abonnement Unibet Coolblue
pi_48517336
quote:
Op donderdag 19 april 2007 21:32 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Ik ben helemaal niet verzot op Canon. Hier op FOT zitten redelijk wat Pentax-schutters. Prima spul voor te krijgen en ook hier geldt dat de beurzen en ebay/marktplaats perfekt zijn om materiaal aan te schaffen. Voor een veel zachtere prijs dan voor de Canon-freaks
En dan heb je het natuurlijk niet over de museumstukken (MF, russisch en ander exotisch spul) waar jij normaal gesproken mee fotografeert Volgens mij zit het moderne Pentax-spul namelijk gewoon op de normale marktprijs
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_48522897
quote:
Op donderdag 19 april 2007 21:14 schreef freud het volgende:
Nikon en Canon hebben gewoon kwalitatief de beste spullen en de meeste keuze. Met het oog op doorgroei is het zonde om met Sony te beginnen, en dan alle spullen te moeten verkopen als je verder dan een bepaald punt wil gaan.
Heb je toevallig enig idee wat voor aanbod er is (komt) van Minolta/Konica-Minolta/Sony/Carl Zeiss lenzen en accesoires? Bovendien zijn er op de PMA twee nieuwe body's aangekondigd (semi-pro & pro), waar erg veel van te verwachten valt. Vergeet hierbij even niet dat Sony de grootste speler is op de CCD markt, en ook CMOS wel enigszins onder de knie heeft. Samen met de glas-expertise van KM en CZ zou je zelfs kunnen constateren dat er veel potentie in zit.

Jouw argument geldt dus voor de 'ervaren' fotograaf, hoewel Minolta ook best veel aanhangers had. Ik denk dat vele Fok!ers relatief aan het begin van hun fotoloopbaan staan.
pi_48523025
quote:
Op donderdag 19 april 2007 23:24 schreef Flippit het volgende:

[..]

Heb je toevallig enig idee wat voor aanbod er is (komt) van Minolta/Konica-Minolta/Sony/Carl Zeiss lenzen en accesoires? Bovendien zijn er op de PMA twee nieuwe body's aangekondigd (semi-pro & pro), waar erg veel van te verwachten valt. Vergeet hierbij even niet dat Sony de grootste speler is op de CCD markt, en ook CMOS wel enigszins onder de knie heeft. Samen met de glas-expertise van KM en CZ zou je zelfs kunnen constateren dat er veel potentie in zit.

Jouw argument geldt dus voor de 'ervaren' fotograaf, hoewel Minolta ook best veel aanhangers had. Ik denk dat vele Fok!ers relatief aan het begin van hun fotoloopbaan staan.
je hebt absolut een punt.
maar vergeet niet dat KM uiteindelijk ten onder is gegaan door (met name) de concurrentie van Canon en Nikon tijdens de opkomst van de digitale camera. En ik denk niet dat dag gebeurd zou zijn als ze vanaf het begin af aan fantastisch spul hadden geproduceerd.
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
  FOK!fotograaf donderdag 19 april 2007 @ 23:53:25 #129
73911 ultra_ivo
pi_48523874
Helaas is het tegenwoordig niet zo dat de markleiers het beste spul produceren. Noch bij fotografie, noch bij andere zaken. Marketing en logistiek spelen een enorme rol. En daarin is Canon heel sterk. Wat niet wil zeggen dat hun producten ook altijd het beste zijn.
pi_48528801
quote:
Op donderdag 19 april 2007 23:53 schreef ultra_ivo het volgende:
Helaas is het tegenwoordig niet zo dat de markleiers het beste spul produceren. Noch bij fotografie, noch bij andere zaken. Marketing en logistiek spelen een enorme rol. En daarin is Canon heel sterk. Wat niet wil zeggen dat hun producten ook altijd het beste zijn.
Ik wilde net gaan zeggen, Canon heeft er een enorme reclamecampagne achter zitten die de 300D en de 350D erg populair heeft gemaakt.
Verder gold voor mij persoonlijk dat ik Canon goed vast kon houden en de rest niet (te groot), plus dat er dus veel spullen voor te krijgen zijn nieuw..
Oh en, ik ben gewoon niet zo'n Sony fan op het gebied van camera's (maar het zal allicht verbeterd zijn in de tussentijd)

Ieder z'n ding denk ik maar
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  FOK!fotograaf vrijdag 20 april 2007 @ 09:14:13 #131
18921 freud
Who's John Galt?
pi_48529228
quote:
Op donderdag 19 april 2007 23:24 schreef Flippit het volgende:

Heb je toevallig enig idee wat voor aanbod er is (komt) van Minolta/Konica-Minolta/Sony/Carl Zeiss lenzen en accesoires? Bovendien zijn er op de PMA twee nieuwe body's aangekondigd (semi-pro & pro), waar erg veel van te verwachten valt. Vergeet hierbij even niet dat Sony de grootste speler is op de CCD markt, en ook CMOS wel enigszins onder de knie heeft. Samen met de glas-expertise van KM en CZ zou je zelfs kunnen constateren dat er veel potentie in zit.

Jouw argument geldt dus voor de 'ervaren' fotograaf, hoewel Minolta ook best veel aanhangers had. Ik denk dat vele Fok!ers relatief aan het begin van hun fotoloopbaan staan.
Ja, heb wel een idee wat het aanbod is, maar als je de body en lenzen door hetzelfde bedrijf laat ontwerpen en produceren is de kwaliteit beter logischerwijs. Voor startende fotografen is het zeker geen regel om Nikon of Canon te nemen. Vooral Pentax vond ik zeer sterk en kwalitatief hoog. Het lastige is, dat als je echt serieus doorgroeit, je met 'die andere' merken, tegen een kwaliteitsplafond oploopt. Als je van plan bent ooit het serieus kiekjes schieten, in te ruilen voor was serieuzer werk, dan is het logisch dat je een merk kiest waarin je ook door kan groeien. Nikon en Canon hebben hierin gewoon hun sporen verdient, omdat ze over de hele range van kosten nu producten hebben. Je kan dus erg goed opschalen al naar gelang je eigen kunsten groeien.
quote:
Op donderdag 19 april 2007 23:53 schreef ultra_ivo het volgende:
Helaas is het tegenwoordig niet zo dat de markleiers het beste spul produceren. Noch bij fotografie, noch bij andere zaken. Marketing en logistiek spelen een enorme rol. En daarin is Canon heel sterk. Wat niet wil zeggen dat hun producten ook altijd het beste zijn.
Mja, aangezien de prof's als ze geen middenformaat gebruiken, bijna exclusief met Nikon of Canon schieten, komt echt niet door marketing alleen hoor... Als Canon met een opvolger van de 1Ds komt met een groter aantal mpx om het gat naar middenformaat te dichten, dan wordt het helemaal interessant!
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_48530106
Wat is middenformaat?
  vrijdag 20 april 2007 @ 09:50:12 #133
78027 FReNsJ
lekker zacht
pi_48530322
Een grotere sensor, zoals hasselblad ea gebruiken. de pixeldensity blijft +- hetzelfde, maar de sensor wordt veel groter, dus meer pixels en betere kwaliteit, of grotere 'dia' en meer kwaliteit.
Nieuw! nu met vleugje Finland.
Sinds 2011 ook met 50% extra Turkije!
pi_48530368
Ah vandaar dat 35mm kleinbeeld heet. Ik vind dat eigenlijk best groot al .
Ik mag van mezelf overigens niet op hasselblad linkjes klikken
  vrijdag 20 april 2007 @ 09:57:25 #135
78027 FReNsJ
lekker zacht
pi_48530571
klik dan toch gewoon op deze canon of nikon link als je dat wel durft
Nieuw! nu met vleugje Finland.
Sinds 2011 ook met 50% extra Turkije!
pi_48531341
  vrijdag 20 april 2007 @ 10:19:51 #137
117222 HMaster-II
<3 HMistress
pi_48531424
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 09:57 schreef FReNsJ het volgende:
klik dan toch gewoon op deze canon of nikon link als je dat wel durft
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
pi_48536420
quote:
Op donderdag 19 april 2007 23:53 schreef ultra_ivo het volgende:
Helaas is het tegenwoordig niet zo dat de markleiers het beste spul produceren. Noch bij fotografie, noch bij andere zaken. Marketing en logistiek spelen een enorme rol. En daarin is Canon heel sterk. Wat niet wil zeggen dat hun producten ook altijd het beste zijn.
Klopt, Canon is een kei in marketing, en dat is dubbel slim, want als je veel volume draait, kun je een grotere range objectieven bieden, en dat is ook een vorm van kwaliteit.

Overigens wordt je met echte bagger natuurlijk geen marktleider.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  vrijdag 20 april 2007 @ 13:17:20 #139
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_48537560
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 12:45 schreef Vliegvrager het volgende:
Klopt, Canon is een kei in marketing, en dat is dubbel slim, want als je veel volume draait, kun je een grotere range objectieven bieden, en dat is ook een vorm van kwaliteit.

Overigens wordt je met echte bagger natuurlijk geen marktleider.
Inderdaad en als ik bekijk hoe vaak ik Canon lenzen tegenkom in het prof gebied, dan denk ik zomaar dat dit niet (alleen) is omdat ze zulke goeie marketing hebben, denk alleen maar aan de witte toeters langs sport evenementen ....

Maar goed, voor sommigen zijn Canon een Nikon een pakketje schroot met een dun laagje chroom ofzo ....
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  FOK!fotograaf vrijdag 20 april 2007 @ 14:00:44 #140
73911 ultra_ivo
pi_48539296
De vraag is hoeveel mensen in de praktijk zo ver doorgroeien dat ze een pro-model nodig hebben. Pentax heeft iig de K10D op voorraad voor diegenen die wat meer willen. Ik heb bewust de overstap niet gemaakt.
  FOK!fotograaf vrijdag 20 april 2007 @ 14:06:30 #141
18921 freud
Who's John Galt?
pi_48539501
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 14:00 schreef ultra_ivo het volgende:
De vraag is hoeveel mensen in de praktijk zo ver doorgroeien dat ze een pro-model nodig hebben. Pentax heeft iig de K10D op voorraad voor diegenen die wat meer willen. Ik heb bewust de overstap niet gemaakt.
Er zijn genoeg FOTters die het verschil zien tussen een foto gemaakt met een sigma of met een L lens hoor, laat staan als je er zelf mee werkt! Een lens is niet alleen glas, maar ook de mechaniek, algoritmen en samenwerking met een body zijn erg bepalend.

PS
De K10D is imo gelijk met een 20D, max, en imo niet echt een (semi)pro toestel.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  FOK!fotograaf vrijdag 20 april 2007 @ 14:31:51 #142
73911 ultra_ivo
pi_48540490
Dat wat de fabrikant een pro of semi-pro model noemt hoeft niet altijd werkelijk die status te hebben. Dat verhaal ken ik al uit de fietsenwereld.
  vrijdag 20 april 2007 @ 15:13:09 #143
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_48542073
telt een Canon Pixma i5300 printer ook???

Die is sinds vandaag in de pocket!

* ForrestX wacht nu nog op zijn Nikon 50mm f/1.8
[TK] GVB Golfregels (NGF) Boeken + DVD
Just a little lovin', early in the mornin'
Beats a cup of coffee for startin' off the day.
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 20 april 2007 @ 15:51:33 #144
95752 crew  Chell
Kluns
pi_48543612
Mensen, misschien is het handig om de discussie die hier gevoerd wordt even te verhuizen naar een ander (nieuw) topic. Tis hier ietwat lichtelijk een beetje boel off topic aan het worden namelijk
  vrijdag 20 april 2007 @ 23:26:47 #145
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_48558544
* Rosbief meldt
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  FOK!fotograaf vrijdag 20 april 2007 @ 23:33:38 #146
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_48558761
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 23:26 schreef Rosbief het volgende:
* Rosbief meldt
Mooi. En beschrijf dan ook even wát je gekocht hebt. Liefst met prijs, ervaringen, waarom, hoe ie tot nu toe bevalt, etc, erbij gezet.

Maak 't een beetje leuk om te lezen!
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_48566727
Eindelijk stevighed :-) na een tijdje aangemodderd te hebben met een wankel vanguard statief die een blijkbaar iets te essentieel schroefje mistte, heb ik nu eindelijk een nette manfrotto staan :-) (055D+804RC2)

Kan ik eindelijk eens echt mooie foto's maken met mijn Sigma 600mm spiegelobjectiefje. Moet haast wel... Ik stond laatst met de vanguard in windkracht 4 en zelfs in de vogelhut zwabberde het beeld alle kanten op...
Calvin and Hobbes:
This one's tricky. You have to use imaginary numbers, like eleventeen...
Foto's:
http://www.flickr.com/photos/toondevries/
pi_48609851
Om het ff ontopic te houden: gister een Tamron 17-50 f2.8 gescoord, en me vandaag nog maar even bedacht en een bg-e1 met extra accu en handstrap besteld. Heb een paar klusjes binnenkort
Voor wat betreft die sigma 50-150 f2.8 die hierboven ergens genoemd wordt: ik ben ook erg benieuwd naar ervaringen. Staat ook op mijn verlanglijstje, namelijk.
pi_48620769
Gister een lensje van iemand overgenomen

Sigma 18-125 3.5-5.6 DC

Eindelijk weer een beetje groothoek
Veiligheid voor je vrijheid, vrijheid voor veiligheid.
  FOK!fotograaf maandag 23 april 2007 @ 14:34:04 #150
18921 freud
Who's John Galt?
pi_48632605
Ik heb een Spyder gekocht. Werd beetje kriebelig van die kleuren steeds. Helaas kan dat kreng maar 1 monitor calibreren. Stond dus niet echt duidelijk aangegeven. En aangezien ik er 4 gebruik, is dat nogal handig als detail.

Maar goed, nu maar 1 goeie monitor, dus dat is al een stap vooruit...

Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')