abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 maart 2007 @ 10:27:48 #101
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_47539820
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 10:20 schreef Stansfield het volgende:
Wat is eigenlijk een goed en makkelijk ontbijt. Ik heb smorgens niet al te veel tijd en wil gewoon iets wat ik gelijk op kan eten zonder te hoeven maken zeg maar.
Paar bruine boterhammen met kaas en een mok thee?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_47539865
Oh of conrflakes met melk, nog sneller.
  donderdag 22 maart 2007 @ 11:28:41 #103
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_47541535
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 09:52 schreef computergirl het volgende:

[..]

Jawel hoor.
[..]

Als je heel veel verbruikt inderdaad.

Er was een poos geleden bij de BBc een programma 'the truth about food' die deze mythe onderzocht heeft:
[..]
Ehm dit artikel staaft niet echt de theorie hoor

Jij kan vaker en meer eten, (wat wenselijk is ) maar uitsluitend goede en suikervrije voeding en je zal absoluut meer gewicht verliezen dan iemand die weinig eet en niet let op wat hij/zij eet.
Ik begrijp daarom je quote niet zo goed, want er staan geen zinnige 'feitjes' in, behalve dat er 2 dames zijn gevolgd en dat de 1 meer bleek te eten dan de ander

Om de 2 uur wat eten en GENOEG cals binnen krijgen is een must om lean te worden: feit
Vetzuursynthese : feit

Hier kan simpelweg geen BBC theorie tegenop hoor
pi_47541913
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 11:28 schreef SHE het volgende:

[..]

Ik begrijp daarom je quote niet zo goed, want er staan geen zinnige 'feitjes' in, behalve dat er 2 dames zijn gevolgd en dat de 1 meer bleek te eten dan de ander
De ene die meer bleek te eten beweerde dat zij minder at dan haar dunne vriendin en zij dikker was vanwege haar metabolisme. Je doet net alsof je dom bent
pi_47542144
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 10:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Paar bruine boterhammen met kaas en een mok thee?
Dat vind ik al net iets te lang duren. En al die brinta/cruesli dingen vind ik eigenlijk niet te eten. Maar zoiets zou wel ideaal zijn ja.
pi_47542496
brinta vind ik heerlijk met een laagje suiker voor de smaak.. Tja das dan weer iets minder
Maar zo'n gedope dat iedere ochtend maken..
Cruesli lust ik niet..
pi_47542523
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 12:00 schreef Pau100 het volgende:
brinta vind ik heerlijk met een laagje suiker voor de smaak.. Tja das dan weer iets minder
Maar zo'n gedope dat iedere ochtend maken..
Cruesli lust ik niet..
Eet brinta een tijdje zonder suiker, en je gaat het lekkerder vinden dan mét.
  donderdag 22 maart 2007 @ 13:17:31 #108
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_47544980
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 11:41 schreef computergirl het volgende:

[..]

De ene die meer bleek te eten beweerde dat zij minder at dan haar dunne vriendin en zij dikker was vanwege haar metabolisme. Je doet net alsof je dom bent
Ehm, ik heb het goed gelezen hoor; en daarom begrijp ik des te minder waarom je dat onzin bericht aanhaalt om hetgeen ik eerder gezegd heb, onderuit te halen.
Dan heb je of niet begrepen wat ik heb gezegd, of je hebt je eigen punt niet helemaal door.
pi_47547698
Na overleg besloten dat dit topic beter past in het Lifestyle-forum.
CUL -> LIF
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 22 maart 2007 @ 14:53:38 #110
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_47548241
In LIF dus, nou kunnen de calorietellers hun gang gaan.

Dit topic was volgens mij helemaal niet zo bedoelt maar is, hoe jammer ook, wel die kant op gegaan.

Volgens mij was het de bedoeling van Piet om te genieten van eten, eet wat je zelf wilt eten (met mate), hier en daar wat bewegen en klaar.
Niet dat geklooi en gehannes met calorien, fitnessprogramma's en andere flauwekul.

Enjoy life, be free.

Ik kan er trouwens naast zitten maar dat heb ik begrepen uit de posts van Piet.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_47548358
Ik denk dat je Piet goed hebt begrepen, popolon Maar dat is een beetje ondergesneeuwd.

Ik ben het dan ook helemaal met Piet eens. Dieten werken niet. Gezond leven, genieten van wat je eet en meer bewegen. Geen speld tussen te krijgen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 22 maart 2007 @ 15:00:23 #112
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_47548449
SHE, verschillende voedingsstoffen worden door je lichaam wel op verschillende manieren verwerkt/verbrand, maar uiteindelijk draait alles om hoeveel energie je lichaam uit die stoffen haalt en hoeveel van die energie je weer verbruikt.

En ik ben het ook wel met Piet eens. Volgensmij is dit de enige manier om blijvend af te vallen en niet de rest van je leven het gevoel te hebben dat je op dieet bent.
  donderdag 22 maart 2007 @ 15:02:11 #113
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_47548491
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 14:57 schreef Isabeau het volgende:

Ik ben het dan ook helemaal met Piet eens. Dieten werken niet. Gezond leven, genieten van wat je eet en meer bewegen. Geen speld tussen te krijgen.
En dat is juist een manier van leven. Lifestyle dus. 14.gif
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_47548550
Wat misschien ook nog een leuke aanvulling voor de OP is,
Eet verdeeld over de dag kleine beetjes en niet ontzettend veel bij het avondeten. Doe je dit wel en beweeg je na het avondeten amper meer of ga je zelfs kort daarna naar bed, dan zal al de energie die je erin hebt gestopt worden omgezet in vet omdat het niet verbrand wordt.
-
pi_47548829
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 15:03 schreef splendor het volgende:

Eet verdeeld over de dag kleine beetjes en niet ontzettend veel bij het avondeten. Doe je dit wel en beweeg je na het avondeten amper meer of ga je zelfs kort daarna naar bed, dan zal al de energie die je erin hebt gestopt worden omgezet in vet omdat het niet verbrand wordt.
Krijgen we dat weer.......de 'je mag niet eten na 20.00 uur' regel.
pi_47548911
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 15:03 schreef splendor het volgende:
Wat misschien ook nog een leuke aanvulling voor de OP is,
Dit is niet waar en al lang aangetoond.

's Avonds niet eten is alleen verstandig omdat je 's avonds meestal niet de gezondste dingen naar binnen werkt. In zoverre is het wel iets wat je kunt aanraden, maar het verbrandingsfabeltje klopt niet.
pi_47549075
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 14:53 schreef popolon het volgende:
In LIF dus, nou kunnen de calorietellers hun gang gaan.
Uit het slank in de .... topic. Dat wordt elke dag kipfilet op brood.
  donderdag 22 maart 2007 @ 15:24:33 #118
58560 Oksel
Gezellig.
pi_47549313
Mijn vriendin valt maar niet af, ondanks dit patroon:

Sport:
- 2 keer per week zware hockeytrainig,
- 1/2 keer per week wedstrijd, hoog niveau.
- 5 dagen per week 20 minuten heen, 20 minuten terug lopen vanaf werk.

Drank:
- Door de weeks af en toe 1 of 2 glazen wijn.
- 1 keer per 2 weken véél bier.

Eten:
- 's ochtends magere yoghurt met muesli.
- tussendoor fruit, niets of 1 liga.
- Tussen de middag 2 bruine boterhammen met magere kip/kaas producten, en beetje Optimel drink
- 's middags fruit.
- Geen fruitdrank / lightdranken, alleen water en thee.
- 's Avonds maaltijden met veel groente, geen vet.

Wat kan ze nog meer doen!? Ze is 1m70 en weegt 69kg, wil graag naar 65/66.
pi_47549642
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 15:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dit is niet waar en al lang aangetoond.

's Avonds niet eten is alleen verstandig omdat je 's avonds meestal niet de gezondste dingen naar binnen werkt. In zoverre is het wel iets wat je kunt aanraden, maar het verbrandingsfabeltje klopt niet.
Kun je ook uitleggen hoe het is ontkracht?
Energie wat niet verbrand wordt zal binnen de cellen worden omgezet in zetmeel en later in vet, dus het klinkt erg logisch. Hoe werkt het dan wel volgens jou?
-
pi_47549858
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 15:33 schreef splendor het volgende:

[..]

Kun je ook uitleggen hoe het is ontkracht?
Energie wat niet verbrand wordt zal binnen de cellen worden omgezet in zetmeel en later in vet, dus het klinkt erg logisch. Hoe werkt het dan wel volgens jou?
Met die theorie zou je dus ook met een lege maag moeten trainen zodat de energie dan bij gebrek aan koolydrathen uit vet gehaald moet worden?
pi_47550032
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 15:40 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Met die theorie zou je dus ook met een lege maag moeten trainen zodat de energie dan bij gebrek aan koolydrathen uit vet gehaald moet worden?
Dat lijkt me wat overdreven, ik denk dat je flauwvalt omdat je niet snel genoeg, genoeg energie op kan brengen op dat moment. Overigens zou je dan direct spierpijn hebben aangezien bij de verbranding van vet vetzuren vrijkomen en voor dat pijnlijke gevoel zorgen in je armen en benen.
Ik geloof dat je (gemiddeld) na 20minuten intensief sporten vetten gaat verbranden omdat de meeste suikers wel opgebrand zijn (ik neem aan dat dit alleen in die spieren is trouwens), dit verschilt wel per persoon.
-
pi_47551946
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 15:45 schreef splendor het volgende:

Ik geloof dat je (gemiddeld) na 20minuten intensief sporten vetten gaat verbranden omdat de meeste suikers wel opgebrand zijn (ik neem aan dat dit alleen in die spieren is trouwens), dit verschilt wel per persoon.
Marathonlopers eten enorme hoeveelheden koolhydraten in de dagen voor de marathon, dat heet stapelen. De bedoeling is om het omslagmoment van glucose naar vetverbranding zo lang mogelijk uit te stellen dan wel vermijden. Dat omslagmoment heet ook wel 'de man met de hamer', niet positief bedoeld dus.

Dat stapelen van koolhydraten heeft ook verband met die andere mythe van jou, dat je eten 's avonds gelijk in vet wordt opgeslagen na een bepaalde tijd omdat je voor de tv zit te zappen. Het lichaam zet helemaal niet zo snel om in vet, geen kwestie van uren of minuten maar dagen. Tot die tijd worden voedingsstoffen in spieren en/of lever opgeslagen volgens mij (ben geen arts). Je kan dit systeem ook trainen, hoe meer het lichaam regelmatig glucose nodig heeft hoe langer glucose in je lichaam opgeslagen blijft.
  donderdag 22 maart 2007 @ 16:43:33 #123
45206 Pietverdriet
pi_47552114
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 15:40 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Nee, als je traint zonder te eten, of op een crashdieet gaat, dan wordt als eerste je spiermassa gekanibaliseerd, niet je speklaag.
  donderdag 22 maart 2007 @ 16:45:33 #124
45206 Pietverdriet
pi_47552206
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 15:24 schreef Oksel het volgende:

Sport:

Drank:

Eten:
- Tussen de middag 2 bruine boterhammen met magere kip/kaas producten, en beetje Optimel drink
- 's middags fruit.

Wijn en bier weglaten, en ophouden stiekum te snoepen
pi_47552363
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 16:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Wijn en bier weglaten, en ophouden stiekum te snoepen
Ik zou juist zeggen: wat meer eten. Ze krijgt in ieder geval te weinig vet binnen.
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
  donderdag 22 maart 2007 @ 16:53:49 #126
45206 Pietverdriet
pi_47552575
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 16:49 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Ik zou juist zeggen: wat meer eten. Ze krijgt in ieder geval te weinig vet binnen.
Als het klopt wat ze zegt tenminste. Ik ken nogal wat dames die bij zulke lijstjes nogal wat vergeten, salades zonder dressing eten, maar wel een bureaulade vol met zoete geiten hebben
pi_47552863
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 16:39 schreef computergirl het volgende:

[..]

