Nouja, last, last.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 21:57 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik heb er nooit zo'n last van eigenlijk.
Ik weet niet wat voor tv en wat voor beeldscherm je hebt, maar op een ouderwetse CRT TV zou je juist minder last moeten hebben van slechte rips, omdat een gemiddeld computerbeeldscherm veel scherper is dan een gemiddelde tv.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 21:56 schreef Jarno het volgende:
Ik download (van 24 en Lost dus) altijd de 350MB versies. Leuk om in een venster op je PC/Mac te bekijken, maar op tv had ik net aardig last van vlakvorming (teveel gecomprimeerd dus dacht ik) enzo. Dus ik ga toch maar eens de 700MB versies die ik altijd voorbij zie komen proberen.
PAL is volgens mij 720 by 576.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 22:04 schreef Jarno het volgende:
Op welke resolutie stel ik mijn TV eigenlijk in?
Ah okay, misschien was dat het want ik had 'm hoger dan dat staan geloof ik.quote:
De 350 en 700 MB rips zijn geen "echt" HD. Ze zijn wel geript van een HD bron (de afleveringen worden in HD uitgezonden), maar daarna dusdanig gecomprimeerd dat van de originele HD kwaliteit weinig over is. De 700 MB rips zullen wel iets beter zijn dan de 350 MB, maar op een beetje moderne tv zullen de 700 MB rips ook niet prettig kijkbaar zijn.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 21:57 schreef Tijn het volgende:
Ik heb wat afleveringen van Lost in HD-formaat gedownload, maar op m'n CRT TV zie ik echt totaal geen verschil met normale rips op een lagere resolutie.
De artifacts (blokvorming) zie ik in de 350 MB net zo veel/weinig als in de 700 MB versies.
Ik vind de afleveringen van 350 MB er eigenlijk al prima uitzienquote:Op dinsdag 20 maart 2007 23:19 schreef de_sapje het volgende:
[..]
De 350 en 700 MB rips zijn geen "echt" HD. Ze zijn wel geript van een HD bron (de afleveringen worden in HD uitgezonden), maar daarna dusdanig gecomprimeerd dat van de originele HD kwaliteit weinig over is. De 700 MB rips zullen wel iets beter zijn dan de 350 MB, maar op een beetje moderne tv zullen de 700 MB rips ook niet prettig kijkbaar zijn.
Oplossing: download de 1 GB of 1,5 GB rips. Als laatste optie heb je het "pure" HD formaat, de MPEG-2 Transport Streams. Dit zijn .ts of .mpg bestanden met een bitrate van ~10 Mbps en met een bestandsgrootte van rond de 4 a 5 GB.
Sinds kort wordt Lost echter ook uitgezonden met een nóg hogere bitrate, namelijk ~40 Mbps, wat resulteert in afleveringen van 12 GB (!) per aflevering. Beter kan je het niet krijgen.
Is die 12 GB niet gewoon een anders gecodeerde HD versie? Tenminste, ik neem aan dat die .TS en .MPG van 5 GB met h.264 zijn geencodeerd, en dan kun je voor Linux gebruikers wel een bestand van 12 GB krijgen met een iets meer standaard codering. Anders kan ik me niet echt indenken waar het verschil in gaat zitten.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 23:19 schreef de_sapje het volgende:
[..]
Oplossing: download de 1 GB of 1,5 GB rips. Als laatste optie heb je het "pure" HD formaat, de MPEG-2 Transport Streams. Dit zijn .ts of .mpg bestanden met een bitrate van ~10 Mbps en met een bestandsgrootte van rond de 4 a 5 GB.
Sinds kort wordt Lost echter ook uitgezonden met een nóg hogere bitrate, namelijk ~40 Mbps, wat resulteert in afleveringen van 12 GB (!) per aflevering. Beter kan je het niet krijgen.
Volgens mij heb je enkel een licentie op exact deze DVD, of een kopie ervan. Anders zou het behoorlijk slecht voor de HD-DVD en Blu-Ray verkopen zijnquote:Op dinsdag 20 maart 2007 23:38 schreef De_Hertog het volgende:
Andere vraag: hoe zit dat eigenlijk qua 'legaliteit'? Als je een dvd-box van Lost hebt heb je in feite een licentie op 'de content', dus dan zou de HD versie eigenlijk legaal te downloaden moeten zijn, toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |