abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47460610
Binnen nu en een half jaar ga ik een occasion kopen, en ik vroeg me af of er hier mensen zijn die wat handige tips/gebruikerservaringen/alternatieven weten.

Het gaat om een budget tot 20.000 euro, dat is echt de max grens.
Kilometerstand tot 75000, eventueel tot de 100000 mocht het de moeite zijn.
En vanaf 2002.

Voor de rest een redelijk luxe auto, met alle opties, dus leren bekleding, electrische spiegels en ramen, airco, en noem maar op. En een beetje pit bij voorkeur

Nu heb ik al wat rondgekeken, en de volgende auto's zijn al wel kanshebbers:

Jaguar X-Type
Lexus IS200 of 300
Subary Legacy
Volvo S60
Volvo C70
Mitsubishi Galant
BMW 3 serie
BMW 5 serie

Vooral de X-Type lijkt me wel wat. Lekker luxe, zie je niet vaak, en erg mooi van buiten en van binnen. En de Lexus is een goede 2e.

Alleen ik kan er niet echt veel bruikbare gebruikerservaringen over vinden....

En zitten er auto's tussen die ik echt links moet laten liggen om wat voor reden dan ook ?

En zijn er nog leuke alternatieven die ik over het hoofd zie? Alfa 156, Peugeot 407, Citroen C5 etc zijn al afgevallen, daar heb ik simpelweg niks mee.

Bij voorbaat dank
pi_47460708
De Jag is gebaseerd op de Ford Mondeo, hij deelt heel veel onderdelen met de Mondeo, iets wat je terugziet in de kwaliteit van de auto (positief), zelf vind ik de X-type niet super fijn rijden, maar dat ligt er ook aan wat je prettig vind, vlot is hij wel, zolang je de 2.0 v6 maar niet koopt. Zorg dat je er een hebt met het navigatie systeem, dit een prettig en goed werkend systeem.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_47461820
lexus....
fijn rijgedrag waarmee je ook best sportief door de bochten kunt....
luxe is oke, kwaliteit is helemaal oke, uiterlijk ook
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_47462058
ik weet niet Zelf zou ik gaan voor een S60
Legacy zal wel de meeste luxe geven voor die centen.
Calm down, please!
pi_47462469
Volvo schijnt nogal krap bemeten te zijn voor passagiers. Een bmw 3 zou ik zeker niet kopen als je ook nadenkt over een Lexus of Jag aangezien dat toch wel een beetje een standaard auto is, datzelfde geldt een beetje voor de mitshubishi.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_47463033
Pas op bij Jaguar, het is en blijft engels he. Electronische problemen en onderhoudskosten zijn niet gering

Ikzelf zou zoiets niet in overweging nemen. Tuurlijk het is een auto die niet iedereen heeft, het is wat exclusiefs, maar denk ook aan de restwaarde. Persoonlijk denk ik dat die Jag eerder in waarde zakt dan die Lexus, Volvo en de BMW
pi_47463973
vriendin van me rijdt een jag....zij zegt altijd : als je een jag gaat rijden, dan moet je er twee kopen : eentje om in te rijden terwijl de andere gerepareerd wordt.......

alle andere merken die je noemt hebben geen klasse en geen stijl, je moet dus een volvo hebben.
pi_47465350
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 10:22 schreef bluebit het volgende:
vriendin van me rijdt een jag....zij zegt altijd : als je een jag gaat rijden, dan moet je er twee kopen : eentje om in te rijden terwijl de andere gerepareerd wordt.......
Een vriendin van je of Jeremy Clarkson?
pi_47465426
nope, vriendin.....(het verschil tussen een meisje en jeremy clarkson is me duidelijk)..

rijdt overigens die sportcoupe van jag, xjs, als ik me niet vergis.
pi_47466217
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 11:11 schreef bluebit het volgende:
nope, vriendin.....(het verschil tussen een meisje en jeremy clarkson is me duidelijk)..

rijdt overigens die sportcoupe van jag, xjs, als ik me niet vergis.
Toevallig zat ik laatst Topgear te kijken en toen kwam die zin ook voorbij, vandaar...
pi_47466535
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 11:38 schreef duckes het volgende:

[..]

Toevallig zat ik laatst Topgear te kijken en toen kwam die zin ook voorbij, vandaar...
ow, da's wel heel sterk....zover ik weet heeft die vriendin geen relatie oid met Jeremy.
ik weet alleen dat ze een jaartje of twee geleden bij me was op een winterse dag, en om een reuze teddybeer in de auto te krijgen (ze had een net een baby), moest het dak van de xjs even ingeklapt worden, en vervolgens ging het dak niet meer terug.....ze had de jaguar net terug uit de garage wegens dit probleem.

en op dat moment vertelde ze me deze zin....vanaf dat moment kijk ik ook anders tegen jaguars aan.
pi_47469223
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 11:47 schreef bluebit het volgende:

[..]

ow, da's wel heel sterk....zover ik weet heeft die vriendin geen relatie oid met Jeremy.
ik weet alleen dat ze een jaartje of twee geleden bij me was op een winterse dag, en om een reuze teddybeer in de auto te krijgen (ze had een net een baby), moest het dak van de xjs even ingeklapt worden, en vervolgens ging het dak niet meer terug.....ze had de jaguar net terug uit de garage wegens dit probleem.

en op dat moment vertelde ze me deze zin....vanaf dat moment kijk ik ook anders tegen jaguars aan.
Een XJS is echt een kutauto (maar wel een hele fijne ), kwalitatief niet te vergelijken met een mondeo X-type.
pi_47469291
Jaguar X-Type - Rijdt super, veel onderhoud
Lexus IS200 of 300
Subary Legacy
Volvo S60
Volvo C70
Mitsubishi Galant
BMW 3 serie - BMW's vanaf 2001 zijn heerlijke auto's, relatief weinig onderhoud en betrouwbaar
BMW 5 serie - Idem

Nieuwe BMW 535 rijdt heeeeerlijk
pi_47469402
Het voordeel van de X-type is dat het op de logo's en uiterlijk na, nergens een Jaguar is, maar een Ford Mondeo. Dus je krijgt goede lekkere stoelen, fijn rijgedrag (comfortabel maar niet te zacht) en een goede kwaliteit, zovel van bouwen als materialen. In die tijd dat ik bij Jaguar heb gewerk,t zijn er nooit echte problemen geweest met een X-type, simpelweg omdat de Mondeo al een poosje op de markt was.

Alle auto's in deze klasse hebben gemeen trouwens dat ze niet zo groot zijn van binnen, de S60 is waarschijnlijk het ruimste, de 3/5-serie en Jaguar zijn erg klein achterin, zeker met leren bekleding.
pi_47469432
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 13:09 schreef Jeffo het volgende:
Jaguar X-Type - Rijdt super, veel onderhoud
Lexus IS200 of 300
Subary Legacy
Volvo S60
Volvo C70
Mitsubishi Galant
BMW 3 serie - BMW's vanaf 2001 zijn heerlijke auto's, relatief weinig onderhoud en betrouwbaar
BMW 5 serie - Idem

Nieuwe BMW 535 rijdt heeeeerlijk
Het onderhoud van een X-type is het goedkoopste in z'n klasse in een span van 100.000km, in een span van 200.000km is zelfs een peugeot 307 nog duurder om te rijden (dit qua totaal onderhoud; brandstof, belasting en verzekering niet meegerekend)
pi_47469510
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 13:14 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Het onderhoud van een X-type is het goedkoopste in z'n klasse in een span van 100.000km, in een span van 200.000km is zelfs een peugeot 307 nog duurder om te rijden (dit qua totaal onderhoud; brandstof, belasting en verzekering niet meegerekend)
Ik krijg vrij veel negatieve realties over electronica, ramen, cabrio's die niet meer open of dicht gaan etc. Met BMW nog nooit echte problemen gehad, de de ramen van oude 3 serie wel trouwens Maar nieuwe 3, 5, x5 en m3 nog niets aan het handje. Porsche wel veel gezeik mee btw, had ik niet verwacht......
pi_47469730
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 13:17 schreef Jeffo het volgende:

[..]