Marathonlopers eten enorme hoeveelheden koolhydraten in de dagen voor de marathon, dat heet stapelen. De bedoeling is om het omslagmoment van glucose naar vetverbranding zo lang mogelijk uit te stellen dan wel vermijden. Dat omslagmoment heet ook wel 'de man met de hamer', niet positief bedoeld dus.

Dat stapelen van koolhydraten heeft ook verband met die andere mythe van jou, dat je eten 's avonds gelijk in vet wordt opgeslagen na een bepaalde tijd omdat je voor de tv zit te zappen. Het lichaam zet helemaal niet zo snel om in vet, geen kwestie van uren of minuten maar dagen. Tot die tijd worden voedingsstoffen in spieren en/of lever opgeslagen volgens mij (ben geen arts). Je kan dit systeem ook trainen, hoe meer het lichaam regelmatig glucose nodig heeft hoe langer glucose in je lichaam opgeslagen blijft.
Dat klinkt wel aannemelijk. Ik heb overigens nog een intressante link gevonden over dit onderwerp:
http://www.voedingscentru(...)dikvanetenna2000.htm
Oftewel, mijn theorie was zo gek nog niet en is ook niet volledig onwaar.
-
pi_47552973
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 17:00 schreef splendor het volgende:

Oftewel, mijn theorie was zo gek nog niet en is ook niet volledig onwaar.
quote:
Er is wel enig verschil in hoe snel de stofwisseling werkt overdag en ’s nachts. Het gaat daarbij niet om zulke grote verschillen dat u er rekening mee moet houden
Het is dus ook volgens het voedingscentrum onwaar.
pi_47553076
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 17:03 schreef computergirl het volgende:

[..]

[..]

Het is dus ook volgens het voedingscentrum onwaar.
"Laat op de avond eten is wel een risicofactor voor dik worden wanneer de tijd tussen lunch en avondmaaltijd wordt overbrugd met tussendoortjes die veel calorieën leveren, zonder dat er bij de maaltijd minder wordt gegeten."

Niet helemaal dus.
-
  donderdag 22 maart 2007 @ 17:09:03 #130
45206 Pietverdriet
pi_47553145
Zullen we het verlengstuk van de levensmiddelen industrie, het voedingscentrum, buiten dit topic houden?
pi_47553442
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 17:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Zullen we het verlengstuk van de levensmiddelen industrie, het voedingscentrum, buiten dit topic houden?

Kijk, jij hebt het door.

Trouwens: ik ben sinds ergens in januari al bezig met zo ongeveer hetzelfde als jouw plan (ik ben alleen wat strenger, want ik heb zoveel mogelijk suiker en zeker geraffineerde suiker uitgeband), en ik ben het dus helemaal met je eens. Logica!
En het werkt ook nog, gek he?
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
  donderdag 22 maart 2007 @ 17:19:18 #132
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_47553538
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 17:06 schreef splendor het volgende:

[..]

"Laat op de avond eten is wel een risicofactor voor dik worden wanneer de tijd tussen lunch en avondmaaltijd wordt overbrugd met tussendoortjes die veel calorieën leveren, zonder dat er bij de maaltijd minder wordt gegeten."

Niet helemaal dus.
Wel totaal dus. Er staat niet dat je aankomt door laat te eten. Wel dat mensen met te weinig discipline het wachten niet aankunnen, en dus gaan snacken en snaaien, DAARVAN kom je aan.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  donderdag 22 maart 2007 @ 18:51:29 #133
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_47556360
quote:

Sport:

Drank:

Eten:
- 's middags fruit.

Teveel koolhydraten, dat als eerste.
Ik zie amper vet; zonder vet geen pret (lijf)
En dit is veel te weinig; ik durf te wedden dat ze de 1000 kcal niet haalt en dat is het domste wat je kunt doen ( jaja, MEER eten )

Maar serieus, zonder vet krijg je problemen ( nogmaals: vetzuursynthese ) en als je niet genoeg eet ook.
Er is dus best wel wat mis met dit patroon.
Niet dat je er de 100 niet mee haalt, integendeel, maar afvallen ga je zeker niet.
  donderdag 22 maart 2007 @ 19:10:47 #134
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_47557062
Ach ja, zag laatst Pierre Wind op TV die in een Amerikaanse supermarkt stond. Op alles stond met grote letters LOW FAT. De anti-vet hysterie heeft zoveel schade aangericht...mensen denken dat elk stukje vet niet verteerd kan worden, maar direct op buik of heup komt, of zoiets.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  donderdag 22 maart 2007 @ 19:47:35 #135
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_47558285
Het slaat nergens op. Ok, je hebt slechte vetten en die moet je idd vermijden.
Maar in alle natuurlijke producten zitten vetten/vetzuren die zo cruciaal zijn voor het afvallen dat je echt een dufus bent als je ze niet eet.
Hoe denk je dat een bodybuilder zich voorbereid op een wedstrijd?
die gaat zijn koolhydraten uit zijn dieet flikkeren , of extreem beperken. Zo wordt een BB-er dus droog.

fatsoenlijk verbranden kan niet zonder vet. (punt)
en vet verbrand je een stuk sneller dan koolhydraten ; dus als je dan toch anal wil doen; dan eet je uitsluitend goede vetten zoals in noten, vis, vlees ( geen kaas dus )) en haal je KH's alleen uit groenten.
Moet je eens kijken hoe hard je afvalt.
pi_47570997
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 19:47 schreef SHE het volgende:
Hoe denk je dat een bodybuilder zich voorbereid op een wedstrijd?
die gaat zijn koolhydraten uit zijn dieet flikkeren , of extreem beperken. Zo wordt een BB-er dus droog.
hoe denk je dan een marathon loper zich voorbereid op een wedstrijd?
Die gaat enorme hoeveelheden koolhydraten eten, loopt knoerhard en is zo mager als een lat.

Ik ben helemaal niet tegen vet in het eten, maar van koolhydraten wordt je niet dik. Zolang je maar genoeg beweegt!
  vrijdag 23 maart 2007 @ 08:24:43 #137
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_47571069
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 08:17 schreef computergirl het volgende:

Ik ben helemaal niet tegen vet in het eten, maar van koolhydraten wordt je niet dik. Zolang je maar genoeg beweegt!
Ja, duhh
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_47571084
quote:

Eten:
- 's middags fruit.
Jeeezus wat weinig! Laat 'r maar wat meer (volkoren)brood eten! En een flink bord avondeten. Maar ik geloof dat iedereen dit hier al zegt. Daarnaast vraag ik me met dit patroon idd net als Piet af, of er niet geregeld snaaimomenten zijn, die hier niet op staan. Want ik zou het wel weten, als ik zo weinig at.
pi_47571114
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 08:17 schreef computergirl het volgende:

Je wordt van niks "dik". Als je de boel maar in verhouding laat. Je hebt al die voedingsstoffen nodig, en het lijkt me een beetje zinloos ons hier te gaan vergelijken met bodybuilders en marathonlopers. Die hebben ivm hun topsport zó'n ander voedingspatroon...
  vrijdag 23 maart 2007 @ 08:34:13 #140
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_47571166
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 10:22 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Bakje yoghurt met wat mueslie?
Als je wilt afvallen of op gewicht wilt blijven moet je echt op hoeveelheden letten. Een ontbijtje met muesli is oke, maar kijk wel even hoeveel muesli je dan pakt. 1 of 2 eetlepels is genoeg. Ik ken mensen (en ik deed het vroeger ook) die eerst een schaaltje half vulden met muesli en dan nog yoghurt erbij. Voor je het weet heb je dan een ontbijtje binnen met maar liefst 600 kcal. Probeer dus ook naar vaste gewoontes te kijken, waarvan jij altijd dacht dat de wel oke waren.
pi_47571217
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 08:29 schreef Toeps het volgende:

[..]

