Een vriendin van je of Jeremy Clarkson?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 10:22 schreef bluebit het volgende:
vriendin van me rijdt een jag....zij zegt altijd : als je een jag gaat rijden, dan moet je er twee kopen : eentje om in te rijden terwijl de andere gerepareerd wordt.......
Toevallig zat ik laatst Topgear te kijken en toen kwam die zin ook voorbij, vandaar...quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:11 schreef bluebit het volgende:
nope, vriendin.....(het verschil tussen een meisje en jeremy clarkson is me duidelijk)..
rijdt overigens die sportcoupe van jag, xjs, als ik me niet vergis.
ow, da's wel heel sterk....zover ik weet heeft die vriendin geen relatie oid met Jeremy.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:38 schreef duckes het volgende:
[..]
Toevallig zat ik laatst Topgear te kijken en toen kwam die zin ook voorbij, vandaar...
Een XJS is echt een kutauto (maar wel een hele fijnequote:Op dinsdag 20 maart 2007 11:47 schreef bluebit het volgende:
[..]
ow, da's wel heel sterk....zover ik weet heeft die vriendin geen relatie oid met Jeremy.
ik weet alleen dat ze een jaartje of twee geleden bij me was op een winterse dag, en om een reuze teddybeer in de auto te krijgen (ze had een net een baby), moest het dak van de xjs even ingeklapt worden, en vervolgens ging het dak niet meer terug.....ze had de jaguar net terug uit de garage wegens dit probleem.
en op dat moment vertelde ze me deze zin....vanaf dat moment kijk ik ook anders tegen jaguars aan.
Het onderhoud van een X-type is het goedkoopste in z'n klasse in een span van 100.000km, in een span van 200.000km is zelfs een peugeot 307 nog duurder om te rijdenquote:Op dinsdag 20 maart 2007 13:09 schreef Jeffo het volgende:
Jaguar X-Type - Rijdt super, veel onderhoud
Lexus IS200 of 300
Subary Legacy
Volvo S60
Volvo C70
Mitsubishi Galant
BMW 3 serie - BMW's vanaf 2001 zijn heerlijke auto's, relatief weinig onderhoud en betrouwbaar
BMW 5 serie - Idem
Nieuwe BMW 535 rijdt heeeeerlijk
Ik krijg vrij veel negatieve realties over electronica, ramen, cabrio's die niet meer open of dicht gaan etc. Met BMW nog nooit echte problemen gehad, de de ramen van oude 3 serie wel trouwensquote:Op dinsdag 20 maart 2007 13:14 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Het onderhoud van een X-type is het goedkoopste in z'n klasse in een span van 100.000km, in een span van 200.000km is zelfs een peugeot 307 nog duurder om te rijden(dit qua totaal onderhoud; brandstof, belasting en verzekering niet meegerekend)
Je weet volgens mij niet echt waar je het over hebtquote:Op dinsdag 20 maart 2007 13:17 schreef Jeffo het volgende:
[..]
Ik krijg vrij veel negatieve realties over electronica, ramen, cabrio's die niet meer open of dicht gaan etc. Met BMW nog nooit echte problemen gehad, de de ramen van oude 3 serie wel trouwensMaar nieuwe 3, 5, x5 en m3 nog niets aan het handje. Porsche wel veel gezeik mee btw, had ik niet verwacht......
Problemen zijn niet merk-gebonden maar gebonden aan waar het model wordt gemaakt. Engeland staat erom bekend niet de meest kwalitatieve bouwsels af te leveren. Niet alle Mondeo's (far from) komen uit Engeland.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 13:26 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Je weet volgens mij niet echt waar je het over hebt
De X-type wordt niet door Jaguar maar door Ford gemaakt, net als alle Jaguars vanaf 2003 ongeveer. Alle problemen waar jij het over hebt gaan over de oude Jaguars, die zijn waardeloos inderdaad, maar daar hebben we het hier niet over. Ik heb meerdere X-types verkocht en ingekocht, zovel nieuw als gebruikt, ik heb niet zovaak auto's gezien die zo mooi blijven en zonder problemen.
Het enige waar ze snel last van hebben is steenslag, dus als je een X-type zit met gespoten bumper + motorkap, dan is dat waarschijnlijk daarom (bij zwarte X-types helaas een must).
Ik geloof dat de onderhouds en onderdelen prijzen van Jaguar vs Volvo ongeveer 60% vs 100% zijn. Zoiets herinner ik me tenminste van mn calculaties die ik maakte.
Dat zijn niet bepaald auto's die in het executive rijtje thuis horenquote:Op dinsdag 20 maart 2007 13:43 schreef Googolplexian het volgende:
Alternatieven:
Honda Accord (laatste model)
Renault Laguna GT
Chrysler Crossfire
Ik vind een simpele 3 serie ook niet echt exclusief......quote:Op dinsdag 20 maart 2007 13:53 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Dat zijn niet bepaald auto's die in het executive rijtje thuis horendus ik denk dat die afvallen. De Accord en Laguna zitten in de auto ranglijsten een segment lager als de IS/C-klasse/3-serie/X-type/S60.
Ik weet uit mn hoofd niet exact welke segmenten ze in zitten, F en G waren het volgens mij.
Executive is wat anders als exclusiefquote:Op dinsdag 20 maart 2007 14:29 schreef Jeffo het volgende:
[..]
Ik vind een simpele 3 serie ook niet echt exclusief......
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |