abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 maart 2007 @ 11:39:53 #1
166669 dvunz
krijg de ..........geilerituzz
pi_47466249
als je net iemand kent(leert kennen)
hoelang duurt dat dan voor je gaat neuken en waar ligt dat aan?

als je beide chemie voelt ongeacht of je elkaar 5min of 5wkn kent?
als je beide elkaar eerst echt hebt leren kennen?
als je beide teveel gezopen hebt en geil bent?
in een opwelling?
puur op afspraak(sexdate) ?

zelf heb ik als vereiste;het moet mijn smaak zijn en een bepaalde klik/chemie zijn
of dat nu in paar min is of na tijdje..als goed voelt gebeurt het

game on.....
het leven is net een ROOS ziet er mooi uit maar je kan je lelijk bezeren
pi_47466509
Bij mij gaat het ook pas gloeien bij die klik..
De ene keer is het nadat ik echt iemand leer kennen..
En ja het is ook wel eens voorgekomen dat op dezelfde avond we de lakens nog hebben gedeeld..
Ligt aan de persoon.. En de chemie tussen ons..
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_47466607
Wanneer er niks nuttigs uit haar mond komt, kun je er beter iets in stoppen
  dinsdag 20 maart 2007 @ 11:50:19 #4
158277 Michellll
Techno junkie
pi_47466644
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 11:49 schreef Pakspul het volgende:
The weekend has landed. All that exists now is clubs, drugs, pubs and parties. Ive got 48 hours off from the world, man. Im gonna blow steam outa my head like a screaming kettle and talk codshit to strangers all night.
pi_47466801
Dat varieert. Als ik het gevoel heb dat dit echt bijzonder gaat worden, dat er een relatie inzit, of als het meisje in kwestie misschien een beetje onervaren is, dan kan het alleen maar leuk en spannend zijn om te wachten. Of dat de moeite waard is merk je snel genoeg.

Als je in de kroeg o.i.d iemand oppikt, en je bent allebei geil, dan hoef je niet lief te doen of elkaar het gevoel te geven dat het heel speciaal gaat worden. Dus, dan beginnen we al in een steegje ergens onderweg naar huis.

En alle tussenliggende vormen zijn mogelijk. Het ligt er maar net aan wat voor chemie er is. Ik heb een keer een date gehad waarop we de hele nacht alleen maar elkaar hebben liggen aankijken, en dat was een behoorlijk intense en sexy ervaring. Maar gek genoeg is er toen helemaal niks gebeurd, dat gebeurde pas tijdens de 2e date. Ongetwijfeld had ze van harte meegedaan als ik 'r op die eerste avond had vastgepakt, maar dan was de spanning wel weg geweest, nu kon die er tijdens de vervolg-date op een behoorlijk heftige manier alsnog uit. Als we die eerste keer al hadden geneukt, was er misschien wel veel minder interessants geweest om die tweede keer naar uit te kijken.

Het ligt er dus maar net aan hoe spannend je het wachten voor jezelf wilt maken
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  dinsdag 20 maart 2007 @ 12:01:14 #6
168840 Sant
Jealousy is a Motherf*cker!!
pi_47466997
quote:
hahaha
Geluk is een richting..... geen PUNT!!!!
Shit... Ik heb eigenlijk helemaal geen geweldige opmerking...
pi_47467020
Als de chemie er is en het moment ernaar is, of dat nu na 1 minuut is of na een jaar
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_47467050
ik moet iig geval gevoelens voor de ander hebben.... ...ik ga zeker niet met iemand die ik amper ken neuken...
  dinsdag 20 maart 2007 @ 12:04:44 #9
71513 _Liquid_
Pimp maintenance
pi_47467107
altijd exact na 1,72 minuut
:r Patty Brard :r
pi_47467735
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 12:02 schreef juon_jacket1 het volgende:
ik moet iig geval gevoelens voor de ander hebben.... ...ik ga zeker niet met iemand die ik amper ken neuken...
Same here
"Yesterday is history, tomorrow is a mystery. But today is a gift, that is why they call it 'the present'."
  dinsdag 20 maart 2007 @ 12:27:25 #11
168840 Sant
pi_47467848
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 12:02 schreef juon_jacket1 het volgende:
ik niet..

Waarom zou je een gloednieuwe geweldige fiets kopen voordat je er uberhaupt raad mee weet..
Ik doe aan oefening, waardoor ik optimaal gebruik kan maken van mijn DAARNA pas "aan te schaffen" gloednieuwe geweldige mooie, leuke nieuwe fiets...

If you get what i mean...

edit: wat NIET wil zeggen dat ik met ieder willekeurig wijf de koffer in duik... maar t is wel eens voorgekomen jah..
one night stands..
pi_47468170
Bij een one night stand ben je minder kritisch natuurlijk.
Maar bij mogelijk "relatie materiaal" duurt het meestal wel langer voordat ik met iemand het bed in spring. Ik zou ook niet met iemand een relatie willen waar ik de eerste avond al sex mee heb gehad.

Nou moet ik heel eerlijk zijn dat het langste dat ik ooit heb gewacht met sex, 12 dagen was...En het kortst was 3 uur nadat ik die persoon had leren kennen...
Ik ben het misschien niet eens met jou, en jij bent het misschien niet eens met mij. Maar laten we het daar dan over eens zijn.
pi_47469532
Waarom geen relatie aangaan met iemand waarmee je wel gelijk in bed beland eigenlijk?

Als dat persoon nu gewoon supertof is, je dat persoon helemaal ziet zitten, wat is dan het probleem?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_47469590
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 13:18 schreef erodome het volgende:
Waarom geen relatie aangaan met iemand waarmee je wel gelijk in bed beland eigenlijk?

Als dat persoon nu gewoon supertof is, je dat persoon helemaal ziet zitten, wat is dan het probleem?
het gevoel van sletheid? 'ik speel nog een tijdje hard-to-get...'
  dinsdag 20 maart 2007 @ 13:21:20 #15
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_47469598
zodra de rohypnol werkt.
zzz
  dinsdag 20 maart 2007 @ 13:22:07 #16
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_47469616
Hoe lang het duurt ligt vooral aan de andere partij. .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  dinsdag 20 maart 2007 @ 13:23:57 #17
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_47469662
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 13:18 schreef erodome het volgende:
Omdat voor sommige mensen sex iets speciaals is, en toch net een iets andere waarde heeft dan een potje monopoly ?
zzz
pi_47469714
ene keer was het 3 maanden wachten andere keer was het eerst sex daarna relatie
pi_47469905
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 13:23 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Omdat voor sommige mensen sex iets speciaals is, en toch net een iets andere waarde heeft dan een potje monopoly ?
Die mensen gaan toch al niet het bed in met iemand zo snel, het gaat hier om met iemand naar bed gaan snel en daardoor iemand uitsluiten voor een relatie.

Stel, je komt iemand tegen, je hebt een hartstikke leuke avond en je beland in bed samen, vanuit die redenering, waarom dat persoon dan al bij voorbaat uitsluiten voor en relatie?
  dinsdag 20 maart 2007 @ 13:31:45 #20
168840 Sant
pi_47469915
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 13:23 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

kzou met een meid waarmee ik serieus iets wil beginnen echt niet meteen sex willen hebben... dat komt en moet in zo'n situatie opgebouwd worden...
pi_47469930
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 13:20 schreef SlimShady het volgende:

[..]

het gevoel van sletheid? 'ik speel nog een tijdje hard-to-get...'
En zodra je dat dan een keer niet gedaan hebt moet je iemand snel weggooien omdat je anders jezelf een slet vindt, kortom, je doet dingen waar je eigenlijk niet achter staat?
  dinsdag 20 maart 2007 @ 13:32:53 #22
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_47469946
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 11:47 schreef Tally het volgende:
Bij mij gaat het ook pas gloeien bij die klik..
De ene keer is het nadat ik echt iemand leer kennen..
En ja het is ook wel eens voorgekomen dat op dezelfde avond we de lakens nog hebben gedeeld..
Ligt aan de persoon.. En de chemie tussen ons..
Amen!
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_47470431
Als het klikt ga ik over tot seks. En soms vind ik het leuker om hard to get te spelen, of als ik iemand echt leuk vind doe ik ook rustig aan. Maar als het op seksueel gebied lijkt te gaan klikken, dan kan ik vrij snel overgaan tot seks.
pi_47470579
is 'zodra het klikt' niet eigenlijk een andere benaming voor 'als ik geil ben'
pi_47470681
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 13:51 schreef SlimShady het volgende:
is 'zodra het klikt' niet eigenlijk een andere benaming voor 'als ik geil ben'
Nee hoor.. Ik kan met iemand een klik hebben en dan gaan we naar de bios..
Of een boek lezen of een film kijken
Als het maar de juiste klik is..
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 14:43:26 #26
128287 quickie1985
Always & Forever..
pi_47472361
douwen en dumpen ?
O+ <<! Keep it coming - Did u know the time is now !>><<! Keep it coming - Never ever take me down !>><<! Keep it coming - Take this like its understood !>><<! Keep it coming - Bad boys in the neighborhood !>> Jump-Hard Style 4 Life! O+
  dinsdag 20 maart 2007 @ 14:54:32 #27
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_47472819
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 11:39 schreef dvunz het volgende:
als je net iemand kent(leert kennen)
hoelang duurt dat dan voor je gaat neuken en waar ligt dat aan?

als je beide chemie voelt ongeacht of je elkaar 5min of 5wkn kent?
als je beide elkaar eerst echt hebt leren kennen?
als je beide teveel gezopen hebt en geil bent?
in een opwelling?
puur op afspraak(sexdate) ?

zelf heb ik als vereiste;het moet mijn smaak zijn en een bepaalde klik/chemie zijn
of dat nu in paar min is of na tijdje..als goed voelt gebeurt het

game on.....
Pff, zodra het goed voelt, zodra en een bepaalde klik / chemie aanwezig is.
Bij de ene is dat de 1e date, bij de ander is dat na 2 maanden.
Ligt er helemaal aan, zijn geen regels voor, volg je gevoel.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_47474163
Tegenwoordig wacht ik tot ik iemand beter ken dan alleen zijn naam, voorheen wel eens anders geweest, en neuken duurt dus vaak nog wat langer, groei ik liever naar toe. Het duurt wat langer, maar ik heb uiteindelijk wel vaker en langer lol van het langer wachten.
Liefde en infectie
pi_47474465
Gaat om een bepaalde klik vs lust.

* het.ismij mompelt iets met 3 dagen regel
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
  dinsdag 20 maart 2007 @ 15:55:41 #31
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_47475118
uhm mag je dan tot aan het neuken je "neukertje" aanhouden?
pi_47475437
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 15:55 schreef fransbreda het volgende:
uhm mag je dan tot aan het neuken je "neukertje" aanhouden?
Nee das weer fout.
Je kan je neukertje wel even in de "koelkast" zetten.
back-up recovery plan Erg belangrijk!!
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
  dinsdag 20 maart 2007 @ 16:32:23 #33
166508 ajf
Ik vind van niet
pi_47476596
Ben happy single en wil dat voorlopig blijven. Heb dus momenteel alleen one-night stands, wat ik overigens wel eerlijk zeg. Heeft ze daar geen zin in dan even goede vrienden.
Op donderdag 4 februari 2010 23:33 schreef suikertaartje het volgende: ajf, poppekontje, ik hou van je!
Op zaterdag 30 april 2011 23:01 schreef Huppelmuts het volgende:
ajf is de enige kakkerlak waar ik een uitzondering voor maak :9~
pi_47479675
als ie stijf is
Geile Breezerhoer!
Webicon max 100kB, geen 508kB
  dinsdag 20 maart 2007 @ 18:03:37 #35
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_47479979
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 16:05 schreef het.ismij het volgende:

[..]

Nee das weer fout.
Je kan je neukertje wel even in de "koelkast" zetten.
back-up recovery plan Erg belangrijk!!
das mooi ik heb 2 koelkasten en een vriezer
  dinsdag 20 maart 2007 @ 20:02:30 #36
155242 kalemero
Ik heb gesproken!
pi_47484671
Mocht ik iemand echt leuk en de moeite waard vinden om er wat mee te willen dan wacht ik liever met de sex.
De kans op een serieuze relatie is in mijn ogen een stuk kleiner als je gelijk het nest induikt. Beetje een afknapper voor beide partijen.
pi_47484803
Niet zo snel..vooral niet als ik echt een langere relatie erin zie dan duurt het nog wel even..
Sex date doe ik eigenlijk niet aan..
Heb wel 1 keer snel seks gehad.. voelde heel goed allemaal en we hadden toen net een relatie. maar dat is helemaal mis gelopen.. dus kijk voortaanwel meer uit..
pi_47488000
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 20:02 schreef kalemero het volgende:
Mocht ik iemand echt leuk en de moeite waard vinden om er wat mee te willen dan wacht ik liever met de sex.
De kans op een serieuze relatie is in mijn ogen een stuk kleiner als je gelijk het nest induikt. Beetje een afknapper voor beide partijen.
Maar waarom dan, je vindt elkaar leuk, dan ga je een beetje kunstmatig van elkaar afblijven omdat dat zo hoort, doe je dat niet dan ren je snel weg ook al is dat persoon verder super...

Ik vat dat niet zo goed, waar zit dat in, moet ook zeggen dat ik geen ervaring heb met gelijk het bed induiken en daarna een lange relatie, heb keurig 2 weken gewacht bij mijn man, misschien dat mensen er slechte ervaringen bij hebben ofzo, weet het niet.

Ben gewoon nieuwschierig, maar het is tot nu toe lastig gebleken daar een antwoord op te krijgen(gaat niet alleen om fok), wat is het probleem van bij elkaar in bed belanden en elkaar dan gewoon een kans geven, dus een relatie aangaan.
Dus echt van je bent met iemand die je heel leuk vindt in bed beland op die eerste date, waarom is dat een afknapper, waarom is dat dan bij voorbaat al geen serieus relatiematriaal meer?

Ik zie ook wel de waarde van even wachten in hoor, daar niet van, is erg leuk dat begin, spanning die opbouwt, de dingetjes die je doet die steeds verder uitbreiden enzo, elkaar wat beter leren kennen voordat je daaraan begint...

Stel gewoon, je spreekt met iemand af, overdag, dat wordt avond en uiteindelijk wordt dat ook nacht, dat persoon is echt ontzettend leuk, het klikt gewoon geweldig, de chemie is er, je komt lekker overeen, je lacht samen, je praat samen, echt gewoon helemaal goed.
Wat is daar dan mis mee?
pi_47490333
Zoals je al zegt, het is de spanning die je normaal opbouwd voordat je sex hebt met iemand waar je een relatie mee hoopt te krijgen. Je leert elkaar eerst kennen, vertrouwen (zover dat kan in zo'n korte tijd), het is het aftasten etc. Je wordt eerst verliefd en daarna komt de sex.

Wanneer je eerst sex hebt, is de basis dus eigenlijk sex. Natuurlijk kan je daarna nog verliefd worden, maar ikzelf heb eigenlijk na een on night stand nooit meer contact gehad met die persoon, gewoon omdat het alleen om de sex ging.

En nog een punt, wanneer je verliefd op iemand bent en je hebt voor het eerst sex samen, en mijn ervaring is dat de eerste keer meestal tegen valt door de zenuwen, is dat niet erg...de 2e keer is vaak stukken beter. Maar bij een one-night stand kan slechte sex echt een afknapper zijn, nog een reden om dan niet verder te gaan (je bent immers niet verliefd).
Ik ben het misschien niet eens met jou, en jij bent het misschien niet eens met mij. Maar laten we het daar dan over eens zijn.
pi_47490576
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 22:06 schreef DDBtje het volgende:
...

En nog een punt, wanneer je verliefd op iemand bent en je hebt voor het eerst sex samen, en mijn ervaring is dat de eerste keer meestal tegen valt door de zenuwen, is dat niet erg...de 2e keer is vaak stukken beter. Maar bij een one-night stand kan slechte sex echt een afknapper zijn, nog een reden om dan niet verder te gaan (je bent immers niet verliefd).
Eensch

Daarnaast:
Ikzelf heb geen ervaring met een one-night stand. Maar het lijkt me dat je daar aan begint omdat er een zekere spanning (klik) is tussen twee personen. Seks gehad; spanning weg, remmingen terug. Opstaan en wegwezen lijkt me dan een natuurlijke reactie.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 22:45:57 #41
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_47492479
vraag.. wanneer is het op 16 jarige leeftijd 'goed' om met de ander de eerste x te gaan neuken?
is 4 weken snel?

ik denk namelijk dat je op mijn leeftijd nog wat minder snel met iemand neukt dan op 18, 20, 30 jarige leeftijd.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 23:15:02 #42
155242 kalemero
Ik heb gesproken!
pi_47493851
[quote]Op dinsdag 20 maart 2007 21:16 schreef erodome het volgende:
Maar waarom dan, je vindt elkaar leuk, dan ga je een beetje kunstmatig van elkaar afblijven omdat dat zo hoort, doe je dat niet dan ren je snel weg ook al is dat persoon verder super..
Kunstmatig wil ik het niet noemen daar ik de behoefte niet heb om gelijk alles te willen zien,voelen en proeven.[het is in feite nog een vreemde]
Knuffelen en zoenen heb ik geen problemen mee.

Ik vat dat niet zo goed, waar zit dat in, moet ook zeggen dat ik geen ervaring heb met gelijk het bed induiken en daarna een lange relatie, heb keurig 2 weken gewacht bij mijn man, misschien dat mensen er slechte ervaringen bij hebben ofzo, weet het niet.

Daar heb je een punt. Ben er vaker achtergekomen dat het enkel om de sex te doen was.En achteraf voelt dat gewoon niet goed.Je kan wel zeggen dat het ook met slechte ervaringen te maken heeft, ja.
De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik zelf ook een tijd heb gekend dat ik dacht; wat de man kan, kan ik ook...en heb daar ook naar gehandeld
.

Ben gewoon nieuwschierig, maar het is tot nu toe lastig gebleken daar een antwoord op te krijgen(gaat niet alleen om fok), wat is het probleem van bij elkaar in bed belanden en elkaar dan gewoon een kans geven, dus een relatie aangaan.
Dus echt van je bent met iemand die je heel leuk vindt in bed beland op die eerste date, waarom is dat een afknapper, waarom is dat dan bij voorbaat al geen serieus relatiematriaal meer?

Iemand kan wel leuk zijn/doen..maar met welke bedoeling? Om je het nest in te krijgen? Daar kom je alleen achter als je de tjid neemt om elkaar wat beter te leren kennen.Iemand die alleen wil scoren is voor mij geen relatiemateriaal..[leuk woord btw] Je weet het dus niet..en iemand die echt leuk is zal na een paar dates alleen maar leuker worden toch?!
Of juist niet, maar dan kun je in ieder geval blij zijn dat je er niet mee naar bed bent geweest

Ik zie ook wel de waarde van even wachten in hoor, daar niet van, is erg leuk dat begin, spanning die opbouwt, de dingetjes die je doet die steeds verder uitbreiden enzo, elkaar wat beter leren kennen voordat je daaraan begint...

Idem..het geeft net dat beetje Xtra om wat moeite voor elkaar te doen

Stel gewoon, je spreekt met iemand af, overdag, dat wordt avond en uiteindelijk wordt dat ook nacht, dat persoon is echt ontzettend leuk, het klikt gewoon geweldig, de chemie is er, je komt lekker overeen, je lacht samen, je praat samen, echt gewoon helemaal goed.
Wat is daar dan mis mee?

Daar is helemaal niks mis mee!! Dat zeg ik ook niet. Ieder moet doen waar hij/zij prettig bij voelt.
Persoonlijk wacht ik liever gewoon omdat ik me daar het prettigst bij voel.Het hoeft ook geen maanden te duren, ik ben ook maar een mens , en zeker als alles aanwezig is zoals chemie,een goede klik enz..
Misschien heeft leeftijd, ervaringen en [gevormd] karakter daar wat mee te maken..?
pi_47494132
quote:
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_47494154
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 22:45 schreef GSbrder het volgende:
vraag.. wanneer is het op 16 jarige leeftijd 'goed' om met de ander de eerste x te gaan neuken?
is 4 weken snel?

ik denk namelijk dat je op mijn leeftijd nog wat minder snel met iemand neukt dan op 18, 20, 30 jarige leeftijd.
Wanneerhet goed is, is niet te zeggen, maar wat wel scheelt is de wijze waarop je t doet.
Is het in een donker steegje omdat je op je eerste uitgaansavond een leuke meid tegen komt of omdat je iemand langer leuk vindt. Het kan bij wijze een jaar duren voor je er aan toe bent en kan ook op de eerste dag losbarsten.
Zelf probeer ik wel altijd voor de eerste keer met een nieuwe meid altijd eerst een paar weekjes de spanning de spanning te laten. dan is de seks vaak fijner vind ik.
Minder snel neuken dan op oudere lkeeftijd weet ik niet, je bent ook nog ongeremd en hebt geen idee wat je te wachten staat.
Liefde en infectie
pi_47494398
De ene keer dat ik haar leuk vind, pas bij verkering. Bij de ander gelijk de eerste nacht.
pi_47494592
Drie weken, geen uur meer of minder. Altijd drie weken. Dat is de enige juiste termijn. Dat geldt trouwens altijd, overal, en voor iedereen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_47495895
als je getrouwd bent
pi_47495946
Gewoon, wanneer ik er zin in heb.
ik ben het mannetje in de chinese kamer
pi_47496143
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 23:21 schreef Augustus_Thijs het volgende:

[..]

klopt als een specht!
Geile Breezerhoer!
Webicon max 100kB, geen 508kB
  woensdag 21 maart 2007 @ 02:48:33 #50
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_47497821
Klik plus opwelling.
Meestal tijdens het zoenen op een welondoordachte goede plek.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')