Je wordt van niks "dik". Als je de boel maar in verhouding laat.
Dat is dus ook mijn boodschap.
quote:

het lijkt me een beetje zinloos ons hier te gaan vergelijken met bodybuilders en marathonlopers. Die hebben ivm hun topsport zó'n ander voedingspatroon...
Maar zijn geen van beide dik, ondanks dat verschillende voedingspatroon. Koolhydraten schrappen uit je dieet zoals Atkins/SHE beweert is nergens voor nodig.
Ik prefereer het uiterlijk van een topatleet boven een bodybuilder trouwens .
pi_47571248
Ik geloof niet dat SHE Atkins methodes propageert. Ik kreeg meer het idee dat ze wilde zeggen dat vetten ook niet slecht zijn, zoals veel mensen denken.

En ja, ik erger me ook dood aan die 0% VET!!!!!! chupachups in de winkel.
pi_47571284
quote:

Sport:

Drank:

Eten:
- 's middags fruit.

Daar snap ik nu echt niets van, hè.. zo weinig eten, sporten en dan denken dat je goed bezig bent.

Als SHE zegt dat er vet ontbreekt en ze daardoor niet afvalt, dan zal dat zo zijn, maar dan nog zou ík iig wel afvallen, mijn lijf kennende... want ik eet normaal dus stukken meer dan dat op een dag, en nee, dat is geen snoep of chips.

Als het haar puur om de getalletjes gaat, van 69 naar 66 , drie fucking kilootjes dus, dan zou ze ms minder kunnen gaan sporten, spieren zetten ook aan tenslotte
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  vrijdag 23 maart 2007 @ 08:46:39 #144
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_47571307
Ik eet eigenlijk ook wel altijd die hoeveelheden , smorgens yoghurt met musli , 2 boterhammen tussen de middag en savonds een warme maaltijd.

Ik zou niet weten hoe ik meer zou moeten eten
  vrijdag 23 maart 2007 @ 08:52:09 #145
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_47571387
Over dat artikel eerder in dit topic 'Thin people eat less'.
Op mijn werk alleen al zie ik twee uitzonderingen. Twee dames, de een 25, de ander 34 jaar. De jongere is 180 cm, de oudere 160. Allebei ultraslank. Ze sporten niet. En ze kanen als bootwerkers. Chocoladecroissants, chocolademelk, een kwart pak cruesli met volle yoghurt en honing als ontbijt, onder de middag uitsmijters, kroketten of andere vette happen, tussendoor snoep en koek en chips. Vooral die jongere meid is erg, die heeft om het uur wee honger. Lijkt me doodvermoeiend.
Dus hoezo, thin people eat less. Die vriendin van Oksel eet een fractie van wat zij eten (en ook wat ik eet trouwens) en is wel te zwaar. Volgens mij is op gewicht komen en blijven een veel complexer (en vooral individuele) kwestie dan alleen 'eat less'.
pi_47571467
quote:
Op donderdag 22 maart 2007 13:17 schreef SHE het volgende:

[..]

Ehm, ik heb het goed gelezen hoor; en daarom begrijp ik des te minder waarom je dat onzin bericht aanhaalt om hetgeen ik eerder gezegd heb, onderuit te halen.
Dan heb je of niet begrepen wat ik heb gezegd, of je hebt je eigen punt niet helemaal door.
De clou zat hem in die flesjes water die ze voor het experiment dronken. Ik weet niet meer precies wat het deed maar het kostte een paar honderd pond per flesje en registreede "iets". Voor de serie hebben ze alle toeters en bellen van de moderne techniek erbij gehaald om dat allemaal te onderzoeken. Ik vond het een hele interessante en leerzame serie
pi_47571478
als je zo weinig eet, en niet afvalt, dan is er volgens mij gewoon wat mis, of je verzwijgt wat, of je eet de verkeerde dingen ( bv dus zoals SHE zegt), of je bent zwanger zonder dat je het weet

