heitinga, Emanuelson en Sneijder. Dat is dan lekker voetballen hoor .

En nogmaals, vergeet dat EK niet. Zoals Heitinga het laatst al zei, je kan beter naar een topclub gaan met 150+ wedstrijden achter je naam en als de basisspeler van het Nederlands elftal ipv als een jong, klein jochie die ergens in Nederland leuk voetbalde, om het even zwart/wit te stellen.
  woensdag 21 maart 2007 @ 09:55:38 #295
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_47500855
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 09:52 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Ik denk het juist niet.

Dan ga je de CL in met een team met Stam, Gabri, Davids, Huntelaar, Babel, Heitinga, Emanuelson en Sneijder. Dat is dan lekker voetballen hoor .

En nogmaals, vergeet dat EK niet. Zoals Heitinga het laatst al zei, je kan beter naar een topclub gaan met 150+ wedstrijden achter je naam en als de basisspeler van het Nederlands elftal ipv als een jong, klein jochie die ergens in Nederland leuk voetbalde, om het even zwart/wit te stellen.
Als je inderdaad de huidige selectie ziet, dan moet je concluderen dat we dit seizoen zwaar teleurstelllen. Maar wiens schuld is dat? Van de trainer/coach, Henk ten Cate dus? Als je blijft spelen met de huidige 4-1-2-1-2-opstelling en je blijft gevrijwaard van ernstige blessures, dan heb je gewoon een heerlijk team dat van iedereen kan winnen!
  woensdag 21 maart 2007 @ 09:57:30 #296
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_47500912
Ik weet niet of spelers zo denken eigenlijk, met welk team ze volgend jaar de CL in gaan. Misschien op de leeftijd van Cocu, maar als Sneijder straks de CL in kan gaan met Ronaldinho, Eto'o, Xavi, Puyol, Zambrotta en Messi dan staat dat best in contrast met wat Ajax hem te bieden heeft.

Z'n "belofte" is inderdaad een kampioenschap, dus als dat bereikt is, is 'ie "vrij". Bereikt hij dat niet wil hij CL spelen. Kan Ajax hem dat niet bieden, "dan maar zonder kampioenschap vertrekken".
pi_47501032
we zullen wel zien.. t is nu toch maar koffiedik kijken...
pi_47501623
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 09:22 schreef PyTh het volgende:

[..]

Ik mag het hopen van niet, al vang je er 30 miljoen voor of meer, als je weer van voor af aan mag beginnen schiet er ook niemand mee op. Behalve Jeroen Slop .
Secrets never die. Only people.
pi_47501894
quote:
woensdag 21 maart 2007 door Ron Schiltmans

Het Nieuwe Ajax

Het beste nieuws kwam deze week uit Rotterdam, waar Theo Lucius meldde in geen 100 jaar voor Ajax te willen voetballen. Dat was bijzonder geruststellend. Kunnen we weer opgelucht slapen. Op dit moment kan ik geen Feyenoorder bedenken die bij Ajax níet op de tribune zou zitten.Toch denk ik met weemoed terug aan de tijd dat de Rotterdammers nog meetelden in de Eredivisie. Al moet je daar wel een steeds beter geheugen voor hebben.

We mogen gerust spreken van een historische 18e maart 2007. Mocht ik het bejaardentehuis ooit halen, dan zal ik tot mijn laatste ademstoot de verpleging onderhouden over die beruchte wedstrijd in het Eindhovense. Het wereldschot van Sneijder zal elk jaar van grotere afstand zijn. En als ze aandachtig genoeg luisteren zal ik het aandoenlijke vreugdegebaar van scheidsrechter Braamhaar, na het verleende voordeel en het daar op volgende vernederende doelpunt van Perez, blijven voordoen. Dát was nog eens plezier in je goed betaalde werk! Iets wat je in de gezondheidszorg natuurlijk niet hoeft uit te leggen. De scout van Liverpool moet zondagmiddag zijn ogen uit zijn Spionkop hebben gekeken. Was dit het PSV van de kwartfinale Champions League? Hún tegenstander? Het stond er toch echt op zijn programmaboekje: PSV - Ajax. Hij zal nog tijdens de wedstrijd besloten hebben de uitslag maar niet naar het thuisfront door te bellen. Ze zouden hem toch niet geloofd hebben. Zeker weer dronken die gast.

Samen met PSV maakte Ajax de competitie zondag weer enigszins spannend, ook al lijken 5 punten achterstand, met nog 5 wedstrijden te gaan, nét iets teveel van het goede. Het programma van Ajax is op papier makkelijker en is dus moeilijker. We hebben dit seizoen vooral tegen de zogenaamde kleintjes motivatieproblemen en daarom zullen we in de zomer op het strand nog vaak aan die vreselijke zondagmiddag op Spangen en aan die 2-2 in de ArenA tegen Excelsior terugdenken. Ook krijg ik het maffe dansje van Aad de Mos maar niet van mijn netvlies. Vitesse leverde een wereldprestatie door een 0-2 achterstand in een 4-2 overwinning om te buigen en die 8 punten gaan ons uiteindelijk allemaal opbreken. Ik ben dit seizoen te vaak door een onherkenbaar Ajax teleurgesteld om nu nog in een titel te geloven.

Achteraf hadden we Edgar Davids beter meteen in de zomer kunnen halen, want met hem in het team zijn we nog ongeslagen. Edgar was zondagmiddag hard op weg naar het doelpunt van het jaar, maar het was bijzonder sneu voor hem dat keeper Gomes nooit heeft geleerd dat je richting doel altijd naar de grond moet koppen. Echt vreselijk jammer. Bovendien is Edje toe aan een nieuwe bril, want door dat gele glas lijken alle ballenjongens bij PSV dezelfde haarkleur te hebben. Je zag het (achteraf verkeerde) ventje met Davids shirt hardop twijfelen of hij het wel wilde hebben. En híj was door de fanatieke Ajacied niet uitgefoeterd. Wat moet je als jeugdspeler van PSV bovendien met een Ajaxshirt? Op Marktplaats zetten? Je moeder poetsdoeken van laten maken? Al zou hij natuurlijk niet de eerste jeugdige PSV-er met een Ajaxhart zijn. Ene Klaas Jan Huntelaar ging hem al voor. Volgens mij wordt iedereen trouwens als Ajacied geboren, want elk mens houdt toch van aanvallend voetbal? Verkeerde vrienden en dito vaders maken in een jongensjeugd vervolgens meer kapot dan je lief is.

Ajax was er mede verantwoordelijk voor dat ik zonder obstakels met de bal aan de voet zorgeloos door mijn jeugd dribbelde. In een tijd dat een aanstaande live uitzending van een Europacupwedstrijd of interland nog voorpaginanieuws was. Op mijn eerste trainingspak naaide mijn moeder een stukje wit stof, waar ik met viltstift zo sierlijk mogelijk "AJAX" op had geschreven. Het kille woord merchandise was nog niet uit Amerika onze kant op gewaaid. We maakten ons nog niet druk over beursgang, tankgracht of nieuwe Ajaxlogo. Alles was precies zoals we dachten dat het goed was. Ik zag mijn helden op eindeloze woensdagavonden in zwart-wit tegen en met hun Europese tegenstanders spelen, vocaal begeleid door het onvergetelijke stemgeluid van Herman Kuiphof. Ik moet als baby wel haast gedacht hebben dat dát de stem van mijn vader was, zo vaak klonk hij voor mijn gevoel door de woonkamer. Kortom: "Ik was een kind en wist niet beter, dan dat 't nooit voorbij zou gaan", zoals Sonneveld jaren daarvoor al in prachtig sentiment had bezongen in het mooiste Nederlandse lied aller tijden: Het Dorp.

Mijn hele wereld speelde nog 4-3-3 en het spelletje leek er voor uitgevonden. "Achterover leunen en de tegenstander het spel laten maken" bestond alleen in het Italiaans en iedere Nederlandse club had nog aanvallende intenties. Maar de spelopvatting en bijbehorende uitvoering van Ajax was uniek en zou dat jaren lang blijven. Inmiddels hebben we al een paar keer kennis gemaakt met het Nieuwe Ajax. Met 4-4-2 in een uitwedstrijd, maar ook weer nét iets anders dan de rest, dus tóch weer uniek. Ten Cate laat de rechterkant open en laat Babel avonturieren op links. In het midden mag Huntelaar zich eindelijk concentreren op dát wat hij wel aardig onder de knie heeft: scoren. Zodra het spelverloop het toelaat en zodra de tegenstander denkt het Ajax-spel eindelijk door te hebben, brengt Henk alsnog een rechtsbuiten. Dit werd de verdwaasde PSV-ers zondag uiteindelijk noodlottig.

Ik ben een echt gewoontemens en moet zelfs wennen aan de krant op tabloidformaat. Dat Ajax inmiddels zijn vleugelspel in uitwedstrijden niet meer als heilig beschouwt, gaat mij al tijden aan het hart en ik heb nog wel even nodig voordat ik daar aan gewend zal zijn. Maar zo'n uitbundig verjaardagsfeest als afgelopen zondag in Eindhoven zou dat moeizame proces voor mij wel eens aanmerkelijk kunnen gaan versnellen. Dit nieuwe Ajax kwam uit alle richtingen en schoot uit alle standen. Dat kan zelfs ík op deze manier niet langer saai en verdedigend noemen. "Ik bewonder en geniet als een Ajacied schiet. En de arme Gomes, die ziet het niet." De rijke Ajax-historie heeft er weer een onvergetelijk hoogtepunt bij. Het kon onderhand wel weer eens. En het smaakt naar meer. Veel meer.

Ron Schiltmans
Secrets never die. Only people.
pi_47501943
Sneijder heeft een clausule in zijn contract mbt de hoogte van een transfersom. Ik geloof dat deze 9 milj. is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')