Ik krijg vrij veel negatieve realties over electronica, ramen, cabrio's die niet meer open of dicht gaan etc. Met BMW nog nooit echte problemen gehad, de de ramen van oude 3 serie wel trouwens Maar nieuwe 3, 5, x5 en m3 nog niets aan het handje. Porsche wel veel gezeik mee btw, had ik niet verwacht......
Je weet volgens mij niet echt waar je het over hebt

De X-type wordt niet door Jaguar maar door Ford gemaakt, net als alle Jaguars vanaf 2003 ongeveer. Alle problemen waar jij het over hebt gaan over de oude Jaguars, die zijn waardeloos inderdaad, maar daar hebben we het hier niet over. Ik heb meerdere X-types verkocht en ingekocht, zovel nieuw als gebruikt, ik heb niet zovaak auto's gezien die zo mooi blijven en zonder problemen.
Het enige waar ze snel last van hebben is steenslag, dus als je een X-type zit met gespoten bumper + motorkap, dan is dat waarschijnlijk daarom (bij zwarte X-types helaas een must ).

Ik geloof dat de onderhouds en onderdelen prijzen van Jaguar vs Volvo ongeveer 60% vs 100% zijn. Zoiets herinner ik me tenminste van mn calculaties die ik maakte.
pi_47469909
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 13:26 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Je weet volgens mij niet echt waar je het over hebt

De X-type wordt niet door Jaguar maar door Ford gemaakt, net als alle Jaguars vanaf 2003 ongeveer. Alle problemen waar jij het over hebt gaan over de oude Jaguars, die zijn waardeloos inderdaad, maar daar hebben we het hier niet over. Ik heb meerdere X-types verkocht en ingekocht, zovel nieuw als gebruikt, ik heb niet zovaak auto's gezien die zo mooi blijven en zonder problemen.
Het enige waar ze snel last van hebben is steenslag, dus als je een X-type zit met gespoten bumper + motorkap, dan is dat waarschijnlijk daarom (bij zwarte X-types helaas een must ).

Ik geloof dat de onderhouds en onderdelen prijzen van Jaguar vs Volvo ongeveer 60% vs 100% zijn. Zoiets herinner ik me tenminste van mn calculaties die ik maakte.
Problemen zijn niet merk-gebonden maar gebonden aan waar het model wordt gemaakt. Engeland staat erom bekend niet de meest kwalitatieve bouwsels af te leveren. Niet alle Mondeo's (far from) komen uit Engeland.
Calm down, please!
  dinsdag 20 maart 2007 @ 13:35:27 #20
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_47470038
Aangezien je de 5 serie ook aangeeft

Misschien is de Jaguar S-type wat voor je. Die zijn wel te vinden voor ¤20k uit '02 met een ton op de teller (3.0 V6)

Persoonlijk zou ik voor de Lexus gaan, enorm betrouwbaar en rijdt ook lekker vlot, wel de 200 nemen. De 300 is alleen in automaat geleverd volgens mij en die vind ik het niet halen bij automaten van BMW/Mercedes.
Enige nadeel van de IS is het interieur, dat is gewoon niet mooi
pi_47470196
De 2.5 V6 vond ik echt zo traag als dikk stront! Deze bak heeft mij echt niet kunnen overtuigen.

Wel lekker dat je bij de automaat niet elke keer je voet op de rem hoeft te houden om te wisselen van N naar D enzo.
pi_47470317
Alternatieven:

Honda Accord (laatste model)
Renault Laguna GT
Chrysler Crossfire
Calm down, please!
pi_47470658
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 13:43 schreef Googolplexian het volgende:

Alternatieven:

Honda Accord (laatste model)
Renault Laguna GT
Chrysler Crossfire
Dat zijn niet bepaald auto's die in het executive rijtje thuis horen dus ik denk dat die afvallen. De Accord en Laguna zitten in de auto ranglijsten een segment lager als de IS/C-klasse/3-serie/X-type/S60.

Ik weet uit mn hoofd niet exact welke segmenten ze in zitten, F en G waren het volgens mij.
pi_47471802
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 13:53 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Dat zijn niet bepaald auto's die in het executive rijtje thuis horen dus ik denk dat die afvallen. De Accord en Laguna zitten in de auto ranglijsten een segment lager als de IS/C-klasse/3-serie/X-type/S60.

Ik weet uit mn hoofd niet exact welke segmenten ze in zitten, F en G waren het volgens mij.
Ik vind een simpele 3 serie ook niet echt exclusief......
  dinsdag 20 maart 2007 @ 14:59:05 #25
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_47472996
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 14:29 schreef Jeffo het volgende:

[..]

Ik vind een simpele 3 serie ook niet echt exclusief......
Executive is wat anders als exclusief
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')