De vriendin van Oksel is te zwaar? Geen idee, ken haar bouw niet en als ze vrij gespierd is, zal dat ook schelen wb de kiloos.
Ik snap dat geneuzel, al die moeite, dat afzien, voor 3 rottige kilootjes niet zo, of zit het allemaal op de buik en blubbert het daar bij iedere stap?
pi_47571482
Het heeft ook met je stofwisseling te maken natuurlijk, en hoe efficiënt je hart etc. werken. Bij mijn vriend wordt alles omgezet in warmte zo lijkt het. Heeft het nooit koud, loopt de hele dag te kanen...

Lange mensen eten over het algemeen wel meer dan kleine mensen. (En ik ben lang )

@Bep: Wat dacht je van 4 boterhammen ipv 2? (En dan niet witte met chocopasta natuurlijk)
  vrijdag 23 maart 2007 @ 08:57:46 #149
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_47571492
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 08:46 schreef Bep het volgende:
Ik eet eigenlijk ook wel altijd die hoeveelheden , smorgens yoghurt met musli , 2 boterhammen tussen de middag en savonds een warme maaltijd.

Ik zou niet weten hoe ik meer zou moeten eten
2 boterhammen...dan val ik echt flauw hoor. Zeker als ik dan pas weer om 6-7 uur weer eet.
Meestal eet ik 's morgens 1 of 2 boterhammen of yoghurt met cruesli. Tussendoor fruit of een liga, 's middags vaak een soepje en 3-4 boterhammen, soms een salade met 1 of 2 boterhammen erbij. Tussen de lunch en avondeten moet k vaak ook iets eten. Doe ik dat niet dan word ik licht in mijn hoofd, ga ik trillen, zweten en zie ik vlekken, word heel zwak. Dan rond een uurtje of 7 ga ik eten. En dat is vaak echt een flink bord vol. Vaak noodles, rijst of pasta met veel groenten. Soms ook weleens een goed stuk vlees. Na en uurtje ofzo heb ik dan nog een soort van na-trek en neem ik nog iets van yoghurt of vla of een banaan. Snoepen kan ik dan ook vaak niet laten, dat is vaak 1 of twee koekjes of iets van chocolade. Ik weeg ong. 63 kilo bij 170 cm, al jaaaaren.
Min patroon zal dus wel oke zijn. Voor mij dan.
pi_47571601
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 08:57 schreef Toeps het volgende:
Het heeft ook met je stofwisseling te maken natuurlijk, en hoe efficiënt je hart etc. werken. Bij mijn vriend wordt alles omgezet in warmte zo lijkt het. Heeft het nooit koud, loopt de hele dag te kanen...

Lange mensen eten over het algemeen wel meer dan kleine mensen. (En ik ben lang )

@Bep: Wat dacht je van 4 boterhammen ipv 2? (En dan niet witte met chocopasta natuurlijk)
dat kan wel kloppen, ik heb het dan niet altijd warm, mijn lijf voelt wel altijd warm aan (handen en voeten weer niet, wat aankleden een ramp maakt AAAAAAAAH ), en ik ben een binnenvetter, figuurlijk dus dat zal ook wel schelen, en ben geen frustratie eter, als ik me rot voel om iets, eet ik ook minder, ik denk dat al dat soort dingen ook meewerken, naast bouw en aanleg.

ik denk dat als je altijd weinig eet, en dat dan geen afzien is voor je, je lijf blijkbaar met die hoeveelheid overweg kan, en je dus ook niet echt afvalt meer op een bepaald moment.
ga je dan weer meer eten ineens, ja, dán kom je aan.... maar ms stabiliseert zich dat ook weer na verloop van tijd, en is het gewicht dat je dan hebt, met een normale hoeveelheid cals per dag, gewoon het gewicht dat bij je past.

krijg het idee dat veel dames zich blind staren op het getal op de weegschaal, en niet op wat ze zien in de spiegel, wat doet het er toe wat je weegt, als je gezond eet, leeft, en lekker toont qua lijf en leden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')