Je hebt wel zoveel contact met hem dat je met zekerheid weet dat zijn gezin vluchtelingen zijn zonder werkvergunning?quote:Op vrijdag 6 april 2007 13:03 schreef kippevleugel het volgende:
Ja en een uitkering zonder sollicitatieplicht met een eenmalig daarbijbehorende gigantisch hoog bedrag om je huis in te richten. Bij mij beneden woont er zo'n gezin met 4 kinderen en toch wist deze meneer zijn rijbewijs te behalen en een auto te bekostigen en meer dan 2000,- euro in zijn tuin te stoppen. Zijn huis heeft ook alle luxe die een mens zich kan voorstellen.
Geen enkele Nederlander die dat krijgt, hoe zielig die ook mag zijn.
Hij misschien niet, maar ik heb ook ooit zulke onderburen gehad. Die waren er altijd heel eerlijk in dat ze naar NL waren gekomen om te profiteren van de "gastvrijheid"quote:Op vrijdag 6 april 2007 13:40 schreef Alicey het volgende:
[..]
Je hebt wel zoveel contact met hem dat je met zekerheid weet dat zijn gezin vluchtelingen zijn zonder werkvergunning?
Iedere Nederlander die urgent woonruimte nodig heeft krijgt voorrang.quote:Op vrijdag 6 april 2007 13:45 schreef sanger het volgende:
Als ze onder het generaal pardon vallen zijn het voor de wet Nederlanders. Waarom hun dus bevoorrechten op de "echte" Nederlander? Het is in feite discriminatie van de eigen bevolking.
Beschrijf 'urgent' eens...quote:Op vrijdag 6 april 2007 13:47 schreef Alicey het volgende:
[..]
Iedere Nederlander die urgent woonruimte nodig heeft krijgt voorrang.
1) Het zijn niet eens Nederlanders, waarom zou je ze dan voorrang geven?quote:Op vrijdag 6 april 2007 13:47 schreef Alicey het volgende:
[..]
Mee eens, maar volgens mij zijn er nu genoeg die geen woonruimte hebben danwel krijgen. Dus zouden de asielzoekers uit het generaal pardon in dat geval voorrang krijgen.quote:Op vrijdag 6 april 2007 13:47 schreef Alicey het volgende:
[..]
Na een GP zijn het Nederlanders.quote:Op vrijdag 6 april 2007 13:57 schreef rebel6 het volgende:
[..]
1) Het zijn niet eens Nederlanders, waarom zou je ze dan voorrang geven?
Niet. Het lijkt mij echter dat er voor die Nederlanders dezelfde regelingen gelden.quote:2) Wat maakt hun situatie urgenter dan bv. Nederlanders die een tijdje in het buitenland zijn geweest en geen woonruimte hebben bij terugkomst?
Het is geen zelfstandige woonruimte.quote:3) Wat is er mis met een AZC?
Dat probleem wordt inderdaad vergroot. Hoe je het wendt of keert moeten die mensen zich echter vestigen als ze een definitieve status hebben. Of je ze voorrang geeft of niet.quote:Op vrijdag 6 april 2007 14:00 schreef sanger het volgende:
[..]
Mee eens, maar volgens mij zijn er nu genoeg die geen woonruimte hebben danwel krijgen. Dus zouden de asielzoekers uit het generaal pardon in dat geval voorrang krijgen.
Overigens ook wel weer een slimme actie. En de regering maar zeuren dat de jeugd zolang thuis blijft wonen, maar ondertussen wel de eventueel beschikbare woonruimte weggeven
Waar ik eigenlijk op doel is dat er in NL al problemen zijn met huisvesting. Jongeren kunnen moeilijk het huis uit omdat er niets te vinden is zonder lange wachttijden of omdat het simpelweg niet te betalen is (of een combi van). Op deze manier zou dat probleem alleen maar vergroot worden.
Tsja... helaas een slecht voorbeeld, getuige al die mensen die na een scheiding op straat staan en het maar uit moeten zoeken...quote:Op vrijdag 6 april 2007 14:01 schreef Alicey het volgende:
[..]
