abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47426744
Dit topic gaat over kitesurfen

Wat kan je hier verwachten ???

Je kunt hier vragen stellen over kitesurfen
Natuurlijk voor alle kitesurfers kunnen jullie hier foto`s/filmpjes plaatsen
Ook kunnen kiters onder elkaar afspreken waar en waneer we gaan kite

Wat is kitesurfen hieronder een link waar het helemaal beschreven staat.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kitesurfen

Nu denken jullie ook we willen actie zien dat kan,

Hier wat spetterende movies van kitesurfen

http://www.youtube.com/watch?v=dOwIIVxV40s

http://www.youtube.com/watch?v=RBJ4_6nFdQQ

Dat wil ik ook dat kan veel kitescholen bieden voor jou de uitkomst hier leer je kitesurfen.

Link met heel veel kitescholen

http://www.google.com/search?hl=nl&q=waar+leren+kiten%3F+&lr=

Zelf ben ik vorig jaar rond mei begonnen. Eerst keer dat ik de kite aanraakte was al verslavend toen heb ik langzaam al me spulletjes aangeschaft. In het begin viel het nog al tegen is moeilijk veel vallen en opstaan. Maar met genoeg doorzettingsvermogen lukt het ook. Vanaf vorig jaar oktober kon ik dan voor het eerst stukjes varen. Nu ben ik ook begonnen met springen. Weer een grote uidaging.

Mijn spullen die ik heb een board van arardee 138 cm

Kites 2 stuks van naish Torch 10 2006 en 14 2005 meter

zeg ook welke kitespullen jullie hebben,

[ Bericht 3% gewijzigd door master_X op 19-03-2007 18:26:51 ]
pi_47427635
Kitesurf topic
Trots van het Noorden!
pi_47427816
Is zonder plank maar op wielen ook goed?

There is no love sincerer than the love of food.
pi_47427944
quote:
Op maandag 19 maart 2007 11:01 schreef MinderMutsig het volgende:
Is zonder plank maar op wielen ook goed?

Ja tuurlijk maak even een kort dingje ervan zet ik het ook in de op
  maandag 19 maart 2007 @ 11:17:21 #5
51635 de_priester
Nil nequit amor
pi_47428268
ik mis mijn kites.... en board...

*verkocht heb
Imperare sibi maximum imperium est
pi_47428558
Buggyen met dik 80 over t strand razen

Alhoewel ik twijfel of ik niet een kitesurf set ga kopen. Stranden waarop het nog mag zijn te ver weg vrees ik als ik straks een baan heb en kitesurfen mag op heel veel plekken langs de kust.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  maandag 19 maart 2007 @ 11:34:58 #7
51635 de_priester
Nil nequit amor
pi_47428795
als je maar niet zon klootbuggyer ben die over een vol strand scheurt.
pi_47428937
quote:
Op maandag 19 maart 2007 11:34 schreef de_priester het volgende:
als je maar niet zon klootbuggyer ben die over een vol strand scheurt.
Daar is geen zak aan.

Nee ik heb genoeg ervaring opgedaan (inclusief dingen die fout gaan) om te weten dat je heel ver bij mensen weg moet blijven. Zeker met dergelijke snelheden kun je gewoon niet snel remmen en ook reageren gaat lastig. Je kunt niet even je vlieger omhoog gooien, dat wordt je er direct uitgetrokken Wat rest is dan met een km of 40 tussen de mensen rijden, daar is geen zak aan.

Alhoewel er ook genoeg strandgasten zijn die het je voor geen meter gunnen Ja ik weet dat ik niet op dat specifieke stuk strand mag komen maar je ziet toch hoe het strand er bij ligt en hoe lekker dat rijdt maar nee dan is er weer zo'n zeiksnol helemaal over de rooie en nee dat is niet nadat ik haar van de sokken heb gereden...

Leven en laten leven is in Nederland verworden tot zeiken en nog eens zeiken. Ook dat is een reden om te gaan kitesurfen overigens. Buggyen mag op steeds minder strand en de stukken waar het mag liggen steeds meer vol met badgasten, ook op de stukken waarop het is toegestaan. Gelukkig was ik niet zo'n wijf die bij 10 graden binnen bleef. Heb er wel eens gestaan met 6bft en -1 Dan vries je goed dood kan ik je vertellen
pi_47429440
Het grote voordeel van in Groningen wonen. We hebben hier Lauwersoog met het militaire oefenterrein Marnewaard.
Fantastische plek om te bugyen .
There is no love sincerer than the love of food.
pi_47429932
Kitesurfen is een van de dingen die ik al jááááááááren wil gaan doen, maar gewoon de tijd niet voor heb.. Komende zomer 2 weken naar Portugal, eens kijken of ik in de Algarve een cursusje kitesurfen kan doen!!! .

Is het verstandig om gelijk met kitesurfen te beginnen als leek (nou ja, heb vorig jaar paar keer gesurft) of kan ik beter beginnen met golfsurfen oid? Kan wel goed snowboarden, dus enige ervaring met een plankje heb ik wel
  maandag 19 maart 2007 @ 12:18:33 #11
51635 de_priester
Nil nequit amor
pi_47430072
denk niet dat je die 2 kan vergelijken. je leert et wel redelijk snel op zon cursus. hebik ook eerst gedaan. (heb trouwens nog van katja (bijna wereldkampioen) les gehad in vlissingen)
pi_47430190
Pak eens een fatsoenlijke vlieger in je handen dan krijg je een beetje de basics van de besturing door. Zie nog te vaak dat mensen zonder enige vlieger ervaring echt de meest achterlijke capriolen uithalen om de vlieger te draaien en in de lucht te houden

Als je daar het gevoel voor krijgt dan ben je iig al een stukje op weg. Fijna daarvan is ook dat je een beetje feeling krijgt voor de kracht die zo'n vlieger kan ontwikkelen.

[ Bericht 1% gewijzigd door FJD op 19-03-2007 12:27:59 ]
  maandag 19 maart 2007 @ 12:24:42 #13
51635 de_priester
Nil nequit amor
pi_47430247
jaaa en daarna eerst ff lekker buikschuiven met die vlieger. door de peoltjes heen. en als je dát gecontroleerd kunt op je plankie proberen te gaan staan
pi_47430900
haha vliegeren heb ik vroeger veel gedaan dus dat moet wel goed gaan .

Heb even gekeken op Internet, maar ik vind nergens kitesurf scholen in Portugal? Iemand linkje?
pi_47431177
quote:
Op maandag 19 maart 2007 12:44 schreef Sport_Life het volgende:
haha vliegeren heb ik vroeger veel gedaan dus dat moet wel goed gaan .
Dan praten we toch wel over minimaal een NPW van minstens 2m2?

90% van wat de gemiddelde strandshop verkoopt is natuurlijk regelrechte bagger. Iets waarop ik op verjaardag nog wel eens werd aangekeken. "Ja ik ben wezen vliegeren". De eerste keer kon ik m'n complete familie opvegen Die lachten zich rot.

Aan de ander kant kun je mensen ook zo ongenadig hard aanpakken M'n eerste vlieger was een felroze (:') ) NPW, lekker met wat maten op Terschelling. Ding opgegooit en gaan over dat strand (zonder buggy). Vervolgens een vriend die wilde het ook wel eens proberen wat "wat stelt zo'n vliegertje nou eenmaal voor" Daar hebben we echt achteraan moeten rennen, die konden we niet bijhouden
pi_47431250
nee oke, maar dat met die touwtjes en dat sturen heb ik wel door . Altijd fijn om je vlieger als een kamikaza vliegtuigje naar beneden zien storten omdat je weer eens teveel salto's heb gemaakt..
pi_47431963
En dan met een kite een salto gaan maken
Trots van het Noorden!
pi_47432027
Ik ben met buggy en al 5m los gekomen @70km/u, telt dat ook?
pi_47432895
Ik maak met sportklimmen regelmatig een vrije val van 5 meter en met snowboarden maak ik ook regelmatig salto's dus wat dat betreft ben ik wel geschikt volgens mij
pi_47433901
Kitesurfen is alleen wel wat gevaarlijker dan snowboarden
Trots van het Noorden!
  maandag 19 maart 2007 @ 14:12:55 #21
51635 de_priester
Nil nequit amor
pi_47434019
ben ik niet met je eens kriebbel.
als je weet wat je doet is het echt niet gevaarlijk. Je hebt alleen van die megoolen....
pi_47434129
quote:
Op maandag 19 maart 2007 14:09 schreef Kriebbel het volgende:
Kitesurfen is alleen wel wat gevaarlijker dan snowboarden
Dat lijkt me discutabel, je hebt namelijk ook boarders (/kamikaza piloten) en boarders (profs). Zo werkt dat vast ook bij kitesurfers..
pi_47434144
Met kitesurfen speel je veel meer met een kracht die je niet onder controle hebt. Tel daarbij op dat je met een kitesurf vlieger over t algemeen erg dicht bij het randje zit omdat je op het water nu eenmaal meer weerstand hebt en dan denk ik toch dat kitesurfen een slag gevaarlijker is dan snowboarden.

Uiteraard ligt het ook aan de persoon zelf. Ik zie nog geregeld gasten zonder helm buggyen. Zonder helm had ik zelf toch zeker al een keer in t ziekenhuis gelegen.
  maandag 19 maart 2007 @ 14:19:46 #24
51635 de_priester
Nil nequit amor
pi_47434258
ik vind kitesurfen absoluut niet gevaarlijker dan snowboarden. als je je vlieger niet onder controle kan houden ga je niet kitesurfen.

je kan ook uitglijden onverwachts over een riggeltje ijs en je knietjes breken met snowboarden
pi_47434309
Ik maak trouwens liever een val op water dan op harde sneeuw of zelfs ijs.. Maja na de zomer zal ik mijn bevindingen hier posten .
quote:
Op maandag 19 maart 2007 14:19 schreef de_priester het volgende:

je kan ook uitglijden onverwachts over een riggeltje ijs en je knietjes breken met snowboarden
Of 2 engeltjes op je schouder hebben en er met knikkende knietjes en een ego die tot de grond komt vanaf komen. Was met volle snelheid (rode piste, lang recht stuk) in een ijsspoor terecht gekomen en onderuit gegaan, kwam plat op mijn rugtas terecht, paar keer getolt en weer op mijn rug terecht gekomen, op een kapot waterflesje na niks aan de hand.. . Vlak naast me stond een skileraar die met grote ogen verbaasd stond te kijken toen ik weer vrolijk opstond en verder boarde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')