Een voorbeeld zou zijn wanneer je geen zelfstandige woonruimte hebt.
Maar de vraag is waarom de regering doelbewust dit probleem vergroot met een GP.quote:Op vrijdag 6 april 2007 14:04 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat probleem wordt inderdaad vergroot. Hoe je het wendt of keert moeten die mensen zich echter vestigen als ze een definitieve status hebben. Of je ze voorrang geeft of niet.
Die situatie lijkt mij voor de NL regering indd urgenter omdat het daar om een Nederlander gaat, en niet om iemand die door illegaal lang in Nederland te verblijven het Nederlanderschap heeft verworven.quote:Op vrijdag 6 april 2007 14:09 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Tsja... helaas een slecht voorbeeld, getuige al die mensen die na een scheiding op straat staan en het maar uit moeten zoeken...
De rechterlijke macht voert rechtspraak uit conform wetten. Wanneer die wetten veranderen, zal de rechtspraak ook veranderen.quote:Op vrijdag 6 april 2007 14:09 schreef sanger het volgende:
[..]
Maar de vraag is waarom de regering doelbewust dit probleem vergroot met een GP.
het zijn niet voor niets uitgeprocedeerde asielzoekers. Ik zou me als rechterlijke macht, die de uitspraken doet in dergelijke zaken, toch eens afvragen of hun baantje nog wel nut heeft.
Naar mijn mening is dat net zo goed urgent,maar daar denken de meeste corporaties anders over idd.quote:Op vrijdag 6 april 2007 14:09 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Tsja... helaas een slecht voorbeeld, getuige al die mensen die na een scheiding op straat staan en het maar uit moeten zoeken...
maar de wetten veranderen m.i. niet, alleen wordt hen dispensatie verleend.quote:Op vrijdag 6 april 2007 14:12 schreef Alicey het volgende:
[..]
De rechterlijke macht voert rechtspraak uit conform wetten. Wanneer die wetten veranderen, zal de rechtspraak ook veranderen.
En waarom? Omdat ze anders bang zijn dat hun discriminatie wordt verweten? Discriminatie van een NL'er mag wel, maar van een "medelander" niet?quote:Op vrijdag 6 april 2007 14:12 schreef Alicey het volgende:
[..]
Naar mijn mening is dat net zo goed urgent,maar daar denken de meeste corporaties anders over idd.
Ergo, er wordt bij wet gesteld dat asielzoekers die voor bepaalde data bepaalde administratieve handelingen hebben verricht niet uitgezet hoeven te worden. Andere wetgeving dus.quote:Op vrijdag 6 april 2007 14:13 schreef sanger het volgende:
[..]
maar de wetten veranderen m.i. niet, alleen wordt hen dispensatie verleend.
Deze retoriek heb ik weinig zin in. Ik trek me terug uit deze discussie.quote:Op vrijdag 6 april 2007 14:14 schreef sanger het volgende:
[..]
En waarom? Omdat ze anders bang zijn dat hun discriminatie wordt verweten. Discriminatie van een NL'er mag wel, maar van een "medelander" niet.
Net als dat je een Turk geen Turk mag noemen, maar hij jou wel een kankerkaaskop.
Het is niet de bedoeling je weg te jagen hoor!quote:Op vrijdag 6 april 2007 14:15 schreef Alicey het volgende:
[..]
Deze retoriek heb ik weinig zin in. Ik trek me terug uit deze discussie.
Hmm. Ok, ik blijf nog even. Op welke manier ben je daar echter bij uitgaan mee geconfronteerd? Ik ken zelf nl. geen gevallen waarbij afwijkende behandeling met Nederlanders als benadeelde wordt toegestaan..quote:Op vrijdag 6 april 2007 14:18 schreef sanger het volgende:
[..]
Het is niet de bedoeling je weg te jagen hoor!
Het is alleen een constatering van wat ik zelf heb meegemaakt tijdens bv. uitgaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |